סיקור יום שני – היסטוריה לפופוביץ' / רון טחן

ערב כדורסל נוסף של NBA מאחורינו. פופוביץ' המשיך לשכתב את ספרי ההיסטוריה, קרב גורדונים בניו אורלינס, הקליפרס התעללו בדאלאס, ניצחונות לא מפתיעים לגולדן סטייט ואטלנטה, הפסדים לא מפתיעים לברוקלין ולניקס, ואוקלהומה עם ניצחון חוץ חשוב. להלן סיקור משחקי הלילה

אינדיאנה (32-20) 93 – סן אנטוניו (19-32) 95

לפני המשחק: חניכיו של פופוביץ יסדרו למאמנם את ניצחונו ה – 1000 בקריירת האימון שלו בעונה הרגילה

אחרי המשחק: היסטוריה. לאחר ניצחונה של האלופה, גרג פופוביץ הפך למאמן התשיעי בתולדות הליגה לרשום 1,000 ניצחונות בעונה הסדירה עם קבוצתו. הישג זה לקח לו 19 שנים ו 1482 משחקים. השיא אגב, שייך לדון נלסון, ועומד על 1,335 ניצחונות (מתוך 2398 משחקים, במשך 31 שנים). קטן עליך פופ.

במשחק עצמו, אינדיאנה הביתית המעודדת משלושה ניצחונות רצופים (שיא עונתי), הייתה טובה, וברבע השלישי שטפה את המגרש, ניצחה בו 18-34, ועלתה אל הרבע הרביעי ביתרון מבטיח של 14 נק'. לצערם, האלופה המנוסה סירבה להתרגש, ופתיחת חזקה של הרבע המכריע מצידו של מרקו בלינלי סייעה לספרס לחזור למשחק.  אינדיאנה המשיכה להחטיא ובעיקר לא לשמור, ודקה לסיום, ארון ביינס השתלט על ריבאונד התקפה ותירגם אותו לשתי נק' חשובות שהשוו את המשחק. אינדי הלכה אל דיוויד ווסט הותיק, אך זה החטיא והכדור עבר לספרס. דני גרין החטיא ניסיון שלשה, אך הספרס השתלטו על הכדור החוזר פעם נוספת, לנארד לקח אחריות, חדר, ומצא את בלינלי בפינה. הכפיל הלא רשמי של סילבסטר סטאלון הקפיץ באוויר את הכפיל הלא רשמי של הראפר 50 סנט כדי להתפנות לג'אמפ שוט חופשי שצלל פנימה 2.1 שניות לסיום. הפייסרס לקחו פסק זמן, והלכו על ניסיון שלשה של ג'ורג' היל בערב חלש (7 נק'), וזה החמיץ הזדמנות לנצח את קבוצתו לשעבר.

טוני פארקר הוביל את המנצחים עם 19 נק', דאנקן תרם 15 נק', 8 ריב' ו 5 חס', ובלינלי צלף 12 (9 מתוכן ברבע האחרון). באינדי בלט רודני סטאקי עם 18 נק', וסייע לו דיוויד ווסט עם 10 נק', 18 ריב' ו 7 אס' שלא הספיקו.

פילדלפיה (41-12) 84 – גולדן סטייט (9-41) 89

לפני המשחק: ניצחון קל למוליכת הליגה

אחרי המשחק: זה לא היה קל, וזה לא היה יפה, אבל ניצחון זה ניצחון.  המשחק היה שקול במשך שלושת הרבעים הראשונים, כאשר בתחילת הרבע הרביעי לאנדרו בארבוסה הנשכח במשחקו הטוב ביותר בגולדן סטייט עזר למוליכת הליגה לעלות ליתרון של 18 נק' 9 דק' לסיום המועד החוקי. גמור? לא הפעם. ריצת 0-12 בראשות רוברט קובינגטון המצוין כבר הורידה ל 6 בלבד, אך בסיטואציה זו נכנס לעניינים סטפן קרי שלקח אחריות ומנע מקבוצתו הסתבכות מיותרת בדרך לעוד ניצחון.

קרי הוביל את הלוחמים עם 20 נק', כאשר מאחוריו בארבוסה עם 16 מפתיעות, בנוסף ל13 לקליי ת'ומפסון וכן 13 של אקס פילדלפיה, אנדרה איגאודלה, ו 10 נק' של אקס אחר של הקבוצה, מוריס ספייטס.

את פילי שהצליחה להישאר קרובה למרות חסרונו של מייקל קרטר וויליאמס וכן בזכות דאנק יפה ומלהיב של הרוקי מקדניאלס (מצורף בהמשך), הוביל  רוברט קובינגטון  במשחק טוב  מאוד עם 21 נק'

וושינגטון (20-33) 96 – אורלנדו (39-16) 80 

לפני המשחק: המכשפים יתגברו על הקוסמים בפעם הרביעית העונה.

אחרי המשחק: למה לא כל יום אורלנדו שואלים בוושינגטון אחרי השלמת סוויפ על היריבה מפלורידה, שהושג בקלות יחסית. ריצת 0-9 בתחילת המשחק הספיקה למכשפים לפתוח פער שלא נסגר עד לסיום המשחק, כאשר ננה וגורטאט מונעים מניקולה ווצ'ביץ להתפרע בצבע.  לאחר שירדו למחצית ביתרון 6, רבע שלישי מצוין העניק לויזארדס יתרון 18 בסיומו, שהספיק כאמור לניצחון קל לאחר רבע אחרון באווירת משחק אימון.

ראסואל באטלר בעונה נהדרת, הוליך את רשימת הקלעים עם 15 נק', כאשר מאחוריו צמד הגבוהים גורטאט את ננה עם 14 כ"א (14 ריב' לגורטאט). בנוסף, ג'ון וול עם 10 אס' וריב', היה מרחק נקודה אחת בלבד מטריפל דאבל (9 נק'). את אורלנדו הוליך איוואן פורנייה הצרפתי עם 18 מהספסל, ואחריו ווצ'ביץ עם 14 נק' ו 8 ריב', בנוסף ל 13 של אולאדיפו.

מיאמי (29-22) 109 – ניו יורק (42-10) 95

לפני המשחק: מלו יוביל את הניקס לניצחון מפתיע ולא נחוץ בחוץ.

אחרי המשחק: מלו יוביל את הניקס להפסד צפוי בהגרלת הדראפט.

כרמלו אנטוני פתח מצוין עם 14 נק' (מתוך 26 במשחק) ברבע הראשון, והניקס נראו לא רע מול מיאמי ששיחקה ללא דווין וויד. ברבע השלישי ההיט כבר חזרו להוביל, וברבע המכריע, לאחר שהוריד את היתרון ל4 נק' בלבד, דידה כרמלו אנטוני על המגרש לאחר תנועה לא טובה, בדרך לחדר ההלבשה ממנו כבר לא חזר. כצפוי, בהיעדרו הניקס התפרקו בדרך לניצחון ביתי של אלופת המזרח.

נתראה באולסטאר

את מיאמי הוביל האולסטאר כריס בוש עם 32 נק', כאשר מסייע לו מריו צ'אלמרס עם 18. חסן וויטסייד הוגבל ל 19 דק' בלבד אך הספיק לתרום 7 נק', 9 ריב' ו 2 חס'. אצל הניקס, מלבד מלו ניתן לציין לטובה את אמארה עם 14 נק' ו 7 ריב' ב 20 דק', בעוד יום נחמד שלו שמספק חומר למחשבה לקבוצות הצמרת של הליגה במידה ואכן ישתחרר מחוזהו בניקס.

מילווקי (23-29) 103 – ברוקלין (30-21) 97

לפני המשחק: ברוקלין תפתיע את מאמנה לשעבר בדרך לניצחון

אחרי המשחק: ברוקלין אכן הפתיעה את מילווקי כאשר ברבע השני עלתה כבר ליתרון 17 נק', אך המארחת ביצעה קאמבק גדול בזכות משחק מצוין של ג'ארד דאדלי וכן קריס מידלטון שנמצא בעיצומה של עונת פריצה. מילווקי כבר עלתה ליתרון 12 ברבע הרביעי, וניסיונות הקאמבק של הנטס נבלמו על ידי שחקן תורן של מילווקי, בדרך לניצחון יפה ששיפר את מאזנם לראשונה העונה ל 6 משחקים מעל מאזן חצוי.

דאדלי הוביל את רשימת הקלעים עם 19, מידלטון מאחוריו עם 18, מאיו עם 12, ושחקן השבוע במזרח, הפריק גריק, תרם 12 נק', 9 ריב' ו 8 אס'.  אצל ברוקלין, ג'ארט ג'ק היה גדול עם 26 נק' ו 8 אס', ג'ו ג'ונסון תרם 19 משלו, ו13 נק' מהספסל של בוגדאנוביץ לא הספיקו.

מינסוטה (41-11) 105 – אטלנטה (10-43) 117

לפני המשחק: הקבוצה הטובה במזרח תתקשה מעט אצל הזאבים, אך תצליח לנצח

אחרי המשחק: עכשיו, עם חזרתם של כל שחקניה הבכירים, מינסוטה היא קבוצה נחמדה מאוד שיכולה להפתיע קבוצות רבות בליגה. אטלנטה היא לא אחת מהן.  אל הורפורד היה נהדר עם 28 נק', אך מי שבטח זכה למחמאות רבות בחדר ההלבשה היה דמארה קארול, הסטופר ההגנתי של הקבוצה, שקלע שיא קריירה של 26 נק' (9 מ 13 מהשדה). פול מילסאפ אף הוא היה מצוין, והתאושש מהמפגש עם מ. גאסול וראנדולף עם 19 נק', 9 ריב' ו 7 אס'. את מינסוטה הוליך קווין מרטין עם 21, כאשר שאבז מוחמד חזר חד מפציעה עם 18 נק'. רוקי העונה וויגינס הוסיף 15 נק'.

איזה עונה גדולה שלו

ניו אורלינס (25-27) 96 – יוטה (33-19) 100

לפני המשחק: המארחת תרשום ניצחון יפה וחשוב למרות חסרונו של דיוויס

אחרי המשחק: ניו אורלינס כבר הובילה ב 14 נק' ברבע השלישי במשחק שהייתה חייבת לנצח, אך ליוטה היו תכניות אחרות, ו7 דק' לסיום הרבע השלישי, הג'אז פתחו מבערים בדרך לריצת 3-24, שהעניקה להם יתרון 7 בתחילת הרבע הרביעי. מאוחר יותר במשחק, בהיעדרו של דיוויס, אריק גורדון לקח אחריות ועם שתי שלשות גדולות ברציפות, העלה את המארחת ליתרון נקודה, 4 דק' לסיום המשחק. לצערו, מהצד השני, גורדון אחר, היוורד, התעלה עבור קבוצתו, והחזירלה את היתרון. עד לסיום המשחק ניו אורלינס ניסתה להשוות, אבל היוורד היה שם פעם אחר פעם (קלע את 8 האחרונות של הג'אז במשחק) כדי לשמור על היתרון בדרך לניצחון חוץ שפוגע בסיכויי הפליקאנס להשתחל לפלייאוף.

האיש כוכב

כאמור, גורדון היוורד היה פנטסטי עם 32 נק', 7 ריב ו 8 אס', כאשר מסייעים לו פייבורס עם 18, קאנטר עם 14 וכן הצלף הותיק סטיב נובאק עם 4 שלשות בדרך ל12 נק'. את ניו אורלינס הוביל אריק גורדון עם 31 נק', במשחקו הטוב ביותר מזו תקופה ארוכה, בו נראה כשיר לגמרי וצלף 7 פעמים מחוץ לקשת מתוך 8 ניסיונות. טייריק אוואנס סייע לו עם 18 נק' 10 אס' ו 7 ריב', וגם לוק באביט תרם 15 מפתיעות משלו, אך ללא אנטוני דיוויס, וללא מחליפו ראיין אנדרסון, הפליקאנס לא היו מספיק טובים כדי לנצח.

דאלאס (18-35) 98 – קליפרס (19-33) 115

לפני המשחק: כריס פול ינסה להוביל את הקליפרס לניצחון, אך דאלאס תצליח לנצל את פציעתו של גריפין כדי לנצח.

אחרי המשחק: פתיחת משחק איומה לדאלאס, שתוך 4 דקות איבדה שני שחקני חמישייה, טייסון צ'אנדלר ומונטה אליס. בהיעדרם, דווין האריס וצ'ארלי וילנואבה נקראו לדגל, ובזכות יכולת נהדרת של הפאוורד שצלף לא פחות מ 13 נק' ברבע הראשון, המאבריקס סיימו את הרבע בפיגור מינימלי. ברבע השני כריס פול החל לנצח את השמירה הרעועה של דאלאס כדי להזין את החברים וכדי לקלוע בעצמו, והקליפרס ירדו למחצית ביתרון 13 נק', ורק הגדילו אותו עד סיום המשחק, בערב בו דיאנדרה ג'ורדן שלט לחלוטין מתחת לסלים עם 22 נק' , 3 חס', ולא פחות משיא קריירה של 27 ריב', 11 מהם בהתקפה.  כריס פול היה טוב מאוד עם 25 נק' ו 13 אס', וג'מאל קרופורד התפרע קצת עם 24 זריקות (דייק ב 9) בדרך ל 22 נק' משלו. את דאלאס, שעלולה לשחק בתקופה הקרובה ללא שלושה שחקני חמישייה (רונדו, אליס, צ'אנדלר), הוביל וילנואבה עם 26 נק' ב 23 דק' בלבד (9 מ 13 מהשדה). נוביצקי תרם 18 נק' ו 7 ריב', ופארסונס ובראה קלעו 15 כ"א, שלא הספיקו.

מברוק לבחור הגדול

דנבר (33-19) 114 – אוקלהומה (25-27) 124

לפני המשחק: דנבר בתקופה איומה + לאוקלהומה נמאס להפסיד = ניצחון חוץ לת'אנדר.

אחרי המשחק: אוקלהומה, מעודדת מההצגה האחרונה שלה על חשבון הקליפרס, הגיעה מוכנה להתמודדות, ולאחר רבע ראשון מטורף מבחינתה,  הובילה ב20 נק על דנבר שקלעה 18 בלבד. הנאגטס עוד הספיקו לחזור לפיגור 5 נק' בלבד ברבע השלישי, אך התא'נדר לא רצו להסתבך, וקווין דוראנט פתח מחדש יתרון דו ספרתי שהספיק עד לסיום. דוראנט, שכועס על המבקרים שטוענים כי הוא נבחר השנה למשחק הכוכבים של הליגה שלא בצדק (לא בגלל יכולת נמוכה, אלא עקב העובדה שהחסיר משחקים רבים וחוסר ההצלחה של קבוצתו), פרק עצבים עם 40 נק' ב 13 מ 19 מהשדה, כולל השוואת שיא קריירה של 7 שלשות. ווסטברוק היה היום הכינור השני עם 26 נק' ו 9 אס', כאשר מיץ' מקגרי בולט אף הוא עם משחק מצוין שני ברציפות, בו קלע 17 נק' לצד 10 ריב'.

"אין לי שום דבר להוכיח והוכחתי את זה על המגרש"

דנבר? זה היה הפסד שישי רצוף למארחת ו13 מתוך 14 המשחקים האחרונים שלה, למרות תרומה נאה מטיי לאוסון (22 נק' ו 9 אס'), וילסון צ'אנדלר (23 נק'), קנת' פאריד (22 נק' ו 10 ריב') ונורקיץ' החביב (16 נק' ו 14 ריב').

לפוסט הזה יש 23 תגובות

    1. אולי מחדר ההלבשה. התמונה היא מהפסד אחר של הניקס למיאמי (לא בדקתי, פשוט מנחש ניחוש מושכל).

      משתתף בצערך.

    1. תוקן
      עם כל הכבוד לכתוב סיקור ב 5 בבוקר ולדייק ב100% זה לא פשוט
      אל תשפוט אדם לפני שהיית בנעליו
      אם בא לך לעזור עם הסיקורים או עם ההגיות עזרתך תתקבל בשמחה

    2. תודה על התיקון.

      לנכד – צודק, טעיתי. קורה. כפי שMBK ציין, בשעות הבוקר המוקדמות מס' הטעויות גדול יותר.
      בנוסף, אני יודע ששגיאות כתיב עשויות לפגוע בהנאה מפוסט או כתבה, אבל אני מקווה שהמשכת לקרוא בכל זאת, ושאפילו נהנית.

      ד"ש לסבא

  1. רון רון! תעלה את התמונה לספריית הקבצים. זה נכס היסטורי. אני מבואס שהקליפרס לא הפסידו אבל מצד שני יום טוב לאוזיס. נצחון כפול.

    סיקור עשר..

      1. ובמקום השני אחרי פיל ג'קסון באחוז ניצחונות.
        לדעתי המאמן הטוב בהיסטוריה שפיתח שיטה ששינתה את הכדורסל בליגה

  2. הנקודה הקלטית לאור החלשות דאלאס והתחזקות מינסוטה:

    אם דאלאס לא יהיו בין 16 הטובות בליגה – בחירת הדראפט שלהם עוברת לבוסטון.

    אם מינסוטה לא יהיו בין 12 החלשות בליגה… בחירת הדראפט שלהם עוברת לבוסטון.

  3. תודה על הסקירה הטובה.
    שתי הערות: הנצחון של הווריורס על פילדלפיה לא היה קל כלל וכלל. והנקודה השנייה היא? שימו לב למילווקי. מתפתחת שם קבוצה על אמת!

    1. מסכים. ציינתי בסיקור שזה היה ניצחון די קשה, וכל הכבוד לפילי שמתחה את הגולדן סטייט, כשהיא משחקת בלי שני השחקנים הכי טובים שלה העונה, טוני רוטן ו MCW.

      אולי הם כן יודעים מה הם עושים שם…

      מילווקי? אין מילים. אני די מתעב את קיד, אבל הוא אחד מהמועמדים לתואר מאמן העונה (לא יזכה, אבל מועמד)

  4. רון, האם הוידיאו הוא מיוטוב או ישר מ-NBA? אפם ישר מ-NBA, תעשה עבודת קודש אם תסביר לכולנו במסר לכל צוות הכותבים!
    תודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט