ניו יורק ניקס – יומן אליפות (1) / דובי עופר

  ניו יורק ניקס – יומן אליפות (1) / דובי עופר   ובכן, לאחרונה עלתה לדיון שאלת חוכמתו, שפיותו וערכו של פיל ג'קסון עבור הניקס. השאלה צצה מסיבות מובנות. הניקס, כך כתבתי, נראים כמו משהו שהבוקסרית שלי הייתה משאירה בבית אחרי שאכלה נבלה רקובה של חתול. אז נכון שהריב שהיה לי טרם כתיבת התגובה עם פקידת סעד עיקשת וסרבנית השפיע רבות על הטרמינולוגיה שבחרתי, אבל גם למהלכים האחרונים של פיל ג'קסון , לצורת המשחק של הניקס ולשלל גורמים נוספים, רלוונטיים, היה בכך חלק. בפוסט הקצר להלן אנצל את יכולתי לגשת לשורת העריכה באתר ואגולל את משנתי בנוגע לעבר הקרוב, ההווה והעתיד של הניקס, כפי שאני רואה ומפרש אותם. לכם תינתן האפשרות להגיב. בסיום אשבץ את הכפיל הישראלי של ג'ניס ג'ופלין. Here goes. ראשית חוכמה העמיד הזן מאסטר את כרמלו אנטוני במרכז ובפרונט. מלו הוא סקורר אדיר שמעולם לא הגיע להישג משמעותי בליגה. על כוכב בקליבר שלו אפשר להגיד מעולם לא לקח קבוצה להישג משמעותי. אותם דברים שנאמרים על קווין לאב נכונים גם לגבי מספר שבע בניקס. עד שייקח קבוצה על הגב לגמר אזורי, לפחות, הוא לא יותר ממכונת נקודות. מנהיג הוא בטח לא. מי ששמע וגם הקשיב לדוקטור האוס למד שאנשים לא משתנים. כרמלו יכול לעשות קולות של מנהיג, לעוף כמו מנהיג ולהטיל ביצי מנהיג למכביר. עד שיביא קבוצה לגמר אזורי, הוא ברווז. הלכו 23 מיליון מהתקרה לעונה הבאה. כדי לפנות את השאר עלה ג'קסון על השופל והתחיל ליישר. עמדה מספר 1, ריימונד פלטון שמן וגרוע… פאו. עף. במקומו בא קלדרון ב8 מיליון, וקלדרון לא יישאר עמנו בעונה הבאה. עמדה מספר 2 שלושה שחקנים, מחבל, אימפוטנט וילד. ג'יי.אר. ושומפ עפו רחוק רחוק, נשארנו עם טימי "מיליון וגרוש לעונה בינתיים" ג'וניור. איך אמר זהבי על אמארה וברניאני? פיו פיו. ואז נשארו ערימת שחקני גרוש וחצי שמשחקים כדי למשוך סקאוטרים מהדי ליג. כן, אולי לנגסטון גאלוויי יישאר לצחצח נעליים בעונה הבאה. לא אמרתי שלא. כרגע אנחנו נמצאים במצב שבו תקרת השכר נקייה, והרוסטר נקי למשעי. את מי יביא הכפיל של הקנטאקי פרייד צ'יקן מן, אליבא ד'טחן הגאון שלנו…? את זאת נלמד ביומנים הבאים. ואף מילה בינתיים על דרק פישר. תנו לי לקחת אוויר לפני שאני מדבר עליו ביומן הבא.

פעם קיווינו שהם יעשו את זה. נשאר רק אחד להתלות בו

לסיום אסף אבידן. בעיניי הקישור ברור, אבל אין לי בעיה לעזור למתקשים. ראשית, הוא לא נשמע מי שהוא. כשאני רואה את הניקס לוקח לי רגע להיזכר שזאת לא חבורת הזבל אלא קבוצת כדורסל. אסף אבידן הוא לא זמרת אמריקאית מנוחה אלא יוצר ישראלי נהדר. אני מת עליו, לפחות עד שיגיע ידידי מוריה ויסביר שהגיטרה שלו לא מכוונת והוא לא נשמע כמו ג'ניס ג'ופלין אלא כמו טרקטור של בדואי שגונב אבני בניין ממחצבה ביער יתיר. בנוסף, כשאני שומע את הביצוע הנהדר הזה לone day מתחילה לקפוץ לי הרגל מעצמה. גם במשחקים של הניקס זה קורה. ההבדל הוא שאצלו זה אחלה ביט ותענוג, ומשחק מהMSG ממשיך בתחושת חררה באצבעות הקטנות של הרגליים וקצף של אמסטל מהפה.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. בישיבת פומבדיתא נהגו לדרוש על מזמור תהילים כ"ג:
    "אוי לה לעיסה שהנחתום מעיד עליה שהיא רעה."

    או כמו שהנרי פונדה מסביר לטרנס היל ב-my name is nobody:
    Folks that throw dirt on you"
    ,aren't always trying to hurt you
    and folks that pull you out of a jam
    .aren't always trying to help you
    But the main point is
    ,when you're up to your nose in shit
    .keep your mouth shut

    הכל ברוח טובה, כן?
    סתם מנסה את החיקוי הכי טוב שלי של פקידת סעד עקשנית…

    1. את הסיפור הזה היינו מספרים על האפרוח שרעד מקור בשלג עד שפרה חרבנה עליו, וכשהוא צייץ משמחה בא השועל ואכל אותו.

          1. ווטאללה שאני לומד אחלה דברים מגיא ודובי. הייתי נשאר לקרוא עוד אבל עלי לצאת לדרך, שעה נסיעה ללנדר יוניברסיטי בעיר גרינווד, להרצאת שעה ו-45 דקות בביומכניקה.
            אבל אגלה לכם סוד: היום, בגיל 77.5 ואחרי הפסקה של 14 שנים, אני נהנה מההוראה הרבה יותר מאי-פעם (ואני גם פרופסור טוב הרבה יותר, בעיקר בגלל שהפכתי לסבלני ואנושי יותר לכ-ל הסטודנטים, אפילו לפחות חכמים)

          2. ואני בדיוק הסתכלתי על הפוסט בצורתו הגולמית ואמרתי לעצמי וואעלינה איזה תת רמה… אפילו מהסטודנטים שלי בסמינר הקיבוצים לא הייתי מסכים לקבל כזאת עילגות

    1. אבל זה היה נדוש, ולא משקף את המציאות שניסיתי להביא – שכרגע אנחנו צופים במה שעשויים להיות הצעדים הראשונים באליפות 2017

  2. או כמו שסבא שלי היה אומר דבר ראשון כל פעם שפגשתי אותו עד עד שהאלצהיימר הוציא ממנו גם את האהדה לקבוצה הזאת?
    How ’bout those knicks?

      1. סבא שלי ניקרבוקר מקורי יליד מנהטן. שיחק בנבחרת ישראל הראשונה עד שהקיבוץ לא אישר לו לנסוע למסע הראשון בחו"ל כי היתה לו תורנות ברפת.
        אצלנו במשפחה זה או ניקס או סלטיקס. אז הייתי חייב לאהוד את הרוקטס.

  3. עונג מיוחד מצוין ומצחיק מאד, יודע איך שקוראים
    את הכותרת, לפני הקריאה ואחרי עוד יותר,
    תודה רבה, יצירתי מאד.

  4. גם המגיבים הורסים (לטובה) מעניינים ומצחיקים.
    תלמידי הד"ר בטח מרוצים.
    אתר ייחודי ומפתיע מאד
    כולכם אשמים בכך

  5. אין ספק שהכותרת מסקרנת . אליפות וניקס במשפט אחד. השם האמתי של הטור ( ולפי מה שכתבת גם של המשך היומן) צריך להיות יומן אליפות 2017 ( אם הבניה עליה אתה מדבר אכן תצליח. לעניות דעתי לא ניתן לבנות קבוצה אמיתית עם שיטה על בסיס כרמלו )

  6. יש תקווה. כרמלו לא בעייתי לדעתי, כי אם יבוא מנהיג לניקס הוא יפנה את המקום, ראה מקרה בילאפס. ממילא צריך שני סופרסטארים לפחות לאליפות.

  7. סורי דובי, תפוס.
    האליפיות ב 2017-2024 משוריינות לנו.
    אנחנו בלייקרס עומדים ללכת חזק על השיא של הסלטיקס – ואז נוכל לתת לכם את הסיני החמדן, שיהיה גם לכם קצת נחת.

    1. כשתיכנס לאטמוספרה תשתדל להתמקד בקצה המזרחי של הים התיכון. משם הפוקוס על ארץ ישראל הרבה יותר פשוט. משם להתאפס על ים המלח וערד זה פינאטס.
      תעדכן כשתהיה 3000 רגל מנחיתה ואני אסמן לך אזור חלק בסביבת המציאות.

      איזה אליפות בראש שלך איזה??

  8. משהו אכל ניקס (בגרסת האשך) לארוחת בוקר?

    מה שתארת בפוסט זה פרק של דונלד טראמפ עם האתה מפוטר שלו, ה לא ספורט זו אין אנושיות, אז אני לא אתייחס לזה בכלל.

    אבל להאשים אותי בשיר עם גיטרה לא מכוונת ולשים שיר בלי גיטרות שהטאלנט עושה קליקים בלשון ולבזבז לי את הזמן בבדיקה עם זה מכוון או לא?

    תחזור לדגני הבוקר שלך מצופים בניקס נוזלי.

  9. יופי של טור. למעשה ניתן להמשיך אותו עד אינסוף – בכל יום דובי יעבור על משחקי הלילה. אם קבוצה שיחקה נהדר הוא יקונן למה הניקס כאלה גרועים, אם קבוצה הסריחה את הפארקט הוא ילגלג עליהם שהניקס גרועים יותר, או ביום אופטימי יתנחם שיש קבוצה גרועה מהניקרבוקרס.

  10. "קוראים לי אף אחד" וסידרות הסרטים של טרנס היל
    כיף להזכר ע"יי גיא שמביא מוסר השכל, הברקה
    גם אפלטון(פלטון סרט מלחמתי עם ווילאם דפו במסר כואב)
    בהברקה על אקט מרידתי בילדות מול עקשנות של מסורת.
    אך דובי ממש סערת ברקים בהברקות שמדובר על הניקס.

    למרות מחאות האשך, ללא ספק ערד על המפה!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט