חי בסרט / יונתן (JOHN) גזלה

חי בסרט/ יונתן גזלה

אני רוצה לרפרף על שני סיפורים עם קשר קלוש ביניהם: לברון ג'יימס המחודש וג'ואל אמביד הפצוע המתקמבק. בניגוד לפעם הקודמת, נראה לי שבצדק אקבל צליבה קטנה מחלקכם. לחובבי ההטיות הסטטיסטיות, אני כבר מצהיר שיש פה "הטיית אישור", שהיא סוג של חשיבה סלקטיבית בה אני נותן באופן פעיל משקל רב יותר לממצאים התומכים בסיפור שלי. להוסיף חטא על פשע, חסרים נתונים לבנות פה מדגם מייצג תקין. כדי לכפר על חטאי אשאיל ממנחם שני כרטיסי חסינות מעולם הכתבים הרציניים: "זו דעתי ובא לי להגיד אותה", והכרטיס הכי כיפי: "נחייה ונראה" (ומחר כבר נשכח).
אז לברון ג'יימס חזר למשחק מול פיניקס. מאז הספיק לשחק מול הלייקרס, הקליפרס והבולס. המדיה וחלק גדול מהצופים גילו לברון חדש המזכיר במעומעם את מספר 6 של מיאמי בשנים עברו. האם המספרים תומכים בזה? בואו נסתכל עלו כמה נתונים:
הגדולה של לברון התחילה תמיד עם הכוח והמהירות שאפשרו לו לסיים בטבעת גם מול העצים הגבוהים וגם מול השומרים הצמודים. ב-4 המשחקים האחרונים המדוברים, הוא קולע 69% כשהוא במרחק של 3 מטרים מהסל או פחות. הממוצע העונתי שלו הוא כ- 60%. בשנה שעברה במיאמי הוא העמיד אחוז מטורף של 73% ממרחק זה. כל זה כשחלוקת הזריקות שלו לא משתנה מהותית.
עוד נתון מעניין הוא האחוז שלו מהשדה כששומר נצמד אליו (בין 0-60 ס"מ קירבה): בחודש שלפני הפציעה הוא הגיע למצב של מגע בזריקה רק באחוז אחד מזריקותיו! או במילים אחרות נמנע ממגע, ואותם קלע ב-33% אחוז מהשדה. בארבעת המשחקים האחרונים הוא הגיע למצב של מגע בזריקה ב10% מהזריקות וקולע אותם ב-87%. נתון אחרון שאזרוק הוא אחוז מעונשין. שחקנים שחוזרים מפציעה או נחים נוטים לקלוע מעונשין באחוז גבוה יותר. לברון מאז החזרה קולע ב-61% מהעונשין.

סיכום לברון:

עיני הרואות מזהות גוף לברוני חזק ומהיר יותר. כאילו הלבישו עליו חזרה את חליפת ה-Ironman. אין לי שום הוכחה אחרת כי אף מאמר רציני לא מתייחס לעניין. הוא דומה הרבה יותר ללברון שסיים את 2014 מאשר השחקן הרזה והאנושי שפתח את העונה. מספיק היה לי לראות במשחק מול הקליפרס כיצד בלייק גריפין בפוסט ניסה בתנופה לדחוף אותו עם הגב לסל אחורנית מבלי שהצליח להזיזו אף לא סנטינמטר אחד.
בעיני, ללברון קשה לצאת טוב מהסיפור. כי אם הוא פשוט יותר מרוכז ובעל מוטיבציה גדולה יותר מאז חזרתו, אז מה זה אומר על התקופה הקודמת? האם חיבל בקבוצה? ואולי מדובר על גוד אולד פאשין מנוחת לוחמים טובה וזהו? סוג של רגילה אחרי מסע כומתה. ואולי סה"כ הוא חזר לאכול את האוכל שאהב שהדיאטה הארורה לקחה לו? האיש גילה את אהבתו לדגני כריות וכשמצא את פחמימתו האבודה רדף אחריה לשדה התעופה והתאחד איתה בהתרגשות באושר ובעושר. ידוע הרי שהפחמימה היא ידידתו הטובה של המדוכא החורפי. הנה ראיתם? אין מסקנות ואני מניח את כרטיס ה"נחיה ונראה" על השולחן.

ג'ואל אמביד:

 

היה השחקן האהוב עלי במכללות בשנה שעברה. למה? כי אני סאקר של האנדרדוג שעובד קשה ומגיע. הפנטזיה על שחקן שהחל לשחק רק מגיל 16 בקמרון הרחוקה, ובמגע הוליוודי נחשף ע"י צייד כישרונות שבכלל היה בחופשה מקרית, יכולה להזין כתבות וספרים. ג'ו ג'ו החביב חבר לביל סלף האגדי בקנזס והצליח להאפיל אפילו על הוונדר בוי אנדרו וויגינס. הוא רץ, קפץ והראה קורדינציה מופלאה. הוא צופה בסרטונים של אולג'ואן, מחקה את הדרים שייק וכבר במשחק הבא מנסה אותו על שומר.

הוא הופך לויראלי יום למחרת! בנוסף הילד הרזה העלה מסת שריר והגיע ל-250 פאונדס טובים על ה2.13 שלו. הוא איפילו הרחיק את טווח הקליעה עד לקשת השלוש של המכללות ונראה פתאום כמו סנטר העתיד. ואז קרתה הפציעה ברגל. שברי מאמץ קשים בכפות הרגליים. שנייה לפני שנבחר ראשון בדראפט 2014 הוא התדרדר למקום השלישי והפך למציאה מושלמת עבור פילידלפיה בעלת התחביב המוזר לאסוף פציעות עם עתיד.
בתסריט ההוליוודי שטרם נכתב, הסצנה הבאה נראת כך: ג'ו גו' החבול שם באוזניותיו טרק ניצחון מרוקי 3 (רצוי בגרסת היפ הופ) ומתחיל תהליך שיקום ארוך שבה הוא יוצא שחקן טוב יותר וחזק יותר. הרגליים לא שימושיות? אין בעיה הוא מחזק את פלג גופו העליון. כעת כבר יכול לעמוד על הרגליים? המשקולות מורמים. אימוני קורדינציה. 500 ג'אמפים ביום. חצוצרות מתנגנות ברקע. ואז הרגליים זזות ואז רצות. ספרינט אחרון במעלה 72 המדרגות של מוזיאון האומנות בפילי…וקאט. טוב נו נסחפתי אני מודה.
בפועל השמועות שיוצאות מהקבוצה לא נשמעות טוב. השחקן ששנה קודם היווה דוגמא למוסר עבודה ורצון עילאי ללמוד, אכן למד. למד איך לכתוב הצעות מגונות בטוויטר לריהאנה וקים קרדשיין. ובעיקר למד את נפלאותיו הסגוליות של הפילדלפיה צ'יז סטייק.
ככה נשמעים הדיווחים:
יאהו ספורט מדווחים כי הרוקי שעדיין אינו יכול לדבר באופן רשמי עם תקשורת (מכיוון שלא שיחק משחק 5 על 5 מלא עדיין עם קבוצתו) עלה לכדי 300 פאונד בחודשיים. מוסר העבודה שלו נבחן מחדש בסיקסרס לאחר שדיווחים על עימותים חוזרים ונשנים עם מאמני הכושר ואי הקפדה על תזונה החלו להגיע לצוות האימון.
הפיצוץ האחרון עם מאמן הכוח של הקבוצה ג'יימס דייוויס הוא אחת הסיבות שהוא נשלח הביתה במהלך המסע האחרון של הקבוצה לחוף המערבי ב-6 לינואר.
בצעד תקשורתי שנועד להשתיק את השמועות, הסיקסר הראשון להתייצב לאימון קליעות בבוקר ביום שני השבוע לפני המשחק מול הוויזארדס, היה ג'ו ג'ו (אולי יש עוד תקווה).
תגובתו הלא רשמית של ג'ואל לסיפור? "אני בכלל לא שוקל ככה!". מקור בקבוצה חיזק את תגובתו וטען שהוא קרוב יותר ל-275 פאונדס בלבד. אז נכון שג'ואל לא יכול לעשות הרבה פעילות אירובית או תרגילי NBA מפני שהוא מתאושש משברי מאמץ מפחידים, מהסוג שסיימו לביל וולטון ויאו מינג את הקריירה. אבל המינימום ששחקן בן 20 המרוויח 4 מילון דולר לעונה יכול לתרום למצב זה לשמור על תזונה תקינה ולנצל עד תום את המתקנים ושירותי הכושר והתזונה הניתנים לו.
אז מה? האם מדובר על טראומת אנדרו ביינם שריסקה סופית את הסיקסרס הקודמים או ההצלחה החלקית בעבודה עם נרלנס נואל שנה שעברה שמזינה את השמועות וסתם יוצרות מאומה על לא דבר, או שאחד הסיפורים הכי מרגשים, על שחקן כדור-עף קמרוני שעד 2009 לא נגע בכדורסל והגיע תוך 5 שנים לטופ, יקבל סוף אפרורי אנטי הוליוודי של עוד פוטנצייל שישקע בבינוניות. סתם גאט פילינג שלי?

מדובר בילד שהסתחרר. הוא עוד ישוב, הוא עוד ישוב!

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. ג'ון, הכתיבה שלך זהב והידע משבץ בה יהלומים. תענוג.

    אמביד הוא שחקן גבוה במימדי אקסטרא לארג' עם פציעה שמריחה כמו כרונית, שיש לה היסטוריה עכורה עם גבוהים אחרים. במקרה הזה היא מופיעה אצל גוף שחווה מאמצים כאלה שנים ספורות בלבד. מוסיף לזה יחסי אנוש בעייתיים ומוסר עבודה שמסתמן כמפוקפק… נותן בחישה קטנה ומציץ לסיר.

    יא אללה איזה יופי, יצא לי פודינג ביינום!

    1. זה אכן אותו אימון קליעות. ללבוש טי-שירט אקסטרה לארג׳ נוח זה אחד הטריקים הטובים. בשבועיים שעברו מאז ההחזרה שלו אני בטוח שקרעו לו את התחת. הוא ילד שצריך הכוונה. שברי מאמץ יכולים להיות חד פעמיים אבל לרוב הם כרוניים. אני בעדו. אם הוא בריא והסיקסרס בוחרים בעמנואל מודאי ומחליפים חלק מהערמות שחקנים שלהם בשתיים שלוש קלעים אמינים אז אני באמת יאמין להם.

  2. אוהדי יוסטון (בובי, אפלטון והשאר) ליבי, ליבי, סססווווייייפפפפ !

  3. על לברון אני רק יגיד שלדעתי חובבת הקונספירציות,הוא קיבל אישור לא רשמי מהליגה לחזור ול"אכול טוב" כי אין מה לעשות הוא הפנים של הליגה ועד עכשיו הפנים לא נראו משהו בכלל.
    לגבי אמביד אמנם לא מכיר את הצוות של פילדלפיה ולא מכיר את הבחור אבל יש לי הרגשה לא מבוססת שחלק מהעניין מעבר לדברים הרגילים של ילד שפתאום נהיה מיליונר וכו'.זה קשור לארגון שבו הוא נמצא,שאתה בארגון שמעודד מראש להיות הכי גרוע שאפשר,המוטיבציה שלך לא בשמיים,ביחוד שאתה עוד פצוע ולא משחק,נראה לי שבארגון שמועדד תחרותיות זה היה נראה אחרת

  4. כתיבה מצויינת.
    לגבי לברון – עזבו את זה שהוא משחק יותר טוב, אבל אני בטוח שאני לא מדמיין שהוא הוסיף לעצמו מסת שרירים מטורפת בשבועיים. למישהו יש תמונות להשוואות?
    לגבי אמביד – הוא היה וואחד סיכון מלכתחילה עם הפציעות, אבל אם הראש גם לא מוברג במקום הנכון, פילי בבעייה. אני מקווה שזה סתם המצאות של התקשורת כי באמת רציתי לראות אותו משחק בליגה של הגדולים.

    1. גדול,איך אהבתי את הסדרה הזאת,חבר שלי ואני היינו נקרעים ממנה.וג'ון זה משנות ה-80 ולא ה-70ץ(בכל מקרה לטלוויזיה הישראלית זה הגיע בסוף שנות ה-80.

  5. Ped פחות. ואין לי הוכחות לכלום. אבל יש לי ספקות והמדיניות של הליגה שהבטיחה בדיקות שקיפות לא עומדת במילה שלה. מרק קיובן טוען שצריך לאשר לכולם להשתמש ב hgh.

    יש התעלמות מהמדיה. 4 חודשים לאחר הגמר ואחרי מנוחה בקיץ הוא מגיע רזה יותר. אבל לא משומן שלא היה אלא משריר. הוא מוכר לכולם שזה צעד שנועד לשמור על ברכיו (למרות שלא היו לו בעיות חריפות בברך). פתאום מגלים שחקן שהוא עדיין נדיר ובעל כישורי כדורסל עילאיים אבל אתלט אנושי. כזה עם חולשות. בשיא הרצינות מיטב האנליסטים שחלקם הגדול חבריו מספרים שהוא מתחיל להאט טיפה בגלל קילומטרז׳ וגיל. הקבוצה לא מתרוממת ולברון זייף הרבה בהגנה כדי שיהיה לו כוחות בהתקפה. הוא לא סיפר לאף אחד שיש לו בעיות גב כרוניות.

    כשכל תשומת הלב על דיוויד בלאט ובדיוק שהקבוצה לא מתרוממת פתאום הוא צריך לקחת שבועיים לטפל בגבו. הוא חוזר פתאום אדם חדש וחזק שנועל בהגנה ותוקף בהתקפה ומגיע לטבעת מתי שהוא רוצה. כל הכוח והמהירות חזרו.

    פשוט ראיתי הרבה סייקלים של שחקנים. ויש תמיד טרייד אוף בין כח מהירות ניתור וכושר אירובי. ג׳ורדן למרות שגם עליו היו שמועות, דווקא הגיע למצבו האופטימאלי בין 90-93. הוא הוריד מניתורו איזה 15% אחוז והוסיף מסה בידיים והרגליים כדי שיוכל להוריד שומר למעטה. ככל שהרגליים האטו כך נהיה יותר חזק וסטטי.
    נשאל שאלה. האם באמת יש אדם שמגיע למשקלו של קארל מלון שמהיר מכריס פול מנטר כג׳רלד גרין ובעל כושר של סטיב נאש?

    הלוואי שאני טועה!
    כשהליגה תבצע מדיניות של בדיקות כמו שעושים היום בביסבול ותפרסם תוצאות אז אני אהיה בשקט.

    אגב המקטרגים הגדולים של השמועות טוענים שהחברה האלה עברו אולימפיאדות ובטוח נבדקו. אולי כן. אבל עיני רואות מחזה מוזר.

    1. אני ממש לא ממחבבי לברון, ושמחתי מאוד שהפסיד את האליפות האחרונה.
      אבל קצת קשה לי להאמין לכל הדברים האלו במיוחד בגלל האולמפיאדות.
      חוץ מזה, אם זה כזה קל בשבילו לקחת סמים בלי פיקוח מהליגה, אז מי אמר שלא שאר הכוכבים גם לוקחים? לברון עדיין מצליח להתבלט גם ביניהם. מה רק לו מותר לקחת סמים? לא מאמין בזה.

    2. אני ממש לא מחובבי לברון, ולראייה כמות לא מבוטלת של תגובות צינייות אודות לברון שמקלדת מחשבי שחררה למרחב המרשתת.
      אבל להבדיל מדור "הנפילים" של הבייסבול, לברון הגיע לליגה כבר כמפלץ מוכן. מי שראה תמונות לפני/אחרי של בארי בונדס ראה את ההבדל המאוד מוחשי של העלייה במסת שריר. לברון פשוט כבר בגיל 15 נראה כמו גבר בן 30. כמו כן אי אפשר להתעלם מהעובדה שלברון השתתף באולימפיאדות של 2004, 2008, ו-2012 (שם הבדיקות ללא ספק הרבה יותר מחמירות).
      אני גם לא מבין מה הקשר בין HGH למנוחה של שבועיים – גם אם היה קופץ ראש לתוך בריכת HGH, לא ניתן להעלות את כמות מסת השריר שאיבד בקייץ, בשבועיים של דיאטת HGH (יש גבול לקצב העלייה האפשרי של מסת שריר, בעיקר עבור ספורטאי מקצועי שנמצא קרוב לפוטנציאל הגנטי שלו).
      אם יש PED שאולי ניתן להאשים את לברון בשימוש, זה טוסטסטרון (חביבי, הקרחת צועקת!) שמאפשר לגוף להתאושש מהר יותר אחרי אימון, ובכך להגדיל את כמות האימונים, ולכן את קצב עליית מסת השריר. אבל שוב יש לזכור ש- א. לברון ירד במשקל בקייץ (אז איפה התועלת שבשימוש בטוסטסטרון). ב. גם אם לברון, בעודו שוחה בבריכת ה-HGH, לגם לימונדת טוסטסטרון, עדיין לא משתנה העובדה שבשבועיים לא ניתן לעלות את הקילוגרמים שאיבד. (בשומן כן, במסת שריר לא). הספרות המקצועית מדברת על עלייה מקסימלית של כ- 200 גרם מסת שריר בשבוע, למתאמן מקצועי עם תוכנית אימונים יחודית ודיאטה עשירה בחלבון ופחמימה. לא רואה מצב שעלייה ב-500 גרם מסת שריר (נגיד, בכל זאת מיפלץ) משנה עד כדי כך את משחקו.
      לדעתי, סביר יותר, שלברון הגיע לעונה הזו לא מוכן. להבדיל מהשנים תחת המערכת המסודרת של ריילי את ספולסטרה, בקיץ האחרון לברון פשוט נפש, ולראשונה פתח עונה לא בכושר.
      מה שעיני רואות, זה אותו לברון (פחות בכושר), עם אותה בכיינות לשופטים, ואותם פלופים "מפוארים".
      אני מקווה בשביל בלאט שהשנה נראה גם את כושר המשחק שהיה לו במיאמי – כי בלעדיו, קליבלנד אבודה.

      1. לגבי כל המידע שנתת אני נוטה להאמין לך,אבל לגבי האולימפאדות זה לא מדד בכלל,מה הבעיה לקחת הפסקה של שבועיים? זה לא שהוא היה בשיאו באולמפיאדות,הוא היה חלק מקבוצה

    3. אני חושב שיש בזה ממש.
      גם הייתה חשיפה של עובדת מעבדה בשנה שעברה שחיברה את שמו (לכאורה) ואת שמו (במפורש) של ג'מיר נלסון כלקוחות של הורוני גדילה למיניהם (לא מבין בזה).
      משום מה זה עבר בלי לעשות יותר מדי רעש.
      גם היה דיבור שזה אכן מאוד נפוץ בליגה, יותר ממה שחושבים.

      1. סיבה טובה לכתוב פוסט על PED. דווקא השמועות ממיאמי היו שווייד השתמש ב-HGH, כולל תמונות לפני/אחרי די משכנעות.
        הגיע הזמן שהקומישינר יכנס לעובי הקורה.

    4. אולימפיאדה יש פעם ב 4 שנים וזכור לי שהם גם הפסידו בהם לא מעט.
      למרות שהם לא צריכים סמים בשביל לנצח את שאראס ושאר החבר'ה.
      הבחור על סמים, ולדעתי גם ג'ורדן היה על סמים, נייק לא פרייארים.

  6. יופי של טור מעורר מחשבות.
    לגבי הקונספירציות על לברון, נו באמת. יותר סביר שסדאם חוסיין הוא המנהיג המסתורי של דאע"ש. לא נשמע סביר שאחרי שבועיים של מנוחה הוא חזר כמו חדש ?!
    ויניב יעדיף להגן על אמביד שמראה סימנים "ביינומים אופיניים (קרדיט לדובי) ולהצליף בלברון שעבר פי 1000 קילומטראז' ולחץ ממנו.

    1. איפה ראית שאני מגן על אמביד ? אין לי מושג מה יהיה איתו והאמת מעבר לקליפים לא ראיתי אותו משחק,הדבר היחידי שכתבתי עליו הוא דווקא ביקורת על פילדלפיה כארגון שמעודד להיכשל ויש סיכוי שזה עוזר להרוס עוד יותר את הילד.
      וחוץ מזה אתה צודק מעדיף להגן על כל אחד בליגה מאשר על לברון 🙂

      1. בסדר, לא התכוונתי להתנגח. אבל כשאצה תוקף את פילי אתה בעצם מוצא לאמביד תירוץ לביצועים הנמוכים. ככה לפחות זה נשמע.
        🙂

        1. זאת לא הייתה כוונתי, פילדלפיה כארגון פשוט מעצבן אותי נורא ההתנהגות שלהם ורציתי רק להראות שגם להם יש חלק בכך. דרך אגב מצחיק קצת לדבר על ביצועים נמוכים שהוא עוד לא שיחק סהכ עלה במשקל ומתעסק בדברים אחרים חוץ מכדורסל

    2. הגיוני מאוד. רק ממה הוא היה צריך לנוח? הוא היה בחצי קלאצ׳ חודשיים אחרי שהיה חופשי לגמרי כל הקיץ. אם שיחק פצוע עד אז למה לא דיווח ונתן לכולם להבין שבלאט הוא הבעיה (ברמיזות על ידי מקורביו)

      גם הטרנפורמציות של גופו מוזרות.

      1. אבל שוב אני כתבתי על מה שעיני רואות. ומושפע מהסיפור של לאנס ארמסטרונג ששבר לי את הלב. הוא היה העל אנושי האחרון שהאמנתי לו. מודה שיש לי "הטיית אישור"

      1. סביר מאוד. אבל למה דווקא לברון ? בכדורסל זה נפוץ הרבה פחות (א) כי תפסו פחות אז זה מעיד על משהו ו-(ב) כי זה משחק קבוצתי עם אינסוף גורמים שקשים לשקלול בניגוד לריצת 100 מטר או רכיבה, שדומות למרוצי סוסים יותר מלכל דבר אחר.

        1. אני לא מבין בזה מספיק כדי לענות לך על זה. מה שכן ללברון יש גוף חריג שמעורר חשד כל התפניות האחרונות שעליהם כתב ג'ון כל כך יפה גם מעוררים חשד. ושוב פעם זה רק חשד לא יותר מזה.

          1. כמו שגיא כתב לברון נולד חריג, כזה הוא מאז ומעולם. והוא לא היחיד, זוכר את אנתוני מייסון ? לא חסרים אחרים. האם ראו על לאנס ארמסטרונג שהוא מסומם ? לא תמיד רואים, הדבר הכי מחשיד הוא שיפור מהיר מדי בביצועים, וזה מה שהפיל את בן ג'ונסון לדוגמא. לברון מס' 1 כבר שנים. כל הדיבורים על משקל וכ"ו מזכירים את הדיבורים על הבטן של הנסיכה הבריטית, מחפשים משהו במיקרוסקופ.
            יותר יעיל והרבה פחות מסוכן מלקחת סמים הוא להתאמן בקיץ על תנועה חדשה או לזרוק 500 שלשות כל יום.
            אני לא אומר ששחקנים לא לוקחים סמים אסורים אבל מה שעושה את לברון לעילוי הוא הכישורים שלו.

          2. מה שעושה את לברון לעילוי זה האתלטיות שלו. היכולות שלו גבוהות אבל לא יותר גבוהות מלא מעט שחקנים. אם היה לו אתלטיות, כוח המתפרץ ומהירות של שחקן מהשורה הוא היה אולי אחד מעשרת השחקנים הטובים בNBA, וגם זה כי פרגנתי לו.

        2. גם אופניים זה ספורט קבוצתי ועוד הרבה ענפים אחרים הם קבוצתיים ונמצאו בהם סמים, צריך להיות ממש תמים כדי לחשוב שזה לא קיים בכל סוג שהוא של ספורט, ברור שלברון לא לבד, אבל עליו הכי הרבה רואים את השינויים והוא גם הסוס שהכי הרבה מהמרים עליו (נייק ושאר ירקות) יש עליו לחץ לספק את הסחורה, אחרי ש "מספקים לו את הסחורה"

          1. עגל, אפשר לעניין אותך ברכישת מכונית יד ראשונה (רביעית) מרופא (עבריין מורשע) במצב מצויין (אחריי טוטאלוס) עשתה רק 30,000 ק"מ
            (הרמנו אותה על ג'ק, והחזרנו לאחור את המד ק"מ ברוורס)
            לרציניים בלבד (לפרייארים)

            לא בשבת (אנחנו עושים לים המלח באוטו החדש, אחרי שניפטר מהגרוטאה הזו)

            מעוניין ?

          2. משעשע איך כל הספקולציות אודות לברון התחילו אחרי המעבר להיט.
            ציניות נכתבת נהדר, ולך תוכיח אחר כך שאחותך לא זונה…

            אני נהנה להעביר ביקורת על ההתבכינות הבלתי פוסקת לשופטים, על התיאטרליות יוצאת הדופן שלעיתים מגדירה מחדש את הפלופ, ואת היחס המיוחד אותו הוא זוכה לקבל מהשופטים (לא בשונה מהיחס שדוראנט, קובי, הארדן והספרס בכללותם מקבלים).

            אבל שיטת ה-"אשם עד שיוכיח חפותו" פוגמת ביכולת להנות מספורט.
            כי אם כך, מה עם:
            אורך הקריירה יצא הדופן של קובי ודאנקן?
            צ'ארלס ברקלי בכלל נראה כאילו במקום מי שפיר, שחה טרום לידה בברכת HGH.
            וקארל מלון? לסחוב עד גיל 40 עם מבנה גוף של מתאבק במשקל כבד +

            אני מעדיף לשפוט עובדות, לא ספקולציות.
            מכיר משהו שמוכר מרקורי קוגר שנת 73?

          3. הנהלת האן בי איי לא עושה את המינימום בשביל להסיר את הספק, אז למה שאעשה את העבודה בשבילם, סורי, ניכוונו יותר מידי ברותחין, מכדי שניזהר בצוננים.

            יש ג'אסטי 1989, אחריי אוברול, הכל טיפטופ כולל עץ ריח, רק מה בעיה קטנה, חסרה הדלת הימנית של המושב ליד הנהג, אבל תבוא, נסתדר…

          4. אין לי בכלל בעיה עם זה שהם מסוממים, להפך, אני מעריך אותם על ההקרבה, אבל או שהכל מותר ופתוח, או שמלחמת חורמה ב "נגע", אי אפשר באמצע.

            יהיה ממש מעניין אם זה יגיע לשם:

            https://www.youtube.com/watch?v=jAdG-iTilWU

          5. ידני, בטח ידני, יותר ידני מזה לא תמצא גם בשעות הבודדות של היום…

  7. אם הכל תקין והוא לא מומרץ אז הביקורת עליו קשה יותר. הרי כולנו צופים ורואים את השינוי. בבקשה חברו לי את הנקודות בסיפור: לברון שהציג מספרים פסיכותים ביעילותם החליט שאם הצלחה כן מתווכחים, והוריד משקל שריר. הוא החליט להגיע בכושר חלקי למחנה האימונים ולתחילת עונה. לא הצליח להזיז רגלים בהגנה, או לסיים בטבעת כמו פעם, דבר הפוגע במשימת חיו ש"גדולה יותר מכדורסל" לדבריו. ריץ׳ פול סוכנו מדליף שבלאט מנותק מחדר ההלבשה (זה מה שטענו בespn lockdown. פתאום מופיעה פציעה בגב שדורשת טיפול של שלשה שבועות, הוא חוזר מהפציעה ישר ל36 דקות משחק ופיתאום הוא סופרמן בלתי עציר.

    יש פה שלוש אפשרויות: 1. הוא חיבל בקבוצתו בכוונה כדי לגרום למשבר ולהראות שהוא הפיתרון. 2. הוא שיחק פצוע ומוגבל עד עכשו ואז יש פה חוסר אחריות שלא הודיע על זה ונתן לבלאט לספוג אשמה על כך שלברון לא יעיל. 3. הוא פתר בעייה מסתורית שהחזירה לו כוח. אולי זה באמת רק תזונה או משהו פרטי ומסתורי. וזה ללא ציניות או רמיסות

    1. הוא הגיע בכושר חלקי לתחילת העונה. לא בטוח כמה משקל הוא הוריד ומה המשמעות של זה. החליט שינוח את החצי הראשון של העונה ויטפל ביסודיות בכל בעיה הכי קטנה וכך לא ישחק את עצמו כמו במיאמי. בינתיים שישחקו הנערים לפנינו ונראה מה בלאט ושאר השחקנים שווים. הקבוצה היתה מתקשה מאוד גם אם היה בריא ב 100% עקב בעיה מבנית ושחקנים ומאמן חדשים.
      אחרי שבועיים הוא חזר בריא ובכושר והקבוצה מתחילה להתחבר. נותן צ'אנס למאמן בינתיים. נקווה לטוב.
      מה מסתורי פה ? סיפור כזה חזר על עצמו עם עשרות שחקנים במשך שנים רבות בליגה.

  8. אין לי דבר נגד אמביד
    אני מקווה שיהיה פלופ ולא רק בגלל העונש שמגיע לפילדלפיה על ההתנהלות הבזויה שלה והזלזול במשחק והאוהדים

    שכוכבו ידרוך מחוץ לעיר החירות

    1. מעניין…..
      למה לדעתך ההתנהלות של פילדלפיה בזויה?
      האם הם עושים משהו נגד חוקי הליגה?

      הם מתנהלים בהגינות מול האוהדים – הם הודיעו מראש שהם הולכים לשנתיים של בנייה מחדש , הודיעו שהם יחליפו שחקנים. הכל היה בגלוי ובפתיחות ונחש מה? יותר מ-60% מהאוהדים תומכים במהלכי ההנהלה החדשה.
      מה עדיף? מה שהניקס והסלטיקס עושים? אחרי שהבטיחו להעמיד קבוצות ראויות ומכרו מנויים בתחילת השנה, הם פותחים במכירת חיסול באמצע העונה?

      כמובן שאתה תעדיף פילדלפיה שתעזור ללייקרס להביא את הווארד ולצאת פריירים לשלוח אול סטאר ושני רוקים מבטיחים תמורת שחקן הבאולינג ביינום……

      1. הם מוכרים לאוהדים שלהם אשליות. ואם זה היה נכון מה שאתה אומר שהם אמרו לאוהדים שלהם שהם הולכים לשנתיים קשות אז זה כבר שקר כי זה ייקח הרבה יותר. תבין אין לי בעיה עם טנקינג ושנה שעברה לא היו לי טענות בכלל לפילדלפיה. אבל השנה ופה אני מסכים עם מידן זה ביזיון. הם יכלו להתחיל לבנות קבוצה שלפחות תראה כמו קבוצה, להביא רכז ותיק שיחנוך את קרטר אותו דבר אם נואל, יכלו לבחור מישהו בדראפט שבאמת ישחק אצלהם, יכלו להביא עוד איזה שחקן שניים רול פלייר שיהיו חלק מקבוצת העתיד, ואתה יודע מה הכי מצחיק שהם עדיין היו מפסידים. מה שפילדלפיה עושה זה פשוט לעמוד על המשתנה ולהשתין על כולם.

  9. ג'ון מאמר נהדר טיל בליסטי בין הארטילריה המשובחת של
    הכותבים פה. קיבלת חסינות לכל החיים. נהנתי ממש.
    נזכרתי בכיתה ט' שהייתי בכיתת בנים והיו עוד 8 כיתות
    בנים שהיינו לומדים ומשחקים נגדם. אורט ר"ג.
    אחד מבני כיתתי רץ נדמה לי 100 ק"מ רצוף היום.
    הוא היה חיה רעה בכח והיו הרבה מבני גוף שונים
    נגיד שעירים מאד, גוצים מאד. שריריים מאד
    חלשים יותר ופשוטים כמוני הייתי רזה וקצת גבוה,
    היו כאלו שנראו לאחר צבא, ואלו שמתגלחים פעמיים ביום
    וכאלו שלא מתגלחים בכלל.
    אי אפשר להשוות. מבנה גוף וגנטיקה אחרת.

  10. אז יכול להיות שחנן אותם הטבע.
    איני יודע. חבל על אמרסטורנג שעבד על כולנו.
    מצד שני אם אני או אתם מקבלים את החומרים האסורים
    הללו (איני מבין מה אסור בהם חוץ משסטרואידים הופכים
    אדם לעצבני אז אני מאד נגד), אני בספק גדול אם היינו כוכבי
    ספורט, כנראה שלא.
    אצלם זה קודם הרצון והכשרון והיכולת וא"חכ באים החומרים.
    או שלא כמו בב"הס אף אחד לא לקח חומרים והשגי הספורט והכח
    היו שונים מאד.

  11. כתבה משובחת ביותר!!!! בואו נסכים שמשהו מוזר קרה פה שאנחנו לא ממש יודעים מה היה מאחוריו, לזכותי יאמר שאחרי המשחק מול פיניקס כבר כתבתי שזה נראה כמו לברון הישן והטוב שהמאסה עלתה משמעותית ישיש פה משהו מוזר..

  12. תודה לכולם! תלבטתי אם לכתוב רמיזות כה בוטות בלי הוכחות. מוזר לי איך כלל התקשורת מתיישרת בלי לחקור תופעות מוזרות. פרשנים סופר מקובים אליו סיפרו לכולם ברצינות שמדובר על יותר מעייפות. זקנה מוקדמת הנובעת מקילומטרז׳. בחיים לא ראיתי שחקן מזדקן ומאבד את זה כל כך מהר ללא פציעה. הלוואי שאתבדה. וזה ישאר מאמר לארכיון או לעטיפת דגים וירטואלים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט