כדורגל אירופה חלק ב' / הגולש משה אלישע

כדורגל אירופה – חלק ב'

אומרים שאיכות לא נמדדת לפי הקצוות, אלא לפי הקבוצה הממוצעת, בחלק הזה שנרשום על מקומות 12-7,ניגע בקבוצה זו של ליגת האלופות. דוגמא מצוינת לכך קיימת בNBA,אם תסתכל על החלק העליון של המזרח או התחתון אל מול המערבי לא תראה הבדלים כל כך גדולים כמו שתראה בבטן של הקונפרנסים, אין מה להשוות בין מילווקי שהיא מקום-6 במזרח לאוקלהומה שהיא מקום-10 כרגע במערב, לטעמי. מקבוצה זו כביכול אמורה לצאת הקבוצה ממנה אמור לצאת הסוס השחור של השנה, אבל מלבד קבוצה אחת פה אני לא רואה פה אף קבוצה מצליחה להעפיל לחצי אלא אם כן ההגרלה בחסדיה תאפשר זאת. בשנים האחרונות הדומיננטיות של הקבוצות ה'גדולות' כל כך ברורה שכמעט בלתי אפשרי להשתחל לאיזור הזה, זה כמו שאתה משתף החננה של הכיתה בכדורגל רק כי חסר אחד למשחק ולא כי באמת בא לך לשחק איתו. ליגת האלופות האמיתית לאורך השנים מתחילה משלב רבע הגמר וגם לעיתים קיים בשלב זה חוסר איזון(בגלל ההגרלה ב99% מהמקרים ולא בגלל הפתעות). מ2010 כמות ההופעות בשלב חצי הגמר במפעל של באיירן,צ'לסי,ריאל ובארסה מגיע לסכום של 14 הופעות מתוך 20, פאקינג 70% כשהקבוצות מהוות פחות 8% מסך הקבוצות שהשתתפו במפעלים בשנים אלה(לא כולל מוקדמות).אולי הפרצוף של ליגת האלופות יפה והרגליים מחוטבות אבל בבטן בטוח אין קוביות, לא הייתי אומר שהבטן נראית על הפנים, אבל כרס בירה זה יותר הכיוון. זה לא נראה שהמצב הולך להשתפר בשנים הקרובות, ליגת האלופות זה שולחן פוקר של 4 שחקנים כשכל השאר כמעט הם על תקן תפאורה ותו לא. בואו נקווה שהשנה תהיה שנה לא כל כך צפויה ומשעממת מבחינת המחסור בהפתעות(כי על הרמה אני לא חושב שיש מה להתלונן) כמו בשנים האחרונות.

מונפול של 4 קבוצות. פרצופה הצפוי של ליגת האלפות.
*****************************************
קישור לחלק א'-http://www.hoops.co.il/?p=40546

****************************************

12)באיירן לברקוזן-

מד כושר- אם הייתי צריך לתאר את הקבוצה הזאת במושגים ישראליים, הייתי מתאר אותה כהפועל ירושלים כדורסל של הבונדס ליגה.קבוצת הכמעט של הכדורגל הגרמני, כמעט אלופה חמש פעמים, כמעט אלופת אירופה ב2002 אבל רק כמעט.תמיד נמצאת שם בצמרת גם כשמאבדת את הכשרונות הגדולים שלה, אבל מצד שני כשיש לה את הכשרונות הגדולים לא יודעים למצות אותם. אך השנה אם לאמר את האמת כשרונות גדולים לא נמצא בקבוצה הזו, שחקנים טובים מאוד אבל שום כשרון יוצא דופן. חוד יעיל של שטפן קישלינג הותיק והטוב והונג מין סון הקוריאני היעיל וצעיר, יחד עם קארים בלארבי הגרמני שחום העור מאחוריהם מספקת התקפה טובה לסטנדרטים של הבונדס-ליגה, אבל מה שטוב לגרמניה לא תמיד מספיק לנוק אאוט של ליגת האלופות. קישור יעיל עם צ'לנגולו הטורקי-גרמני הכשרוני. זה פחות או יותר מה שיש לקבוצה הזו להציע. לפגרת החורף הגרמנית נכנסה לברקוזן לא בכושר אידאלי,וכעת לאחר שובה מהפגרה יש לה תיקו מול דורטמונד וניצחון דחוק על הרטה ברלין. אני מאמין שלברקוזן האמינה שהיא תגיע בכושר יותר טוב לליגת האלופות.
מד סיכוי- הקבוצה הגרמנית קיבלה את אתלטיקו מדריד בהגרלה, הווי אומר שהסיכויים שלה לעבור לא גדולים, אבל בקבוצה גרמנית אסור לזלזל בטח שלא במשחקים הביתיים שלה, אבל קשה לי להאמין שמול הקבוצה של צ'ולו סימאונה זה יספיק ליותר מהופעה סימפטית. לסיכום-לא יותר מ25% ללברקוזן להמשיך וגם זה בקושי.
מד ה-X FACTOR:אם יש דבר שהוא יתרון יחסי של לברקוזן הוא משחק הראש שלה בייחוד של שטפן קישלינג.אבל היתרון יחסי זה לא מהווה פאקטור כשמולך אתלטיקו מדריד שאם יש משהו שאפשר לאמר עליה שהיא הכי טובה בו בליגה הספרדית זה משחק ראש, אז גם פה המזל לא מאיר פנים ללברקוזן.

שמעון פרס, המקום השני הנצחי.האב טיפוס של לברקוזן כנראה.

11)פורטו-

מד כושר-את האמת פורטו מגיעה בכושר די טוב לחודש פברואר, אחרי חודש ינואר שמלבד מעידה אחת בליגה, ניצחה בארבעה משחקי ליגה ב2015 עם ממוצע שערים של 4 שערים לנצחון. גם את ליגת האלפות היא סיימה בטעם טוב כשסיימה ללא קושי רב את הבית המוקדם כראש הבית, אך יש לזכור שהיה מדובר בבית החלש ביותר במפעל.אבל מצבה בליגה עדיין לא מזהיר מכיוון שבנפיקה מקדימה אותו בשש נקודות שבסטנדרטים של הליגה פורטוגלית מדובר בפער מכובד מכיוון ששני מועדנים אלה מלבד המשחקים בינהם בקושי מאבדים נקודות, ובנפיקה לא נראית כקבוצה שתאבד הרבה נקודות השנה.כשרונות יש בשפע בקבוצה הזו, שלדעתי היא ספקית הכשרונות הדרום אמריקאיים מספר אחת באירופה הן בייצוא והן בייבוא.חאמס רודריגז,פאלקאו,האלק(שמאכזב יחסית מחוץ לפורטו),מוטיניו,פרננדו והרשימה עוד ארוכה.חלק קדמי טכני מאוד בראשות קווארסמה שנרחיב עליו בהמשך,טייו מברצלונה וברהימי האלג'יראי-צרפתי וגם קישור מוכשר בדמות הקטור הררה המקסיקני שכיכב במונדיאל במדי מקסיקו וקאסמירו שחקנה של ריאל מדריד. ההגנה סולידית ויציבה אך לא נמצאת ברמה של טופ אירופה, טוב גם ההתקפה לא. אבל בסך הכל מדובר בקבוצה לא רעה בכלל.
מד סיכוי- באזל. אוי איזה כיף שההגרלה מאירה לך פנים. לא היית אפשרות טובה מזו עבור פורטו שקיוותה לקבל את באזל מבין כל שאר האפשרויות שעמדו בפניה טרם ההגרלה. פורטו קבוצה עדיפה כמעט בכל פרמטר אבל לא יותר מדי, באזל לא קבוצה של פראיירים שיודעת לשחק כדורגל ברמה גבוהה, אך עצם העובדה שפורטו נמצאת בכושר כה טוב ובאזל עוד לא שיחקה משחק רשמי מאז יצאה לפגרת חורף בנוסף לפערי האיכות העדיפים של פורטו אמור להפוך את המשוכה ליותר קלה.אבל שוב בהתחשב באפשרויות האחרות שעמדו בפני באזל נראית כפילדלפיה עבור גולדן סטייט. אם פורטו תבוא בסטייט אוף מיינד נכון היא אמורה לעבור.
לסיכום-70-75% לפורטו.
מד הx FACTOR: ריקארדו קווארסמה חווה בשנת 2014 רנסנס אישי, כשחזר מטיול בכל המועדונים הגדולים של אירופה(אינטר,בארסה,צ'לסי) ולא הצליח להביא את עצמו לידי ביטוי, הרבה באשמתו כשהיה עסוק יותר מלבד המסיבות והמריבות באימונים, רק בעצמו ולא ראה שיש עוד עשרה שחקנים שלובשים את אותם מדים כמוהו וחשב שמהטרה זה הפגנת כישורים אישיים.אך לפתע כשכל הפרשנים כבר שחכו מקיומו הוא חזר לביתו לפורטו ולפתע קם לתחייה אותו שחקן שכשהיה צעיר כל אירופה רדפה אחריו, כמובן שהמהירות והדריבל לא כמו בגיל 20 אבל כל זה רק לטובה, לפתע הופיע שחקן מגוון שיכול גם לעבור אבל יכול גם לפתח משחק,לבשל וגם להבקיע. ככה זה שמשתפים, פתאום הכל הופך לפשוט יותר, בטח עם כמות הכשרון של בחור הזה שהפך למנהיג של הקבוצה ואף זכה להערכה גם במדים הלאומיים. אם פורטו תפתיע השנה בליגת האלופות כנראה שהבחור הזה יהיה אחד הגורמים לכך.

האיש והרנסנס.ריקרדו קווארסמה.

10)מונאקו-

מד כושר-אחרי פתיחת עונה מזעזעת מונאקו חזרה לעצמה טיפה והחזירה לעצמה קצת צבע ללחיים בכל הנוגע לליגה ששם היא מתקרבת לפסגה ולמאבק על מקום בליגת האלפות, שם אני מאמין היא תיאבק מול מארסיי וסנט אטיין על הספוט השלישי בליגה הצרפתית.גם בבית שלה בליגת האלופות היא לא התחילה ברגל ימין אבל אט אט הגבירה ןסיימה בראשות הבית על חשבונה של לברקוזן.אם מסתכלים באופן כללי מדובר בקבוצה הכי אפורה ומשעממת בשלב הזה של ליגת האלופות, קבוצה בלי דמיון ומעוף שניצחונותיה ובכלל כל תוצאות משחקיה מערבים רק את הספרות 1 ו-0.אך כאן בעצם טמון הכח העיקרי שלה, ההגנה.לא הייתי מגזים ואומר ההגנה הטובה באירופה, אבל ללא ספק ההגנה החמה באירופה כאשר היא לא ספגה שמונה משחקים רצוף בליגה עד למחזור האחרון(נכון ל08.02.15) וגם את ליגת האלופות סיימה עם הכי מעט שערי חובה-1!(אך גם כאן יש לזכור שהיא הייתה בבית די חלש, אך עדיין מדובר בהישג מכובד לכל הדעות), בקיצור החומה הסינית בעצם נמצאת במונטה קארלו. עם סובאסיץ' הנהדר בשער(שהיה בדרך לשבור את שיא הזמן ללא ספיגה של אניימה) וקראבליו הוותיק והטוב מונאקו תמרר את החיים לכל הקבוצות שיפגשו אותה השנה.אבל בהתקפה מדובר בקבוצה די מוגבלת בטח ברמות האלה, ככה זה שברבאטוב הוא החלוץ הכי מוכר שלך.
מד סיכוי-על פניו זה נראה כשאתה רואה את המץ' אפ של ארסנל-מונאקו בבראקט כבאנקר של ארסנל, אבל לא הייתי ממהר להספיד את מונאקו גם בזכות האיכות ההגנתית שלה וגם בגלל שמדובר בארסנל שתמיד תמצא דרך לפשל, אבל לארסנל עוד נגיע.עם הגנת הברזל והעובדה שהגומלין ב"בית" שלה מעלים את סיכוייה להפתיע.בסופו של דבר לדעתי הכשרון של ארסנל יכריע אבל רק אחרי שתשאיר הרבה איברים על המגרש. לסיכום-ארסנל בקושי.45% למונאקו.
מד הx FACTOR:ג'ואאו מוטיניו. על ההגנה של מונאקו אפשר לסמוך שתעשה את העבודה ועל ברבאטוב אפשר לסמוך שלא יהיה טוב, מי שיכול לעשות ההבדל עבור מונאקו הוא הקשר הפורטוגזי המוכשר שיצטרך להיות בכושר שיא עם ההתקפה הלא כל כך מרשימה של קבוצתו, כדי להפעיל אותם כראוי מול ארסנל שלא נמנית עם ההגנות הכי טובות באירופה.

סובאסיץ'.נעל את השער לזמן רב.

9)ארסנל-

מד כושר-אם דיברנו לעיל על לברקוזן כ'קבוצת הכמעט' של גרמניה, אין קבוצה ראויה לתואר הזה באנגליה יותר מארסנל, לפחות על פי העשור האחרון.אמנם שלא כלברקוזן שבאמתחתה אין שום אליפות, ארסנל מחזיקה ברזומה שלה ב13אליפויות מקומיות אך בעשור האחרון מאז האליפות ב2004 היא רווית כשלונות וכמעט הצלחות, מלבד שני גביעי אנגליה שאין להמעיט בערכם, אבל קבוצה בסדר גודל של ארסנל לא יכולה להסתפק בשני גביעים בלבד בעשור. כמעט אליפות אירופה ב2006, והיא הקבוצה היחידה שהייתה בטופ 4 באנגליה במהלך כל השנים מאז האליפות האחרונה שלה אך רק פעם אחת במקום שני, תמיד באיזור אך אף פעם לא בפסגה. והקבוצה של השנה עושה הרושם שתמשיך במורשת הזו ותעשה טיפה רעש פה ותיתן הצגה שם אבל שום דבר ללכת איתו הביתה. העליות וירידות בכושר של ארסנל מהירות יותר מהמתפרצות של גולדן סטייט והקאץ' אנד שוט של קייל קורבר.עד לכתיבת שורות אלו ארסנל עשתה רושם שחזרתו של אוזיל עושה לה טוב והנה בא לא הפסד ליריבתה המרה, טוטנהאם. יש לעשות חריש עמוק בקבוצה הזו ועם כל הערכתי והערצתי לונגר ופילוסופית הכדורגל שלו, הוא הראשון שצריך לפנות את מקומו בסוף העונה. כמו בגירושים הזוג צריך לנסות לגשר על הפערים אבל כשאין אור בקצה המנהרה חותכים ת'עסק. הגנה חדירה, קישור לא אגרסיבי ויעיל מספיק וחוסר מחץ בהתקפה, עם הרכיבים האלה אי אפשר לאפות תארים.
מד סיכוי- למזלה של ארסנל כסגנית בשלב הבתים, היא קיבלה את ראש הבית הנח ביותר בצוותא עם פורטו שיכלה לקבל. שנה שעברה רק ראשי הבתים עלו לשלב רבע הגמר, אבל בזכות המפגש הזה מקרה זה כנראה לא יחזור על עצמו, למרות שמונאקו קבוצה לא פראיירית בכלל וארסנל תצטרך להקיז דם מול האגרסיביות והלוחמנות שלה בכדי להעפיל. אך חוסר היכולת ההתקפית של מונאקו, בנוסף להיותה של ארסנל עדיין קבוצה עם כישרונות מרשימים, במיוחד ביחס למונאקו, אמורים לתת לה את היתרון הקל על מנת שתעפיל על המונטה-קרלואים.
מד ה-x FACTOR: בשני מילים-אלכסיס סאנצ'ז. דיווחים לאחרונה בספרד מדווחים שאלכסיס לא מרוצה ממעמדו בקבוצה וחושב שסנטי קאזורלה מקבל את מושכות האלפא דוג של הקבוצה מהצוות המקצועי ואף מדווחים שהוא מחפש אפשרויות לשנה הבאה. שמישהו יתעורר שם ומהר, השחקן הכי טוב השנה של ארסנל השנה ביי פאר, עובר לאחרונה אמנם מספר פציעות קלות, אבל הוא אמור להיות כשיר לליגת האלופות, ואם בקבוצה הזו רוצים להסתפק ביותר מרבע גמר שגם זה לא כל כך בטוח, שיתנו לו להרגיש בנח בקבוצה. ה1.70 הזה הוא שחקן מעולה ועם חזרתו של אוזיל לקבוצה אני מקווה שהוא יכול להביא את עצמו יותר לידי ביטוי בצד ההתקפי שגם ככה הוא נותן השנה תצוגות בפן הזה של המגרש.

 

8)יובנטוס-

מד כושר-מה נאמר על הגברת הזקנה מטורינו?מצד אחד זכתה בשלוש האליפויות האחרונות באיטליה ונראית בדרך הבטוחה לרביעית, מאידך גיסא מדובר באלופה לא סקסית מליגה לא סקסית במדינה הכי סקסית באירופה. סגל עמוק המאפשר מגוון עמוק מערכים והרכבים על בסיס ה3-5-2 שנכנסה לאופנה בעיקר בליגה האיטלקית בשנים האחרונות. שוער מעבר לשיא קצת אבל עדיין מדובר בשוער טופ 10 בעולם. הגנה יציבה וחזקה עם משחק ראש מצוין,קישור חזק והתקפה יעילה. נשמע מפחיד אה?!אז זהו שזה מפחיד, אבל רק בגבולות המגף, ברגע שהיא יוצאת משם מדובר במועדון עם עבר מפואר אבל שלא מפחיד ומרתיע אפילו קבוצות מהדרג הבינוני ולראיה הדחתה שנה שעברה במשחק המכריע מול גאלאטסראי שבא נודה לא אחת מאריות אירופה.יעילות זה שם המשחק של הקבוצה הזו שפעם ראשונה מגיעה לאירופה עם מאסימו אלגרי שהחליף את קונטה. בואו נקווה שאולי השינוי הזה יגרום ליובה להזכיר נשכחות. יובה נמצאת בכושר די טוב, אבל לא מזהיר, יש לה מעידות מעצבנות פה ושם וימים שכונים בקטע היצירתי.
מד סיכוי-אני די בטוח שרב אירופה עצובה בשביל דורטמונד, אבל ליובה מצבה של דורטמונד בא כמו כפפה ליד. דורטמונד קבוצה קטלנית בפוטנציאל, אבל עם איך שהם נראים והכושר יחסית טוב של יובה הסיכויים הם לטובתה של יובה. אם לא תעבור שלב זה, יהיה זה כישלון למועדון בסדר גודל שכזה בסיטואציה שנוצרה. לסיכום-65% לטובת יובנטוס.
מד ה-x FACTOR: קרליטוס טבז. פול פוגבה הוא ללא ספק כוכבה של יובה ושחקנה הטובה ביותר, אבל הכישור של יובה כל כך איכותי שגם אם יחסר לא בטוח שנרגיש בחסרונו יותר מידי, ההגנה של יובה סולידית וממעטת בטעויות, אבל מי שצריך לעשות את ההבדל בשבילה באירופה ולשם זה הוא הובא לטורינו אני מאמין, הוא טבז. המספרים של טבז לא רעים ביובה בליגה מאז שהגיע, אבל באירופה הוא לא מצליח לשחזר את היכולת מהליגה, ללא רגל מסיימת ליובה אין מה לחפש בשלבים הבאמת גבוהים של ליגת האלופות, שם היא שואפת להיות.מוראטה ויורנטה לא רעים, אבל בשביל השלבים הגבוהים אתה צריך קליבר בבהתקפה, והיחיד בעיני שעונה לדרישות האיכות לכך ביובה הוא הארגנטינאי.

דל פיירו מניף את גביע ליגת האלופות. היו ימים…

7)מנצ'סטר סיטי-

מד כושר- פרגסון אהב לומר שהעונה מתחילה באמת בפברואר. אם זה באמת ככה המצב של סיטי לא משהו. הסיטי מגיעים לחודש הזה במצב לא אידאילי אחרי שבסטמפור ברידג' היא שלטה במשחק ולא הצליחה לצמק את הפער מצ'לסי ואם זה לא מספיק אז היא גם עשתה תיקו מול האל סיטי(who?!) ורק עזרה לצ'לסי לברוח בפסגה והיא עוד עלולה לאבד ליריבתה העירונית את המקום השני אם תמשיך בקצב הזה. סיפורה של סיטי באירופה קצת עצוב, סגל כל כך מרשים מצליח בצורה על טבעית כל שנה לא לעבור את שמינית הגמר ולפעמים אף מגדיל ולא עובר את שלב הבתים(לא הייתה רחוקה מכך השנה). אך יש איזה משהו מאגי בפתקית שנושאת את שמה, היא תמיד מושכת קבוצות גדולות אליה, כל שנה סיטי מגיעה לבית המוות ואם היא מגיעה לשמינית בגמר היא אוטומטית מזמינה מלון וטיסה לברצלונה עוד לפני ההגרלה. אם היא רוצה לעשות את ה-step up ולהפוך למועדון באמת גדול כדאי שיעשו שם את הסוויץ' בראש ולבוא לקאמפ נואו בלי רגשי הנחיתות איתם הגיעה שנה שעברה.
מד סיכוי-אם אתה מסתכל על הסגלים של שתי הקבוצות אתה אומר שהיתרון הוא של בארסה אבל לא בהרבה, אבל אם אתה מתעמק ובוחן את ההתנהלות של סיטי באירופה ואת הכושר בו בארסה מגיעה, אני לא רואה את סיטי עוברת בארסה.לא להרבה קבוצות יש את היכולת להתמודד מול בארסה ולסיטי לללא ספק יש אותם, הבעיה היא מנטלית וגישתית שממנה גם נובעת הבעיות הטקטיות כמו שנוכחנו לראות שנה שעברה במפגש בין שתי הקבוצות. לסיכום- הסיכוי של לנקמה של סיטי הוא 35% וגם זה כי אני שונא את בארסה.
מד ה-x FACTOR:מנואל פלגריני,המאמן הצ'יליאני יכול להיות לעשות את ההבדל בין עוד שנה שבה סיטי לא מגיעה לרבע הגמר לבין להדיח את הקבוצה החמה בספרד ובאירופה.שנה שעברה הוא בא בגישה מאוד מפוחדת והגנתית וזה עלה לו ביוקר, רק שכסיטי הייתה מוכרחה להתקיף לפתע ראינו את האיכויות של הקבוצה והיא לא פחות טובה מבארסה אם לא עדיפה ממנה. פלגריני צריך לפתוח שני חלוצים ולהפסיק את ה4-5-1 שלו, ההגנה של בארסה לא מהמהירות באירופה, אבל בשביל זה צריך שטחים ושחקנים שנעים קדימה ולא עסוקים בלסגור באגף את ג'ורדי אלבה ודני אלבס, המהירות של קון אגוארו צריכה ולבוא לידי ביטוי ועם דז'קו הפיזי וסילבה הפנטזיסט מאחוריהם אפשר ליצור מתפרצות מארץ החלומות. אין ספק שבארסה תשלוט ותחזיק בכדור מעל 60% מהזמן אבל כאן צריכה לבוא טביעת האצבע של המאמן, אני מאמין שהוא רוצה להיות מאמן שנזכור שאותו לחיוב בשל מקוריותו ולא בגלל שסחט מילינים לשווא מאנשי המפרץ.

היעוד של סיטי בחיים כנראה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה רבה על טור נפלא שמזכיר כוכבי עבר גדולים מסוגם של קראבליו ,קווארסמה וברבטוב .
    לגוף העניין הטור נפלא אך איני מסכים איתך כ"כ
    הנה כמה תובנות שלי
    1. למעט לברקוזן לא הייתי פוסל לגמרי סיכוי של אף אחת מהן בטח לא לפני רבע הגמר.
    2. פורטו : קווארסמה הוא שחקן מדהים חבל שלא הוכיח זאת מחוץ לפורטו אך בעיני הוא מכונה הרונאלדו של פורטו והוא פשוט מדהים לערוב ימיו שווה לצפות.
    3. מונאקו : סה"כ כמות השערים הנמוכה במפעל מעניין איך זה יסתדר מול ארסנל אחת מהקבוצות האטרקטיביות והמהנות במפעל…קרבליו הזכרת לי נשכחות יהיה מרתק לראות כיצד יתמודד ברמה הגבוה ביותר לראשונה מאז עזב את פורטו (דרך צ'לסי וריאל ).

    4.. ארסנל דווקא בשיטת גביע עשויה להיות הסוס השחור התרע מזלה והיא נאלצה לפגוש במפלצת של מינכן בשנתיים האחרונות כשלפני כן במפלצת של בארסה (דאז) …השנה סוף סוף ההגרלה היא נוחה בשמינית הגמר והשמיים הם הגבול.

    5. יובה לא נראית מאיימת אך קישור עם וידאל ,פוגובה ופירלו כשמקדימה טבס ומאחור בופון והקשוחים האיטלקים עם תוספת אברה הוותיק והטוב …בקיצור לא יהיה פשוט מולה יחד עם זאת ולמרוץ כל הבעיות של דורטמונד בעיני דורטמונד היא היא הפייבוריטית למרות הכל.

    6. הסיטי : כולה שנה שנייה בשמינית ושוב הגרלה רצחנית …בשנה שעברה זה באמת היה קליל מדי לברסה השנה חשבתי שבסיטי יפיקו לקחים אך הוגד לי שטורה מושעה מהמשחק הראשון בסיטי …בקיצור משחק ראשון בלי טורה ומשחק שני בקאמפ נואו נראה לי קצת יותר מדי לסיטי …אבל פלגריני כבר הוכיח עצמו בליגת האלופות בקבוצות הרבה פחות טובות (חצי גמר 2006 עם ויריאל …ואלמלא הפנדל שהחמיץ ריקלמה האגדי …לכו תדעו איפה זה היה נגמר…וכן רבע גמר 2013 עם מלאגה ושברון הלב מול דורטמנד …אם היו חוטפים רק שער אחד בזמן פציעות היו בחצי ).

    בקיצור למרות הכל לא הייתי פוסל את סיכויי הסיטי .

  2. מצווין משה!!! סקירה ברמה מאוד גבוהה, מקיפה ואיכותית.
    מסכים לחלוטין עם זה שהליגה הזו הפכה לנחלתן של ארבע הגדולות והשנה זה אפילו יותר דומיננטי כי צ'לסי הנוכחית היא הטובה ביותר בשנים האחרונות וכמה מההופעות הקודמות שלה בשנים האחרונות היו בגלל הרבה מזל ופחות יכולת. השנה היא מועמדת לגיטימית להמשיך עד הסוף (אם זה יקרה מוריניו יעבור את לברון בתור איש הספורט עם האגו הכי כבד שיש..).
    בקשר לסיטי – אמרת דבר והיפוכו. מצד אחד ביקרת אותה על כך שלא עוברת את השמינית או אפילו טת שלב הבתים ומצד שני ציינת שתמיד היא נופלת בבית המוות ואחרי זה מקבלת את בארסה. מן הסתם, אם סיטי היתה מקבלת הגרלות קלות יותר היא היתה מגיעה יותר רחוק כל שנה. בשלוש השנים האחרונות היא מקבלת את ריאל ופעמיים את ביירן, כלומר, נקודת פתיחה הכי קשה שיש ומקסימום מקום שני ואז היא מקבלת את בארסה. היא לא עברה את שלב הבתים כי גם הקבוצות האחרות בבית שלה היו מצוינות (אם אני זוכר נכון – רומא ונאפולי).
    העניין הוא שבגלל שהיא מודחת בשלבים מוקדמים היא לא מצליחה לייצר נקודות דירוג שיעזרו בהגרלות הבאות וכמובן שהמזל כבר כמה שנים בוגד בה. היא תיתן פייט אדיר לבארסה והכל שם פתוח.

  3. אחלה סיקור, נהנתי לקרוא!

    לדעתי, אתה לא מדייק בהקשר של הקישור של יובה.
    אם בעונה שעברה השחקן שלא ניתן להחליף היה וידאל, השנה המשבצת הזאת שייכת בלעדית לפוגבה. הוא השתדרג בצורה משמעותית והוא השחקן הכי חשוב של יובה בקישור – גם חוצפה, גם הברקות ולשם שינוי גם יעילות ומספרים(כיבושים ובישולים) הופכים אותו לחסר תחליף בקישור – החסרון שלו יורגש הרבה יותר מכל חסרון אחר בסגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט