מצבה של כל קבוצה (3) הבית הדרום-מערב / איתי עזרא

 

היום נדון בבית הדרום מערבי שמכיל את: סן אנטוניו ספרס,ניו אורלינס פלקינס,היוסטון רוקטס,דאלאס מאבריקס,ממפיס גריזליס.

דאלאס מאבריקס

הקבוצה המצויינת שעשתה את טרייד השנה על רונדו נמצאת במקום הרביעי במערב החזק ונראה שעשתה שינוי מקבוצת פלייאוף לגיטמית לקונדיטרית רצינית שיכולה לרוץ חזק מאוד בפלייאוף. הקבוצה מחזיקה במונטה אליס הנהדר שעבר כברת דרך רצינית השנה נותן עונה נהדרת שהמילה המתאימה ביותר היא-terrific, טייסון צ'נדלר שמתחיל להזכיר את הימים מנבחרת ארה"ב טייסון פשוט מגן נהדר וגם הוא עובר עונה מצויינת, צ'אנדלר פארנסוס שחתם בקיץ עובר עונה נחמדה, את רוג'ן רונדו שהועבר בטרייד לפני מעט זמן ועושה הבדל משמעותי וכמובן דירק נוביצקי הענק הגרמני עם זירקת הפיידאוי המפורסמת שלו שממוקם במקום השביעי בהיסטורית קלעי כל הזמנים ולדעתי בהחלט מגיע לו התואר השחקן הזר הטוב ביותר בכל הזמנים.

מה צופה העתיד? את העונה הרגילה הם יסיימו בגדול אבל במערב הקשוח אי אפשר לדעת לאן הם יגיעו,אינני יכול לחזות עד כמה עמוקה תהיה ריצת הפלייאוף של המאבס.

 

זכרונות נעימים מ 2011

היוסטון רוקטס

קבוצה שבהחלט הפתיעה רבים (אותי לא) ונמצאת במקום החמישי במערב במיוחד בזכות ג'יימס הארדן הפייבוריט הראשי לקבלת תואר ה-MVP הנחשק  שאותו עלול לקבל בזכות השיפור בהגנתו. ברצוני לציין שהקבוצה החתימה את ג'וש סמית' לאחר ששוחר מקבוצתו הקודמת דטרויט פיסטונס. הקבוצה מחזיקה בפטריק בברלי הגארד השומר הנהדר שמספק 11.7 נקודות למשחק,טרבור אריזה הראן אנד גאן בעמדת ה-SF שהרוקטס החתימו בקיץ שקולע 12.6 נקודות למשחק,בקורי ברואר השוטינג גארד גם אותו הרוקטס החתימה,ג'וש סמית, הפאוור פורוורד המופלא שבינתיים משחק טוב מאוד כשהוא עולה מהספסל,בדוויט האוורד הסנטר האולסטאר שמצוי בעונה טובה מאוד וג'יימס הארדן שבעונת ה-MVP שלו רק מילה אחת מתאימה:פנומנאלי.

ומה אם העתיד: לדעתי הרוקטס ירוצו חזק בפלייאוף כאשר המפתח הוא הגנה וכמובן חדר ההלבשה.

ממפיס גריזליס

קבוצה דיי מפתיעה שפתחה את העונה בצורה מצויינת וכרגע נמצאת במקום ה-4 במערב שמחזיקה במייק קונלי הרכז האנדרייטד הנהדר,באייר קנדה (וינס קרטר) הפורוורד הוותיק, בגארד קורטני לי, בטוני אלן המגן הנפלא שבלייאוף הקודם שיתק את KD, את ג'ף גרין שהועבר בטרייד מבוסטון וקולע 17.6 נקןדןת למשחק, במארק גאסול מועמד ה-MVP הספרדי.

הקבוצה בעלת ההגנה הפנטסטית מעיר הג'אז השנייה ניצחה 26 פעמים לעומת 11 הפסדים עם מאזן של 17-6 במערב. אילו הייתה הקבוצה במזרח היא הייתה ממוקמת במקום השני במזרח,הקבוצה ממוקמת במקום ה-5 בליכה כולה.

מה טומן העתיד בחובו? במערב הצפוף הדחה בסיבוב השני שווה לתסריט הראלי בעיניי. המפתח הוא המקום הרביעי שמעניק לממפיס את יתרון הביתיות.

 

ניו אורלינס פלקינס

הקבוצה מחזיקה באנתוני דייויס הצעיר המפלצתי בשני צידי המגרש ובריבאונד, בג'רו הולידיי הרכז הנחמד, בבן גורדון הפצוע ובעוד כמה שחקנים חסרי משמעות. אין לי כל כך מה לכתוב על הפלקינס ואני יודע שהם פיספסו את רכבת הפלייאוף וכדי להם ללכת על בניה מחדש מאחר ועזיבתו הצפויה של דיוויס קרבה ובאה.

 

סן אנטוניו ספרס

המכונה המשומנת שמוכנת הספרס מחזיקה בטריו המדהים (דאנקן,פארקר,ג'ינובלי), הקבוצה מחזיק אף בקוואי לנארד MVP הגמר של 2014, בפטי מילס (פצוע), דני גרין (שיאן השלשות למשחק בסדרת גמר), בבוריס דיאו (צרפתי), טיאגו ספליטר (ברזילאי) ובעוד שחקני ספסל טובים. הקבוצה נמצאת במקום השביעי במערב הקשוח עם מאזן 26-16. ברצוני לציין את גרג פופוביץ' מאמנה של האלופה המכהנת שלו מגיע התואר "הפועל המצטיין של הקבוצה".

מה צופה העתיד? הקבוצה כנראה תעשה את הפלייאוף ותודח בסיבוב הראשון לאחר משחק ללא יתרון ביתיות לאחת מאריות המערב.

המפתח הוא הביתיות שאותו הספרס לא תקבל.

אל תשכחו שאנחנו פה !

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. כשהכסף על השולחן, מקלות ההליכה נזרקים הצידה
    מגניי השיניים מורכבים על השיניים התותבות
    והקלנועיות מתודלקות בדלק הכי לא ידידותי לסביבה

    וביתיות זה לאנשים שפוחדים לישון בחוץ

    הספרס בגמר המערב

  2. זה מאד מעניין נושא ה "משנה מקום משנה מזל"
    גם מונטה אליס שהיה מקרה ראש קשה ולא יציב נטמע בדאלאס כמו חחתיכה מפאזל.
    גם ג'וש סמית שעבר ליוסטון (עם התחייבות לשחק בחמישיה ? ) ועולה מהספסל לתת תפוקה ברמה גבוהה.
    נראה לי שהשיטה היא להביא את מקרי הראש האלה לשחק עם מישהו שמוכח שהוא יותר גדול מהם. זה אולי נותן להם פרספקטיבה אחרת, מרגיע אותם ונותן להם להיות יותר יעילים.
    לא קשור לפוסט הזה אבל גם מייקל ביזלי במיאמי שייך לקטגוריה הזו…

    1. ה-head case המפורסמים, שבעשור הקודם "שינו מקום שינו מזל" הם ראשיד (כבורג מרכזי במכונה משומנת), שהפך את דטרויט לאלופה, ו-metta world peace (כ-X פקטור) שקבר את בוסטון במשחק 7 של סדרת הגמר מול בוסטון.
      ג'וש סמית' בינתיים, מתקשה לספק את הסחורה. העונה, ב-28 משחקים במדי דטרויט, לסמית' PER של 14.2. ב-14 משחקים במדי יוסטון יש לו PER של 11.6 (הגרוע ביותר שלו מאז שהגיע לליגה).

  3. בית פשוט מטורף. כל הקבוצות בו מעל 50% ושווה להזכיר שהן משחקות 4 פעמים אחת מול השנייה.
    מירוץ החימוש בבית הזה רק מדגיש כמה כולן הולכות השנה בכל הכח. רונדו הגיע לדאלאס, גרין לממפיס וסמית' (וגם ברואר שהוא לא פחות משמעותי) הגיעו ליוסטון.
    עוד דבר הוא שאין כמעט סיכוי שדייוויס יעזוב. אני לא זוכר מתי שחקן שסיים חוזה רוקי סירב לחוזה מקסימום שנתנו לו.

  4. לא זכור לי בית ככ חזק בלי נמושה אחת אפילו.
    טעות לחשוב שניו אורלינס ויתרו על הפלייאוף
    טעות לחשוב שממפיס יסתפקו בסיבוב הראשון – תלוי מול מי ישחקו ובכל מקרה ילך ל 7 משחקים.
    צריך אומץ לנבא לספרס הדחה בסיבוב הראשון – לדעתי אין שום סיכוי שזה יקרה ולא משנה נגד מי ובאיזה מצב – רק הפציעות יכולות להכריע.

  5. לממפיס יש את זיבו(2 פעמים אולסטאר) והיא ממוקמת במקום ה3 במערב, בשוויון ניצחונות מול פורטל ועם שובר השוויון. ראוי לציין שהיו להם מספר רציני של פציעות(גאסול היחיד ששיחק בכל המשחקים העונה מכל הסגל, כולל הספסל. המפתח יהיה פחות הביתיות, יותר בריאות השחקנים

  6. ציינת את המצב של כל הקבוצות בלי ניתוח מעמיק, אבל אני חולק איתך בכמה דברים.
    בקשר ליוסטון אני בטח לא חושב שה mvp של העונה ייקח שחקן שהקבוצה שלו ממוקמת במקום החמישי ובמקרה הטוב 4 !! איזה שיפור בהגנה הארדן עשה זה שהוא התחיל לרוץ אחרי השחקן שלו נחשב לשיפור ! הווארד הוא כבר מזמן מחכה לפנסיה כי כמה אפשר לעשות צחוקים בעונה..
    המאמן שלהם מקהייל פשוט לא יצירתי מספיק הוא כל הזמן ברוטציה קצרה ולמרות שיש לו קלעים בחסד לא מפתח שיטה שתנצל זאת בצורה המרבית..
    סאן אנטוניו ספרס פשוט נראה שהם לא מסודרים מבחינה הסגל זה הכל, כמעט אין משחק שאין בו שחקן חסר , אתה פתאום שואל איפה גרין בסגל? או פעם פארקר , לא יודע אם הן פציעות או לא… אני אף פעם לא מזלזל ומפקפק בקבוצה הזאת, ולפי דעתי אם יעברו שלב בפלייאוף הם ילכו עד הסוף …

  7. לספרס יש חמישה הפסדים יותר מפורטלנד וממפיס.
    ריצה טובה עד סוף העונה במחצית העונה הבאה יכולה להעמיד אותם לפני שתי הנ"ל. בעיני זה לגמרי אפשרי

  8. לא הזכרת ביוסטון את טרנס ג'ונס הפצוע. אם הוא יחזור והמאמן ישכיל (לא אמנון 🙂 ) לחלק את הדקות בינו ובין די-מו וסמית' , ליוסטון יהיה עומק מטורף והשמיים הם הגבול…אני רק מקווה שלא יחזור פה מקרה סמית'-דראמונד-מונרו

  9. הסקירה נחמדה. קצת הגזמת עם זה שטוני אלן שיתק את דוראנט. זה כמו האגדה שזיבו עצר את בלייק (שיחק סידרה שלמה עם פציעה בגב!).
    דוראנט מחזיק אחלה ממוצעים נגד ממפיס. מעל 30 נקודות במעל 50% מהשדה. האיבודים שלו גם לא צמחו.
    בפלייאוף 2013 ללא ווסברוק עם מאמן סוג ב' כשכל הקבוצה התלבשה לו על הצורה והוא שיחק 45(!) דקות למשחק בסדרה הוא עדיין קלע 28 נקודות עם 10 ריבאנדים ו7 אסיסטים (נכון ב43% מהשדה).
    אלן שומר איכותי אבל שנה שעברה בבית דוראנט קירקס את טוני אלן (בממפיס פחות)
    קיצר. שומר איכותי כן, קריפטונייט נגד דוראנט הוא לא.
    אגב מישהו שם לב שדוראנט פר 36 דקות נותן עונה יעילה יותר סטטיסטית משנה שעברה?

  10. למה נוי אורלינס יתחילו בנייה מחדש? יש להם קו קדמי נהדר ולא פחות טוב מממתמודדות לתואר רציניות רק הקו האחורי שלהם לוקה בחסר והחתמה נכונה או קליעה בול בדראפט כמו קליי תומפסון והכל יסתדר. טוב, נסחפתי עם קליי אבל שחקן קלעי ברמה והכל ישתנה. יהיה איזון ולא יוכלו לתת דגש בהגנה רק על דיוויס ואנדרסון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט