זה רציני מאד. כריס בוש בסכנת מוות / מנחם לס

 בוש כבר מרגיש שמשהו מאד רציני לא בסדר איתו!

Miami Heat’s Chris Bosh could miss remainder of the season with blood clots on his lungs

Read more here: http://www.miamiherald.com/sports/nba/miami-heat/article10734557.html?utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_term=NBA%20National%20Newsletter&utm_campaign=GMIB%202%2F20%2F2015#storylink=cpy

למעשה, אחד המתבדחים ביותר על כריס בוש – האשך הבודד בכבודו ובעצמו – היה הראשון שדיווח על כך בתגובה נחבאת אל הכלים.

הדבר רציני ביותר: רופאו של כריס בוש גילה קריש דם בריאה של כריס בוש. קריש דם בריאה אם הוא זז ממקומו פרושו מוות.

אשתי גייל היתה לפני כשבע שנים במחלקת חרום במצב קריטי ממש בדלל דלקת חמורה בבלוטת הפנקריאס, ובגלל  – ואולי לא רק – השכיבה הממושכת במחלקת חרום (57 יום!) התגלה אצלה קריש דם ברגל. רופא צעיר בהתמחות – דיווחתי עליו! – רצה להתחכם איתה ואמר: "אם הקריש מגיע לריאה את הסטוריה".

אז תארו לכם שאצל כריס בוש הקריש כבר נמצא בריאה.

הוא נמצא ברגעים אלה בג'קסון ממוריאל הוספיטל במיאמי, אחד הטובים ביותר בכל ארה"ב לבדיקות שבסיומן יוחלט מה יהיה איתו. סיום העונה עבורו היא החלטה צפוייה ביותר.

מקווה רק שהוא יחזיק מעמד והקריש יטופל במדללי דם, אואולי אפילו "רובה לייזר" שמפוצץ אותו. הסיכון הוא בהחטאה, ובזמן האחרון כריס בוש עצמו הירבה להחטיא.

הסיכון הגדול הוא שהבוקר נודע שייתכן והוא סובל מ-PULMONARY EMBOLUS – העגה הרפואית לקרישי דם. לא קריש יחיד אלא כמה וכמה, ואז המצב מסוכן פי כמה.

הוא עובר ממש עתה בדיקות במכשירים האלקטרוניים החדישים ביותר בנמצא לקביעת הסימפטום בצורה החלטית וסופית. אם אמנם יש לו קריש דם, או קרישי דם בריאה – העונה הסתיימה עבורו. הסיכון הנוסף הוא מוות פתאומי.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. אז זה לא הגרביל?
    separate incidents maybe?

    וברצינות, וואו, לא ידעתי שמצבו כה קשה.
    מקווה שהכל בסדר ושיחזור מהר.
    עם דרג'יק הם צריכים לחזור להיות קבוצה.

    1. אני אשמח שיתקנו אותי במקרה שאני טועה- מי שנוצר אצלו קריש דם ירגיש כאב, תיתכן נפיחות באיזור הבעייתי שתתפשט ותגדל וגם חלק מהעורקים יכולים לבלוט. את האבחון וההגעה למיון צריך לעשות מהר מאוד

  2. לפני כמה שנים גילו קריש דם בריאה אצל סרינה וויליאמס, ואני חושב שאצלה הוא אפילו השתחרר והיא אושפזה בבית חולים בסכנת מוות.
    תראו איך היא חזרה…
    אם זה קריש דם בודד ויטפלו בו בזמן והוא יהיה במעקב אין סיבה שהוא לא יחזור תוך חודש-חודשיים לכושר מלא.

    1. שוב, שיתקנו אותי אם אני טועה, קריש דם נוצר בעקבות לחץ ומעמס רציניים מאוד על איזור מסויים בגוף, אם זה המקרה אני לא חושב שהוא יחזור העונה. אם הקריש קיים בגלל בעיה תורשתית הוא לא יוכל לחזור לשחק כדורסל מקצועני

  3. בואו נעשה לכם קצת סדר בראש (אם זה מעניין אותכם כמובן)

    PE (תסחיף ריאתי) הוא מצב חירום רפואי. זהו מצב מאד לא נפוץ אצל צעירים אלא דווקא יותר באנשים מבוגרים לנסיבות לו הן מגוונות ורבות.

    פאתופיזיולוגית מה שמתרחש הוא שמשתחרר איזשהו "גוש" שעשוי להיות מורכב מטסיות או שומן מכלי דם פריפריים (מרוחקים) ונע לכיוון הריאות. כאשר הוא מגיע לשם הוא חוסם את אחד מכלי הדם העורקיים הריאתיים, מה שמעמיד בסכנה את חייו של אותו אדם. אותו אדם מתייצב עם קליניקה מגוונת של קוצר נשימה, כאב חזה, הזעות, נשימת יתר ועוד סימפטומים מגוונים. הדרך הדפניטיבית היחידה לאבחן את התסחיף היא באמצעות בדיקת CT מיוחדת (CT angio) של הריאות אך לרוב אם האבחנה הקלינית מספיק ברורה ורצוי להתחיל טיפול גם בלי אישור סופי של האבחנה.

    הרקע לתסחיף ריאתי הוא מגוון ויכול להגיע למשל על רקע של נטייה גנטית (למשל הפרעות במערכת קרישת הדם) או בעקבות אימוביליות (חוסר תנועה, למשל אחרי טיסה ארוכה בה יושבים ארוכות או ניתוח שמשבית אותנו למיטה לתקופה ארוכה) או DVT (שהוא מצב של מאין "גוש" כזה שנוצר לנו בורידים העמוקים ברגלים והוא המצב הכי נפוץ כגורם לתסחיף ריאתי). יש עוד סיבות רבות ומגוונות שעשויות לעורר את היווצרות התסחיף.

    הטיפול נחשב למאד אפקטיבי ואם הוא מתחיל בזמן הוא בהחלט מונע סיבוכים. הטיפול מורכב ממתן של תרופה אשר עוזרת לפרק את קריש הדם ותרופה נוספת שאמורה למנוע היווצרות של קרישה ובכך מצמצת את הסיכון. את התרופה המניעתית יש לצרוך במשך מספר חודשים או במהלך כל החיים (בהתאמה לגורם)

    עכשיו לעניינו, אני מאמין שבוש לא יחזור לשחק העונה (אם אכן זה pe) אבל השאלה הגדולה היא מה הגורם לתסחיף, אם תתגלה אצלו בעייה בקרישתיות, קרוב לוודאי שהוא יסיים את הקריירה אך אם לא, אז יש סיכוי סביר שהוא ישוב כבר בתחילת העונה הבאה.

    אני מקווה שזה סידר לחלקכם את הראש

    1. עידן, האם אתה רופא? מה מקצועך?
      תודה על ההסבר. לחותני יש קרישות דם חוזרות ונישנות (פעם בשנה או משהו כזה) ברגליים, וזה תורשתי. הוא על קומדין וכנראה עוד, כולל בדיקות תרקופתיות

      1. עוד לא רופא אבל בדרך הנכונה לשם

        לפי הסיפור שלך נראה שהוא סובל מבעייה של קרישתיות יתר. זה הגיוני שהוא על קומדין שהוא נוגד קרישה דיי נפוץ בשימוש שנחשב לדיי יעיל

          1. מזל, מנחם הספיק להרוג אותו כבר כל כך הרבה פעמים שפחדתי שאיכשהו מכל הסערה הזאת הוא ישכח לכתוב לנו את הפוסט שמבקש סליחה מכל ציבור הקוראים שנאלץ לקרוא את השבחים הבלתי נגמרים על דני פאקינג גריינג'ר.

            אתם יודעים כמה אנשים נשארו עם התחתונים אחרי שהלכו שבי אחרי ההבטחה של הדוק' שהוא יחזור לשחק ברמה של אולסטאר העונה???

            אני אפילו רצתי להצביע לו לאולסטאר.

  4. The Heat announced Chris Bosh will miss the remainder of the 2014-15 season while being treated for blood clots in his lung.
    "Bosh, who is receiving care under the guidance of Miami HEAT team physicians at a Baptist Health System Hospital, is currently resting comfortably," the announcement said. "Chris is OK and his prognosis is good."

כתיבת תגובה

סגירת תפריט