כוכב חדש ניתגלה באטמוספרה / מנחם לס

 

 

 

 

אגיד לכם מה היה החשש שלי בסידרת הגמר של תחרות הדאנק: שזאק לוויין ינתר, יעביר כדור מיד ימין (הוא ימני) ליד שמאל אחרי שהכדור עבר סיבוב שלם מאחורי גופו: שהוא ייפצע. איך ייפצע? שראשו יפגע בחישוק.

לפני שתחרות הדאנק התחילה חשבתי 'מה כבר יכול להיות הערב'? זה היה באמת נכון לגבי שלושה מתחרים: הגריק פריק לא ידע שעליו להכניס כדור לטבעת. למה הוא לא ניסה ניתור מהטופ אוף דה קי – דבר שאף אחד עדיין לא עשה – וככה לנצח, אני לא מבין. במקום זה הוא הסתבך עם דאנקים שלא היה לו מושג כיצד להשלים  והוא עף מהתחרות. מייסון פלמלי? הדאנק הנחמד היה מעל אחיו העומד. דאנק לא רע לשחקן לבן. אבל שהוא הופך לאט-לאט להיות סנטר מצויין זה כבר עניין אחר.

ויקטור אולדיפו הוא בעל הכריזמה הגדולה מכולם והוא עלה עם הזמר "ניו-יורק, ניו יורק, איז א ביוטיפול טאון" ונתן כמה דאנקים טובים מאד לשחקן נמוך ושמנמן כמוהו.

אבל הערב היה רק דאנקיסט רציני אחד, שמלבד הסידרה השלמה שנתן וינס קרטר – הסידרה השלמה של זאק היתה  הסידרה המושלמת הגדולה שאני זוכר. לדוקטור היו דאנקים בודדים שאיש לא יחזור עליהם אבל זה תמיד היה הדאנק האחרון. אותו דבר עם מייקל. אצל זאק זה היה 50, 50, ו-49 (כי בסיום הוא החמיץ דאנק אחד). גם לדוקטור ולמייקל היה – אם אני זוכר טוב – 50, 50, ו-50, אבל שלושת הדאנקים ביחד של זאק הם שניים רק לשלושת הדאנקים בטוטאל של וינס קרטר.

ניתוריו הם לשמיים. הוא מעביר כדור תחת רגליו בקלות הרבה ביותר הזכורה לי. ממש מין סלו מושיון. בדאנק הראשון התרכזתי בשופט ד"ר ג'יי וראיתי מבט לא מאמין במה שרק קרה. הדאנק שלו ה-ONE HANDED REVERSE SLAM היה אחד מחמשת הדאנקים הגדולים הזכורים לי.

זה בא כה מפתיע מזאק. ידעתי שהוא מנתר מצויין. לא ידעתי שהוא גם מרחף עם שליטה מצויינ ת בכדור ובגופו, ושהוא שווה-נפש ומוכן לכל צ'אלנג' לפני 22,000 באולם, איזה 25 מיליון בארה"ב, ומי יודע כמה צופים ברחבי העולם.

הוא עשה בעצמו מתחרות דאנק שאיש לא ציפה ממנה להרבה את אחת התצוגות הגדולות אי-פעם.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. הייתי מכניס לרשימה את וינס קרטר. לדעתי הוא נתן את אחת ההצגות הגדולות בתחרות עם מקבץ מרשים ביותר. גם בשנותיו בטורונטו הוא היה דאנקיסט בצורה פסיכית תוך כדי במשחק.

    1. וגם את ג'ייסון ריצ'ארדסן שדפק כמה דאנקים מדהימים.

      אם איגאודלה היה כוכב גדול יותר, אני בטוח שהיינו מדברים יותר על השוד הנוראי שעשו לו כשהתעקשו לתת לנייט רובינסון לנצח.

      1. כמות הפעמים שאמרתי DAMNNN תוך עיקום הפרצוף תוך כדי צפיה בסרטון הזה…., הוא היה מטביע כל כך ferociously , לפי דעתי – גדול המטביעים

  2. בקשר לתחרות היום – אני מאוד מרוצה שחזרו פחות או יותר לקונספט המקורי.
    כל הניסיונות האחרונים של הליגה להכניס עניין היו גימיקים עלובים שהרסו לכולם, וזאת למרות שהצליחו להביא לתחרויות מטביענים אדירים כמו ג'ראלד גרין וג'יימס flight ווייט.

    1. קטע… ג'יימס פלייט ווייט וקני סקיי ווקר. שני דאנקרים מהניקס, עם כינויים מגניבים, יכולת דאנק עילאית, ואפס כישרון.

  3. אני לא זוכר אול-סטאר אחד טוב מהשנים האחרונות, האחרון שהיה סביר היה עם שאקובי ב-2008, והייתה אחלה תחרות דאנק ב-2012 עם גריפין ומקגי.

    צריך לשנות את הפורמט:

    * תחרות השלשות תבחור את 6 השחקנים עם האחוזי שלשות הטובים ביותר (אם מישהו לא רוצה להשתתף, אז הבא אחריו יכנס), והאלוף המכהן.

    * יהיו הצבעות לחמישיות באול-סטאר, אבל הן יהיו 50% משקלול הקולות. כל השאר-הצבעות מנג'רים, מאמנים ושחקנים כשאסור להצביע לאותה קבוצה.

    * לתחרויות האחרות (דאנקים, שוטינג סטארס וכו') תהיה 100% הצבעת קהל.

    * המשחק כוכבים עולים ישאר זהה.

    * המשחק סלבס יהפוך למשחק של קבוצת שחקנים ותיקים נגד קבוצת סלבריטיז.

  4. הבעיה העיקרית היא שהמשחק הפך יותר מדי לא מחייב, ואיבד כל ספורטיביות.
    לא להתאמץ בהגנה ולשחק בשביל הפאן זה דבר אחד, לא לשחק הגנה כלל זה כבר לא כדורסל.
    חייבים ליצור תחרותיות מסויימת ומאמץ מינימלי במשחק, הבעיה שזה הולך עם השנים לכיוון ההפוך, כנראה בעידוד הליגה.

  5. עשיתי גוגל עליה ומסתבר שהיא כוכבת פורנו, אז אחלה סטוץ לVD סידר לעצמו. רק מה זה השיער הקצר הזה?!?!?!

    בתחרות ההטבעות- זו התחרות של זאק לבין להפסיד.
    מהתיכונים הוא סיפור יוצא דופן בכל מה שקשור להטבעות. זה לא רק הניתור, זה השהיה באוויר ובעיקר היכולות לעשות דברים מיוחדים שם.

    לאחרים יש בעיקר ניתור ולכן זו התחרות שלו להפסיד.

  6. ההטבעה הכי טובה בהסטוריית התחרות היא של ג'ייסון ריצ'רדסון.
    והדירוג מהתיבה כבר ממש לא רלוונטי.
    וינס קארטר עשה "מהפכה" לפני 15 שנה, והיום בכל תחרות תיכונים אתה רואה דאנקים יותר טובים משהוא עשה (למרות שעדיין לטעמי יש לו את הניתור הטוב מכולם).

  7. דוקטור ג'יי מאשים את המסקוטס (קמעות, אבל באנגלית זה נשמע טוב יותר) בהדרדרות של תחרות ההטבעות. הוא אומר שכאשר הקמעות התחילו להטביע עם טרמפולינות זה הוציא את כל התהילה מסתם תחרות הטבעות

    1. לא כדאי לקום. עדיף לראות תקציר בבוקר; למה מה כבר יקרה, יגלו לך אם הגריק פריק הצליח להטביע מה-3 או התרסק לתוך הקרש?

  8. ג׳ון קליפארי, דיקמבה מוטומבו, דיק בווטה (שופט אגדי), קווין ג׳ונסון, ביל פיץ׳ וספנסר היוויוד מועמדים להיכל.

    מוטומבו וקאליפארי בודאות יכנסו, לדעתי גם בווטה. קי ג׳יי ופיץ׳ בסימן שאלה, והיוויד, המועמד הנצחי, לא יכנס-למרות שמגיע לו, אם ריצ׳מונד בפנים.

    טום היינסון גם מועמד כמאמן, אם יכנס יהיה הרביעי שנבחר כשחקן וכמאמן יחד עם ביל שרמן, לני ויליקנס וג׳ון וודן. לקח שתי אליפויות בבוסטון של דייב קאונס ולקח מאמן השנה שנה לפני זה

  9. מה קרה לתחרות הדאנק ?
    היו ימים שזה היה המיין איבנט של תחרות האול סטאר
    השמות של השנים האחרונות לא ראויים למעמד
    נייט רובינסון שמזכיר את הקטן מהיה היה עם 3 אליפיות דאנק
    עד שהתחרות לא תורכב מהכוכבים הגדולים ( לה ברון ,ווסטברוק ,דוראנט ) התחרות לא ממש רלוונטית

  10. עידו גור הדגנרט הזהנשמע כמו ילד קטן שהלך לאיבוד בדיסני וורלד ונמצא אחרי הרבה מאוד זמן קשור למיטה של גופי בבית של דונלד דאק

  11. הדאנקיסטים הגדולים הם לא בהכרח הכוכבים הגדולים…
    חוצמזה מאמר משובח.
    אני מקווה שיעשו גם סרט על הוקינג (סם, לא סטיבן – שעשו עליו סרט מוצלח)…. בדומה לסרט המשובח על העז….

  12. אמרתי היום את זה לחבר. כל השאר הם קופצים, יותר טובים או פחות טובים. אבל זאק לווין הוא מרחף. הוא עולה להעביר, עושה מה שהוא רוצה, נותן מבט על דוקטור גיי ההמום ומחליט לרדת

  13. בדאנק השני של הסיבוב הראשון, כשהוא יכל לעשות כל דאנק פשוט ועדיין לעבור סיבוב (היה צריך 27, כשציון מינימלי הוא 30), והוא הרים את האולם עם דאנק מאחורי הגב, שם זאק לאבין קנה אותי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט