מעורב הופס ליום ד': רוז, רונדו, פרקר, ולברון / מנחם לס

DROwall2d rose

1. הפציעה של רוז

כמה כואב הלב. אחרי כל הפציעות של דריק רוז לחטוף עוד קרע במיניסקוס. מזל רע? משחק של צ'יטה יותר מדי? גוף המחכה לפציעות וכפי שכתוב בחוק מרפי, כשאתה חושש שזה יקרה זה קורה.

כמובן שאני מקווה שהוא יחזור העונה, אבל אפילו אם הוא חוזר מהניתוח אחרי פציעת המיניסקוס בברך הימנית, הוא כבר לעולם לא יהיה דריק רוז. אחרי הפציעות המרובות שלו מאז 2010-11 כשהוא שיחק 99% מהמשחקים, הוא שיחק 33% מהמשחקים, וממוצע קליעותיו ירד מ-26.5 ל-19.2 (העונה 18.4 עם 5.0 אס' בינתיים, ב-43 משחקים), וכן ירידה בכל האספקטים האחרים (אסיסטים מ-7.7 ל-6.1), וה-PER מ-23.5 ל-18.5.

תראו. ניתוח מיניסקוס היום הוא בלייזר, וכנראה יוציאו לו חצי מהמיניסקוס או את כל המיניסקוס. אפילו אם יוציאו לו את כל המיניסקוס, היו שחקנים שחזרו מניתוחים כאלה אחרי 6-7 שבועות. אבל אם יחליטו על ניתוח לתפירת המיניסקוס – הווה אומר לפתוח את ברכו – הוא סיים את העונה.

לדעתי, יחזור או לא, הוא יחזור דריק רוז אחר. כמו מנוע שנישבר והכניסו לו חלקי חילוף והוא חייב עתה הרצה מחדש. המנוע לעולם לא יחזור להיות כמו המנוע האורגינלי. הווה אומר שעם הפציעה הזאת ניגמרו חלומותיה של הבולס לאליפות המזרח ואפילו יותר – כי ככה התחילו לחשוב בעיר הרוחות בשבועות האחרונים. הבולס אוהבים להיות UNDERDOGS אבל זה כבר יותר מדי.

ממש כואב הלב.

2. רונדו הוא חתיכת עארס, לא פחות ולא יותר

 

כשמאמן דאלאס ריק קרלייל קרא או צעק משהו לעבר ראז'ון רונדו, העארס צעק לו בחזרה "FUCK OFF!". את ה-"F" אפשר לשמוע ולראות בוידיאו.

אז מה? זה הסוף של רונדו במבריקס?

כל העתונים עושים מזה הבוקר מטעמים, וכבר בטוחים שמרק קיובן לא יעבור על זאת בשתיקה.

אני אומר לכולם "RELAX!". מאומה לא קרה. בסערת המשחק וסערת יצרים הוא החזיר לקרלייל "FUCK OFF". ביג דיל. היה לי פעם עארס כזה בקבוצה כשאימנתי כדורגל את אונ' אדלפי. במשחק פלייאוף חשוב הוצאתי את שחקן הכדורגל הטוב ביותר שלי – רוני אטנאזיו – עשר דקות לסיום כי רציתי ללמד אותו משהו  חשוב לא רק למשחק, אלא לשאר חייו. כתבתי לכם על זה בסיפור מהתיבה. רוני יצא, הסתובב לעבר הקהל (זה אדלפי עם 800 צופים, לא המרקאנה עם 100,000) וצרח: "COACH IS FUCKEN CRAZY!".

המשכנו בפלייאוף, לקחנו את אליפות ה-NCAA, רוני כבש 3 שערי נצחון חשובים, עזרתי לו מאד לשחק בקוסמוס, והיום אנחנו בקשר מצויין.

אני לא יודע אם המבריקס ייקחו אליפות, אבל רונדו הוא עארס חם מזג, ומה שמותר לרונדו אסור לצ'נדלר פרסונס למשל. אני, כמאמן לשעבר, מאמין באיפה לאיפה (גיא! עזור לי. אני יודע שיש משהו כזה כשאתה מתכוון להתנהג לא שווה עם כל האנשים, אבל כבר שכחתי כיצד לכתוב זאת או מהיכן זה בא!).

3. הירידה במשחקו של טוני פרקר היא הבעייה של הספארס

אחרי המשחק נגד יוטה הגעתי למסקנה ברורה אחת: כושר ויכולת הספארס היא בקורלציה חיובית ישרה של לפחות r=.85  עם יכולתו של טוני פרקר. מאחר והוא נמצא בירידה טוטאלית, הספארס בירידה טוטאלית. קצר המצע להסביר זאטת כאן אז מחר אקדיש לזה פוסט שלם.

4. לברון קורע את מקדונלד ואז ניזכר שהם הספונסורים שלו…

מי שחושב שלברון כזה חכם שיחשוב פעמיים. הוא הסביר שהסיבה העיקרית לכושרו המצויין היא שהוא הפסיק לאכול המבורגרים של מקדונלד.

פתאום הוא ניזכר – או הזכירו לו – שהם הספונסרים שלו…ואז הוא אמר: "אני אוכל מקדונלד כל יום…"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. מתוך ויקיפדיה:
    "איפה ואיפה" הוא יחס של אפלייה.
    מהתנ"ך: "לֹא יִהְיֶה לְךָ בְּבֵיתְךָ אֵיפָה וְאֵיפָה גְּדוֹלָה וּקְטַנָּה"

    אֵיפָה היא מידה של נפח, ובעבר כל מוכר היה מחזיק בחנותו כלי, שנפחו היה כאיפה. ברצות המוכר למכור ללקוח איפה של קמח, למשל, היה המוכר מודד את נפח הקמח הנמכר באמצעות הכלי. היו מוכרים שהחזיקו מספר כלים, שונים בנפחיהם, והשתמשו בכולם למדידת איפה. כך היו המוכרים יכולים לרמות לקוחות, במוכרם להם במחיר מלא כמות מועטה מהכמות שביקשו. הפסוק שבתורה אסר על רמאות כזו

  2. כל כך כואב הלב על רוז. אף פעם לא הייתי מקצוען, אבל אפילו קריירת החובבנים שלי נקטעת תדיר בגלל פציעות, כך שאני יכול להזדהות.
    בקשר לביטוי, צריך לומר 'איפה ואיפה', הלקוח מהתורה. אני לא גיא, לצערי, אבל הוויקימילון, וההגיון הבריא, מלמדים שהכוונה לאיפה, מידה של אופים. הביטוי בתנך בא למחות כנגד אופים שמחזיקים שני כלי איפה, מידה כאמור, שונים, כדי לרמות את הלקוחות. חשוב, מתנצל על החיקוי הזול לגיא

  3. מנחם בארץ רובנו לא יודע את הפירוש (כמעט כולם).
    Ori88 תודה על ההסבר וגם ללאסוף.
    כמו ששמואל ועגל (או שחזה פציעה אחרת) חזו את הפציעה
    העצובה הזו, ממש טרגדיה.
    הייתי נגד המעבר של רונדו לדאלאס וחשבתי שייפלו איתו.
    ועובדה שהוציאו אותו דאלאס השתפרו,
    בושה שהוא פוגע במאמן בן הטובים בעולם היום,
    בושה שהרבה ילדים צופים בך.
    משלמים לו מליונים אז שירסן את הכעס.

    1. מנחם קצת הגזים.
      לברון בטעות אמר שהוא התחיל לשים לב לתזונה שלו רק בגיל 24 ועד אז הוא אכל מלא מקדונלד.
      ואז כשהכתב שאל אותו מתי פעם אחרונה שהוא אכל מקדונלד
      לברון ענה- כל יום.. רק הבוקר אכלתי mcmuffin.

      אני בטוח שמקדולנד יודעים שאין דבר כזה פרסום רע… במיוחד לא מלברון.. העיקר שמדברים עליהם.

  4. בתור אחד מגדולי משמיצי רוז (ורד) אני מאחל לו החלמה מהירה.
    באמת שכואב הלב. אחרי הפציעה הראשונה אמרתי שזה ברור שהוא הולך להיפצע שוב כי הוא משחק באותה צורה בדיוק. השנה היה נראה שהוא שינה את צורת המשחק כפי שהיה חייב אבל לאט לאט הוא קיבל ביטחון שוב בבירכיו וחזר גם לשחק יותר כמו פעם.

  5. לאור ניסיון העבר עם דרק רוז הוא כנראה יבחר בתפירה של המיניסקוס, שיקום מינימלי של 6 עד 8 חודשים. אם הוא ייעשה את הלא צפוי ומבחר בכיתה חלקית של המיניסקוס (partial menisectomy) הוא יהיה כשיר לפלייאוף.. כמו שראינו הוא מאוד מפוקס על העתיד שלו אז הוא כנראה יבחר בתפירה. הוצאה מלאה של המניסקוס ממש לא באה בחשבון, הנזק שישאר לשנים הבאות יהיה קטסטרופלי.

    1. אני מכיר הרבה שחקני כדורגל שהוציאו להם את המיניסקוס והם המשיכו לשחק ברמה גבוהה ביותר. למשל רובי יאנג, שאחרי הוצאת המיניסקוס שיחק בנבחרת ישראל, באדלפי, ובקוסמוס. גם לדייויד בקמן הוציאו את המיניסקוס מאחת מברכיו.

      1. הוצאה מלאה של מניסקוס היא מצוינת לטווח הקצר, הבעיה היא שאחרי 15, 20 שנה יש נטייה מוגברת מאוד לפתח שחיקה (oa) קשה של הברך, לכן הפסיקו עם זה. חלק גדול מהחברה שעשו הוצאה מלאה של מניסקוס הזדקקו להחלפה מלאה של מפרק הברך לאחר מספר שנים

  6. האווי, איפה לא מתייחסת רק לאופים (למרות הדמיון במילה), היא מידת נפח בכללי.

    לגבי רונדו, באמת לא מבין מה הסיפור, אז הוא זרק לקארלייל פאק אוף, אפשר לחשוב ששאר שחקני הNBA הם המלכה אליזבת'…

    לגבי רוז, באמת עצוב מה שקורה איתו, הוא נוקט בכל אמצעי הזהירות (וחוטף על זה ביקורת) ועדיין ממשיך להיפצע…
    כנראה שזה לא meant to be…

  7. האווי, חיקוי זול שלי זה צעצוע פליימוביל שבור…
    (גם אני מזדהה עם רוז – כל כמה חודשים אני צריך ללכת לכירופרקט שיפרק ויכיב אותי מחדש, על מנת לתפקד)

    המרשתת היא המדיום המאפשר לי לאוורר דעות ורעיונות (למרות שבדרך כלל משקלן כמשקל נוצה), ואני מפיק תענוג צרוף מכל מי שחולק את ידיעותיו.

    בקשר ל-"איפה ואיפה",
    על ההסבר המילוני המלא, אין מה להוסיף.

    בתנ"ך, מורחב התיאור לציווי מספר דברים "לֹא יִהְיֶה לְךָ בְּכִיסְךָ אֶבֶן וָאָבֶן גְּדוֹלָה וּקְטַנָּה.לֹא יִהְיֶה לְךָ בְּבֵיתְךָ אֵיפָה וְאֵיפָה גְּדוֹלָה וּקְטַנָּה.", בספר משלי:
    "אֶבֶן וָאֶבֶן אֵיפָה וְאֵיפָה תּוֹעֲבַת יְהוָה גַּם שְׁנֵיהֶם."

    בספר דברים, ההסבר פשוט – אל תרמה!

    בספר משלי זה נהיה מעניין – מה משמעות "אֶבֶן וָאֶבֶן אֵיפָה ואֵיפָה"?
    ההסבר הוא ש"אבן ואבן" לא מבטל "איפה ואיפה". זאת אומרת – הלכת לרוכל, והוא רימה אותך, ולכן שלמת לו במטבע של 10 ש"ח מזוייפים, מעשיך ומעשיו של הרוכל "תּוֹעֲבַת יְהוָה גַּם שְׁנֵיהֶם."

    1. גיא אני מבין שההתייחסות לאיפה היא כשל כלי למדידת נפח ואבן כמשמשת למדידת משקל (צד אחד של המאזניים), לכן "אבן ואבן איפה ואיפה" זו תקבולת, לא ?

      1. הפסוק מסתיים ב-"גם שניהם". בתנ"ך, הביטוי מציין בפסוקים רבים השוואה שאינה מובנת מאליה.

        המלבי"ם כתב: "אם יש להקונה אבן ואבן לשקול המעות, במשקל גדול ובמשקל קטן, ויש להמוכר איפה ואיפה למדוד כן לפי ערך זה את הפירות שמוכר, שאם מוכר במידה קטנה משלם לו המעות במשקל הקטן,תועבת ה' גם שניהם."

          1. יש המון פרשנים, ופרשנויות לתנ"ך.
            כך שכאשר אני נתקל בפסוק שזקוק לביאור, אחרי שאני חווה דעה, לא מסובך למצוא את פרשן עם פירוש מתאים…

            למשל, לגבי ההסבר שלי אודות הפסוק מספר משלי, לרמב"ן דעה שונה לגמרי: "ירמוז לגוזל וחומס וכל עושק, שהם תועבות גדולות מאלו, ולא יזכירם." גם שניהם = אפילו שניהם.

        1. לדעתי, אין בפסוק תקבולת (למרות ש"אבן ואבן איפה ואיפה" נראה כתקבולת נרדפת), בגלל שהכלל לתקבולת נרדפת ישרה הוא שיהיו לפסוק 2 צלעות עם אותו סדר תחבירי. לדוגמא:
          "שִׁמְעוּ דְבַר יְהוָה קְצִינֵי סְדֹם הַאֲזִינוּ תּוֹרַת אֱלֹהֵינוּ עַם עֲמֹרָה."
          (ישעיהו, פרק א', פסוק י')

          "שִׁמְעוּ דְבַר יְהוָה קְצִינֵי סְדֹם" – צלע ראשונה,
          "הַאֲזִינוּ תּוֹרַת אֱלֹהֵינוּ עַם עֲמֹרָה." – צלע שנייה.
          שמעו = האזינו, דבר יהוה = תורת אלהינו, קציני סדם = עם עמרה.

          אבל, כמובן, זוהי רק דעתי. לעיתים תכופות גולש באתר חוקר מקרא, שהייתי שמח ללמוד מדעתו בעניין.

          (מתנצל שאיני זוכר את שמך, פשוט הראש שלי מלא בשטויות…
          אבל אני בהחלט זוכר את דיון הפילוסופים לו תרמת לא מעט)

          1. נכון, זו לא תקבולת. איפה ואיפה = שתי איפות (אבל שונות). נכון שהתחביר המקראי נחמד? אגב, איפה = עשרה עומרים = 40 ליטר, גיב אור טייק א ליטר

        1. זו אולי לא תקבולת מבחינה ספרותית אבל זו כן תקבולת מבחינה עניינית. הממםם, לעניות דעתי, כנראה, בסיכוי גבוה, אם אני לא מתבלבל 🙁

          1. אנע כותב "לדעתי" כאשר אני מביא את הפרשנות שלי לדיון בסוגה זו או אחרת.
            הדגש שאני שם על ה-"לדעתי" הוא כדי שלא יהיה ספק שמה שאני כותב הוא לא עובדה, ולחלוטין פתןח לביקורת, ויכוח או דיון.
            על אחת כמה וכמה בתחום שבו אני פחות בקיא.

  8. הקטע עם לברון ומקדונלד אמיתי ? זה ממש מצחיק. כמו שביבי ידבר נגד שלדון אדלסון ואז יתפוס את עצמו ויתרפס ויציע לנאום בשבילו נאום בקונגרס.
    חבל על רוז, אני מסכים בקשר לפארקר, הוא בנפילה חופשית. מאידך, התיקון של הספרס קל כי אם טוני יתאושש אז גם הם יתאוששו.

    1. מעניין מה קורה איתו (טוני), הוא הכי צעיר מהטריו של הספרס, לא נפצע או משהו ולא השתתף באליפות העולם בכדורסל, אבל למרות זאת:

      שנה שעברה, פר 36 דקות- 20.4 נקודות, 49% מהשדה, 7 אסיסטים, 2.7 איבודים.

      העונה, פר 36 דקות-17 נקודות, 6.2 אסיסטים, 3 איבודים. ירד בכל תחום מלבד אחוזים מהשלוש, נותן שנת שיא עם 49.2% אדירים מהקו

  9. מאחל לדרק החלמה מהירה ומקווה שגם בשעתו הקשה הוא לרגע לא שוכח את החיים עצמם. ושהאתגר הגדול ביותר לחיינו כעת הוא התחמשות איראן בנשק גרעיני.

  10. ואגב חייב להסביר לכם כאחד שלמד תלמוד. והרבה.

    אין שום קשר בין איפה למידת אופים. כמו שמישהו הזכיר פה איפה היא מידה. איפה = 3 סאין .
    סאה = 6 קבין
    קב = 4 לוגין
    לוג = 6 ביצים.
    ביצה זה בערך כזית וחצי. זתומרת בערך פרוסת לחם וחצי.

    1. אם 10 קבין של יופי ירדו על העולם, כמה לוגין של טנקינג לקחה פילי וכמה איפות של ביש גדר לקח רוז וכמה הדגיש את הבאה הסירחון של הניקס?

        1. ביש גדא זה , מזל רע. גדא זה מזל. כמו שאמרה לאה אימנו כשנולד בנה המאומץ גד, "בא גד" זתומרת בא מזל.

          לרוז אכן יש ביש גדא…

  11. פציעת מניסקוס היא בערך הדבר הכי צפוי לגארדים מהסוג של רוז שחיים על הצעד הראשון והתקפת הטבעת.

    צריך להיות בהמת מסה טיבטית מהסוג של ווסטברוק כדי לשמור על היכולות האתלטיות ולהבריא כמו שצריך מפציעות כאלה.

    קשה לי להאמין שהוא חוזר העונה וקשה לי להאמין שהוא יחזור אפילו ליכולת שלו מלפני הפציעה הזאת.

    שחקן שהוא סיפור טרגדי אבל כזה שהתסריט שלו הרבה פעמים ידוע מראש.

      1. ווייד, וזה אפילו לא קרוב.

        עונת השיא של ווייד (2009):
        30.2 נק', 5 רב', 7.5 אס', 2.2 חט', 1.3 חס', 49% מהשדה.

        עונת השיא של רוז (2011):
        25 נק', 4.1 רב', 7.7 אס', 1 חט', 0.6 חס', 43% מהשדה.

        ואסור לשכוח את מה שווייד עשה בסדרת הגמר נגד דאלאס ב-06'.

        1. אם כבר דנים בבעיות ברכיים,
          אם ווייד היה בריא יותר, מה שהיה מאפשר שיא קריירה ארוך יותר,
          היינו דנים על מיקומו בצמרת ה-SG של כל הזמנים לצידו של קובי, מייד אחרי ג'ורדון.

          1. עם וויד המצב היה ידוע מראש ככזה שיחזיק פחות זמן בפיק של עצמו.

            הוא כבר הגיע עם מניסקוס מוסר לליגה. היה מדהים לראות אותו בשיא, הנפיצות שלו לסל הייתה באמת משהו מדהים, אבל זה לא החזיק מעמד יותר מדי זמן.

            כמובן שהוא שחקן בקנה מידה היסטורי שנתן גם אחרי הפיק הזה קריירה אדירה.
            אבל לא החזיק יותר מדי שנים בשיא.

          2. בקשר למי עשה קריירה יותר גדולה? כמובן שאין פה שאלה(וגם לא לשם חותרת ההשוואה).

            מצד שני כמות הקרחונים שהפשירו בקוטב בגלל וויד בשנתיים האחרונות…רוצב להגיד שהצונאמי הבא מתחיל ממנו.

        1. MVP לשעבר

          עד עכשיו לא היה MVP שנכנס להיכל, לדעתי הוא גם יכנס. אם מיץ' ריצ'מונד ואלכס אינגליש בפנים, גם לו ולכרמלו מגיע

        2. לא רואה איך יש מצב שרוז נכנס להיכל אם הוא לא חוזר לרמת אולסטאר.
          עונה אחת טובה לא מכניסה אותך לספריגפילד מסצ'וסטס (מזכיר לי שעשיתי טיול מסביב לארה"ב על הקמפר שלנו ופתאום ראיתי שלט אקראי בצד הדרך basketball hall of fame, מרוב שהייתי בשוק כמעט עשיתי תאונה ופיספסתי את הפנייה. כך עברתי בחור תחת שנקרא ספרינגפילד מסצ'וסס מבלי להיכנס להיכל)

          1. גם אני עבתי שם בדרכי מבוסטון לאמהרסט ואח"כ לניו יורק. לרגע חשבתי שזו ספריגפילד של הסימפסונים.
            ווייד שתי דרגות מעל רוז, בסקלה לוגריתמית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט