ג'ורג' קארל מגיע להציל את הקינגס/רועי ויינברג

לאחר סוף שבוע האול-סטאר, מאמן חדש מגיע לאמן את הקינגס, ג'ורג' קארל. קארל האגדי אימן במשך שנות דור בליגה, וידוע בעיקר בזכות הצלחותיו בסיאטל ודנבר. הוא ירוויח 15 מיליון דולר ב-4 שנים, וינסה להוציא את הקינגס מהבוץ. איך הוא יעשה את זה?

*

בכל הקבוצות המצליחות של קארל היה פוינט גארד עם אינטליגנציית משחק גבוהה. בין אם זה היה גארי פייטון בסיאטל, צ'אנסי בילאפס בדנבר לצד אנטוני או טיי לאוסון בקבוצה האחרונה של קארל (שפוטר ממנה לפני שהגיע איתה לאן שהיא יכלה להגיע), התפקיד הזה חיוני לכל קבוצה של המאמן הותיק. בסקרמנטו האיש הזה יהיה דארן קוליסון, שקולע העונה 16 נקודות עם 5.6 אסיסטים למשחק, ו-Assist Ratio (אחוז המסירות שהופכות לאסיסטים) של 27.8%.

מלבד קוליסון יש לקארל מפלצת בצבע בדמות דה מרקוס קאזינס, שעם העבודה הנכונה יכול להתפתח למפלצת של ממש. השילוב בינו ובין קוליסון מעולה, והוא נותן סטט' של 23.8 נקודות עם 12.5 ריבאונדים ב-34.5 דקות בשנתו החמישית בליגה. לשם השוואה, שאק בעונתו החמישית בליגה קלע 28.3 נקודות עם 11.4 ריבאונדים ב-36 דקות לערב. הם יהיה הציר שעליו סקרמנטו תבנה, לצד שחקני המשנה.

בכל הקבוצות של קארל פרחו פורוורדים עם יד טובה מרחוק ו-IQ כדורסלני גבוה, בין אם זה דטלף שרמפף בסיאטל או דניאלו גלינארי בדנבר, ובמידה מסוימת גם לינאס קלייזה. עמרי כספי מתאים למשבצת הזאת, והוא גם יכול לשחק כפאוור פורוורד לפרקים לצדו של קאזינס ולרווח את הצבע ל"בוגי". בנוסף, בן מקלמור מתאים לקבוצה העתידית שמורכבת בסקרמנטו, ומשלים באופן טוב את קוליסון בקו האחורי.

בכל הקבוצות של קארל היה קצב התקפי גבוה, וזה היתרון של שחקנים כמקלמור וכספי, עם יכולות פאסט ברייק גבוהות, בנוסף לקוליסון המהיר. קאזינס מושלם למשחק עומד ומחזיק ביתרון על כל סנטר בליגה (חוץ ממארק גאסול, ג'ואקים נואה ואולי גם כריס בוש-דיוויס הוא פאוור פורוורד).

עד לכאן היתרונות של המצב הנוכחי מבחינת קארל, מאמן שסיים עונה במאזן שלילי פעם אחת בקריירה בת 1887 משחקים. כנראה שזה יקרה השנה פעם נוספת, מפני שהקינגס במאזן 32-18. סקרמנטו נראים כמו קבוצה עם הרבה כשרונות שעבודת מאמן טובה תהפוך אותם לקבוצת פלייאוף מערבית חזקה, וקארל הוא האיש הנכון למשימה על סמך הצלחותיו עם סגלים דומים בעבר (הוביל קבוצה במצב דומה, דנבר לאחר הטרייד על אנטוני, למקום השלישי במערב).

*

עכשיו החסרונות של המצב הקיים מבחינת קארל. ראשית, ישנה הבעיה של חוסר היציבות. קארל הוא המאמן השלישי של סקרמנטו העונה. בכל שאר הליגה בעונת 2014/15 לא הוחלפו מאמנים (מלבד אורלנדו). בעלי סקרמנטו, הביליונר ההודי וויויק ראנדייב, בעלי הקינגס פחות משנה.

ראנדייב נחשב לאחד עם פיוץ קצר בכל הקשר למאמנים, וזכור לרעה בקשר למייק מאלון, המאמן הראשון של סקרמנטו העונה, שפוטר לאחר 2 ניצחונות מ-10 משחקים של סקרמנטו ללא הכוכב שלהם, דה מרקוס קאזינס. קארל נתקל בהנהלה בעייתית בעבר, לאחרונה בדנבר ב-2012/13, וזה הרס את מה שהתפתח מעבר להרי הקולורדו. יהיה מעניין לראות האם ראנדייב יתן שקט יחסי לקארל ודיאלסנדרו, מנג'ר הקינגס, ואם כן, העתיד של המלכים ורוד.

בעיה נוספת היא רודי גיי. גיי שחקן טוב, מעין כרמלו אנטוני לעניים, שקולע 20 נקודות למשחק, אבל כל הקבוצות ששיחק ועזב הפכו לטובות יותר משמעותית בלעדיו-ממפיס (הגיעו ב-2012/13 לגמר המערב, ב-2013/14 הודחו ב-7 משחקים בסוף הסיבוב הראשון, ועכשיו במקום השני במערב) וטורונטו (מקום שלישי במזרח אשתקד, מקום שני השנה).

יכול להיות שיהיה אותו סיפור עם הקינגס במקרה הזה-לא נראה שגיי מתאים לשיטת המשחק המתפתחת בסקרמנטו, ולמרות שלקארל היו קבוצות שהצליחו עם סמול פורוורדים אנוכיים (דנבר 2009), אבל לא נראה שגיי וקאזינס, 2 שחקנים שרואים עצמם כאופציה הראשונה בהתקפה, יכולים לתפקד בעת ובעונה אחת. סמול פורוורדים שקולעים 20 למשחק יש הרבה בליגה, אבל סנטרים כקאזינס זה מוצר נדיר ביותר. אני מניח שנראה טרייד על גיי תמורת פורוורד ורסטילי שיוכל להשלים את קאזינס ולקלוע 15 נקודות למשחק על בסיס קבוע.

לסיכום התקופה של קארל בסקרמנטו מבטיחה, והוא יוכל להחזיר את הקינגס לימי הזוהר שלהם מתחילת המאה, אבל יש בעיות שיקשו עליו לעשות כך.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. קרל מאמן עונה רגילה מעולה
    לעולם אזכור לו את ההפסד עם סיאטל לדנבר שהייתה למדורגת ראשונה הראשונה בהיסטוריה שהודחה ע״י מדורגת 8 ועוד לאחר יתרון 2:0 ( הטוב מ 5)
    הוא גם מאמן העונה השני שזכה להיות מפוטר ( דולף שייס הראשון אבל אני לא בטוח )

    אין לו מה להפסיד בקינגס אני מאמין שהוא מיושן ולא יסיים חוזה בקינגס . מגיע להם להכשל בגלל פיטורי מייק מאלון

  2. אני חושב שאם מסתכלים על העבר של קארל מי שלא מתאים לסגנון שלו הוא דווקא קאזינס, ככה שמישהו מהם יאלץ לבצע התאמות כאן (הגיוני שמן הסתם זה יהיה קארל), אבל זה יקח קצת זמן.
    מאחל להם בהצלחה, הם די סימפטיים החבר'ה שם.

  3. סקרמנטו רחוקה לפחות שלושה טריידים מלהיות מועמדת לקבוצת פלייאוף. אין להם שוטינג גארד יוצר ולא שומרים ברמה גבוהה בעמדה 3-4 כשקאזינס לא מצטייר כשומר משובח במיוחד ….
    אין להם ספסל משמעותי
    לכל אחת מתשע המובילות במערב יש רכז טוב יותר
    טרייד של קאזינס תמורת דראגיץ ושני פורוורדים טובים של פיניקס יכול אולי לעזור לשתי הקבוצות אבל זאת סתם מחשבה לא מבוססת

    1. טוב שלא החלפת קבוצה שלמה…
      נראה לך שסקרמנטו יוותרו על קאזינס (מדובר להזכירך בסנטר אולי הטוב בליגה).
      בנוגע ל-SG, מקלמור מתפתח יפה לשחקן טוב מאוד, הוא כבר שומר טוב.

      1. נראה לי שלסגנון של קארל קאזינס לא מתאים. אם סקרמנטו רוצים להמשיך ולחכות ששחקנים יתפתחו בזמן שקונטנדריות ממשיכות להחתים את כל המזרח ולחזק את הסגלים החזקים מאוד שלהם גם ככה – סקרמנטו בחיים לא תראה פלייאוף.

        1. אני חושב שבמקרה זה לקארל אין ברירה. קשה לוותר על פוטנציאל כמו קאזינס.
          מניח שקארל יתאים את עצמו לקאזינס.

  4. ג'ורג' קרל הוא ענתיקה. עבר זמנו בטל קרבנו. הוא עבר מחלה קשה, הוא מבוגר מדי, עייף מדי, ושייך לדור העבר של המאמנים. אין לו מושג באנליטיקס, בקומפיוטר סימוליישיונס, ובשאר המכשירים הטכנולוגים החדשים.
    הקינגס היא קבוצה צעירה, שחייבת מאמן צעיר ואינטיליגנטי מהמכללות, ולא OLD FART כמו ג'ורג'. FOR GOD SAKE – הוא כמעט בגילי!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט