פרק שלישי ואחרון על חיפוש 'המורשת' של כרמלו אנטוני / מנחם לס

 LA LA(לה לה, אשתו של כרמלו אנטוני והפרטנרית לאגרוף של סטוארט גולדפארב)

(בגלל סערת הקרח העוטפת את כל דרום מזרח ארה"ב ביטלו את יום הלימודים באוניברסיטה, ואני חופשי לסיים את הסיפור על כרמלו אנטוני, ומרוצו המטורף להשגת 'מורשת')

"אני באמצע 'BOOK PARTY' במנהטן, נהנה מהאורחים ומיין לא רע, MINDING MY OWN TIME, אבל אשתי להלה דוחפת ולוחצת עלי שאכיר את ה-DUDE הזה. גבר מזוקן, נראה לי בן 60, ואשתי לא מפסיקה לנדנד שאגש אליו ואומר 'היי'. מה לי ולו? מזוקנים בני 60 הם לא כוס התה שלי. אבל האשה לא מפסיקה לנדנד: "הוא איש כספים שיכול לעזור לך. אני מכירה אותו מהג'ים (שניהם חברים במכון כושר שמתמחה באימוני כושר דרך איגרוף)  אנחנו מתעמלים יחד. אני יודעת איש חכם כשאני פוגשת איש חכם, והוא איש חכם. אתה תאהב אותו". טוב, בלית ברירה אני ניגש אליו ואומר 'היי, שמי כרמלו'. הוא עונה לי, 'אני יודע. שחור בגובה 8'6 לא צריך להציג את עצמו".

כך החל הסיפור בין כרמלו, ואיש כספים יהודי בשם סטוארט גולדפרב.

"לא לקח לי יותר מ-5 דקות שיחה איתו, ואני באמת התאהבתי בו ובמה שיש לו לומר", אומר כרמלו היום.

הוא מיד קלט שלגולדפרב ישנן את כל התכונות שהוא בעצמו מחפש: בטוח בעצמו. מדבר על השקעות וכספים באותה קלות שכרמלו מדבר על פיק-אנד-רול. מבט ברור וחותך של אדם שיצר מורשת לעצמו.

כרמלו החל להזמין את גולדפרב לביתו אחרי משחקי בית של הניקס לשיחות מוטיבציה ולמידה. כרמלו הציע לו יין משובח ומחכה לשמוע יותר ויותר על קורות חייו של גולדפרב. כיצד הוא הפך למיליארדר. גולדפרב היה המנכ"ל ושותף חלקי של 'ברטלסמן דירקט נורת' אמריקה', חברת הענק המשווקת מוסיקה, סרטים, וספרים, עם הכנסות של מיליארדי דולאר לשנה. הוא גם היה מנהל פיתוח עסקים של NBC, וגם שם עשה מיליארד או שניים. הוא גם ניהל עסקים של כמה צעירים שפיתחו חברות סטארט-אפ שהכניסו להם מאות מיליונים אבל הם היו זקוקים לעזרה בניהול כספיהם והשקעותיהם. בכל 'טיפול' היו לו כמה אחוזים טובים, עד שהוא החליט ש-'יש לו יותר מדי כסף', והוא החליט שהגיע הזמן לפרוש, ולבלות את זמנו באגרוף במכון כושר, כפרטנר של להלה כשהיא חובטת בו והוא חובט בה.

 

GOLD(גולדפארב וכרמלו)

לכל אדם יש את ההנאות המיוחדות שלו, ומכון הכושר לאגרוף היה ההנאה של גולדפרב. ישנם המעדיפים יאכטות בקריביים בבוקר, גולף אחה"צ, וקזינו וחתיכות בערב ובלילה. גולדפרס מעדיף אגרוף במכון כושר. למישהו ישנה בעייה מיוחדת עם זה?

כרמלו שאל אותו כיצד הוא יוצר מורשת לעצמו.

"מה ברצונך לעשות  ב-LONG TERM, אחרי ההופס?", הוא שאל את כרמלו.

"THE HIGH-END STUFF", באה התשובה.

-"האם שכחת מילה במשפט?"

-"איזו מילה?"

-"אולי 'טק', כמו ב-HIGH TECH?"

-"אתה צודק. אני מעוניין ליצור את המורשת שלי בהיי טק", הגיב כרמלו אנטוני, שאני – מנחם לס – לא יודע אם יש לו – או אין לו – מושג בהבדל בין EXCEL ו-DATABASE. אולי כן, אולי לא. כריס בוש הוא GEEK אמיתי בדברים האלה. ההובי של כריס בוש הוא לפרק ולהרכיב מחשבים, אייפונים, ואייפדים. בקשר לכרמלו אנטוני אין לי מושג.

הוא – כרמלו – טוען שהוא "GADGET FREAK" בדיוק כמו בוש, תמיד נושא איתו 2-3 אייפדים למשחקי חוץ, ובשעה שכולם משחקים קלפים הוא משחק עם האייפדים שלו ומבקש שלא יפריעו לו.

בבוקר הוא חוזה בתכניות מיוחדות ל-"INFORMERCIAL" ,GADGET INTERNET, ו-DIGITAL TRANSFORMATION. הוא לא היה גאון בתיכון, והוא למד באונ' סירקיוז רק כדי לשחק ב-NBA, אבל העולם הטכנולוגי תמיד היה הסוד השמור בתוכו שהוא לא רצה שאיש יידע עליו עד שהוא עצמו הרגיש בטוח ברמת הידע שלו.

אז עכשיו אני – מנחם לס – בטוח שיש לו מושג מה ההבדל בין EXCEL ו-DATABASE.

הוא אמר לגולדפרב שהוא משתמש קבוע  ב-GPS MONITORING DEVICE בין שתי עצמות הסקפולה שלו בכל אימוני הניקס כשמה שמעניין אותו הוא לא בדיוק כיצד השחקנים נעים, אלא כיצד המכשיר קולט ומספק אינפורמציה.

-"אנא עזור לי. כיצד יכול אני לשלוט ברפיוטציה שלי? כיצד יכול אני לשכתב את המוניטין שלי? כיצד ההשפעה שלי על העולם יכולה 'TO OUTLAST' את הקריירה שלי?"

זאת השאלה שכרמלו שאל דוגרי את גולדפרב.

הוא אמר לגולדפרב שכל המומחים שאת עזרתם ביקש ענו לו אותו דבר: "מצא דבר אחד. דבר אחד שכל מרצך, התלהבותך, והתאווה שלך יהיו מרוכזים בו. מצא דבר אחד שאתה PASSIONATE עליו, ואז תתרכז בו ואך בו. ומהדבר הזה תבנה לך את המורשת שלך!"

אז גולדפרב שואל אם ישנו דבר כזה.

אנטוני עונה ללא בושה: "כסף. כסף הוא הדבר היחידי שאני מרגיש PASSIONATE לגביו. לא שאני זקוק לו, אבל ישנה לי תשוקה אובססיבית שיהיה לי כסף גדול ורב!"

הוא שוב מסביר את העוני שהוא גדל בו בניו יורק ובולטימור, עוני שגרם לו להיות קומפולסיבי ואובססיבי בקשר לכסף. לא כסף לקנות דברים כי זה יש לו כבר. סתם כסף שישכב בבנק וכרמלו יידע שזה שלו. הוא מסביר לגולדפרב שכל החלטותיו תמיד נעשו עם מטרה אחת: כסף. לכן עבר מדנבר לניקס, ולכן חתם על חוזה ארוך עם הניקס למרות שידע שהם קבוצה ללא סכוי לאליפות לפני שהוא יפרוש. "חתמתי את החוזה הענקי עם הניקס רק בגלל הכסף הגדול", הוא מודה ללא בושה, ולא איכפת לו כלל וכלל אם פיל ג'קסון מקשיב או לא.

המוטיבציה לכסף הביאה איתה אובססיה לדברים יקרים. הסיגרים מהוואנה. הסקוטש בן ה-100 שנה. עניבות של רלף לוריין באלף דולאר העניבה. הוא מודה שחשוב לו להיראות כמו THE GUY WITH THE MOST CASH בשכונה. כשהיה ילד, הצעיר המושחת שמכר סמים בגיל 14 והרוויח אלף דולאר ליום הפך לסמל ולחלום שלו. היום הוא רוצה להיראות מיוחד, כמו הצעיר אז בשכונת העוני בבולטימור שהסתובב עם שרשרות זהב ושעון משובץ יהלומים.

הוא סיפר לגולדפרב שהוא ניסה להתפתח בעסקי שעונים יקרים. הוא הקים ויצר מגזין לשעונים, קנה אדמה בנאפה עם רצון להפוך לאיל-יין, והשקיע כסף במגזין GQ – השקעות שהיו גרועות עד בינוניות נכון לעכשיו – העכשיו הוא היום בו דיבר עם גולדפרב.

גולדפרב אמר דבר אחד: "תן לי זמן לחשוב".

**********

גולדפרב יצא לחופשה לאן שהוא, וכשחזר הוא הציע לכרמלו שותפות. "לי יש את הקשרים, הנסיון, והידע. לך יש – וזה ברור לי – CREATIVE SENSE. יכולת רעיונית. לך גם יש את השם והמוניטין של שחקן כדורסל. אני עמדתי לפרוש לחלוטין מענייני עסקים, אך התלהבותך ורצונך לבנות לעצמך מורשת נגעו ללבי, והחלטתי שאני רוצה לעזור לך בהשגתה. נדמה לי שביחד יש לנו את הכוח, הנסיון, הקשרים, והידע לעשות משהו מאד מיוחד".

הם לחצו יד.

הם קראו לחברה החדשה שיצרו M7 TECH PARTNERS, אבל אנטוני מעדיף לקרוא לחברה "השלב השני" – STAGE TWO.

********

בחודש אוקטובר השנה, אחרי אימון פרה-סיסון של הניקס כרמלו תקע מבט בלאפטופ שלו וניתקל באתר בשם "CRUNCH  BASE".

"שם אני נמצא עכשיו רוב הזמן החופשי שלי", אמר כרמלו ל-ESPN. זה היה כמה ימים אחרי שהניקס חתמו עם פיל ג'קסון.

"כמו כל שנה, אנשים מדברים כל הזמן עלי אם זאת תהיה העונה שלי. אם סוף-סוף אראה מה שיש לי. האמת? נמאס לי. לא איכפת לי מה אנשים אומרים. אני חתום בניקס ואני אעשה בדיוק מה שמבקשים ממני. ירצו שאמסור יותר? אז אני אמסור יותר. ירצו שאתרכז בשמירה ולא בקליעה? אז אתרכז בשמירה ולא בקליעה. אני אעשה בדיוק מה שמבקשים ממני, ולא איכפת לי ביותר מעשרה סנט מה כותבים או אומרים עלי. אני לא חייב דבר לאף אחד!".

באסיפת הקבוצה כשכולם הסתכלו על רפורט מ-ESPN, כרמלו היה תקוע עם ראשו במחשב, בתוך CRUNCH BASE.

הוא וגולדפרב השקיעו כספם ב-9 חברות START-UP ואחרות, והם ממשיכים להשקיע, כשהם מחכים ל-BIG ONE. אחת מהחברות היא חברת ספרים דיגיטליים לילדי אפריקה. "אני מודה", הוא אמר. "זה לא רק בגלל שאני חושב שחשוב לעזור בחינוך של ילדים אפריקאים, אבל גולדפרב ואני רואים באפריקה מקור השקעה אדיר!". הם החליטו להיכנס לענייני תזונה והשקיעו ב-ORANGE CHEF ו-LYFT. כרמלו החליט שישנו לו פתח ב-VOICE MESSAGING והם הפכו משקיעים רציניים ב-'CORD PROJECT'.

"אנחנו נשקיע ב-100 חברות. הכסף שנפסיד – נפסיד, אבל תמיד נעשה הרבה יותר כסף מאשר הפסדנו. אז עם הרווחים נשקיע ב-1,000 חברות. אח"כ ב-10,000 חברות. ה-'BIG ONE' חייבת לבוא במוקדם או במאוחר!".

השמועה על החברה החדשה M7TECH PARTNERS התפשטה כאש בשדה חיטה יבשה. הם מקבלים עשרות הצעות השקעה ליום, וכל מה שכרמלו עושה בזמנו החופשי הוא לקרוא, לבדוק, ולהחליט יחד עם גולדפרב. לגולדפרב יש נסיון של 30 שנה בעניינים האלה וכך הוא נעשה מיליארדר גדול. הוא בטוח שזה יקרה שוב, והמוטיבציה שלו הפעם היא לעזור לכרמלו בחיפוש אחרי המורשת שלו.

מה יהיה?

כרמלו אנטוני בעצמו לא יודע. לכן הוא עולה על הגג בבניין המשרדים שלו, ומהגג הוא רואה את כל האיסט-סייד של מנהטן, חלק עיר שלא היה איכפת לו כלל לכבוש באחד הימים.

"זאת עיר קשה", הוא אומר. "עיר בה '5' הוא לא טוב מספיק. עיר בה עליך להיות '10'. זוהי מטרתי. להיות '10'. אני יודע שאני MISUNDERSTOOD. פשוט לא יודעים ולא מבינים מי אני. יום אחד אני מקווה שכולם יידעו  מי אני. אני יודע שאני 'RUNNING OUT OF TIME' ועלי למהר. אבל אני אגיע בזמן. אני יודע שאני אגיע בזמן!".

טוב, אולי הוא רוצה להיות 'עשר' בעיר. בינתיים הוא הסריח את הפארקט עם משהו כגון 2 או 3 מ-14 או משהו מגעיל כזה באול סטאר. הוא ניסה וניסה ליצור 'מורשת' ולקבל את ה-MVP במשחק, כמעט מסורת בבית של הקבוצה המארחת את האול-סטארס. דבר אחד אני יודע על בטוח: 'מורשת' בכדורסל הוא לא ישיג יותר. הוא אחר את הרכבת.

ו-'מורשת' בכסף???

נניח שהוא וגולדפארב ישקיעו 300 מיליון ויהפכו זאת לחצי מיליארד לחברה שלהם. זוהי 'מורשת'? אנשים יסתכלו על שלט ה- M7TECH PARTNERS  ומה יעשו?

ישתינו עליו.

 

 LA LA 2עזבו את כרמלו. אשתו זה סיפור אחר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. כרמלו הוא כמו גיטרה לא מכוונת – ממש לא נעים לאוזניים. וכיוון קל לא יעזור – יש פה לפחות מיתר אחד קרוע.
    אף פעם לא חיבבתי אותו, אבל עכשיו הוא ממש מעורר בי סלידה. נראה שהוא הולך לתפוס את התקן של הפאנץ' ליין של ניו יורק לכמה שנים טובות.

    1. יהיה מאוד קשה, אפילו לכרמלו, להחליף את השנאה/שמחה לאיד שרוחשים תושבי התפוח הגדול לאלכס רודריגז – AKA A-ROD.
      (אוהדי היאנקיז שונאים, אוהדי המטס – שמחים לאיד)

  2. כרמלו אכזבה אדירה
    הוא הגיע עם דנבר לגמר מערב וכשל לחלוטין מול אינדי בחצי גמר המזרח
    לדעתי הפוטנציאל שלו אדיר הוא משדר קצת אדישות עם הכרס הקטנטנה אבל סך הכל מדובר על שחקן משובח
    אין לו את הסטארטרים קווליטי למשוך קבוצה על הגב אולי וזה אולי גדול בתוספת שחקנים נורמלים הוא יצליח לעשות משהו
    לא מן הנמנע שלאחר החוזה שלו בניו יורק יחבור לקונטנדרית אמיתית עם ניסיון להשיג טבעת

    1. "כרמלו אכזבה אדירה" נשמע כמו משפט שהייתי כותב אם מחר הייתה לי בגרות באנדרסטייטמנט ועכשיו אני מתאמן ממש ברצינות עם דוגמאות.
      כרמלו הוא המשיח שסרח, משה רבינו שכשל, ישו שהתאסלם… מתחיל לדגדג את הקרבה לאמת.
      למרות הרקע המזעזע בפלייאוף שאיתו הוא הגיע מדנבר, וצורת המשחק שלו שברור היה לכל הדיוט שלא נותנת מקום לידו לאותם חלקים שהכרחיים ליצירת קבוצת אליפות, הייתה תקווה. תקווה של שוטים, אבל תקווה.
      איך נדפקנו עוד פעם.
      קשה להרכיב קבוצה דמיונית סביב האגואיסט הזה שתראה כמו אריה. אם ג'קסון יצליח, לו הכבוד והיקר.

  3. תודה רבה מנחם על כל הסדרה, היה מרתק בעיניי.
    אף פעם לא אהבתי את מלו אבל עכשיו אני באמת סולד ממנו. בן אדם עם כל כך הרבה כסף שאומר שהתשוקה היחידה שיש לו היא לעוד כסף זה באמת עצוב. ואם זה עצוב לגבי כל אדם, קל וחומר לגבי ספורטאי על כמוהו שמקבל החלטות מקצועיות שיכולות לקדם את המורשת שלו באמת בתור כדורסלן רק בשביל עוד איזה מיליון או שתיים לשנה אחרי שכבר עשה בקריירה איזה 100 מיליון ובלי פרסומות. פשוט בנאדם פתטי שלא תהיה לו מורשת גם עם עוד 100 שנה וגם עם 10 מיליארד שוכבים בבנק.

  4. כתבה מעניינת. השאלה היא עד כמה מנחם העיתונאי שם דברים בפיו של כרמלו. אם הציטוטים מדוייקים זה מראה חוסר הבנה אדיר של כרמלו ברוח האדם – ישנם מאות אנשים עם מיליארדים בבנק ולאף אחד מאיתנו לא אכפת מהם. יהיה אכפת לנו ברגע שהוא יעשה משהו מיוחד שיגע בנו – ימציא משהו או יעזור למישהו.
    פינת הטרחנות שלי (גם לי מותר) – gadget freak ? בימינו פרוק של אייפונים ואייפדים הוא חסר משמעות. אתה לא רואה טרנזיסטורים, נגדים וקבלים כמו ברדיו של פעם. אתה לא רואה כלום, רק רכיבי solid state בלתי מזוהים. בדיוק כפי שלא ניתן להיות פריק של מנועים מכניים של מכוניות היום, כי כל תקלה מנוהלת על ידי מחשב. לך תתקן רכב מודרני ששווק חיים באמצע הכביש. חייבים מוסך ממוחשב בשביל זה.

    1. ולכן בערכת טיפול שלי יש שני תוכים, עכבר אחד, שלוש מברגות, מחרטה, מסור חשמלי, ארגז כלים, שלושה לדרמנים, ויקטורינוקס אחד והמון קרשים וצינורות. אני לא מתחיל טיפול בלעדיה, ולא משנה אם אלה גילאי 6 או 18.

      1. ואת הgerber dime החדש והמהמם! זה הדבר הכי מתוק שברא העולם אי פעם. יש לו להב מיוחד לפתיחת אריזות… שפיץ פלייר קטנטן.. מספריים מצוינים כמו ויקטורינוקס, ואפילו פינצטה! וכל הנפלא הנפלא הזה מחליק לכיס הפיצפון של הג'ינס!
        אושר…!

    2. לפני שאתה כאילו מאשים אותי בציטוטים לא מדוייקים, הייתי מציע שתקרא את המאמר בו הוא צוטט. היתה זו חבטה תחת החגורה מעגל.

      1. לא קראתי ולכן אמרתי שאם אתה השלמת חלק מהמילים שלו בעצמך זה משהו אחד (מקובל לעשות זאת לפעמים וזה מותר כל עוד הקורא מבין מה הכותב עושה), ואם כל מילה היא ציטוט מדויק ממה שכרמלו אמר זה משהו אחר.
        je suis desole

  5. לי זה מרגיש כמו פשיטת רגל.
    איזה מין passion עלוב זה כסף? ועוד של מישהו שיש לו כ"כ הרבה מזה?
    יש בזה משהו חולני לטעמי

  6. אני חושב בניגוד לעגל ולשי אבן צור, כי הפאשן שלו לכסף הגיוני. לדעתי אם הוא ייהפך למיליארדר זה ייצור לו סוג של מורשת או יותר נכון "ייחודיות" וזה בעצם מה שאנחנו מחפשים ייחודיות.

    בעצם אם אני נהיה מיליארדר אני משתין על הצורך במורשת. . מי צריך מורשת שיש לך מה בא לך ?

    1. האדם מחפש משמעות, וכמעט תמיד זה לא קשור לכסף. גם עשירים מחפשים משמעות, בדרך כלל הם מחפשים יותר מהעניים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט