צ'מפיון ליג פאור-רנקינג (חלק א') / מאת הגולש משה אלישע

Champions League-Power Ranking

חלק א'

מאת משה אלישע, חייל משוחרר, בדרך לטיול לניו זילנד לפני חזרה לימודים

לקראת חזרתה של ליגת האלופות, הגיע הזמןלדרג את הקבוצות בליגה הכי פופולארית בעולם. מכיוון שהכתבה היא לאתר הופס לקחתי קונספט חביב של אוהדי הכדור הכתום, הפאוור רנקינג. השנה הספורטיבית מחולקת לשיאים של ענפי הספורט, המוקד בחודש האחרון עבר לפוטבול האמריקאי, וכעת הגיעה זמנו של הפוטבול האירופאי שיעורר את מירב העניין בספורט העולמי(מצטער-מרץ' מדנס לא עושה לי את זה) וכשיגמר כמובן יפנה את המקום לאהבת ליבנו, פלייאוף ה-NBA. הכדורגל היה בתקופה של שממה, כמעט ולא היו משחקים גדולים מאז יצאה הצ'מפיונס ליג לפגרה וכעת הרעב לחזרתה גדול מתמיד.

נתונים כללים:

ממוצע שערים-2.91
ממוצע בעיטות למסגרת-9.36
ממוצע קרנות-9.57
ממוצע עבירות-25.46
ממוצע מסירות-903.55
ממוצע אחוזי הצלחה במסירות-87.5
מלך השערים-1)לואיז אדריאנו-9, 2)ליאנל מסי-8, 3)שישה שחקנים עם חמישה שערים.
מלך הדיסטנס(מהשחקנים שנשארו במפעל)- קוקה-73774 מטר(12.3 ק"מ למשחק-מדהים!!) היה רק שחקן אחד שהקדים את קוקה.
מחלקי הבונבוניירות-1)ססק פאברגס וקוקה בצוותא-כ"א עם 4 אסיסטים.


קוקה.אנרג'ייזר אנושי.

**************************************************

הנה דרוג ה-POWER RANKING שלי שיופיע בכמה חלקים:

**************************************************

16)שחטאר דונייצק-

איך אני נראית?: באופן כמעט סנסציוני שחטאר מגיעה כשהיא במקום השני באוקראינה, כשהיא מפגרת בחמש אחרי דינמו קייב. אך יש נסיבות מקלות, הקבוצה שאצטדיונה הופצץ בעקבות הסכסוך הרוסי-אוקראיני משחקת בלבוב שנמצאת בצד השני של אוקראינה וממוצע הקהל שלה ירד ביותר מפי שניים, יש גם נגיסה במעמדה הכלכלי ורמת השחקנים הברזיאלים שמגיעים אליה בירידה והסיבה היחידה שהיא נמצאת במעמד הזה של שמינית הגמר היא הברזילאים הותיקים שלה ,לואיז אדריאנו, אלכס טשיירה ודאגלאס קוסטה וגם הם לא בטוח ישארו שם אחרי העונה הזאת גם בעקבות יכולתם(הטובה) וגם בגלל המצב במדינה.הכושר בו היא מגיעה לא רלוונטי מכיוון שבאוקראינה נמצאים בפגרה כבר חודשיים.
מה הסיכוי לדייט שלישי?:אין סיכוי!!! עם כל הכבוד לזה שאת אוקראינית ועשירה עם תחת ברזילאי החיה ממינכן תסיים את הסיפור בדייט השני. למרות שאני די בטוח שזה לא יהיה בתבוסה אבל רק בגלל שמינכן לא תשחק בהילוכים הכי גבוהים שלה.
מה אתה הכי אוהב אצלי?: Luiz Adriano !!! מלך השערים של ליגת האלופות עד כה נתן את תפוקתו בשלושה משחקים בלבד, אבל עם כוכבית קטנה מכיוון ששמונה מהם היו מול הקבוצה הגרועה בהיסטוריה של ליגת האלופות בשלב הבתים, אבל עדיין שמונה שערים בשני משחקים מול כל קבוצה זה דבר של מה בכך. ללא ספק השחקן הכי טוב של שחטאר אבל מול באיירן הוא לא יושיע אותם, הדבר היחיד שינסה זה אולי להוסיף שער למאזן כדי שאולי יסיים את העונה כמלך השערים של המפעל, למרות שהסיכויים לכך לא גבוהים.

.
המפציץ הברזילאי.לואיז אדריאנו.

******************************
15) פ.צ. באזל-

סטטוס: האלופה של שוויץ ב6/7 מהשנים האחרונות בדרך הנכונה לעוד אליפות בביתה. הקבוצה לא התחזקה ולא נחלשה בחלון ההעברות הנוכחי, אך אין זה אומר שלא מדובר פה בקבוצה איכותית ומסוכנת. קבוצה די מאוזנת שחקנים טובים בכל העמדות בלי כוכב מובהק, עם המאמן פאולה סוזה המוכר לנו משנה שעברה במכבי ת"א, שעושה עבודה נהדרת. אך לרעתה עומדת העובדה שכמו שחטאר היא נמצאת בפגרה מתחילת דצמבר ואין לדעת באיזה כושר היא מגיעה לקראת ליגת האלופות.
מה הסיכוי לדייט שלישי?:אם באזל הייתה מגיעה בכושר משחק, כפי שהיא שיחקה עד תום שלב הבתים הייתי אומר שהסיכויים הם 60-40 לטובת פורטו שעדיין קבוצה איכתית מבאזל, אך בהתחשב בנסיבות הקיימות, מה גם שפורטו בכושר לא רע, הסיכויים של באזל להמשיך הם 25%. באזל שתקווה שהחוד שלה של שטרלר הוותיק וגאשי,מלך השערים שלה יפתיעו את הגנת פורטו, לא באים במצב אפטימלי בלשון המעטה למשחק. לסיכום- יקית וסולידית, לא נראה לי שנמשיך לדייט שלישי.
מה אתה הכי אוהב אצלי?: הדבר שאני הכי אוהב בכדורגל של באזל, היא העובדה שזו קבוצה אירופאית אמיתית, הווי אומר-משמעת חזקה,משחק אגרסיבי עם יכולות התקפיות לא רעות אבל גם לא וירטואוזיות,הבנת המשחק ברמה גבוהה, אין שם היררכיה בשחקנים, חבורה מלוכדת וקבוצתית. לא ברמה של רבע גמר ליגת האלופות, אבל אחלה קבוצה לסטנדרטים שלה.

*********************
14)בורוסיה דורטמונד-

סטטוס:מה אפשר לאמר על ה- ) Schwarzgelben(צהוב-שחור(, שנמצאים במצב הגרוע ביותר מתחילת המילניום הנוכחי לפחות, מקום אחרון בבונדס ליגה, האוהדים כועסים(קהל מספר אחד באירופה),השחקנים לא פוגעים, אך בצד החיובי של העניין היא עדיין רק 2 נק' מהקו האדום וכמה נצחונות יכולים להוציא את הסגל האיכותי הזה מהבוץ שהם נכנסו. אבל עדיין אם מסתכלים במבט רחב יותר מזה היא לא תהייה שנה הבאה 97.8% בליגת האלופות, וזה המינימום בשביל קבוצה כה מוכשרת, אני כל כך אוהב את הקבוצה הזו שעושה לי רע להמשיך לרשום עליה. קלופ שנחשב עד לפני חצי שנה לחפצת ליבם של כל בעלי הקבוצות בעולם יכול תוך שנה להפוך למנודה, ואני מאוד מקווה שהמאמן הגאון הזה יוציא את דורטמונד מהבוץ וזו תהיה 'עוד שנה' בהסטוריה של דורטמונד. הסיבה היחידה שהיא נמצאת במקום ה14 ולא 16 היא שהקבוצות שמעליה היו בפגרה ארוכה וחומר השחקנים של דורטמונד איכותי עשרות מונים משתיהן.
אז מה אתה אומר, שנעלה אלייך לדירה?: סגנית אלופת גרמניה פוגשת את הגברת הזקנה ואם לא לאמר את האמת זה נראה במצב הנוכחי כמפגש חד צדדי, אך בפועל זה לא יהיה כך. דורטמונד עם כל הכושר הרע שלה, עדיין באירופה השנה לא איכזבה,וכנראה שמהמעמד עושה את שלו במקצת ודורטומנד עושה הפרדה כשהיא רואה בשלטי הפרסומת את הכוכבים של אופ"א ומביאה יכולת טובה יותר. אבל מה לעשות שהם לא מכונות וכשיש יריבה חזקה כמו יובה גם עם סוויץ' בראש זה כנראה לא יספיק. מה שכן גונדוגאן ורויס ישחקו לראשונה יחד מאז גמר ליגת האלופות נקווה שאולי זה יעשה להם טוב. לסיכום-וואלה היא נראית טוב אבל נראה שמשהו עובר עליה, לא מעלה תמהוניות לדירה.35% לדורטמונד.
תכונה בולטת: מרקו רויס!!!שחקן אדיר, כשהוא בריא,שזה בערך אף פעם, הוא לא נופל מאף אחד באירופה מלבד מסי ורונאלדו(למרות שבטעמי האישי גם מרונאלדו אבל זה קונצנזוס שאני לא מתכוון להילחם בו), יכולת אישית מדהימה, דריבל,סיומת,ראיית משחק, מהירות,כמעט והדיח במו רגליו שנה שעברה את ריאל מדריד. חסר קצת את מימד הפיזיות אבל אם דורטמונד תעשה משהו באירופה השנה זה כנראה בגלל האיש הזה.


רויס בפוזה אופיינית.

************************

13)שאלקה04-
מה המצב?: שאלקה אולי תשאב עידוד מהתיקו האחרון מול באיירן והניצחון על האנובר, ותצא לתקופה יותר טובה ממה שהיא הייתה עד לפגרת החורף הגרמנית. אמנם היא לא נמצאת במצב קטסטרופאלי כמו יריבתה השנואה דורטמונד אך היא גם אינה היכן שציפתה להיות בתקופה זו- טופ4 לפחות בטח בעונה דורטמונד מדשדשת לה בדרום הטבלה. מלבד נאסטסיץ' שהשאילה מסיטי, שאלקה לא התחזקה יותר מדי. הקרב על המקום לליגת האלופות הולך להיות קשה בגרמניה מול לברקוזן ומנשנגלדבאך בעיקר וגם אאוגסבורג, לכן רוב העבודה צריכה להיות מנטלית כי כשרון יש להם, ולנסות להשאר בריאים.

דייט שלישי?! באנה נגיד זה בצורה הכי מחמיאה שאפשר לשאלקה, הסיכוי שנראה אותך יותר מפעמיים השנה באירופה הוא כמו הסיכוי שמנחם יאהד את הלייקרס.
כמה אתה אוהב מ1 עד 10? לא הרבה תאמת. אני מאוד מחבב את הונטלאר וחושב שהוא קצת אנדררייטד, חלוץ שיכל לעשות קריירה טובה יותר באירופה במיוחד נוכח העובדה שהיה בריאל מדריד, אבל נראה שטוב לו שם ולהם טוב שהוא שם. חומר שחקנים טוב מאוד אבל לא כזה שמתאים לטופ של אירופה.בקיצור סגל אפור ודי משעמם לרמות האלה של ליגת האלופות.

כנראה שהונטלאר לא ישמח ככה אחרי צמד המשחקים מול ריאל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. בירור מהיר שעשיתי במרשתת מעלה שכדורגל זה המשחק הזה עם הסקור הנמוך בו אסור לגעת בכדור ביד, והוא נקרא סוקר בלע"ז.

  2. פוסט נחמד אבל לא הבנתי אם הדירוג הוא לפי כוחה של הקבוצה או לפי הסיכויים להמשיך לרבע הגמר. לצורך העניין, אני חושב ששאלקה טובה במעט מבאזל אבל הסיכוי של באזל לעלות לרבע הרבה יותר גבוה משל שאלקה.
    כך או כך, חולה כדורגל כמוני היה צריך איזה פוסט כזה בשביל להיזכר בדברים החשובים בחיים (- ;

    1. נובע כנראה מהחורף הקשה
      בגרמניה יש פגרה של חודש וגם ברוסיה ואוקריאנה בלתי אפשרי לשחק
      פוסט מושקע מאוד ואיכותי

      תודה

  3. הדירוג שלי הוא כזה
    אני אגב עושה דירוג כל שנה בזמן הפגרה המשעממת
    1. ריאל (לפני ה 4-0 כן ? )
    2. מינכן (לפני ה 4-1 )
    3. צ'לסי
    4. ברצלונה
    5. סיטי
    6. פ.ס.ז
    7. אתלטיקו (היום הייתי מעלה אותה ל מקום 5 …הדירוג מיד לאחר שלב הבתים ).
    8. יובה
    9. ארסנל
    10. דורטמנד
    11. פורטו
    12. מונאקו
    13. לברקוזן
    14. שאלקה
    15 באזל
    16 שחטאר

  4. הערה לגבי דורטמנד לדעתי תתאושש לאחר פגרת החורף …היום כנראה סנונית ראשונה.
    בכל אופן באירופה היא אחרת לגמרי ! מאשר בליגה.
    התחילה עם 4 ניצחונות רצופים וסיימה ראשונה בקלילות בבית שכלל את אסנל ,אנדרלכט וגלטסראיי .
    מול יובה המשחק תלוי בדורטמנד שכקבוצה היא לא פחות טובה והגברת הזקנה היא באמת זקנה ונראית לי עייפה ועמוסה.
    בכלל אשתקד דורטמנד הודחה רק ברבע הגמר לאחר ניצחון ביתי 0-2 על ריאל שכמעט מחק את ה 3-0 במשחק הראשון וזה היה עוד עם המון פצועים …שנה קודם לכן הקבוצה הזו הדיחה את ריאל והגיעה עד לגמר.
    לכן לא הייתי פוסל את סיכוייהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט