קוס אמעק. כל העתונים גנבו מהופס!!! / מנחם לס

הקוס של האמא שלהם. אינא'אל דינאק. בני זונות. כל עורכי העתונאים של ארה"ב יודעים עברית וקראו את מאמרי על טימופיי מוזגוב, "הדבר הבא" או "הסנטר הגדול הבא" או איך שתרצו להגדיר את מאמרי השופך מחמאות על הקוזאק הרוסי שפתאום העפיל שחקים.

יו.אס.איי.טודיי…ספורטס אילוסטרייטד היוצא מחר (כבר הודיעו היום שיש מאמר מרכזי עליו)…ESPN…הוושינגטון פוסט, הפוסט, הפליין-דילר, הפוסט, הניווז, SN NATION…האינסיידר שהתפרסם היום. כולם קראו את הופס וכולם מהללים היום את הרוסי. ישנם אפילו המכנים אותו "הבייבי של דייויד בלאט". אולי העורכים והכתבים לא יודעים עברית, אז הם כנראה ביקשו תרגום מגוגל, כמו הרוסיות הפונות אלי בעברית בשפה עברית דפוקה מגוגל ומציעות לי נשואין בעברית שבורה.

אקח רק עתון אחד לדוגמא, את היו.אס.פי אן, עם קטעים מהפוסט, הניוז ומניוזדיי.

הנה מה כותבים שם: "הקאבס היו ב-'DESPARATION' להשיג ביג-מן. לא משנה מי, מה, בן כמה, ומאיזה מין. העיקר שיהיה SEVER FOOTER PLUS. אז הם שמו מבטחם ב-1'7 רוסי בשם טימופיי מוזגוב שהניקס לא האמינה בו ושדנבר לא נתנה לו הזדמנות. הכל קרה בשביעי לינואר".

מה הקאבס קיבלו במקום נכה בן 60 בגובה 1'7?

הם קיבלו צעיר דינמי, חמוד, בעל חוש הומור, הנותן להם – בינתיים – 9.3 נק' ב-53.5% דיוק עם 9.2 ריב', וזאת רק ההתחלה.

"הצרה היחידה עם טימופיי היא שהוא לא יודע עדיין כמה טוב הוא יכול להיות!". מי אמר זאת? צדקתם! מאמנו דוויד בלאט. בלאט מכירו טוב יותר מכל אחד אחר ב-NBA. הוא היה מאמנו של בן ה-28 הזה כשאימן את נבחרת רוסיה ב-2009, 2010, ו-2012. לא יכול היה להיות מצ'אפ טוב יותר ממוזגוב – בלאט בכל ה-NBA. השניים אפילו מקשקשים ברוסית כשהם לא רוצים שלברון יבין על מה הם מדברים.

מה עוד אומר עליו בלאט ליו.אס.איי.טודיי? "היה לי הכבוד והתענוג להיות מאמנו שלוש פעמים בנבחרת רוסיה. נוצר בינינו קשר מיוחד עוד הרבה לפני שהגעתי לקאבס. היתה לנו הצלחה רבה ביחד ואנחנו מדברים באותה שפה. הוא היה בורג חשוב ביותר בהצלחה הרוסית (מקום שלישי בעולם פעמיים)".

-האם היה לך חלק בהבאתו?

דייויד בלאט לא עונה. רק מחייך.

אגיד לכם מה (זה מנחם כותב, לא ה-USA TODAY): אם באמת מוזגוב היתה המלצה של אחינו, זה כבר נותן לו כתר גדול על ראשו כמאמן הקאבס.

זה לא היה תמיד ככה עבור הרוסי הזה ב-NBA. שלוש שנותיו הראשונות ב-NBA היו סיפור שהוא רוצה לשכוח. הוא – מוזגוב כמובן. הניקס היו שמחים להיפטר ממנו בטרייד שהביא להם את כרמלו אנטוני, וג'ורג' קרל לא תקע בו מבט ישיר אחד בעיניים אפילו פעם אחת בדנבר. ג'ורג' קרל הוא OLD TIME AMERICAN ועבורו בואו של מוזגוב היה כמו פלישת הסובייטים לפייר איילנד בלונג איילנד בסרט "THE RUSSIANS ARE COMING". אתם זוכרים את הסרט? צוללת סובייטית נתקעת באי פייר איילנד בלונג איילנד והתושבים ניכנסים לפניקה – "הרוסים באים…הרוסים באים…". ג'ורג' קרל – עוד זקן שנס ליחו בניגוד למה שחושבים הרבה גולשים כאן – לא נתן לו צ'אנס. הוא – קרל – נתן לו 10 דקות משחק והפרודוקציה היתה 3.9 נק' ו-3.2 ריב'. אני לא מבין מה רע בסטטיסטיקה כזאת לעשר דקות אך ג'ורג' קרל לא זרק מבט.

כשבריאן שואו לקח את השרביט ב-2013 הוא נתן לרוסי יותר דקות ומספריו עלו. הוא הכפיל את הריבאונדים והשליש את החיצים. אבל אהבה גדולה לא נוצרה גם שם, והשורה התחתונה היא שנתנו למוזגוב ללכת.

 

כשההוק השמאלי יתחיל לעבוד…(הוא כבר התחיל!)

עתה הוא נמצא סוף סוף במצב שהוא רצה להיות בו מתחילה: עם מאמן המכיר במעלותיו, סומך עליו, ומחבב אותו. יותר מזה אף שחקן לא צריך.

משחקו האחרון עם 15 ו-15 בחיצים וקרשים ולתוספת שתי חסימות היה הטוב ביותר מאז הגיע ל-NBA, וזאת היא רק ההתחלה.

מה אמר בלאט אחרי המשחק?

"יש לי VERY, VERY SOFT SPOT FOR HIM!". וואללה מילים שגורמות לי לבכות. בלאט המשיך: "מי שיודע את ספור חייו יודע את הקושי האיום עליו התגבר כדי להיות כאן. מישהו צריך לכתוב ספר או להסריט סרט דוקומנטרי עליו. זה יהיה BEST SELLER, או סרט שיזכה בפרס גלובוס!".

כשמוזגוב התבקש לספר את ספורו הוא הגיב: "אני לא חושב שיש לנו מספיק זמן עבור כך!".

טוב, הנה הסיפור בקצרה: טימו – כך הוא מכונה בקבוצה וע"י חבריו – נולד בסנט פיטסבורג. הוא היה הצעיר משלושה אחים – כל אחד גבוה מהשני. אביו, פאבל, היה שחקן כדוריד מקצועני בגובה 2.03 מ', אבל אחרי פציעה קשה רופאיו המליצו מעבר למזג אוויר יותר נוח. המשפחה עברה לעיר אנם, 18,000 תושבים, 120 ק"מ מהים השחור. הכדורסל שם לא היה טוב, כסף בא רק במשורה, אבל מאחר ומוזגוב הבן היה חסר קואורדינציה כצעיר חוסר כדורסל בעל רמה לא היה כל כך חשוב לו.

אבל כשאתה בן 14 ומתקרב ל-2 מטרים, מאמני כדורסל לא מוותרים עליך כל כך מהר, אפילו בעיירה קטנה ליד הים השחור. הם המליצו לו לחזור לליבה של אמא רוסיה ולראות מה יקרה איתו ככדורסלן.

בגיל 16 הוא עבר לבדו לסנט פיטסבורג ללמוד באקדמיה לספורט, ובגיל 18 החל לשחק בקבוצת ליגה ב' שם. כאן באו שנות רזון, שינה בחורים שלא נדע, אוכל מהיד לפה. אלה השנים שמוזגוב מעדיף לא לדבר עליהן. כנראה שקרו לו שם כמה דברים שהוא רוצה לשכוח, ואולי פעם ירגיש בטחון לדבר עליהם.

ב-2006 הוא סוף-סוף צורף לקבוצת קימחי איתה שיחק רק כמה דקות למשחק, אבל דווקא בלאט גילה אותו ב-2009, והפכו לשחקן חמישייה של נבחרת רוסיה ליורובסקט. הוא קלע 11.9 נק' עם 5.6 ריב', ודרך המלך ניפתחה לפניו. הוא עדיין ישן במרתף האולם אבל מאחר וזה היה ביתו הוא התאמן שלוש פעמים ביום, וב-2010 החליט על דעת עצמו להגיע לארה"ב ולהתאמן בדאלאס תחת עינו והדרכתו של שחקן מכללות לשעבר פס אירוינג. אירוינג היה זה שהאמין שהוא שייך ל-NBA. כמה צלצולים לסוכנים, והשאר היא הסטוריה.

"אני מאמין שהכדורסל הטוב ביותר שלו הוא לפניו", אומר אירוינג. "הוא LATE BLOOMER. הוא בן 28 אבל מבחינת נסיון משחק הוא בן 24. יש לו פוטנציאל להיות הסנטר המוביל ב-NBA. עד כדי כך הוא טוב ואתלטי. כל מה שהוא צריך עתה הוא בטחון עצמי ואמונה בעצמו!".

בלאט שומע את דברי אירוינג ומגיב: "זה בדיוק מה שאנחנו עושים עתה איתו: מנסים להכניס בו את האמונה שהוא יכול להיות הסנטר המוביל של הליגה".

מוזגוב מגיב: "אני שומע את הדברים ואני מסמיק. אבל אם זה מה שאומרים עלי, אז אולי יש בזה אמת. אני מוכן ומזומן להראות לכולם כמה טוב אני יכול להיות באמת!".

בניוז כתבו: "MOVES של סנטר שמזמן לא ראינו". ב-'אינסיידר' כתבו: "הוק שמאלי שיכול להתפתח לכזה כמו הסקייהוק". בפוסט כתבו: "הסנטר האתלטי והבנוי טוב מכולם עם סכוי להפוך לסנטר הבא של ה-NBA".

לא מזכיר לכם דברים שאני כתבתי לפני יומיים וחצי?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. למה ציפית? ברור שיש פה ידענים ששווים לסקאוטים ולעוזרי מאממנים
    ואתה בראשם מנחם. בספק אם יש אתר שרואה דברים ומנתח
    בצורה מקצועית כזו בעולם. אם יש שמח בשבילם.

  2. מנחם אתה אשם כי הדבקת אותנו באהבה לכדורסל ולספורט.
    פינת החוסר צניעות שלי: במשחק הראשון של מוזגוב שידרתי
    בהתחלה לבד לאחר שהתעוררתי ב4 כמו דובי ואחרים שעושים
    זאת. כתבתי שהוא סנטר טוב, ואני שמח שקליבלנד מצאו סנטר.
    למרות שהפסידו שמחתי שמצאו סנטר שלא פוחד להתלכלך יעיל
    ואפקטיבי. לאחר מכן מנחם ואולי אחרים הצטרפו לשידור.
    איזה נתונים מרשימים והגנה עם נוכחות.
    15 ו15 והגנה טובה כמו שנתן על גיבסון ואני מבסוט עד השמיים.
    בזכות הצניעות של טימופיי הוא יגיע רחוק וגבוה ברשימת הסנטרים.
    אמן.

        1. איתי, זו בדיוק, אבל בדיוק, התמונה של עידו גילרי.
          אנחנו באתר מתנגדים לכפל זהויות. מה דעתך להמיר לתמונה אחרת של האחד והיחיד קווין ג׳ונסון?

  3. כתבה כיפית ביותר. אני אוהב לקרוא את החברה משדרים את המשחק
    לפני שקורא את הסיקור.
    לגבי המתחזה דורון הראשון שהבטיח לך ארוחה מנחם, מגיעות לך
    עשרות ארוחות על כתיבתך והתלהבותך.

  4. יונתן קודם כל הרבה תודות על הסיקורים המצוינים שלך במוצש
    והתגובות המצוינות. אני אנסה לשים תמונה,
    אני רפה הבנה בלשים תמונה, כנראה משהו פשוט שעד שלא יודעים
    נראה יותר קשה.
    האם אני חייב להרשם ולהמציא סיסמא?

    1. דורון, אתה תצטרך להירשם לגראווטאר ולתת את המייל שאתה שם באתר הזה כדי שיוכל לזהות אותך אוטומטי.
      זה די פשוט- נרשמים לאתר, ואז הם שולחים לך מייל.
      אתה לוחץ מהמייל sign to gravatar
      ואז יש לך אופציה לבחור תמונה. אפשר פשוט תמונה מהמחשב שלך או כל דבר שנראה לך.
      וזהו.
      אה רק תבחר שהתמונה תהיה בקטגוריה G מתוך האופציות שנותנים לך

    2. שלח לי למייל את התמונה שאתה רוצה לשים

      אטפל בכל הבלאגן הטכני ותהיה תמונה עם הכתובת מייל שאתה משתמש בה

      אשלח לך מחדש את שם המשתמש והסיסמה כדי שתוכל לשנות תמונות בעתיד.

      המייל שלי:
      roiweinberg@walla.com

  5. מוזגוב קיבל הזדמנות וגם שיחק בסדר גמור בדנבר.
    לא היתה להם שום בעיה איתו ולו לא היתה שום בעיה איתם.

    הסיבה ששחררו אותו היא בגלל שרצו לתת יותר דקות לנורקיץ' שנותן הרבה יותר ממה שציפו ממנו כבר בעונה הראשונה, וברור שהקבוצה לא עושה את הפלייאוף העונה.
    גם את זה עשו רק כשקיבלו 2 בחירות סיבוב ראשון עבורו – מחיר יחסית גבוה עבור מה שמוזגוב סיפק.

  6. מצטער יונתן לא הצלחתי כתבתי מייל וסיסמא.
    ולא נתן לי להכנס, מה לעשות רפה שכל, אך אולי חברים
    יעזרו לי.

  7. מעניין שמי שומר עליו בצדק שהוא כמו 24 למרות 28 שנותיו
    לי הוא מרגיש כמו בן 20 וזה נפלא, צנוע ופתוח ללמידה למרות
    שיש לו ניסיון.
    האהבה שאני כותב עליה מנצחת תמיד.
    הוא מקבל ע"פ הרגשת מנחם אהבה מבלאט ובעקבות כך
    הוא יצליח יותר.
    אני מרגיש את הריגוש של מנחם עד ישראל ומחזיק לו אצבעות.

    1. שבוע הבא הוא יהיה הכי גדול בכל הזמנים.
      יש לו בכלל משחק פוסט?
      לא ראיתי איזה משחק פוסט מרשים מדי. בטח לא ברמה של בוגגגגגגיייי

  8. הסנטר הטוב בליגה הוא כבר לא יהיה, אבל מורז'או? הרבה יותר טוב.
    ורז'או יכול להיות סנטר מחליף מצוין, כמובן לא עם חוזה העתק הלא מוצדק שלו, בטח בהתחשב בזה שחתם עליו אחרי כמה פציעות קשות. כנראה שלגבוהים ברזילאים יש סוכנים טובים ב NBA…

    יש לו המון מזל שהוא נחלץ מהניקס. אם הוא היה נשאר שם, לדעתי הוא כבר היה מתייאש וחוזר לאירופה, והיינו זוכרים אותו רק מאותו דאנק של גריפין.

  9. הוא סנטר טוב ויש לו הרבה מאוד לאן להתפתח אבל תקרת הזכוכית שלו נמוכה משל הווארד. אני לא בטוח שהייתי מזכה אותו בתואר אתלטי.
    ללא ספק הם העתיקו את מנחם. רק חבל ששיבשו את סנט פטרבורג. שם הקבוצה הוא חימקי, לא קימחי 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט