מעורב הופס ליום ה' בערב / מנחם לס

 

1. כמה טובה היא אטלנטה באמת?

מאמן אטלנטה החליט אמש לתת מנוחה לאל הורפורד וקייל קורבר בבוסטון, וההאוקס עדיין ניצחה ב-14. זהו נצחון עשירי רצוף להאוקס, שהיא בעצמה לא יודעת כיצד להסתדר עם זה.

אתה מסתכל על הרוסטר שלהם ולא מבין בדיוק כיצד היא עושה זאת. אין להם למעשה אף כוכב-על – אפילו אל הורפורד מצויין ככל שיהיה – הוא מין שחקן אפרורי כזה שלעולם לא יכסה את שער ווג (או אפילו ספורטס אילוסטרייטד, אלא אם-כן יביא אליפות).

אז קומראדים, תהיו אמיתיים. כמה טובה  ב-א-מ-ת  היא אטלנטה האוקס?

קודם כמה עובדות:

א. הרקורד הטוב ביותר ב-NBA יחד עם הווריורס (8-31)

ב. רקורד בחוץ של 15-5

ג. שברו שיא קלובי עם נצחון עשירי רצוף בחוץ

ד. הם לא ה0סידו מאז נוברמבר 28.

ה. הם 24 מ-26 האחרונים

אין שאלה שהם הקבוצה הטובה ביותר בין כל האפורות אי-פעם. אני לא זוכר קבוצה אפורה, יבשה, ומשעממת כזאת שעשתה כזה טוב אי פעם. הספארס היתה (והיא) משעממת ויבשה לא פחות, אבל משחקים בה שלושה נבחרים להיכל התהילה עתידיים.

המאמן מייק בודנהולצר הושיב אמש שני שחקני חמישייה לנוח נגד בוסטון (הוא הרי היה עוזרו של הפלח מספיק שנים ללמוד איך עושים זאת!), אבל שלושת שחקני הלמישייה האחרים פאול מילסאפ (18 חיצים), ג'ף טיג (22 חיצים), וקרול (22) התחברו ל-62 חיצים, וזה יותר חיצים מאשר היו לשבט האינדיאני הולצ'ילאפאצ'י בהרי הניטאני. מילסאפ קטף גם 10 קרשים ומייק סקוט הוסיף 11 מהספסל.

מה שבודנהולצר – 'מאמן העונה' בינתיים על בטוח; סטיב קאר יכול לחכות עוד שנה! – עושה זה לתת לכל 12 שחקניו הזדמנויות להראות מה הם מסוגלים לעשות בזמן אמיתי, ולא רק בגארבג'-טיים. כששחקני ספסל מוכנסים ב-2 הדקות האחרונות כשאתה מוביל כבר או מפגר כבר ב-25, אז הופעתם דומה להופעה בקירקס. הקהל מוחא כפיים לכל שטות, ועושה מהם מוקיונים כשכל סל הכי פשוט גורם לסטנדינג אוביישיון. היו כבר שחקני ספסל שאמרו שהם מעדיפים לא לשחק בכלל מאשר להיכנס 50 שניות לסיום כשהתוצאה 67-99.

בודנהולצר מכניסם באמצע המשחק. אף סל לא מתקבל בצריחות מיוחדות מעל ומעבר כל סל רגיל. הם משחקים עם ג'ף טיג, הורפורד, ומילסאפ ומרגישים כחלק מהמכונה. הם רוצים להוכיח את עצמם, וכך הוא יצר ספסל של 12 שכולם ניכנסו כבר לטבילת אש ברגעי משחק חשובים, ואף אחד מהם לא מרגיש כמוקיון.

במילים אחרות, מייק בודנהולצר יצר את "חבילת ה-12" היעילה ביותר בכל הליגה.

 

2. ביירון סקוט גם מקנא וגם מרחם על דייויד בלאט

בואו נגיד שעם כל הצרות שיש לביירון סקוט בלייקרס, דבר אחד שלא אומרים עליו הוא שהוא לא מוערך ע"י שחקניו. אחרי הכל זה מאמן שזכה בשלוש אליפויות כשחקן, והוא ניבכחר בפינצטה ע"י ההנהלה – עם הסכמה של קובי – לנסות להציל את מה שנשאר. בינתיים הוא ניכשל קשות. אבל קרדנציה בליגה יש לו מכאן ועד הודעה חדשה.

צרותיו הן 180 מעלות שונות מצרותיו של דייויד בלאט.

שתי הקבוצות המשחקות אחת נגד השנייה היום שונות לחלוטין בצרותיהן. הצרות של בלאט הן כה רציניות שאף מאמן ליגה לא רוצה היה להתחלף איתו בהרגשתו, אבל כמעט כל מאמן ליגה היה רוצה להתחלף איתו עם הפוטנציאל שישנו לו. ללייקרס אין קבוצה, אז צרה אחת אין לה: איש לא מצפה ממנה לשום דבר. צרות של עשירים נגד צרות של עניים.

לסקוט אין דבר אחד שהוא יכול להסתכל עליו ולקוות לטוב, בעוד שלבלאט יש הכל לפניו, בצורה ריאלית: יש לו את השחקן שכמה מגדירים כטוב בעולם; יש לו את הרוסטר שלפי השמות הוא אחד הטובים בליגה (והרבה טוענים 'הטוב ביותר'), וכל מה שהוא צריך עתה הם כמה נצחונות רצופים, והקאבס תהיה על דרך המלך.

ישנה אמת אחת ב-NBA: לא משנה מי אתה, ולא משנה מה השגת בחייך, השאלה היחידה בליגה היא 'מה עשית עבורי לאחרונה'. אין אף אוהד קאבס בעולם כולו ששם רבע קצוץ על אליפות אירופה של מכבי, או מקום שלישי לרוסים באולימפיאדה עם בלאט כמאמן. ב-NBA כל שאר העולם לא מעניין. הדבר היחיד המעניין הוא 'מה עשית כאן, ומתי עשית זאת'.

סקוט אמר: "לגבי לפחות השחקנים יודעים שהייתי שם ועשיתי זאת. לגבי בלאט, השחקנים אפילו לא יודעים מה זה 'אליפות אירופה' בדיוק. עבורם כל מה שזה לא "NBA"  זה הכל כדורסל בקומה אחת למטה. אני לא מקנא בדייויד שכל מה ששחקניו יודעים עליו הוא שהוא היה פוינט גארד בפרינסטון, ובשנת הסניור שלו הוא איבד את מקומו בחמישייה".

"הקאבס הפסידו 6 רצופים. 9 מ-10 האחרונים. אני כמעט בטוח שבלאט איבד הרבה RESPECT משחקניו. זוהי חרב פיפיות. הם חייבים כמה נצחונות גם כדי להרגיש טוב בעצמם וגם להחזיר כבוד למאמנם דייויד בלאט. היום אני מאמין שנוצר מין חייץ בינו לבין שחקניו כי אני בעצמי הייתי שם וחוויתי זאת: כשאתה מפסיד ומפסיד נוצר חיץ בין שחקנים והמאמן כאילו הם שני גדודים ניפרדים כשכל אחד מעדיף שהאשמה תיפול על השני. זה תמיד הככה. הפסדים גורמים לאווירה קשה בקבוצה בין שחקנים ומאמן".

מה שהכי מצחיק הוא שלא היה חסר הרבה שסקוט היה נמצא היום בנעליו של בלאט. הוא נישכר כמאמן הקאבס ביולי 2010, ואימן  עד אפריל 2013. הוא קיבל את הג'וב עם הדיעה שלברון יהיה שחקנו הראשי. ששה ימים אח"כ לברון הודיע שהוא עוזב למיאמי. אני לא יודע אם סקוט שמח או בכה עם ההודעה: אילו לברון היה נישאר, היה עליו לחץ אדיר לקחת אליפות. עתה כשלברון עזב, איש לא ציפה ממנו לכלום מלבד נסיון בנייה מחדש.

אגיד לכם את דעתי: עם כל הבעיות של בלאט, מעט מאד מאמני ליגה לא היו רוצים להיות עתה בנעליו. יש לו חוזה מובטח לשלוש שנים על 10 מיליון דולארים. יש לו את השחקן הטוב בעולם, ויש לו את אחד הצוותות הטובים בליגה.

כל מה שהוא צריך זה נצחון הערב שיתחיל שרשרת נצחונות. הוא צריך את לאב שיתחיל לשחק כמו לאב, והוא צריך את קיירי אירוינג שיתחיל לשחק כפי שהוא מסוגל, הווה-אומר אחד הפוינטים הטובים בליגה.

סקוט עצמו הציע: "יש לו את כל הכלים. כל מה שצריך לקרות זה שהוא והשחקנים יהיו על אותו דף. כמובן שאני מקווה לנצח הערב, אבל בקשר לבלאט, יש לו ארבעה משחקים עכשיו לחזור לדרך המלך!".

3. הקומיסיונר אדם סילבר מתכנן ארבע קבוצות NBA באירופה

לדעתי זה הרעיון האבסורדי ביותר שאני יכול לחשוב עליו, אבל זה התפרסם הבוקר ב-GUARDIAN האנגלי, יחד עם הבפרסום ב-ESPN:

 

The National Basketball Association commissioner, Adam Silver, has admitted that his sport has fallen behind American football in expanding into the UK but said its ultimate aim remained to launch four European franchises.

The NFL has expanded the number of regular season games at Wembley to three and is targeting 2021 to have a full-time London franchise in place, while the NBA is this week staging its fifth regular season game in London.

“My sense is that the NFL is a little bit ahead of us in terms of their timeline for having a franchise based in London. There are some aspects of their schedule that make it easier – they play once a week, they have fewer games,” said Adam Silver, who took over from David Stern as the commissioner last year.

“It will be easier logistically for them to pull it off. It would be difficult for us to have one team in Europe. We’d have to put both feet down. That would mean having four franchises in Europe.”

He said that the arena infrastructure was improving across Europe with US-style arenas in place or under construction in England, Germany, France and Spain.

“We’re not there yet. I know that as much growth as we’ve seen, we have a long way to go before we can sustain four franchises in Europe,” said Silver, who has worked at the NBA since 1992. “On the other hand, I believe it’s our manifest destiny to expand.”

The Milwaukee Bucks will play the underperforming New York Knicks at the O2 on Thursday night in the fifth regular season game to take place in the UK. Others have taken place throughout Europe and in other parts of the world. The game sold out in record time and Silver insisted the sport is attracting new fans rather than preaching to the converted.

“We are reaching new audiences. Each time we come, we learn from prior experiences and mistakes we’ve made. When we play here, I think there is an audience that might not normally watch simply because the match is here,” said Silver. “Then there’s a viral component, word of mouth. The NBA is very much a creature of social media. That’s a large part of our growth.”

Silver was praised for the swift action taken in banning the former Los Angeles Clippers owner, Donald Sterling, for life last year after his deeply racist comments came to light. In November, the Charlotte Hornets forward Jeff Taylor was suspended for 24 matches after pleading guilty to misdemeanour domestic violence assault and malicious destruction of hotel property.

However, when asked about the recent furore over attempts by the former Sheffield United striker Ched Evans to return to football after being released on licence having serving two and half years of a five year sentence for rape, Silver said it was important that each case was judged on its specific facts.

“I am a lawyer by training. I believe in due process. I believe that someone who is contrite and has paid their price to society … I don’t think anyone wants to live in a society where people don’t get second chances,” he said. “But often the question I get is whether someone should get a second, third or fourth chance. That’s why I think these cases are very fact-specific.”
The New York Knicks are below contempt. So why does everyone hate them?
Read more
Silver would not be drawn on whether the US model, with an all powerful commissioner able to take swift decisions, was better than English football’s disparate group of ruling bodies but said speed was a key factor in dealing with off-court incidents.

“I think a hallmark of the NBA is that we’re very focused on due process for our players but speed is critically important,” he said. “There’s an expectation from our fans and our teams that we determine as quickly as possible where our players stand. People need to know and the public has a right to understand that. There are benefits to being a small, private organisation.”

Silver added that it was inevitable that shirt sponsorship would be introduced in the NBA but that the specifics of how it should be sold and how the revenue should be divided up were still to be worked out. He also said that he wanted to see the Atlanta Hawks, a franchise that is currently up for sale, remain in the city.

“I do want to see the Hawks stay in Atlanta and we’ve made that clear to the market. I don’t think it would be a real issue because I think it would be a shock if they were to sell to a group who wanted to seek to transfer the team out of Atlanta,” said Silver. “It’s a fantastic NBA market. There’s a great tradition of NBA in Atlanta. I’m not sure why someone would want to move the team out of that market.”

NBA New

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. חסר לי החלק על דני גריינג'ר שמסביר לי איך נפלנו איתו ככה ב2015….

    מוזר אחרי הכתבה שלך שדני גריינג'ר חוזר לעצמו ושהוא יביא את הישועה למיאמי רצתי להצביע לו לבחירה לאולסטאר…

    ומה קרה מאז? 19 נקודות במצטבר בינואר 2015…אתה מבין מה זה? ב10 משחקים כמעט 19 נקודות…

  2. בלאט גמור שם וקליבלנד בעצמה קבוצה גמורה.
    נשאר רק לשבת, להתרווח, לאכול פופקורן ולהנות מדמדומי הקריירה העלובים של פלופר על סטרואידים, השחקן המבחיל בהיסטוריה.

  3. צריך להגיד את זה כבר ולא לפחד….זאת הליגה הכי פתוחה שהייתה מאז האליפויות של הרוקטס !!!
    יותר מ 8 מועמדות !!!

  4. המצב של בלאט וקליבלבד לא נעים
    הוא יכל להיות במאזן דומה גם אם לברון ולאב לא היו מגיעים
    הוא נכנס לנעליים שאולי גדולים על מידותיו
    ביירון סקוט הצליח בנטס וכשל בכל מקום אחר שאימן בו
    4 קבוצות באירופה ?
    זה לא ישנה לקבוצות החוף המזרחי אבל יהיה הרסני לקבוצות המערב

  5. משעשע אותי הדרך שמנחם יורד על הספרס
    הבנתי שהשיעמום הוא בכוכבים צנועים יותר
    ולא בסוג המשחק שאפילו העיזות של מנחם
    נהנו מאיך ששיחקו באליפות אשתקד.
    והנה אטלנטה שגם כמעט נרדמנו וחשבנו שהההיילייט
    שלהם הוא זמני, טוב שהוזכרו לפני שנשכח.
    גם התגובות כייפיות

  6. השתקפות הפוכה לסקוט ולבלאט. טוב לדעת
    לא ידעתי שאימן באירופה.
    מה היו השגיו שם? אם מישהו יודע.
    מצאתי ששיחק ביון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט