פריוויו יום שני – הקליפרס בדאלאס/ רון טחן

תשעה משחקים ייערכו היום, כאשר במוקד הקליפרס נטולי בלייק גריפין מגיעים לדאלאס נטולי רייז'ון רונדו, מה שגורם לי לתהות, האם המשחק המרכזי היום הוא בכלל בין ג'ייסון קיד ומילווקי שיארחו את ברוקלין? בואו ונבדוק

אינדיאנה (32-20) – סן אנטוניו (19-32) 2:00

אמש החמיצה האלופה הזדמנות להשתוות לקליפרס במקום השישי במערב, עת הפסידה בחוץ לטורונטו בקנדה.

אינדיאנה מן הצד השני, ניצחה באופן דרמטי את שארלוט לאחר חדירה יפה של ג'ורג' היל, במה שהיה ניצחונה השלישי ברציפות של הפייסרס, רצף הניצחונות הנוכחי הגבוה במזרח, שעל הדרך קירב אותה למרחק שני משחקים בלבד מהמקום המוביל לפלייאוף, וזאת לאחר תקופה איומה של הקבוצה.

האם הרצף יימשך, ואחרי שהפסידו אתמול לצמד הג'ונסונים של טורונטו (ג'יימס עם 20 ואמיר עם 15), יפסידו הערב הספרס לצמד ההילים (ג'ורג' וסולומון) של אינדי? לדעתי התשובה היא שלילית. היום, חניכיו של גרג פופוביץ' יכפרו על אתמול, ויהפכו את מאמנם לתשיעי בהיסטוריה עם 1,000 ניצחונות בקריירה.

פופוביץ מתאמן על חגיגת המאורע

פילדלפיה (40-12) – גולדן סטייט (9-40) 2:00

לאחר ההפסד לאטלנטה, התאוששה גולדן סטייט בחוץ מול אחת מנמושות הליגה, הניו יורק ניקס. היום היא תתארח אצל נמושה אחרת, פילדלפיה.

פילדלפיה מצידה, למרות פציעו של טוני רוטן, נראית טוב למדי בהשוואה לתחילת העונה, וניצחה כבר 4 פעמים ברציפות בביתה, אך זה לא אמור להרשים את גולדן סטייט, שניצחה ב – 40 הפרש במפגש הקודם בין שתי הקבוצות.

קרי וחבריו ינצחו בקלות.

וושינגטון (20-32) – אורלנדו (38-16) 2:00

לאחר שוושינגטון שמה סוף לרצף ההפסדים הגבוה ביותר שלה העונה (חמישה במספר) עת פירקה לגורמים את ברוקלין, היום תנסה קבוצתו של ג'ון וול להמשיך ולנצח בעודה נאבקת על המקום השלישי במזרח. למזלה, היא תפגוש את אורלנדו, שאמנם נראית טוב בשני משחקיה הראשונים מאז חילופי המאמנים, אך עדיין נחשבת ליריבה נוחה למדי.

עוד ניצחון לאוסף?

אורלנדו תהיה קרובה גם הפעם, אך הויזארדס ינצחו בדרך לסוויפ עונתי (ניצחו בשלושת המפגשים העונה).

מיאמי (29-21) – ניו יורק (41-10) 2:30

ההיט בתקופה לא טובה, והפסידה בשלושת משחקיה האחרונים. הניקס בעונה לא טובה, בדרך לעונה הגרועה בתולדות המועדון, ומדורגת אחרונה בליגה, ובטח גם תפסיד בהגרלת הלוטרי בדראפט ותבחר רביעית.

האולסטארים של שתי הקבוצות, דווין וויד מההיט ואנטוני מהניקס בספק למשחק, כאשר רוב הסיכויים שוויד ינוח ומלו יחזור. בנוסף, חסן ווייטסייד המדהים, נמצא אף הוא בספק למשחק עקב פציעה בקרסולו.

שלושה מבניו המובחרים של דראפט 2003 העצום

בהנחה ומבין השלושה המוזכרים למעלה מלו יהיה היחיד שישחק, הוא יתעלה  על אולסטאר אחר, כריס בוש, בדרך לניצחון חוץ מפתיע של הניקס. במידה ולא, מיאמי תיקח.

מילווקי (23-28) – ברוקלין (29-21) 3:00

בעונה שעברה ג'ייסון קיד הוביל את הנטס אל הפלייאוף לאחר תחילת עונה גרועה. העונה, במילווקי, הוא ממשיך להשתמש בניסיון שצבר בתקופתו בנטס ומוביל את הבאקס המפתיעים ביציבותם לעונה מצוינת. היום הוא יארח את קבוצתו לשעבר, במטרה לקבע עוד יותר את אחיזתה של קבוצתו במקום השישי במערב, ואפילו להתחיל להתקרב לחמישייה הפותחת.

במפגש הקודם העונה בין השתיים, הבאקס ניצחו בחוץ בסיום מותחן. הערב, ברוקלין תנסה "להחזיר טובה", בזמן שהיא ממשיכה להילחם על מקומה בשמינייה הפותחת של המזרח.

ברנדון נייט והגריק פריק נראים מצוין לאחרונה, אבל היום ברוקלין תצליח להפתיע עם ניצחון חוץ יקר ודחוק.

מינסוטה (40-11) – אטלנטה (10-42) 3:00

לאחר רצף ניצחונות היסטורי, הלהקה של אטלנטה, הראשונה במזרח, חוותה תקלות קלות במערב, הראשונה אצל ניו אורלינס, והשנייה אתמול מול מממפיס החזקה. היום היא תתארח אצל האחרונה במערב, מינסוטה, שמאז חזרתם של מרבית שחקניה הבכירים מפציעות, נראית, כצפוי, הרבה יותר טוב. האם זה יספיק מול ההוקס החזקים? לא היום. אטלנטה תתאושש מההפסד בדרך לניצחון.

ניו אורלינס (24-27) – יוטה (33-18) 3:00

משחק חשוב ביותר לניו אורלינס, שהתבשרה כי פציעתו של המועמד ל MVP, אנטוני דיוויס, אינה חמורה וכי השחקן יחמיץ בסה"כ שניים-שלושה משחקים. הבעיה של הפליקאנס היא שבמאבק הקשה על מקום לפלייאוף, כל משחק הוא קריטי. לאחר התבוסה הביתית לבולס, היא תארח היום את יוטה, קבוצה לא רעה למרות מאזנה החלש. ניו אורלינס זקוקה לניצחון, והיום טייריק אוואנס וראיין אנדרסון יצליחו לסייע לה לנצח.

דאלאס (18-35) – קליפרס (19-33) 3:30

מפגש בין שתי קבוצות שערב תחילת העונה ראו עצמן כמועמדות לאליפות, וכרגע נחשבות למועמדות להדחה בסיבוב הראשון. דאלאס עדיין לא יציבה מספיק, אך בכמה ממשחקיה האחרונים הוכיחה אופי חזק כאשר הצליחה לחזור ממצבים של פיגור במשחק בדרך לניצחונות חשובים. היא תחסר גם היום את רייז'ון רונדו, אך יחסית לקליפרס, אין לה על מה להתלונן.

הם לא ישחקו היום

הקליפרס המאכזבים התבשרו כי בלייק גריפין זקוק לניתוח במרפקו וכי זמן ההחלמה ייקח בין שלושה לחמישה שבועות. האופטימיים באוהדי הקבוצה יסבירו שהוא יספיק לחזור בזמן כדי להיכנס לכושר שיא לקראת הפלייאוף. הפסימיים באוהדי הקבוצה ידאגו שהקבוצה תתמוטט ובמקרה הגרוע תסתבך במאבקים על המקום השמיני בפלייאוף. כשכריס פול נפצע בעונה שעברה, בלייק לקח את הקבוצה על כתפיו ושיחק נהדר. כעת, זהו תורו של כריס פול. אולי הוא יצליח, אבל לא היום.

דאלאס ב – 5

דנבר (32-19) – אוקלהומה (25-26) 4:00

זהו. עם חמישה הפסדים רצופים, מתוך 12 הפסדים סה"כ מתוך 13 המשחקים האחרונים שלה, דנבר סיימה את העונה, ותקועה במקום רע באמצע. טיי לאוסון הוא באמת היחיד שמנסה בכל משחק, אבל לא זוכה לסיוע אמיתי מחבריו, ולא אופתע אם בסוף העונה יוחלט על סיום דרכו של המאמן המבטיח, ברייאן שואו.

בדרך החוצה?

את אוקלהומה הצרות של דנבר לא מעניינות. הקבוצה שכל כך מתקשה העונה, כבר התאוששה מההפסד הביתי על הבאזר לניו אורלינס, ולאחר שהביסה בקלות את הקליפרס, תרצה להמשיך לנצח לפני פגרת האולסטאר, בדרך לרצף ניצחונות שיכניס אותה מחדש לתמונת הפלייאוף.

אוקלהומה אמנם עייפה יותר, אך לווסטברוק ודוראנט נמאס להפסיד. הת'אנדר יתגברו על הנאגטס, ויתקרבו למרחק משחק וחצי בלבד מפיניקס השמינית.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. ימי שני על הנייר די מבאסים באופן קבוע, אבל וואלה יפה, אתם מוציאים אותם בסדר גמור בפריוויו.

    ברייאן שואו זה חתיכת בלוף. עשה רק רע בדנבר.

  2. הראשונה במזרח נגד האחרונה במערב…

    האם זה יעזור לפתרון השאלה הגדולה של החיים, היקום וכל השאר ?
    האם המערב טוב מהמזרח ?

    נראה…..

  3. כמו לולייני טרפז ללא רשת תחתיהם,
    כך דוראנט וראסל נואשים לחיים אחרי העונה הסדירה,
    הגורל אוהב את חסרי המורא.
    (ושונא את אוהדי השמשות)

    ותודה על הסיקור המקדים.

  4. זה הדלב שבו כל משחק לOKC הוא מאסט
    נראה לי שהקליפרס בסכנה לצלול לאיזור המקום ה 7 -8 במערב
    קרבות המיקום על הפלייאוף מטורפים השנה

  5. האם הספרס הזדקנו?
    יש מי שיאמר ש"אבד עליהם הכלח". ו-"כלח" מה משמעותו?
    בספר איוב מופיע הפסוק:
    "גַּם כֹּחַ יְדֵיהֶם לָמָּה לִּי עָלֵימוֹ אָבַד כָּלַח."
    רש"י פרש "כלח" כזקנה, גם בעברית של תקופת הבניים פרשו "כלח" כזקנה – אסף הרופא בן ברכיהו, היה אומר על תרופות המתאימות לזקנה שניתנות ל"בני אדם שנכלחו".
    אבל המילה "כלח" כתובה פעמיים נוספות בתנך:
    "מִן הָאָרֶץ הַהִוא יָצָא אַשּׁוּר וַיִּבֶן אֶת נִינְוֵה וְאֶת רְחֹבֹת עִיר וְאֶת כָּלַח."
    "וְאֶת רֶסֶן בֵּין נִינְוֵה וּבֵין כָּלַח הִוא הָעִיר הַגְּדֹלָה."
    ובספר שלי (in my book), ה"כלח" של הספרס, היא ה"כלח" מספר בראשית, כלומר הספרס עדיין "העיר הגדולה", ואני עדיין חושב שהם הקבוצה לנצח (the team to beat)
    ואינדיאנה? על אינדיאנה (בהרכב הנוכחי) בהחלט אבד הכלח…

      1. מנחם, זה לא אני,
        זה ה-OCD, אבל –
        הכלך הוא צמח המתאפיין בעמוד תפרחת שיכול להגיע ל-2 מטר ויותר.
        האגדה מספרת שבקנה הכלך הסתיר פרומטאוס את ניצוץ האש שהבריח מהאולימפוס לבני האדם.

    1. נאה דרשת גיא, אבל אפשר להמשיך ולדרוש: המילה כלח מופיעה עוד פעם בספר איוב: "תָּבוֹא בְכֶלַח אֱלֵי-קָבֶר; כַּעֲלוֹת גָּדִישׁ בְּעִתּוֹ" (פרק ה, פסוק כו), שזה בעברית פשוטה: "תמות כשאתה בשל לכך, כפי שתבואה נקצרת בשעתה". ולכן רש"י מפרש, מתוך הקונטקסט, את "כלח" כך: "גמר בישול התבואה כשבישלה כל צורכה". את הפירוש "זקנה" לוקח רש"י מחז"ל (רש"י חי במאה ה-10, אלף שנים פלוס מינוס אחרי חז"ל). ולמה זקנה? גימטריה! בכלח=60, היינו 60 שנה, זקנה מופלגת בימי חז"ל.
      אבל למה כתוב באיוב "וְעַתָּה שָׂחֲקוּ עָלַי צְעִירִים מִמֶּנִּי לְיָמִים אֲשֶׁר מָאַסְתִּי אֲבוֹתָם לָשִׁית עִם-כַּלְבֵי צֹאנִי. גַּם כֹּחַ יְדֵיהֶם, לָמָּה לִּי? עָלֵימוֹ (עליהם) אָבַד כָּלַח." איוב מדבר על אנשים צעירים, האם הזקנה אבדה להם? למה הוא מתכוון. נראה לי שכאן "כלח" עניינו דווקא כוח, עוצמה. כלומר הצעירים האלה, למה אני צריך אותם? אבד להם כל הכוח.
      וכאן אפשר לחזור לפסוק שפתחנו בו: "תָּבוֹא בְכֶלַח אֱלֵי-קָבֶר". כלומר, תמות כשאתה בשיא כוחך. ואידך – זיל גמור.

      1. עדיין, אנחנו ממש מדרדרים את תרבות הדיון באתר…
        עשית לי את הערב עם התגובה שלך.

        ותוספת, שלא קשורה ל"כלח" או לסן אנטוניו,
        אבל בהחלט קשורה למצב הקיומי שלנו –
        אסף הרופא, שחי במאה ב-6, לימד את תלמידיו:
        "אל תגלו את סוד אדם אשר האמין לכם ; ואל תקחו כל כופר לחבל ולהשחית ; ואל תקשיחו לבב מלחמול על דל ואביון לרפא ; ואל תאמרו על טוב רע ועל רע טוב"

  6. ו, OKC חייבים להתחיל לנצח.

    המזל שלהם הוא שכרגע פיניקס בתקופה לא טובה, אבל זה לא יימשך עוד הרבה זמן כי הם משחקים טוב ופשוט לא מנצחים.

    OKC לעומת זאת, גם לא מנצחים וגם רוב הזמן לא נראים טוב.

    מה נסגר עם KD, הוא הפך לפציעה מהלכת.

    והטרייד של וויטרס – אמנם הם לא ויתרו על שום דבר חשוב, אבל לא נראה שהם הרוויחו משהו משמעותי. בטח לא שחקן מהסוג שהם צריכים, קרי אחד שמבין כדורסל ויעזור לעשות קצת סדר בבאלגנווסטברוק.

  7. אחלה פריוויו ליום משחקים די בינוני.
    אני מחכה למהפכה בדנבר שחייבת בנייה מחדש מסביב ללאוסון ופאריד (לא תופס מהאחרון אבל קיבל חוזה גדול בקיץ אז בכל מקרה אין ברירה לגביו). זה הזמן לבחירות דראפט תמורת הנכסים שלהם – וילסון צ'נדלר שחקן סבבה, היקסון יכול ליות שחקן ספסל טוב באיזה קונטנדרית (פורטלנד, קליפרס).
    דבר נוסף שאני מחכה לו הוא פוסט על שיקגו שיסביר איך קבוצה עם שני אולסטארים, שחקן ההגנה של העונה שעברה, MVP לשעבר, אחד הרוקיס המוערכים, שבתחילת העונה היתה מועמדת כמעט וודאית לגמר המזרח, מדשדשת ככה ואפילו ביתיות לא יהיה מובן מאליו בשבילה.
    ואיך קבוצת ההגנה הכי טובה בחמש שנים האחרונות הפכה לקבוצת הגנה ממוצעת בליגה.

  8. דינג דונג
    דינג דונג!
    השעה 4:32 בערד והניקס מובילים על מיאמי במיאמי!
    לסגור את המשחק! לעצור את הליגה!
    דינג דונג לקום כולם…
    דינג דונג לקום עכשיו!

    השששכמה.. השששכמה… קומו עורו פיקחו עיניים… יום חדש עולה על המים… לכולם.. בוקר טוב!

  9. כן כן רבותיי המלומדים זה קרה… זה התרחש.. זה אכן התחולל…
    אתם לא טועים. האוזניים הזקנות האלה עדיין עובדות. הניקס הובילו במיאמי.
    התוצאה הייתה 73:72 והרגע שלהי הרבע השלישי כאשר שחקני הניקרבוקרס מניו יורק, העיר מספר אחת בעולם המשחקים כרגע מול קבוצת ההיט ממיאמי, עלו ליתרון של.. נקודה!
    האוזניים הזקנות האלה שומעות היטב.. כן כן. .. נקודה!

  10. מצד שני, עצרנו את חסן האדמירל ווייטסייד על 7 נקודות. מתי פעם אחרונה מישהו עצר את האדמירל על שבע??
    עכשיו שיבואו גולדן סטייט ונראה לפסטוס אולג'ואן אזילי מאיפה משתין הניקרבוקר.

  11. 91:82.לנו לא אכפת שהניקס הוא מעוות.
    בלבנו נוצר רגע קסום שהוא רק שלנו. רגע קסום שהיה וחלף ויהיה איתנו לנצח.
    שישוב החורף.
    שירד השלג.
    שתכה הבצורת ויופיע ארבה.
    סופות
    הצפות
    הפסדים
    תבוסות
    יחליקו עלינו.
    אנחנו טפלון.
    אנחנו הובלנו במיאמי.

    GO KNICKS!

  12. מכירים את זה שהמפנים של הזבל נותנים לפח הירוק ליפול בבום על הכביש והפח חוטף סדק ארוך בצד שדרכו מטפטף מיץ של זבל?
    אז א המיץ הזה הם הניקס.
    אבל ב, למי שרוצה יש לי קבוצה פח לתת חינם.

    101:86, שלוש וחצי דקות לסיום, אם שאלתם.

  13. האמת לא כוחות. בשביל מיאמי הרוח של לברון עדיין מרחפת באולם ועוזרת להם, אבל הרוח של וויליס ריח כבר מתה. אין מי שיעזור לנו.

  14. נגמר 109:95. אני מקווה מאוד שראיתם בעצמכם שאם לא השריקות השערורייתיות שעצרו את המומנטום היינו משלימים את הקאמבק.
    שופטים אנטישמים.
    לך תבנה מדינה.

  15. המונולוגים של דובי הם אחת הסיבות, שעוד לפני שהקפה מוכן (ולמרות שקבוצתי לא משחקת הלילה), הטעימה הראשונה שלי מהמרשתת הוא אתר הופס.

  16. לנו לא אכפת שהניקס הוא מעוות
    או שהוא נשמע כמו שם של מחלה
    הפסדנו די בסדר, וזה מה שקובע
    ושנה הבאה יהיה פה משגע
    זיוה….

      1. או עוד יותר מוצלח – לאמא של החבר הכי טוב שלי קוראים זיוה. כמה שהוא אכל את השיר הזה…

        ואם כבר פוליאנה פרנק אז אי אפשר בלי להזכיר את השיר האלמותי 'גם אני רוצה להיות חייל בצבא ה-הגנה'

  17. כבר כמה זמן שאני מנסה למצוא את האנלוגיה שתביר את הצמד ראסל/דוראנט. בהשראתו המוסיקלית של דובי פתאום הבנתי:
    דוראנט הום תום סוייר (מהשיר של RUSH),
    וראסל הוא זיגי (של דייויד בואי).
    ואוקלהומה? אוקלהומה הם ג'נסיס, רגע לפני שגבריאל עזב…

      1. כבר כמה זמן ברור לי ש:
        דאנדרה יכול להיות סנטר אמיתי רק בפורים,
        גריפין עקף את לברון, וכיום הוא הבכיין המצטיין,
        וה-MVP היחיד שיהיה לכריס פול זה "השחקן המצטיין בפרסומת".

        1. נדבר עם האשך וננסה לשחזר דיון שקיימנו כאן לפני מספר חודשים בסוגיית כריס פול והצטמקותם המהירה של אשכיו ברגעי ההכרעה.
          המסקנה שהגענו אליה הייתה כזו:
          כאשר המשחק נכנס לרבע הרביעי, וההפרש קטן מחמש, מוחלף לפתע כריס פול באחיו התאום הזהה לו בכל ועונה לשם קליף.
          קליף פול הוא שחקן גרוע ונוטה להחטיא זריקות מכריעות ובאופן כללי לוקה בשיתוק שופטים כללי בשתי הדקות האחרונות במשחק.

  18. דובי, אני לא מבין למה אתה עושה את זה לעצמך, גם כל כך מוקדם בבוקר, וגם לראות את הקבוצה הגרועה הזאת. מילא המאזן גרוע, אבל גם המשחק עצמו גרוע ומשעמם…

    מצד שני מוריד בפניך את הכובע, אתה אוהד אמיתי. אני חזרתי לעקוב אחרי ה NBA בזמן ששיקאגו שיחקו מול בוסטון בסדרת פליאוף אגדית, שבה הפסידו 4-3, עד אז לא יכולתי לראות את הבולס 🙁

כתיבת תגובה

סגירת תפריט