צ'ארלס בארקלי עשה שני דברים אתמול:
1. הוא הבטיח לצום עד שהלייקרס מנצחת משחק.
2. הוא העליב, ביזה, והשפיל את כל האנליטיקס, ואתם יודעים מי עומד בראש מנהיגי האנליטיקס – לא אחר ממנכ"ל יוסטון רוקטס.
קודם תחזו, ואז נשוחח קצת:
אני לא יודע בדיוק מדוע דרל מורי הוא שק החבטות הקבוע של צ'אק. הוא טוען בין הדברים האחרים שהגנת הרוקטס מסריחה.
אולי זה בגלל שבארקלי לא מבין בדיוק על מה דרל מדבר?
השפה של בארקלי ברורה. אין צורך לתרגם.
הפעם דרל החליט לענות לו בטוויטר:
I'm confident that Barkley doesn't even know what he's arguing. He was just salty that he's completely wrong about the Rockets' defense, he buys into the junk about Basketball PhDs, and he has retrograde ideas about who should be allowed into the game of basketball. He has one volume — loud — and so little self-awareness that he'll never realize when he's digging himself a hole instead of burying his counterpart. (Shaq cackling encouragement doesn't help.)
לפעמים יש הגיון במה שבארקלי אומר אבל מה שדופק עבורי את אמינותו היא העובדה שהוא נידבק לרעיון, ואז יבוא המבול ויפלו שמיים וארץ, והוא יישאר בדעתו. אף הוכחה לא תשנה את דעתו.
לפעמים הוא נראה כמו פרד, ועקשנותו היא של פרד.
דווקא בזמן האחרון הרוקטס משחקת יופי של הגנה. אבל הוא כמובן בשלו.
הבעייה של בארקלי היא עוד אחת: יש שמץ של אמת במה שהוא אומר אבל אז הוא טמבל מדי ולא ידען מספיק בקומפיוטר סימוליישיון, בסטטיסטיקה, ודאטה ויזואליזיישיון, ושאר הדברים שהיום אני מלמד את כתתי ב-לנדר יוניברסיטי, כדי להסביר את הצהרתו שאין שאלה בכלל שיש בה שמץ של אמת, אם כי האמת הגדולה היא שאנליטיקס הוא כאן להישאר, ואם צ'אק לא יקדיש זמן ללמוד אותה, הוא יעוף מ-TNT עבור צעיר המדבר אל הצעירים בשפתם.
מה עשיתי בשלושה החודשים האחרונים? קרעתי את התחת בלמידת סימולציות במחשבים, תורה שהתפתחה מאד מאד ב-14 שנים שהייתי בחופשה. קרעתי את התחת בלמידת SAS/STAT SOFTWARE.
מי שמעוניין שייכנס ל:
l=http://www.sas.com/en_us/software/analytics/stat.html
ויראה מה פיתחו ב-MIT. מצאתי סיכום למעוניינים על מה זה עושה (אני ממשיך ללמד בזמן שאני עצמי לומד, חודש לפני הסטודנטים. בסמסטר הבא כבר אהיה מומחה!)
Apply the latest statistical techniques to any size of data.
With an accelerated release schedule, SAS/STAT keeps pace with new methods emerging from the rapidly expanding field of statistics. Included are exact techniques for small data sets, high-performance statistical modeling tools for large-data tasks and modern methods for analyzing data with missing values.
Take advantage of our technical support and web user communities.
Have a question and need answers quickly? Our technical support is staffed by highly experienced statisticians who provide a level of service and knowledge rarely found with other software vendors. You can also use our web user communities to ask questions and share experiences.
Depend on proven, validated algorithms.
SAS has nearly four decades of experience developing advanced statistical analysis software and an established reputation for delivering superior, reliable results. You can produce code that is easily documented and verified to meet corporate and governmental compliance requirements.
Simplify with a single environment.
You get integrated software so you can access and manage data, build and deploy statistical models, and readily understand your results using hundreds of built-in graphs. And, metadata is stored in a centralized repository, so it’s easy to incorporate SAS/STAT models with other SAS solutions.
Analytics often favors data visialization to communicate insight. איזה אנליסט רציני יגיד שזה שטויות ובזבוב זמן?
הבעייה היא שאנליטיקס דורשת ידע בסטטיסטיקה ואלוגריטמיקה, וזה דורש לימודים. למה לבארקלי ללמוד כשהוא משתכר 6.5 מיליון לבדר ולהצחיק?
מה חבל שארני ג'ונסון לא השתמש בכפתור ה-MUTE להשתיק את האציל, במיוחד בערב האול סטאר!
avri
12 פבר 2015 08:34:50Barkley is an entertainer, let's not take him too seriously
עידן
12 פבר 2015 08:44:35טמבל טמבל אבל בשורה התחתונה הוא צודק יוסטון!, הם לא באמת מועמדים אמיתיים לשום דבר (נכון לרגע זה)
Berch
12 פבר 2015 08:47:56אוי מנחם… אתה ללא ספק מעולה בסטטיסטיקה אנליטית (או שזה היה אנליזה סטאטיסטית) אבל בתקשורת אולי יש לך ללמוד דבר או שניים 🙂
בעצמך אמרת שהאציל שם בשביל לבדר. גם שאק, דרך אגב. זו הרי תכנית לקהל הרחב… שמטרתה להצמיד אנשים למסך עד זמן הפרסומות.
ההתכתשות המשועשעת בין בארקלי לכל העולם ואחותו ליוותה אותו בכל הקריירה. הוא חייב את זה לצופים, במיוחד בכל מה שקשור לסטטיסטיקה שזה נושא מהנה, מבדר וסקסי….
🙂
אורי
12 פבר 2015 08:48:10עם איך שהלייקרס נראים יש מצב טוב בארקלי ימות מרעב …
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
12 פבר 2015 08:52:53בארקלי אף פעם לא ימות מרעב, יש לו בגוף האנגרים של
דונאטס מתקופות הפלייאוף של הניינטיז
שרק עכשיו מתחילות להתפרק.
איתי
12 פבר 2015 08:49:34אף אחד לא אמר מעולם שלצ'ארלס בארקלי יש טאקט או דיפלומטיה… אם היה לו – הוא לא היה פרשן בידור של כדורסל…
אם מסננים את ההעלבות וההתייחסות המזלזלת – אפשר למצוא הרבה אמת בטיעונים עצמם.
יש כאן מאבק מי קובע את מה שחשוב בליגה – השחקנים עם הכשרון או המנהלים עם החישובים והתכנונים…
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
12 פבר 2015 09:07:01מורי באמת מטומטם, להשקיע כל כך הרבה כסף וזמן
בסטטיסטיקה, משוואות, וכל שאר ירקות המתמטיקה, ובסוף לתת
לחסר מושג כמו מקהייל לנצח על כל התזמורת הזו, פשוט בזבוז.
לא מובן הקטע הזה, 99.999 אחוז משחקניי העבר שהם
מאמנים, לא ראויים להיות מאמנים, הסיבה שהם מאמנים היא כי גם
הקולגות שלהם מאמנים, אך אם אתה לוקח
שחקן גו (משחק לוח סיני המשוחק בעיקר במזרח הרחוק)
נגיד בדרגת דאן 5, מסביר לו את משחק ההופס ונותן לו חודש ללמוד
הוא מפרק את כל הליגה, כולל הפלאח. כי בכדורסל אין גאונים
הגאונות נמצאת במקומות אחרים.
הבעיה היא ש GM בליגה הזו פוסיז. מפחדים לשחוט פרות קדושות.
עדיין פה
12 פבר 2015 13:27:51והשחקן גו-דאן-5 הזה ישכנע את הארדן לשמור? כי מקהייל דווקא הצליח לשכנע אותו
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
12 פבר 2015 16:19:43אתה צודק, זו חייבת להיות הכריזמה הבלתי נגמרת של מקהייל
שגרמה לו לשמור, אין סיבה אחרת, לא המיליונים שהוא מקבל, ולא
הרצון להיות הטוב. מקהייל.
אשך טמיר המקורי
12 פבר 2015 09:15:32וואו, צ'ארלס ממש התעצבן כאן.
בעיקרון הוא מאוד פשטני בדיעותיו, אבל במקרה הזה הוא 100% צודק.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
12 פבר 2015 09:33:13100 אחוז טועה
הקטע הזה של ספורטאים לומר שאנשים אחרים לא יכולים
לאמן או להביע דעה על ספורט כי הם עצמם לא היו ספורטאים, משול
לאסטרונאוט שיאמר על איש צוות בקרה שהוא לא יכול לתכן לו את נתיב הכניסה לאטמסופירה כי הוא לא היה אסטרונאוט בעבר.
ספורטאים הם סך הכל עוד חוליה בשרשרת, אמנם החוליה שהכי מעניין
לצפות בה (וגם זה לא תמיד) אך עדיין הם רק החוליה האחרונה.
עומר
12 פבר 2015 11:43:39הRant הזה של בארקלי בא בעקבות ציוץ טויטר אחר שדריל מורי נכנס בו, בעקבות זה שהוא נהג לרדת על הרוקטס ועל מורי לא מעט.
מורי אמר שהוא שמח להיות משודר חי, כי הוא לא צריך להקשיב לשטויות שבארקלי אומר בשידור. ואז בארקלי הגיב, כמו שהוא יודע 🙂
אני חושב שהאמת באמצע. אנליטקס זה דבר חשוב, ועוזר להבין דברים בדיעבד ולמצוא שחקנים שיכולים להיות טובים יותר ממה שהם כרגע. אבל בסופו של דבר אין תחליף לכשרון של השחקנים, כי הם צריכים להחליט על המגרש. וחוץ מזה הסטיסטיקה יכולה להגיד שעדיף לא לקחת זריקה לשלוש עם יד על הפנים בשביל לנצח את המשחק, אבל השחקן שלוקח את זה כרגע בזון, והוא יקלע את זה. זה כל היופי
נדב
12 פבר 2015 13:32:35האציל צודק כי לקבוע לפי סטטיסטיקות איזה שחקן חדש להביא לקבוצה מתאים הרבה יותר לM.L.B, שם זה הומצא, מאשר לN.B.A
עובר אורח
12 פבר 2015 13:41:10ברור שהאמת נמצאת איפשהו באמצע, אבל הגעיל אותי איך שבארקלי נכנס בו.
בהתחלה פטרתי את הדברים שלו בכך שמורי באמת עצבן אותו והוא יוצא עליו בחזרה, אבל ההערה בסוף על כל אלה ש"לא מצאו בחורה בתיכון" גרמה לי באמת להיגעל.
בארקלי חשף איך מתחת לכל הנחמדות שלו הוא עוד דושבאג כמו כל הבריונים כוכבי הספורט מהתיכון
האקדוחן
12 פבר 2015 14:45:45ברקלי צודק במאה אחוז. נעיף מבט בקבוצות שהצליחו .
הלייקרס דאגו להחתים את שאקיל, לעשות טרייגים שהביאו להם את קובי וגאסול. שום אנליזה לא נחוצה בשביל לדעת מה שאקיל מסוגל לעשות.
ילד בן 5 יבין מיד שאם יש לך שקיל וקובי ביחד , יש לך גם אליפויות בדרך.
הספרס היו ברי בזל לקבל פעמיים שחקנים שמגיעים לליגה פעם ב 20 שנה
רובינזון + דאנקן.
מיאמי שמו את לברון יחד עם וויד ובוש והופס יש אליפויות. חוץ מהיכולת לגרום לשחקנים כאילו לבוא אצלך, לא צריך שום אנליזה, פסיכולוגיה, טבלאות וכו. מאוד מאוד פשוט.
זה כמו בבישול שים חמאה תקבל גורמה, שים מרגרינה תקבל מיגרנה.
אנליזה וטבלאות זה יופי בתור תחביב , מעבר לזה סתם שטויות וניפוח שכל.
סוף כל סוף קם גבר להגיד את כל האמת בפרצוף.
john
12 פבר 2015 16:22:05האנליטקס שם כדי לתקן עיוותים שהעין והאוזן הטובה נוטים לעשות. ישנם שחקנים ב90 שהאשימו את כל העולם ואחותם בכישלונותיהם והפרשנים זרמו בגלל הזוהר שלהם. האנליטקס האירו פינות כאילו ונתנו הסבר משלים. האם אפשר לחזות עם זה עתיד? לא. זהו נתון תומך לגיוס שחקנים אבל לא מחליף ראיונות עבודה מעקב ואף בילוש אחרי שחקנים. בנוסף מקובל להפגיש כוכבים נוכחיים עם ההחתמה העתידית כדי לבדוק עינייני כימיה בנוסף לבדיקות בריאותיות. מי שחושב שחנונים יושבים מול מחשב ומיד מחתימים שחקנים הוא הוזה. הצוותים של כל קבוצה כוללים כיום בנוסף גם פסיכולוג ספורט
למרות כל זאת הגורל מספק הפתעות לטובה ולרעה.
Smiley
12 פבר 2015 16:06:07בארקלי מפרן לפי ראות עיניו, והוא מתבסס על ניסיונו העשיר בתור שחקן (מוביל) ב-NBA ועל כך שנשאר עד עכשיו בתחום. הוא אומר פשוט מה שהוא חושב בלי ניתוחי סטטיסטיקות וכד'.
בתור פרשן, העובדה שהיה שחקן בהחלט עוזרת לו כי הוא היה שם, אך עדיין לא נכון לבטל את הפרשנים שלא היו ספורטאים.
עידן הסטטיסטיקות והמספרים זהו טרנד חזק עכשיו, כמו שפעם הכדורסל היה משחק של שחקני פנים והיום הוא של שחקני חוץ. אין כאן נכון או לא נכון, לפעמים מספיקה תחושת בטן לגבי שחקן (רלף קליין ז"ל שאחרי אימון ראה שצ'יימברס הוא חתול בשק) או סטטיסטיקות כפי שדרל מורי בונה בהצלחה את יוסטון.
מנחם לס
12 פבר 2015 16:14:21לצערי הרב רובכם אינם מבינים את המטרה של האנליטיקס. אנליטיקס לעולם לא יחליף כשרון ותאמינו לי שמורי יודע זאת. אבל כשיש לך קבוצה כמו הספארס, אנליטיקס יכולה להוסיף לפלח ידע ופתח לחהחלטות שללא אנליטיקס הוא לא מודע להם.
כשבארקלי אומר שאנליטיקס הוא CRAP הוא לא יודע ולא מבין שהיום אין חברה רצינית (אגב, אפל עברה הבוקר את הטריליון דולאר בערכה, החברה הראשונה בעולם לעבור את המחסום) בעולם, כולל שוק המניות, שלא משתמש בה.
אני ניכנסתי לזה ללא כוונה (בגלל הג'וב החדש באוניברסיטה), ואני מתחיל להבין יותר ויותר את המשמעות והיתרונות שניתן להוציא ממנה. אבל בארקלי חושב – כמו כל אחד אחר שלא מסוגל לפתור את הנוסחה למטה (אני מתערב אתכם שהוא לא מסוגל), שאנליטיקס בא להחליף כשרון.
( x=square root of (84-3
Yavor
12 פבר 2015 16:51:03מל
אני מסכים איתך לחלוטין, ובאמת לא מבין את מי שיורדים על הכלי הנוסף (!!) הזה בארגז הכלים של צוות האימון (ובהחלט לא הכלי היחיד).
עדיין, היה לי מאוד משעשע לקרוא את מה שכתבת:
"לפעמים יש הגיון במה שבארקלי אומר אבל מה שדופק עבורי את אמינותו היא העובדה שהוא נידבק לרעיון, ואז יבוא המבול ויפלו שמיים וארץ, והוא יישאר בדעתו. אף הוכחה לא תשנה את דעתו. לפעמים הוא נראה כמו פרד, ועקשנותו היא של פרד."
יש שיגידו שאפשר לשנות את השם "בארקלי" לשם של פרופסור כלשהו, והמשפט יישאר נכון (-:
(למשל מזרח-מערב, מיאמי היט וכו')
יונתן שגב
12 פבר 2015 22:33:391+
נתן
13 פבר 2015 11:46:00אכן
אפלטון
12 פבר 2015 17:01:32בארקלי אמר בעצמו במשחק שהוא שידר יחד עם רג'י מילר שהוא לא רואה בכלל משחקים אלא אם הוא משדר אותם (במקרה הטוב פעם בשבוע).
כל הגולשים הקבועים פה יכולים ונותנים הערות יותר טובות ממנו בלי קשר לאנליטיקס.
לגבי האנליטיקס עצמו, אין ספק, ובזה יודו כולם שבסופו של דבר כישרון לוקח אליפויות.
להכיר ולדעת זוויות זריקה ומיקומים שפחות נוחים לשחקנים מסויימים זו בדיוק ההגנה של הספרס ואטלנטה שמתבססת יותר מכולם על ניתוח אנליטי.
אצל יוסטון לעומת זאת, אם מישהו יגיד שלזרוק שלשה עדיף על זריקת חצי מרחק, אין בזה שום ניתוח אנליטי. מקהייל לא ממש יודע מה זה והוא האנטי-תזה של האנליטיקס. הוא הרבה יותר קרוב לבארקלי בתפיסה שלו מאשר למורי.
בשימוש נכון יש לכלי הזה הרבה יכולות, העניין הוא איך משתמשים בו.
Berch
12 פבר 2015 17:40:26כולכם צודקים
האנליטיקס הוא כלי שעוזר לך לזהות את הכשרונות של הקבוצה היריבה…..
גיא
12 פבר 2015 17:46:53ואני חושב שהעבודה שהולינגר עושה בממפיס אומרת המון לזכות האנליטיקס.
איל
12 פבר 2015 18:35:53היית אומר את זה גם באמצע העונה שעברה?
גיא
12 פבר 2015 18:40:15גודל של מדגמים.
איל
12 פבר 2015 19:33:56נא לא לדבר איתי בג׳יבריש
גיא
12 פבר 2015 20:08:40בסטטיסטיקה, גודל מדגם משפיע על העוצמה הסטטיסטית של מחקר – אי אפשר להגיע למסקנות חותכות עם המדגם קטן מידי.
הולינגר הצטרף לממפיס בדצמבר 2012. למעשה אפשר לשפוט את השפעתו רק מהעונה הנוכחית. באמצע העונה שעברה, להולינגר כמעט לא היה זמן להשפיע על הקבוצה.
כאשר כתבתי "גודל של מדגמים" ניסיתי לרמוז שלא ניתן היה שנה שעברה לשפוט את עבודתו של הולינגר.
איל
12 פבר 2015 20:24:17הו,תודה על המעבר לעברית.
אתה צודק כמובן – אבל זו לא הנקודה שלי.
דריל מורי, מכיר? הוא ביוסטון כבר כמה זמן, 8 שנים? בכל זאת, לא אני ולא אתה יכולים לנבא מה תאמר עליו התקשורת – ואתר הופס איתה – בעוד חודשיים. ככה זה כשכל הרגע הדעה שלנו עליו משתנה.
אני בהחלט לא מזלזל בחשיבות הסטט, אבל דוגמה פרטנית של הצלחת הולינג'ר בגריזליס (אגב, למה ההצלחה קשורה דווקא אליו? אשצח לשמוע) – שעתנו עלולה להשתנות בעוד חודשיים – איננה מוצלחת.
גיא
12 פבר 2015 20:54:04לפעמים אנו נוטים להניח שדבר מה שנראה לנו ברור ומובן, מובן וברור באותה המידה לזולת.
על אחת כמה וכמה במירשתת.
להולינגר תפקיד משמעותי בעיצוב הסגל הנוכחי עם הארכות החוזה של טוני אלן וזאק ראנדולף במחירים שפויים, והטרייד שהביא את גרין.
בממפיס מבינים שהשמות הגדולים לא עומדים בתור בשביל לחתום בקבוצה, ובונים את עצמם ע"י החתמת שחקנים שמתאימים לשיטה של הקבוצה. ואנליטיקס מהווה חלק משמעותי בקבלת ההחלטות בארגון.
ההצלחה של הקבוצה בקונפרנס מאוד תחרותי שנה אחרי שנה, ללא שמות גדולים, מדברת בעד עצמה.
איל
12 פבר 2015 21:02:37יפה יפה, אך תסכים איתי שלא בשל היכולת הנהדרת בשוק השחקנים החופשיים הגיעו הגריזליס לאן שהגיעו.
וינס קרטר משחק 16.6 דק' למשחק וקולע 6 נק', ולמקום השני הגיעו גם בלי ג'ף גרין (שהיה טרייד מצוין בשבילם, אגב).
עניין הערכת החוזים באופן סביר קשור, אם בכלל, ליכולותיו כאיש עסקים – ולא כאנליסט. לא צריך לדעת סטטיסטיקה בשביל לראות שזיבו ואלן טובים לקבוצה ושווה להחתימם במחיר סביר.
גיא
12 פבר 2015 21:19:15ההתנהלות תחת תקרת שכר דורשת תפוקה אופטימאלית עבור כל דולר שמוציאים.
קורטני לי, טוני אלן, וג'ף גרין מרוויחים ביחד פחות מכרמלו אחד, אבל נותנים תפוקה גדולה בהרבה (לא שכרמלו היה חותם בממפיס)
זאק ראנדולף מרוויח חצי מכריס בוש, ונותן תפוקה גדולה בהרבה.
הסיבה שרנדולף מסכים לשחק תמורת הסכום שהוא מקבל בממפיס, והסיבה ששם הוא תורם כל כך הרבה, היא שבממפיס הקיפו אותו בשחקנים הנכונים המאפשרים לו לתת תפוקה מקסימלית. והוא מצידו יודע שלא בהכרח בקבוצה אחרת יהיו לו את אותם התנאים להצלחה.
גם לא ראיתי כל כך הרבה מחזרים אחרי ג'ף גרין. בממפיס הבינו שיש להם הזדמנות להביא בזול שחקן שיודע ליצור לעצמו מצב קליעה כשצריך, ובו זמנית לאפשר לטוני אלן לחזור ולהתרכז במה שהוא מצטיין – הגנה.
כולם יודעים שלברון ודוראנט הם שחקני על. הבעייה היא שאין מספיק מהם לכולם.
ממפיס נעזרת באנליטיקס לאתר יהלומים בקרב שחקני ה-5 מיליון לעונה.
איל
12 פבר 2015 21:33:28נסיים את הדיון בתגובה שלך על ההחלטה של קבוצתך לוותר על הפלייאוף:
NBA Legion @MySportsLegion 2 שעותלפני 2 שעות
Goran Dragic is on the market and the Suns want at least a first round pick for him.
אפלטון
12 פבר 2015 21:38:48גיא מסכים איתך.
גם מורי אחד המובילים באיתור שחקנים שלא ממצים את היכולות שלהם והבאתם בזול.
העניין האנליטיקס בעתיד זה איך ואם זה כלי שיכול להשפיע על המשחק עצמו ובניית אסטרטגיית האימון על פי ניתוח תנועות השחקנים
נדב
13 פבר 2015 04:22:05http://fivethirtyeight.com/datalab/charles-barkley-doesnt-love-analytics-but-analytics-sure-love-him/
נתן
13 פבר 2015 11:20:26אפשר לרדת על בארקלי כמה שרוצים, אבל את העבודה שלו הוא יודע. הוא מסתכל על התמונה בגדול. הוא פשוט מאד לא מעודן ולא מאוזן, אבל ככה הוא תמיד היה וככה זה עובד לו.
לגבי כל אלה שאומרים שהוא בסה"כ בדרן, כל הכדורסל זה בסה"כ בידור שנועד למכור מרצ'נדייז וזכויות שידור ומזה הליגה חיה. לבארקלי יש השפעה אדירה והוא חכם מאד, אם לא היו מעיפים אותו מזמן.
ולמנחם, בתור קורא מהאתר הקודם, אני לא מכיר מישהו יותר דומה לבארקלי ממך, עם ההצהרות הגרנדיוזיות וההגזמות שצריך ללמוד לחיות איתן.
הפוסל, במומו פוסל.