"שקט! בונים פה!" / מאמר (חובת קריאה!) של הגולש הוותיק רפי יצחק

הביקורות על תהליך הבנייה של הסיקרס (או מערכת ה"טנקינג" כדברי הפרשנים ) פשוט מגוחכות בעיניי.

ראשית, כל בלבולי המח על "integrity of the game", או בזיון המערכת הספורטיבית ב- NBA או פגיעה בתחרותיות , לא לעניין – הסיקסרס סיימו עם מאזן יותר טוב מהבאקס שנה שעברה והם היום במאזן יותר טוב ממינסוטה והניקס (למה הבנייה מחדש של הניקס מתקבלת בהבנה ולא סופגת ביקורת כמו בניית הסיקסרס – לפיל ג'קסון הפיתרונות).

הביקורת בתקשורת על הסיקסרס (ואחריה כמובן מצטרף עדר ה"אוהדים המסורים של המשחק") החלה ביום שסם הינקי לקח פיקוד על בניית הקבוצה, אז בואו ואגיד לכם , כאוהד סיקסרס מגיל 5, אני מעדיף לראות את הסיקסרס של השנתיים האחרונות נבנית ומתפתחת מאשר את הקבוצה שקדמה לתקופתו של הינקי, כאשר אם נלך עשר שנים אחורה, היא סיימה כל שנה במאזנים של בין 33 ל- 43 נצחונות מתבססת סביב שחקנים ברמה של ו teir 3 . teir 2

היו בסדר, לא יותר מזה

בא נדבר על עשר השנים הללו שבהן ממש לא היינו מספיק טובים אבל גם לא גרועים – שקועים בבינוניות לא היינו טובים מספיק בכדי למשוך FA וכוכבים וכן לא היינו מספיק גרועים לקבל בחירות דראפט גבוהות – קרי, נותרנו קרחים מכאן ומכאן ושום כוכב אלפא דוג שיהווה בסיס לבניית קבוצה גדולה לא נראה באופק .
הקבוצה הזו פשוט הפסיקה לעניין את האוהדים ולא עברה סיבוב הפלייאוף פרט להבלחה בודדת ( ויש לזקוף זאת לפציעות של דרק רוז ויואקים נואה משיקגו) שבה ניצחנו סופסוף סדרת פלייאוף אחרי 12 שנים. האוהדים התעייפו מדאג קולינס ומו צ'יקס, התעייפו מבילי קינג וסטפנסקי, התעייפו מהבינוניות ומחוסר העתיד של הסיקסרס, במיוחד כשהקבוצות האחרות בעיר האחווה עברו שנים יפות (הפיליז עברה ארבע שנים מטורפות בביסבול והאיגלס הגיעו לשתי הופעות בסופרבול ) .

ואז הגיע הינקי, וסופסופ התחכום,יצירתיות והקידמה הגיעו לסיקרס . אין פרות קדושות! יש מטרה מוגדרת, דרך, ושכולם יתפוצצו.
הבחור הגיע ממערכת האנליטיקס של מורי ביוסטון וללא בושה ובגיבוי מלא של הבעלים מכריז קבל עם ועדה על תוכנית הבנייה מחדש של הסיקסרס. הוא מצהיר שבשנתיים הקרובות הם יהיו גרועים ויתמקדו באיסוף נכסים לבניית תשתית דרך בחירות דראפט גבוהות ומציאת כשרונות צעירים.
מה הוא עשה מאז? לקח את שני הפרוספקטים הכי גדולים בשני ערבי הדראפטים האחרונים (אמנם עם סיכון מסוים ועם ביצים גדולות), בחר את רוקי השנה בשנה שעברה, החתים מאמן אלמוני מהמערכת של ה"פלח" בספרס, שמתחיל להתגלות כבינגו גדול.

 

אחרי פתיחה של 17-0 שבמהלכה הוכרזה הקבוצה כ"גרועה בכל הזמנים" ועלו כל מני תהיות (מגוחכות יש לציין) על יכולת הקבוצה להתמודד מול הווילדקאס של קאליפרי, פילי הצעירה התגבשה סביב ברט בראון ונכנסת לפגרת האולסטאר עם הגנה המדורגות 12 בליגה, ועם הבנה וכבוד משאר הקבוצות בליגה שמשחק מול פילי הוא לא באנקר, ושעל מנת לנצח ב וילס פארגו סנטר צריך לירוק דם (תקראו מה לברון אמר על הקבוצה הצעירה של פילי אחרי נצחון בשיניים של הקאבס בשניות האחרונות בחוץ).

הינקי הוא לא בחור שהתקשורת אוהבת, הוא סגור, מתקמצן במילים ונראה כמו יורם שסיים בהצלחה בגרות של 7 יחידות במתמטיקה עוד לפני שגדלו לו זיפים על הפנים. עיתונאי ספורט כמו מרקוס הייס והווארד אסקין לא אוהבים אותו כי הוא לא סופר אותם והוא לא מספק להם את החומרים שהם רגילים לקבל מGM אחרים בליגה (תבדקו כמה ציטוטים ממקור בכיר בהנהלת הקבוצה יש בשנתיים האחרונות מפילי) .
לעומת התקשורת רוב האוהדים של פילי עומדים מאחרי הינקי . למה? כי לראשונה מאז סוף שנות ה90 רואים שמישהו חושב בגדול ולא מפחד לחשוב מחוץ לקופסא.
לדברי אחד מהקולגות שלו מהעבר "סם רואה בכל פיסת מידע שהוא מוסר בראיון כמידע שניתן חינם אין כסף" או איך שדל מורי אמר "במונחי אישיות אני וסם שונים לחלוטין לטוב ולרע". כזכור מורי הצבעוני יצא בקרבות פנים אל פנים בתקשורת, בטוויטר וב- Reddit מול צ'ארלס בארקלי ומרק קיובן – דבר שהינקי בחיים לא יעשה.
ההתמסרות של הינקי לעבודה היא טוטאלית, ובעיניו למסור בראיון שבב של מידע בנוגע לקבוצה שלו צריך להיות מדוד ולהבטיח שהאינטרסים לא ייפגעו.
ואני אתן דוגמא למערכות המעקב בין הקבוצות ואיך שמירה על אינטרסים מאוד חשובה: בחודשיים שלפני הדראפט האחרון כולם ידעו שלפילי יש את הבחירות 3 ו-10 ולאורלנדו יש בחירות עוקבות 4 ו -12. בנוסף אורלנדו החזיקה בבחירה הראשונה של הסיקסרס בדראפט 2017 כתוצאה מהטרייד הנורא של ביינום את הווארד ב-2012 (שנה טרום הגעתו של הינקי).
הינקי וצוותו עקבו אחרי רשימת הפרוספקטים שאורלנדו בחנה וגילו שאורלנדו מרכזת התעניינות גדולה סביב אלפריד פייטון, ותוסיפו לזה את העובדה שהינקי מדרג את הפרוספקטים בדראפט כל הזמן ומעריך את ערכם בצורה שוטפת. הינקי הבין שישנה ירידה בערכו של דריו סאריץ עקב חוזה שחתם בטורקיה המרחיק אותו לשנתיים מה NBA ואין הרבה מנהלים בליגה שיקחו שחקן לוטרי שלא ישחק עבורם בשנתיים הקרובות (סאריץ התדרדר עקב כך 5-6 מקומות במוקים שלפני הדראפט). מה הינקי עשה? בבחירה ה- 10 הוא לקח את אלפריד פייטון, ניצל את רמת הלחץ בפרונט אופיס של המג'יק לתת להם את אלפריד תמורת הבחירה ה-12 (בה הוא לקח את סאריץ) והבחירה הראשונה ב- 2017 שפילי איבדו למג'יק שנתיים קודם.

האם התכניות שלו יתממשו?

לא סתם דל מורי אמר על הינקי "שסם מנהל אסטרטגיה סביב כל דבר" , וכן לא מזיז לו שהקבוצה השוותה את שיא ההפסדים הרצופים בשנה שעברה (26) או פתחה את העונה במאזן 17-0. יש לו תוכנית ואסטרטגיה שבה מאמינים הבעלים ורוב האוהדים של הקבוצה.

בשנת 2012 רכשה קבוצת שותפים את הסיקסרס בראשות ג'ושוע האריס, נסיך הפרייבט אקוויטי בוול סטריט, את הסיקסרס בסכום של 280 מיליון דולר , מי שיקרא קצת על פרייבט אקוויטי וג'וש האריס יבין שהוא לא קונה עסקים סתם – הוא קונה עסקים בכדי להשביח אותם ולמכור אותם כמה שנים מאוחר יותר עם מכפילי ערך עצומים (למי שעדיין מתעניין עיינו בערך קרן פימי וישי דווידי – המקבילים בישראל לדומיננטיות של האריס בעסקים הנ"ל).
האריס הבין שהוא צריך להפוך את גורל הקבוצה ובמהלך הראשון כבעלים יחד עם רוד תורן נשיא הקבוצה דאז לחץ על הטריגר לטרייד בומבסטי יחד עם אורלנדו, הלייקרס ודנבר שבמהלכו דוויט הווארד עבר לליקרס והסיקסרס שקיבלו את אנדרו ביינום מהלייקרס ועליו בנו את שאיפות הגדלות שלהם , שלחו את איגי כוכב הקבוצה דאז ואולסטאר באותה שנה לדנבר ,בנוסף שלחו את הבחירה 15 בדראפט 2012 (מו הארקלס) ועוד פרוספקט צעיר ומבטיח העונה לשם ניקולה ווצ'וויץ' למג'יק (אחח!! איך אורלנדו יצאו גדולים מהטרייד הזה) וכן גם את הבחירה ב-2017 שלחו מנהלי פילי לאורלנדו (אותה בחירה שהינקי החזיר עם הטרייד של אלפריד פייטון).

קו אחורי עם דרו הולידי וטרנר יחד עם ביינום הצית את הדימיון , והיווה מבחינת הסיקסרס בסיס לבנייה של הקבוצה , בקבוצה חלמו שאחרי ריצה של עונה אחת בקיץ הבא הם יחתימו עוד FA משמעותי שיהפוך אותם לקונטנדרים.
אבל האריס ושותפיו גילו שאין קיצורי דרך וניסים ,והקבוצה הנ"ל סיימה עם 34 נצחונות וביינום לא שיחק דקה כסיקסר (אחח!! איך שהלייקרס דפקו אותנו) . הם הבינו שבנייה מתחילים מלמטה מהתשתית וכמו בעסקים שלהם , בהקניית דרך ושיטה לקבוצה והבאת הנהלה נכונה , מאמן ושחקנים מתאימים לדרך. והמהפך החל במאי 2013 עם החתמתו של סם הינקי כ- GM והפקדת המפתחות של הקבוצה בידיו.

כאן זה נגמר

הינקי שהחל את דרכו בליגה במערכת של מורי ביוסטון בעודו בן 29, ביסס את התוכנית שלו סביב איסוף נכסים והגדלת סיכויים סביב הדראפט.
השיטה ב- NBA קובעת שאם יש לך את המאזן הגרוע ביותר יש לך 25% סיכוי לזכות בבחירה הראשונה ובמקרה הכי הכי גרוע תיפול על הבחירה ה- 4, הוא סחר בכל שחקני הקבוצה שנותרו מעידן קולינס תמורת בחירות דראפט ועל מנת לאפשר לכשרונות הצעירים שהוא יגייס, זמן משחק להתפתח.
וכמובן לא הזיזה לו במאום הביקורת של קולגות ואנשי תקשורת, והנה כמה ציטוטים נבחרים:
"If you're in tanking mode- I think that's unforgivable." (Jenny Bass, Lakers CO-Owner)
"I don't understand this strategy at all." (Former deputy commissioner, Russ Granik)
"a flesh-eating bacteria of sorts on the NBA's collective self-respect." (quote about Sixers team – According to SLAM magazine)

הקומישינר אדם סילבר הוביל מהלך לשינוי שיטת הלוטרי בדראפט הקרוב (עיקרה של ההצעה היה להוריד את סיכויי הזכייה במקום הראשון של הקבוצה עם המאזן הגרוע מ 25% ל-11% ) , כל זאת למרות הראיון ששלל בו את הרעיון שקבוצה בליגה מבצעת טנקינג. למעשה הוא נכנע לקולות השליליים בתחילת העונה נגד הסיקסרס ובניית הקבוצה של 2014-2015 ( " להרבה אנשים , לא ברור למה פילי הרכיבו שנה שנייה ברציפות קבוצה כל כך גרועה?" – סקאוט של אחת הקבוצות במזרח). בדצמבר האחרון הובילו הסיקסרס את המתנגדים בהצבעה וההצעה נפלה כי היו חסרים 6 קולות לתומכים.

הפסיד בקרב, ינצח במלחמה?

פילי נכון להיום מובילה את הליגה באיבודי כדור של היריב (יחד עם זאת הם ראשונים בליגה באיבודים), מדורגים במקום השלישי בחסימות . וכל זאת לקבוצה עם ממוצע הגיל הנמוך בליגה, עם מספר השחקנים שנבחרו בדראפט הנמוך בכל הזמנים. הקבוצה שמידן ויניב איחלו לה להיות הגרועה בכל הזמנים וירדו עליה בכל פריוויו באתר. הקבוצה הזו הסתכלה ללבן בעיניים של אטלנטה ודטרויט בשבועיים האחרונים ונכנעה רק לאחר קרבות אדירים בסיום מותח. הקבוצה הזו במאזן 24-12 מאז הפתיחה האיומה וכל הזמן מתקדמת ולומדת.
אני כאוהד שצפה כמעט בכל 53 משחקי הקבוצה העונה, נהנה לראות בכל משחק איך נואל, קרטר וויליאמס, רוטן, גרמי גרנט, מקדניאלס וקובינגטון מתפתחים ולומדים. אני מחכה לרגעים שאמביד, סאריץ ומקרי יצטרפו. וכן ככל הנראה נהיה עם עוד שתי בחירות לוטרי השנה.

—————————————————————————————————————
אני מוסיף פה תרגום מתומצת של קטעים ממאמר שפורסם ב- ESPN ע"י Pablo S. Torre לפני יום, על תהליך בניית הסיקסרס בעידן הינקי עם תוספות שלי-
תהליך העבודה של הינקי מתבסס על שלוש מתודות של הימור:
1. הימור ראשון – עדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ – אבל שבע ביצים ביד שוות יותר.
ערב דראפט 2013 שהינקי שלח את דרו הולידי (הרכז בן ה-23 שנבחר 4 חודשים לפני כן לנבחרת המזרח באולסטאר של 2013) לפליקנס תמורת בחירה מספר 6 בדראפט 2013 ובחירה עתידית מוגנת בדראפט 2014 ,כולם חשבו שהסיקסרס השתגעו. תאד יאנג הפורוורד של הסיקסרס שלח בטוייטר מילה אחת OMG, אם הסיקסרס היו מנסים להתחרות באותה שנה אז התגובות היו במקום, להינקי זה לא הזיז הוא לא בנה על השנה הזו בכלל.

אצל הינקי הכל מחושב נקי ואנליטי לפי סיכויים והסתברויות , הוא לקח את נואל בבחירה ה-6 למרות שהיה עם ACL קרוע. ללא הפציעה נואל נחשב בחירה מספר 1 ודאית. 5 GM דילגו על נואל בבחירות הראשונות בדראפט ורעדו מלהתקרב אליו והינקי קפץ על המציאה. מבחינתו הבחירה בנואל מאפשרת לו לקבל שחקן בגובה 0'7 עם פוטנציאל גבוה והוא ייתן לו כמה זמן שצריך להתאושש ותוך כדי כך הוא מקבל מודא שהסיקסרס יהיו פחות תחרותיים על מנת לקבל כמה שיותר סיכויים לבחירה גבוהה בדראפט 2014, שם מחכים וויגינס/פארקר/ אמביד (מרימים גבה ? תבדקו מה עשו הספרס עם דיויד רובינסון בשנת 97 בשביל לבחור איזה שחקן עם פוטנציאל בשם טים דאנקן).
שנה עברה חלפה לה, ובדראפט 2014 הסיקסרס קיבלו את הזכות לבחירה 3, הפעם לא הרבה הרימו גבה שהינקי לקח את ג'ואל אמביד בבחירה הזו – שוב פעם שחקן בגובה 2.11 מ',  עם פציעה שלולא קרתה היה נבחר ראשון ועוד פעם הינקי מתווה תוכנית שיקום ארוכה.
תוסיפו לזה את התרגיל של הינקי על אלפריד פייטון שבו הסיקסרס סיימו עם הבחירה של דריו סאריץ שלא ישחק בשנתיים הקרובות ב- NBA. תקבלו עוד שנה של בנייה (סליחה, טנקינג). לסיקסרס יש עוד 4 שחקנים, פרט לסאריץ, שנבחרו בשנתיים האחרונות ומשחקים באירופה, אוסטרליה וסין – ולשיטתו ודרכו של הינקי, אין לכם מה למהר, תתפתחו ותחזרו יותר טובים (שימו עין על גורדון מקרי שהיום מוביל בטבלת מלך הסלים באוסטרליה – ראש בראש מול ג'וש צ'ילדרס מיודענו) ובנוסף כפי שהוזכר כבר מעלה, השנה יש לנו שתי בחירות סיבוב ראשון וחמש בחירות סיבוב שני לשבור את הראש סביבן ביוני.

2. הימור שני – תסחור במניות זולות – בסוף תרוויח (מקווה שהתרגום נכון פה……).
רוב קבוצות הליגה נאבקות לא להגיע לתקרת השכר (63.1 מליון ) ולתקרת מס המותרות (76.8 מליון) בעוד שפילי של הינקי משייטת עם סך משכורת הנושק ל- 42 מיליון, הסיקסרס נמצאים 11m$ מתחת לרצפת השכר (כן-כן רצפת השכר), כבר שנה שנייה שהינקי מתנדב לקחת משכורות מקבוצות אחרות תמורת מחיר זעום , בחירות סיבוב שני.
במהלך ההיסטוריה של הליגה בחירות סיבוב שני היו מניות זולות לסחור בהן כי ההסתברות שתדוג שם כשרונות נמוכה מאוד. הינקי ממש לא מתייחס אליהן כך, במהלך השנתיים האחרונות הוא השיג דרך טריידים על משכורות ושאר ירקות (אוואן טרנר לדוגמא) 5 בחירות סיבוב שני בדראפט 2014 (פרט לבחירה של הסיקסרס) , 4 בחירות בדראפט הקרוב, אחת ב- 2016, שתיים ב- 2018, שתיים ב2019 ואחת ב- 2020 (וכל זאת לפני הטרייד דד ליין השנה) .
בשביל הינקי הפריק שהיה יכול להגיע לאינסטנבול בכדי לראות משחק תיכונים על מנת להעריך ולדרג כשרונות , ערך הבחירות הללו גדול מאוד. הוא רואה בהן השקעה לטווח ארוך שברגע הנכון ניתן יהיה לממשן, כמות הבחירות מגדילות את ההסתברות שאחת או שתיים מהן יפגעו בול (להזכירכם הוא היה שותף לבחירה של פרסונס ב- 2011 במקום ה- 38) . הסיכון הפיננסי בהחתמת בחירה בסיבוב השני לא גדול ואם הכשרון מתממש ניתן לסחור בו או להחתים אותו. קחו לדוגמא את ג'רמי גראנט שנלקח בסיבוב השני בבחירה 39 , הוא הוחתם על חוזה לא מובטח ל4 שנים שלקבוצה יש אופציות לממשו , תארו לכם שגראנט ימשיך להתפתח בקצב – בעיני הינקי זו מציאה.

3. הימור שלישי – כשהבאר יבשה מבינים את ערכם של המים.
כשבוחנים את הרכב השחקנים של הסיקסרס ניתן להבחין באתלטיות ואורכם של השחקנים, לעשרה מתוך 14 השחקנים בהרכב יש מוטת ידיים ארוכה לפחות בשישה אינץ' מגובהם, ופרט לקובינגטון לכל שאר השחקנים יש נתון נוסף משותף , הם פשוט קלעים גרועים.
להינקי וברט בראון ישנה תפישה שנתון פיזי של מוטת ידיים ארוכות הוא מולד אבל יכולת קליעה ניתן ללמד ולעבוד עליה ותמיד ניתן לקחת את קוואי לנרד מהספרס כדוגמא להתפתחות מסוג כזה.
והנתונים שהסיקסרס בין מובילי הליגה בחסימות/חטיפות ואיבודי כדור של היריב אל מול 41 אחוז עלובים (אחרונים בליגה) בקליעה ממש תומכים בקונספציה הזו.
בינתיים עד שישפרו ויעבדו על הקליעה (והנתון משתפר ככל שהעונה מתקדמת) הם יהיו לא טובים מספיק ועל כך יקבלו בחירת לוטרי גבוהה.
זה בדיוק כמו העונה הראשונה של ראסל ווסטברוק (2009) בליגה , כאשר הוא הוביל את הליגה באיבודי כדור ואוקלהומה היתה מספיק גרועה לסיים במאזן 59-23 ולבחור שלישית בדראפט אותה עונה את ג'יימס הארדן ומכאן כל השאר היסטוריה.
כמו יוסטון , שזורקת הכי הרבה נסיונות לשלשות בליגה גם לפילי יש דחף להשליך את העור מאחרי הקשת, והנתון שהם הקבוצה עם אחוזי הקליעה מהשלוש האיומים בליגה לא כ"כ מרתיע אותם. זו המדינות והשיטה . תוסיפו על זה שפילי משחקת בקצב גבוה ( השישי בליגה) מה שמאפשר לשחקנים שלה להגדיל את כמות הזריקות לסל ובעקבות כך לנפח את הסטטיסטיקה שלהם, קחו למשל את קרטר וויליאמס שזכה ברוקי העונה לאחר שזרק בממוצע מעל 15 זריקות למשחק, או תאד יאנג שלקח שנה שעברה 16.2 זריקות למשחק בממוצע והגדיל את ממוצע הנקודות למשחק שלו ל- 17.9 נקודות למשחק . הינקי מכוון לנתונים כאלו שמאפשרים לו לדרוש יותר עבור שחקניו בטריידים , (נתונים אלו גרמו למינסוטה לשלוח בחירת דראפט השנה תמורת יאנג) .
אולי המסע לא יסתיים בתואר בעוד כמה שנים, אבל אני בטוח שהקבוצה הזו תיהיה מלהיבה ורלוונטית!

כאוהד אני סומך על הינקי כי מהסוג של האנשים שעושים ולוקחים את גורלם בידיים, ובניגוד להנהלות הקודמות שהיו פאסיביות וחיכו להזדמנות שתיפול עליהם, הינקי יוצר את ההזדמנויות בעצמו וזה המתכון חברים להצליח!

בשנה הבאה הם ביחד, פלוס טוני רוטן, ועוד בחירת לוטרי. יהיה מעניין.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. עשיתי עתה משהו שמזמן לא עשיתי: קראתי מאמר פעם שנייה כי הקריאה הראשונה היתה מענגת, אבל בקריאה שנייה נהניתי אפילו יותר.
    מאמר עשר. ממש ע-ש-ר!

    תודה לרפי (שמגיב בשם 'סיקסרס')

  2. כתוב מצוין ורהוט, עם ניתוח מרשים של המהלכים מאחורי הקלעים,
    כמי שלא מעורה בכל הפרטים האלו עקב חוסר עניין, אני חייב לציין
    שהייתי מרותק, תודה.

  3. לא אהבתי כלום לצערי.
    לא את הרעיונות, לא את הנימה התוקפנית, ולא את המבנה ללא הפסקאות.

    מבחינה אישית דעתי הפוכה מזו המוצגת פה ואני חושב שזה גם לחלוטין לא לגיטימי לפעול כך וגם שזה לא יעבוד.
    ואני ממש אנטי אנשים בסגנון היניקי.

    אבל שיהיה לכם לבריאות.

    1. בקשר לפסקאות, לדעתי זו לא אשמתו של רפי. לדעתי מנחם פשוט עשה "העתק הדבק" לפוסט שלו, ולפעמים זו התוצאה (פוסט מחובר כשכל הטקסט מודגש).

      בכל מקרה, תוקן.

  4. גם אני לא מסכים עם הנאמר, אבל הכתיבה הייתה כה טובה וממש הזכרת לי את מנחם (מנחם, אתה לא עובד עלינו ואתה כתבת את זה, נכון?)

  5. נקודה מעניינת זה שפילי עושים טנקינג במודע (לא מכחישים) ואומרים שיש להם דרך ורק צריך סובלנות. והם נמאים שחבורה של ארבע קבוצות (פילי, לייקרס, ניו-יורק ומינסוטה) ורק אליהם באים בטענות על האסטרטגיה.

    מינסוטה – לא באים בטענות בגלל הצעירים המבטיחים ושחקנים כמו פקוביץ ורוביו. ונותנים להם הנחות פצועים כח הזמן, למרות שנראה שאין שם יד מכוונת.
    לייקרס – אפילו עתיד אין להם (חלק ממנו שבר את הרגל).
    ניו-יורק – עושים פה מכירת חיסול עם הצהרות ה"אני כאן כדי להיות מליונר, אבל לא בכדורסל" של אנטוני. אבל משום מה מקבלים הנחת זן מאסטר.
    בסופו של דבר, פילי, שכביכל יש שם יד מכוונת וצעירים מוכשרים, מקבלת את כל הטענות על חוסר תחרותיות.

      1. מינסוטה – עדיין מצליחה להסריח את הפרקט עם שחקנים שיודעים לכדרר ולקלוע. אבל יש להם עתיד.
        ניו יורק – המכירת חיסול שם עכשיו זה בדיוק מה שפילי עושים שנתיים. פשוט, תמיד אמרו שזה מה שצריך לעשות בניקס, להרוס הכל ולבנות מחדש.
        לייקרס – כנראה הסכסוכים הפנימיים וקובי בראיינט עושים את שלהם

  6. אחלה מאמר. כיף לקרוא פוסטים שנכתבים ע"י אוהדים.
    למרות שאני מבין את האוהדים שמעדיפים הווה גרוע עם עתיד מבטיח על פני הווה מדשדש עם עתיד מדשדש (כמו זעקות הטנקינג של אוהדי מילווקי בשנתיים האחרונות), אני לא מסכים עם הגישה הזו.
    הגישה של "או להיות ממש גרוע ולקבל כוכבים או לקנות כוכבים בשוק השחקנים החופשיים" היא מיושנת ומצביעה על עצלנות וחוסר תחכום שלא מתאים לשוק הנוכחי.
    לא חסרות דוגמאות – יוסטון, אטלנטה, אינדיאנה ואפילו מילווקי (שנפלו שנה שעברה מבלי להתכוון לכך)- שבחרו לבנות ע"י ניצול הזדמנויות ובחירות דראפט נמוכות יחסית שמצליחות מאוד.
    תרבות ההפסדים וההרגלים הרעים שמדברים עליה היא דבר אמיתי ולא איזו הנפצה של הצ'ארלס בארקלים של העולם.
    והדבר הכי גרוע הוא שעד שפילי יתחילו להיות טובים בבת אחת יגמרו כל חוזי הרוקי והשחקנים הטובים ילכו לקבוצות מנצחות.
    הענקי לוקח סיכונים גדולים מדי, עם נואל, אמביד, סאריץ' והמון בחירות מעולות שרוב הסיכויים שיהפכו לפחם ולא לזהב.
    זו גישה של סטאראפיסט מתחיל, מאוד מסוכנת ובנוייה על מזל גדול.
    מקווה בשבילך שזה יצליח לכם, אבל לא הייתי בונה על זה.

      1. לי אין מנכ"ל אבל זו ממש לא היתה דרך העבודה של מורי, בעיקר כי הבעלים לא נתן לו, ואני שמח על כך.
        הינקי אסטרטג מצויין, שהרבה מהמהלכים שהביאו לטרייד על הארדן הגיעו ממנו (הוא קיבל את העבודה בפילי בזכות הטרייד הזה), אבל הלך במקרה הזה על הדרך הקלה יותר, כי הוא היה יכול.
        אגב כבר כתבתי שאני לא חושב שזה כזה גרוע כמו שהציגו את זה כי בסופו של דבר האשמה היא על הליגה והחוקים שלה שמעודדים לתבוסתנות. אז עד שהחוקים ישתנו, שיעשו מה שהם רוצים.

    1. כל סטארטפיסט מתחיל יודע שבשביל להחזיק את הסטארטאפ והרעיון סביבו, הוא צריך מקורות מימון ואוויר לנשימה, והינקי קיבל את זה בגדול מהאריס.
      אני מסכים שהינקי קיבל את העבודה בפילי בזכות המהלכים סביב הטרייד של הארדן (האריס אפילו הזכיר את זה פעם בראיון שנתן).

  7. כתיבה מצוינת, פוסט מרתק.

    גם אני הייתי ממש נגד הסיקסרס, אך עם הזמן (ובעיקר עם השיפור ביכולת) התחלתי לסמפט אותם.

  8. מאמר יפה!
    אני גם חושב שקשה לבוא בטענות לקבוצות שרודפות אחריי בחירות דראפט במצב הנוכחי. כל עוד הליגה ממשיכה להתבסס על כישרון אינדיבידואלי מחד ומתגמלת הפסדים מאידך זה הגיוני שקבוצות יבחרו בדרך הזו.

    הנקודה היא שלהרוס זה קל ולבנות מחדש זה קשה. שחקן שיכול לשנות גורל של מועדון כמו לברון, דוראנט או הגבה מגיע אולי פעמיים בעשור, ובגלל זה אני מסכים שאסטרטגיה כזו מחייבת הסתכלות קדימה וסבלנות של כמה שנים.

    לגבי הינקי ואסכולת מורי אני קצת יותר סקפטי ממך. שימשיכו למדוד מוטת ידיים ולטווח מהשלוש בזמן שהספרס וההוקס בונים קבוצות…

  9. הפוסט מצויין
    עדין לטעמי הדרך של הינקי לא תוכיח את עצמה
    מגיע לפילדלפיה קבוצה שנראית טוב יותר . אהבתי את הקבוצה של הדוקטור האציל ואיברסון
    הנתונים הסטטיסטים שהוצגו מעניינים אבל בכל זאת זה קבוצה שירדה ליגה והתנחמה בעובדה שיש לה את ההגנה ה 5 בטיבה בליגה
    ניקוי האוורות של הינקי הוא הקיצוני בהיסטוריה של הליגה ולמען הצדק לא אזיל דמעה אם פילי תפסיד את הפלייאוף ב 10 השנים הבאות

  10. תודה לכל המגיבים.
    מבין ומקבל את הדעות לכאן ולכאן
    המאמר נכתב מנקודת מבט של אוהד ובה לתת את נקודת המבט של רוב האוהדים בסיפור של פילי בשנתיים האחרונות (ותאמינו לי שהדיונים בפורומים של האוהדים סביב המהלכים של הינקי סוערים לא פחןת מהתגובות פה באתר).

  11. רפי,

    מאמר מנוסה לעילא ולעילא.
    (ולא משנה אם אני מסכים או לא מסכים עם הגישה של הינקי).
    האמת היא שעם הנימוקים הסדורים שלך קשה שלא לרצות להאמין שהשיטה תעבוד. אבל רק ימים יגידו.

    מנחם,

    אתה אבן שואבת לכותבים נהדרים.
    כיף לגלות כל פעם מישהו חדש.

    יאללה כבר שיגיע ה-double header של מחר.

  12. כתבה פנטסטית, כתובה היטב ומרתקת.

    אחד הדברים היפים בשיטה של הינקי זה השימוש בכל הקטע של הזכויות הבין לאומיות. דאריו סאריץ' ו-ואסילי מיצ'יץ' הם שני פרוספקטים מבטיחים שמבשילים מחוץ לפילדלפיה ויצטרפו אליה בטיימינג מושלם. סאריץ' ישלים בצורה מושלמת את נואל ואמביד, ומיצ'יץ' יכול להפוך ליופי של שחקן שישי.

    גם ג'ורדן מקריי וארסלן קזרני מבטיחים, ויכול לצאת מהם משהו, למרות שאני לא רואה את קזרני הופך לשחקן נבא משמעותי.

  13. דעתי מורכבת מאד ואשתדל לעשות סדר בדברים.
    ראשית : אהבתי מאד את המאמר כי המאמר מוסיף …לדעתי על הופס לתת ערך מוסף ייחודי ביחס לאתרי ספורט אחרים בטח בכל הקשור לנ.ב.א (כולל חשיבה מעמיקה ואסטרטגיה ) ומבחינה זו המאמר מעולה והלוואי וירבו כמותו באתר . בקיצור הלוואי ויהיו עוד אוהדי קבוצות שיתנו זווית מעבר למשחק הבא או לעונה הקרובה.

    אבל יש לי כמה הסתייגויות אולם הסתייגויות אלו הם לאו דווקא לפילי אלא בעיקר לליגה …שכן הליגה מעודדת תבוסתנות אם אכן הפרס הוא להיות כמה שיותר גרוע אזי …למה לא להיות גרוע ?
    יש כמה דרכים לשנות זאת אבל לא כאן המקום להרחיב .

    אני בכל אופן לא הייתי שמח להפסיד בשביל העתיד ואני מדבר כאוהד תופעה ו"רוח מועדון " כמו של מכבי תל אביב לא יכולה לקרות בקבוצה שמנסה להיבנות מהפסדים.

    לסיום כמה הערות לגופו של עניין .

    1. נאמר שס.א השיגה את דאנקן באופן דומה
    תשובה לא נכון אתה מטה את ההיסטוריה ס.א פספסה את הפליאוף בקושי וסיימה במקום התשיעי (רובינסון גמר את העונה עקב פציעה ..לא ביום פציעה אלא פציעה ) ומתוך המקום התשיעי הזה היא לקחה את דאנקן והשאר היסטוריה.

    2. בעניין בחירת רוקי העונה של קארטר ווילימאס לא הייתי ממהר להתלהב היות וראשית זו הייתה עונה רעה מאד לרוקים הוא אולי הרוקי הכי פחות מרשים שנבחר
    שנית גם בעונה כזו הוא נבחר כי הוא "עשה מספרים יפים " ולא כי הוא הביא איזה שינוי .

    3. בעניין בחירות סיבוב 2. זה בעיני כמעט מיותר היות ואם אתה מחליט ללכת על שוק עולמי ולצוד כישרונות מתחת לרדר הרי שבאותה מידה (כמעט) תוכל לעשות זאת ללא כל בחירה בדראפט …נכון שבחירה נותנת לך זכויות ואפשרות התפתחות מחוץ לליגה אבל תכלס לא זה מה שיעשה את ההבדל .

    1. אהרון תודה,
      זו דעתך ואני מכבד אותה.

      לגבי ההערות שלך:
      א. דיויד רובינסון שיחק 6 משחקים לכל אורך עונת 96/7 , הספרס סיימו עם מאזן של 20-62 השלישי מלמטה בליגה , זוהייתה גם העונה הראשונה של פופוביץ שהוחתם בשלשיש העונה והחליף את בוב היל כמדומני(אני זוכר זאת היטב כי פילי סיימו במאזן הרביעי מלמטה – בתוצאות הלוטרי הספרס סיימו ראשונים ובחרו את דאנקן ופילי סיימו שניים ובחרו את קיט ואן הורן – יחי ההבדל הקטן)
      ב. לגבי רוקי העונה של קרטר וויליאמס , אול י לא הובנתי , לא טענתי שהוא היה הכי טוב בדראפט. פשוט טענתי שקצב המשחק של פילי הגורם לניפוח הסטטיסטיקה היווה גורם בבחירתו לרוקי העונה.

      1. להוסיף על ס"א של לפני דאנקן..
        פופוביץ' שהיה GM מינה את עצמו למאמן באותה עונה (להוסיף על רעיון הטנקינג)
        לדעתי MCW הוא נכס מדהים!!!
        רכז שיודע למסור\להגן\לקחת ריבאונד ולקלוע שצריך עם אופי נוח
        שישאר על חוזה לא גדול במיוחד. בלי להתכוון יצא להם בינגו
        וחוץ מזה כתבה מעולה רפי, ללקק את האצבעות.

  14. מאמר מאלף נהינתי מאוד תודה !
    מעניין אם השיטה תצליח. וגם אם יצליחו להביא את עצמם לצבור מספיק נכסים כדי לבצע בעתיד טרייד עבור אחד הכןכבים בליגה זה יספיק.

  15. אחלה רפי, אבל עשית חצי עבודה! והראת חצי תוכנית.

    לדעתי התוכנית המלאה הולכת לצאת בקיץ שהם ירימו 2-3 שחקנים תותחים מוכחים. ויש להם טונה של אמצעי תשלום. כסף, דרפט, כוכבים חצי מבושלים שעוברים ניפוח סטיסטי לדוגמא.

    ב-25 מליון מרימים איזה דוראנט. מחליפים נואל + 2 בחירות דראפט באלדרידג' או 4 תותח אחר. וואלה האפשרויות בלתי מוגבלות.

    1. תודה עידו,
      זה בדיוק השלב שפילי נמצאים בו כרגע , אוספים נכסים, מנפחים סטטיסטיקות של שחקנים (והינקי אלוף בזה) .
      לדעתי השלב הבא יהיה בעוד שנה ולא הקיץ, הוא ייתן לצעירים לרוץ עוד שנה – הערך שלהם יעלה אם ובעוד שנה הקבוצה תעבור את 30 נצחונות לעונה והם יצברו עוד נסיון .
      להגיד עכשיו איך יממשו את הנכסים?
      אני יכול לזרוק רעיונות בדיוק כמוך 🙂 ואכן האפשרויות מאוד גדולות.

      1. אני הייתי מביא את ה FA עוד השנה מהמזומן שיש מתחת לתקרה, נותן לו לרוץ שנה אחת ואז רואה מי מהטאלנטים ממשיך הלאה ומי מוחלף, ואז מחזק בעוד כוכב בפגרת החורף וממשיך עמוק לתוך הפלייאוף.

        אגב עוד נקודה שלא ציינת זה שהינקי אוסף את הקלפים הכי נדירים שיש. עמדת הסנטר. כבר עכשיו הוא יכול להוציא אחלה דיל מול דאלאס, פיניקס, קליבלנד , כמובהן שיהיה לו עמדת מיקוח אחרי שמגדלי הקלפים יתמוטטו לקבוצות האלו באפריל מאי.

  16. תודה על המאמר וההשקעה. כמה נקודות:
    1. יש משהו שנקרא מנטאליות. לזכותם של הסוניקס/ת׳נדר שגם אספו כישרון, יאמר שהם דחפו את הקבוצה לשחק חזק ולהשתפר טבעית. ככל שהמאזן השתפר כך הבחירות היו יותר נמוכות והצריכו יותר יצירתיות מהgm. פילי לעומתם מעודדים שחקנים בגיל סופר קריטי של התפתחות מנטאלית שניצחון הוא לא תמיד חשוב.

    2. מי השחקנים הותיקים המובילים על פי דוגמא ונותנים לצעירים הרגלי משחק והתנהלות של מועדון גדול?

    3. לבנות בימינו קבוצה שכל מטרתה להביא שחקן בדראפט היא לא חכמה. יש מספיק דוגמאות של בחירות ראשונות שמאכזבות או נפצעות ואז צעדת לאחור סתם.

    4. הסלטיקס של 2005 עד 2007 עברו את אותו תהליך כמו פילי וכמובן כשלה עד שקיבלה מתנת יום הולדת ממיניסוטה בדמות גארנט והצליחה להביא את אלן. אם פילי מושכת את דוראנט ועוד כוכב אלייה תמורת גושי שחקנים שאספה אז ההרפתקאה תהיה מוצלחת

    5. אם כל זאת צריך לזכור שאם עד שנה הבאה המהפך לא עובד גם סבלנותם של האוהדים הנאמנים תפקע.

  17. כתוב מאד מעניין, לא מסכים עם מרבית הטיעונים ולא עם רוח המפקד.

    פייר פליי לדעתי הוא ערך שנמצא מעל הערכים האחרים.

    להיות שנים קבוצת לוטרי ולנצל את העובדה שהנבא הוא מועדון סגור ולא יורדים ליגה, זה עצוב לדעתי ויש לזה חלק נכבד מהרעות החולות של הליגה.

    הלא אם באמת היה כאן שוק חופשי אמיתי , פילי לא שייכת לליגה הזו כבר שלוש שנים.

    1. אין דבר כזה פייר פליי בספורט מקצועני, קח את הספרס
      למשל, לכאורה ארגון ספורטיבי להפליא,אך בפלייאוף מתחילים
      לזחול להם נחשים ארסיים בחדריי ההלבשה של הקבוצה היריבה
      והמזגן לפתע לא עובד, דווקא במשחק הראשון של הפלייאוף,
      ומה על כל ה "תוספיי תזונה" שהספורטאים נוטלים,
      והחברות המסחריות שמתערבות בנעשה יחד עם התקשורת

      "ספורט תחרותי אינו קשור בשום צורה להגינות. הוא רצוף שנאה, קנאה, גאווה, זלזול בכל החוקים והנאה סדיסטית מן הצפייה באלימות; במילים אחרות, זוהי מלחמה בלי היריות." – ג'ורג' אורוול

  18. פוסט מופתי, ללא ספק!!
    אני חייב לומר שאני לא ממש מסכים עם הטענה שעלתה פה במהלך.העונה והיא שמועדון שמעודד הפסדים לא יהיה מועדון מנצח ושמנחילים לשחקנים הרגלים רעים לקריירה. לדעתי זו לא
    באמת פונקציה שתקבע את עתיד השחקנים בפרט והמועדון בכלל. אני לא חושב שבתאנדר/סוניקס המצב היה מאוד שונה. הסיכוי שקבוצה תפגע בדראפט בשלושה תותחים כבדים כמו התאנדר +איבקה+שחקני משנה טובים נוספים הוא אפסי ולא הייתי בונה על זה במקום הסיקסרס. ואפילו הקבוצה הזו לא לקחה אליפות (ברור שפילי קונים תסריט כמו של התאנדר בעיניים עצומות).
    שאלת שאלה מעניינת לגבי ההשוואה בין פילי לנמושות האחרות -ניקס ומיני. מינסוטה תכננה להיות קבוצה סופר תחרותית השנה אבל מה לעשות שפקוביץ, רוביו וקווין מרטין היו פצועים רוב העונה. אפילו עכשיו, כשוויגינס עונה על הציפיות ומסיר הרבה ספקות לגביו הם לא נותנים לו את המושכות אלא נותנים לוותיקים את המקום שלהם ובעצם חושבים על ההווה ולא על העתיד. לגבי הניקס, אין ספק שניקוי האורוות שם דומה מאוד למה שעשו הסיקסרס ובאמת מעניין למה בניו יורק זה נתפש כתוכנית הבראה ובפילי זה טנקינג מכוער. אולי המהלכים של פילי היו קצת יותר קיצוניים. גם הלייקרס לא ניסו להיות הקבוצה הכי חלשה בליגה והם מעמידים קבוצה לא טובה אך ראוייה עם צעירים ומנוסים (בינוניים להחריד).
    אגב, ציינת שצפית ברוב גדול של המשחקים העונה- איזה שחקן בעיניך יכול להפוך לכוכב בליגה? כמובן שאמביד אמור להיות כזה אבל קרטר ויליאמס ונואל נראים כמו שחקני חמישייה סבירים ולא יותר לקבוצה באמת טובה ואני לא מאמין שיהיו יותר מרול פליירס יעילים.
    היחיד שצד את עיני הוא רוברט קובינגטון שעושה רושם מצויין, קלעי נהדר שיכול גם להוריד כדור וגם אופי נוח ובן אדם סימפטי.

  19. מצוין.
    מעלה את השאלה של DNA של מועדון וההשפעה ארוכת הטווח.

    אני בדיעה שיש תרבות של חתירה לניצחון, הניקס לדעתי נראים על הפנים וימשיכו להיות על הפנים בגלל יותר מדי שנים של לוזריות, ניקוי אורוות, לחץ של לקחת מכל הבא ליד. פיל ג'קסון הוא רעיון לא רע בכיוון של לשנות DNA לוזרי, אבל ייקח זמן.

    גם בקליבלנד לדעתי היו הרבה השפעות של קבוצה שהייתה כמה שנים פיש השפעה גם לזה שאחד הכוכבים שהגיעו, לאב, בא מקבוצה מפסידה). לא בטוח שיוכלו לצאת מזה בגלל התלות הגדולה בלברון כמועדון, בסיבוב הקודם שלו הם (לפי הראיה שלי) ניסו כל שנה להביא מה שאפשר בלי להסתכל קדימה וזה לא עבד, יצטרכו לצאת מהראש הזה כדי לעשות שינוי אמיתי (יכול גם להיות שלברון ובלאט יספיקו לאליפות בטווח הקצר).
    לגבי פילדלפיה, המצב קצת שונה, הם מאד צעירים ולכן זה סוג של בית ספר וההפסדים הם סוג של שכר לימוד ולא דרך, זה עדיין מאד קיצוני ויהיה לדעתי קשה לקחת את זה ולומר "עכשיו אתם קונטנדרים", זה שינוי שיכול להתחיל רק עוד שנה שנתיים ואז צריך בשבילו עוד שנה-שנתיים + ווטרנים מבחוץ וזה אומר שבינתיים הגעת לסוף חוזי הרוקי כולל הארכה. יש גם הרבה מכשלות בשלב ה- "איבאקה או הארדן" שיגיע אליהם.
    הפתרון האפשרי, ויכול להיות שזה הכיוון, הוא שמה שעושים שם היום זה לא לבנות קבוצה וכל הריבילדינג הזה הוא בולשיט, מה שעושים זו חממה להשבחת שחקנים למכירה, ויום אחד (בערך בסוף העונה הבאה) כל העסק יהפוך בטריידים לשניים-שלושה סופרסטארים.

  20. רק עכשיו קראתי ואני מצטרף למהללים – טור מצוין מנקודת המבט של אוהד.
    עזרת לי לראות כמה דברים על פילי שלא הייתי מודע אליהם.
    ההימור שהם לקחו בבניית הקבוצה הוא גדול מאוד – צל"ש או טר"ש.
    מעלי כבר אמרו את הסיכונים יפה מאוד. לא הייתי רוצה להיות שחקן שם כל עוד המועדון בבנייה ומפסיד בסיטונות.

  21. מה שפילדלפיה עושים זה בושה לכדורסל ובושה לאוהדים.

    יש בניה מחדש, יש חוסר מזל (כמו של מילווקי בעונה שעברה עם כל הפציעות – מה שמגחך את הטענה שלעובדה שלסיקסרס יש מאזן יותר טוב כרגע יש איזו שהיא משמעות), ויש טנקינג ללא בושה.

    אין פה אפילו קצה של הימור.
    ברגע שההנהלה מגבה את הג'נרל מנג'ר – טנקינג ללא בושה הוא עבודה קלה ביותר, ואפילו בחירה של שחקנים פצועים בדראפט שלא ישחקו את כל עונת הרוקי שלהם, או שחקנים שנשארים באירופה – היא לא הימור ולא בטיח – זו אסטרטגיה מביכה שבסך הכל מבטיחה לקבוצה עוד עונה נוראית ועוד בחירות דראפט גבוהות.

    קבוצה מביכה וארגון מביך, שלעולם לא יצליחו למשוך שחקנים חופשיים איכותיים בגלל מה שהם עושים עכשיו.
    כוכבי נבא בזים למנטליות כזו.
    אז כדאי מאד לסיקסרס שהם ימצאו סופרסטאר בתוך כל הבחירות שלהם.
    בינתיים הם אפילו לא הצליחו לעשות את זה.

    הם החתימו מאמן טוב מדי שבזכותו הקבוצה משחקת חזק ונלחמת (מה שיביא אותם למאזן ה 4 מלמטה בליגה העונה ולא לגרוע ביותר כמו שקיוו – למרות פציעה משמעותית של רוטן.

    וגם בחירות הדראפט עד עכשיו לא הביאו שום כוכב.
    קרטר ויליאמס נפילה, נואלס עושה רושם של רול פלייר בלבד, על אמביד כבר רצים סיפורים על חוסר מוטיבציה ועלייה במשקל, ובקיצור, אני מאחל וצופה להם עוד שנים של בושות – כמו שמגיע להם.

  22. טור מעולה, תודה רבה!

    אני חושב שרבים בזו לפילי בגלל 2 רצפי ההפסדים הלא הגיוניים שהם רשמו –
    ה-26 באמצע העונה שעברה, וה-17 עם פתיחת העונה הזו.
    אבל מצד שני, גם עונה שעברה הם אכן לא היו עם המאזן הגרוע ביותר בליגה (מילווקי), ובינתיים גם השנה יש 2 קבוצות גרועות יותר – ניקס ומיני.
    דווקא בגלל זה, אנשים לדעתי מסתכלים עליהם בבוז – כי הם יודעים שהקבוצה הזו מסוגלת לטיפה יותר, ולכן לא מצליחים לקנות שהיה משהו תמים ברצפי ההפסדים האלה.

    אבל בסך-הכל, אני חייב לומר שאני דיי מסכים עם המאמר – גם אני חושב שלקבוצה הזאת יש פוטנציאל גדול, שיכול לדעתי להתחיל להתממש כבר בעונה הבאה –
    הם אולי לא יצליחו להעפיל לפלייאוף, אבל לדעתי כן כבר נתחיל לראות אותם מגיעים לאזור ה-30-35 ניצחונות, ומיקום 9-11 – טיפה יותר מכובד ממה שעכשיו.
    אני גם חושב שעם כל הנכסים העתידיים שהם הצליחו לצבור, אין באמת סיבה שימשיכו עוד עונה של טנקינג כמו הנוכחית והקודמת.
    מקווה רק לראות שאמביד יתאושש מהפציעה כמו שנואלס התאושש ממנה. ביחד עם MCW, רוטן, קובינגטון ועוד כמה פרוספקטים שיש שם וצברו ניסיון חשוב השנה – הם יוכלו להיות מוקש לא קטן כבר בעונה הבאה.

    ואני גם בהחלט מסכים שלמרות כמות ההפסדים הרבה שלהם העונה, אסור להתעלם מכך שהרבה קבוצות ירקו לא מעט דם על-מנת לגבור על הקבוצה הזאת, וזה אומר הרבה.

    1. חח טוב הרבה דברים שכתבתי כאן כבר נראים פחות רלוונטיים עכשיו :/
      מעניין מה כותב המאמר חושב עכשיו והאם בכל זאת ניתן לתת הצדקה מסויימת למהלכי הדד-ליין של פילי?

  23. אז קרטר וויליאמס איננו, תמורת……….. אייזאה תומאס.

    ועד שכבר אחת הבחירות נראית כמו בינגו – מקדניאלס – גם הוא מועף החוצה בשביל בחירת סיבוב שני שלא תהיה טובה כמוהו…
    זה.
    לא תכנית, לא הימור, פשוט בדיחה הארגון הזה.

  24. פילי כבר לא משתינה מהמקפצה, זה קטן עליה.
    היא מפשילה את הבגד ים, רוכנת ומשלשלת לאוהדיה על הפנים.

    והם חושבים שזה אירוע של אינטל עם מזרקת שוקולד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט