דאלאס מאבריקס-יומן אליפות (1)/רועי ויינברג

הכתבה הזאת תתחיל סדרת כתבות שתלווה את המאבריקס בדרכם לתואר. המאבריקס היא הקבוצה השנייה האהודה עליי בליגה, לאחר מיאמי, ולאור ההצלחה ה"מסחררת" של יומן האליפות של ההיט אשתקד, החלטתי לתת את כישורי הניחוס שלי לקבוצה של הג'רמנייטור. הפעם נדסקס את התרומה המיידית של סטודמאייר, והריב של רונדו וקרלייל.

*

1.רונדו נגד קרלייל

ראז'ון רונדו
רונדו וקרלייל בימים יפים יותר.

הסיפור המרכזי של השבועיים האחרונים בדאלאס הוא הריב של ראז'ון רונדו וריק קרלייל מהשבוע האחרון. במהלך משחק דאלאס נגד טורונטו קרלייל קרא למהלך שרונדו סרב לבצע, ועקב כך קרלייל לקח פסק זמן. הוא החליף כמה קללות עם רונדו שנגמרו ב-Fuck Off, עד כדי כך שמבהלך פסק הזמן עוזר המאמן של דאלאס נאלץ להפריד ביניהם. רונדו לא שותף בשאר המשחק הזה, וגם במשחק הבא של דאלאס.

למרות התמיכה שהוא קיבל מקרלייל ("ראז'ון חשוב מאוד לקבוצה, אנחנו צריכים ללמוד איך לשחק איתו"), לא נראה שרונדו יאריך ימים בדאלאס, ושמועות טענו שהוא לא ימשיך במאבריקס. רונדו לא מקבל את הכדור כפי שרצה, ומוסר 6.2 אסיסטים למשחק-הכמות הנמוכה ביותר מאז 2007/08.

הוא תוקע את ההתקפה של דאלאס (דירוג OBPM, מדד שמשווה את היכולת ההתקפית של שחקן בעמדה מסוימת לממוצע של הליגה, של 2.2-), וההגנה שלו לא מחפה על זה. יכול להיות שהשידוך רק פגע בדאלאס, ויהיה מעניין לראות כיצד הצדדים יתפקדו בפלייאוף.

ראוי לציין כי גם קרלייל לא חף מבעיות, ויכל לטפל בכל הסיטואציה בצורה טובה יותר. הוא פעל היטב כאשר תמך ברונדו בריש גלי, והצליח לשים את הסכסוכים האלה מאחוריו כאשר רב עם ג'ייסון קיד, וזכה איתו באליפות בסיום אותה עונה.

אחת הבעיות בכל הסיפור הזה הוא שיתוף הפעולה של רונדו עם אליס. כאשר רונדו שיחק ליד ריי אלן שני הצדדים פרחו, בהתחשב בעובדה שאלן הוא אחד משחקני הקאץ'-אנד-שוט הטובים ביותר מבין השוטינג גארדים, לצד יכולת אישית גבוהה.

לעומתו, אליס היה מוביל הכדור המרכזי ברוב הקבוצות בהן שיחק, ולא הצליח לשחק עם רכז דומיננטי לאורך זמן (לאחר כמה עונות עם השחקן המבטיח של גולדן סטייט, הקבוצה החליטה להעביר את אליס ולהשאיר את סטפן קארי). פחות מ-29% מהקליעות של אליס ל-2 נקודות באות מאסיסטים, למרות 70% מהקליעות מדאון טאון שמגיעות מאסיסטים, אבל כאשר אלו נכנסות ב-32% מהשדה, המצב רחוק מלהיות אופטימלי.

אז מה הפתרון מבחינת דאלאס? אולי מתן דקות נוספות לאליס לצד החמישייה השנייה בהן יוכל לזרוק ככל העולה על רוחו, וכך יוכל לתת לרונדו להוביל כדור לשחקנים שמצטיינים בקאץ'-אנד-שוט (צ'נדלר פרסונס, נוביצקי).

*

2.אמארה סטודמאייר

אמארה
סטודמאייר קולע מתחת לסל. התפקיד המרכזי שלו במאבריקס, כמחליף של ברנדון רייט.

היו לי ספקות בקשר לחתימה של סטודמאייר בדאלאס, אבל הוא מספק להם נשק שלא היה להם מאז שנאלצו לוותר על ברנדון רייט בטרייד של רונדו-שחקן עם יכולת קליעה גבוהה מאוד ל-2 נקודות וניסיון פלייאוף. ב-2 משחקים בלבד בדאלאס הוא קולע 10 נקודות למשחק ב-63% מהשדה ב-14 דקות, ופר 36 דקות לערב הוא שחקן של 25.7 נק' עם 7.7 ריב'.

התרומה ההגנתית שלו חלשה מאוד, והוא רחוק מלהיות הריבאונדר שהיה בעונה האחרונה בניו יורק, אבל כאשר הוא משחק ליד ריבאונדר ומגן צבע ברמה של טייסון צ'נדלר זה לא הסטט' שהוא אמור לתרום בה. כמחליף לגבוהים הוא יתרום בעיקר בפלייאוף, אבל עכשיו יש לו זמן להכנס לעניינים כדי שיוביל את דאלאס לאליפות שנייה בתולדות המועדון. המהלך הזה יכול להתברר כהברקה היסטורית מבחינת דאלאס.

*

3.השבוע הקרוב:

מבחינת משחקים, המאבריקס פוגשים בשבוע הקרוב את ברוקלין וניו אורלינס, שני משחקים שצריכים להסתיים בניצחון דאלאס ובסגירת הפער של דאלאס מיוסטון וממפיס במקומות השני והשלישי, בקרב על ראשות הבית הדרום מערבי. 2 משחקים קשים יותר יהיו בפורטלנד וגולדן סטייט, והמאבריקס צריכים לכוון לניצחון אחד מהם לפחות, ככל הנראה ברוז גארדן שנמצא בפורטלנד.

בקשר לפצועים, אמארה עדיין זוכה למנוחה פעמים תכופות, וכרגע הוא מעין נוכח נפקד, עד שקצב המשחקים שלו יתגבר לקראת הפלייאוף. טייסון צ'נדלר סובל מכאבים בשוק ופספס משחק דאלאס נגד ההוקס, אבל הוא צפוי לשחק נגד ברוקלין בשבת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אני מאמין שהתוספת של אמארה תהיה משמעותית ביותר, והוא יעלה אותם במדרגה שלמה מעלה. אם רונדו ואליס ילמדו להיות צמד-חמד – השמיים הם הגבול!

  2. יופי של יומן. יש להם בעיות של עשירים. אני מקווה שרונדו יצליח להשתלב, אמארה כבר עושה רושם של בינגו לדאלאס.

  3. כמו שכתבתת רונדו לא מוסיף כלום איתו 40 אחוז מהחמישייה לא יכולים לקלוע סל . נוביצקי הוא לא אותו נוביצקי ומונטה אליס לא עשה כלום כבר 9 עונות.

    בפליי אוף רק יהיה יותר גרוע.

    1. רונדו בסוף השנה שחקן חופשי בלתי מוגבל. הוא ישחק בקבוצה שתציע הכי הרבה כסף. הבעיה שבוסטון יותר טובים בלעדיו, דאלאס יותר גרועים איתו, ואם לא די בכך, הליגה משופעת בפוינטים טובים. כרגע נראה שהוא יהיה רכז שני באיזה קבוצה דמיקולו עם 5 מיליון לעונה.

  4. דאלאס אחת החביבות עלי עוד מימי דירק נאש . רונדו במיטבו מסוגל להיות הפוינט הטוב בליגה ( למרות היעדר מימד הקליעה ) והטרייד הזה גרם לי לרייר . בינתיים זה לא מצליח אבל אני מאמין שעד אםריל העסק ייראה יותר טוב.

  5. רונדו, באופן כמעט מסורתי התרגל בסלטיקס להתעורר רק בפלייאוף. קרלייל מאמן טוב מידי ואחראי מידי לתת לבעיות אישיות עם רונדו להרוס לקבוצה שלו. רונדו גם לא טיפש. אין עוד הרבה קבוצות טובות בליגה, עם סיכוי לאליפות, שיש להם מקום פנוי בעמדת הרכז. ועם היכולת שרונדו מציג בנתיים בדאלאס אף אחת גם לא תרוץ לכיוונו.

  6. לדעתי כנראה שהרבה אנשים לא רצו לראות את המציאות והיא :
    ריק קרלילל פשוט השתולל היתה לו קבוצה נהדרת ולא הספיק לו המשיך להשתולל …

    האמריקאים טוענים כי עודף ניהול תמיד מפריע אז אם ניקח את תוצאת הניהול הרופץ של בלאט לעומת הניהול הטוטאלי של קרלייל הם צודקים .

    דאלאס ולטעמי לא במפתיע בקרוב מאד בחוץ .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט