למה האולסטאר היה משעמם במיוחד!/איתי קדם

121211100427-kobe-bryant-michael-jordan-all-star-game-121112.full-flex-module

ראיתי הבוקר את המשחק והייתי חייב לרוץ ולכתוב כמה דברים בוערים במיוחד.

אתם יודעים כמה אנחנו מדברים ומתווכחים כל הזמן על מידת האיכות במזרח, על זה שהליגה משווקת כוכבים אבל גם ילדים טובים ירושלים עם מסרים "נכונים" והתרחקות מכל מה שעלול להתפרש לא נכון. על זה שאין הגנות במשחק האולסטאר עצמו , על זה שאין יותר מה לעשות בכל סוף השבוע הזה פרט אולי להייליט אחד או שניים שכולם זוכרים מהטבעה אחת או רצף שלשות מיוחד.

אני אגיד לכם מה קרה לסוף שבוע האולסטאר שהוא פניה של הליגה כולה – הוא הפך להיות ילדותי. לילדים. לנוער. לא לגברים , לא לנשים , לא לאלו שרוצים לראות משהו קצת יותר מעניין כמו הסדרות שמשודרות אחרי 22:00 בלילה  עם הגבלת צפייה. האולסטאר הוא אירוע לכל המשפחה , חביב , נטול אמוציות , נטול רצונות , טפט , טפלון , נונ סטיק. הליגה עובדת על זה כבר עשרות שנים והתוצר – שחקנים שהם בדיוק כאלו. קבוצתיים , משעממים , לא עושים שטויות ( רק כאלו "שמותר" ) , אין להם דעה משל עצמם אז הם מגדלים זקן או עושים עוד קעקוע. אין להם יכולת להתמודד עם התקשורת אז הם שותקים ומדקלמים. לאלו שיש יכולת ( כמו לברון למשל ) – יותר חשוב לעשות עוד כמה דולרים במכונת הכסף המשומנת אז הם משתמשים במערכת כדי להרוויח ולא כדי לעשות את מה שהם אמורים – לבדר אותנו ולגרום לנו ליהנות מהמשחק! ללברון ( כדוגמה, זה תופס גם לרוב השאר ) לא ממש אכפת אם יהיו עוד אוהדים או פחות אוהדים למשחק אלא כמה חולצות שלו יקנו וכמה יזכרו אותו בהיסטוריה. תגידו שאולי זה לא אמור להיות התפקיד שלו אבל לדעתי כן !

תראו מי שיחק באולסטאר הזה ותגידו לי שאני לא צודק  –

קבוצת המשעממים – אלו שאין להם שום יכולת אטרקטיבית מיוחדת או שושלת מפוארת או אפילו אופי מעניין במיוחד  : מילסאפ,הורפורד, באטלר, כרמלו , לאורי , קליי תומפסון.

קבוצת השושלת , הזקנים , אלו שתמיד היו מהם באולסטאר אבל הם אף פעם לא הפריעו אלא הוסיפו למעמד – דאנקן , נוביצקי , פאו גאסול , ואני מכניס גם את בוש בשביל שתוכלו לצחוק על זה ( כי ביננו בוש צעיר יותר אטרקטיבי מאלדריג' צעיר – לא בהכרח יותר טוב אבל בטח יותר אטרקטיבי לצפייה ).

שחקנים שמגיע להם להיות באולסטאר כי הם עשו עונה טובה אך הם בפירוש לא אטרקטיבים לצפייה כיחידים – מרק גאסול , למרקוס אלדריג ,קאזינס , ואפילו ג'ון וול שיש לו יכולות על אבל הוא מיובש כמו צנון.

שחקנים שמנסים להיות אטרקטיביים אבל לא מצליחים – ג'ף טיג ( לפחות הוא ניסה ).

את מי באמת כיף לראות באולסטאר ??? את לברון , ווסטברוק , הארדן , קארי , לילארד , קיירי , כריס פול , וכל הפצועים !!! ( וויד/דיוויס/דוראנט/גריפין).

ואיך כיף לראות אותם משחקים ? עם אש בעיניים ( כמו ווסטברוק ולברון אתמול ) , עם חיוך וצחוקים (כמו קרי ופול ) , עם האיכות של הארדן שדפק שלשה על לברון במהלך היחיד שאני זוכר שהיה באמת אחד על אחד כמו שצריך!

625x527

תסתכלו שוב על הרשימה ותגידו לי ברצינות האם קייל לאורי וג'ף טיג באמת שווים אולסטאר? בשביל זה מתעוררים לפלייאוף לא לאולסטאר.

מי נותן ראיונות היום כמו בארקלי/רודמן/שאקיל וכל שאר השחקנים בעלי האופי שהיום מפרשנים את הליגה ?

מי היה משחק אתמול אחת על אחד של מייקל מול קובי ?

לא סתם אני חוזר ואומר שווסטברוק הוא השחקן הכי טוב בעולם . יש לו המון חסרונות , מלא , אבל כשהוא בא לשחק זה לא משנה איפה , מול מי מתי ואיך – הוא ייתן את השואו הכי טוב שיש. קיירי לברון הארדן וקרי הראו אתמול שהם מעל לכל השאר לפחות ברמת הכוכבות שלהם.

 

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. בעונה כזו של המזרח את מי היית מכניס על חשבון לאורי וטיג?
    מדובר בשני שחקנים שלפי התוצאות של קבוצותיהם מגיע להם להיות באול-סטאר (לעומת כרמלו שהקבוצה שלו פח אבל שנים הליגה משווקת אותו, ויש לו יכולות אישיות גבוהות מהשניים האלה).

    לדעתי גם השתתפות נוביצקי מעלה תהיות, כי אני חושב שלמונטה אליס היה מגיע להיכלל בסגל על חשבונו, כנציג דאלאס (אם כי נוביצקי הוא בקטגוריית דאנקן, ומקבל פרס על מפעל חיים)

    1. אין ויכוח שהמזרח ירד מנכסיו ולכן אין שחקני אולסטאר אופציונאליים כמו גורדון היוורד / ריקי רוביו ואפילו שלישיית הגארדים של פיניקס שהיא יותר אטרקטיבית מרוב הגארדים במזרח…

  2. אתה צודק בכמעט הכל. מלבד ג'ף טיג. הוא דווקא נראה לי בעל כריזמה ואחלה אול סטאר. אמש הוא עשה תרגיל אחד בכניסה שהשאירה אותי (ואני בטוח את שלושת השומרים תחת הסל) פעור פה. איזו כניסה עם סל מגן העדן בתרגיל שאף פעם לפני זה לא ראיתי.
    בקשר לרצינות המשחק, משחקים 82 פלוס פליי-אוף אז עוד משחק רציני לא יגרע דבר. במיוחד שהוא אחרי 3-4 ימי מנוחה לרוב השחקנים. תחרות הדאנק יותר מסוכנת. הליגה חייבת להכריח משחק רציני וישנן כמה דרכים פשוטות מאד לעשות זאת.
    בבייסבול המשחק בין שתי הליגות הפך לבדיחה, ועתה אחרי שהליגה כרמה לו להיות רציני, לפני שנתיים-שלוש במשחק האול סטאר בין האמריקן והנשיונל ליג הלכו אפילו מכות.

  3. סתם היה לי משעמם קצת בצבא..והחלטתי שאני לא נוגע מספיק בחבילת גלישה שלי..לכן הסתכלתי קצת על אולסטרים קודמים בעיקרים תקצירים..
    באמת שרואים הבדל של שמים וארץ בין זה לבין מה שהיה פעם..הרבה יותר משחק הרבה פחות מהשטויות האלה שמשדרים לנו הרבה יותר קרבות מעניינים..קצת מסוף ה90 קובי נגד מייקל מראה לו שהוא לא נקניק ולמרות הכל הם עדין מציירים את זה כסוג של "משחק" אפילו שאנחנו יודעים שיש פה מעבר, אולי אפילו נסיון להראות שליטה או "העברת מקל".
    קצת אחרי זה המשחקים שהיו בהם הכל מהכל כולל הרבה הגנה ודחיפה למשחק יפה בעיקר.

  4. למי שראה את הראיון עם הוראס גראנט, הוא טוען שהרבה מחוסר הרצינות זה בגלל שפעם השחקנים לא קיבלו כ"כ הרבה כסף והבונוס לניצחון היה משמעותי, ואין את זה היום כי כולם מולטי מיליונרים.
    מלבד זאת אני חושב שהאולסטאר היה פעם הזדמנות לשחקנים לשווק את עצמם ולאוהדים לגלות את הכוכבים הפחות מוכרים בליגה. היום עם התקשורת האלקטרונית כולם ידועים ומוכרים.
    באופן כללי כדאי לזכור שהמשחק ברובו לא היה מעניין גם פעם, ושיחקו בלי הגנות 3 רבעים, באחרון ניסו לנצח.
    באופן כללי אני מסכים עם הטענה שהליגה ממוקדת הרבה יותר בעשיית כסף מבשמירה על תחרותיות, וזה ניכר גם באולסטאר.

  5. היו לאורך השנים בחירות יותר גרועות לאולסטאר מציג לאורי או מילסאפ
    טייסון היל , ג׳ימס דונלדסון ואפילו אנתוני מייסון ומהמט אוקור הסימפטי

    הבעיה עם המשחק שהוא הפך להמשך ישיר לתחרות השלשות לעומת המשך ישיר לתחרות הדאנק בעבר

    בגלל זכרונות נעימים משנות ה 80 וה 90 אני לא פספסתי משחק אול סטאר ב 20 ומשהו השנים האחרונות

    האולסטארים האחרונים היו מבישים

    1. שכחתי את אי סי גרין ובי גי ארמסטרונג שהיו אול סטארים רק בזכות העובדה שהיו בחדר הלבשה עם מג׳יק ומייקל
      השנה לא הייתה בחירה לא ראויה , אולי קורבר קצת אובר

  6. איתי צודק, יש מעט שחקנים עם סטאר קואליטי, רובם סתם שחקנים.
    אלה שיש להם – לברון, דוראנט, ווסטברוק, הארדן, קרי, בוש, כריס פול, גריפין. בקיצור, ישנם בערך 20 שחקנים כאלה.

  7. 1. צודק בעניין החשיפה. היום כשלכל ילד יש מיקס טייפ ביו טיוב קשה להתרגש מעוד מהלך כזה או אחר.

    2. ספורט בכלל וכדורסל בפרט בנויים קודם כל על תחרותיות. האטלטיות והיצירתיות באים במקום הבא.

    3. השיווק של האול סטאר הפך ילדותי. תחרות ההטבעות עם כל הכניסות למגרש סטייל WWE עם כרוז בחיקוי רע של ראקר פארק שלא סותם את הפה ונובח על שופטים מה להצביע. ותוך כדי TNT משדרים לכל הקהל מה הם חושבים על זחקן תוך כדי שהוא זורק שלשות או מטביע. ילדותי חסר קלאס וחסר סטייל. אין לי בעיה שכולם התיישרו עם תרבות ההיפ הופ אך לפחות תעשו זאת בסטייל.

    4. מסכים עם הנושא של יתרון ביתיות בגמר לקונפרנס המנצח. יש בזה צדק פואטי שמאזן את העובדה שקבוצה מערבית עובדת קשה יותר בשביל המאזן. ואם אכן ניתן להרכיב קבוצה טובה יותר שתנצח ותגנוב ביתיות יהיה עניין כיף והגנות

    5. חייבים להוציא מהאוהדים את כל או רוב הכח להשפיע. לטעמי השחקנים צריכים לבחור חמישיות ומאמנים יבחרו 5 שחקני ספסל. הקומיש יוכל לבחור עוד לכל קבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט