רק רפי הבנה מאשימים את לאב / מנחם לס

*********************************

סתם הודעה לגולשים (כולל רפי ובינוני ההבנה) שאני אוהב את כולם, ומרגיש שיצרנו כאן מין קהילה/משפחה, אז בא לי לגלות לכם שהיום ב-1:15 הוא רגע גדול עבורי! אחרי 14 שנות פרישה מהוראה (פרשתי הרבה יותר מוקדם בגלל המים והלטיניות של מיאמי; שגיאה גדולה!) אני חוזר היום להיות פרופסור לס. הקורס הוא PEES 310 – ביומכניקה, בלנדר יוניברסיטי. מי שמעוניין להיכנס ולראות את פרטי הקורס, אז היכנסו ל-www.lander.edu  וחפשו PEES 310  – DR. LESS. אני קצת מתרגש, והיום כל שיטת ההוראה שונה, אבל אם תהיינה לי בעיות, תמיד אוכל לפנות ל-K-700 לעזרה!

באתר מאומה לא יפגע. סדר העדיפויות בחיי הוא 1. גייל. 2. האתר. 3. לנדר יוניברסיטי! רק בימי שלישי וחמישי לא אגיב מבערך 11 עד 6 בערב שעון ניו יורק.

********************************

הקליבלנד קאבס היו אמורים להיות דומיננטים. אין צורך לחזור על הסיפור. קודם זה היה "לברון הוא לא עצמו"…אח"כ "קיירי אירוינג ודיון ווייטרס לא יכולים לשחק יחד"…אח"כ "דייויד בלאט IS OVER HIS HEAD…"

היה ברור שתורו של קווין לאב יבוא במוקדם או במאוחר, והוא הגיע אתמול עם ההברקה של דייויד בלאט שדשו ולעסו אותה כאילו היתה פנינה מהתורה.

אבל מה שחיסל אותי יותר מהכל היתה כמות התגובות של הגולשים שעשו מקווין לאב דרק של שחקן. טוב, ששלושת רבעי מהגולשים הם בין 'רפי הבנה' ל'בינוני הבנה' אני יודע. 15% הם אפילו מתחת לרפי הבנה, אבל אני לא יודע איזה תואר לתת להם. נו, תגידו אתם איזה תואר לתת ל-K-700 שאתמול שם את דמרכוס קאזינס שלישי בין הפאור-פורוורדים בליגה. אבל 700 אף פעם לא קורא מילה מלבד הכותרת, אז לך תדע מה הוא חשב.
אני מסכים שישנם איזה 10% מבינים, אבל את שמם לא אגלה לעולם. הם בטוח לא בין אלה שקברו את קווין לאב, וטענו שהכל נעשה בבדיחות דעת, ולמעשה יש אמת למה שדייויד בלאט התכוון בקשר אליו: שהוא כזה מין שחקן טוב, אבל הוא לא סופר סטאר.
כל מה שקווין לאב עושה העונה הוא לקלוע 17.9 נק' ב-49.8%, עם 10.5 ריב', עם PER=19.24. בין כל 500 שחקני הליגה ישנם רק שלושה הקולעים 17.9 עם 10.5 ריב': דמרקוס קאזינס, פאו גאסול, וניקולה ווצ'ביק. הרביעי הוא קווין לאב. 495 שחקנים רק חולמים על מספרים כאלה.

אז כיצד כמות כזאת של גולשים קברו ממש את לאב אתמול בתגובות?

אני יודע שה-BLAMING GAME הוא משחק ברוטאלי. במיוחד כשקבוצה כמו הקאבס שכל כך הרבה ציפו ממנה, מאומנת ע"י אזרח ישראלי. אז הרבה יותר קל ונעים להאשים את לאב שמעולם לא מתלונן, לא מתרץ, ולא מספק כותרות לעתונים, מאשר את המאמן הישראלי.
עכשיו שגם לברון איננו ווייטרס מסתדר יפה מאד ב-OKC, כלפי מי יכוונו את האצבע המאשימה? כמובן! כלפי השחקן הטוב ביותר שיש היום לקליבלנד על הפארקט.
כל אלה שאתמול ליכלכו על קווין בוודאי מבינים כדורסל טוב יותר ממייק ששבסקי וקואנג'לו שבחרו בו פעמיים לנבחרת ארה"ב. באולימפיאדה היה סכוי רב שהאמריקאים ייפגשו את הספרדים הענקים עם האחים גאסול תחת הסל. אז את מי הם – האידיוטים האלה מייק ששבסקי וקואנג'לו שמה הם מבינים? – בחרו לפרונט קורט? את קווין לאב! הווניל שלדעת כל כך הרבה רפי הבנה באתר לא מסוגל לשמור.
מה זאת אומרת לא "לא יודע לשמור"? הוא עושה מה שהמאמן אומר לו. קווין לאב הוא אתלט מספיק טוב לשמור על כל פאור פורוורד 'אחד-על-אחד' אם זה התפקיד העיקרי שהמאמן מטיל עליו. אבל כשהוא הריבאונדר הטוב ביותר בקבוצה (כמעט היחידי בקבוצה ללא וורז'או), הוא לא מתרכז בשמירת אדם. מה שהוא עושה זה להתרכז בזריקות האוייב ולמצוא את המיקום הטוב ביותר לתפישת הריבאונד.

שחקן-על כמוהו אתה לא יכול לבזבז בשמירה צמודה על האיש שלו.

 

 

"שמירה" זה לא ניתוח מוח. כל אתלט גבוה, חזק, ומהיר, מסוגל לשמור ללא בעייה. זאת רק שאלה של תשומת לב. זה רק עניין של ריכוז. אני בטוח כמעט שאם לדייויד בלאט יש מושג באימון, הוא אומר לקווין לאב "TO ROAM” – לשוטט תחת הסל – במקום להידבק לשחקן.
אז מגעיל אותי ממש לקרוא חסרי מושג הטוענים שיריבו גם קולע. כן? כמה הוא קולע? וכמה ריבאונדים הוא לוקח? הרי לפני דקותיים כתבתי לכם שישנם רק שלושה כמוהו בכל הליגה הזאת!
בן ה-26 הזה עוד יקלע עשרות משחקים 25 נקודות עם 12 ריב'. אם זה לא מספיק לקאבס, זה יספיק ללייקרס. זאת לא אשמתו שהקאבס החליטו לתת עבורו את וויגינס, בנט, ובחירת דראפט. זה לא עניין שלו, ואם וויגינס ייהפך לסופר סטאר (מה שלא נראה לי) אז הידד למינסוטה. הם יצאו מורווחים מהדיל. אבל מה הקשר לקווין? מה שקורה עם וויגינס ובנט, ובחירת הדראפט, הם INDEPENDENTLY EXCLUSIVE ממה שקורה עם קווין בלאט.
הקבוצה היא 19-19, ומקום 24 בהגנה?
. לא ה-19-19 מטריד הרבה מכם, כמו שמטרידה ההגנה. כל בינוני המושג כאן שלועגים על אריק ספואלסטרה היו צריכים לראות את המשחק נגד הקליפרס ביום ראשון כשמיאמי הנמוכה עשתה דייסה על הקליפרס בריבאונדים. איך? ע"י חסימת גבוהי הקליפרס מלהתקרב אל תחת הסל. ע"י חסימות – שבקאבס אני לא רואה ב-כ-ל-ל – וע"י מלחמה.
תפקיד המאמן ליצור קבוצה לוחמת. כשאתה לוחם על כל כדור, דברים טובים רבים קורים. אני לא יודע מה הבעייה בקאבס, אבל לפחות עד היום – מאז שלברון ניפצע – הקבוצה נמצאת במין מוות קליני. כשכוכב הקבוצה נפצע, זאת ההזדמנות של המאמן לאסוף את מה שנשאר ולהכניס אותם לטרוף: "בואו נראה לכל העולם שאנחנו לא תלויים בלברון!"…"בואו נראה לכל המגחכים שאנחנו קבוצת כדורסל גם ללא לברון"…

במקום זה אתה חוזה בקבוצה אפאטית המשחקת כאילו היא מחכה לכוכבה הגדול – שהוא בכלל לא כזה גדול – שיחזור. בינתיים בלאט ביזבז הזדמנות להיות גדול. זאת היתה ההזדמנות שלו ליצור יש מאין, ובינתיים הוא ניכשל לחלוטין.

אתם יודעים מה עושים יריבי הקאבס נגדם? קולעים 63.2%, יותר מאשר על כל קבוצה אחרת מלבד שלוש. כשאתה נותן ליריב לקלוע, זה לא חוסר יכולת. זה חוסר אימון וחוסר מוטיבציה. בואו נראה מה כותב שון דבני, אחד ממומחי הכדורסל המוערכים ביותר כאן על הגנת הקאבס, ובעיקר אפסותה ממש נגד הפיק-אנד-רול של יריבותיה (הקאבס היא 26 בהגנה מפני פיק אנד רול לפי 'ספורטינג ניוז', שבו כותב דבני):

 
Sean Deveney writes that Blatt deserves a lot of the blame for the poor Cav’s defense against the pick-and-roll:
“I think you can put a lot of that on Coach Blatt because for one thing, they have not addressed the problem in terms of the defensive scheme and for another thing, he isn’t getting these guys to give that extra effort to fight through screens and to recover when they get beat. I mean, you see these plays where the ballhandler gets a step and the defender just kind of slumps his shoulders and that’s it. You can’t do that, you can’t give up on the play.

 
הגנה נגד 'פיק-אנד-רול' יכולה להצליח רק במאמץ קבוצתי. אתה חייב להתאמן נגד פיק-אנד-רול, וזה מה שהפיליפיני הצליח לעשות טוב כל כך במיאמי. אבל הגנה נגד פיק אנד רול דורשת מאמץ, העזה, ודביקות במטרה. אין כאן כל מג'יק. הרבה מהנקודות ש"האיש של קווין לאב" קולע באות מפיק-אנד-רול, כש-הרול' קולע ואיש לא עוזר לקווין. אתה יכול להיות המגן הטוב בעולם, אם לא תהיה לך עזרה בפיק-אנד-רול אתה אבוד. וקווין לאב סובל מכך יותר מכל שחקן אחר בקאבס כי הוא הביג מן הראשי והאיש שלו הוא זה שמקבל את הכדור ברוב הפיק-אנד-רול.


במה מאשימים את לאב? במינסוטה היה לו 27.1 מצויין ב-WIN SHARE בהתקפה, אבל רק 8.5 WIN SHARE בהגנה. אוקיי. הוא שחקן התקפה מצויין וכאן יעילותו. מה אתה רוצה? לקחת אחד כמו רג'י מילר או ריי אלן, ולתת להם תפקידי הגנה שיאיטו ויעצרו את מצויינותם בהתקפה? כל מאמן בר דעת ירצה את היתרונות של קאב בהתקפה, אפילו על חשבון ההגנה.

 
הוא SHOT BLOCKER?
לא. הוא חוסם רק 0.6 כדורים למשחק.
אבל שוב, אם תגיד לו שאתה מחפש ממנו חסימות, הוא יחסום כמו כל שחקן בגובה 2.09. אבל אתה לא יכול לחסום, וגם לקחת ריבאונדים באותו זמן. TAKE YOUR PICK.

יריביו קולעים נגדו 60.9%. הוא אחד הגרועים בליגה בזה. אבל הוא קולע 20 נקודות בשעה שיריבו קולע 10 נקודות. הוא לא מרוכז בחסימות! הוא מרוכז בריבאונדים, ויציאה להתקפה.

מה שחייבים להבין זה שהכל זה עניין של מצ'אפס. תלוי את מי המאמן היריב שם נגדו. זה עניין של "GIVE AND TAKE”. תלוי מה אתה רוצה מקווין לאב, ומה התשלום שאתה מוכן לשלם עבור כך. אותו ספור היה פעם עם ביל בראדלי מהניקס שהיה מגן חלש. רד הולצמן, המאמן הפיקח מכולם, הגיב: "ביל קולע 18 נק' ממוצע למשחק. המצ'אפ שלו קולע 12? I”LL TAKE IT ANY TIME".

 
במקום להצביע על לאב כבעייה של הקאבס בגלל שהוא לא גאון הגנה – כי הוא כוכב התקפה – צריכים לחשוב למה הבעיות הללו קיימות בכלל. כבר הסברתי: חוסר הגנה קבוצתית מינימלית. הירידה באחוז קליעתו מה-3 (37.5%) היא בגלל שבלאט משתמש בו עבור FLOOR SPACING. במקום ליצור תרגילים עבורו ולתת לו לקבור 30, עד עתה כל מה שראיתי הוא שקווין לאב מתרוצץ בהתקפה בפרימטר, ותפקידו למשוך אליו אנשים כי חוששים לעוזבו לבד, ואז יש שטח פנוי לקיירי וללברון לפרוץ.

זאת שגיאה איומה של בלאט. לבזבז שחקן כמו לאב עבור "יצירת שטחים פנויים"??? הוא אחד משחקני ההתקפה הטובים ביותר בליגה, ובלאט חייב ליצור הרבה יותר תרגילים עבורו, מאשר להשתמש בו כפתיון. הוא יותר מדי טוב עבור זה. שבלאט ישתמש במייק מילר כפתיון במקום בקווין לאב.

 

במילים אחרות, זאת אשמת המאמן שהוא לא מצליח להשתמש במה שקווין לאב יכול לתרום.


רק בעונה שעברה הוא היה השלישי בכל הליגה ב-PER. אז מה קרה פתאום? מה שקרה הוא שלא יודעים כיצד להשתמש בו, או לא רוצים להשתמש בו תוך מחשבה שלברון וקיירי הם מטרות ראשוניות וחשובות יותר.
לא הכל אבוד. אני זוכר את העונה שעברה כשמיאמי היט נפלה לשפכים, ופתאום התעוררה עם 21 נצחונות מ-22. זה יכול לקרות גם לקאבס. אני גם חושב שאם בלאט יקרא מאמר זה, אולי זה יתן לו כמה רעיונות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. מסכים עם כל מילה. אני תמיד הבעתי את דעתי שקווין לאב הוא הלבן הטוב בליגה כולל נוביצקי. הוא שחקן מעולה ובהחלט לא ממצה את הפוטנציאל כרגע. לבלאט נגמרו התירוצים
    הדבר היחיד שעומד לזכותו וזה דבר גדול הוא שמדובר בקבוצה חדשה לגמרי ששיחקה 15 משחקים יחד ואז פירקו אותה ובנו מחדש שוב. אני רוצה לראות את הקבוצה בסגל מלא רצה חודש שלם ולא מצליחה כדי להתחיל ולהכריע בעניין המאמן

    1. ו ג'רמי לין הוא הסיני הטוב בליגה (ויש מיליארדים כאלה) אז ?

  2. תודה על ההבהרות מנחם….
    עוד כשהייתי ילד סבתי הייתה אומרת לי בעברית מתובלת ברומנית לא להתייחס למה שכתוב בתגובות כאל עובדות….
    הבעיה שלי היא שאין לי בעיה בשמיעה
    אני פשוט לא מקשיב….

  3. מנחם כמו אתמול וכמו שכתבתי בתגובות הקודמות אני חושה שאתה צודק ב100 אחוז . בתור אוהד לייקרס אני מקווה שהוא באמת יגיע ויוכיח לכולם שברגע שמשתמשים בו נכון כמו שבלאט לא עושה , הוא כוכב על !
    שחקן עם נתונים ויכולות כאלה שבאמת מבצע אותם לא יהיה הרבה זמן !

  4. בהצלחה ענקית באוניברסיטה מנחם.
    הבן החורג של סטוקטון (סליחה אם פגעתי)
    אנשים התחילו ללמוד אריסטו בגללך.
    לגבי אמירתך "לאב הוא באמת לייטנר של של המאה ה 21
    חוץ מהצבע עור, הם דומים בהכול."
    אז אתה צודק אחד מהם הוא אינדיאני וצבע העור אדום
    או שהודי באנגלית אותו דבר ואז זה חום.

  5. דוקטור, ברכות לחזרה ללימודים. מקווה שהקורסים שלך יותר מושכלים מהמאמרים שלך .

    המשפט המדהים

    "שחקן-על כמוהו אתה לא יכול לבזבז בשמירה צמודה על האיש שלו."

    הוא ממש נפלא.
    מייקל גורדן, סקוטי, אקים, רובינסון, מקהייל, KG וכו, בהחלט היו מסכימים איתך. ונשארים בלי אף טבעת.

  6. אין לי כוח להעביר לכאן את התגובה מהפוסט השני. בקיצור, שחקן שקולע הרבה ולוקח ריבאונד הוא מכונת סטטיסטיקה.
    שחקן שלוקח קבוצה להישגים הוא שחקן גדול, שחקן על, מה סטאר… מה שתרצה.

  7. המשפט על ההגנה הוא באמת מוזר, אבל שאר ההערות נכונות – תהיה מודע לתכונות של השחקן ותשתמש בו הכי נכון שאפשר.

  8. מנחם, תעזוב כבר את הדוגמאות של נבחרת ארה"ב עם לאב. גם ב-2010 וגם ב-2012 לאב היה שחקן רוטציה לא ממש משמעותי (פועל שחור יעיל) והיה בערך שחקן 8-9 בהיראכיה.
    כאשר היתה לו הזדמנות לבוא גדול ובאמת להיות שחקן מוביל בנבחרת (ב-2014) הוא העדיף לוותר מכיוון שהיה עסוק בלהיות שחקן חופשי.
    נבחרת ארה"ב היא לא מדד מכיוון שאתה מוקף בשחקנים הטובים בעולם בכל עמדה והרבה יותר קל לשחק ככה.
    כמו שאמרתי, היחידים שבאמת בלטו בנבחרות ארה"ב והיו מספר רמות מעל כולם הם ג'ורדן ב-1984 ו-1992 ודוראנט ב-2010.

    שוב, מדובר בשחקן מצויין. אבל כרגע שהוא השחקן המוביל הקבוצה לא מנצחת (מינסוטה וכרגע עם קיירי ארווינג בקליבלנד).

    שוב, לקרבס מגיע להנות מההפקר מעצם היותם קבוצה חדשה שעשו בה הרבה שינויים (טריידים ופציעות) וכמובן, שהשחקן המוביל שלה פצוע/לא החליט עם בא לו לשחק/מתרגל להיות רזה…

    1. לצורך העניין של נבחרת ארה"ב:
      אנתוני דיוויס היה שחקן 12 ב-2012 ואז היה שחקן מוביל ב-2014.
      קווין לאב לקח אולי שתי מדליות אבל היה פועל שחור בנבחרת.

    2. ג'ורדן ב1992? אתה בטוח כי עד כמה שזכרוני אינו מטעה אותי שיחקו שם עוד כמה שחקנים לא רעים בכלל שאמנם זה רק דעתי אבל נראה לי שגם בלי ג'ורדן התוצאה הייתה אותה תוצאה

      1. ברור שהתוצאה היתה נשארת אותה תוצאה. זאת נבחרת שכל שחקן היכל תהילה, ועדיין ג'ורדן היה רמה מעל כולם.

        הדברים באים לידי ביטוי באותו משחק אימון מפורסם במונקו שהשחקנים שיחקו בינם לבין עצמם, וכולם אומרים (וגם התגובות) ששם הבינו שג'ורדן הוא מעל כולם.

        1. שוב אין לי ויכוח שג'ורדן היה הכי טוב,אבל זה לא בא לידי ביטוי בנבחרת של 1992.ניקח את הדוגמא שנתת אז לגבי ג'ורדן ב1984 אני לא יודע להגיד לך אבל לגבי דוראנט אז באותה אליפות הוא היה בערך ב2-3 רמות מעל כל שחקן אחר בנבחרת ארה"ב ובהחלט ניתן לחשוב שבלעדיו הנבחרת האמריקאית לא הייתה זוכה וזה בניגוד למשל לאולימפאידה ששם הוא היה חלק מהנבחרת.זה לא המקרה של ג'ורדן ב1992 הוא היה חלק מהנבחרת ולא מעל הנבחרת(שוב ברמת הנבחרת לא ברמת השחקן או אפילו המותג ששם למרות כל הכוכבים זה היה ברור שהוא מספר אחד)

          1. הדוגמא של 1992 היא יותר בעייתית כי הפערים היו עצומים. למרות שלדעתי, אפשר לראות שם כי ג'ורדן היה רמה מעל הנבחרת.
            אבל 1992 זה לא ממש מדד כי לא היתה שם תחרות או משחקים צמודים.

  9. לא משנה מה תרשום זה לא יעזור.
    לא תצילח להפוך את קווין לאב למה שהוא לא, שחקן על שלוקח קבוצה על הגב. הוא רכרוכי מידי, קח את בוש תראה איזה שחקן הוא היה בטורנטו מיאמי לברון ובלי איזה שוני.
    לדעתי עד שלאב לא יתחיל ללכת מכות בצבע הוא לא יהיה שחקן גדול, יותר מידי התאהב בנוחות של לזרוק מבחוץ ולתפוס ריבאונדים פשוטים.
    שילמד קצת מזיבו מה זה ללכת מכות והוא יהיה מושלם.( תבדוק כמה משחקים צמודים מינסוטה ניצחו שנה שעברה בזכות הכוכב הזה)

  10. כמובן שהמצאתי את האינדיאני לייטנר גם לבן
    הבן המומר או המאומץ של סטוקטון ועוד פשוט מצחיקים אותי.
    הדורון הזה רק בעינייני אהבה ורוחניות בסדר
    לפחות חצי שעה לא יכל לשקר והיה חייב לכתוב את האמת.
    אחלה מאמר ונושא מעניין לדיון, כמעט תעלומה.

  11. אין לי בעיה להיקרא רפה הבנה, רפה שכל ואפילו רפה במקום שממנו באים ילדים לעולם.
    ועדיין… אחרי צפייה בעשרות אם לא מאות של משחקים של מינסוטה בשנים האחרונות (סטייה נפשית) אף אחד לא ישכנע אותי שלאב הוא סופרסטאר.
    האם הוא אשם בהפסדים? לא ולא. האם הוא מביא קבוצות ליותר ניצחונות? מסופקני.
    לאב הוא בסה"כ ליאור אליהו משודרג, מפלצת סטטיסטיקה ולא יותר. טעות דגימה של הסקרים, שחקן של 3X3 בשכונה. לא שחקן מקסימום בשום דרך, אולי בהתקפה אבל זה מתאזן עם ההגנה…

  12. לאב שחקן מצויין אבל מי שהינדס את קליבלנד ניסה לברוא לו מעיין מיאמי. 4 שחקנים בחוץ ולברון פועל במרחב שנוצר. מכיוון שלברון מצריך דאבל תמידי יש חיתוכים לאורך קו השלוש וכניסות פנימה של שחקני חוץ לקבל כדורים מהוד ממלכתיותו. קווין לאב היה צריך להיות בתפקיד כריס בוש וקיירי וויטרס בתור מעיין דווין וויד. אבל ישנם כמה בעיות: קווין לאב גם צריך כדור בידיים. הוא כל כך מוכשר שהוא מסוגל להיות ספוט-אפ כשצריך אבל קבלת ההחלטות שלו בתנועה עם הכדור מעולה. קייר גם צריך כדור ביד ועכשו גם ג'יי אר. צריך איזון קבוצתי. קחו את שיקגו. רוז וגאסול אוהבים לקבל את הכדור כדי ליצום. באטלר ונואה ודנליבי נעים ללא כדור ומנצלים את תזוזת ההגנה כדי לסיים, לקלוע או לשפר זויות הכנסת כדור.
    שנה שעברה הלייקרס דחפו את גאסול להיות שחקן פיק נ רול ושחקן שיוצא מחסימות לקליעות חצי מרחק.
    הבעיה הגדולה של מיאמי זה שזה עבד. הזזת שחקנים לתפקידים שלא מנצלים את יכולתם האמיתית על מנת לתרום מה שצריך למאמץ הקבוצתי נשמע כמו רעיון טוב. רק שלפעמים מודל טוב לא ניתן לחיקוי. וויד כבר זכה באליפות והרגיש בטוח בתפקידו החדש. מה גם שעבר לשחקן משני רק ב-2013 ובעיקר ב-2014. הוא אחד השחקנים הכי אינטליגנטים אי פעם. ולימד עצמו להשתנות.
    לאב וקיירי ממש לא שם. החוזה הבא והלגסי שכל הכוכבים דואגים לו נמצא מאחורי הראש. כשמנצחים הכל שקט. כשלא, הכל יוצא.
    אני מעריך את דיוויד אבל או שיש לו שיטה שהוא לא מצליח להנחיל או שהשיטה לא טובה. קליבלד אמורה להיות קבוצת 50% ללא לברון ו-70-75% איתו.

    1. זה לא אותו לברון, הדיאטת סטרואידים החלישה אותו, הוא איבד את
      היתרון היחסי שהיה לו בעמדות הפורוורד, הבנתי שהוא רוצה לשחק בפוינט,
      אני חושב שהוא צודק, עכשיו שהוא קליל יותר ועדיין עם מסה גדולה יחסית לפוינט הוא יוכל לנצל את היתרון הזה, סוג של מג'יק נטול כריזמה.

  13. אחזור על מילים שכבר כתבתי.
    לקחו סגן אלוף (בלאט) עשו ממנו אלוף פיקוד.כל אחד מבין במלחמה אבל מנקודת מבט אחרת.
    לקליבלנד הנהלה גרועה. קבלו במזל את לברון (פעמיים) קבלו 3 בחירות דראפט ראשונות . ההנהלה קיבלה יהלום גדול והרכיבה לתכשיט זכוכיות.
    לא פלא שמהקבוצה הזאת לא יצא כלום בעשור האחרון.
    לא שמים טירון כדי לפקד על סיירת מטכ"ל.
    לאב חייב להיות ספק הנקודות העיקרי ולא לברון.אירוינג צ"ל ספק ראשי מעמדת הגארד.
    לברון יכול לתרום בכל תחום , לייצר נקודות זה בזבוז משאב , כאשר יש לך את לאב ,אירווינג , ואת וויטרס (עד לפני שבוע)
    חסר התקפה יש עדיין את מילר, גונס,
    לברון צריך לנהל את המשחק , להיות הרכז בפועל (לא פוינט גארד) .
    לגבי הטענה שלברון מנהל למעשה את הקבוצה. אין בזה כל רע , ככה זה היה תמיד, החל ממגיק גונסון ותוסיפו עוד כמה שחקנים שתרצו.
    צריך להעיף את בלאט. זה לא נורא המליונים ימשיכו לזרום לכיסו. הוא עדיין יוכל לשבת להנות מהחיים ולהנות משכר של 5000 שכירים.

  14. אם בלאט היה שם את קווין לאב בתור סמול פורוורד, כל התלונות היו מסתיימות על המקום.
    אבל אני מאמין בו ומאמין שעוד ייתן משחקים גדולים.

  15. תספורת הכאסח של סטוקטון, גם אני חיפשתי בזכותכך את
    החוק הראשון של אריסטו בויקיפדיה, למרות שפה אני בעד אפלטון.
    תגובה נהדרת לג'ון ובעצם הרבה תגובות טובות.
    לא מסכים שלאב הוא ליאור אליהו לעשירים.
    ממה שאני ראיתי הוא משקיע בהגנה, וצריך לתת לו זמן להשתפר.
    ברור שמנחם מלך ההתרסות, מתריס להדליק אש שכותב
    שלא להשקיע בו בהגנה, אך גם שם לב לנקודות מעניינות.
    מנחם שוב בהצלחה בלימודים

  16. יש שחקנים שהם טובים, ויש שחקנים שיודעים לספק סטטיסטיקה, וזהו לאב, שחקן שעשה סטיסטיקות מטורפות והאכילו את כולם שהוא כוכב.

      1. תודה על הקישור, שחקן נהדר, אל.
        אגב, לא ידעתי שלורנזן רייט מת! ולא סתם מת, אלא נרצח!! מטורף! מישהו בהופס כתב על זה?

  17. מנחם, תראה כמה נקודות קווין לאב קולע ברבעים האחרונים של המשחק ותבין שלמרות שיש לו את היכולות להיות שחקן גדול, הוא עדיין לא שחקן גדול

  18. בהצלחה בלימודים ,מל! איך הייתי רוצה להשתתף באחד השיעורים שלך..

    בקשר לנושא, לדעתי קווין לאב שחקן גדול ומנחם צודק בתיאורו. אבל זה לא אומר שבלאט זלזל בו. אף מאמן שפוי לא היה יורד בכוונה תחילה על שחקן (כוכב!) שלו, ובלאט אמר את זה בחצי חיוך, לא מתוך כוונה לפגוע. זו התקשורת מעוותת הכל. צריך לנצל יותר את היכולות של לאב, כי לא כל שחקן בליגה יכול להגיע לרמתו, והעובדה שהוא לא הצליח להוביל את מינסוטה לפלייאוף לא אומרת מאומה, כשאל תשכחו כמה אתם מדברים על המערב הקשה והמאבק על העלייה לפלייאוף. ללאב יש יכולות שכל קבוצה הייתה רוצה, ורק למעטים יש, למרות שהיכולת בהווה לא מעידה על כך

  19. שטויות!אי אפשר להשקיע בהגנה ובהתקפה ביחד?או לנסות לחסום ועדיין להיות ריבאונדר טוב?אתה רוצה להגיד לי שטים דאנקן לא מנסה לחסום?דראמונד לא מנסה לחסום?שדיאנדרה ג'ורדן לא מנסה לחסום ?כל הריבאונדרים הטובים מנסים לחסום! עדיף שינסה לחסום ככה יעזור יותר לקבוצה מאשר כמה ריבאונדים וגם אם לא יצליח עדיין ישנה זריקות
    תחשבו כמה סלים הוא ימנע ועם כל ההחטאות שיחזרו קרוב אליו אז הוא יקח אותה כמעט כמות ריבאונדים
    בקשר להגנה…זה שחקן בלי רצון!תראה שחקנים כמו פול ג'ורג' ווסטברוק ואנתוני דיוויס
    כל משחק אדירים בהתקפה ונותנים את הנשמה שלהם בהגנה!
    קווין לאב מזכיר לי שחקנים כמו כרמלו אנתוני…שחקנים שרק יודעים התקפה,לא מנהיגות!לא הגנה ולא שום דבר אחר

    1. יש משהו במה שאתה אומר, שלאב מזכיר את כרמלו. אבל כרמלו הוא שחקן גדול בליגה הזאת. הוא לא לברון אבל הוא עדיין שחקן גדול שנותן המון בהרבה קטגוריות. אם לאב כמוהו אז זה כבר לא רע (וגם שווה חוזה מקס).

  20. קווין לאב הוא חגיגה לכל מתקיף….להגיד (לנחש יותר מדויק) שבלאט אומר לו להישאר בצבע בשביל לקחת ריבאונד זה היה אמיתי ??
    אפשר להתווכח אם שחקן גדול או לא אבל קליבלנד איתו נראית בדיוק כמו מינסוטה !!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט