פלייאוף 2015 – דירוג עוצמה לפגרת האולסטאר/מתן גילור

אחרי שהכרזנו על החמישיות, ה-MVP,  השחקן המשתפר וכיו"ב, אנחנו ממשיכים לפרק השני בסיכום הביניים לפגרת האולסטאר. בפרק זה נדרג את הסדרות הצפויות בפלייאוף. הואיל וכדור הבדולח שלי שומר שבת, פלוני יכול לחשוב שהסדרות הצפויות יהיו אחרות. השתדלתי לא לגעת במיקומים באופן אקוטי, אלא אם מדובר על שינוי שלדעתי יתרחש עד לפלייאוף, ברמת ודאות גבוהה.

*

מזרח:

  1. קליבנד פרשים (4) – וושינגטון מכשפים (5): לדעתי קליבלנד יסיימו 4 וושינגטון 5, אבל זה לא באמת משנה לעניין דירוג העוצמה. באופן לא מפתיע, הסדרה החזקה ביותר במזרח היא בין מקומות 4 ו-5. מעבר לזה שהקרבה במיקום גורמת לכך שמדובר על קבוצות ברמה די שווה, במזרח יש 5 קבוצות בחצי העליון של הליגה, ולכן כל סדרה ביניהן אוטומטית תהיה חזקה יותר.
  2. אטלנטה ניצים (1) – מיאמי חום (8): על פניו הצפי הוא שהסדרה בין מקומות 1 ו-8 תהיה החלשה ביותר, אך הניסיון של חלק משחקני מיאמי, בדגש על הכוכבים, והצוות המקצועי, שחוו 16 סדרות פלייאוף ב-4 השנים האחרונות, מובילים לכך שמדובר על סדרה חזקה. יתרה מזאת, בפלייאוף, מיאמי כבר לא תשמור על הברכיים של דווין וויד, מה שהופך אותם לקבוצה טובה בהרבה.
  3. טורונטו דינוזאורים (2) – שרלוט דבורים (7): למרות ששרלוט מאכזבים העונה, יש להם את הכלים לעשות לטורונטו צרות ולקחת אותם ל-6 משחקים.
  4. שיקגו שוורים (3) – מילווקי איילים (6): עם כל הכבוד לחבורה הנחמדה של מילווקי, אין להם מה למכור מול שיקגו. הסדרה היחידה שהייתי מהמר בה על טאטוא.

 

סיכום: סדרה אחת אש ו-3 סדרות בהן המנצחת ידועה מראש והשאלה רק כמה אנרגיה תאלץ להשקיע.

*

מערב:

  1. ממפיס דובים (2) – לוס אנג'לס מפרשיות (7): בעקבות הפציעה של בלייק גריפין, אני צופה שהקליפרס יתדרדרו עד למקום ה-7 במערב הצפוף. מאבק בין אולי 2 צמדי הגבוהים הטובים בליגה וקווים אחוריים שדי מאזנים אחד את השני. סדרה שצפויה ללכת ל-7 משחקים.
  2. גולדן סטייט לוחמים (1) – אוקלהומה סיטי רעמים (8): כמו במזרח גם במערב, במקום השני בדירוג העוצמה, הסדרה בין מקומות 1 ו-8. יסלחו לי אוהדי פיניקס שמשות הסימפתית, אבל כמו בעונה שעברה, היא עומדת למצוא עצמה רק כמעט בפלייאוף. המקום של OKC לחלוטין לא מייצג את איכות הקבוצה, אלא בעיקר את הכשירות הפיזית של כוכביה לאורך העונה. בקווים האחוריים ישנם 4 שחקנים שמסוגלים לקלוע 40 וצפונה בערב נתון ובקווים הקדמיים שומרים מצויינים שינסו למנוע מהם לעשות זאת או לכל הפחות להכריח אותם לעשות זאת מבחוץ. לפחות 6 משחקים בסדרה הזו. ולא, אין לי מושג לטובת מי.
  3. יוסטון טילים (3) – פורטלנד פורצי דרך (6): נתחיל מזה שכמעט בלתי אפשרי לצפות באיזה מקום תסיים כל קבוצה במקומות 3-6 במערב. ההימור שלי הוא שהירידה הרגילה של פורטלנד אחרי האולסטאר תוביל אותם למקום ה-6 והרצון של הארדן לזכות בתואר ה-MVP יגרום לו להצעיד את יוסטון למקום ה-3. בעונה שעברה זו היתה סדרה מצוינת בה דווקא הקבוצה ללא יתרון הביתיות עלתה לשלב חצי גמר המערב. גם השנה צפויה סדרה צמודה של לפחות 6 משחקים. בנוסף, לדעתי, שתי הקבוצות התחזקו מהעונה שעברה, ולכן איכות המשחקים תהיה גבוהה אף יותר.
  4. סן אנטוניו דורבנות (4) – דאלאס יוצאי דופן (5): באופן קצת מפתיע, דווקא הסדרה בין מקומות 4 ו-5 היא החלשה ביותר, לטעמי. נכון, מדובר על האלופה, אבל על קבוצה שנחלשה מהעונה שעברה. גם המיקום של דאלאס קצת מטעה ולהערכתי נובע מכך שבעונה הסדירה ההתקפה מקבלת משקל גדול יותר מההגנה לעומת הפלייאוף. ייתכן שבדומה לעונה שעברה גם העונה תהיה זו סדרה ארוכה, אך יותר בשל חולשת הקבוצות מאשר בשל חוזקתן. למרות כל המורשת, הניסיון והעומק, לא רואה אף אחת מהן עוברת את שלב חצי הגמר האזורי (כן נו, אחרי שכתבתי את זה מקומה של SA בגמר שלישי רצוף מובטח).

 

סיכום: להערכתי, כל הסדרות יגררו ל-6 משחקים לכל הפחות ושום מנצחת לא תחשב סנסציה. 4 הסדרות הכי חזקות והכי מעניינות מגיעות מהמערב.

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. מתן אני חושב שזה מוקדם מדי ולא רציני לדבר על דירוגים …ההפרשים קטנים מדי והדירוגים משתנם כל שבוע.
    בגדול אבקש לומר את הדברים הבאים.
    1.במזרח אני מעריך שקליבלנד תשתפר ככל שתתקדם העונה (והיא כבר בתהליך הזה )
    לעומת זאת אני מתקשה להאמין שאטלנטה תצליח לעמוד באותו קצב (אם כי ההפרש שלה משמעותי מאד כשנותרו פחות או יותר 30 משחקים לסוף העונה ).

    2. מה שאני כן מסכים שסביר מאד שהקבוצות המדורגות 1-3 יעברו בקלות יחסית את המדורגות 6-8 ….בכל זאת אני עדיין מאמין שאם מיאמי בריאה וויד חוזר לעצמו היא מסוגלת להראות הרבה יותר טובה .
    גם שארלוט במגמת שיפור משמעותית ויכולה להפתיע …..וכמובן השבוע הקרוב הוא שבוע משמעותי בליגה …למרות הפגרה וזה מכיוון שעשויים להיות טריידים שישנו את כל הקבוצות לחלוטין .

    3. אשר למערב אני בהחלט מסכים בכיוון הכללי שכל סדרה יכולה להיות פיצוץ ….מזכיר ממש את אשתקד ש3/4 סדרות הגיעו ל 7 משחקים וגם …הסדרה היחידה שלא הגיעה למשחק זה הוכרעה ממש בקלאץ של המשחק השישי ..

    4. אם אכן אוקלהומה תקדים את פינקס וניו אורלינס הרי שלדעתי לפחות כל אחת מהעולות לפליאוף המערבי יוכלו ללכת עד הסוף והן בעלות סיכוי …בכל זאת המעומדות היותר גדולות מבחינתי הן ס.א ,אוקלומה ו….ממפיס.

  2. תודה מתן.
    ממש בלתי אפשרי לדעת איך הדירוגים הסופיים יהיו, אבל כל סדרת סיבוב ראשון במערב חמה אש.
    אני פשוט מתמוגג על העונה הזאת, הכי צמודה לטובה שאני זוכר מאז שנות ה-90 בעליזות.

  3. מאמר מעניין….. תודה על ההשקעה.
    יש לי רק שתי הערות
    טורונטו זה זוחלים טורפים, לא דינוזאורים (reptiles predators )
    שארלוט זה צרעות, לא דבורים
    חוצמזה הכל פתוח.
    לפרשנויות 🙂

  4. לפי מה שקראתי, שם הקבוצה הוא היצור הפרהיסטורי ונבחר ע"י האוהדים. אודה לך אם תוכל להפנות אותי למקור אחר.

    שרלוט זה בהחלט דבורים ולא צרעות. דבורים כריבוי של החרק דבור (בניגוד לחרק דבורה). צרעות זה Wasps.

    1. אין כזה באמת חרק ששמו העברי הוא דבור (כמו שאין באמת מכרסם ששמו עכברוש). יש הרבה סוגי צרעות ולכן יש גם שמות שונים. דבור זה צרעה בערבית ולכן כנראה השימוש הפך נפוץ בארץ

      1. דבור היא צרעה מזרחית נקראת בעברית דבור. אני מכיר זאת מילדותי בקיבוץ וויקיפדיה (למרות הבעייתיות בכך) תומכת בידיעתי זו.
        זה בערך כמו שקבוצה תקרא לעצמה לברדורים ונתרגם זאת לכלבים.
        מצד שני זה בדיוק מה שעשיתי לממפיס.

  5. כתבה מעניינת מאוד. כל הסדרות במערב משוגעות ואין חשיבות למיקום. מי שתעלה לשלב הבא תהיה זו עם המאץ' אפ העדיף.
    במזרח לדירוג ישנה חשיבות רבה יותר.

  6. פוטנציאל לנפילה חזקה תמיד יש. להזכיר את אינדיאנה של שנה שעברה שעד לקו מחצית העונה דרסה את הליגה ונראתה בלתי עבירה. אלנטה היא כנראה דומה יותר לספרס המגובשים מאשר לפייסרס המסוכסכים. עדיין מדובר על 30 משחקים בהם הכל יכול לקרות.

    אטלנטה מסתורית לחלוטין. או שמדובר בדטרויט 2004 שהאיזון שלהם דרס את הלייקרס המסוכסכים. או בסיאטל הסופר מאוזנת של ג׳ורג׳ קארל מ94 שהביאה את האיזון לדרגת אומנות עם 63 נצחונות כאשר 6 שחקנים תורמים בין 12-18 נקודות. הובילה 2-0 בסיבוב הראשון מול דנבר בעלת המאזן השלילי רק כדי להפסיד 3 רצוף ולעוף באחד ההפתעות הגדולות. סיאטל ההיא הגיע בסוף לגמר שנתיים לאחר מכן.

    שיקגו תלויה ברוז יותר מדי מכיוון שהוא לא מסוגל לזוז הצידה ביום רע וברוב משחקיו הוא או גיבור או נבל מחרב. בפלייאוף קבוצות יגרו אותו לקחת את המשחק על עצמו כי אם הבולס זורמים קבוצתית הם בין השלוש הקבוצות הטובות בליגה. אטלנטה עשתה את זה במפגש הקודם ביניהם וניצחה.

    קליבלנד חייבת גבוה נוסף לגטימי. אם מוזגוב או לאב פצועים בפלייאוף הם לא עוברים סיבוב שני. למרות מה שנראה לעיתים הם לא קבוצה טובה מחוץ לקשת והדרך היחידה שלהם זה לרוץ למתפרצות והתקפות מעבר. בשביל זה חייבים גבוהים ששומרים בצבע ולוקחים ריבאונד. במיאמי לא היה ריבאונד אלא ניצול מצויין של הגנת לחץ שייצרה איבודי כדור

    וושינגטון בנוייה לפלייאוף. אם כל הפצועים חוזרים בכושר בפלייאוף הם סוס שחור שיכול אף להגיע לגמר המזרח.

    סלחו לי אוהדי הרפטורס. זו קבוצה שבנויה על גיבוש והתלהבות. חומר השחקנים טוב. הבעיה היא עדיין כזו: בפלייאוף כולם מתגבשים ומשחקים בהתלהבות. היתרון הגדול שלהם מול אריות המזרח היא האפשרות להאט את המשחק ולהגיע לקו. מעבר לסיבוב שני יהיה נס.
    שנה שעברה עם חומר שחקנים דומה עפו מול ברוקלין עלובה.

    מילווקי להערכתי תסיים במאזן שלילי. יש להם הרבה נצחונות צמודים מול נמושות ככל שהעונה תתקדם העייפות המנטאלית תעשה את שלה. ב 30 משחקים היא עוד עלולה להתדרדר

    מיאמי תלוי בחודש הבא. אם הם לא נכנסים לקצב ומבריאים את וויד זה עלול להסתיים מחוץ לפלייאוף. וויטסייד מדהים ובוש באמת משתדל אך חוץ מזה הרבה חושך

    1. מסכים עם רוב מה שכתבת. לגבי טורונטו, זו גם הסיבה שאני חושב שמקום 3 במזרח זו מתנה. מלווקי זה "הכי קל" בסיבוב הראשון וטורונטו בשני עדיפה בהרבה על כל אחת מ-4 האחרות בחמישייה הראשונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט