הבטחה מהדוק: בווייטסייד מיאמי מצאה דייויד רובינסון חדש / מנחם לס

 

הסיפור של ווייטסייד הוא כזה PREPOSTEROUS שאילו הייתי מציע אותו להוליווד הם היו מבטלים אותו על הסף בטענה "מגוחך", "אבסורדי" "דמיוני" ו"מגוחך" – כל הפרושים בעברית למילה האנגלית שזה עתה השתמשתי בה.
אני לא זוכר מתי קרה מקרה לא יאומן כזה ב-NBA בפעם האחרונה כשאתלט בגובה 2.14 מ' המסוגל לעלי-הופס ברמה של בלייק גריפין, לחסימות ברמה של אנטוני דייויס, ולרובאונדים ברמה של ביל ראסל SLIPS THROUGH THE CRACKS – איך לומר זאת בעברית? נופל בין הסדקים? – ואיש לא מגלה אותו.

עד שמיאמי גילתה אותו.

הפעם זאת לא היתה  גאוניותו של אריק ספואלטרה או פט ריילי, אלא סתם עקשנותו של הנפיל שאריק יתן לו חצי שעה מזמנו (דבר שאף קבוצה אחרת לא הסכימה לתת לו).
כרגיל, אנשים שמים עליך תוויות ואחד שומע מהשני עד שהבלוף הופך למין אמת. כשהוא החליט לנסות לשחק ב-NBA מיד אמרו עליו "IMMATURE ". זה התאור הקל ביותר להשתמש בו בפסילת שחקנים. "לא בוגר מספיק"…"לא בשל"…"לא מוכן"…זה לא מעליב כי זה לא אומר "פגוע".. "פגום"…"מזופת"…או "מזורגג". כל שזה אומר הוא שהבחור זקוק לזמן. כמה שנים באירופה א בסין עד שישכחו מי הוא, והוא ישכח לחזור ולנסות את עצמו. זה לא אומר בלתי כשרוני, חסר קואורדינציה, או מקרה אבוד. זוהי הדרך האלגנטית ביותר להיפטר משחקן.

זה התחיל בסקרמנטו שהיה לה אותו, אבל הגאונים שם חשבו שהוא לא יותר מפרחח שחור, וכמה שיותר מהר ייעלם מהם – כך יהיה טוב יותר לכולם.
אבל אז נידבקה על מצחו תווית נוספת, רצינית ופוגעת הרבה יותר: "חסר IQ כדורסלני". זוהי הדרך האלגנטית לומר על שחקן שהוא טיפש, אטום, או במילים אחרות 'גולם חסר הגיון'. התווית עברה במהירות אור בין כל הסקאוטים של הליגה עד שאיש לא רצה לגעת בו אפילו בקילשון של שלושה מטרים. גם זה התחיל בסקרמנטו, וה-"מטומטם" הפך לסטיגמה שאיש לא רצה להתעסק איתה.

(היום מסתבר שהוא אחלה צעיר עם חוש הומור ופיקח כמו שד!)
זה רק מראה לכם את טימטומה של המערכת כש-30 קבוצות מחמיצות על שחקן הצומח פעם בדור.
בחוסר ברירה הוא עבר לשחק בפנמה, אורוגאווי, ואפילו לבנון. פעמיים. פעם היה 150 מטרים ממכונית תופת שהתפוצצה.
אני רק שואל את עצמי כמה שחקני-על הליגה הפסידה על מקרים דומים.
הסנסציה שהוא הביא למיאמי שונה מהסנסציה של ג'רמי לין "LINSANITY " כי הוא אמריקאי שחור רגיל ולא סיני, הוא למד שנתיים באונ' מרשל ולא סיים את הרווארד, והעיקר – אנשים לא יודעים כיצד לאכול אותו.לא מאמינים שמה שהוא עושה זה אמיתי.
*שלשום 20 נק', 9 ריב', ו-3 חסימות נגד בוסטון סלטיקס ב-24 דקות.
*לפני 4 ימים טריפל דאבל ב-24 דקות כולל 12 חסימות.
*לפני שבוע ויומיים  23 נק' ו-16 ריב" נגד הקליפרס, הראשון מאז דמרכוס קאזינס וקווין לאב לעשות יותר מ-20 נק' ו-15 ריב' באותו משחק בחמש שנים.

תנו מבט במספריו העונה אילו שיחק 36 דקות, דבר שבקרוב יקרה (וזיכרו שאת הפריצה האמיתית הוא עשה רק בחודש האחרון):

1 season MIA NBA 20 5 352 7.5 11.5 .652 0.0 0.0 7.5 11.5 .652 2.6 4.6 .556 4.4 11.1 15.5 0.3 1.0 4.8 2.0 4.9 17.5

הסבר על המספרים החשובים:

ב-20 משחקים, אילו שיחק 36 דקות ממוצע בהם, ווייטסייד היה קולע 17.5 נק'  למשחק ב-65.2% דיוק, קוטף 15.5 ריב', וחוסם 4.8 חסימות למשחק.

 

אשכרה ענק!

 

המשחק נגד הבאקס לפני שבועיים היה הראשון שאריק ספואלטרה שירטט תרגיל עבורו. ווייטסייד עדיין מסמיק כשאריק קורא תרגיל שכותרתו הוא ווייטסבייד. נגד בוסטון זה הפך להרגל.  הוא קלע חצי מה-20 שלו נגד הסלטיקס ברבע השלישי כשהיו רגעים בהם היה נדמה שזה לא בוסטון נגד מיאמי אלא בוסטון נגד ווייטסייד.

"האם אריק רשם לך תרגילים?"

-"הוא לא הפסיק לשרטט. אני מנסה להבין. זה הופך לטבע שני אחרי כמה פעמים. זה לא BRAIN SURGERY. אפילו אני מבין את התרגילים ללא כל בעייה". הוא מגיב.

 ואז הוא ממשיך בחיוך: "הוא המשיך לשרטט ואני המשכתי לקלוע לפי השרטוט. ראיתי שהוא מחייך אבל הוא לא רצה שאף אחד יראה את חיוכו. אני ראיתי!"

דוויין וויד אמר: אני יושב על הספסל ומלקק את שפתי. הוא האתלט הטוב ביותר ששיחקתי איתו במיאמי. הוא לא ONE TRICK PONY. הוא רק משתפר ומשתפר. כל משחק אני רואה ווייטסייד טוב יותר! יש לנו כמובן את כריס אנדרסן, אבל ווייטסייד הוא חייה מסוג אחר. הוא אתלט מצויין עם חוש ואינסטינקט שמפליא אותי שוב ושוב מחדש!"

כריס בוש היה הרבה פחות נילהב, והרבה יותר פטרוני. מי יודע אם הוא לא חושש מצעיר שיעבור אותו בחשיבותו בצבע. כשהוא נדשאל, הוא החל בנימה שלילית: "בשנים שלי בליגה ראיתי הרבה באים, מצליחים כמה משחקים, ואז נעלמים. אני מקווה שעם ווייטסייד זה אחרת. כל מה שיש לי לומר כעת עליו הוא שהוא YOUNG MAN שהראה לנו דברים חיוביים מאד. נקווה שימשיך להתפתח, ואנחנו כולנו נעזור לו!"

על הכיפאק אם תעזור לו, אבל בינתיים יש לו פי שלוש יותר דאנקים מאשר לבוש ופי שניים וחצי חסימות (הוא מוביל את ההיט עם 32 דאנקים ו-46 חסימות).

ישנם עליו כמה ספורים. בסקרמנטו כל העסק ניכשל כי הוא היה בתוך חבורת צעירים ב-TOXIC ENVIRONMENT. הוא טוען שלכן הוא לא הצליח, אבל בסקרמנטו טוענים שהוא היה אחד הגורמים לריחות המשונים.

בשנה שעברה הוא שיחק בלבנון. הוא טוען שישנה שם ליגה טובה. מישהו חיפש ב-SYNERGY INTERNATIONAL SPORTS PROGRAM ומצא 42 ליגות כדורסל מקצועניות ברחבי העולם. הליגה של לברון אינה ברשימה.

אז עםם מי שיחק?

נגד מי שיחק?

מי נתן לו את זר ה-MVP?

אני מאמין לו, אבל זאת היתה בוודאי ליגת השוק של בירות, וכשזכה בתואר השחקן המצטיין נתנו לו חומוס, לבנה, פיתה, וזר עלי זיתים.

אז הוא ה-MVP של ליגת הכדורסל בלבנון. שיהיה לבריאות.

כשהוא הגיע הקיץ אף קבוצה לא הסכימה אפילו שיבוא לביקור. הוא שלח מסר לאריק ספואלטרה, "מה יש לך להפסיד בלתת לי צ'אנס להראות לך מה אני יכול לעשות ברבע שעה? רק רבע שעה!".

אריק אמר אוקיי.

אריק הזמין את המילטון וחואן האווארד שיעבדו איתו.

כעבור חצי שעה הוא שלח מסר באייפון לפט ריילי:

"מצאתי סנטר פותח לעונה הבאה"

פט ריילי קיבל את המסר וציווה על ספואלסטרה: החזק אותו עד שאני בא. תן לי שעה ואני באולם!"

השאר היא הסטוריה.

וכפי שאנחנו יודעיןם אריק טעה בגדול. הוא מצא סנטר  פותח לא לעונה הבאה אלא כבר לראשית ינואר בה הפך לסנטר פותח.

והוא לא סתם מצא סנטר. הוא מצא דייויד רובינסון.

לא מאמינים, אני יודע. חושבים שהדוק שוב מתלהב.

אבל לדוק ישנן עיניים שלכם ייקח עוד כמה שנות נסיון לראות כמוהן, ולהבין.

אגב, ה-PER שלו הוא 27.4, גבוה משל לברון.

(עכשיו הגיע תור הקנאים להשמיע את דברי חוכמתם בתגובות)

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אתה נובח על העץ הלא נכון. מיאמי כבר מזמן לא הקבוצה השנואה של הNBA אלא קבוצה שהרבה מחבבים אותה וסוס שחור פוטנציאלי בפלייאוף.
    את הסיפור של ווייטסייד אי אפשר שלא לאהוב, סיפור סינדרלה קלאסי. כרגע וייטסייד באמת נראה כמו אחד הסנטרים הטובים בליגה. אני מקווה שזה לא יעלה לו לראש והוא יצליח לשמור על יציבות.

      1. תודה על הלינק בהחלט נראה גדול ומרשים. קצת כבד אבל לפחות מהקטע הזה נראה מאוד מגוון ועם פלג גוף עליון חזק מאוד.

  2. וואו, כולם פה כל כך חיוביים, אז אני אתן למנחם את הסיפוק – מנחם, שכח מדיוויד רובינסון, אין כזה דבר שחקן בקליבר של דיוויד רובינסון שלא התגלה עד גיל 25.
    הכי קרוב שאני יכול לחשוב לגבי פריחה מאוחרת לרמת TOP 5 בליגה זה אצל גארדים (נאש, אולי בילאפס) וגם הם לא שיחקו בלבנון אלא בנבא.
    אם תמצא לי דוגמה לשחקן מעל 2.05 שהליגה פיספסה את הכישרון שלו עד גיל כל כך מאוחר, אני אסתום, אבל עד אז, בהצלחה לוויטסייד ומיאמי, אבל אין שום מצב בעולם שהוא מתקרב לרובינסון (להזכירך, בשיאו טופ 5 בקלעי הליגה).

    1. רובינסון בשיאו MVP
      בשיאו קלע הכי הרבה בליגה.
      משחק של 71 נקודות.
      קוואדרודאבל.

      כן, אילנות גבוהים…

  3. אני קורא המון תגובות . מי שונא את מיאמי?
    אני מאחל לבחור להיות מגה סטאר .
    מה אכפת לי אם מיאמי תהנה מזה.
    עיר יפה ענקית , מלאה חתיכות בביקיני.

  4. אני עם א.ב. – אין סיכוי שיש לנו כאן רובינסון חדש. סורי. רובינסון היה אדיר "עוד בארופה" 🙂 כלומר עוד לפני שהגיע לליגה והוא היה כוכב מהיום הראשון.
    מנחם, אתה לימדת אותנו שככה זה, כוכב ענק מסדר גודל של רובינסון, מאלון וכ"ו הוא ענק מהיום הראשון, הוא לא צריך שום הסתגלות.
    אבל לווייטסייד יש עוד המון להתקדם והוא אכן יכול להיות גדול מאוד.

    לגבי הטון הלא מתלהב של בוש – ראיתי את המשחק של מיאמי נגד בוסטון וממש ניתן היה לראות את זה על המגרש. היו התקפות כששניהם היו על המגרש ובוש נראה כמו שחקן ספסל בעוד וויטסייד כיכב בהתקפה. נראה שבוש מאוים ע"י ווייטסייד.

  5. דייוויד רובינסון? אהה אהה שיעול שיעול. מישהו שכח ללחוץ על הברקסים היום…
    שחקן שנראה מצויין בשבועיים האחרונים. אם ישמור על המומנטום יזכה לעוד הרבה שנים בליגה, אולי אפילו כשחקן חמישייה.
    יכול מאוד לעזור למיאמי אם ישמור על ראש שפוי, אני בעדו.

    1. ביל ראסל עם ניתור משופר התכוונת.
      בעיניי הוא תערובת מושלמת של משחק הסנטר הקלאסי של ראסל בהגנה, יחד עם הברקות התקפיות שסוחטות השוואה לצ'מברליין, והבלחות אתלטיות שיותר מהכל מזכירות לי את אלוף ההטבעות המהולל מהניקס קני "סקיי" ווקר.
      קני "סקיי" ווקר זכור בזכות הטבעה אדירה ב360, כאשר שרשרת הזהב העבה שלו מתנפנפת לכל עבר ומזכירה לכולם, היי סאקרס.. זה האייטיז פה!

      לסיכום, חסן ווייטסייד הוא חיבור מושלם בין ראסל, צ'מברליין וקני ווקר. מנחם עשה לו עוול בהשוואה לאדמירל.
      מנחם, אתה יכול להיות מרוצה מעצמך שגרמת לבחור צעיר ומוכשר לבכות מתסכול.

  6. בחמשת השבועות האחרונים, הבחור שיחק 15 משחקים מעל 15 דקות. ב6 מהם עשה דאבל דאבל. בינואר שיחק 11 משחקים, 23.6 דקות הממוצע, 13 נקודות, 10.6 ריבאונדים ו3.4 חסימות, בממוצע! אלו מספרים מטורפים. וזה כולל משחקים מול קבוצות חזקות מאוד בקו הקדמי.

  7. דיוויד רובינסון לא, אבל הוא מזכיר לי את אלונזו מורנינג. שישאר הרבה זמן במיאמי, יחד עם פלאש וכריס בוש יש לנו קבוצה לא רעה ל-2-3 הקרובות. עכשיו צריך עוד שוטינג גארד שיוכל לקלוע ולשחק הרבה שוויד לא זמין.

    טרייד של דני גריינג'ר ונוריס קול על ג'רמי לאמב יעשה את העבודה

  8. לייט בלומר שמתפתח לסנטר פותח לגיטימי פלוס.

    להשוות אותו לדייויד רובינסון זו פרובוקציה חסרת בסיס שעושה לו עוול.

    להשוות את אחד מגדולי הסנטרים אי פעם, אחד השחקנים הכי שלמים שדרך על פרקט ובוודאי אחד החכמים שבהם לשחקן שנתן רבע עונה מדהימה ככל שתהיה זה לעשות צחוק…

  9. כבר זמן מה שאני קורא פה דברים יפים ומעניינים
    אני חדש בכדורסל איש של כדורגל
    ורציתי לדעת איך מחשבים Per של שחקן

  10. הופכים לאוהדים שלו, הסיפור לפני מעניין מאד
    אם יהיו עוד פרטים על לפני יהיה נחמד לקרוא עליו.
    נתן גנב לי המילים על סינדרלה. +10
    אלון ואפלטון הדוק חוזה שקם פה כוכב, נחיה ונראה.
    כתבה טובה. צביקה מוסיף נתונים מעניינים.
    מר לס אם תרגיש עוד צורך לכתוב עליו תרגיש חופשי 🙂
    תודה.

  11. שחקן טוב
    זה מה שקורה שעמדת הסנטר בירידה מתמדת
    הוא לא דוויד רובינסון הזכיר לי קצת את בראד דוהרטי למי שזוכר

    1. ברד דוהרטי היה הסנטר של קליבלנד בימי מארק פרייס , לארי נאנס, קרייג אילו ולני ווילקינס כמאמן, למי ששכח ולמי שלא נולד אז…

  12. על חסן ווייטסייד אני יודע שהוא היה פריק של חסימות במכללות.

    בזמנו כשיצא משם אני זוכר שנתן איזה עונה פריקית של חסימות שנכנסה לשורות פריקיות של חסימות שנתנו בעבר שחקנים כמו טרנס מוריס, הנסון וכו…

    מפתיע כמה טוב הוא קורא ריבאונדים אבל השוואות לדיוויד רובינסון מגוחכות.

    לא אתפלא אם זה גם ייעצר מתישהו כמו בערך ג'יאנג שהיה בלתי ניתן לעצירה לקראת סוף העונה שעברה.

    מתישהו דברים נכנסים לפרופורציות, אבל לא בכתבות של מנחם.

  13. לגבי – הראשון מאז דמרכוס קאזינס וקווין לאב לעשות יותר מ-20 נק' ו-15 ריב' באותו משחק בחמש שנים.
    מה עם קאנט פאריד 26נק' ו 25 ריבאונדים נגד הזאבים העונה (סוף 2014)?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט