סיכום יום חמישי הגדול – מבקש לשמוע קריאות התפעלות / דור בלוך

קודם כל, אם אפשר בבקשה מחיאות כפיים סוערות, 4 מ-4 בהימורים, לדעתי זה לא קרה לי מאז שמיליתי טוטו ופגעתי ב-4 מ-16 (זה היה לפני שהיה ווינר לצעירי הקוראים והכותבים באתר).

לא נשכח גם לציין שמדובר בערב גדול לישראלים, כשבלאט מנצח את הקליפרס, גרנט עולה לגמר אליפות אפריקה, ומכבי מנצחת עם שלשה בהארכה.

קליבלנד דורסת את הקליפרס, ועולה למקום ה-3 במזרח, וושינגטון מפסידה ונותנת עוד אין אינדיקציה שבמזרח זה רק אטלנטה, קליבלנד ושיקאגו אם האחרונה תתאפס על עצמה, דאלאס מפרקת את סקרמנטו האומללה ופורטלנד לא סופרת את פיניקס בדרך בדרך לניצחון חשוב במאבקי הדירוג האימתניים במערב.

אז בואו ניגש לאקשן:

שארלוט הורנטס 94 – וושינגטון וויזארדס 87

וושינגטון עם הפסד חמישי רצוף והיכולת הנהדרת של ג'ון וול שמתכונן לאולסטאר לא ממש עוזרת לה, כשהיא מתדרדרת למקום ה-4 במזרח בואכה מקום חמישי אם שיקאגו תנצח את משחקה הבא ותיצור לנו תיקו משולש בין שיקאגו קליבלנד וושינגטון.

בצד השני שארלוט כבר עם ניצחון שלישי רצוף, כשהיא מתבססת במקום ה-7 עם יתרון משחק על מיאמי ומשחק וחצי על ברוקלין, אז הכל עוד פתוח במזרח כשגם דטרויט שנמצאת במומנטום חיובי פחות או יותר מאז הטרייד עם יוסטון יכולה עוד לאתגר אותה, אבל עם אם שארלוט תשכיל לשלב את קמבה ווקר כשהוא יחזור מהפציעה היא בהחלט עשויה לממש את ההבטחה ולהגיע לפלייאוף לקראת דברים טובים יותר בשנים הבאות.

המשחק עצמו היה צמוד לכל אורכו כשריצת 21-7 של שארלוט ברבע הרביעי מחזירה אותה מפיגור 11 מול וושינגטון לניצחון נאה בבית. שארלוט שלטה בגדול מתחת לסלים עם 50-37, כשוושינגטוןממשיכה להיראות רכה מאוד על אף היכולת האישית הטובה של שחקניה.

וול קלע 15 והוסיף 13 אסיסטים כאשר פירס תורם 19 נקודות, ובצד השני ג'ראלד הנדרסון משתלט על משחק ההתקפה של קבוצתו עם כמה דנקים מהסרטים ו-27 נקודות.

קליבלנד קאבלירס 105 – לוס אנג'לס קליפרס 94

איפשהו ברבע השני קליבלנד יצאה למתפרצת, שלושה שחקנים שלה מול הסל, קיירי הגיע ראשון למסירת ההולכה וראה את לאב מגיע מאחוריו, ארווינג שהיה לבד לגמרי בחר להשאיר את הכדור ללאב שגמר בדאנק. זה היה שיאו של מאמץ מרוכז של הקליפרס להכניס את הכוכב שלה שהיה בכושר קליעה רע עד הערב לעניינים. התוצאה – 24 נקודות וגם 9 ריבאונדים ב 6 מ-14 מהשדה ו- 10 מ-12 מהקו.

נשמע לכם כמו קבוצה מאומנת? לי זה נשמע כמו קבוצה מאומנת.

מעבר לזה אין הרבה מה להגיד על המשחק עצמו, קליבלנד פתחה פער של 20 נקודות במחצית הראשונה וקליפרס לא הייתה בשכונה של לחזור למשחק הזה כשהיא סופגת עבירה טכנית אחרי עבירה טכנית מתוך תסכול עמוק.

רוצים עוד חדשות טובות לקאבס? ג'יימס שיחק רק 27 דקות, ארווינג רק 31 וזה היה הכי הרבה ששחקן חמישיה של הקאבס שיחק היום, כשתומפסון ודלודובה מקבלים 20 דקות כל אחד.

בצד השני הקליפרס נראו לגמרי לא בשליטה והדיבור על כך שימיו של דוק ספורים נראים רציניים יותר ויותר. איך שגלגל מסתובב. גריפין עם 16 וקרופורד עם 13 הובילו את הקליפרס.

התוצאה כמובן משקרת בגלל הרבע הרביעי שבו הכוכבים של הקאבס נחו והקליפרס צימקו מעט את היתרון בלי לסכן באמת את הניצחון של המארחים.

סקרמנטו קינגס 78 – דאלאס מבריקס 101

עזבו שטויות, תפתחו את התקציר באתר ה-NBA, תריצו לרבע השני ותראו את הסל של עומרי כספי, אין דברים כאלה.

חבל שחוץ מזה כספי קלע רק עוד זריקה אחת והקינגס הובסו בבית בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

זה עוד נראה טוב ברבע הראשון כשהקינגס מובילים בהפרש קטן אבל בסוף הרבע השני דאלאס יצאה לריצה שהובילה אותה ליתרון 15 במחצית, יתרון שהגיע עד 29 ברבע השלישי כשמונטה אליס משתלט טוטאלית על המשחק.

לא כוחות.

אליס עם 21 ונעזר בבראה שמחליף את רונדו הפצוע, והפעם נתן תצוגה טובה עם 15 אבל רק 1 מ-5 מהשלוש ויכולת הקליעה של דאלאס ממשיכה להטריד את אוהדיה. האריס הוסיף 15 מהספסל וג'פרסון הבלתי נגמר תרם 14.

בצד השני קאזינס פתח חם עם 13 ברבע הראשון אבל סיים עם 23 בלבד בערב התקפי קטסטרופלי של הקינגס, כשרק גיי קולע דו ספרתי בנוסף לקזינס עם 11.

פורטלנד טרייל בלייזרס 108 – פיניקס סאנס 87

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והיה אפילו צמוד כשפיניקס רצים ברבע השלישי כדי לסגור יתרון מוקדם של פורטלנד ולחזור ליתרון נקודה, אבל ברבע הרביעי פורטלנד חזרה לעצמה, השתלטה על המשחק, רצה בהתקפה ועלתה ליתרון של 25 נקודות שלא נמחק.

הטרייל בלייזרס שלטו בצבע עם יתרון בריבאונד ובנקודות בצבע כשלפיניקס אין מענה אמיתי, והקיבוץ של ג'ף נמצא באיום אמיתי במאבק הפלייאוף במערב.

מרקיף מוריס תרם 18 לסאנס, ובלדסואו היה טוב עם 17 אבל דרגיץ' היה בינוני מאוד ופיניקס לא קיבלה כמעט כלום בצבע וכך קשה לנצח את אריות המערב.

ופורטלנד הגיעה בהחלט במצב רוח של אריה כשבטום ממשיך את כושרו הנהדר עם 20 נקודות, אלדרידג' ממשיך לתת דאבל דאבל בכל משחק עם 19 ו-13 ריבאונדים, וגם לופס, מתיוס ולילארד מעמידים מספרים דו ספרתיים.

 

וזה נכתב לפני המשחק:

כשפגרת האולסטאר הולכת ומתקרבת, והפוקוס הולך ונסגר על הכדורסל בארה"ב לאחר תום עונת הפוטבול (וואו איזה סופרבול, וואו איזה פלייאוף), יום חמישי הגדול טומן בחובו כמה סוכריות וכמה סוגיות מעניינות כאשר שבע קבוצות פלייאוף וסקרמנטו אומללה אחת פוגשות אחת את השניה בליל אנ בי איי מבטיח.

אז בואו ניגש לאקשן.

סקרמנטו קינגס (30-17) – דאלאס מאבריקס (18-33):

דאלאס הצליחה להחזיק מעמד לא מעט מול גולדן סטייט, אבל נכנעה לתצוגה התקפית עילאית של הקבוצה החמה בליגה שקלעה עליה 128 נקודות בדרך להפסד ב-14 הפרש, כאשר סטפן קארי קולע 51, כל זאת אחרי שדאלאס קלעה 40 נקודות ברבע הראשון מול הווריורס. בהיעדרו של רונדו הפצוע בראה האריס ופלטון קלעו רק 5 מ-18 ולא הצליחו להישאר בקצב של קארי שפשוט התעלל בהם, מה שמדגיש את החשיבות של הבאתו של רונדו מלכתחילה.

כל זה נועד להגיד שדאלאס היא קבוצה ממש טובה, אבל כרגע לפחות היא כנראה עדיין לא שם, ואולי זה הזמן שבו האמירה שכל קבוצה שתעלה לפלייאוף במערב (בהנחה שאוקלהומה תשאיר בסוף את הסאנס בחוץ) יכולה לקחת את כל הקופה.

הנקודה הזאת לא צפויה לעמוד למבחן הלילה, מול אחת מקבוצות הקליעה הגרועות בליגה (מקום 29 בשלשות עם 5.2 למשחק).

הקינגס נמצאים ברצף של 9 הפסדים ב-10 משחקים ונראים אומללים בהגנה כמו גם בהתקפה כשגם החזרה של כספי לכשירות לא מצליחה להרים את הספסל שלהם שהובס 12-61 בהפסד לאינדיאנה. סקרמנטו ממשיכה להיות תלויה לחלוטין בבוגי קאזינס ואם תמשיך ככה לא יעבור זמן רב עד שהיא תאבד גם אותו כדרכם של פרנצ'ייז כושלים.

הימור: דאלאס ב-15.

 

קליבלנד קאבלירס (20-30) – לוס אנג'לס קליפרס (16-33):

לטעמי המשחק של הערב בה' הידיעה.

קליבלנד מגיעה כמובן במומנטום נפלא שנטחן עד דק ע"י פרשנים מאקרון ועד קרית עקרון. 11 נצחונות רצופים לקאבס, הרצף הארוך בליגה נכון לעכשיו, והדאגה העיקרית של בלאט וקליבלנד נוגעת כעת לשאלת הכושר של קווין לאב. בעוד שהעברת הובלת הכדור בדקות רבות לג'יימס אפשרה לכוכב לבוא לידי ביטוי יותר ואף חשוב מכך, אפשרה לקיירי ארווינג לקחת פחות זריקות רעות, ופחות החלטות רעות בהתקפה, ולהביא לידי ביטוי את התכונות הטובות שלו.

לעומת זאת לאב ממשיך להיות חלש מאוד בהתקפה עם 1 מ-7 ברבע הראשון מול פילדלפיה, כשהוא לא ניסה לזרוק כלל בשלושת הרבעים הבאים וסיים עם 5 בלבד. באותו משחק אגב לברון קלע 18 והוסיף 11 אסיסטים וזאת שורה סטטיסטית שמראה שהשחקן מביא מה דרוש ממנו בשלב הזה של העונה בקבוצה הזאת. הקאבס כבר במקום הרביעי במזרח וניצחון שלהם מול הפסד של הוויזארדס ישלח אותם אל המקום ה-3 בשוויון עם וושינגטון.

הקליפרס שנמצאים במקום ה-5 במערב מתקשים להתרומם ולהפוך לקונטנדרים של ממש (בהמשך לנאמר בפסקה של דאלאס). 34 נקודות של גריפין לא הספיקו להם במשחק הקודם מול הקאבס, ודאבל דאבל של 20 20 של ג'ורדן, לצד כמעט טריפל דאבל של פול לא הספיק להם מול הנטס. הקליפרס כעת 2-2 באמצעו של רצף 8 משחקי חוץ שלהם והם חייבים להעלות את הרמה שלהם כדי לגבור על הלברונס.

הימור: קליבלנד ב-20.

 

שארלוט הורנטס (27-21) – וושינגטון וויזארדס (19-31):

אתה מסתכל על שתי הקבוצות, האלה, על הסגלים שלהם, על המאזנים שלהם, ולוקח לך כמה דקות להבין שיש סיכוי לא רע שזה יהיה משחק סיבוב ראשון בפלייאוף במזרח. הזוי.

שתי הקבוצות האלה נמצאות במגמות הפוכות. לשארלוט יש את ההגנה הטובה בליגה החל מה-1 בינואר מה שהוביל אותם למאזן מצויין של 4-11 ב-2015 למרות פציעות של קמבה ווקר, אל ג'פרסון, ביומבו וויליאמס.

וושינגטון כבר עם 5 הפסדים רצופים, והיא באיום מצד קליבלנד לאבד את המקום ה-3 במזרח, ואולי גם את הביתיות באופן כללי עם הדברים ימשכו כמו שהם. היכולת המצויינת של ג'ון וול וברדלי ביל כבר לא מספיקה להם, וושינגטון תצטרך למצוא עוד פתרונות הלילה.

הימור: שארלוט ב-3

 

פורטלנד טרייל בלייזרס (16-33) – פיניקס סאנס (22-28):

פורטלנד שמתקשה לאחרונה, נהנתה מחזרתו של רובין לופז, כדי לנצח בקושי רב את יוטה במשחקה האחרון. שימו לב לדמיון למה שקורה בקליבלנד – החשיבות של סנטר שהו אולי לא שחקן התקפ המגוון או אלגנטי במיוחד, אבל נוכחות הגנתית משמעותית שמשנה את כל האופן שבו הקבוצה משחקת הגנה. מול אחת מקבוצות ההגנה הגרועות בליגה בדמות פיניקס זה בהחלט יכול להיות משמעותי עבור פורטלנד.

שחקן נוסף שיעמוד בפוקוס הוא דמיאן לילארד שקלע רק 15 נקודות ב-27 אחוזים מהשדה ברצף שלושה הפסדים רצופים של פורטלנד. מנגד שני שחקנים שנמצאים בכושר נפלא הם למרקוס אולדרידג' עם 29 נקודות רצופות 11.5 ריבאונדים למשחוק ו-4 דאבל דאבלים רצופים, וניקולס באטום שקלע 27 כולל 6 מ-8 מהשלוש בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו.

הסאנס ינסו להמשיך להדוף את האתגר שאוקלהומה מציבה בפניה ולשמור על המקום ה-8 במערב אחרי הכישלון ברגע האחרון בשנה שעברה. הם יתקשו לעשות זאת לאור יכולת החוץ החלשה שלהם, כשהם מתקרבים לשיא הפסדי החוץ הרצופים שלהם שעומד על 7.

הימור: פורטלנד ב-7.

לפוסט הזה יש 121 תגובות

  1. תודה דור.
    בקשה לכל הקוראים – הבוס שלי והילדים שלו יהיו היום במשחק בקליבלנד. כל מי שמצליח לתפוס פריים עם דגל ישראל בקהל ויכול להקפיא את התמונה או לצלם בסלולרי או משהו כזה וישלח לי, אודה לו מאד.
    matangilor@gmail.com

    תודה מראש לכולם ויאללה דיוויד.

      1. ב 22.02 אני במשחק של קליבלנד ניו יורק
        אין לי דגל אבל תחפשו בחור עם זקן ופיאות לא חושב שיהיו הרבה כאלה שם .
        😄

    1. בשביל מה התמונה אבויה ? אתה שונא את הבוס ורוצה שיורידו אותו ?
      תן תמונה למומי והאחיינים של סמי חזיזה יטפלו בבעייה
      מומי בימים שעבד במחסן באל איי היה לו בוס זבל שאול הפרסי מומי אחרי שנהיה ביג שוט על חשבון אבא של ג'ניפר לא שכח לסגור חשבון עם הפרסי

  2. תודה.

    קליבלנד ב-20? לא יודע, נראה לי שיהיה צמוד ויוכרע ב-5 דקות האחרונות ע"י ההגנה העדיפה של הקאבס ולברון שיציל את המולדת.

  3. או! סופסוף אפשר לקרוא לו יום חמישי הגדול בלי להתבייש.
    2 המשחקים המשודרים ב-tnt חמים אש.
    מאחל ניצחונות לקליבלנד סקרמנטו ופיניקס. שיוסטון ירגישו קצת בנוח עם המקום השלישי במערב.
    מאחל גם ניצחון לשארלוט שיקרב את קליבלנד אל עבר המקום השלישי.

    1. יופי של מחזור.

      אבל יום שישי עדיף:

      קליפרס ראפטורס
      באקס רוקטס
      פליקינס ת'אנדר
      היט ספרס

      ומעל הכל
      הוקס ווריורס

  4. 20 הפרש קליבלנד ? אם זה מתממש אתה גאון!

    אבל יותר ריאלי שיהיה משחק צמוד שיגמר בהפרש חד ספרתי.

    מקווה לניצחון של פיניקס , אבל פורטלנד לא פראיירים עם החזרה של רובין לופז הם נראים הרבה יותר טוב ואם ליליארד יאפס את הידית לא רואה איך פיניקס מנצחת פה.

  5. מה נסגר עם מקומות שתיים ושלוש במזרח?
    הרפטורס והוויזארדס מפסידות לכל מי שרק נושם על ידן.
    דוראנט בעונת שבתון, כל פעם שנדמה שהוא חוזר והרעמים על הדרך הנכונה לשמינייה, הוא נפצע בשריר החשק.

  6. ערוץ הספורט הרגיל משדר קליפרס-קאבס הלילה. אפשר לבדוק ממקור ראשון לגבי העשרים הפרש (בשידור חוזר בבוקר עם קפה ועיתון סופ"ש, כמובן).

      1. מדהים לראות את מכבי לוקחת אליפות עם גוראן ערטין ושרון ששון להתקפה הכי חשובה של העונה.
        וגם מדהים איך לא שרקו צעדים לבורשטיין בחטיפה האחרונה שלו…

    1. היום הוא אנס את מכבי עם שריקות לעבירות הזויות, לא סתם הטורקים הגיעו ל-30 זריקות מהקו בלי לחדור לסל כמעט.

    1. לא מבין מדשוע לברון יצא כל כך מהר ברבע הראשון. זאת חייבת היתה להיות החלטה מוקדמת. אולי כדי שהוא ישחק קצת ע ה-SECOND UNIT

      1. זאת הרוטציה של בלאט כבר תקופה די ארוכה, מאז שלברון חזר מהפציעה לדעתי. מוציא אותו בערך 4-6 דקות לסוף הרבע הראשון ומחזיר אותו בשתי דקות לסוף הראשון ומשאיר אותו עד אמצע הרבע השני כדי שיתרום עם היחידה השניה. הרוטציה הזאת הפכה את הרבע השני מלהיות הגרוע ביותר של קליבלנד לטוב ביותר.

  7. טעות לדעתי להשאיר את מוזגוב כשג'ורדן לא על המגרש.
    אם יעשה פאולים מיותרים או יתעייף לקליבלנד אין מישהו אחר להתמודד איתו.

  8. מנחם , קצת השכלה כדי שתלמד….
    לברון נח 3 דק בכל רבע, זה משהו שבלאט מכניס כבר כמה זמן וזה מצליח מאד.
    דבר שני- יקירי מצוין , מדהים כמה אתה מסתכל רק על נק ולא על דברים אחרים

    1. דורון, קצת ענווה וצניעות, בעיקר למישהו שכנראה מבוגר ממך ובטוח חכם ממך בבקשה.
      מנסה ללמד את מנחם על כדורסל, מה הלאה? תלמד את סטיבן הוקוינג על חורים שחורים?

      1. מתר, אל תענה לדורון הזה. הוא מתחזה שאנחנו יודעים בדיוק מי הוא. מאז שזרקתי אותו מצוות האתר הוא לא מוותר ומתחזה כגולש

      1. אני מאוד מקווה בשבילכם הנייטיבז בארץ שיש לכם אפשרות לחזות בהאם טיים שואו בטח אן טי
        שאר, קני, סי ווב וארני מגישים 10 דקות מצחיקות ומהנות אפילו יותר מהמשחק עצמו
        פיור אינטרטיימנט!!

  9. שמע, מתר, אל תענה לדורון הזה. הוא מתחזה שאנחנו יודעים בדיוק מי הוא. מאז שזרקתי אותו מצוות האתר הוא לא מוותר ומתחזה כגולש

  10. כולם שכחו כבר שבלאט ישראלי וזר. הוא נראה טבעי בתמונה, מתנהג בדיוק כמו מאמן וותיק וטוב, ועתידו מובטח לזמן רב

  11. דיאדרה עושה פאול ומפיל את מוזוגוב ומשתומם מהשריקה
    ברקלי הקורע : הוא לא חושב שזה פאול, היה נכנס לכלא במקום אחר

  12. קליפרס כיסחו פול נתלה על מולוטוב במכוערות ממש לא ידעו
    להפסיד בכבוד. השופטים נתנו היו באוברדפאט והשלימו את החסר
    בטכניות, ואמרו גם שאי אפשר לדעת מה הם אמרו לשופטים.
    זה אפשר לשנוא את כל אל איי

      1. תחשוב איזה טריו ענק נמנע מאיתנו עם מותו… יכול היה להיות איחוד של אנסקי, ערן סבאג והרסגור בתכנית שעה היסטורית אחת… זה היסטרי

        1. בין השנים 85' ל-2005 (בערך) החמצתי מעט תכניות של הצמד הרסגור את אנסקי, אני מתגעגע.
          (למעט חור שחור של 3 שנים שבהם מצאתי את עצמי במקומות מוזרים כמו דיר אל באלח', נקורה, וג'אבל ח'מד)

          1. אפשר להוריד את חלק מהתכניות באתר גלצ, אחרות ברחבי הרשת – ואז לשמוע כפודקאסטים, כאשר מקפלים כביסה…

    1. קליבלנד כבר רואה את טורנטו – אם (וזה אם גדול) שומרים על ריכוז בשני המשחקים הקרובים שאמורים (אמור זה שם של קרפיון השוחה בנהר האמור) להיות בכיס שלה – אז המקום השני

  13. לברון, לאב ומוזגוב מגיעים למשחק מחר נגד אינדיאנה אחרי משחק בו אף אחד מהם לא עבר את ה-30 דקות.
    ותודה מיוחדת לריברס על הנהגת ההתפרקות הרעשנית שאפשרה כל כך הרבה גרבג'-טיים.

    1. איזה כיף לראות את לברון צוחק הולך לבלאט וגם הוא צוחק, במקום לנתח באיזו זווית היו הידיים של לברון כשהוא דחף את בלאט מהשופט….

  14. חוסר ספורטיביות משווע מצד בלאט!
    שהוציא את כל הכוכבים כל כך מוקדם, ומנע מדור בלוך לפגוע בול בתחזית ה-20 הפרש…

          1. בחצי האי גרגנו שבדרום איטליה (ידוע כ"דורבן של איטליה") שוכנת עיירת נמל בשם ויאסטה. בצמוד לנמל הדייגים יש בית קפה קטן עם 3 שולחנות ודלפק ארוך שפועל החל משעתיים לפני הזיחה עד בערך 9 בבוקר. אחר כך הוא סגור עד הערב, והוא מגיש קפה לדייגים לפני צאתם לדוג לפנות בוקר.
            שם שתיתי את כוס הקפה המושלמת – אספרסו קצר, מר עם מתקתקות טבעית, בעודי מאכלס את אחד השולחנות הבודדים, צופה בדייגים בחוזרם מדייג עם הנץ החמה.

            הבוקר, לצערי, הסתפקתי בקפה נמס…

  15. קליפרס עומדים בתחזית השנתית שלי ומתקדמים למקום השישי! ואחרי ההפסד שלהם בטורנטו מחר הם יהיו חצי משחק ממקום שביעי.

    יש מצב שגם ניו אורלינס ייכנסו בקצב הזה.

  16. אין על הרסגור ואנסקי! אחחח כמה טוב שהזכרתם
    הרשמור של הקריינים ומספרי הסיפורים,
    חבל שבשנים הללו גיא בחר לעשות טיול במזרח הרחוק
    בעצם במזרח הקרוב לסוריה, מומלץ לקרוא את חילופי
    הדברים של דובי וגיא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט