מעורב הופס ליום ב' – כמה מילים על כמה ממשחקי אמש / מנחם לס

nba-16

1.  החולשה של גולדן סטייט התגלתה בצבעים טבעיים

אחרי הנצחון הקליל על הספארס, הגולדן סטייט ווריורס נראו כ-WORLD BEATERS. אמנם לפצח את הספארס כפי שהם כיום כל NUT CRACKER שאתה קונה בשוק הפשפשים ביפו יעשה בלחיצת האצבע הקטנה, אבל בכל זאת.

ואז בא אמש, ומשחק נגד הפייסרס. גולדן סטייט נראתה גרוע אפילו מהספארס ביום גרוע. מהספארס? היא נראתה גרוע יותר מהפועל ירושלים אמש.

ועכשיו כולנו יודעים את הסיבה, וזה דבר מאד לא נעים לווריורס לדעת: הם הקבוצה הטובה – אולי – ביקום עם סטפן קרי. בלעדיו הם הפועל עפולה לפני עשר שנים. בלעדיו הם נראים כתרנגולת שהשוחט מלק את ראשה והיא מפרפרת בחצר של אדון מרגוליס לפניח שנשמתה פורחת.

הסוד ניגלה: תחסלו את סטפן קרי – הווריורס מחוסלת.

אמש הוא ישב באזרחי בגלל עקב נפוח, והם – בלעדיו – יצאו מנוצחים, ניכלמים, ומבויישים. הנצחון של הפייסרס היה אפילונ קל יותר משמראה התוצאה. בגלל 'האוסקאר' חזיתי בהיילייטס של המשחקים רק הבוקר, ואילו הייתי אוהד הווריורס הייתי נחנק על הקפה שאני שותה. הם הראו את השחור-משחור שלהם בלעדיו. הם הוכיחו לי שללא סטפן הם לא הרבה יותר מדלי של צואה ממולא עם מספוא של חזירים (WHATEVER IT MEANS).

בלעדיו אין להם מושג. 38% מהפארקט כשרק לקליי ת'ומפסון (39 חיצים) יש מושג מה לעשות, אבל 12 מ-28 גם אני יכול לעשות, אפילו עם הכתף החדשה שלי, ועוד דבר: 80% מהזריקות שלו באו ביצירה פרטית שלו ללא כל עזרה מחבריו.

הסיפור פשוט:

עם סטפן קרי הווריורס קולעים 113.7 והיריב 96.5, ל-17.2+. בלעדיו הם 100.4 נגד 100.1 – הווה אומר (תשאלו את מומי אתם לא מאמינים) – 0.3+.

בלעדיו פתאום הכדור נעצר. אין תנועה, אין פיק-אנד-רול, אין מסירות. אפילו הלייקרס היו מסוגלים בעבר לעשות הרבה יותר ללא קובי, ומיאמי ללא לברון. למה? כי הן היו קבוצות כדורסל. הווריורס היא יותר מדי "סטפן קרי"?

2. אוי ואבוי, ניקס

אף שחקן חמישייה של קליבלנד לא שיחק יותר מ-29 דקות ועדיין הקריעה היתה מביישת ביותר. ההיילייט של הקריעה היתה הקומבינציה ברבע האחרון בין ג'יי אר סמית' ואימן שומפרט – שני שחקני הניקס עד לפני כמה שבועות – שנתנה לנו את ההיילייט של העונה.

מה אמר פיל ג'קסון בסיום המשחק? "משחק הניקס גרם כאב בטן לאלוהי הכדורסל".

והוא – פיל – גורם לי כאב ראש, וכאב אשכים. הרי הוא אחראי על משחק הניקס, וזה כל מה שיש לגמל הזה לומר?

3. ראסל ווסטברוק (אבל ללא דוראנט!) הוא ה-MVP של העונה

כמובן שהת'אנדר חייבים את קווין דוראנט (שיחסיר 2-3 משחקים). אבל בלעדו ראסל ווסטברוק הוא השחקן מס' 1 ב-NBA עם יד אחת קשורה מאחורנית. 21 חיצים ב-8 מ-12, 17 בונבונים (קרייר-היי) ו-8 קרשים – והכל כשהוא משחק באחריות ובחכמה. ה-EFF שלו היום הוא 28.9 כשרק אנטוני דייויס לפניו מכל שחקני הליגה!

4. אטלנטה התעוררה מה-FUNK

אטלנטה לא הפסידה העונה יותר משני משחקים רצופים. משחקה אמש היה נגד מילווקי המסוכנת מאד. אילו אטלנטה הפסידה שלושה רצופים היו מתחילים לקבור אותה בבית הקברות 'אליסון' שבמריוטה, פרבר של אטלנטה, הנחשב לבית הקברות הגדול ביותר בג'ורג'יה (אתם רואים? למדתם משהו חשוב ברגע זה!).

אבל שלוש שלשות רצופות של קייל קורבר, ומשחק מצויין שלמילסאפ (23 חיצים, 16 קרשים) מנעו זאת. אחרי הנצחון מילסאפ אמר שלשני ההפסדים הרצופים אחרי שרשרת הנצחונות הארוכה הרגישו כמו "ETERNITY". לי ישנו רושם שקרו – קורים – שני דברים:

א. לאטלנטה ההפסדים היו כאילו קריאת השכמה.

ב. לדעתי אטלנטה אינה כזאת טובה.

5. ממפיס היא עדיין שם

אלה שמיהרו לקבור את ממפיס על הפסדיה האחרונים, מוטב שתסתכלו שוב: אמנם למרקוס אולדרידג' לא שיחק, אבל לנצח את פורטלנד, בפורטלנד, הוא אחד הדברים הקשים ביותר ב-NBA. מרק גאסול קבר 8 מה-21 שלו ברבע הרביעי, וזאק רנדולף הוסיף 15 עם 9 קרשים ואני מדרג אותה היום שנייה במערב אחרי גולדן סטייט, ולפני הת'אנדר, הקליפרס, והספארס.ץ

6. מה קורה בוושינגטון?

להפסיד לדטרויט – אפילו שדטרויט היא בתאוצה לא מובנת כלפי מעלה – 89-106, אחרי פתיחת עונה כה טובה ומוצלחת?

הם עדיין 10 משחקים מעל 500., אבל אם תסתכל על ה "+" וה "-" שלהם הם רק 1.3 נק' פלוס, מה עושה מהם לא הרבה יותר מ-"BREAK-EVEN TEAM". היכול להיות שהם לא כאלה טובים, ופשוט התמזל מזלם לנצח משחקים 'שוויוניים'?

לדעתי כל ההתלהבות מהם לא היתה הרבה יותר ממיראז', והם יחזרו להיות הקבוצה הממוצעת בעיר הבירה שהיא לא הרבה יותר מ-'יום אסל ויום בסל'.

7. כל הכבוד ללייקרס

לא משנה איזו בריכת צואה מסריחה יותר – בריכת הצואה של הלייקרס או בריכת הצואה של הסלטיקס – כשהשתיים ניפגשות זה עדיין 'סלטיקס – לייקרס'. זה עדיין הירוק נגד הסגול-זהוב. זה עדיין מסורת, גאווה, ושמירה על השם.

ובאמת השחקנים ידעו את מי הם מייצגים, ומי שחזה במשחק ההארכה הזה חזה במשחק מלהיב וטוב ממש. ג'רמי לין השתיק הרבה פיות – K-700, אני מדבר אליך! מוטב שתעמוד דום ותקשיב! – עם 25 חיצים, ועצר לוזינג סטריק של 7 משחקים עם נצחון חוץ מצויין של 118-111. ווסלי ג'ונסון הוסיף סיסון-היי של 22 וניק יאנג שם 19. אברי בראדלי קלע 8 מה-20 שלו ב-27 הטיקים האחרונים כולל סל משווה שהכריח הארכה.

ללייקרס נצחון כזה שווה 5 נצחונות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אני מסכים עם רוב מה שנאמר אבל חייב לציין בקשר לג"ס ללא קרי – דבר ראשון, ההשוואה איתו או בלעדיו לא הוגנת משום שזה המשחק הראשון שהוא הפסיד אז הקבוצה עוד לא לדה לשחק בלעדיו.
    דבר שני, במשחק אמש הוא לא שיחק ולכן כאילו ראינו מה שקורה כשמשתקים אותו. הבעיה היא שכאשר הוא משחק אתה צריך לפחות שחקן אחד עליו כדי לשתקו ואז הקבוצה שלך כבר בדפיציט. רוצה לומר, לשתק את קרי "עולה" לך במשהו וזה קשה מאוד. כל שחקן גדול, אם תוציא אותו מהקבוצה שלו היא תקרטע.

  2. ג'רמי לין שחקן מסריח, וההחלטה הכי חכמה של סקוט(ועוד בשלב מוקדם מאוד בעונה ורק על זה הוא זוכה לקרדיט גדול אצלי) זה לזרוק את הטאיוואני לספסל. שלא כמוך, אני לא מתרגש ממשחק אחד מצוין של שחקן(וגם לא יוצא מגדרי אחרי 26 כאלה), הוא יחזור להסריח במשחק החוץ הבא.

    ההחלטה הטובה השנייה שלו הייתה להריץ את קלרקסון כשחקן חמישייה בערך מהרגעים שקובי התחיל לנוח.
    מהקיץ אני זועק שבשביל השחקן הזה שווה יהיה לקום לפנות בוקר כדי לראות משחקים.
    פוטנציאל לא קטן בכלל, סליפר בדראפט האחרון.

  3. זה פשוט קארי הוא אם וי פי
    אין הגדרה יותר מדויקת לתואר
    הניקס לא בדיוק קבוצת כדורסל
    וושינגטון בירידה
    מסכים לגבי אטלנטה וממפיס ווכמובן ווסטברוק

  4. מה באמת קורה בוושינגטון? התחילו כ"כ יפה, כולם כשירים, פירס טוב, וג'ון וול באחלה עונה. בנוסף, ראסואל באטלר בעונה נהדרת, וקריס האמפריס מחליף מצוין.
    אולי הם צריכים שינוי בחמישייה או איזה זעזוע, כי כרגע הם לא מספיק טובים.

  5. אני סקרן : אם " ה-EFF שלו [של קארי] היום הוא 28.9 כשרק אנטוני דייויס לפניו מכל שחקני הליגה!" אז למה דייויס אינו ה MVP של הליגה ?
    מודה שדעתי לא השתנתה ודייויס אמור להיות הMVP.

    1. כי הפליקנס לא בפלייאוף והארדן וקרי נותנים עונות לא פחות טובות ממנו (ומובילים את הקבוצות שלהם לפלייאוף)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט