פריוויו למשחקי שישי העצום/רועי ויינברג

13 משחקים הלילה, כולל מפגשי צמרת (קליבלנד מול וושינגטון, טורונטו באטלנטה, סן אנטוניו בגולדן סטייט ויוסטון בדאלאס), ומשחקים ראשונים של קבוצות מתחדשות מדד ליין הטריידים (מיאמי עם דראגיץ', ללא בוש בניו יורק, גם הפניקס והבאקס ישחקו).

*

03:00-וושינגטון וויזארדס (21-33)-קליבלנד קאבלירס (22-33)

שידור: ספורט 5+לייב

המשחק המרכזי של הערב, עם השפעה ישירה על תמונת הפלייאוף-הוויזארדס נמצאים במקום הרביעי, במרחק 10 משחקים מההוקס במקום הראשון במזרח. קליבלנד נמצאת חצי משחק מאחוריהם, ובמידה ותנצח תשתלט על המקום הרביעי, ותפתח פער של חצי משחק משלה. אם הוויזארדס ינצחו, הם יתקרבו למקום השלישי ויצרו פער של משחק וחצי מהקאבס.

בשני המפגשים האחרונים הביתית ניצחה, וקליבלנד מגיעה למשחק עם מומנטום, לאחר 15 ניצחונות ב-17 משחקיה האחרונים. מנגד הוויזארדס יציבה, וניצחה 6 משחקים מ-10 האחרונים שלה. בראדלי ביל הפצוע לא ישחק, ורמון סשנס, שהגיע לקבוצה מסקרמנטו אתמול, בחוסר ודאות בקשר לכך שישחק או לא.

עקב כך היתרון המרכזי של קליבלנד הוא הקו האחורי שלה. מהקו האחורי של וושינגטון יהיו, כנראה רק ג'ון וול וגארט טמפל, והעומק בקו האחורי של הקאבלירס יכול לנצח את המשחק. ג'יי אר סמית', קיירי אירווינג, מת'יו דוולדובה ואימאן שומפרט יכולים לשנות את המשחק לחלוטין, והיתרון היחסי הזה ישנה הכל.

תחזית: אני הולך עם בלאט והקאבלירס, עקב הקו האחורי החלש שהוויזארדס תעלה הערב. קליבלנד.

*

02:30-אטלנטה הוקס (11-43)-טורונטו ראפטורס (17-36)

שידור: ספורט 5

אין צל של ספק בקשר לזהות הפייבוריטית במשחק הזה, ההוקס, שרצים ודורסים כל מה שעובר בדרכם מאז תחילת העונה. הם חזרו למספרים של קבוצה אנושית (מעולה, אבל אנושית), עם 3 הפסדים ב-10 משחקיהם האחרונים, וקרוב לודאי שניצלו את סוף שבוע האול-סטאר כדי לחזור למשחק המושלם שלהם.

כדי שהראפטורס ינצחו, הם צריכים את דמאר דה רוזן במיטבו. מיס מאץ' שמעביר אותו לעמדת השוטינג גארד ומציב אותו מול קייל קורבר יכול לשנות את הכל, אבל כנראה בונדהולצר יגיב לזה מהר עם העברת קארול לשמירה אישית על דה רוזן. למרות זאת, משחק שיא של דה רוזן (35 נקודות ומעלה) יתן לראפטורס את הניצחון.

תחזית: דה רוזן יהיה טוב, אבל לא מספיק. הניצחון הזה הולך לאטלנטה.

*

05:30-גולדן סטייט ווריורס (9-42)-סן אנטוניו ספרס (20-34)

אחרי ההפסד המותח של הספרס לקליפרס בחמישי בערב, הספרס במשחק שני בבק טו בק, ולמרות מנוחה של שבוע לפני המשחק, יתכן שנראה את פופ מעניק מנוחה לכוכביו, במהלך טיפוסי של הפלאח. סן אנטוניו במרחק 9.5 משחקים מגולדן סטייט במקום הראשון במערב, ומרחק 2.5 משחקים בלבד מהמקום השלישי. יכול להיות שעקב כך שכל הקבוצות ממקום 3 עד 6 ביצעו שינויים כלשהם בשבוע האחרון, הספרס תנצל את זה כדי להשתלט על המקום השלישי הנכסף, ולא תרפה ממנו עד הפלייאוף.

גולדן סטייט עדיין בכושר מעולה, וזה המשחק הראשון של סטפן קארי, אלוף השלשות, קליי תומפסון ושות' מאז האול-סטאר. הם הפיבוריטים בכל משחק, ומחזיקים בפער של 4 משחקים מהגריזליס במקום השני במערב. בהנחה שהם מצליחים לשמור על המומנטום נמשך, הקבוצה של סטיב קר (חניכו לשעבר של פופוביץ', בין היתר), צפויה לסיים במקום הראשון במערב.

תחזית: אני אלך עם ההפתעה של הערב, וניצחון של סן אנטוניו. גרין, ג'ינובלי ולאונרד יקלעו 45 נקודות ביחד, לפחות.
*

03:30-דאלאס מאבריקס (20-36)-יוסטון רוקטס (17-36)

קיי ג'י מקדניאלס ופאבלו פריג'יוני, צמד הרכזים החדשים של יוסטון, לא צפויים לשחק הערב, וגם אמארה סטודמאייר לא ישחק.

זה משאיר אותנו עם משחק כדורסל ברמה גבוהה, שיפגיש 2 מ-5 הקלעים הטובים בעולם, ג'יימס הארדן ומונטה אליס. ראז'ון רונדו צפוי לשחק הערב, בנוסף לאקס יוסטון צ'נדלר פרסונס ודריק נוביצקי, ואצל יוסטון דוויט הווארד לא ישחק, מה שמשאיר בור גדול בצבע של הטילים.

המאבריקס ינצלו את זה כדי להשיג ניצחון ראשון על יוסטון העונה, וישפרו עמדות במאבק על המקום השלישי במערב. דאלאס תנצח.

*

02:30-ניו יורק ניקס (43-10)-מיאמי היט (30-22)

אצל מיאמי, דווין וויד יחזור לאחר מנוחה של חודש, ולא ברור האם גוראן דראגיץ' ישחק עם הקבוצה הערב. מי שיעדר הוא כריס בוש, שעל פי דיווחים סובל מקריש דם בריאות ויתכן שסיים את העונה. נאחל לבוש רק בריאות, ולמרות פציעתו והעדרותו האפשרית של דראגיץ', ההיט עדיין פיבוריטית.

אצל הניקס, היריבה המרה של ההיט מהניינטיז, אין הרבה שחקנים שישחקו-אין אף וטרן כשיר בקבוצה מלבד חוזה קלדרון (אלכסיי שאבד שהגיע מפילדלפיה לא צפוי לשחק, וגם אם כן, הוא לא ישפיע על המשחק), ואף אחד מהקבוצה שניצחה 54 משחקים לפני שנתיים לא נשאר בניו יורק, להוציא את כרמלו אנטוני הפצוע. הניקס ימשיכו לשפשף את הצעירים, ואולי פיל ג'קסון יהיה האדם הראשון שניצח 72 משחקים עם קבוצה, והפסיד 72 משחקים עם קבוצה (כמנג'ר).

אל תבנו על זה, אבל הם לא ינצחו קבוצת פלייאוף, אפילו כאשר 40% מהחמישייה שלה לא כשירה. מיאמי.

*

02:00-אורלנדו מג'יק (39-17)-ניו אורלינס פליקינס (26-27)

אורלנדו לא עשו שינויים משמעותיים בליל הטריידים, ויארחו את ניו אורלינס, שאיבדו את ג'ון סלמונס וקיבלו את נוריס קול, שישחק הערב. השאלה המרכזית של הערב היא האם אנטוני דיוויס ישחק או לא, מה שישנה את התמונה לגמרי. ראיין אנדרסון וג'רו הולידיי צפויים לא לשחק, מה שיטה את הכף במידה מסוימת לטובת אורלנדו.

אצל המג'יק, שמחזיקים ב-50% הצלחה עם המאמן הזמני ג'יימס בורוגו, אין פצועים כלשהם. המאבק המרכזי הערב יהיה בין הסנטר המבטיח של אורלנדו, ניקולה ווצ'ביץ' המונטנגרי, לעומאר אסיק הטורקי. ווצ'ביץ' מעמיד דאבל-דאבל כל משחק, ויהיה מעניין לראות אותו נגד אחד מהסנטרים השומרים הטובים בליגה.

אני משער שווצ'ביץ' יתעלה על אסיק, ואורלנדו ינצחו. בהנחה שדיוויס משחק, אז ההימור נשאר זהה, מפני שהולידיי ואנדרסון פצועים, והוא גם כנראה לא יהיה כשיר במאת האחוזים.

*

02:00-פילדלפיה 76' (41-12)-אינדיאנה פייסרס (33-21)

ה-76' איבדו רלוונטיות עם הטריידים האחרונים, ששלחו את שחקניהם ההתקפיים הטובים ביותר ליוסטון ומילווקי (קרטר וויליאמס ומקדניאלס). ברט בראון מאמן מבטיח שיוצר הגנה מעולה, אבל גם הגנרל הטוב ביותר בעולם לא יכול לנצח ללא כלי נשק.

הפייסרס מרחק 2 משחקים מהפלייאוף, ועד חזרה אפשרית של פול ג'ורג' (שאמר שהוא רוצה לחזור בסוף מרץ), הם יעשו הכל כדי להשאר בתמונה. ניצחון על ה-76' חשוב בדרך לשם. אינדיאנה.

*

02:30-דטרויט פיסטונס (33-21)-שיקגו בולס (20-34)

הפיסטונס היו חלק מהטרייד המשולש השני של אתמול, שהעביר לקבוצתם את רג'י ג'קסון בתמורה לדי ג'יי אאגוסטין וקייל סינגלר, ובמהלך נוסף החזירו את טיישון פרינס תמורת לואיג'י דטום וג'ונאס ג'רבקו. לא ידוע בקשר לג'קסון, אבל קרוב לודאי שפרינס ישחק הערב.

הבולס לוהטים, וניצחו 22 מ-24 משחקיהם האחרונים. הם מחזיקים ברצף הניצחונות הארוך ביותר בליגה כרגע (4), והם לא יתנו לדטרויט המתחדשת לעמוד בדרכם בדרך לניצחון חמישי ברציפות. שיקגו תנצח.

*

03:00-מינסוטה טימברוולבס (42-11)-פניקס סאנס (29-25)

הקאמבק המצופה של קווין גארנט למדי מינסוטה לא יתרחש הערב, כאשר הפאוור פורוורד המבוגר לא צפוי לשחק. גם פניקס ביצעה הרבה שינויים אתמול, וקיבלה את ברנדון נייט, מרקוס ת'ורנטון, דני גריינג'ר, קנדל מרשל וג'ון סלמונס. מרשל וסלמונס צפויים להחתך מהקבוצה, ולא ידוע אם גריינג'ר ישאר. לדאבונם של אוהדי פניקס, הקבוצה ויתרה על טיילר אניס, איזייאה תומאס, גוראן דראגיץ' ומיילס פלומלי.

לא ידוע האם נייט ות'ורנטון ישחקו הערב, ולמרות זאת, פניקס צפויה לנצח את הוולבס החלשה. בלדסו כנראה יאלץ לשחק כפוינט גארד, ואלכס לן יקבל דקות מורחבות כסנטר, אבל הסאנס יותר טובים ממינסוטה, וצריכים כל ניצחון שהם יכולים להשיג כדי להשאר בתמונת הפלייאוף. פניקס תנצח.

*

03:30-מילווקי באקס (23-30)-דנבר נאגטס (33-20)

2 הקבוצות ביצעו שינויים גדולים אתמול, ובמילווקי מייקל קרטר וויליאמס, טיילר אניס ומיילס פלומלי לא צפויים לשחק. בדנבר תומאס רובינסון, וויל בארטון ו-ויקטור קלאבר לא ישחקו.

זה משאיר את שתי הקבוצות כמו שהן, ללא השחקנים שכל קבוצה איבדה (ברנדון נייט במילווקי, ארון אפללו וג'אול מגי בדנבר). למרות זאת, הבאקס עדיין עדיפה, וצפויה לנצח הערב. יכול להיות שנראה באופן חד פעמי את הגריק פריק כפוינט גארד, מה שינטרל את הזריזות של טיי לאוסון, רכז דנבר. מילווקי.

*

04:00-יוטה ג'אז (34-19)-פורטלנד טרייל בלייזרס (17-36)

קנדריק פרקינס לא ישחק אצל יוטה, וארון אפללו לא ישחק בפורטלנד. הטרייל בלייזרס עדיין עדיפין, למרות הספסל הקצר שלהם הלילה. רק ערב גדול של רודי גובר, שזכה לקרדיט מהג'אז שהחליטו להשאירו במקום הבחירה השלישית בדראפט 2011, אנס קנטר, ישנה את המצב. זה לא יקרה הערב, והניצחון יהיה שייך לפורטלנד.

*

05:00-סקרמנטו קינגס (34-18)-בוסטון סלטיקס (31-20)

אייזיאה תומאס צפוי לשחק בבוסטון מול קבוצתו לשעבר, אבל לצערם של הסלטיקס ג'ראד סולינג'ר נפצע, והוא בחוץ לעתיד הנראה לעין, לפי אתר הסלטיקס. גם הקינגס לא יהיו בהרכב מלא, כאשר דארן קוליסון ואנדרה מילר בספק למשחק.

הסיפור המרכזי של המשחק הזה הוא המשחק הראשון של ג'ורג' קארל על הקווים באולם רכבת השינה (זה השם של האולם של הקינגס, אם אתם לא מאמינים תגגלו את זה). הוא הודיע כי הוא מתכנן לתת לרודי גיי לשחק כסטרץ' 4, מה שאומר שייתכן ונראה את עמרי כספי פותח הערב מול הירוקים. העדרו של סולינג'ר ישפיע לרעה על הקינגס, וקארל ירשום ניצחון בכורה אצל הקבוצה מבירת קליפורניה. סקרמנטו.

*

05:30-לוס אנג'לס לייקרס (40-13)-ברוקלין נטס (31-21)

ת'דאוס יאנג צפוי לשחק לראשונה בברוקלין, ולנצח איתם בפעם הראשונה את הלייקרס החלשים. אין יותר מדי להרחיב על המשחק הזה, די צפוי שברוקלין תנצח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 104 תגובות

  1. תודה רבה על הפריוויו המושקע!
    קליבלנד – וושינגטון – עם או בלי הפציעה של ביל, הייתי הולך על הקאבס.

    ווריורס – ספרס – בהתחשב בכך שסביר להניח שהפלאח לא רוצה לשחוק את הכוכבים שלו בבקו-טו-בק, ובנוסף בהתחשב בכך שהמשחק באוקלנד, אני באמת לא רואה תסריט בו הלוחמים לא מנצחים.

    לגבי דאלאס – יוסטון – משום מה גם בפריוויו למפגש הקודם ביניהם, וגם הפעם, רשמו פה שהחיסרון של האוורד יפגע בטילים, ודאלאס ינצחו.
    אני חושב ההפך – כשיש ליריבה סנטר כמו טייסון צ'אנדלר, שהמומחיות שלו היא לעצור שחקנים שיודעים רק לקלוע ס"מ מהטבעת כמו האוורד, אז דווקא הנוכחות של האוורד מהווה חסרון בהתקפה.
    זה כמו במפגשים של יוסטון מול גולדן-סטייט העונה – ב-2 הראשונים כשהאוורד היה בחוץ, יוסטון הפסידו בקצת.
    ב-2 שבאו אח"כ עם האוורד בריא – הלוחמים פירקו את יוסטון, כי מלא התקפות התבזבזו כאשר בוגוט אכל בלי מלך את הניסיונות של האוורד למצוא את הטבעת.
    עם די-מו, סמית' וג'ונס שיכולים לקלוע מכל הטווחים, הנוכחות של צ'נדלר מתבטלת, וככה ההתקפה של יוסטון (במץ'-אפ הספציפי הזה לפחות) עדיפה יותר.
    בקיצור – אני אלך על ניצחון של יוסטון, ולא רק כי אני אוהד, אלא בעיקר כי האוורד בחוץ! (כמובן שבאופן כללי אני מקווה שהוא יחלים מהפציעה עד הפלייאוף, בלעדיו הסיכויים לעבור סיבוב קלושים).

    בנוסף, במפגש בין יוטה לפורטלנד – נראה לי שיוטה יצליחו להפתיע.

  2. רועי!
    אתה תקוע עם מקסימום משחקים, ומי כמוני יודע כמה עבודה השקעת. אם אתה זקוק לעזרה בסיקור המשחקים פנה לצוות ואולי נוכל לעזור קצת!
    מעניין איזה שחקנים מהטריידים ישחקו הערב!

  3. מינסוטה כבר לא חלשה עם פקוביץ ומרטין הם יריב שקול לסאנס
    גולדן סטייט תשחט את הספרס
    4 מ 5 הראשונות במזרח בעימות ישיר
    אני מאחל לפילדפיה לארח את אינדיאנה מול יציעים ריקים

  4. יופי של פריוויו ליופי של משחקים. ג"ס ינצחו ללא תנאי את ס"א, קליבלנד ינצחו את וושינגטון, ודאלאס-יוסטון הולך להיות מרתק.
    תודה רועי !

  5. נואל בקטע וויטסיידי דפק חמש גגות ב9 דק.
    הבעייה היא שהוא קופץ על כל מה שזז ברדיוס של 3 מטרים מהסל.

  6. בראון עלה עם החמישייה השנייה.
    גאוול מגי בסנטר וגאקר סמספון אחד בכנפיים.
    רואים שמגי עוד לא למד את השיטה של בראון, דפק את הפיקנארול עם סמפסון

  7. עברתי למשחק כדורסל.
    אטלנטנה מניעים יפה אבל לא פוגעים.
    טורנוטו קשוחים לאללה מתחת לסל ובינתיים מפרקים 14-7

    1. למה לעזאזל אתה צופה במשחק הזה ? אתה משפשף את העיניים
      לחינם.

    1. עד שלא אראה את זה בעיניים שלי, אני לא יאמין, וגם אז זה בטח
      יהיה איזה כפיל הומלס שפלויד יאסוף מהסמטאות הבוציות של מנילה.

  8. יוסטון ווי האב פרובלם.
    דאלאס לא קולעים מתחילת המשחק. יוסטון חותכים את הרחבה ומתפרצים בדרך ל8:0

  9. תודה לאיל שסיקר את פילי ממש בושה וחוסר הגינות
    מקבוצה גדולה שעושה צחוק מהאוהדים שלה ומאיתנו.
    בכל זאת זה מעניין עד כמה יוכלו להשפיל את עצמם.

  10. 23 לקאבס שמשחקים די קבוצתי. 4 שחקנים בדאבל פיגרס
    אולי 5, לא היה מצ אפ ללברון עד שוול חסם אותו פעמיים בסוף
    הרבע ה3, לפני זה הוא נראה קולע בקלילות מידי.

  11. דטרויט את שיקגו.
    יפה. אכלו אותם בריבאונד (דברים שהסטט לא מראה), שיחקו מהר בהתקפה.
    ויש לנו אחלה מאצ' על הכניסה לפלייאוף מזרח
    שיקגו ממשיכה עם המאניה דיפריה

  12. הבחור הקורע מהקליפ יוטיוב של אפלטון צריך לראות את הבלוק של דורסי

  13. דורון, נראה שרק אתה ואני פה, כל השאר עדיין מבלים את הליל שישי שלהם במועדוניי הסאדו מאזו.

  14. חחח, כבר מזמן שאני לא נהנה בפאבים ומועדונים ובתי קפה.
    קשה לי להאמין שאני כותב את זה כי פעם כנראה הייתי בליין.
    אם כבר מסיבה של אנשים שאוהבים, או מעגלי נגינה או ים,
    חוף סודי. טבע…מוזיקה טובה. מדיטציה יוגה.
    אתה מצחיק.
    ברכות והצלחה לכל מי שקורא ולך הבן המצחיק.
    סטוקטון אחד המיסתורים והוא אחד האהוב עלי כי הוא רוחני.

  15. חזרתי הביתה אחרי שדביליתי בבאר ספורט עם שני מכרים חולי בולס וזה המשחק שהתרכזנו בו. דטרויט נראתה ממש מצויין בשחיטה של הבולס!

    אני מנבא נצחון לגולדן סטייט ב-15 לפחות על הספארס.

  16. סטוקוטון אחד האהובים עלי ביותר,
    רב האנשים לא יבינו אך הוא גם לא יוכל להסביר
    אני מבין מדוע סירב לאמן את יוטה.
    החיים שלו מאושרים יותר משל רב האנשים
    והוא לא צריך פרסום ואהבה חיצונית כמו חלילה של כרמלו,
    אלא יש לו אהבה פנימית זוהרת באור,
    לא חלילה אהדה של האגו או החיצוניות. זו טעות שנופלים
    בה חזק ומשלמים מחיר כבד א"חכ.
    כל אחד יכול להשיג את האהבה הפנימית הזאת שאינה תלויה
    בדבר!

  17. אתמול מול הקליפרס, בוריס דיאו נראה כמו מי שעלה לשחק מייד אחרי שסיים לאכול מנת חמין יפה.
    היום, פופ למד את הלקח – ובזמן ארוחת הצהריים, נעל את בוריס בחדרו.
    בוריס הלילה בהחלט נראה רעב…
    (9 נק' ב-8 דקות, 4-4 מהשדה)

  18. משחק מדהים בין ס"א לג"ס.
    משחק העברת הלפיד בין האלופה הישנה לחדשה.
    ס"א עושים את המיטב שלהם אבל מבינים שהם לא יכולים לעמוד מול המפלצת שקמה ממי המפרץ.
    בסדרה ביניהן ס"א יכולה לקחת משחק אחד.
    השאיפה שלי לגביהם השנה שיעיפו את יוסטון סיבוב ראשון ויתנו את המיטב בשני.

  19. מגן השיניים של סטף קרי כבר נראה כמו העצם שאני זורק לכלבה שלי.

  20. הלילה, בארמון שבאובורן הילס, סטן ואן גנדי השתמש בכישוף אפל להעלות באוב את רוחו של קראון באטלר שסיים את המשחק עם 20 נק', 4 רב', 3 אס', 4 חטיפות.
    באטלר לא העמיד מספרים כאלה מאז ימיו העליזים בוושינגטון.
    דטרויט בהחלט מסוגלים להגיע לפלייאוף.

    1. זה הבן החוקי, אני הבן הממזר מרומן עם חשפנית מולאטית.
      הוא לא מכיר בי, בית המשפט ידון בבקשה לבדיקת אבהות
      בחודשים הקרובים.

          1. טוב לדעת, אם אתה כבר בשוונג, מה ההבדל בין השמות ?
            זאת אומרת, יש לזה משמעות מסוימת תרבותית ?

          2. השם Jhon הוא בעברית – יוחנן. השתרש בתרבות המערבית על שמו של יוחנן המטביל.
            בשיר של אש וקרח, מרטין מקפיד לא לתת שמות נוצריים לדמויות.
            לדוגמא: נד סטארק הוא Eddard ולא Edward.

        1. תגיד, אם מישהו מאבד את האשך שלו, לא עושים לו השתלת אשך מסיליקון או משהו כזה ?, לפחות למראית עין והתחושה ברגעים האינטימיים.
          הרבה יותר הגיוני מכל הניתוחים הפלסטיים למיניהם.

  21. סא נכנעה ברבע השלישי כמו שהיא נכנעה כל השנה.
    בוריס דיאו פשוט לא הגיע לעונה.
    אטי מילס נעדר נוכח.
    בלי הספסל מחובר אין לסא סיכוי. העונה – סיבוב ראשון.

    1. ס"א מבינה את מה שאחרות לא מבינות, וזה שעדיף לנצח את הקטנות כי יש הרבה כאלו מאשר לבזבז אנרגיה על הגדולות, אפילו שהמשחקים האלו הם על "6 נקודות".

      1. צ'מע, ההפסדים לברוקלין, יוטה, לייקרס
        ובתחילת העונה לפיניקס, ניו אורלינס וסקרמנטו
        (ובתווך לאוק ללא דוראנט ), מוכיחים אחרת.
        זאת לא אותה רמת מחויבות כמו בשנים קודמות.

        מקווה שיצליחו לדוג משו שמן בפרי אייג'נסי. שאולדריג' חייב טאקו טקסני כדי לפתוח את הבוקר…

        1. זה היה לפני האולסטאר, בחיי, אתם אוהדיי הספרס אין לכם סבלנות.
          כל שנה מביאים אותכם לחצי/גמר/אליפות, ועדיין אתם קטני אמונה.
          משה הנביא היה שובר עליכם את המקל הליכה שלו כבר ברבע ה2 (מכת שחין)

    1. כמו העירויי דם התכופים והנגועים באיידס שפילדפיה מזריקה לעצמה ?

  22. אם הבנתי נכון השימוש ב eddard במקום ב edward הוא בעצם שימוש בשמות "בפורמט ישן" כמו שהיה נהוג בימי הביניים לפני שקיבלו את צורתם המודרנית. ישן עוד דוגמאות כאלה לשמות שעם השנים השתבשו לאט אט (כמו יהושע–>ישוע–>ישו)

    1. edward מקורו בחיבור של ead – ממון באנגלית עתיקה ו- weard , שומר. ביחד "שומר האוצר". הפך לשם נפוץ באנגליה על שמו של הקדוש אדוארד.
      ל- eddard אין מקורות קדומים הקודמים לשיר של אש וקרח.

      1. עגל יקר,
        עלה בדעתי שהתגובה שלי סובלת ממנת יתר של התנשאות.
        למען הסר ספק, לא היה ברצוני להתנשא, ובמידה ואכן הורגשה כמתנשאת, התנצלותי הכנה.
        אני נהנה כאשר תגובה מעוררת דיון, ומתעב התנצחויות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט