יתרונות וחסרונות על הטרייד של ג'ף גרין/רועי ויינברג

לאחרונה הטרייד שמעביר את ג'ף גרין לממפיס הפך לרשמי. הפורוורד עם יכולת הקליעה עבר לממפיס יחד עם ראס סמית' מניו אורלינס, שהעבירה גם את אוסטין ריברס לבוסטון וקיבלה את הפורוורד קווינסי פונדקסטר. בוסטון קיבלה גם בחירות סיבוב ראשון עתידיות ואת טיישון פרינס. אז מה כל קבוצה מרוויחה, ומה כל קבוצה מאבדת בטרייד הזה?

*

ממפיס גריזליס

מקבלת את: ג'ף גרין, ראס סמית', בחירת סיבוב שני ב-2015 וחריגת טרייד של 3.14 מיליון דולר.

מוותרת על: טיישון פרינס, קווינסי פונדקסטר.

ג'ף גרין
בוריס דיאו מנסה לעצור את ג'ף גרין. האם הסלטיק לשעבר יוכל להתרגל לתפקיד של השחקן המשלים?

על הנייר, המנצחת הגדולה של הטרייד הזה. מקבלת את ג'ף גרין, שחקן פותח לגיטימי בליגה, שקולע העונה 17.6 נקודות למשחק באחוזים סבירים (43.4% מהשדה ו-30.5% מהשלוש), שיכול לשמש אופצייה רביעית בהתקפה המקרטעת של ממפיס (במקום ה-14 בנקודות למשחק, במקום ה-27 בקצב המשחק), שייצר סל במהירות יחסית, בניגוד לשחקני הכנף האחרים של ממפיס כרגע. חוץ ממנו הגיע גם ראס סמית', שלא צפוי לתרום יותר מדי, וינסה למצוא מקומו בעמדת הרכז העמוסה לעילא של ממפיס (קונלי, אודריך וניק קלאת'ס משחקים לו על המשבצת), ולאור ההדרדרות היחסית של הגריזליס (ירדו למקום החמישי במערב לאחר שבמשך רוב העונה עד כה היו בראשון)

לצד כל זה ממפיס מוותרת על האיזון בחמישייה שלה, עם העברת טיישון פרינס. פרינס לא לקח יותר מדי זריקות, וקלע באחוזים לא רעים, אבל מעל הכל עשה מה שהוא עושה בצורה המיטבית במשך כל הקריירה-השלים את החמישייה של ממפיס. פרינס יודע לעשות הגנה אישית בצורה טובה יותר מרבים אחרים, כולל גרין, ועושה את העבודה השחורה.

עכשיו ג'ף גרין, שחקן שבמשך כל הקריירה (מלבד עונת 2010/11, שבחציה שיחק לצד הארדן, דוראנט ו-ווסטברוק ובחציה השני ליד רונדו, אלן, גארנט ופירס), שימש כסקורר בקבוצת תחתית, יאלץ להתרגל מחדש לתפקידו כפועל שחור, לאחר שבהדרגה הפך לשחקן שיצירת נקודות היא תכונתו העיקרית (4.2 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים ו-0.8 חטיפות לסמול פורוורד שמשחק 33 דקות בערב). כאשר ממפיס משתתפת במירוץ הדמים שנקרא תמונת הפלייאוף במערב, הסיכון הזה יכול להתברר כסיכון גדול מדי.

ויתור נוסף שיכול להזיק לממפיס זה פונדקסטר. הוא קולע רק 4.5 נקודות למשחק העונה, ולא מנצל את הכישרון שלו במאומה, אבל במשחקים מסויימים העונה הוא תרם כמות דו ספרתית של נקודות, שהשאירה את ממפיס בחיים. בהעדרו זה יכול להפגע, אבל יכולת הקליעה של גרין תחפה על זה.

ציון כללי על הטרייד: 90. הרווח ברור, ואפשר לסמוך על ג'ון הולינגר שחישב לפני ביצוע הטרייד את הנזק שיגרם מעזיבתו של פרינס. למרות זאת, הסיכון קיים, וממפיס היו במצב טוב לפני הטרייד, אבל במקרים כאלו טוב לבצע מהלך ולעצור את כדור השלג שהוא רק מתחיל להדרדר.

*

בוסטון סלטיקס

מקבלת את: טיישון פרינס, אוסטין ריברס, 2 בחירות סיבוב ראשון עתידיות.

מוותרת על: ג'ף גרין.

טיישון פרינס
טיישון פרינס מפלס את דרכו לסל מול 2 אגדות הסלטיקס (פול פירס וריי אלן). הסיבה המרכזית להבאת האלוף לשעבר לבוסטון הייתה חוזהו הנגמר, ולא כישוריו על המגרש.

במקרה של בוסטון, נתחיל עם מה שהקבוצה מוותרת עליו. בתחילת העונה נראה שהסלטיקס יכולים איכשהו להגיע לפלייאוף עם ראז'ון רונדו וג'ף גרין, וכרגע שניהם עזבו את הקבוצה לבית הדרום מערבי-לדאלאס וממפיס בהתאמה. בהעדרו של גרין, אין לבוסטון שחקן של יותר מ-14 נקודות למשחק, וזה הורס לחלוטין את משחק ההתקפה של הירוקים. בוסטון (23-13) היו עוד במצב סביר, בדרך לעונה של 35-30 ניצחונות, והטרייד על גרין, בהשוואה לכלום תמורה שהם קיבלו, הורס להם את הסיכויים להצליח העונה, ומצרף אותם למועדון הטנקינג של הניקס והסבנטי סיקסרס.

למרות זאת, יש למהלך הזה כמה יתרונות מבחינת בוסטון, שזה מגיע לשנים הקרובות. ראשית, טיישון פרינס מחזיק בחוזה של 7.7 מיליון דולר שנגמר בסוף השנה, והסלטיקס לא חייבים לשלם לו 9.5 מיליון דולר בדומה לגרין. הקבוצה צפוייה לעשות ביי אאוט לחוזהו של כוכב דטרויט בעבר. שנית, אוסטין ריברס (6.8 נקודות ו-2.5 אסיסטים ב-22 דקות למשחק) הוא פוטנציאל שלא זכה ליותר מדי צ'אנס אצל הפליקינס, ויכול לפרוח אצל בראד סטיבנס.

לבוסטון יש בסיס לא רע לבנייה מחדש-מרקוס סמארט, אייברי בראדלי, ג'ראד סולינג'ר וטיילר זלר, ולצד חריגות טריידים בסכום מצטבר (הודות לטריידים של ברנדון רייט וראז'ון רונדו) של 20 מיליון דולר, ו-8 בחירות סיבוב ראשון ב-3 השנים הקרובות (4 בדראפט הבא), וכל זה מצייר עתיד די ורוד לקבוצה של דני איינג', שיכולה ללכת לכיוון של בנייה איטית מחדש, או שתטרוף את הקלפים ותעמיד מועמדת לאליפות בקיץ אחד, בדומה למה שקרה ב-2008.

ציון כללי על הטרייד: 80. כי עדיפות שנתיים גרועות (2013/14, 2014/15) וכמה שנים טובות, על עידן שלם של בינוניות. הויתור על העונה עדיין מוריד כמה נקודות יקרות לבוסטון.

*

ניו אורלינס פליקינס

מקבלת את: קווינסי פונדקסטר

מוותרת על: ראס סמית', אוסטין ריברס, בחירת סיבוב שני בדראפט.

גל מקל
מקל. יחזור לניו אורלינס? הטרייד מגדיל את הסיכוי שזה יקרה.

מצד אחד, הפליקינס מקבלים פה שחקן כנף שיכול מצד אחד לתת עומק לקו האחורי הלא יציב שלהם (יכולת העמידות בפציעות של אריק גורדון משתווה לזאת של טרייסי מקגריידי), עם יכולת יצירת נקודות לא רעה, ובעיקר פוטנציאל לא ממומש שהקבוצה תרצה לפתח. בנוסף, לאור השינוי בחמישייה של המאמן מונטי וויליאמס (הצבת סמול פורוורד אמיתי לצד גורדון, והעברת טירייק אוואנס לחמישייה השנייה), פונדקסטר נראה עדיף משמעותית על לוק באביט.

מצד שני, ניו אורלינס מוותרים פה על שני רכזים, וכרגע עמדת הרכז שלהם מורכבת מג'ימר פרדט וג'רו הולידיי, שני שחקנים שיש להם רק עונה אחת של 82 משחקים ברזומה המשותף (הולידיי, 2010-11). ריברס אנד סמית' לא הרשימו יותר מדי, ועקב כך שיכולתו של פרדט נמצאת רק בתחומי הקליעה, קרוב לודאי שהקבוצה תחתים רכז נוסף. אני מעריך שזה יהיה אחד ששיחק אצלה העונה, גל מקל.

ציון כללי על הטרייד: 70. הם לא היו צריכים להכנס לבלאגן הזה, ופונדקסטר לא שווה מספיק בשביל להעביר 2 פרוספקטים ובחירת סיבוב שני תמורתו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מגסי
מגסי
13 בינואר 2015 23:22

תודה ילד פלא,
ניתוח אינטיליגנטי ומעניין (הציונים מיותרים לדעתי).

פונדקסטר נראה לעיתים כמו שחקן של ממש, מה גם שיש לו מסה של בהמה. עם זאת, נראה שהשחפים ויתרו על יותר ממה שהיו צריכים.
ראס סמית פרוספקט מעניין, שומר טוב אם אני לא טועה.

מעניין לראות איך דברים יתפתחו, ובתקווה שנהנה מההפקר וגל יתגלגל לשם חזרה 😉

33&34
33&34
13 בינואר 2015 23:32

רונדו זה אבידה גדולה בעיניי. שחקן של קבוצה לאליפות. החסרון של גרין לא יפגע ככ בבוסטון לדעתי, זו קבוצה שבנויה לרוחב ויהיה מי שיספק את ה-17 נק' שלו למשחק.

שלומי
שלומי
13 בינואר 2015 23:36

בטוח שלא היה בטרייד הזה בחירת סיבוב ראשון ? אני פשוט לא זוכר אבל אם לא,טרייד מצוין לממפיס וגם לבוסטון שרוצה להפסיד
וניו אורלינס יצאה מפגרת,פונדקסטר ממש לא שווה מה שהם הוציאו
יכלו להביא אותו בפחות או להביא שחקן טוב יותר

דדי
דדי
13 בינואר 2015 23:41

בוסטון קיבלו בטרייד בחירת סיבוב ראשון אחת ולא שתיים – ולא ברור מתי בדיוק הם יקבלו את הבחירה הזו בגלל כל מיני סיבוכים.

אני מאמין שפרינס יחתך ויגיע לקליפרס.

ההצלחה של הטרייד מבחינת ממפיס תלוייה בקליעה מבחוץ של גרין.
יש גם בעייתיות מסויימת בעובדה שהוא הסמול פורוורד הטבעי היחיד בסגל כרגע.
זה טרייד שהם כנראה היו חייבים להמר עליו, אבל ציון 90 ? לא כרגע.

ואני הייתי נותן לניו אורלינס ציון גבוה יותר.
לפונדקסטר יש את כל התכונות לתת להם מה שהם צריכים בעמדה 3, וגם חוזה ארוך טווח וזול.
סמית וריברס לא תרמו כלום, וכל רכז זול שהפליקנס יאספו עכשיו יוכל להחליף את התרומה שלהם.
היתה עכשיו ידיעה שהקינגס מחפשים טרייד לסשנס אז אולי משהו יקרה בכיוון הזה.

דדי
דדי
13 בינואר 2015 23:43

וכמובן שיתרון נוסף שבוסטון בנו עליו בטרייד הזה הוא "שיפור" עמדות בקרב על הטנק…

דדי
דדי
13 בינואר 2015 23:47

כנראה שלגבי סשנס יש דיבור עם הקליפרס על פארמר.

מנחם לס
מנחם לס
14 בינואר 2015 0:55

אנליזה טובה מאד רועי. תודה. אני מסכים לשם שינוי עם דדי, שפונדקסטר הוא פוטנציאל שעד עתה לא נוצל. טייסון פרענץ הוא סחורה גמורה. מחכים לסוף חוזהו ואז הביתה (או חולו)

דדי
דדי
14 בינואר 2015 3:46

השיחות בין הקליפרס לבוסטון הופסקו – כנראה בגלל דיווח שבוסטון שולחים את ג'אמיר נלסון לדנבר תמורת רובינסון, רובינסון יחתך מבוסטון, ואז יצטרף לקליפרס (מנסה לעשות 1 + 1)…

Berch
Berch
14 בינואר 2015 8:28

יופי של ניתוח, אהבתי.

הבעיה עם המסחר בבחירות הדראפט הוא שתמיד זה מכיל כל כך הרבה תנאים ואותיות קטנות שכבר אי אפשר להבין אם ואיך זה מתבצע.
רק אם יגיעו לפליאוף, במאזן שלילי, ומתחת למקום 6 אבל לא יעברו את השלב הראשון. אה, כן, ובשנה לא מעוברת.

גדול על רפי שכל כמוני 🙂

מקווה שיצליח למקל….

יניב
יניב
14 בינואר 2015 9:46

לממפיס אין מה להפסיד היא יכולה רק להרוויח.דדי יש גם את וינס קרטר בסגל של ממפיס שהוא סמול ונותן דקות יפות.
לגבי בוסטון אז אני באמת מקווה שהם יכשלו ולא כי אני שונא את בוסטון אלא כי איינג' מעצבן אותי עם כל ניסיונות הטנקינג שלו כל כמה שנים,וכמו שבדראפט של דוראנט הם קיבלו בסוף רק בחירה חמישית נקווה שזה יהיה גם התסריט עכשיו

דייל דנטון
דייל דנטון
14 בינואר 2015 15:01

וינסטי הוא 2 קלאסי, ממש לא 3

שי אבן-צור
שי אבן-צור
14 בינואר 2015 16:05

ניתוח טוב ומאיר עיניים.
לגבי פרינס – שנה הבאה הוא חוזר למכורתו דטרויט על חוזה וטרן. אני בטוח בזה