כמה דברים שאנו צריכים לדון עליהם/ יונתן שגב

חברים יקרים, לאחרונה יש כמה דברים מעניינים שאני חושב שאנו צריכים לדון בהם בהרחבה. אני לא מתכוון להרחיב עליהם יותר מידי כי זה הוא תפקידכם. בדרך כלל אני חופר לכם כאן- בשורות ההקדמה, אבל הפעם פשוט אכתוב לכם את הנושאים:

1) OKC- הכל או כלום

2) הנאגטס מתחזקים או מטנקקים?

3) ברייאנט- לא מנפח סטט'?

4) הבאקס לאן?

5) אטלנטה- האינדיאנה הבאה?

 

1) נקודה ש-K-700, יקיר המערכת העלה ולדעתי רובנו חשבנו עליה בעצמנו היא ש-OKC שמה את כל יהבה על העונה הזו והרודפת אותה. היא הביאה את וויטרס- ויתרה על בחירת סיבוב ראשון וגם על מעמדו של הרכז המוכשר- רג'י ג'קסון כשחקן הצעיר והמוכשר. היא הביאה את לופז וויתרה על ג'רמי לאמב ועל ההתפתחות של סטיבן אדאמס הקשוח. כל הסימנים מראים שהעתיד של הת'אנדר נזרק לפח תמורת ההווה. אז אני שואל אתכם, קומראדים, האם זו החלטה נכונה של האיש המהולל/מושמץ (מחק את המיותר)- סם פרסטי. על איך הת'אנדר תיראה עכשיו אני חושב שדנו מספיק והגענו למבוי סתום, אבל דיון חשוב שעדיין לא נגענו בו (מספיק) הוא האם שני החיזוקים על הנייר הללו באמת ישפרו את אוקלהומה?

 

וויטרס עם דוראנט- חיזוק?

 

2) הנאגטס לוהטים. חמישה ניצ' רצופים כולל על קונדנטריות כמו דאלאס וממפיס. עכשיו, כשהם באותו המאזן כמו אוקלהומה סיטי (20-18) האם הנאגטס צריכים להמשיך את הריצה, או שטים קרול צריך להאט את הקצב לקראת העונות הבאות והדראפט הקרוב. עוד דיון חשוב לגבי הנאגטס הוא על הצורה שבה נראה את הקבוצה הזו: קבוצתית, עם סגל עמוק ורחב או עם כוכב יחיד כמו בתקופת מלו/ אייברסון/ אלכס אינגליש. כנראה שבשביל לבחור באופציה השנייה היא תצטרך לעשות טנקינג ולתת את מיטב נכסיה בטרייד. מה עליהם לעשות לדעתכם?

 

 

הנאגטס- מה עכשיו?

 

3) קובי, מחזיק במוניטין של אחד (בעיקר השנה) שרוצה גם לקדם את הסטט' של עצמו, מעבר לניצחון. לאחרונה, אחרי שעבר את מייקל ג'ורדן ברשימת קלעי כל הזמנים נראה שברייאנט קצת נרגע עם הרצון לקלוע בפרט ולצבור סטטיסטיקה בפרט. מהיום שעבר את ג'ורדן ממוצעיו עומדים על 15.7 נק', עם 7.1 ריב' ו-7.7 אס'. בשישה האחרונים בשישה האחרונים הריבאונדים עולים ל-7.7 והאס' ל-9.3. לעניות דעתי (יש שיאמרו שאני מחפש את קובי בקטנות של הקטנות ושום דבר לא ירצה אותי) הוא עדיין מנסה לשפץ את הסטט'. הוא מנסה להפוך לאול ארואנד פלייר בכדי לשבור שיאים שונים ומשונים כגון להיות הלייקר שמסר מעל 15 אס' בגיל המאוחר ביותר כפי שעשה היום בלילה (החליף את גארי פייטון). אין לי הוכחות לכך, אבל אני יכול רק לציין שכשאני רואה שחקן כמו ג'ורדן היל, זורק כל כך הרבה ג'אמפרים אחרי מסירות של קובי (בקריירה, לקח היל בערך 30% מזריקותיו מעבר ל-10 פיט. השנה? 45%- הבדל משמעותי) אני חושד.

 

קובי (משמאל) והיל. השני מחפש לתת אסיסטים לראשון?

 

 

4) הבאקס, נמושי ברמה של הניקס בעבר (שבדיוק היום שיחקו אחת נגד השנייה שמילווקי ניצחו, כמובן), משחקת כדורסל נהדר וממוקמת במקום החמישי- לפני קבוצות כמו קליבלנד והטריו, הקאבלירס של לברון והקאבס עם אירווינג ולאב. נו, אז מה הבעיה? הבעיה היא, שלמרות שכולנו מתעבים את הטנקינג, אנו יודעים שהוא מונע קבוצות מלהיות במקום הנוראי ביותר ב-NBA והוא מרכז הטבלה. נכון, ג'אבארי פארקר קרע את ה-ACL והוא יוכל להוציא את הבאקס מהמקום המסתמן שאליו היא הולכת, אבל נראה שבגלל התלכיד הקבוצתי החזק, הוא לא יוכל לעשות ניסים ונפלאות. לכן אני שואל אתכם, רבותיי- האם זו צרה בשביל הבאקס שהם כה טובים ביחס לציפיות?

 

גם ללא פארקר, הבאקס משחקת טוב

 

5) ההוקס משחקת פשוט נפלא. למרות זאת, לי ואני מניח שלעוד רבים מאיתנו יש מנגנון כזה שלוקח משהו שהוא ראה בעבר ותוהה אם הוא יכול לקרות בעתיד. כך, למשל, כשראיתי את הקבוצה החבולה והמסכנה של הלייקרס עם נאש, ברייאנט, גאסול והווארד, ידעתי שפרוייקט דומה בברוקלין עומד להיכשל אף הוא ('חמישיית הזהב' של דרון וויליאמס, ג'ו ג'ונסון, פול פירס, קווין גארנט וברוק לופז ). כמובן, שהרבה מאוד פעמים השיטה הזו טועה והייתי אומר שאפילו ברוב הפעמים, אבל עדיין היא מביאה אותי לתהות: האם הווירוס שתקף את לאינדיאנה בשנה שעברה, שנראה out of no where, יכול לתקוף גם את ההוקס שכרגע נראים נהדר, אך יש להם חוסר ניסיון בלהיות פייבוריטים בכניסה לחצי השני של העונה. האם אתם חושבים שההוקס יורידו הילוך ויחוו משבר מסויים או שהם ימשיכו לשעוט לעבר המקום הראשון במזרח והשלבים המאוחרים בפלייאוף?

 

החמישייה הפותחת של אטלנטה. אינדיאנה הבאה?

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. החיזוקים עוזרים בספק אם יקחו… 2 דנבר עושים מה שצריך יש להם קבוצה מספיק טובה להיות קבוצת פליאוף ואני מקווה שגיעו אליו השנה. אני לא רוצה לדבר על קובי, הוא מגעיל אותי. הבאקס הם עם דנבר הקבוצות היחסית פח היחידות שיש להן כבוד אמיתי נלחמות על כל משחק כדי לנצח למרות שאין להם סטאר משוגע. אני מקווה שאטלנטה ימשיכו ככה גמר בין סאן אנטוניו לאטלנה שמשחקים ככה יהיה סוג של אורגזמה לכל מי שאוהב כדורסל אכותי וחכם לאטלנה יש את הסיכוי לגמר בנוגע לסאן אנטניו אני מקווה שלפופ יש תוכנית על שאני לא מבין

  2. 1. הבאה של לופז יכולה להיות לצד ההתפתחות של אדאמס ולא על חשבונה. לופז מגיע לקבוצה שהוא יודע את מקומו ואף יכול להעלות מהספסל. בזמן שאדאמס ממשיך עם האנרגיות וההתפתחות היפה שלו.
    2. הנאגטס תקועים!!! לא מספיק טובים להגיע לפלייאוף ולא מספיק גרועים ללוטרי. לדעתי יש מקום לוותר ולקצר את הסגל הארוך בשביל שחקן בקליבר גבוה יותר שיביא ערך מוסף.
    3. בראיינט משחק עם מה שיש לו וזה לא הרבה. בראיינט בסופו של דבר רוצה לנצח על המגרש ומנסה לעשות מה שצריך (לדעתו). ניפוח סטטיסטיקה, מגוחך!!!
    4. מילווקי בדרך למעלה. יש להם שחקנים צעירים שמתפתחים ויתפתחו יפה. וגם סגל מאוזן. הפציעה של פארקר פשוט ביש מזל למי שאמור להוביל אותם בשנים הבאות עם היווני.
    5. לא מאמין שאטלנטה יפלו כמו אינדיאנה. יש להם סגל רחב והשימוש במחליפים גבוה יותר ממה שעשו באינדיאנה. בנוסף, למאמן יש את הניסיון של פופוביץ'.

    1. מחזק את מה שרשמת בנוגע לאטלנטה – בניגוד לווגל, בונדהולצר(או איך שלא רושמים את השם שלו) מנהל בצורה חכמה ומאוזנת את הרוטצייה.
      הקריסה של אינדי בחצי השני של העונה שעברה אולי נבעה גם ממשבר מנטלי, אבל בטוח גם משחיקה פיזית של שחקני החמישייה, וכשווגל ניסה לעתים לשחק יותר עם הספסל שלו התוצאה לא הייתה יותר טובה, כיוון שככה זה שכמעט חצי עונה אתה לא נותן לשאר הסגל שלך ביטחון.

      דוגמא טובה לכך שיש לחב׳רה מאטלנטה חוסן מנטלי היא הניצחון על מילווקי שהגיע ישר אחרי שספגו מהם הפסד 30 הפרש.
      בסדרות פלייאוף קורה לפעמים שקבוצה מתפוצצת על היריבה שלה באיזה 20-30 הפרש, אבל כל עוד השחקנים מסוגלים לשכוח מזה ולנצח במשחק הבא, מבלי לתת לתבוסה הכואבת להשפיע עליהם, זה מה שחשוב.

  3. 1)הכל. אני כל כך שמח שפרסטי קם מהתרדמת שלו.
    2)דנבר לא יגיעו לפלייאוף השנה, ולכן רצוי לוותר על כמה ותיקים(צנדלר, אפללו) ולהשיג בחירה טובה.
    3)קובי מבין שהלייקרס פח, ולכן הגיוני שישפר את הסטט שלו. לא מאשים אותו.
    4)מילווקי צוברים השנה נסיון, אם יגיעו לפלייאוף זה יאיץ את תהליך הבניה שלהם. לגמרי דבר טוב.
    5)לא.לאטלנטה יש מאמן טוב שידע לנווט את הספינה. תסריט אינדיאנה לא יחזור על עצמו.

  4. אטלנטה מזכירה את דטרויט 03/04 –
    עד עונת האליפות ב-2004, בהרכב של דטרויט שיחק רק אול סטאר אחד – בן וואלס (צ'ונסי והמילטון נבחרו לראשונה לאול סטאר רק אחרי עונת האליפות). הטרייד שהביא את ראשיד תמורת בחירות דראפט וחלקי חילוף הפך את הקבוצה ל"רעה" והוביל לבסוף לאליפות ועוד סדרת גמר.

    הדמיון בין הקבוצות הוא בזהות ההגנתית שלהן (העונה אטלנטה שנייה בספיגת נק', דטרויט 04' חלקה את המקום הראשון עם הספרס),
    ובעובדה ששניהן נטולות "סופר-סטאר".

    לדעתי, אטלנטה נמצאת מרחק טרייד אחד (לא בהכרח עבור כוכב, אולי תמורת מישהו דוגמת "מד-דוג" לאנס, שזקוק לשינוי על מנת להוכיח את עצמו) מלהיות קונטנדרית שמסוגלת לאיים על אלופת המערב.

    בעונה כזו, בה המזרח חלש להחריד, ואלופת המערב העתידית תאלץ להקיז דם על מנת להגיע לפיינלס, לקבוצה כמו אטלנטה יש הזדמנת לנסות לקפוץ עוד מדרגה, ולנסות לזכות באליפות.

    נ.ב, אחלה פוסט!

    1. אסור לאטלנטה לשנות דבר
      ילד אחד שואל את אבא שלו , אבא למה השמש עולה במזרח ושוקעת במערב ?
      האבא עונה -אם זה עובד אל תגיע בזה !!!

  5. 1. מבחינת כישרון אין ספק שוויטרס ולופז מוסיפים לאקולהומה. השאלה הגדולה היא איך תהיה הכימיה בקבוצה? במיוחד עכשיו שדוראנט מתחיל לחמם מנועים ולהחזיר לידיו את הקבוצה, אחרי שווסטברוק הצליח להוביל אותה בהצלחה יחסית. תעלומה.
    2. הבעיה היא ששני כוכביה- פאריד ולואסון, הם שחקנים טובים, ואפילו מאוד, אבל לא נחשבים בטופ של הליגה, אפילו לא בעמדות שלהם. הקבוצה הזאת באמת "תקועה", והם צריכים להחליט אם להחתים סופרסטאר שיהפוך אותם לקבוצה מאיימת או ללכד בסיס מסויים ולבנות עליו קבוצה משופרת.
    3. לא נראה לי שקובי משחק על סטטיסטיקות, אולם כן נראה לי שהמוטיבציה שלו לניצחון ירדה. לא רואים את אותו להט בעיניים שהיה לו פעם.
    4. מילווקי כישרונית בטירוף והעליתי אותה נקודה בדיוק באחת התגובות שלי שבוע שעבר. אם הם חושבים שפארקר הוא ברמה של הגדולים באמת, הם במסלול הנכון להצלחה. אם לא, שינסו למשוך שחקן בקאליבר גבוה.
    5. נקודה מעניינת ביותר שלא חשבתי עליה, אבל נשמעת מאוד הגיוני. קשה לי לראות את זה קורה, אבל גם תקרית אינדיאנה שנה שעברה לא צפיתי.

  6. 1. אני מאמין שברוק לופז עלול להיות החולייה שחסרה לת'אנדר לקחת את המערב.
    2. לנאגטס ישנו גרעין צעיר טוב, ואם פאריד במיטבו, הם מסוגלים לנצח כל קבוצה.
    3. קובי עושה את הטוב ביותר שהוא יכול. יש לו חוזה ענקי, והוא מנסה להיות הכי טוב שהוא יכול בגילו, ובקבוצה חלשה. יותר מזה אין לבקש.
    4. ההפתעה הגדולה ביותר במילווקי הוא ג'ייסון קיד.
    5. אטלנטה בנוייה עם יסוד מוצק ומאמן 'א-לה' הפלח. הם מזכירים את דטרויט של תחילת שנות ה-2000. הם כאן כדי להישאר

  7. לOKC אין ברירה אחרת אלא לחשוב על כל המהלכים שאפשר לעשות כדי לכוון לאליפות העונה ובעונה הבאה.

    אחרת ההמשך ידוע–>> דוראנט וווסטברוק לא יהיו חלק מהתסריט.

    אני עדיין חושב ששני המהלכים מוזרים.
    ווייטרס לא מועיל מהספסל ובכלל כאופציה בקבוצה ששואפת למשהו ובמערב הוא חשוד מאוד.

    ברוק לופז זה הקרסול הכי בעייתי בליגה. בקלות יכול להיות בלוף וכזה שיעלה להם המון כסף ועם פחות גמישות בעונה הבאה(למרות הניקוי של פרקינס מהדפים).

    ובוודאי שהוא יפגע בהתפתחות של אדאמס וגם של מיץ' מגארי(שבגלל פציעה לא משחק העונה ומדובר בסנטר מאוד מאוד מוכשר ממישיגן).
    את לופז אתה מביא כדי לתת לו הרבה דקות וכדורים בהתקפה.
    זה לא שחקן שיכול לעלות מהספסל ל-15 דקות ולתת תוצרת טובה ועקבית לאורך זמן.

  8. בקשר לקובי, שום דבר לא מנופח.
    מאז שהתחיל משטר המנוחה שלו הוא משחק אחרת לגמרי.
    הרבה יותר משתף, הרבה יותר נלחם בהגנה, משחק גם יותר דקות כPG ממש ועם חמישייה שגם יודעת יותר להגן(אמרתי כבר מלפני חודש שאחת ההחלטות החכמות של סקוט להפוך את לין ובוזר לשחקני ספסל).

    תענוג ממש לראות אותו, הרוח לעולם לא תגמר וגם אם הרגליים זקנות ועייפות יותר והקבוצה ממש אבל ממש מחורבנת.

    הלוואי ונראה בעתיד עוד שחקנים עם דרייב כזה ואהבה למשחק, אני חושש שאנחנו בכיוון ההפוך.

  9. פרסטי נזכר קצת מאוחר כנראה הוא הבין שאוטוטו נגמר לו הקרדיט והתחיל לפעול סוף כל סוף. זה בהחלט יכול להצליח ובטח זה יותר טוב ממה שהיה. לגבי מילוני אנשים שוכחים ששנה שעברה היא לא עשתה טנקינג מכוון אלא הנסיבות הובילו אותה לכך ולכן השנה היא לא רעה בכלל. לגבי אטלנטה אז אין סיכוי למקרה אינדיאנה הם בהחלט יכולים להיחלש אבל הם גם קבוצה בריאה וגם אין עליהם את הלחץ שהיה על אינדי שנה שעברה. כל מה שאטלנטה עושים נחשב הפתעה נעימה. אני גם מסכים עם גיא יכול להיות שדווקא לאנס הוא הגרוש החסר ללירה אצלהם

  10. לאוקלהומה אין הרבה ברירות אם היא רוצה לשמור את שני הרעמים העיקריים אצלה.
    דנבר הייתה ונשארה קבוצת אמצע טבלה
    לאף אחד לא יכול לקרות מה שקרה באינדיאנה. נראה לי שרק עוד כמה שנים נדע מה קרה שם באמת
    קובי נלחם נגד הרוחות שטוענות שהוא סוליסט
    תודה על פוסט מעורר מחשבה…

  11. יופי של פוסט יונתן.
    אני רק רוצה לדבר על OKC. הולכים חזק על העונה הזאת או הבאה. ההחתמות טובות מאוד לדעתי. לופז / אדאמס זאת חבילה חזקה מאוד בסנטר, דבר שלא היה להם באף שנה מאז שיש להם את דוראנטולה והצ'יטה, וויטרס נראה כתרומה טובה שמסוגל לעשות את המהומה הנדרשת ברגעים מסוימים.
    והם עושים נכון. למתי הם יחכו?
    מה שהורג אותי שיכול להיות שהשנה כל זה עלול להיגמר מחוץ לפלייאוף בגלל פיניקס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט