גם אם זה עובד לטובתי, לעולם איני מחייל לפציעתו של ספורטאי. עם זאת, אני חייב להודות שלא זלגו דמעות מעיני כשנבצר משחר פאר להתמודד במסגרת גביע הפדרציה, עקב פציעה.
במקום שאת פאר תחליף דניז חזניוק, המדורגת 380 בעולם, היא הוחלפה על-ידי קרן שלמה, מקום – תחזיקו חזק – 1,100 בעולם. תכלס, מפתיע שמישהו עדיין סופר עד לשם. כמה הסתיים משחקה? תודה ששאלתם. במערכה הראשונה היא הפסידה 3:6. בשניה, תוך 17 דקות, היא קיבלה אחד עם זעתר וקצת סומסום.
לא לא, אל תספרו לי על שקט בחדר ההלבשה. לא שאני מזלזל בדבר, בספורט קבוצתי זה לא פחות חשוב מכישרון או כושר גופני, אבל טניס הוא ספורט יחידני, ובספורט יחידני רצוי לקחת את הטובים ביותר. מילא היה מדובר על טניסאיות שקרובות בדירוג וביכולת ובוחרים לזמן אחת בגלל עניין חברתי-התנהגותי. אולם במקרה דנן, יש טניסאית אחד סבירה ואחת שלא מסוגלת להעמיד תחרות ברמות האלה. שלא באשמתה, נפל בחלקה לבייש את עצמה ואת הנבחרת.
יתרה מזאת, אם הייתי סבור שמדובר על החלטה של עמוס מנסדוף, לא הייתי פוצה פה. ברם, ברור לכל בר דעת שחזניוק לא זומנה אך ורק על דעתה של שחר פאר.
כן, חזניוק טעתה. בואו ואגלה לכם סוד ככה בלחש באוזן רק בינינו – נערים טועים. כן כן, יותר ממבוגרים. הם פורצים גבולות ועושים שטויות. אבל אי אפשר לשרוף מישהי רק בגלל ראיון מיותר בגיל 16.
פאר צריכה להיות פה הבוגרת, המנהיגה. היא היתה צריכה ליזום שיחה עם חזניוק ולהלבין את הדברים. לכל הפחות להתעלם מהעניין. ומה אם היא לא מסוגלת? מה אם היא מציבה אולטימטום? אז שתשב בבית. בכושרה הנוכחי, לא יהיה זה כזה הפסד גדול.
אבל לא, היא הנסיכה של הטניס הישראלי, ולכן החברה הטובה תזומן והכישרון הצעיר לאו.
ופה אני חוזר להתחלה – זה לא שאני שמח ששחר נפצעה, חס וחלילה, ברור שהייתי מעדיף שהיא תהיה בריאה, אבל מתחשק לי לחשוב שאיכשהו היקום החזיר לה על הנקמנות והקטנוניות שלה. פאר יכלה לצאת ענקית, במקום זה היא המשיכה בקו מאליפות ישראל 2013 ויצאה הכי פצפונת שיש.
מנחם לס
4 פבר 2015 20:53:47אני לא מבין מה עניין שחרק למחליפתה? היא נייפצעה? אוקיי. אז למה זה עניינה מי תחליף אותה?
מתן גילור
4 פבר 2015 21:00:20חזניוק מראש לא זומנה, בגלל הסכסוך עם פאר. רק בדיעבד התברר שהיא פצועה.
דקסטר
4 פבר 2015 21:18:26שחר פאר זה הספורטאי הישראלי היחידי שאני מאחל לו להפסיד.
אין לי דרך להוכיח את זה אבל גם כשהיא היתה 11 בעולם טענתי שזה הדירוג הכי אוברייטד של ספורטאי אי פעם והיא נפלה על שנה מהגיהינום של ה 30 הראשונות ועל שנה יחסית יציבה שלה.
המקום הטבעי שלה הוא איזור הטופ 100 ודרומה.
שחקנית עם סרב מזעזע ומכות חלשות.
מחליפת מאמנים סדרתית, בכיינית והמקרה האחרון עם חזניוק הוכיח שלא הכי בוגרת.
Smiley
4 פבר 2015 22:11:42מסכים. הגיע הזמן לגלות את הבלוף. אומנם הטניסאית המובילה של ישראל אבל השתן עלה לה לראש והתנהלות האיגוד מבזה את הטניס הישראלי.
Mbk
5 פבר 2015 00:25:09הייתה תקופה שטניס הנשים היה מבחיל לצפייה
לראיה מריון ברוטלי שהיה פלוס מינוס ברמה של פאר לקחה ווימבלדון
פאר גילתה התנהגות ילדותית מאוד גם במפגש מול רוסיה עת שיתפה פעולה עם הקהל שלעג לשארפובה
כשאין קלאסה החיים באסה
איל
4 פבר 2015 21:26:20מה היה בריאיון?
מתן גילור
4 פבר 2015 21:50:23http://www.nrg.co.il/online/3/ART2/334/165.html
איל
4 פבר 2015 22:41:27מעניין…
גלושקו נראתה לי יותר רצינית מפאר אבל מראה נועד להטעות
עומר
5 פבר 2015 12:09:20חייב להגיד שהראיון נשמע כמו פאקצה בת 18 שציפתה שיתייחסו אלייה אחרת מאיך שהיה, ובגלל זה שפכה מלא רפש. יש שם כמה דברים שבאמת מציגים את כל הנבחרת באור רע, ועוד יותר דברים שמציגים את חזניוק כמו מפונקת.
למי אכפת מהסיפור עם הסוכריות גומי הזה? נו באמת?
אופיר
5 פבר 2015 15:46:58catfight
https://www.youtube.com/watch?v=NEdPV-mh1js
יאיר
4 פבר 2015 21:32:22בוא נגיד שקארמה היא לא הביץ׳ היחידה
המשגיח
4 פבר 2015 21:44:561+
שי אבן-צור
5 פבר 2015 00:20:30+1
שגיא נאור
4 פבר 2015 22:11:57דקסטר ואחרים, בא לכם להסביר לי את השנאה הזאת לשחר? אני חושב שזה דבר חסר תקדים ביחס לספורטאי, זה לא רק אתם, שחר היא הספורטאית הכי שנואה בארץ מבין הספורטאיות ושנייה אולי רק לזהבי כשפניני גם ברקע. מה הקטע? ולמה שחר צריכה להתנצל על זה שהגיע להיות 11 בעולם? ולהגיד שהיא היתה שווה מקום 100 באותה תקופה? באמת שאני לא מבין. סבבה, אז שחר יכולה היתה לצאת גדולה ולסגור את העניין עם חזניוק. אבל זה לא המקור לשנאה. וקראתי שום את הרעיון, הוא היה לא פחות ממביש. ואם כבר אז קצת דיוק , היא היתה בת 18. ואני לא רואה שעם המקצוענות שלה היא מגיעה להישגים מי יודע מה. גם בתקופה הכי גרועה שלה שחר מנצחת אותה גם עם מטקה של פינג פונג.
דקסטר
5 פבר 2015 00:23:20אם כולם שונאים\אוהבים מישהו כנראה שיש סיבה..
לגבי שחר, מעולם לא ראיתי שחקן כ"כ מוגבל מקבל כ"כ הרבה מחמאות.
הטניס שלה קשה לצפייה וכנראה מדובר בשחקנית שמשחקת הכי מכוער את המשחק.
כל פעם שהיתה פוגשת שחקנית טופ 20 היתה מקבלת 6:2 6:1 והולכת הביתה.
נדיר שהיתה מביאה את המשחק למערכה שלישית או לוקחת משחק ואנחנו מדברים על שחקנית טופ 30 כמעט כל הקריירה!
הסיבה היחידה לדירוג הגבוה שלה היא שהיא לא הייתה מאבדת נקודות בטורנירים גדולים כי כמעט ולא היה לה על מה להגן, לעומת שחקניות אחרות בסבב שהיו מגיעות שנה אחת לחצי הגמר ושנה לאחר מכן לשמינית.
שחר היתה נתקעת בשמינית במקסימום.
היא כמעט לא שיפרה שום אספקט במשחק שלה והחליפה מאמנים באופן סדרתי.
שחר לא צריכה להתנצל שהיא מקום 11 אבל בתור אחד שמבין דבר או שניים בטניס זה פשוט היה מבייש לראות את הפאדיחות שלה בתור שחקנית טופ 20.
המעמד לא היה הולם והיא עשתה זאת בתקופה שבה טניס הנשים היה בכאוס אחרי הטופ 5.
חוץ מזה היא לא הביאה את טניס הנשים להישג מיוחד בפדרציה בניגוד לדודי סלע ושות' שיכלו לחזקים מהם ותמיד השיגו יותר ממה שציפו מהם כולל מקום בחצי גמר!!
חוץ מזה שזה לא נראה שכיף להיות לידה, סתם תחושה שהיא מעצבנת כזאת.. אין בה חן.
הקטע עם חזניוק לא הוסיף לה, ואגב חזניוק צדקה- היא באמת בלוף.
זה שחזניוק לא מספיק כשרונית זה משהו אחר אבל אף אחד לא הציג את חזניוק בתור כוח עולה בטניס העולמי, בניגוד לפאר.
טניסאי זה ספורטאי עם קלאס, איפה היה קלאס בהתנהגות של פאר?
זאת טניסאית? זאת בלוף. בדיוק כמו שחזניוק אמרה.
שגיא נאור
5 פבר 2015 03:15:16הלוואי שהטניס בארץ היה כל כך פופןלארי שהשנאה לשחר היתה בגלל שהיא לא הצליחה להביא הישגים בגרנד סלאם..
למי ששכח, סמשנובה לא הגיעה לעשירית מההישגים של שחר בגרנד סלאם אבל ניצחה איזה 13 טורנירי ATP שהחזיקו אותה במקום גבוה בלי משחק יפה ובלי קלאס.
אם זכרוני אינו מטעה אותי היו לשחר לפחות שני משחקים ממש צמודים מול סרינה ושראפובה, נגד מריה אני אפילו זוכר שראיתי את המשחק ונגד סרינה זה היה איזה שמינית בגרנד סלאם שהגיעה למערכה שלישית צמודה.
אל תתפוס אותי במילה אבל אני די בטוח ששחר גם הובילה את הפדרציה לאיזה רבע גמר כשהיא מחזיקה לבד את כל הנבחרת.
אני דווקא חושב ששחקנית כל כך מוגבלת כמו שחר שהצליחה כל כך מגיעות לה מחמאות כי כנראה שהיו לה תכונות אחרות שגרמו להצלחה כמו אופי ולחימה בלתי מתפשרת ואני באמת זוכר את שחר ככזו בימי השיא שלה.
החליפה מאמנים? חצי מהסבב מחליף מאמנים פעם בשנה, זאת לא המצאה של שחר.
בקיצור, אני מניח שיש משהו בשחר שגורם לאנשים לא לאהוב אותה אבל זה לא הדברים שציינת וגם לא העימות עם חזניוק.
שגיא נאור
5 פבר 2015 03:33:13קצת הישגים: בגיל 18 שחר כבר עושה סיבוב שלישי בשני גרנד סלאמס – רולאן גארוס וארה"ב. בסיום שנתה הראשונה בבוגרות היא סיימה במקום ה-45 בדירוג. שנה אחרי היא הגיעה לשמינית באותם טורנירים ועוד רבע גמר באוסטרליה עד שנתקלה בסרינה. היא גם עשתה חצי גמר במיאמי (מאסטרס 1000) והפסידה שוב לסרינה.
בסה"כ 2 רבעי גמר ו-6 שמינית גמר. ואנחנו יוצאים מגדרינו מסיבוב שלישי של דודי סלע…
שגיא נאור
5 פבר 2015 03:43:27אפשר להוסיף לזה 7 שנים בטופ 50 מתוכם 3 שנים בטופ 20. אם זה בלוף כנראה שמצב הטניס שלנו מצויין…
דקסטר
5 פבר 2015 10:13:48וואו 2 רבעי גמר ו 6 שמינית.. בערך כל שחקנית במאייה הראשונה עשתה יותר מזה או לפחות שם.
אישית לא מעריך אותה בתור שחקן ספורטאי או בן אדם.
אתה יכול להעריץ אותה וזה בסדר זה לא ישנה את ההרגשה שלי.
אני כן יכול להבין שמדובר בשחקנית מוגבלת שהגיע רחוק יחסית.
אגב גם יוסי בניון הוא סוג של בלוף בעיני אבל זה כבר דיון אחר..
כך שזה לא משהו ספציפי נגד שחר.
john
4 פבר 2015 23:01:48ברוורלי הילס 90210
שחר בתפקיד ברנדה
IDO
5 פבר 2015 01:08:16תודה על המאמר,
אין לי דעה לגבי שחר פאר, כי מעולם לא הצלחתי לראות משחק שלה עד הסוף. בעצם כן ראיתי אחד מלא, זה היה מול וונוס באופן והוא נגמר ממש ממש, ממש מהר.
לא מבין את הכעס של דקסטר – אף אחד לא המציא את הדירוג שלה, וזה לא שלישראל יש יותר מידי ספורטאים שהגיעו לטופ 20 במשהו… .
הדבר השני שאני לא מבין בדקסטר זה למה אם אתה מבין בטניס לא רואים אותך במחלקת הטניס הפורחת שלנו פה בהופס?
דקסטר
5 פבר 2015 01:21:16אני לא כזה כועס פשוט הסברתי לשגיא את הבלוף..
נכון אף אחד לא המציא את הדירוג זה פשוט קרה.. יום אחד אתה 11 ויום שני אתה מקום 100 כפי שצריך להיות.
גם הראל לוי בזמנו לא נשאר ליותר משעתיים מקום 30 בעולם..
תסכים איתי שרק לשחקניות עם מכות חזקות מותר להיות שמנות, שחר גם שמנה וגם חלשה..
ואתה צודק עידו אני רוצה וצריך לגלות יותר מעורבות במחלקת הטניס אתה עושה שם עבודה נהדרת!
IDO
5 פבר 2015 02:20:30מספיק שאת חוסר ההסבכמה העמוק שלנו ננהל שמה!
מזמן שכתבתי את זה נזכרתי במשחקים של פאר, והיא בשום פנים ואופן לא בלוף. היא שחקנית הגנה של קו אחורי שמשחקת מכות באחוזים גבוהים מאד, בשיאה מיעטה מאד לתת שגיאות בלתי מחויבות. וככה באמת שיחקו אז (ימי השילטון של סאפינה!)
זה לא עובד היום שכל הצעירות הולכות על וינרים ועוצמות. וגם פאר בעצמה כבר נותנת המון שגיאות.
דקסטר
5 פבר 2015 09:32:30היא שחקנית קו אחורי שמשחקת על מנת להתיש את היריב.
זה עבד בתקופה שבה טניס הנשים היה חלש ביותר ועובדה שזה לא הוביל אותה לשום הישג גראנד סלאם.
כי פשוט טניס כזה לא מביא הישגים.
שחקנית טופ 20 אמיתית עושה הישגים גם בבמות הגדולות ואני לא זוכר שחקן או שחקנית בטופ הזה שלא הגיע לפחות לחצי גמר גראנד סלאם וכבר בשמינית או בפעם או פעמיים של הרבע השמידו אותה פשוט.
Berch
5 פבר 2015 09:40:46גם אינ הפסקתי לחבב אותה והתחלתי לבוז לה בגלל המאמר הזה ובמיוחד בגלל התגובות שלה.
פתאום החלפות המאמנים והבלאגאן שהיה סביב כל אחת מההחלפות הצטיירו באור אחר.
המאמי הלאומית היא ילדה מפונקת ומעצבנת.
לא נעים
IDO
5 פבר 2015 09:46:35פספסת את סוג השחקנית שהיא. סוג של דוד פרר נשי.
לא מפסידה למודרגות מתחתיה
לא לוקחת סיכונים מחותרים
לא מבצעת שגיאות
(מאד משעמם לצפייה!)
אגב בטורניר סבב רגיל יש 5 סיבובים מול הטופ 64, תוך 2 סיבובים היא היתה מגיע לשחקנית טופ 20
וגרנד סלם יש 8 סיבובים שה-3 הראשונים זה בית זונות לטופ 20.
אני לא סגור על האסטרטגיה שלה, אבל אני זוכר שהיא הייתה הולכת על טורנירים יותר קטנים (מלזיה במקום שנחאי וכו…)
אפלטון
5 פבר 2015 10:27:39דקסטר, טוב, קודם כל בפן האישי יצא לי לפגוש אותה כמה וכמה פעמים והיא ממש ממש נחמדה, אז בוא נסגור את הסיפור המגוחך של 'לא אוהב אותה כאדם' כי אתה לא מכיר אותה כאדם.
לגבי המקצוענות שלה, היא האנטי תזה לישרליות בכך שהיא אולי אחת הספורטאיות הכי מקצועניות שהיו לישראל ומכאן ההישגים שלה. בזמנה היתה נחשבת לאחת הלוחמות החזקות בסבב, מעולם לא וויתרה וגם בלי הגודל הפיזי או כישרון יוצא דופן ברמה עולמית היא הגיעה לטופ שבטופ. גם אם אתה לא מעריך את האסטטיקה במשחק שלה, תעריך את זה.
לגבי מה שהיה עם חזניוק, לא יודע מה הלך שם אבל כמי שמכיר מקרוב את ענפי הבודדים (בעיקר שיט וגלישה) יש שם כל כך הרבה אינטריגות ופוליטיקה שכבר אין מה להתרגש מזה. חזניוק ניסתה לצאת אמסטף ויצאה צ'יוואווה, ככה זה בעולם של כלב אוכל כלב.
דקסטר
5 פבר 2015 14:41:29נו..
אז אתה פגשת והיא הייתה נחמדה..
זה אומר בסך הכל שאתה פגשת אותה והיא הייתה נחמדה.
אני לא התחברתי.
מבחינתי לא הגיעה לטופ כי לא היתה מסוגלת לעבור רבע גמר גאנד סלאם.
הדירוג שלה "שיקר" במקרה הזה.
אבל שוב כל אחד והזוית ראייה שלו.
אני לא בא לשכנע אותך ואתה לא תשכנע אותי אחרת.
את הנתונים אני מכיר טוב מאוד.
מתן גילור
5 פבר 2015 10:48:19ניב, בשנת 2011, זכתה מכבי חיפה באליפות.
יניב קטן, הקפטן, קרא לאריק בנאדו להניף איתו את צלחת האליפות.
ניר דוידוביץ' – אדם מבוגר מעל גיל 30 – השתלח בקטן בראיון בתקשורת.
יודע מה קטן עשה? יזם שיחה עם דוידוביץ' וליבן איתו את העניינים. ככה מתנהג מנהיג.
העניין פה הוא כמובן לא קטן, אלא שפאר היתה צריכה להתנהג כמוהו ולא להשמיץ את חזניוק בשידור חי לאומת צופי הטניס הישראלי ואח"כ לפעול כדי שלא תגיע לנבחרת.
אני לא מכיר את שחר ויכול להיות שהיא אחלה-בחלה של בת חוה, אבל בדברים האלה, בין היתר, נמדד ספורטאי גדול. אובזילר, לדעתי, בחיים לא היתה מתנהגת כך.
אפלטון
5 פבר 2015 11:03:05לגבי ההתנהגות של שחר כתגובה על ההתנהגות המגעילה של חזניוק אני יכול להבין את הצורך שלה ב'להחזיר' והרבה מזה נובע מכך שבארץ כל ספורטאי חייב לדאוג לעצמו וכל זה תמיד חייב לבוא על חשבון הספורטאי האחר וזה מה שיוצר את היריבות המטופשות האלו. (אני יכול לתת לך עשרות דוגמאות מעולם השיט על היחס המועדף שקיבל נמרוד משיח על פני צוברי לפני האולימפיאדה. ברמה ששלחו את צוברי, מדליסט אולימפי, לישון בהוסטל בדאון טאון מיאמי ואילו את משיח שיכנו יחד עם מאמן צמוד במלון יוקרתי באיזור התחרות עצמה) אבל מסכים איתך שאחרי שעבר זמן, ושככו הרוחות הרעות, חייבים ללבן עניינים ולהשלים לטובת הענף.
אולי כאן, הזיכרון הנשי הארוך בעוכריהן.
מוטי
5 פבר 2015 12:41:59לגבי חזניוק
הסיכוי של קרן שלמה ושל דניז חזניוק לנצח משחק בפדרציה הוא 0%. לכן עדיף לקחת מישהי שלא תעכיר את האוירה ולא תבלום את האפשרות לספר דאחקות בארוחת ערב. יתכן ששחר אפילו אמרה שהיא תתיצב אם "הצדק הטניסאי" יכובד וחזניוק תזומן. כך שהדיון ה"ספורטיבי "שקראתי בתגובות קצת מגוחך.כי מי שהיא לא שחר או יוליה לא תביא שום תועלת ספורטיבית.
בעניין שחר.
אני דווקא מכבד אותה. קריירה יפה של יותר מ 10 שנים. עבודה קשה שהביאה הצלחות לא מעטות, למרות חוסר מסוים בכשרון הטבעי לטניס.
האווי לאסוף
5 פבר 2015 18:39:33אני חושב ששחר פאר היא הטל בן חיים (המקורי, הבלם) של הטניס. היא הגיעה למעמדה בזכות עבודה קשה והתמדה, לאו דווקא כישרון, אבל איך שהוא הצליחה ליצור אנטגוניזם כלפיה. שוין.
לעוד רגע קטנוניות אם יורשה לי: בהקשר בו נרשמה המילה, אמורים לכתוב ל"לבן", ולא "להלבין".
מתן גילור
5 פבר 2015 19:18:24ממש לא קטנוני ואתה צודק. התחלתי לכתוב משפט על "להלבין את פניה של חזניוק רבים" ושכחתי להחליף את המילה. תודה שהסבת את תשומת לבי.
IDO
5 פבר 2015 22:46:44http://kick.ynet.co.il/articlepage.aspx?articleid=8053
Yavor
6 פבר 2015 08:47:47בסופו של דבר צריך לזכור את סדר העדיפויות במקצוע הזה. הפדרציה בקושי מגרדת את התחתית מהבחינה הזו, וזה הגיוני ששחר הורידה רגל מהגז ובעצם השתמשה בטורניר כסוג של חופשה בארץ.
בינינו – אפילו אם מודדים לפי מורל וזיקפה לאומית – מה עושה יותר כותרות וגאווה – רבע גמר של סלאם או ניצחון בשלב נחות כלשהו בפדרציה?
לי לפחות ברור מה שחר עשתה, ואין לי בעיה עם זה. העניין הוא שזה לא פוליטקלי קורקט להגיד את זה ולהתנהג כפי שהתנהגה, ולכן היא מנסה להסתיר. אבל ת'כלס – מה הביג דיל?