פריוויו למשחקי שישי-ערב שחזור הגמרים/רועי ויינברג ונדב הלפרין

הלילה ב-NBA: 9 משחקים בלבד, כאשר במוקד נמצאים שחזור גמר 2011 (דאלאס נגד מיאמי), גמר 1986 (בוסטון נגד יוסטון), גמר 1993 (פניקס נגד שיקגו), לצד משחקים מעניינים יותר ופחות. הפריוויו ל-6 משחקים מתוך משחקי הערב יכתב על ידי נדב הלפרין, כתב חדש, שכרגע משרת בגל"צ. כמובן, הסיקור לכל המשחקים יתבצע כרגיל על ידי (רועי ויינברג).
*
נדב הלפרין:

02:00-פילדלפיה 76 (37-9) – מינסוטה טימברוולבס (37-8)

KJ מקדניאלס
קי ג'יי מקדניאלס מנסה לעצור את מו וויליאמס בקרב הנמושות שיחזור על עצמו הערב.

הבוס, ברוס ספרינגסטין, כתב פעם שבפילדלפיה אף מלאך לא יאיר לו פנים, סביר להניח שזו גם התחושה של אוהדי פילי כלפי אלוהי הכדורסל, שכמדומה נטש אותם לאנחות. אם ישנה תקווה מסוימת, היא נובעת מהניצחון הגדול ביותר שלהם העונה, במשחק האחרון מול דטרויט שחסרה את ברנדון ג'נינגס, אלא שגם הפילי'ס חסרו את מלך הסלים שלהם, טוני רוטן, שסיים את העונה ועומד לעבור ניתוח בברכו הימנית.

בעיר "אהבת האחים" יתארחו הזאבים ממינסוטה, כשבמפתיע מאזנם רע מזה של הסבנטי-סיקסרס. מכל מקום, חשוב לזכור שהזאבים נצורים במערב הצפוף, ושניצחו את הסיקסרס כבר פעמיים העונה, ובאופן משכנע. מינסוטה יוצאת אל המשחק אחרי שניצחה את בוסטון הקשוחה, ולאחר שקווין מרטין וניקולה פקוביץ', זאבי עץ בכירים בהחלט, חזרו לשחק. נדמה שרוח חדשה מפעמת בהם, כשגם חזרתו של ריקי רוביו למגרשים נראית קרובה מתמיד. בנוסף, מו וויליאמס, שאיבד לפני יומיים את הבכורה בנקודות למשחק יחיד לקיירי אירווינג.

לאן כל זה מוביל אותנו? אל סיפו של שברון לב נוסף לפילדלפיאנים, שאיני מאמין שיש להם את הכוח לעמוד מול כוח האש היחסי שיציבו וויגינס, פקוביץ', מרטין וויליאמס. והלוואי שאתבדה, כי אני לוקה בחיבה בלתי מוסברת לעיר שבה התגורר ויצר המשורר אדגר אלן פו.

*

02:30-אטלנטה הוקס (8-38) – פורטלנד טרייל בלייזרס (14-32)

ג'ף טיג הגדול
ניצחון הערב יהפוך את רצף אטלנטה ל-9 באורכו בהיסטוריה. ג'ף טיג בדרך לסל.

הנצים מאטלנטה דורסים כל מה שזז, ובנקודת הזמן הזו, שאר הליגה נותרת בצל כנפיהם. היום התבשרנו ששלושה נצים יזומנו לסגל האולסטאר של המזרח – מילסאפ, הורפורד וטיג, ובקלות יכולנו למצוא שם גם את קורבר, שלעת עתה יסתפק במחמאות ויכוון אל הכתר בתחרות השלשות הניו יורקית שמסתמנת כאימתנית במיוחד.

בתווך, ההוקס הספיקו לסמן שבעה עשר ניצחונות רצופים, כשגברו בבית על הנטס מברוקלין כשכל אחד משחקני החמישייה מסיים ב-"דאבל פיגרס", בקיצור, עוד יום עבודה בבירת ג'ורגי'ה. האורחים הנוכחיים באטלנטה הם המפלסים מפורטלנד, שפיספסו הזדמנות פז לרשום ניצחון חוץ מול קליבלנד נטול לברון, כשנכנעו למופע של קיירי. למרקוס אולרידג', שגם זכה בזימון לאולסטאר, אמנם משחק עם אצבע פצועה, אבל עם 64 נקודות בשני המשחקים האחרונים יש כבר כמה גבוהים בליגה ששוקלים לנסות להוריד לעצמם פטיש על האגודל בתקווה לשיפור ניכר בסטטיסטיקה.

מה גבב המלל והנתונים האלה אומר? שמתבשל משחק מצוין בפיליפס ארנה, עם מאבק אולסטארים (גם לילארד המאוכזב ראוי לתואר), עם שניים מהצולפים הבכירים של ה-nba, (קורבר ומתיוס) וכשהרבה מונח על המאזניים – רצף הנצחונות מאטלנטה ויתרון הביתיות של פורטלנד בפלייאוף. הימור? הנצים ימשיכו במעופם, כשהבלייזרים, שלא ברור אם ילבישו את ניקולה באטום, ירשמו עוד הפסד במסעם במזרח.

*

02:30-קליבלנד קבאלירס (20-27) – סקרמנטו קינגס (28-16)

שידור: 02:30, ערוץ הספורט.

דארן קוליסון וקיירי אירווינג
דארן קוליסון מנסה לעצור את קיירי אירווינג בדרך יצירתית. השניים יפגשו שוב הערב.

החבורה של בלאט עומדת, כפי שכולנו יודעים, על שמונה נצחונות רצופים, ואפילו שרדה את מבחן האופי המשמעותי של מפגש מול מערבית בכירה כשלברון מביט מן הצד. 55 הנקודות שהפגיז קיירי ארווינג מול פורטלנד היו רגע השיא בקמפיין בחירתו לסגל האולסטאר, והקאבס נראים מחויכים מתמיד, זאת על אף שהמלך של אוהיו בספק גם למשחק הלילה מול המלכים, בגלל הנקע בשורש כף ידו הימנית.

והמלכים? דבקים בדשדוש מלכותי ומפואר עם רצף הפוך לזה של קליבלנד, שבעה הפסדים, האחרון לטורונטו. איכשהו, כשלברון בחוץ, נדמה שקאזינס וגיי יכולים להפתיע כשלברון בחוץ, אבל לתחושתי במפגש הישראלים הפוטנציאלי בלאט את עמרי "אני צריך דקות כדי לחזור לעצמי" כספי, תהיה ידו של המאמן על העליונה, הדעת מבקשת להזכיר שלא יתכן שקווין לאב יתמיד ביום הקליעה הזוועתי שהיה לו מול הבלייזרס, (3-15 מהשדה), ובכושר הנוכחי של אירווינג לא הייתי מהמר נגדו.

אם כן, כמו בשיר העם המפורסם, אני מהמר על "אוהיו היפה" , שתעניק לפרשי הבית מקליבלנד את הניצחון (למעשה, אני ישראלי עם סנטימנטים שיהמר על קליבלנד של בלאט גם מול הבולס של 96).

*

03:00-ניו אורלינס פליקאנס (22-24) – לוס אנג'לס קליפרס (14-32)

כריס פול
כריס פול עט על כדור אבוד במשחק הקודם נגד הקבוצות. ברקע (22)-בראיין רוברטס, שחקן הפועל גליל/גלבוע לשעבר.

פרק שלם מקדיש הגדול מכולם, בוב דילן, לניו אורלינס בספרו "כרוניקות", הוא מספר איך הקליט בה את האלבום oh mercy (שנחשב לאחת מפסגות יצירתו המאוחרת), הוא מכנה אותה עיר האסטרולוגיה, ומתפייט על הסודות שהיא מסתירה, דרכו, התאהבתי גם אני בעיר הלואיזיאנית על כן אקונן:

אוי ניו אורלינס, עוד פעם הפלייאוף מחליק לנו בין האצבעות. ג'רו הולידיי בחוץ, ואנתוני דייויס בספק. כשאין דייויס לנו, מי לנו? טייריק? פונדקסטר? עם זה לא ננצח את הבריוני מ-"לוב סיטי". אם כן, אל עיר הג'אז והבלוז, השקנאים ומרק הג'ימבליה, מגיעים הקליפרס, וכשם שאציין שהקליפרס ניצחו שמנוה מעשרת משחקיהם האחורנים, אציין גם שהפליקנס הפסידו שלוש עשרה משחקים המתוך תשע עשרה בשתי העונות החולפות כשחד הגבה לא היה בעזרם.

מנגד, הקליפרס נראים בדרך הנכונה במשחקים האחרונים, אחרי כמה אכזבות לא מבוטלות, כמו כן, הם כבר ניצחו את השקנאים העונה, במשחק מצוין של cp3 וגריפין, המסקנה המתבקשת ברורה – ניצחון אדום, תכול, לבן, ומכה נוספת לשאיפות הפלייאוף של דייויס, שפיניקס משאירה לו אבק ודורא את ווסטברוק נושפים יחד בעורפו, ואני אומר, משל הייתי טים דנקן המנחם את לברון ב-2007, או לכל הפחות מופסה, "תתעודד ילד, יום אחד כל זה יהיה שלך".

*

03:00-מיאמי היט (25-20) – דאלאס מבריקס (17-30)/

כריס בוש ודריק נוביצקי
כריס בוש (1) מנסה לעצור את דריק נוביצקי ללא הצלחה, כפי מה שיקרה הערב.

משחק נוסף שמספר פציעות מטילות עליו צל כבד. ההיט, שחווים את שיא פריית ה -"חסניטי" יחסרו את לואל דנג ודוויין וייד, בהעדרם, סביר להניב שאפילו וייטסייד ובוש (עוד מחליף טרי באולסטראר) יתקשו מול הלוחמים מטקסס.

שתי הקבוצות מגיעות לאחר הפסד, כשדאלאס סופרת כבר ארבעה כאלה וממסכת בעשן את ההתייחסות אליה כקונטנדרית כשהיא צונחת למקום השביעי במזרח. התחושה היא שהמאבריקס לא יכולים להרשות לעצמם הפסד נוסף מול "מיאמי חום" חסרים במיוחד. לנקודה הזו הייתי מצרף גם אקס פקטור בדמותו של מונטה אליס, שירצה להוכיח, ובצדק, שהוא ראוי לסגל האולסטאר ושנעשה לו עוול רבתי. הדוק דבק באהבתו לסאות' ביצ', אבל נדמה לחי ששגם הוא מתקשה לראות איך בחסרונם של שחקני מפתח הם יפתיעו קבוצה רעבה ופגועה כמו זאת של נוביצקי, אליס, רונדו ושות'

בקיצור, דאלאס יזכו לקבלת פנים מפרגנת כמו זאת שוויל סמית שר עליה – Welcome to Miami (bienvenido a Miami)

*

05:30שיקגו בולס (16-31) – פיניקס סאנס (20-27)

גוראן דראגיץ'
דראגיץ' (בכתום סגול) עוצר את אאגוסטין במשחק בין הקבוצות אשתקד. הוא צפוי להוביל את פניקס לניצחון הערב.

השוורים מעיר הרוחות יציבים בערך כמו ממזג האוויר בישראל בחורף האחרון, ביום אחד מנצחים בקלאץ' את הקבוצה הטובה בליגה באולמה הביתי, ובאחר מפסידים ללייקרס חסרי הכיוון והממבה. מולם ניצבים הסאנס, ששומרים בגבורה ובנחישות על מקומם בפלייאוף. זו היא הקדמה למובן מאליו, מדובר באחד המשחקים המעניינים של סוף השבוע. שתי הקבוצות מגיעות כהן זקוקות לניצחון, שיקגו כדי לחזור אל המסלול, והסאנס כדי להמשיך ולייבש את אוקלהומה וניו אורלינס.

על הנייר, הבולס עדיפים, במציאות, נראה שהסאנס בשלים לנצח. מול לייקרס אמש דריק רוז בעט בדלי הניצחון בהארכה, ואילו דרגיץ' סחף את חבריו לניצחון מרשים על וושינגטון, שאחריה רודפים השוורים במזרח.

אין ספק שגאסול ונואה בריאים יעשו לא מעט צרות בצבע השמשי, וגם רוז ירצה לכפר על חטאיו האחרונים, אך התחושה האישית שלי היא שהבולס נמצאים בדרך עקלקלה, ולא צפויים להיחלץ ממנה בקרוב. אם כן, אני אהמר על ניצחון כתום סגול בעיר האפאצ'י שבאריזונה (פניקס תנצח), והמשך הרוחות הרעות בשיקגו, שבוודאי לא יוסיפו למעמדו המתערער של ת'יבודו.

*
רועי ויינברג:

02:30-בוסטון סלטיקס (28-16)-יוסטון רוקטס (14-32)

על הנייר משחק חד צדדי לחלוטין, שיגמר בניצחון של אחת מאריות המערב, יוסטון, על בוסטון, עוד קבוצת תחתית מהמזרח. ג'יימס הארדן, דוויט הווארד, טרבור אריזה וג'וש סמית' משלימים רביעייה עם כוחות התקפיים חזקים מאוד, ולצד פטריק בברלי, מומחה ההגנה האישית בתפקיד הפוינט גארד, יש ביוסטון קבוצה קטלנית. אז מה בוסטון צריכה לעשות כדי לנצח הערב?

נתחיל מהמובן מאליו-לעצור את ג'יימס הארדן. מתוך 4 פעמים העונה בהן המזוקן קלע מתחת ל-15 נקודות, יוסטון ניצחה פעם אחת בלבד. כנראה שהסלטיקס לא יצליחו לעצור את הארדן מתחת לגבול הזה, אבל כדי למנוע מהאול-סטאר לעבור את 30 הנקודות בפעם ה-22 העונה, בוסטון יצטרכו להציב שמירה מיוחדת עליו.

קרוב לודאי שזה יהיה אייברי בראדלי, השומר המצויין, אבל יכול להיות שבראד סטיבנס ינסה לנצל את בעית האיבודים של השחקן (4 למשחק, המקום השלישי בליגה יחד עם לברון ג'יימס), ויציב עליו את מרקוס סמארט הזריז, מה שיאפשר לבראדלי לנסות לשמור את בברלי ולנטרל לחלוטין את ההתקפה של יוסטון, ולהכריח את סמית' לזרוק מחוץ לקשת.

תחזית: הסלטיקס לא יצליחו לעצור את הארדן, שיקלע 30+, ויוסטון תנצח. הרוקטס.

*

02:30-ברוקלין נטס (27-18)-טורונטו ראפטורס (15-31)/רועי ויינברג

הראפטורס עדיפים בהרבה, ולכן ינצחו. לפני שנים ספורות דרון וויליאמס היה מטובי הרכזים במזרח, וקייל לאורי היה רכז ממוצע. היום היוצרות התהפכו, והכוכב המרכזי הערב זה לאורי, שיפתח באול-סטאר בעירו של וויליאמס (אול סטאר 2015 יהיה בניו יורק וברוקלין).

הערה נוספת, בקשר ליתרון של טורונטו ולטמטום בשיטת הבתים: ברוקלין כרגע במקום השני בבית האטלנטי. המאזן שלה לא טוב מספיק בשביל להיות במקום השלישי בכל בית אחר, ובבית הדרום מערבי הוא לא טוב מספיק למקום החמישי, שמחזיק באחוז הצלחה של 52.2%.

תחזית: כפי שניתן להבין מהכתוב, המשחק הזה הולך בקלות לברוקלין.

*

04:00-יוטה ג'אז (30-16)-גולדן סטייט ווריורס (7-36)/רועי ויינברג

משחק חד צדדי נוסף בין הראשונה והאחרונה במערב. ג"ס לא הפסידו ליוטה במפגשיהם העונה, וסנסציה ענקית תוביל להשוואת רצף ההפסדים הארוך ביותר של הלוחמים העונה, אבל זה לא יקרה, לא נגד הג'אז. קרוב לודאי שאחד מהספלאש בראד'רס יזכה למנוחה, וגולדן סטייט עדיין תצליח לנצח.

דנטה אקסום, גורדון היווארד, דריק פייבורס ורודי גוברט נחמדים, וג'ו אינגלס הוא אגדה חיה, אבל הם לא יצליחו לגבור על הווריורס. המשחק הזה הולך בקלות לגולדן סטייט.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. איזה פריוויו ללקק ת׳אצבעות. בכורה מאוד מוצלחת נדב! ותודה כרגיל לרועי על המוצלחות הרגילה (יכול להיות שדורון טיפה משפיע עלי)

    שיקאגו- חובה נצחון! עומד להיגמר 105-92 לבולס.

  2. ברוך הבא נדב!
    רועי, תודה על הפריוויו! בקשר לטורונטו כמו שכבר רשמתי בעבר, אני לא זוכר שקבוצות הבית התלוננו בעבר שיש להם את טורונטו שאפשר היה לדרוס. קורה והשנה הבית הזה מלא נמושות (למעט טורונטו), להגיד שבגלל זה שיטת הבתים לא עובדת? אם נסתכל על העתיד של הנמושות – ברוקלין, בוסטון, פילדלפיה וניו יורק אתה עדיין חושב שהבית הזה יישאר כל כך חלש עוד שנתיים שלוש? אני משער שלא.

    1. ממש טמטום שלא בחרו אותו. עם כל הכבוד לדוראנט וווסט שהחמיצו חצי עונה ולקאזינס שגם השנה לא יגיע לפלייאוף, לילארד היה צריך להיבחר לפני שלושתם.

  3. פריוויו ברמה . שיתוף פעולה בין רועי לנדב מזכיר למומי את הצמד חמד שון מייקל ודיזל
    לא יכלת לבוא יום ראשון להוריד קצת מהעומס על מומי ?

  4. נדב,
    פריוויו מעולה, ברוך בואך.

    רועי,
    אנחנו כבר יודעים שאתה תותח.

    מנחם,
    אשריך, שכותבים כאלה מוכשרים באים לכתוב אצלך באתר.
    יתר אתרי הספורט יכולים לקנא.

    שבת שלום.

  5. נדב- כרוניקות של דילן הוא אחד הספרים המשעממים בעולם, הוא כמו מלמול חדגוני שמתפרס על לא-זוכר-כמה עמודים. חוץ מזה- סחתיין על פריוו7יו מהוקצע ו-וולקאם להופס!

  6. פריוויו בכורה מצויין לנדב! ורועי כרגיל מצויין.
    נדב, יו אר וולקאם אולווייז.
    יהיה אחלה ערב. לא יודע במה לחזות קודם. אולי אחלק את המסך ל-4?
    תודה!

      1. די אני מתחרפן מכל הדורונים, הדורונים המקוריים והאנחנו דורוניים מקוריים! ראאאאבק
        הדורון שמפיץ אהבה ומתכוני ג'ינג׳ר ל-MBK, תנסה לשים תמונה שוב!

  7. תודה על הפריוויו!

    אם אני לא טועה מינסוטה היו הראשונים העונה שהפסידו לפילדלפיה, ולא ניצחו אותם עדין העונה

  8. נדב אתה כותב יוצא דופן. פוטנציאל מטורף. וולקם!
    למה השפה הזו לא קיימת בשידורי הספורט שלנו. למה היא כמעט לא קיימת באתרי ספורט המחזיקים צבא כותבים בתשלום. כי רוב תוכניות או כתבות הספורט בארץ מתנשאות על קוראיהם ומדברים אליהם כאילו אינם מספיק אינטלגנטים. והם כן

    רועי אתה עילוי כשלעצמו.

    אני גם קורא לכל הקוראים האגביים של אתר זה. תנו מדי פעם אות וסימן. מילה טובה או תוספת קטנה או אפילו ביקורת נותנת לכותבים גישה בלתי אמצעית אל קהל קוראיהם

  9. תודה רבה על הפריוויו המעולה!

    יש לי תחושה משום מה שהבלייזרס ישימו הלילה סוף לרצף של הניצים, על אף העובדה שההוקס כבר הוכיחו שהם יכולים עליהם כשהם ניצחו אותם בחוץ לפני כמה שבועות.

  10. Toda Nadav
    I also think that Dylan's book is very boring. As a huge fan, I was very disappointed. A small correction: Mini Vs. Phili only happens twice a year, so it can't be that they already beat them twice this year

            1. [טרול] נמחק

            2. ווייטסייד עם 16 ריב' ב-9 דקות

            3. האידיוט הזה ספואלטרה הוציא את ווייטסייד (שהיו לו 21 ריב') ומיאמי מובילה ב-2. אז הוא הוציא אותו לכל הרבע השלישי ודאלאס החלה לשלוט עם ריצה של 0-18 והכל ללא ווייטסייד.
              אריק ספואלסטרה הוא דביל. לבאדם 21 ריב' ב-22 דקות משחק והוא לא נותן לו לשחק!

  11. שתי אפשרויות:
    1 – דורון הוא דמות אמיתית וכל ה – peace love and harmony שלו גרמה למישהו להתחרפן כי הוא לא היה מסוגל להכיל את זה(לטעמי האישי זה בהחלט היה מעיק בשלב מסוים, די מוקדם, אבל לא אמרתי כלום כי מה כבר אפשר לומר למישהו שכותב רק טוב…)
    2. דורון הוא דמות פיקטיבית ומאחוריה עומד טיפוס מעורער בנפשו…

  12. האידיוט הזה ספואלטרה הוציא את ווייטסייד (שהיו לו 21 ריב') ומיאמי מובילה ב-2. אז הוא הוציא אותו לכל הרבע השלישי ודאלאס החלה לשלוט עם ריצה של 0-18 והכל ללא ווייטסייד.
    אריק ספואלסטרה הוא דביל. לבאדם 21 ריב' ב-22 דקות משחק והוא לא נותן לו לשחק!

    1. זה משהו מטורף !!
      אני לא זוכר כזה דבר
      היה 60 – 51 למיאמי שכבר הוליכה ב 16 !
      88- 62 לדאלאס . וואו . זה נראה לי כמו איזה שיא

  13. איזה ערב אדיר!
    כל צמרת המערב הפסידה והרוקטס מטפסים למקום השלישי.
    די-מו בשיא קריירה של 26 נק' ו-12 ריבאונדים, דווייט מי?
    ג"ס בירידת מתח עם הפסד שני רצוף אבל יש להם מספיק חבל כדי ליפול כמה משחקים.
    על אטלנטה אין מה להגיד, תאווה לעיניים, ולמרכוס אולדריג' משחק פצוע כמו גיבור על, כשהוא בזון זה השחקן שאני הכי אוהב לראות בליגה (כל עוד זה לא נגד הרוקטס)

  14. נשאר מישהוא שחושב שהמקום של אוקלהומה בפלייאוף מובטח? פיניקס בשורה של נצחונות מרשימים ואוקלהומה נראים כמו הצרות שלי. אם אוקלהומה מפסידים את הפלייאוף כבר אי אפשר להאשים את הפציעות פשוט פיניקס קבוצה מאומנת יותר ומשחקת טוב יותר כרגע.

    1. במערב שום דבר לא מובטח לאף אחד.
      אוקלהומה יצטרכו לעבוד מאוד קשה כדי להגיע לפלייאוף ובלי דוראנט בריא ב-100% זה לא יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט