סיכום יום חמישי מערבי גדול מאוד/ דור בלוך

מזל שיש את יום חמישי הגדול כדי להזכיר שליגת ה-NBA היא לא ליגת פנטזי שבה המהות היא מהלכים מתוחכמים של GM ובחירות דראפט ב-2019 אלא כדורסל אמיתי, כזה שמשוחק על הפרקט, וכדורסל גדול היה לנו אתמול בלילה, וכזה עם השלכות להמשך, אז בואו ניגש לאקשן.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר 104 – דאלאס מבריקס 89

ספק כמה זמן יש להשקיע בסיקור המשחק הזה בהתחושב בעובדה ששתי הקבוצות השתנו בעקבות המהלכים האחרונים שלהן בשוק, אבל במשחק הזה אוקלהומה שלטה לכל אורכו, הגיעה ליתרון שעלה עד כדי 22 נקודות, ולא פיגרה אף לא פעם אחת.

טייסון צ'אנדלר תרם דאבל דאבל אבל חוסר העומק של דאלאס בצבע בלט ונראה שההצטרפות של אמארה סטודמייר אם הוא במצב רוח של לתרום משהו לקבוצת כדורסל, בהחלט יכול להיות משמעותי לה. נקודה לצפות לה: שיתוף הפעולה שלו עם רג'ון רונדו, בפעם האחרונה שסטודמייר שיחק כדורסל גדול זה היה לצד גדול ועכשיו דומה ששוב יהיה לו את זה.

בצד השני רג'י ג'קסון לא שותף וראינו השתלטות של וטוסטברוק עם 34 נקודות ו-10 אסיסטים, יכול להיות שהמשמעות העיקרית של המהלך הזה היא להוריד מהפרק כל מני דיבורים על העברת ווסטברוק ל-2 או אפילו דיבורים רדיקליים יותר על שליחת ווסטברוק למקום אחר ובניית הקבוצה סביב דוראנט עם ג'קסון כאחד ו-2 חדש שיגיע שהוא קלע נטו ואינו מוביל כדור. דוראנט היה חלש מאוד עם 12 ב-4 מ-14 מהשדה.

איבאקה היה ענק זה לא מילה כשקרע את הצבע של דאלאס עם 21 ו-22. בצד השני אף אחד לא קלע יותר מ-14 וככה קשה לנצח משחק כדורסל.

לוס אנג'לס קליפרס 119 – סן אנטוניו ספרס 114

משחק צמוד ואיכותי בלוס אנג'לס, כאשר בסופו הקליפרס מנצחים בלי בלייק גריפין את סן אנטוניו ספרס, שממשיכה להיות לא עיקבית, ולפופוביץ' ממשיכות להיות דאגות לקראת הפלייאוף.

המשחק היה צמוד לכל אורכו כשאף קבוצה לא מצליחה לעלות ליתרון דו ספרתי בשום שלב של המשחק, וסן אנטוניו מפעילה בהצלחה את שיטת ההאק דה ג'ורדן הידועה לשימצה, אך ההתקפה שלה לא הצליחה להשלים את המלאכה.

קוואי לנארד היה חלש זה לא מילא עם 1 מ-11 מהשדה ו-0 מ-6 מהשלוש שחייבו את פופוביץ' לספסל אותו, וכשלנארד לא דומיננטי בהתקפה של הספרס, הקבוצה יודעת שהיא בבעייה. מי שהיה מאוד דומיננטי בהתקפה היה טימי עם 30 נקודות ב-33 דקות 11 ריבאונדים ו-12 מ-14 מהשדה. לא ייאמן.

טוני פרקר טרם 21, אבל בעוד עם השליטה של הקליפרס בצבע הספרס יכלו לחיות, הם לא יכלו לחיות עם זה שהנעת הכדור הנהדרת שלהם לא הובילה לאחוזים סבירים מהשלוש (10 מ-28), כשגם דני גרין לא מספק את הסחורה (1 מ-3).

בקליפרס זה היה היום של ג'ורדן שלמרות 10 מ-28 בלבד מהעונשין, הגיע ל-26 נקודות ו-18 ריבאונדים. כריס פול החזיר את השעות אחרונית עם 22 ו-165 אסיסטים כשג'מאל קרופ0ורד דופק צ'אקה אחרי צ'אקה עם 5 מ-7 מהשלוש ל-26 בסה"כ. אולי הוא בכל זאת קלע?

הקליפרס פותחים פער של משחק וחצי על הספרס וממשיך להיות מרתק לעקוב לאן המערב הולך השנה.

 

וזה נכתב לפני המשחק:

נערו את אבק הפגרה, הסירו את הפיג'מות והחליפו אותן בגופיות NBA, כי הליגה הטובה בעולם חוזרת, והיא חוזרת ליום חמישי, ובגדול.

איזה שני משחקים סידרה לנו הליגה כדי לחזור מפגרת האולסטאר בטעם טוב, לא סתם שני משחקים של ארבע קבוצות עם שאיפות ללכת רחוק במערב (לפחות שלוש מתוכן ראו את עצמן כקונטנדריות בפרוס העונה החדשה), אלא שני משחקים עם משמעות אמיתית לדירוגים בהמשך הדרך, ועבור אוקלהומה עם עצם השתתפותה בפלייאוף.

אז בואו ניגש לאקשן.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (25-28) – דאלאס מאבריס (19-36):

לא ככה רצתה אוקלהומה להתייצב לפתיחת החצי השני של העונה ב-NBA, אפילו ממש לא, אבל לאור מכת הפציעות שפקדה אותה יכול להיות שמצבה יכל להיות הרבה יותר גרוע.

עם הכל ולמרות הכל אוקלהומה מוצאת את עצמה בסה"כ חצי משחק אחרי פיניקס שנמצאת במקום ה-8 במערב, ואתם יודעים מה? אין שום משמעות לדירוג במערב .

אין לי שמץ של מושג וגם לכם לא האם טוב יותר לפגוש בסיבוב הראשון את גולדן סטייט או ממפיס שמדורגות כרגע 1 או 2, או את סן אנטוניו.

ולכן אוקלהומה צריכה בסה"כ לסיים במקום ה-8 ולקוות שהעסק יתחבר לה (לא הייתי בונה על זה, מדובר על קבוצה של סקוט ברוקס, אבל בכל זאת).

דאלאס ממוקמת כרגע במקום ה-5, אבל גם לזה אין יותר מדי משמעות כשמבינים שהם נמצאים משחק אחד ממקום שלישי ומשחק אחד ממקום שביעי, כן כן אכן המערב הפרוע.

שימו לב לסטטיסטיקות אול אראונד של ווסטברוק השנה, עזבו נקודות 7.6 אסיסטים למשחק ו-2.2 חטיפות זה מספרים שמלמדים על אול אראונד פלייר. האם זה אומר שדוראנט יכול להתפנות להיות נטו קלעי והשילוב הזה יכול ללכת עד הסוף? או אולי דווקא שווסטברוק צריך קבוצה שתהיה בבירור שלו ושהוא יוכל לקחת אותה עד הסוף? כך או אחרת אוקלהומה היא בלי ספק אחד הדיונים המעניינים בליגה.

בדאלאס לעומת זאת השאלה הגדולה היא השתלבותו של צ'אנדלר פרסונס שהגיע ברעש גדול, ובינתיים עוד לא מיצה את הפוטנציאל, ולא שידרג את דאלאס בצורה משמעותית. עם זאת היכולת הטובה של מונטה אליס, והריבייבל של צ'אנדלר שתורם 12 ריבאונדים למשחק והגנה נהדרת מחזיקים את דאלאס בצמרת המערב בדרך לפלייאוף.

מאמין שהקבוצה שצריכה יותר את הניצחון גם תיקח אותו, אוקלהומה ב-3.

לוס אנג'לס קליפרס (19-35) – סן אנטוניו ספרס (19-34)

והנה עוד שתי קבוצות שמהוות יותר סימן שאלה מסימן קריאה בשלב זה של העונה.

הקליפרס ממוקמים כרגע במקום ה-6 במערב אבל כמו שאמרנו בין המקום ה-3 ל-7 במערב יש שני משחקים בלבד כך שאין לזה הרבה חשיבות, ובכל זאת דומה שהיכולת חורקת, והקבוצה לא מצליחה להתרומם ולתת תחושה של קונטנדרית אמיתית. האם אתם מסוגלים לדמיין אותם עוברים נניח את דאלאס בסיבוב הראשון, סן אנטוניו בשני, וממפיס בגמר המערב.

לכאורה הכל דופק כמו שצריך בקליפרס. גריפין עם 22 נקודות למשחק ודאבל דאבל שמחכה לקרות בכל משחק. ג'ורדן תורם 14 ריבאונדים למשחק וממשיך להיות כוח מתחת לסלים, פול ממשיך להיות לטוב ולרע כריס פול עם 10 אסיסטים למשחק. אז מה הבעיה בכל זאת? שלקליפרס אין קליעה אמינה מבחוץ ואין לה ספסל מספיק ארוך. מהבחינה הזאת כשמסתכלים מי הקבוצות שיעלו את הרמה בפלייאוף לעומת אלו שישחקו פחות טוב לעומת העונה הרגילה, הקליפרס דווקא צריכים להיות אופטימיים מאחר ובפלייאוף הכדור הולך יותר פנימה, אחוזי הקליעה יורדים, והרוטציות מתקצרות.

עוד קבוצה שאני צופה שתשחק טוב יותר בפלייאוף היא סן אנטוניו. הרוטציה דופקת ברוך השם, הרגליים של הזקנים נשמרות, לאונרד ממשיך להתפתח לפרנצ'ייז פלייר הבא של הקבוצה (אם יצמידו לו גבוה אינטיליגנטי מהזן של טימי דנקאן – מארק גאסול מישהו?), ואף אחד בסן אנטוניו לא מודאג מהמיקום של הקבוצה (7), בטקסס הרי יודעים שאתה לא זוכה בכלום בפברואר, רק מפסיד.

בואו נעשה קצת שימו לב לקראת המשחק:

1. שימו לב לטימיייייייייייייי. אחד מ-5 שחקנים בלבד בליגה עם ממוצע של 14 נקודות 9 ריבאונדים ו-2 אסיסטים, מדורג שישי בחסימות, 11 בדאבל דאבל ו-12 ריבאונדים, וכל זה ב-30 דקות למשחק כן? אגדה.

2. שימו לב לג'יי ג'יי רדיק. 44% מהשלוש זה יפה, אבל אם הוא קולע רק 14 נקודות למשחק, כשבהרכב של הקליפרס אין כרגע אף קלע סביר נוסף (אם אתם רוצים להגדיר את קרופוד ככזה זה על אחריותכם בלבד) זה פשוט לא מספיק כדי לפתוח הגנות אינטילגנטיות. היוש סן אנטוניו.

3. שימו לב לטיאגו ספליטר. אחד מ-9 שחקנים בלבד שקולע ב-20 דקות או פחות 7 נקודות ולוקח 4 ריבאונדים. האם זה אומר שהוא יקבל יותר הזדמנויות בהמשך?

הימור: יאללה נלך עם סן אנטוניו. ב-2.

לפוסט הזה יש 152 תגובות

    1. + המון!
      הסיבה שהסרטון כל כך מצחיק היא:
      א. הכל נכון.
      ב. כל דבר, נשמע הרבה יותר מצחיק, כשאומרים אותו ביידיש…

  1. שנה שעברה בדיוק כדי הזה סא ניצחה בק טו בק אחרי פגרת האולסטאר על הקליפרס והבלייזרס כדי להתחיל רצף של 19 נצחונות.
    השנה הליגה זימנה לה בקטובק מול הקליפרס והווריירס בחוץ. כחל מהרואדטריפ.
    מקווה לסיום דומה. מצפה להדחה בסיבוב 1-2.

      1. תשמע, בוא נדבר עוד 20 משחקים. כרגע אני שופט לפי מה שאני רואה. למרות הפציעות, משהו שם נורא קשה.

  2. הגיע הזמן של הקבוצות לתת גז ולבצע התאמות אחרונות לקראת הישורת האחרונה , מי שימצמץ ימצא את עצמו מחוץ לפליאוף.

  3. חחח שודד ים שכמותך אפלטון.
    איל פופ מצליח להרדים אפילו את אוהדיו
    משנת ת"רפטו, עכשיו הוסיף כדורי שינה חזקים,
    להראות לנו כמה קטני אמונה אנחנו.
    הסוואה חזקה עד הדהירה
    בפלייאוף.

  4. לאלפטון ולכולם – הדרך להכניס יוטיוב בתגובות היא ללחוץ "שיתוף", אז לפתוח את לשונית "הטמע" ולהעתיק את הכתובת שמקבלים שם.

  5. בקשת עזרה !!

    מישהו מכיר אפליקציה לאנדרואיד שאפשר לראות בה את המשחקים. או אתר שתומך גם דפדפנים של גלקסי.

    אני נטול מחשב ויש לי רק את הגלקסי. תודה מראש.

  6. מחצית 52:36 ל OKC.

    OKC שולטים בצבע לחלוטין. ההוצאה של פרקינס שחררה את הסתימה . איבקה ודוראנט מספיקים בהחלט. וכרגע כל אחד יכול להוריד עליך מבול בOKC. ריק קרלייל לא יודע מאיפה זה בא לו בכלל. הוא מושפל הערב.

  7. אנטוני מורו הוא בינתיים כוכב הת'אנדר. הם מובילים בקלות נגד דאלאס, ומרק קיובן יוצא מדעתו ביציע. חכו כשהסנטר יגיע!

  8. איבקה דאבל דאבל של 20+ .

    הפרקינס הזה זה חסימת פאנג שווי שהשתחררה… השחרור של רג'י ג"קסון אותו כנ"ל. ראבאק שיש את ראס ואיבקה למה להפריע להם

  9. מדהים הניגוד בין סגנון המשחק של הצ'יטת נינג'ה לכמה שהוא חמוד !!!

  10. נראה עכשיו את פיניקס נותנת פייט לאוקלהומה המתחזקת .יהיה מאוד מאוד צמוד .במיוחד אחרי שפורטנלד הביאו את אפלוו (שהוא באמת אחלה שחקן ועוד אחד שיפציץ מבחוץ)

  11. למעט סיטואציה שהקליפרס מתרסקים (אם החסרון של בלייק זה בהחלט אפשרי), לא רואה מצב שבו אוקלהומה משפרים עמדות לקראת הפלייאוף. נראה לי שכבר אין להם תחרות אמיתית על המקום השמיני, אבל המקום ה-7 מרחק 5.5 משחקים מהם.

  12. יכול להיות שהסיבה שגריפין לא משחק היא שהוא טבע בניסיון
    לעוף מהמשחתת עם המכונית של קיה מהפרסומת ?

  13. הפלח המפגר לא הזיז אצבע בכל הטריידים שהיו אתמול כאילו הוא אומר לעולם: "אני לא צריך כל עזרה. אני מבסוט עם מה שיש לי". כפי שהם נראים ברבע הראשון נגד הקליפרס בלי בלייק, הם היו יכולים להשתמש בכאיזה 43-4 טריידים טובים שהיו מביאים להם כמה צעירים.
    \הוא עו8מד לחטוף בפלייאוף מקבוצות כמו OKC בראש, וזה בכלל לא מתחיק יותר. חבל לי עליו כי ישנה לי סימפטיה למבוגרים מאד/זקנים

    1. יש לי כמה משפטים שקפצו לי לראש במאמר על פט ריילי. מאיפה הם קופצים מהמוח? לאלוהים פתרונים. אני לא זוכר שלמדתי אותם אי פעם

  14. ההפלח המפגר לא הזיז אצבע בכל הטריידים שהיו אתמול כאילו הוא אומר לעולם: "אני לא צריך כל עזרה. אני מבסוט עם מה שיש לי". כפי שהם נראים ברבע הראשון נגד הקליפרס בלי בלייק, הם היו יכולים להשתמש בכאיזה 43-4 טריידים טובים שהיו מביאים להם כמה צעירים.
    \הוא עו8מד לחטוף בפלייאוף מקבוצות כמו OKC בראש, וזה בכלל לא מתחיק יותר. חבל לי עליו כי ישנה לי סימפטיה למבוגרים מאד/זקנים

  15. גלן או בייבי שאק חגג ונגמר לו האוויר.
    שאקיל הודה שבהאבקות גלן דייויס היה משכיב אותו לרצפה.
    כמעט מחצית 3 לספרס.

  16. הספארס נראים חלודים וזקנים. אני מקווה שלפחות החלודה תרד בשבועות הקרבים.

    מה שפילי עושה זה פשוט בדיחה. כל שחקן נורמלי שאיכשהוא משחק אצלם מועבר בשביל בחירת סיבוב שני או משהוא כזה.

  17. תודה לבן הבאת את זה מהר בדיחה של פופ.
    עידו אם השאלה אלי אז לא. חזרתי. מתחדש.
    אגב בארץ קוראים לזה אורקה לא משתמשים כמעט בליוויתן קטלן.
    אורקה כמעט כמו האורקל שגיא הזכיר.

  18. לחורג יש לי הרבה דברים לאמר לך.
    בהצלחה עם ירושלים ושתהיה אווירת קהל טובה
    לגבי שכתבת שזה מה שחשוב לך, יותר מהתוצאה,
    ממש אמירה יפה ובהצלחה עוד יותר עם הנסיכה.
    עוד על משחק הגו הנהדר. ועל שהגאונים האמיתיים
    נמצאים מחוץ לעולם הכדורסל. אמירה אמיצה באתר ספורט.
    ארחיב בקרוב, חשבתי על זה הרבה איך לכתוב את זה כאן.

  19. טוני שיחק אותה כמעט צ'יטה במהירות,
    ששיחקו סוליסטים היו בינונים, וכקבוצתי ממש טובים.
    בתמימות חשבתי שהספרס לא עשו האק דה.. אף פעם.

      1. אבל פאול בשניות האחרונות של מספר 6 הם לא יכולים לעשות
        מטעמיי ריספקט…

  20. בארנס כמעט עשה למזכירות מה שאני רוצה לעשות למזכירות של
    המושב שלי…

  21. אני לא מבין איך דיאנדרה לא מקבל על ההטבעות האלה אופנסיב. הוא נכנס עם הברך קדימה להטביע. מה שפוגע קודם בבלינלי זה הברך שלו מה שנותו לו את המרחב להטביע.

  22. אני שונא את הקליפרס הם קבוצה כל כך בכיינית. היחיד שגבר שם זה קרופורד שהוא צריך להיות גבר בשביל כל השאר בזמן שהם עסוקים בלבכות לשופטים.

  23. עם ההחטאת ליי אפ הזו אבדו כל הסיכויים של קאווי לחוזה מקסימום

  24. הספרס מאוד יצטערו אם הפסד היום לקליפרס יגרום לכך שלא יצליחו לטפס מעל המקום ה-7. המאצ' אפ שלהם עם ממפיס איום.

  25. אם זה יימשך כך זה המשחק יגיע עד לקידוש ואם תהיה ההארכה
    גם לסעודת "עונג שבת"

  26. זה נושא מאוד מעניין.
    מצד אחד ההורדה של ג'ורדן לספסל יכולה לפגוע לו קשות בביטחון, והקליפרס מאבדים את השומר הכי טוב שלהם, אך מצד שני זה היה ברור שהספרס לא יפסיקו לשלוח אותו לקו (ובצדק).

          1. אל תנתק, יכול להיות שזו קים קרדישיאן רוצה שתרחץ לה את ה…

  27. טוב, משו לא הולך שם בסא. כל ההנעת כדור לא היתה עקבית מספיק.
    ובכלל הקבוצה לא הגינה מספיק טוב על הסל בזמן שגורדן קלע עונשין, לא יכלו לשים מישו שיעשה לו לייזר בעיניים? מה זה 9 מ26?

  28. ניצחון נחמד לקליפרס למרות ההאק דה דיאנדרה הדוחה שהיה פה…
    אני לא הייתי מספיד את הקליפרס השנה .הם רק מתחממים

  29. כשהצוות המסייע של הספארס משחק ככה יהיה מאוד קשה להם לנצח. הם עשו מה שצריך לעשות בשביל לנצח אבל לנארד, גרין ומילס היו פשוט חושך היום. נקודת האור מהמשחק זה טוני פארקר שהזכיר איזה גיים צ'יינג'ר הוא יכול להיות כשהוא בכושר משחק. מקווה שהמשחק הזה מסמן את החזרה שלו לענייינים כי בלעדיו לספארס אין סיכוי. עכשיו צריך להחזיר לעניינים את לנארד שמאז הגמר עדיין לא חזר לעצמו.

    1. האתיופית שעובדת לו על הראסטות והצמות יותר מידי הידקה לו
      אותן על הגולגולת.

  30. מה אתם אמרים על טימי, 30 נ"ק בגילו המופלג ?
    לדעתי אנחנו משמיצים יותר מדי את הקלאצ'יות של CP, הנה היום הוא היה מעולה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט