האם ת'יבודו בדרך החוצה? מנחם לס

האם תום ת'יבודו בדרך החוצה?

קבוצתו עם 17-29 היא עדיין עם הרקורד הרביעי בטיבו במזרח, אבל רוחות עם ריחות לא נעימים מתחילים לנשב משיקגו.

אחרי שהקבוצה נשחטה ע"י קליבלנד – אחרי 12-15 דקות משחק לא היה ספק מי היא הקבוצה הטובה (הרבה) יותר  – דרק רוז (שכמעט אף פעם לא מדבר) אמר לעתונאי מהשיקגו טריביון "WE ARE NOT ON THE SAME PAGE".

למי התכוון?

למאמן והשחקנים?

לשחקנים עצמם?

המאמן והוא, דרק?

דרק ושאר השחקנים?

העתונאי ניסה לדובבו אבל הוא מיהר להיכנס לאזור ה-SECURITY להיפטר מהעתונאים.

היום ניכתב בכמה אתרי NBA שהכוונה היתה לתום ת'יבודו והקבוצה. הכוונה היתה שהוא והשחקנים לא מסתדרים יותר כבעבר. מה שהוא אמר למעשה זה שת'יבודו איבד את חדר ההלבשה.

באתר החובבים של הבולס – הבולס נשיון – הנקרא BLOG A BULL דיברו על השטות הגדולה של קביעת אימון היום (יום שני בערב) בסן פרנציסקו אחרי טיסה מאוחרת ביום ראשון, טיסה של 6 שעות. השחקנים רצוצים, עייפים מנטלית ופיזית, והוא – הרס"ר האופטימלי שלא מוותר רבע אינטש – קבע אימון על אפם ועל חמתם.

לפי דיווחים ממקורות יודעי דבר שהתפרסמו ב-SHERIDANHOOPS ה-11 מיליון שחייבים לו (לשנתיים אחרי עונה זו) לא יהוו מעצור.

ההרגשה השוררת בין השחקנים היא שהוא יותר מדי עקשן, ODDBALL PERSONALITY, מסוג ה-HARDCORE שהיה פט ריילי בלייקרס ובניקס.

שחקן שביקש להישאר בעילום שם אמר לפרנק לידו מהשיקגו דיילי-הרלד ש-"HE RUNS HIS BEST PLAYERS INTO THE GROUND". הוא שוחק אותם, ולא נותן להם מנוחה. ידוע שהוא אחד הסרבנים הגדולים ביותר לשיתוף רוקי'ס, ו6-8 שחקנים נושאים את המטלה ללא יכולת להתגבר על פציעות, וללא מנוחה מספקת.

גם התנהגותו על הקווים הפכה מעייפת. עם קולו הצרוד הוא צורח על שופטים, ועושה פרצופים לעבר שחקניו במקרה שפישלו. אין בו כל חום או רכות כלפי שחקניו, והאווירה בחדר ההלבשה קרה כקרח. ההנהלה היתה עבורו ALL THE WAY בגין הגעתו לפלייאוף בשנתיים שרוז היה פצוע, אבל לפי הדיווחיפ ב-'בלוג א בול' גם היחסים בין המאמן ו'ההנהלה' הפכו קרים.

השאלה עד מתי יסבלו אותו. הרוסטר היום מלא ב-EASYGOING GUYS כמו יואקים נואה או בווטרנים כמו פאו גאסול. הם לא שחקנים שייסבלו את האימנתנות, קטלניות, וקשיחות הלב שלו. עם רוז, גאסול, שון מריון, או היינריך יש לו עסק עם שחקנים שיסכימו לקחת עד כאן איתו, וכנראה שהוא עבר את הגבול. הפלח יכול אולי להיות קוזאק טירני עם שחקניו בספארס. ת'יבודו לא יכול לעשות אותו דבר בבולס כי אין לו את האוטוריטה שיש לפלח בסן אנטוניו. הוא מתעקש להתנהג בקשיחות ואכזריות? זה יעלה לו בתפקידו.

איש לא מתווכח על ה-COACHING ACUMEN שלו ועל ידע הכדורסלני שלו (אם כי אני חושב שכולם הגזימו ב'הגנה המפוארת' שהוא בנה בשיקגו. לא מפוארת ולא בטיח!).  אני גם לא מתווכח על נאמנותו והשקעתו כמאמן. אני מדבר רק על אישיותו: אדם קשוח, עקשן, ולא חברותי. לא נראה לי שהוא נישאר שם הרבה זמן.

נ.ב: נשיא הקבוצה ג'ים פקסון ות'יבודו כמעט לא מדברים אחד עם השני. סיפור ארוך עוד מהימים שת'יבודו היה עוזרו של ואן גנדי בניקס.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מקרה קלאסי של נוסחת הפחתת התפוקה השולית ( השם מזכרון)

    אדם תמיד יקודם לתפקיד אחד מעבר למיצוי המקסימלי שלו. (היה טוב מאד בתור עוזר אבל לא בתור הראשי). לא נראה לי גם שהוא מאלו שלומדים.

    ביננו הוא נראה לי תמיד על סף התקף לב שנובעת מעודף עצבים ולחץ דם גבוה. רק יעשה לו טוב אבטלה עם פיצויים של עשר מליון.

    1. אתה מדבר כל העקרון הפיטרי (The Peter Principle),
      עובד שהצליח בתפקיד A מקודם על סמך כישוריו שהתאימו לתפקיד A, ולא על סמך התאמת כישוריו לתפקיד אליו יקודם.
      תפוקה שולית פוחתת היא מונח מתחום הכלכלה המתיחס לתשואות. הגדלה של תשומה שלא מגדילה את התשואה באותו היחס. לדוגמא: שחקן כדורסל שקולע 10 נק' למשחק עם 6 זריקות, לא יקלע 100 נק' למשחק אם ניתן לו לזרוק 60 פעם במשחק.

        1. ה-OCD שלי, מרים את ראשו המכוער, בעיקר בשעות שלפני הקפה השלישי של הבוקר. לא הייתה כוונת טרחנות הבוקר להשמע קנטרנית. בוקר טוב!

          1. הפרעה טורדנית כפייתית (Obsessive–compulsive disorder).

            לרוב (האשכנזים) יש את התופעה ברמה כלשהי…
            יש אנשים שחייבים לסדר את מקום העבודה שלהם בצורה מסויימת. אני, אני מרגיש צורך בלתי נשלט לכתוב פרטי מידע משעממים ולא חשובים במרחבי המרשתת…

          2. OCD או כפי שגיא אמר- הפרעה טורדנית כפייתית בדרך כלל מתבטאת בהרגשה שעשית משהו "לא נכון". כשאתה מרגיש את זה ואתה לא יכול להתנגד לדחף לעשות את זה בשנית, יש לך OCD. מה זאת אומרת ״לא נכון״? כשלא קלעת שלוש צ׳אקות רצוף אתה תזרוק עד שתקלע, כשאתה מצייר משהו והפרטים הקטנים לא יצאו לך טוב- אתה תתחיל מחדש. כשאתה רואה שעובדה לא נכונה ואתה חייב לתקנה ולהסבירה (הממממ גיא). כמובן שמה שגיא מציג הוא לא באמת OCD וזה רק ביטוי.
            פוסט על מישהו כזה: http://www.hoops.co.il/?p=35852

          3. אם כבר בענייני OCD.
            החוק הידוע גם כחוק פרקינסון או חוק הבירוקרטיה השלם אומר, שבכל מערכת בירוקרטית מקדמת את האנשים עד לתפקיד בו הם תורמים הכי פחות (כל עוד הם תורמים הם ממשיכים להתקדם).

            לגבי תפוקה שולית פוחתת – העקרון הכלכלי בעיקר מדבר על כמות אנשים העושים משימה אחת. אדם אחד פותר פאזל בשעה. שניים בקצת יותר מחצי שעה (אלא אם הם בתיאום מושלם)..כל אדם נוסף שיגיע יתרום קצת פחות. בנקודה מסויימת לא רק שהתפוקה השולית פוחתת אלא התפוקה בכלל. כלומר כל אדם חדש שמצטרף לפאזל מעלה את הזמן שלוקח לכל הקבוצה בסך הכל.

          4. נקודת המוצא של פרקינסון היא שמוסד הפקידות הממשלתי עסוק בעיקר לשרת את עצמו. לדוגמא: על מנת לבצע משימה, הביוקרטיה תשאף לגייס את הכמות המקסימלית (ולא האופטימלית) של עובדים.
            העקרון הפיטרי מדבר על דרכם של פרטים להתקדם בארגון – לדוגמא: תיבדאו היה עוזר מאמן מצויין, ולכן גוייס לתפקיד מאמן ראשי, למרות שיכול להיות שסט הכישורים שלו מתאים יותר לתפקיד של עוזר מאמן.

            בכלכלה תפוקה שולית פוחתת מודדת את השינוי בתפוקה (תשואה) כפונקציה של שינוי של אחד ממרכיבי התשומה. תשומה – סך המשאבים, עבודה ועלויות הנחוצים לתהליך כלכלי. לדוגמא, על מנת לגדל תפוזים צריכים כוח אדם, שטח חקלאי, מים, זרעים ודשן. תפוקה שולית היא כמות התפוזים הנוספת שתהיה לי עקב הגדלה באחד ממרכיבי התשומה – הגדלת כוח אדם או השקייה נוספת או שימוש ביותר זרעים עבור שטח נתון.

            OCD או לא OCD…

          5. מה שגיא אמר זה גם מה שאני מכיר.
            תפוקה שולית פוחתת – דרך מסובכת לומר שהתפקוה היא פונקציה לא לינארית של התשומה.

  2. האמת? כבר איזה שנתיים ניכר שהבלון התפוצץ, שמגרעותיו עולות על מעלותיו ושאיתו הם יגיעו לנקודה מסוימת אבל אף פעם לא ממש רחוק.
    אי שיתוף שחקנים, טחינת כוכבים, קיבעון מחשבתי וחוסר יכולת לבצע התאמות בסדרות.
    הסיבה היחידה שאני לא סופר את שיקגו השנה.

  3. אתם פשוט מקשקשים. נואה פציעות , דנליבי פצוע, רוז משתפר בהדרגה עדיין רחוק משיאו.מקדרמוט הרוקי לא משותף בגלל פציעות.
    שיקגו יותר מבוססת על עומק מאשר על כוכבים.מה שפרטתי פוגע מאוד בעומק , המיוחד פציעות של נואה.
    תיבודו מאמן מעולה זה יהיה טמטום לפטר אותו. הוא קידם מאוד את גימי באטלר, גאסול משחק אצלו הרבה יותר טוב יחסית לשנה שעברה. נואה עבר אצלו התקדמות עצומה. רוז לא שיחק שנתיים , וגם אצלו יש שיפור ניכר.
    לגבי טענה של אי שיתוף משחקים קחו דוגמה מאורלנדו , משתפים שם איזה עשר שחקנים לפחות.
    אבל מי רוצה להיות אורלנדו?

    1. תיבודו קידם השנה גם את מירוטיץ (בכל זאת רוקי) שנראה יופי וגם ברוקס תורם יפה. אפילו טוני סנל ממשיך לקבל דקות, אבל הוא פשוט לא מספיק טוב.
      עוד מעט יחזרו הפצועים (דנליבי!) והנצחונות והקיטורים ייעלמו. טעות לפטר אותו.

  4. אני חושב שבליגה של היום יותר ויותר מאמנים מבינים שקבוצות חייבות רוטציה רחבה. מלבד השחיקה שרוטציית 7-8 שחקנים מביאה, יש גם אלמנט של הסתמכות יתר על כוכבים שמפילה את הקבוצה ברגע שהכוכב נפצע (וכולם נפצעים).
    ת'יבודו מפגר אחרי הליגה בגישה הזו אבל תמיד ידע להפיק את המירב גם כשנפצעו הכוכבים, ועל כן הוא בטופ של המאמנים בליגה.
    לדעתי עיקר הבעייה כאן הוא רוז שלא מקבל את העובדה שהוא קיבל הורדה בדרגה כשחקן השני, שלישי בחשיבותו לקבוצה, וזאת למרות שהוא בריא (טפו טפו).

    1. ןלכן הוא מתאים לקבוצת תחתית לוחמת, לא למתמודדת על התואר.
      הוא צריך היה להיות מושייע פיינגנבוים אם היו בנבא ירידות ליגה.

  5. הוא סה"כ מאמן טוב. תראו את אלווין ג׳נטרי אחד ממוחות ההתקפה הנהדרים של זממנו שעושה פלאים בגולדן סטייט כעוזר. הוא נכשל בפיניקס כמאמן ראשי.הבולס צריכים צוות אימון שלם יותר.

    לדעתי התקפת הבולס ללא נואה תקועה. הם עדיין מריצים תרגילים ושאלו נשברים או נתקעים מיד הולכים לבידוד של רוז או באטלר. באטלר לא ישרוד את דקות המשחק האלה לאורך זמן. כששדאנליבי מרמרדרמוט ונואה יהיו בכושר משחק נדע יותר.

  6. אני כבר לא יודע מה אני מרגיש בקשר לת׳יאבדו. מצד אחד מדובר במאמן מצויין ונראה כנכס בטווח הארוך. מצד שני, הוא לא מוציא את התוצאות שציפו ממנו.

  7. לפי דעתי תום עושה עבודה טובה מאד ומוציא לימונדה מלימונים.
    רוז משחק כמו טפירו, גאסול זקן ונואה נגר ועדיין הם מקום רביעי במזרח.

          1. הדמעות של טפירו בסיום המשחק, אחד מרגעי הספורט שלא ישכחו.
            אוהד ירושלים שקורא את הפוסט,
            מגיע לתגובה ומיידית מסנן קללה –
            "בכר ה…" לזכרה של אותה אליפות אבודה.

  8. כתבתי שאין שאלה בקשר ל-COACHING ACUMEN שלו. הבעייה היא אופיו הבלתי ניסבל, ועקשנותו לא לשחק רוקיס ושחקני ספסל אחרים.

    1. יש שאלה גדולה בקשר ליכולות האימון שלו.
      לתת 100% בעונה הרגילה ולהילחם באינטנסיביות על כל ניצחון זה דבר אחד.
      להגיע לפלייאוף כשכולם באותה רמת אינטנסיביות ולהפסיד בסדרה שוב ושוב באותה צורה, כשאתה לא מסוגל לצאת מהבוקיות ולבצע התאמות, זה דבר אחר.

      1. איך אפשר להגיד שהוא מפסיד באותה הצורה בפלייאוף.
        לפני שנתיים בסדרה נגד מיאמי, היו לתיבודו בערך 0 שחקנים כשירים – להאשים חוסר רוטציה בזה שכל הקבוצה פצועה זה לא נכון. מן הסתם יש לזה חלק, אבל ברור שלפעמים שחקנים פשוט נפצעים.
        שנה שעברה אחרי שחיכו לרוז ככ הרבה זמן והוא שוב נפצע, אני חושב שלכל הקבוצה יצא האוויר. ואז תיבודו הוציא מדי גיי אוגוסטין פתאום משחקים אדירים, באטלר עשה קפיצה ענקית בעונה הזאת – שנמשכת גם השנה, ושוב הגיעו לפלייאוף.
        אם השנה בפלייאוף הקבוצה לא פצועה ועדין לא מגיעה לגמר מזרח, או לכל הפחות נלחמת בחצי הגמר כמו שצריך, אז אפשר לשאול שאלות על יכולות האימון שלו.

  9. זה אומנם לא פופולארי להגיד את זה אבל תיבודו הוא בדיוק אותו ONE TRICK PONY כמו דאנטוני, רק מהכיוון ההפוך של ההגנה.

    הקבוצות שלו תמיד היו מזעזעות מבחינת התקפה.
    לפני העונה הזאת שיקגו הייתה 28 ו29 ביעילות התקפה.
    העונה הם סביב ה-11-14 וזה נתון עלוב אם מתחשבים בכמות החומר ההתקפי שיש לו השנה בקבוצה וביחס לאיפה שהוא מתמודד(שזה קונפרנס עלוב).

    למעשה תיבודו הוא נכשל גדול.
    אם בפברואר אתה לא מביא את הקבוצה הזאת(שסומנה טופ 3 בליגה לפני תחילת העונה) למצב שבכלל מזכירים אותה בנשימה אחת כמעומדת לאליפות אז אתה פשוט נכשל.

    הוא בונה קבוצות הגנה מצוינות, והוא נוטה לשחוק את השחקנים הכי טובים שלו בהגנה.
    אמרתי כבר לפני חודש שאני לא מתרשם ממה שהוא עושה העונה ושהם פשוט בדרך לשום מקום איתו.

      1. יסתום,
        אין שום מרחק, המרחק הוא רק בתחושות ובליטופים מהתקשורת.

        שניהם מאמנים שחזקים בצד אחד של המשחק וחלשים מאוד בצד השני, שניהם חתומים על הצלחות יחסיות ושניהם בסך הכל לא מאמנים שיקחו קבוצה עם כשרון הכי רחוק.

        יודע מה? לדאנטוני אפילו מגיע יותר קרדיט על מה שעשה עם פיניקס של נאש ופאקינג אמרה סטודומאייר ועוד במערב.

  10. הכל יכול להשתנות אם רוז יחזור להיות רוז של עונת הMVP.
    רק תראו איך לברון משפיע על הקאבס ותבינו מה זה שחקן MVP בקבוצה.

    1. נכון אבל רצינו שהם ישחקו כמו אטלנטה, שאין לה mvp. אם הוא מצליח רק עם mvp אז הוא פחות טוב ממה שחשבנו.
      רק להבהיר, אני לא הייתי מפטר אותו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט