סיקור יום שני / רון טחן

בוקר טוב לכולם. יום משחקים  מעניין של שמונה משחקים כמעט מאחורינו: דראגיץ' רשם ניצחון בכורה במיאמי, שיקגו שיתקה את התקפת מילווקי, יוטה הפתיעה את האלופה, ג'יימס הארדן המשיך לככב, לוק באביט הפתיע את טורונטו, ברוקלין הביסה את דנבר בחוץ, פיניקס הרימה דגל לבן במירוץ לפלייאוף, ולקינוח, הקליפרס וממפיס סיפקו קרב צמוד ומהנה, בסופו הדובים יצאו עם ידם על העליונה. להלן סיקור הערב:

מיאמי (31-24) 119  – פילדלפיה (44-12)  108

מאזן פנימי 1-2 להיט

לפני המשחק: דראגיץ' ינצל את ההתמודדות כדי להתחבר לחבריו החדשים, ומיאמי תתגבר על הסיקסרס החלשים

אחרי המשחק: מפילדלפיה באהבה, ברוך הבא למיאמי:

לאחר מחצית ראשונה צמודה, ההיט הגבירו את הקצב ברבע השלישי ומשם הסיקסרס לא הצליחו לחזור. את מיאמי הוביל לואל דנג במשחק מצוין עם 29 נק' באחוזים נהדרים (11 מ 14 מהשדה), והדרקון הסלובני הצטיין אף הוא עם 23 נק' ו 10 אס'. דווין וויד תרם 18 נק', וחסן וויטסייד סיים עם דאבל דאבל נוסף, הפעם עם 12 נק' ו 14 ריב'. בנוסף, הנרי "ביל" ווקר, שחקן די אלמוני שלא הצליח להרשים בארבע שנותיו הראשונות בליגה, חזר לליגה לאחר שמיאמי החתימה אותו על חוזה בן עשרה ימים, ותרם 11 נק', וגילה יד מצוינת מחוץ לקשת כשדייק בשלושה ניסיונות מתוך ארבעה לשלוש. שיהיה בהצלחה.

את פילי הוביל הוליס ת'ומפסון עם 22 נק' מהספסל, ונרלנס נואל שהיה טוב עם 18 נק' כולל 8 מ 10 מהעונשין (עומד על 56% מהקו העונה).

שיקאגו (21-36) 87 – מילווקי (25-31) 71

מאזן פנימי 1-2 לבולס

לפני המשחק: הקו הקדמי של הבולס חזק מדי עבור מילווקי שתמשיך לאבד גובה

אחרי המשחק: רק אתמול, ביומן האליפות של הקבוצה שעלה באתר, נכתב כי כדי להצליח בפלייאוף, על הבולס לחזור להיות קבוצת ההגנה האימנתנית מהשנים האחרונות. אם לשפוט לפי המשחק היום, החברים הבינו את המסר. הבולס הגבילו את הבאקס ל 71 נק' בלבד, בדרך לניצחון ביתי חשוב. הכוכבים התורנים של השוורים עלו היו טוני סנל (20 נק') וניקולה מירוטיץ (18 נק' ושיא קריירה של 14 ריב') שעלו מהספסל, ועזרו לפאו גאסול עם עוד דאבל דאבל (15 ו 10) וג'ואקים נואה (8 נק' ו 16 ריב') לחפות על ערב סביר של באטלר (11 נק' ו 9 ריב'), וערב איום של  רוז (8 נק', 1 מ 13 מהשדה).

את הבאקס הובילו קריס מידלטון עם 17, ואיליאסובה עם 15 נק' ו 11 ריב.

יוסטון (18-38) 113 – מינסוטה (12-43) 102

מאזן פנימי 0-3 ליוסטון

לפני המשחק: עם חזרתם של שחקניה הבכירים, מינסוטה היא קבוצה חביבה ביותר, אך הופעה גדולה של הארדן תספיק לרוקטס כדי לנצח

אחרי המשחק: תצוגה אדירה של המועמד לתואר ה MVP. לאחר שפתח את המשחק עם 7 החטאות רצופות, הארדן התחיל להתחמם ככל שהמשחק התקדם וסיים עם טריפל דאבל של 31 נק', 11 ריב' ו 10 אס' ושימו לב, 4 חסימות. טרנס ג'ונס המתקמבק מפציעה ארוכה סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה עם 15 נק' ו 15 ריב', וג'וש סמית' היה טוב מאוד מהספסל עם 15 נק' משלו. במינסוטה, אנדרו ויגינס ציין את יום הולדתו ה – 20 עם 30 נק' ו 6 ריב' בערב נהדר שלו, אקס הרוקטס קווין מרטין תרם 21 נק', ופקוביץ ואדריאן פיין המשתפר סיימו עם דאבל דאבל כ"א (הראשון עם 16 ו 11, השני הם 11 ו 10). ריקי רוביו אמנם סיים עם 14 נק' (2 מ 9 מהשדה), 9 ריב' ו 7 אס', אך הפעלולן הספרדי בטח ירצה לשכוח את המשחק לאחר שהיה קורבן לפעלול הבא של הארדן:

ניו אורלינס (27-29) 100 – טורונטו (18-37) 97

מאזן פנימי 0-2 לפליקאנס

לפני המשחק: טורונטו תצליח לחלץ ניצחון חוץ בהיעדרם של דיוויס ואנדרסון.

אחרי המשחק: קייל לאורי קלע 22 נק', יונאס ולצ'יונאס נראה טוב עם 17 נק' ו 14 ריב', דרוזאן תרם 14 וג'יימס ג'ונסון המשיך להצדיק את מקומו בחמישייה עם 15 נק', וטורונטו הייתה בדרך לניצחון חוץ חשוב, אך המחליפים של ניו אורלינס, בראשותם של הצלף לוק באביט (18 נק', 4 מ 5 מחוץ לקשת), הצרפתי הענק אלכסיס אג'ינסה (16 נק' ו 9 ריב') והרכש ממיאמי, נוריס קול (15 נק' ו 6 אס'), הובילו את הקבוצה לניצחון ביתי שמשאיר תקווה קלושה להשתחל אל הפלייאוף, ונותן תקווה לעתיד.

18 נק' מפתיעות

לאחר שטורונטו כבר הוליכה בהפרש של 18 נק', הפליקאנס צימצמו את הפער בדרך למהפך בדקות הסיום של הרבע הרביעי. 10 שניות לסיום, בפיגור נקודה, קייל לאורי חדר לאיזור הצבע במטרה להחזיר את ההובלה, אך זריקתו נחסמה על ידי עומר אשיק (14 נק' ו11 ריב'), ג'יימר פרדט שלא שותף כל המשחק עד לאותה נקודה עלה מהספסל כדי שיישלח אל הקו, דייק בשתי זריקותיו מהקו, וקייל לאורי לא הצליח להציל את המולדת עם ניסיון שלשה לא מוצלח עם הבאזר.

דנבר (36-20) 82 – ברוקלין (31-23) 110

מאזן פנימי 0-2 לברוקלין

לפני המשחק: דנבר איבדה ענין בעונה, הנטס ינצלו זאת בדרך לניצחון.

אחרי המשחק: ניצחון חוץ גדול לברוקלין, שהציגה משחק מצוין ונהנתה משבעה שחקנים שקלעו בספרות כפולות (הובילו לופז עם 19, וויליאמס עם 16 ויאנג עם 15 נק') בדרך לניצחון מרשים ביותר. האם הנטס מסוגלים להמשיך ולהתחבר בדרך להפוך לסוס השחור במזרח? נחיה ונראה.

הפוטנציאל קיים

אם היכולת העלובה של הנאגטס תימשך, אל תתפלאו אם ברייאן שואו, מאמן הקבוצה, יהיה זה שישלם את המחיר. השינויים בחמישייה לא עזרו לדנבר, ולעיתים היה נראה שהשחקנים עושים שביתה איטלקית, שאולי גרמה לשחקן האיטלקי של הקבוצה, דנילו גלינארי, להתרגש מה"מחווה" בדרך לאחד ממשחקיו הטובים ביותר העונה, אותו סיים עם 22 נק'. ויל בארטון שהתאקלם לאחר שהגיע מפורטלנד קלע 15 נק', אבל כל עוד כוכבי הקבוצה טיי לאוסון וקנת' פאריד ימשיכו לאכזב, לקבוצה אין סיכוי ממשי להצליח.

פיניקס (28-29) 110 – בוסטון (33-21) 115

מאזן פנימי 1-1

לפני המשחק: בקרב בין שתי קבוצות שנוטות לספק דרמות לאוהדיהן, האקס הטרי אייזיה תומאס יככב, אך זה לא יספיק לבוסטון מול הסאנס, שתצליח לנצח לאחר 4 הפסדים רצופים

אחרי המשחק: דגלים לבנים בפיניקס? כצפוי, המשחק היה צמוד ומותח, ולאחר מחצית ראשונה מצוינת של בוסטון, פיניקס הצליחה לחזור למשחק כשצמד הגארדים בלדסו (21 נק', 10 אס' ו 7 ריב') את נייט (20 נק') ניסו להוביל את קבוצתם להשלמת הקאמבק, אך ברגעים המכריעים של המשחק, היו אלו צמד הגארדים של בוסטון, אייברי בראדלי (23 נק' ו 6 חט') וכמובן, אייזיה תומאס (21 ו 7 אס'). 1:47 לסיום המשחק, ביתרון נקודה בלבד לסלטיקס, הרכז הצנום קלע שלשה גדולה והשלים מהלך של 4 נק' מקו העונשין, ויחד עם בראדלי ומרקוס סמארט, בוסטון השכילה לדייק בשניות הסיום כאשר נשלחה אל הקו בדרך לניצחון חוץ מרשים.

פיניקס מתחרטת?

זה היה הפסדה החמישי ברציפות של פיניקס, שירדה כעת למקום העשירי במערב, ומפגרת כעת ב 2.5 משחקים מאחורי אוקלהומה השמינית במערב.

יוטה (34-21) 90 – סן אנטוניו (22-34) 81

מאזן פנימי 1-2 לג'אז

לפני המשחק: סן אנטוניו נראית לא טוב, אבל אמורה להתגבר על יוטה הסימפטית כדי לשפר את מאזן החוץ הבינוני שלה (14-14).

אחרי המשחק: סן אנטוניו נראית רע מאוד, במיוחד בחוץ (15-14), וצריכה להתחיל לדאוג. יוטה פתחה את המשחק בהתלהבות, הובילה ברוב שלבי המשחק, ולא התרגשה מניסיונות קאמבק של האלופה בדרך לניצחון יוקרתי. טריי בורק היה מצוין עם 23 נק', גורדון היוורד תרם 18 נק', דריק פייבורס היה סולידי עם 14 נק' ו 10 ריב', והנפיל הצרפתי (איזו נבחרת מצוינת הולכת להיות להם) רודי גובר סיים עם 14 ריב', 3 חס' ו 7 נק'. בנוסף, מיודענו ג'ו אינגלס האוסטרלי המשיך להוכיח שהוא מספיק טוב כדי לשחק ב NBA עם 10 נק'. את הספרס הוביל טים דאנקן עם 14 נק', 10 ריב' ו 3 חס', כאשר בוריס דיאו ניסה לעזור עם 13 נק', אך הצרפתי הבכיר בפרקט, טוני פארקר, איכזב קשות וסיים עם 5 נק' ו 4 אס' בלבד, כאשר קוואי לנארד המשיך להתקשות עם 8 נק' ו 4 ריב'.

כל הכבוד ליוטה, אבל מה יהיה עם סן אנטוניו? זה הזמן להתעורר חברים.

קליפרס (20-37) 87 – ממפיס (14-41) 90

מאזן פנימי 0-2 לגריזליס

לפני המשחק: במשחק המרכזי של הערב, כריס פול וג'ורדן ינסו להוביל את הקליפרס לניצחון חמישי ברציפות, אך ממפיס היא הקבוצה הטובה יותר, ותנצל את חסרונו של בלייק גריפין כדי לקטוע את הרצף ולשמור על הפער מהמקום השלישי ומטה במערב החזק.

אחרי המשחק: איזו דרמה בסטייפלס סנטר! לאחר שהאורחים עלו ליתרון 80-88 2 דק' וחצי לסיום, היה נראה שהמשחק הוכרע, אך פסק זמן של הקליפרס עצר את המפולת, וכריס פול, בערב נהדר שלו הוביל את קבוצתו לריצת 0-7, עם דקה ו 10 שניות לסיום. מנקודה זו, שתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע, ולאחר החטאה של ראנדולף, 15 שניות לסיום הקליפרס החזיקו בכדור עם הזדמנות לנצח את המשחק. כריס פול קיבל את הכדור וכבר תיכנן את סל הניצחון, אך מייק קונלי הגיח כדי לחטוף לו את הכדור. קונלי נשלח אל הקו, דייק בשתי הזריקות, וניסיון מסירה ארוכה של מאט בארנס הסתיים בידי ממפיס עם ניצחון חוץ שני ברציפות על יריבה חזקה מהמערב.

את ממפיס, שנמצאת בדרכה הבטוחה לשנה הטובה בהיסטוריה של המועדון, הובילו מייק קונלי עם 18 נק', ג'ף גרין עם 16 נק', גאסול עם 14 נק',וטוני אלן עם 10 נק' מהספסל.  את הקליפרס, הוליך כריס פול, שלמרות הטעויות שלו בסיום המשחק שנבעו מעייפות אדירה, נתן את אחד ממשחקיו הטובים ביותר השנה וסיים עם 30 נק' ו 10 אס'. ג'מאל קרופורד ניסה לסייע לו עם 15 נק', ודיאנדרה ג'ורדן, שאמנם קלט 17 ריב' אך התקשה לתפוס עמדה בצבע מול סוללת הגבוהים של ממפיס וסיים עם 9 נק' בלבד.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אחלה סיקור, באיזה שעה אתה קם בשביל הסיקורים האלו? כל הכבוד!
    קלטתם את הריקוד הקטן של הארדן? גם בלרינה וגם זמר

    Foot Locker – Harden Soul feat. James Harden and Stephen Curry: http://youtu.be/eepUcyxw_XM

    השייק אנד בייק עם הסטפ באק לשלשה הופך להיות סימן ההיכר שלו לא פחות מהיורוסטפ.

    ונראה לי יש טעות קטנה בתוצאות של פיניקס-בוסטון

    1. הארדן עם 46 חסימות (נכון לאתמול) מתחילת העונה. מדורג 3 בקטגוריה מבין הגארדים (אגב, KJ מקדניאלס ראשון עם 64, אבל הוא יותר SF מגארד לדעתי). פשוט עונה מטורפת של הבחור.

  2. עוד דבר שחייבים לציין, התוספת של ג'ף גרין הפך את ממפיס לקבוצה פשוט מפחידה.
    הם היו בירידה מסויימת וקצת עייפים עם הרבה קטעים מתים בהתקפה וגרין פשוט נותן להם ריווח משחק, עוד אנרגיות ואתלטיות והם נראים בלתי עצירים.
    בפאוור רנקינג הפרטי שלי הם מקום ראשון בליגה.

  3. עידו בוקר טוב
    קמתי וראיתי שמחקת את התגובה שכתבתי על הצורך שלי בשקיות הקאה לאחר שאני קורא את התגובות של דורון, אז כתבתי לך את זה בפרויו :קצת צחוק לא מזיק לאף אחד,
    אתה פאקינג לוזר נאור שלוקח את עצמו קצת יותר מדי ברצינות.
    לא הייתי מציע לך להיכנס לפינה של המחיקות ( רק באמת בתגובות קיצוניות,וזה בטח לא המקרהאחרת תשב כל היום למחוק תגובות.)
    זה אתר של חובבים וחובבנים שנכנסים לפה לקרוא על כדורסל באיזי וקצת לצחוק.
    אם מדברים על טרולים אז הטרול האמיתי שבגלל זה הוא גם לא שם תמונה זה הטיפוס שקורא לעצמו דורון שכותב תגובות של בן אדם עם רבע מוח פעיל ואני לארג' איתו.
    זה בטח לא יעזור לרבין המסכן אבל בכל זאת, אני לא רבין-עכשיו אתם בכלל בטוחים שזה רבין.
    אולי עזית זה רבין אבל אני לא בטוח.
    ותחשוב,נכון שקצת יותר מעניין עם עזית.

    1. מצטרף אליך.

      אני דווקא נהנה לקרוא את התגובות של דורון כי עושה לי קצת טוב שיש עוד אנשים כמוהו, ובכל מקרה אני נגד מחיקת תגובות, אלא אם כן באמת מדובר במשהו קיצוני שראוי שיימחק.

      אז יש "טרולים" ומגיבים דמיוניים. דווקא באתר שמטפח דמות כזו (מומי התותח) הייתי מצפה ליותר הבנה.

    2. +1
      אני מציעה שבמקום לצנזר תגובות,
      אחד מצדיקי המערכת ירים את הכפפה
      ויעזור לדורון לשים תמונה.
      סגנון הכתיבה שלו מושך טרולים כמו שחרא מושך זבובים

  4. המצב של הספרס מדאיג מאוד במיוחד עם ההתקדמות של התאנדר ןהעובדה שפופוביץ ממש ממש לא רוצה לפגוש את גולדן סטייט. הספרס רוצים מלחמות עצבים עם דאלאס וממפיס ולא מלחמת כישרון ולמי יש יותר אויר מול הלוחמים יוסטון או הקליפרס. מצב חמור !!

  5. סיקור אדיר. ידעתי שסן אנטוניו תפסיד ואף כתבתי זאת.
    די, בניגוד לשנים עברו, באמת אפשר להספיד אותם הפעם.
    הדחה מכובדת בסיבוב ראשון, פרידה מדאנקן ומאנו, ושיהיה בהצלחה להחתים שחקן מרכזי.

  6. מגיעה מילה טובה למנחם שחזה את התפרקות הספארס. אמנם יכול להיות שבפלייאוף הם יעלו הילוך ויעברו סיבוב (מה שלא נראה לי סביר). בינתיים בהחלט נראה שנגמר הדלק במיכל.

  7. סיקור מעולה כרגיל.
    פארקר כל כך חושך שגם איבד 5 פעמים. אני לא מספיד את הספרס עדיין אבל אם הם לא יתעוררו הם בצרה צרורה כמו שנאמר מעלי, את ג"ס הם לא יקחו השנה.

  8. פופ לא ילד.
    בפלייאוף צריך להיות שועל, והדבר הכי חשוב זה מאצ׳ אפ.
    לי דווקא נראה שיש לו בעיה עם גולדן סטייט אבל את ממפיס הוא יכול לעבור.
    כמובן גם שיש לו הרבה זקנים והוא צריך לשמר אותם כמה שיותר, הוא גם יודע איזה שחקני קלאצ׳ יש לו בידיים וזה שפארקר חלש העונה לא אומר שהוא יהיה חלש בפלייאוף.

  9. מסכים עם זנזור כאן. הולך להיות סיבוב ראשון במערב כמו 4 גמרים. סדרות קשות וארוכות ומלחמות.
    בהנחה שהסדרות הם לפי המיקומים כיום – אז יש לנו ג"ס-אוק, ממפיס-ס"א, יוסטון-קליפרס ופורטלנד-דאלאס.
    התקווה של אוק זה שס"א יצליחו להפיל את ממפיס, כי אם לא, אף אחד אחר לא יצליח, וזה אומר שהם יצטרכו לשחק נגדם בגמר המערב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט