מכבי ת"א ממשיכה לנצח, וגל מקל בצומת דרכים / אלעד אייל

מכבי תל אביב

קבוצה גדולה נמדדת ביכולת לעבור מבחני אופי גם ביכולת בינונית של מרבית שחקניה ואולם עוין, ושחקנים גדולים נמדדים ביכולת לקחת אחריות גם בערב רע. מכבי ת"א מוכיחה הרבה אופי בשבועות האחרונים, כשהיא מוצאת את הדרך לנצח גם כשהכול פועל הפוך. במכבי יש השנה כמה שחקנים נטולי אגו שתמיד יקריבו עצמם עבור הקבוצה וייתנו הכול להצלחת הקבוצה. הערב זה היה בעיקר דווין סמית' שפשוט היה שם בכל רגע של משבר. אם זו חדירה על מיס מאץ',  שלשות חשובות או חסימות. נתון מעודד נוסף הוא שכמעט כל שחקן שעולה על המגרש יודע מה מצופה ממנו ולא מתפתה ומשתלב במשחק הקבוצתי, ועל כך מגיע קרדיט גדול לצוות המקצועי. מכבי הגיעה לדקות ההכרעה ללא שני השחקנים החשובים ביותר שלה העונה סמית ורנדל שיצאו בחמש עבירות, ולמרות זאת הצליחה לצאת עם ניצחון חשוב מול קהל אקטיבי ומעורב שדחף את קבוצתו לקאמבק גדול שלא הספיק, בזכות חסימה גדולה של טיוס בצד אחד ושלשת קלאץ' אדירה של פארגו ששוב הוכיח שלא משנה איך הוא נראה כל המשחק, כשנדרש סל מכריע הוא שם ובגדול.

למרות הכתמים הוורודים שמעטרים את הטור האופטימי הזה, והמאזן המחמיא של מכבי 1:5 בראש הבית, ויתרון שני המשחקים על ברצלונה (שהובסה ע"י ריאל), חשוב לזכור שבסיבוב השני מחכים 4 משחקי חוץ קשים! בספרד ובבלגרד, כך שכל ניצחון שנצבר כרגע במיוחד בחוץ הוא בונוס לימים קשים שעלולים לבוא. לא יזיק גם להציץ מדי פעם לבית השני שם מומלץ ביותר להימנע מלסיים במקום רביעי שיוביל ככל הנראה למפגש חסר סיכוי בהצלבה מול צסק"א. למרבה הצער נראה שהשנה למילאנו אין סיכוי להעפיל להצלבה, כך שמכבי תצטרך לחפש פראייר חלופי, או לשחק מול קבוצות חזקות (אולימפיאקוס, פנר-אולקר, או אפס אנדולו) עם מאמנים מנוסים כאוברדוביץ' ואיבקוביץ'. בכל מקרה לא מומלץ לנסות שוב את הטריק של נס מילאנו ולנסות לכוון עד כמה שאפשר ליריבה נוחה – אפס נראית כמו הבחירה שלי.

גל מקל

מה עושה שחקן שרואה בעיניים כלות את החלום שלו מתמוסס מול העיניים ? גל מקל נמצא כרגע בסיטואציה לא פשוטה, ויידרש בקרוב להכרעות קשות לגבי המשך הקריירה. גל שנחתך כזכור מדאלאס רגע לפני פתיחת העונה ולאחר מכן מניו אורלינס, לא הצליח בינתיים להשיג חוזים זמניים באן בי איי, ולמעשה מפתיחת העונה לא שיחק כדורסל באופן סדיר. לעניות דעתי בפני מקל עומדות שלוש אפשרויות עיקריות.

1.להמשיך ולחתור לחוזה זמני ולקוות שיצליח להרשים במידה כזו שיצליח להשתחל לסגל הקבוע של אחת הקבוצות. החיסרון הוא שכרגע חוזרים לליגה שחקנים רבים מהליגה הסינית שנמצאים בכושר משחק טוב ונמצאים בעמדת יתרון על גל.

2. להתפשר ולוותר זמנית על החלום, ולחתום על חוזה במכבי ת"א שמאד מעוניינת בגל. היתרון בבחירה הזו היא חזרה למשחק סדיר עם אפשרות לקבל מקום מרכזי באלופת אירופה, ואפשרות לחזור לתודעה ולאן בי איי מהדלת הראשית אם וכאשר יצליח להוביל את מכבי לזכייה נוספת או לפחות להופעה מרשימה כשחקן מוביל. החיסרון הוא השתלבות בקבוצה שרצה מצוין עם כימיה והיררכיה ברורה בסגל, כשברור שגל לא מגיע כדי להפוך לעוד שחקן בסגל. גל שחקן דומיננטי מאד באופיו ועלול לדרוך על הנעליים של פארגו כמנהיג הקבוצה, ולדחוק את אוחיון שנהנה מעונה מצוינת עד כה ובכך להפוך את הפוטנציאל לאסון קולסאלי.

3. אפשרות שלישית ואולי פחות נוצצת אבל לדעתי נכונה יותר מקצועית, היא לחתום בהפועל ירושלים שמשוועת לעוד ישראלי, ובעיקר לרכז נוסף. אם מקל יצליח להוביל את ירושלים לזכייה בתואר ובעיקר באליפות העונה הוא יכול להפוך שוב רלוונטי בשוק השחקנים, ולנסות שוב את מזלו בקיץ. יתרון – נחיתה רכה יותר ולעמדה שבה הוא יכול להפוך לרכז המוביל. חיסרון – פחות חשיפה ובמקרה של כישלון החיצים עלולים לפגוע גם בו. בכל מקרה נראה שמקל יצטרך להכריע בקרוב לאן מועדות פניו.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

    1. לאמוניקה היה הזוי אבל שופטים הם חלק מהמשחק ואף אחד לא יבטל משחק בגלל זה. העדפתי להתרכז ביכולת של מכבי לנצח למרות זאת.

      מתן מקל יכול כמובן לחתום בכל קבוצת יורוליג, אבל נראה לי שהסבירות לכך נמוכה. אני מסכים שעדיף לו לחתום בירושלים

    1. הכי ברור בעולם אחרי שרואים אותו 3 פעמים בטלוויזיה בהילוך איטי.
      אין שימוש בטלוויזיה ביורוליג?

  1. גל מקל צריך ריאליטי צ'ק- הוא לא מתאים ל-nba. לשחק ולקלוע בכמה משחקי טרום-עונה זה נחמד, אבל בתכל'ס הוא פשוט לא טוב.
    זכורות במיוחד הדקות ששיחק עם הפליקאנס. אם לסכם אותן במילה אחת- רחמנות.
    ולגבי מכבי-מסכים עם כל מילה. גודס, פיני ואלון שטיין עושים אחלה עבודה. את השם אלון שטיין כבר שמעתי בכיתה ו' כשהיינו נוסעים למחנה אימונים בכרך הסואן כפר סבא, מתארחים, מתאמנים ומשחקים ראש בראש (תמיד ניצחנו) והם לאחר מכן מגיעים לקיבוץ בעמק הירדן, מתארחים, מתאמנים ומשחקים ראש בראש (וגם אז תמיד ניצחנו..), כך עד כיתה ח' כל שנה. בקיצור, כבר אז הם סיפרו על ילד מאבן יהודה בשם אלון שטיין שכל משחק קולע 70 נקודות..

    1. גם אני זוכר אותו מאז.
      קצת אחריו היו גם אילן קדוש מנתניה וגיא קדם מראשל"צ שברוב המשחקים הסתכלו על רף ה-50 נקודות מלמעלה.

    2. אני שיחקתי נגדו ואתו בקבוצה באבן יהודה !!
      אבל כאשר היינו קצת יותר צעירים.
      אז עוד לא היה 70 אבל היה יותר טוב ממני…
      אני תפקדתי כבלם..(-:

      1. אלון שטיין היה הבטחה אדירה, ואני זוכר שאפילו רלף קליין ז"ל דיבר עליו כפוטנציאל גדול, אבל איכשהו זה התמסמס. אולי אחד מהחברה שמכירים אותו יוכל לכתוב על זה – חוויות, זכרונות או תובנות מה קרה להבטחה הגדולה הזו.

          1. נכון, הוא וגודס בני אותו מחזור פחות או יותר והובילו את התיכון שלהם לאליפות העולם לבתי ספר, אבל איזו קריירה הייתה לגודס ואיזו לאמישה.
            גודס עבד קשה מכולם ואמישה לא הזיז רגליים.
            זה באמת רעיון לכתוב על הפספוסים הגדולים בכדורסל הישראלי כמו יואב ספר למשל שהיה יכול להגיע רחוק יותר לולא הפציעות. אפילו פפי תורג'מן לא מיצה את מלוא הפוטנציאל שלו בעיני למרות קריירה יפה בליגה

          2. יניב גרין מזכיר לי גם את גם אורי יצחקי כשהצלע השלישית במשולש היא טל בורשטיין שהוא גם המוצלח ביותר עם קריירה נהדרת.

          3. קטש הוא הכשרון הכי גדול שגמר קרירה בגיל 25
            חבל
            אי אפשר לדמיין לאן היה מגיע
            הוא פרש טרם שיאו ( 28-31 ) גיל השיא לכדורסלן

  2. איך שמכבי נראים הם לא צריכים את מקל. אבל ההנהלה לא תוותר עליו ותתקע אותו לצוות המקצועי כמו עצם בגרון.
    בהחלט עדיף למקל להגיע לירושלים, למרות שאין שם יורוליג להיחשף אליו.

    איך נפלו גיבורים…

    1. לדעתי דווקא מכבי זה המקום בשבילו. אם יוכיח את עצמו השנה ברמות הגבוהות הוא יכול דרך בלאט להגיע לNBA. מכבי ממש צריכה אותו כי היא רוצה ישראלים שהם סמל ומקור הזדהות.

      ירושלים לא תיקח השנה ממכבי כלום ובאירופה גם. אם הוא מכוון גבוה זה רק דרך מכבי.

      1. מכבי צריכה אותו בגלל מצבת הישראלים, אבל הגארדים שלה סוף סוף מצאו את הרוטצייה ביניהם ומקל הוא לא שחקן לכמה דקות, הוא גארד מוביל (וכרגע פארגו הוא בעל הבית ושואוחיון בעונה טובה).
        המשחק של מכבי עם הגארדים הללו הוא מהיר וממה שאני זוכר את מקל בארץ הוא מאוד דומיננטי עם הכדור ומחזיק בו הרבה

  3. עם כל הכבוד לניצחון
    מכיב שמטה 10 הפרש ואסור שזה יקרה
    היא נשארה ללא סמית ולנדסברג המוצאים לפועל בהארכה וניצחה את המשחק דרך נס
    גם ההפסד לפני לא היה מחיוב המציאות מכבי יכלה להיות עם מאזן בייגל
    כל הכבוד לגודס שמוציא מהקבוצה הרבה יותר ממה היא
    הניצחונות על ריאל ובארסה לא טריווילים מכבי לא הצליחה בשנים האחרונות מול הספרדיות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט