סיקור יום שני – הרצף הגיע לסיומו / רון טחן

ערב מפתיע ומצוין של כדורסל מאחורינו. רצף הניצחונות של ההוקס הגיע לקיצו בניו אורלינס, ברוקלין היממה את הקליפרס, שארלוט ומילווקי הפתיעו בחוץ את וושינגטון וטורונטו, ובמשחק באווירת פלייאוף, ממפיס החזקה הצליחה להתגבר פעם נוספת על האנרגיות של פיניקס הצעירה בדרך לניצחון שביעי ברצף במפגשים ביניהן, ושביעי ברציפות באופן כללי, רצף הניצחונות הנוכחי הגבוה במערב, והשני בליגה, אחרי… קליבלנד,

קליבלנד (20-30) 97 – פילדלפיה (39-10) 84

לפני המשחק: בניגוד למפגש הקודם בין שתי הקבוצות, הפעם, קליבלנד לא תמעד

אחרי המשחק: רבע ראשון טוב למדי של המארחת (15-24) סייע לה לרדת למחצית ביתרון 12 במשחק שהתנהל על מי מנוחות. ברבע השלישי פילי חזרה למשחק הרבה הודות לג'רמי גרנט שסיים עם 18 נק', ובתחילת הרבע הרביעי הורידה את ההפרש לכ – 2 נק' בלבד, וגרמה לדפיקות לב מואצות אצל דיוויד בלאט שבטח נזכר במשחק הקודם בין שתי הקבוצות, בו הקאבס שמטו יתרון דו ספרתי בדרך להפסד מביך. בניגוד לפעם שעברה, לברון ג'יימס שיחק, ושלושה אסיסטים רצופים  שלו, אחד לטריסאן ת'ופמסון,השני לקיירי אירווינג, והשלישי למת'יו דלאבדובה סייעו לקאבס להגדיל את הפער, אך פילי לא ויתרה והורידה את ההפרש פעם נוספת ל 3 נק' בלבד. לצערה, אירווינג ג'יימס ודלאבדובה, שבמידה מסוימת היה אשם בהפסד הקודם לפילי, לקחו אחריות והובילו ריצת 6-16 עד לסיום, בדרך לניצחון 11 רציפות, הרצף הנוכחי הארוך בליגה.

את הקאבס הובילו קיירי עם 24 נק', לברון עם 18 (6 מ 17 מהשדה), ו 11 אס', וג'יי אר סמית ומת'יו דלאבדודבה במשחק מצוין שלו עם 12 נק כ"א. קווין לאב היה חלש עם 5 נק' בלבד אך עם 15 ריב'. את פילי הובילו ג'רמי גראנט ורוברט קאבינגטון עם 18 נק' כ"א, אך מייקל קרטר וויליאמס היה חלש להחריד עם 2 נק' (1 מ9 מהשדה) כשגם לנרלנס נואל (4 נק' ו 2 ריב') אין סיבה להתגאות במשחקו.

וושינגטון (18-31) 88 – שארלוט (27-21) 92

לפני המשחק: וושינגטון טובה יותר, ותשיג ניצחון ביתי

אחרי המשחק: בתחילת העונה רבים האמינו ששארלוט תתברג בצמרת המזרח, והיום, מול השלישית במזרח, ועדיין ללא קמבה ווקר הפצוע אך עם מיודענו בראיין רוברטס בחמישייה, היא הזכירה מדוע.  המשחק היה צמוד למדי, כאשר ברבע השלישי האורחת פתחה פער שיא במשחק של 12 נק'. המכשפים לא נבהלו וחזרו למשחק, אך בכל פעם שהתקרבו לסגור את הפער, שארלוט הצליחה לשמור על קור רוח ולהגדיל את הפער בחזרה. 12 שניות לסיום, עוד שלשת קלאצ' של פול פירס הבלתי נגמר הורידה את ההפרש ל 2 נק', אך בראיין רוברטס, קלע העונשין הטוב בליגה אשתקד (94%) ואשר עומד על 90% השנה, עמד בלחץ וקלע את שתי הזריקות בדרך לניצחון חוץ יפה שמקרב את ההורנטס למקום השביעי במזרח.

התקדם מאז ימיו בגליל

את המנצחים הובילו ג'פרסון ורוברטס עם 18 נק' (12 ריב' לביג אל) וג'ראלד הנדרסון עם 17. בוושינגטון היו לבראדלי ביל 18 משלו בתוספת 11 ריב', וג'ון וול סיים עם עוד דאבל דאבל של 16 נק' ו 10 אס'.

ברוקלין (28-19) 102 – קליפרס (16-33) 100 

לפני המשחק: הקליפרס בדרך למעלה, בעוד ברוקלין בדרך למטה. המגמה לא תשתנה היום בדרך לניצחון חוץ של האורחת.

אחרי המשחק: משחק מצוין בבארקלי סנטר שהסתיים בניצחון מפתיע של המארחת. המשחק היה צמוד במשך כל אורכו, עד שברבע הרביעי, הקליפרס הזכירו שהם הקבוצה האיכותית יותר שרואה את עצמה כמועמדת לאליפות, ובהנהגת כריס פול פתחה מבערים בדרך ליתרון 11 (79-90) חמש דקות לסיום המשחק. לצערה, ברוקלין סירבה להתרגש, ובעזרת יכולת מצוינת של ג'ו ג'ונסון חזרה למשחק ובגדול. ביתרון 2 נק' לקליפרס, לאחר החטאה של כריס פול, 15 שניות לסיום, קיבל את הכדור בפינה מיודע אחר של חובבי הכדורסל בארץ הקודש, אלן אנדרסון. השחקן המוכשר צלף שלשה גדולה בזמן שנעשתה עליו עבירה, והשלים מהלך גדול של 4 נק' מהקו לאחר קליעה מוצלחת מקו העונשין.

התקדם מאז ימיו במכבי

פול הצליח להשוות את המשחק במהלך הבא, אך לאחר פסק זמן של הנטס, הם הלכו למחליפו בחמישייה של יריבו לשעבר של כריס פול, דרון וויליאמס (שהיה טוב), הלא הוא ג'ארט ג'ק, וזה, למרות משחק חלש שלו, השתחרר משמירה של כריס פול, היתל בדיאנדרה ג'ורדן וקלע את הסל שהכריע את המשחק.

את המנצחת הובילו שלישיית המועמדים לעזוב בטרייד את הקבוצה, ברוק לופז עם 24 נק', ג'ו ג'ונסון עם 22, ודרון וויליאמס עם 15 מהספסל.  את הקליפרס המאוכזבים הוביל דיאנדרה ג'ורדן בערב עצום של 22 נק' (10 מ 13 מהשדה) ו 20 ריב'. פול עזר עם 20 ו 8 אס', קרופורד עם 18 מהספסל, אך גריפין איכזב עם 13 נק' בלבד (בתוספת ל 7 אס' ו 6 ריב').

טורונטו (16-33) 77 – מילווקי (22-26) 82

לפני המשחק: מילווקי היא הפתעה נעימה, אך טורונטו לא תתרשם ותגבור על הבאקס בפעם השלישית העונה.

אחרי המשחק: אשתקד ג'ייסון קיד נפרד מהאולם בקנדה עם חיוך לאחר שקבוצתו ברוקלין שדורגה שישית במזרח, ניצחה את המדורגת 3 במשחק מס' 7 של הסיבוב הראשון של הפלייאוף. גם העונה יש סיכוי שקבוצתו של קיד תפגוש את הראפטורס בפלייאוף, אך במידה ולא, גם העונה קיד יזכור לטובה את ביקורו האחרון באולם באדמת קנדה השכנה. מילווקי שמלבד שחקניה שמגרו את העונה הגיעה למשחק בלי כוכבה ברנדון נייט והסנטר ז'אז'א פאצ'וליה, פתחה מצוין את המשחק, קלעה 23 נק' והגבילה את המארחת ל 14 בלבד, ולאחר ההפסקה סיפקה רבע שלישי טוב נוסף כדי לעלות לתחילת הרבע הרביעי ביתרון מבטיח של 13 נק'. לאחר שעלתה כבר ליתרון 15, המארחת הידקה את ההגנה, מילווקי החטיאה מכל עבר, לא הצליחה לקלוע ולא נקודה אחת מעל 8 דק', הראפטורס אמרו תודה רבה, והשווה את המשחק לאחר ריצה מרשימה של 0-15. קאמבק נוסף בדרך לניצחון? לא היום. כעת זה היה תורה של המארחת להפסיק לקלוע, הפריק גריק הצליח לסיים את הבצורת עם נקודה מהקו (וגם זו לאחר שהחטיא את הראשונה), ומשם האורחת הוסיפה 6 נק' נוספות בדרך לניצחון חוץ מעולה שעזר לה לבסס את עצמה עוד יותר במקום השישי במזרח.

הופעה נהדרת של מידלטון

את המנצחים הוביל קריס מידלטון בערב גדול של 25 נק' ו 9 ריב', אנטטוקונמפו  עם דאבל דאבל של 12 נק' וריב', דאדלי עם 14, וג'ון הנסון עם 12. אצל המארחת דרוזאן הוביל עם 16, כאשר ואלצ'יונאס ולו וויליאמס תורמים 12 נק' כל אחד, אך האולסטאר שלה, קייל לאורי, שיחק את משחקו החלש ביותר העונה וסיים עם 2 נק' בלבד (1 מ 7  מהשדה) ו 5 אס'.

ניו אורלינס (22-26) 115 – אטלנטה (9-40) 100

לפני המשחק: התעלות של דיוויס, וצפו להפתעה. היעדרות של דיוויס, ואולי תהיה פה תבוסה.

אחרי המשחק: דיוויס היה מצוין, כך גם חבריו לקבוצה, ולאחר פתיחה חזקה ברבע הראשון (22-32), המארחת לא נתנה לאטלנטה להתקרב יותר מדי בדרך לניצחון מרשים ביותר בפער של 15 נק' על מוליכת הליגה. דיוויס סיים עם 29 נק' ו 13 ריב', אריק גורדון שנראה מצוין מאז חזר מפציעתו האחרונה צלף 20, טייריק אוואנס וראיין אנדרסון תרמו 15 כ"א (בתוספת ל 12 אס' של טייריק), וחברו לקו הקדמי של דיוויס, עומר אשיק הטורקי קלע 9 נ' וסייע למארחת לשלוט שליטה מוחלטת מתחת לסלים (32-52 לטובתה) עם 17 ריב'. ניו אורלינס רחוקה כעת משחק אחד בלבד מהמקום השמיני במערב, וכל עוד דיוויס ימשיך לשחק כמו MVP, יש לה סיכוי להשיג אותו. באטלנטה הרבו לקלוע ג'ף טיג עם 21, מילסאם עם 15 וקורבר עם 12.

לא נורא, יהיו עוד ניצחונות

זה הזמן לפרגן להוקס פעם נוספת, לאחר שרצף הניצחונות האדיר שלה הגיע היום לסיומו לאחר 19 משחקים.

אוקלהומה (24-24) 104 – אורלנדו (36-15) 97

לפני המשחק: הת'אנדר ינצחו במשחק שאסור להם להפסיד

אחרי המשחק: ראסל ווסטברוק סיים עם טריפל דאבל גדול של 25 נק', 11 ריב' ו 14 אס', ויחד עם 24 נק' של דיון וויטרס שניצל את היעדרותו של דוראנט כדי לפתוח בחמישייה.  איבקה תרם 16 בתוספת ל 15 של מורו מהספסל, והת'אנדר ניצחו כצפוי את אורלנדו החלשה, אותה הוליכו כרגיל אולאדיפו (22), ווצ'ביץ (20) וטוביאס האריס (18).

דאלאס (17-33) 100 – מינסוטה (40-8) 94

לפני המשחק: מינסוטה היא בדיוק הקבוצה שדאלאס רצתה לפגוש. היא תשיג ניצחון קל בהפרש דו ספרתי

אחרי המשחק: לראשונה זה כמה חודשים, מינסוטה הופיעה בהרכב כמעט מלא (שאבז מוחמד וזאק לאבין פצועים), ועם ריקי רוביו (10 נק' ו 4 אס') ופקוביץ בחמישייה (רק 8 נק' בתוספת ל10 ריב') יחדיו בחמישייה, ניסתה להישאר קרובה לדאלאס, כאשר מוביל אותה שחקן נוסף שחזר לאחרונה מפציעות, קווין מרטין עם 19 נק'. המאבריקס לא הבריקו, אך עם 23 נק' של אליס, 18 של פארונס ו 16 של דירק, הצליחו להתגבר על האורחת בדרך לניצחון חשוב ביותר במערב הצפוף.

פיניקס (22-28) 101 – ממפיס (12-36) 102

לפני המשחק: פיניקס תילחם, אך תרד מנוצחת פעם נוספת לאחר מפגש עם הקבוצה העוצמתית מממפיס.

אחרי המשחק: המשחק המרכזי של הערב סיפק את הסחורה. לאחר שלא קלע במחצית הראשונה, איזייה תומאס הפנטסטי צלף 24 נק' מול אחת ההגנות הקשוחות בליגה, בדרך למה שנראה כניצחון ביתי חשוב ביותר למארחת. לצערה של פיניקס, כפי שקרה לה העונה לא פעם במשחקים צמודים, היא לא הצליחה לשמור על יתרונה, ובמצב של 101-99 לחובתה של ממפיס, ג'ף גרין קלט ריבאונד התקפה לאחר החטאה של קונלי, והצליח לקלוע וכן להשלים מהלך של שלוש נקודות מקו העונשין, 4.5 שניות לסיום המשחק. פיניקס הלכה אל מרקיף המוריס, אך ניסיון הזריקה שלו נחסם ע"י מארק גאסול, בדרך לעוד ניצחון של ממפיס החזקה שממשיכה לשמור על מקומה בצמרת המערב.

את ממפיס הובילו קונלי עם 23 נק', ראנדולף עם 19, גאסול עם 15, וג'ף גרין עם 12. את פיניקס השבורה מעוד הפסד במשחק צמוד, הובילו כאמור תומאס עם 24 נק', בלדסו עם 21 נק', 8 אס' ו 7 ריב', מרקיף מוריס המצוין עם 14 וכן ברנדון רייט במשחק טוב מהספסל עם 11 נק'. פיניקס

ניצחון 11 מ 12 המשחקים האחרונים

 

 

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יופי של סיקור, אהבתי את התוספת של ה-TOP 10 אטלנטה.

    מדהים עד כמה ווסטרוק יותר טוב כשדוראנט לא משחק.
    העונה, במשחקים ללא דוראנט ווס קולע 29.9 נק' ב-44% מהשדה.
    כאשר גם דוראנט משחק ווס קולע 22.9 ב-43% מהשדה.
    ירידה בכמות הנק' כאשר דוראנט משחק היא צפוייה, אבל ניתן היה לצפות שנוכחותו של דוראנט תגרום לעלייה ביעילות ההתקפית אצל ווס, בעוד שההפך קורה.

  2. עוד תצוגה חלשה של רכז מול קיירי. הבחור עצר ברצף כל רכז שהיה מולו (חוץ מדי ג'יי אוגוסטין). האם תמיד יכל להגן ככה או שזה ידע חדש?

  3. שימו לב הודעה חשובה הקליפרס קיבלו החלטה עקרונית שאם הם מנצחים בטעות קבוצה טובה הם מייד יפסידו לאחת חלשה כדי שלא נפתח ציפיות. צוות האימון נחרד מעליית הקבוצה למקום השלישי במערב ותיקן את הטעות מיידית. אנו מתנצלים אם בקרב האוהדים נגרמה התרגשות והתעוררה ציפייה. כידוע ציפיות הן לכריות בלבד !!

  4. הקרב על המקום ה8 במערב רק נהיה מותח יותר ויותר.
    ניו אורלינס כבר קרובים מאוד לפיניקס.
    במשחק הבא אוקלוהומה וניו אורלינס נפגשות.
    משחק חובה לאוקלוהומה אם הם רוצים לשרוד, במידה ויפסידו, לדעתי הסיפור שלהם יגמר.
    מה אתם אומרים?

    1. הדר, עשיתי חשבון שגם עם אוקלהומה מנצחת עכשיו פעמיים את NO (יש שני משחקים ברצף, הראשון בNO השני בOKC), זה בכלל לא בטוח שזה מספיק כדי לעזור לה. לקחתי את 10 המשחקים הבאים של כל אחת מהקבוצות, שכולל גם משחק אצל פניקס בבית) והנחתי שOKC תהיה עד כדי כך טובה, תנצח 9 מעשר (תפסיד רק לפורטלנד בביתה). יש לה גם בדרך את הקליפרס ואפילו את ממפיס בבית, אבל ניתן להם 9-1. אז יהיה להם מאזן של 33-25 (היום הם 24-24).
      במקביל הלוח של NO הוא ממש לא רע. לדעתי אחרי שני ההפסדים לOKC, הם ינצחו את כל השאר, כולל שיקגו וטורונטו בבית, ואת מיאמי ואורלנדו בחוץ. זה יהיה 8-2. אז הם יהיו במאזן של 34-24 (היום 22-26).
      ועכשיו פיניקס. הם יפסידו עוד אחד מחר בפורטלנד, וכמו שתיארתי נניח לOKC, ועוד אחד (או שיקגו בחוץ, או יוסטון או ס"א בבית) 7-3. יהיה להם מאזן של 35-25.
      בקיצור, בתסריט הזה, המצב נהיה יותר צמוד, אבל עדיין OKC אחרונה מהשלישיה. זה יהיה מרוץ מטורף שכנראה יוכרע רק ממש בסוף. מגניב!

  5. אני חושב כי הזמן הגיע לפוסט על אריק גורדון, החזקתי ממנו מאוד בעבר אבל הפציעות עצרו אותו כל הזמן, שחקן אינטליגנט שיכול לעשות הכל וקשה מאוד לעצור אותו, מקווה שלא ניסחתי אותו.

  6. שווה לכתוב פוסט על הליגה הישראלית. אתמול ראיתי בחי את סיקור המחזור. שני משחקים מתוחים צמודים צמודים, אחד שהסתיים בהארכה. בשתנייהם הקבוצה הביתית הפסידה. היה מאוד מהנה לצפיה. חולון ניצחה בחיפה 85 – 83, ונהריה ניצחה את ראשל"צ בביתה אחרי הארכה 80 – 79.

    1. ממה שאני מבין מצביקה מעלינו, הם בקרוב ראש בראש עם אוקלהומה. יהיה לוהט. אני מחכה לזה יותר מלאטלנטה גולדן סטייט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט