דברים שאני שונא / גיא רוזן

 

דברים שאני שונא

 

• להגיע לפניה שמאלה ברמזור, אחרי שחיכיתי רבע שעה לתורי (הרמזור מתחלף אחרי 5 שניות) רק בשביל שנהג אחר, יחתוך מימין, ויגרום לי (ולשאר הרכבים מאחורי) לחכות לירוק הבא – כנראה הוא "באמת" מיהר…
• לראות בדוכן הפופקורן בקולנוע את המבוגר שמתעלם מהילד שלפניו, אשר מחכה לעזרת המוכרת, ומעל לראשו קונה את הקולה/פופקןרן/whatever כאילו הילד אוויר.
• הנהג שעוצר באמצע הכביש, מעכב את כל התנועה, בשביל לקנות סיגריות בפיצוצייה.
• מאמן הפוטבול שחושב שהחוקים לא חלים עליו, ובכך מכתים את המורשת של QB גדול, ומעכיר את האושר שחשים המוני אוהדי הקבוצה עקב העפלה נוספת לסופרבול.
הניו-אינגלנד פטריוטס הם אחד מהמועדונים המפוארים ב-NFL. למועדון שקיים כבר 56 שנה יש 7 הופעות קודמות בסופרבול (שניים רק לפיטסבורג סטילרס ולדאלאס קאובויס), מתוכם 3 אליפויות. עד מינויו של ביל בליצ'ק כמאמן הראשי של המועדון בתחילת עונת 2000, הקבוצה לא זכתה להצלחות גדולות . ב-42 השנים שקדמו למינויו של בליצ'ק, לקבוצה היו רק 2 הופעות בסופרבול שהסתימו בהפסדים.
בליצ'ק הפך את המועדון למועדון מנצח, תחת הנהגתו (בליצ'ק משמש הן כמאמן, והן כג'נרל מנג'ר) ב-14 השנים האחרונות, לפטריוטס 6 הופעות בסופרבול (כולל השנה), ו-3 זכיות באליפות.
6 השנים הראשונות היו החלום של כל אוהד ספורט – 3 סופרבול, 3 אליפויות. טום ברייד, ה-QB של הפטריוטס הפך לפנים של הליגה.
בריידי, שנבחר בסיבוב השישי של הדראפט (הבחירה ה-199) התחיל את עונתו הראשונה כ-QB הרביעי בקבוצה, וסיים את עונת הרוקי עם מסירה אחת מוצלחת ל-6 יארד.
בתחילת עונתו השנייה של בריידי, הוא קידם את מעמדו ל-QB מספר 2 בקבוצה, ובמשחק השני של אותה עונה התרחשה פציעה שהגדירה מחדש את גורל המועדון.
דרו בלדסו חטף תיקול חזק מהליינבקר של הג'טס, תיקול שגרם לבלדסו לסבול מדימום פנימי, פציעה שסיימה עבורו את העונה. בריידי עלה במקומו, ואת 2 המשחקים הראשונים שלו הוא הפסיד. אך בריידי התחיל להכנס לקצב, והקבוצה סיימה את העונה עם 11 נצחונות. בפלייאוף ברייד פרח, והקבוצה זכתה בסופרבול, כאשר בריידי זוכה ב-MVP של המשחק.
גם ב-2003 וב-2004 הקבוצה זכתה באליפויות, בליצ'ק ובריידי היו הצמד המנצח של ה-NFL.
ואז הגיע עונת 2007. בספטמבר של אותה עונה צוות האימון של הניו יורק ג'טס האשים את הפטריוטס שהם מצלמים את אימוני ההגנה של הג'טס. בדיקה של ה-NFL גילתה שלפטריוטס הייתה שיטה של "ריגול" אחרי קבוצות יריבות על מנת ללמוד את התרגילים של קבוצת ההגנה של היריבות. בליצ'ק נקנס בסכום הגבוה ביותר שניתן אי פעם למאמן – 500,000$. בנוסף לקבוצה נלקחה בחירת הדראפט הראשונה של העונה הבאה.
למרות פרשת ה-"spygate", לפטריוטס הייתה עונה מדהימה. הקבוצה סיימה עם מאזן מושלם של 16 נצחונות מול 0 הפסדים בעונה הרגילה, וטום בריידי שבר את שיא ה-TD לעונה עם 50 מסירות ל-TD. בריידי זכה ב-MVP, והפטריוטס העפילו שוב לסופרבול כפייבורטים ברורים מול הניו יורק ג'איינטס. למרות היותם פייבוריטים, הפטריוטס הפסידו בגמר (הפסד ראשון בסופרבול בעידן בליצ'ק). ב-2011 הפטריוטס שוב הגיעו לסופרבול, ושוב הפסידו לג'איינטס.
והשנה שוה הפטריוטס בסופרבול אחרי שפירקו את אינדיאנפוליס קולטס בגמר ה-AFC.
נראה היה שהצמד המנצח חזר, ופרשת ה-"spygate" נראתה כזכרון רחוק.
שעתיים ו-15 דקות לפני כל משחק, שופטי המשחק מודדים את לחץ האוויר של כדורי הפוטבול של כל אחת מהקבוצות (לכל קבוצה כדורים משלה) ואחר כך אסור להתעסק עם הכדורים עד למשחק עצמו. במהלך המשחק מול הקולטס, מסירה של בריידי נחטפה ע"י הגנת הקולטס. השחקן שחטף את הכדור, שם לב שהכדור לא מנופח מספיק, ופנה לצוות האימון של קבוצתו, שהתלוננו לצוות השופטים.
בדיקה העלתה שב-11 מ-12 כדורי המשחק של הפטריוטס, לחץ האוויר היה נמוך בצורה ניכרת מהמותר.
אתמול בלילה ה-NFL הודיעו שהם פתחו בבדיקה למה ל-11 מ-12 כדורי הפוטבול של הפטריוטס היה חסר אויר במידה ניכרת, ובניגוד לחוקים.
צריך להבין שיותר קל לאחוז כדור שהוא פחות מנופח – יותר קל למסור, יותר קל לרסיבר לתפוס ללא השמטה, יותר קל לראנינג באק לשאת את הכדור ללא פאמבל. על אחת כמה וכמה במזג האוויר גשום, כמו שהיה בזמן המשחק.
למי שצפה במשחק ברור שהפטריוטס לא נזקקו לעזרה מסוג זה, הם פשוט שיחקו מספר רמות יותר טוב מהקולטס.
אבל בליצ'ק, בליצ'ק זוכה למקום של כבוד ברשימת הדברים שאני שונא…

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. אם יוכיחו שביליצ'ק אכן ציווה על הוצאת אוויר – הוא עלול להיות המאמן הראשון המפוטר מה-NFL ע"י הליגה. מה שאני לא מבין זה כיצד השט=ופטים הנוגעים בכדור כל הזמן לא הרגישו שהוציאו מהם אוויר.

  2. גם אם היית כותב שאתה שונא שעוצרים את המשחק כדי לבדוק לקווטרבק שמן ומים ולהחליף לו מגבים אחוריים הייתי אומר אמן. לא מבין במשחק הזה כלום.

    1. במונחים של NBA – מה שבליצ'ק עשה מקביל לכך שיאשימו את ריילי על שהחליף את הטבעת לסל אליו תקפה מיאמי ברבע האחרון נגד סאן אנטוניו במשחק 6 הידוע, לטבעת בעלת קוטר גדול יותר.

        1. הוא נתפס "רק" פעמיים ב-14 עונות עם הפטריוטס,
          בדרך יש לו 3 אליפויות, ו-6 הופעות בסופרבול.
          מי יודע על מה הוא לא נתפס?

          1. סרט דפוק שנופח (בניגוד לכדורים של בליצ'ק) מעבר לכל פרופורציה.

          2. רד אורבך לא היה צדיק גדול בעצמו. פעם נגד הלייקרס ציווה לסגור את המזגנים נבפלייאוף והאולם הפך לבחית מרחק טורקי כשהוא יודע שזה יחסל את קרים.

          3. דוביק שוויצר ז"ל מאמן הפועל תל אביב בכדורגל הורה למש"ק ממטרות (לא היו אז ממטרות אוטומטיות) להשקות את הדשא במשחק גורלי נגד רמת עמידר נדמה לי, כדי ששחקניה יחליקו זמן שהוא העלה את השחקנים שלו עם סטופקס. נגמר 6 – 0

          4. חשבתי שאת הטריק עם המזגן המציא פופ.

            "they are trying to smoke us outta here"

            כל פעם שאני נזכר במשפט הזה אני נקרע מצחוק

  3. דרך אגב, ה-NFL בדק גם את הכדורים של הקולטס בזמן שבדק את הכדורים של הפטריוטס, וכולם תקינים. כך שברור שהסיבה לאי התקינות של כדורי הפטריוטס היא לא מזג אוויר או שגיאה בבדיקה המקורית.

  4. אני אותחיל ואומר שמבחינת פוטבול נטו אני מאד אוהב את הפאטריוטס של בליצ'ק ובריידי. הם תעמיד הקדימו את כולם בכל מה שקשור לחשיבה יצירתית וגיוון התקפי והגנתי כאחד.

    העניין הוא שבליצ'ק הוא פשוט חרא של בן אדם- גם מבחינה ספורטיבית. כולם אומרים שכל הרמאויות האילו נובעות מזחיחות או יהירות אבל אני חושב שזה לגמרי הפוך. עמוק בפנים בליצ'ק הוא פשוט לוזר שלא מבין שהוא הצליח להפוך לווינר. הוא מרגיש שבלי לרמות הוא הולך להפסיד כי הוא לא מספיק טוב.

    מה שיקרה בסוף במקרה הזה הוא שאיזה נער כדורים מסכן יצא לתקשורת ויבכה שהוא מאד אוהב את הקבוצה והוא שמע שבריידי אוהב כדורים לא מנופחים אז הוא ניסה עזור לו. הוא יישבע באמא שלו ובגביע לומברדי שאף אחד לא אמר לו כלום ובליצ'ק כמובן ייצא נקי, כשהקבוצה אולי תיענש באיזה בחירת דראפט.

    הייתה לי דילמה לקראת הסופרבול סך הכל מדובר באמת בשתיים מהקבוצות הגדולות בהיסטוריה של המשחק , אבל עכשיו זה קל – יאללה סיהוקס.

  5. תסבירו להדיוט במשחק 2 דברים שאני לא מבין,הדבר הראשון אם זה באמת משפיע אז למה לעזאזל מחזירים את הכדור לקבוצות? למה הכדורים לא נשארים אצל השופטים עד פתיחת המשחק?
    ודבר שני למה בכלל לכל קבוצה יש את הכדורים שלה? ואין כדורים קבועים שכולם משחקים איתם?

    1. כל עיתונות הספורט בארה"ב שואלת כרגע את השאלה הראשונה שלך.
      לגבי השאלה השנייה, 2 הקבוצות אמורות לשחק עם כדורים זהים. לפני המשחק השופטים בודקים את לחץ האוויר בכדורים (psi 12.5 – 13.5) וכל קבוצה מקבלת 12 כדורים. הטענה נגד הפטריוטס, ששינוי לחץ האוויר נעשה אחרי שקיבלו את הכדורים שלהם.
      לצורך הבהרה, קבוצת הבית מספקת את כל הכדורים למשחק (תוצרת Horween Leather Company).

      1. הבנתי את הטענה,זאת אומרת שאת כל הכדורים (גם של הקבוצה היריבה)סיפקה הפטריוטס.חשבתי שכל קבוצה מביאה את הכדורים שלה ולא הבנתי למה

  6. כשאתה יכול לסמוך על ילד, אתה נותן לו את האחריות, ומדי פעם בודק.
    אם הוא לא מצליח, אתה לוקח ממנו את האחריות.
    לא כזה מסובך.

    1. +1
      אם תפקודו של רוג'ר גודל (הקומישינר של ה-NFL) כהורה דומה לתפקודו כקומישינר, צריך דחוף לשלוח לביתו נציגים מרשויות הרווחה…

  7. תודה גיא, זה באמת עומד בראש הכותרות כבר כמה ימים והיה חייב התייחסות.
    השאלה היא אם לא היו לכדורים השפעה ממשית על המשחק עצמו.
    הרי במחצית הראשונה המשחק היה עוד צמוד עד הרבע השלישי המטורף שהוביל ל-3 טאצ'דאונס ותבוסה מחפירה.
    לדעתי במצב כזה- ש-11 מתוך 12 הכדורים היו לא תקניים, בלי קשר למי אחראי- במקום הקולטס הייתי דורש מהליגה משחק חוזר.
    כמובן שלא יעשו זאת, כי הסופרבול הוא תאריך קדוש יותר מיום כיפור, אבל לפחות שיעלו את הדרישה, משהו שלא ראיתי עד עכשיו.

  8. לא מבין את הקטע שכל קבוצה משחקת עם הכדורים שלה…
    למה לא בכל פוזשן(אין לי מושג איך זה נקרא בפוטבולית..) השופט יתן את הכדור לזה-שמוסר-את-הכדור-אחורה-לקוורטרבק?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט