הארדן או קרי? הזקן או הניצוץ? / איתי קדם

הארדן או קארי , הזקן או הניצוץ ? עם מי הייתם הולכים ?

 

עד לכתיבת שורות אלו עולים מספר שמות לתואר ה MVP של הליגה הסדירה. אנתוני דיוויס כמובן , גם לברון תמיד בתמונה ועוד כמה וכמה שכל אחד יבחר כרצונו. בגזרת הגארדים התחרות קשה מאוד ודווקא משום כך לדעתי התואר צריך ללכת לטוב מבין כולם בתפקיד השנה. השניים שבכותרת בולטים במיוחד ולכן בחרתי לערוך השוואה קטנה ביניהם.

גם הארדן וגם קארי משחקים בקבוצות פלייאוף במערב ושתי הקבוצות שלהן נחשבות נכון להיום כקונטנדריות שמסוגלות ללכת עד הסוף. בואו נבחן אלמנטים מרכזיים בהשפעה שלהם על המשחק :

 

קליעה :

הארדן מוביל נכון להיום את הליגה בנקודות למשחק עם 26.8 . הוא עושה את זה ב 36.5 דקות למשחק , קולע 43.6% לשתיים , 36% לשלוש ו 89.6% מהעונשין . הזקן זורק בממוצע כמעט 19 פעמים מהשדה ואין וויכוח בכלל שהוא האופציה הראשונה וגם השנייה בהתקפה של הטילים.

קארי קולע 22.9 נק' למשחק. הוא עושה את זה ב 33.3 דקות למשחק , קולע 49.2% לשתיים , 39.2% לשלוש ו 92.3% מהעונשין !! סטפאן החביב זורק קצת יותר מ 16.5 פעמים במשחק והוא שותף להתקפה מגוונת שבה הוא בוחר אם להיות אופציה ראשונה או רביעית ורמת ההתקפה של הווריירס לא תיפגע. הקלע השני בטיבו בטילים הוא הווארד שקולע 17.5 למשחק. אצל הלוחמים זהו קליי תומפסון עם 21.6 .

לסיכום – הארדן אולי קולע יותר בשורה התחתונה אבל קארי הרבה יותר יעיל ומשיג יותר בפחות דקות משחק. הקבוצה של קארי איכותית ומגוונת יותר בהתקפה ועדיין הוא מוביל אותה.

יתרון לקרי

 

הובלת כדור ומסירה :

קרי הוא הרכז בהגדרה של הלוחמים, הוא מוביל את הכדור באופן קבוע כשהוא על המגרש, זריז מאוד באחד על אחד וכמעט בלתי אפשרי לגרום לו לאבד כדור בדאבלאפ או בשמירה אחד על אחד. למרות זאת הוא עדיין מאבד 3.3 כדורים למשחק וזה לא מעט. בנוסף סטפאן מחלק סוכריות רבות ומדורג חמישי בליגה עם 8 למשחק.

הזקן לא מוביל את הכדור ולא מנהל את המשחק בהגדרה (יש את בברלי בשביל זה) – אלא רק כשהוא רוצה וזה קורה לא מעט. להוציא להארדן את הכדור מהיד בלתי אפשרי, הוא בנוי פיזית ואתלטית חזק יותר מרוב השומרים שלו. יש לו זריזות וכח מתפרץ שאין לאף אחד בליגה בעמדה שלו ופשוט אי אפשר לעצור אותו בחדירה. בצד החסרונות יש לג'יימס שלנו נטייה לכדרור מיותר באחד על אחד מה שמוביל אותו לאיבודי כדור מיותרים שהוא גורם להם ולא השומר שלו. גם יכולת המסירה שלו עדיין טעונה שיפור אם כי הוא נמצא ברמה העליונה מבחינת הבנת המשחק .  מאבד לא פחות מ 4 כדורים למשחק ומוסר 6.7 אסיסטים ( לגארד בעמדה 2 זה מעולה ).

לסיכום – הארדן מושלם לעמדה 2 . קארי יכול לתפקד גם כרכז וגם כקלע.

שיוויון

 

הגנה :

גם לעין בלתי מזויינת קל להבחין שהפוטנציאל הפיזי של הארדן גדול משל קרי. הארדן אתלט מעולה ומאוד חזק פיזית. זאת גם הסיבה שיש כלפיו ביקורת גדולה בהיבט ההגנתי – כולם מצפים שיהיה טוב בהגנה בדיוק כמו בהתקפה. מקרי לעומת זאת מצפים בעיקר לא להיפצע… בואו נראה מה אומרים המספרים

הארדן חוטף מעולה עם 1.9 למשחק ונמצא בעשירייה הראשונה בליגה. הוא מוריד 5.8 ריבאונדים במשחק וזה בהחלט טוב מאוד לשחקן בעמדה שלו נוסיף על זה כמעט חסימה למשחק ואפשר להגיד שבהחלט הנתונים טובים מאוד לשחקן. נוסיף עדויות על שיפור גדול בהגנה האישית ונקבל שחקן הגנה טוב פלוס. קרי הדחליל הראה ניצוצות של קשיחות בהגנה האישית אבל למרות שהוא משתדל עדיין אפשר לעבור אותו בקלות יחסית. בדומה לרג'י מילר בזמנו , קרי רץ יפה מאוד אחרי השחקן שלו ולא בוחל במרפקים אם צריך. גם המספרים מדברים יפה לטובתו הוא מוביל את הליגה בחטיפות עם 2.2 למשחק ומוריד לא פחות מ 5.1 ריבאונדים שזה כבר ממש מפתיע לטובה ! כמובן שאין מה לצפות בתחום החסימה (0.2) ועדיין בהחלט מרשים לצנון רזה כמו קרי.

לסיכום – הארדן עדיין לא ממצה את הפוטנציאל , קרי מפתיע לטובה.

שיוויון.

 

השפעה על הקבוצה:

שני השחקנים מתייצבים להשוואה הזו כשחקנים המובילים והמנהיגים של הקבוצות שלהם. לקארי יש קבוצה מלאה בכישרון אבל אף אחד פרט אולי לתומפסון לא משמש בתפקיד הכוכב ולא מראה התעניינות בלהיות מסמר הערב. קרי הוא ללא ספק המסמר המרכזי והווירטואוז הראשי. הזקן מוביל קבוצה הגנתית חזקה מאוד שרוב שחקני החמישייה בעלי אופי הגנתי ולא התקפי. גם אריזה גם בברלי ואפילו הווארד מעדיפים את הצד ההגנתי על ההתקפה אותה הם משאירים בשמחה רבה להארדן. הזקן מנצל השנה כל רגע פנוי להכרעת משחקים, לשינויי מומנטום והשתלטות על משחקים ועושה זאת היטב. שתי הקבוצות במאזן מצוין אבל גולדן סטייט מובילה כרגע את הליגה ומרשימה יותר משאר הקבוצות. שתי הקבוצות היו שונות ללא היכר בלי השחקנים האלו ושתיהן היו נופלות משמעותית בדירוג בלעדיהן. הקבוצה של קרי אולי מעט יותר איכותית אבל זאת בטח לא אשמתו.

שורה תחתונה – קרי מוביל בקבוצה מובילה , הארדן עושה את הקבוצה מובילה.

שוויון נוסף.

 

לסיכום ההשוואה יש יתרון קטן מאוד לקרי במירוץ על הMVP  אבל הליגה עוד ארוכה ארוכה….

 

הערה קטנה לסיום – בהשוואות הנתונים חשבתי להכניס גם את לילארד או לאורי אבל שניהם משחקים יותר דקות ונופלים מסטפאן בכל הנתונים פרטי לאיבודים!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. ובכן, זה מעניין. שני השחקנים הם אדירים אם כי ההשוואה לא באמת נכונה כי יש להם תפקיד מאוד שונה על המגרש, כמו שכתבת בעצמך.
    קרי מפתיע לטובה וסה"כ ממצה מעצמו קרוב ל-100%, הוא שחקן סופר מוכשר וקסם לצפייה.
    הארדן הרבה יותר מעצבן ללא ספק. לכולנו זכורה רוב הקריירה שלו שבה אילץ את עצמו על הקבוצה, לא עשה הגנה, וכדרר 2-3 פעמים יותר מדי. ופתאום מה קרה השנה ? שינוי גדול לטובה בעיקר בהגנה.
    כשהארדן ימצה את כל מה שהגוף האתלטי והחתולי נותן לו הוא יהיה בדרגה אחת מעל קרי.

    1. הי ההשוואה הייתה לצורך הבחירה ב mvp ולא לבחור מי יותר טוב בעמדה מסויימת. בהמשך אולי ננסה להשוות גארד לסנטר כדי להחליט ….תודה

  2. ללא ספק, מירוץ צמוד מאוד יש בין השניים האלה.
    כמובן שבתור אוהד רוקטס אני לא באמת אובייקטיבי. אבל מה שבטוח הוא שאם מחר נותנים את התואר לקרי, אני לא אתלונן ואגיד שזה לא צודק.

    בכל זאת משהו שאפשר לומר לזכותו של הארדן, זה שעד כה, בניגוד לקרי, הוא הראה יכולות של "סחיבת הקבוצה על הכתפיים":
    כאמור, לכמה שבועות בשלב מוקדם יותר העונה, יוסטון סבלה ממכת פציעות שכללה את האוורד, בברלי, ג'ונס (עדיין פצוע) ובשלב מסוים גם קנאן שבדיוק התחיל לפרוץ גם כן נפצע. וזה היה כמובן לפני שהביאו את ברואר וג'וש סמית'. הארדן בעצם הוביל את הקבוצה למספר ניצחונות לא רע בכלל בכל התקופה הזאת, ולא רק מול נמושות, אלא גם מול כמה קבוצות חזקות כגון דאלאס וממפיס.

    ובכלל, אסור לשכוח שלפני שנתיים, בעונתו הראשונה של הארדן ביוסטון, הוא הוביל קבוצה הרבה פחות מוכשרת לפלייאוף, על חשבון קבוצות כמו דאלאס ויוטה (עם ביג אל ומילסאפ).

    דווקא בתחום הזה, של להוביל סולו את הקבוצה, להארדן יש "וי" גדול שהוא יכול לסמן, ולקרי אין. מצד שני, קרי והלוחמים כן סובלים מהרבה פציעות של החלק הקדמי בקבוצה – כמובן שמדובר על בוגוט, ולעתים קרובות גם דיויד לי.
    אבל, כאמור, המספר 2 של הלוחמים הוא בכלל תומפסון.

    לדעתי בסופו של דבר, כל עוד הלוחמים ימשיכו להיות מקום 1 בליגה עד סוף העונה, אז התואר ללא ספק יגיע לקרי.
    מצד שני, הארדן הוא שחקן שבארה"ב קצת יותר "ממותג" מקרי, ולכן כל עוד יוסטון יצליחו לסיים בטופ 4 של המערב, אז יכול מאוד להיות שמטעמי פופוליזם הוא יזכה ליותר הצבעות, והתואר ילך אליו.

    לסיכום –
    נכון לעכשיו, לדעתי, התואר טיפה יותר מגיע לקרי לעומת הארדן,
    אך מצד שני, התחושה שלי היא שבהצבעות, הארדן בסופו של דבר יזכה לתואר.

    אגב, אם לברון ג'יימס בסוף העונה אכן יהיה בתמונת המירוץ לMVP, זה יהיה מאוד עצוב. עם היכולת שלו העונה אני לא שם אותו בטופ 5 בשום מצב, אולי אפילו לא בטופ 10.
    אלא אם כן הוא יחזור ברבאק מהפציעה ויוביל את קליבלנד לאיזה רצף של 20 ניצחונות או משהו כזה..

  3. תלוי לאן יובילו את הקבוצות שלהם לדעתי.
    הארדן כביכול מרשים יותר בנתונים האישיים – בעיקר בגלל שהוא מוביל את הליגה בנק', וזה שהוא יכול להתפוצץ עם 40 נק'.
    אבל מבחינה כוללת יותר אין ספק שלקארי יש יתרון, וה- MVP צריך ללכת אליו אם הווא ממשיך ככה וג"ס מסיימת ראשונה.
    בעיקר מה שיוצר את האפקט לטובתו של הארדן זה הרושם שהוא משפיע על יוסטון הרבה יותר מאשר קארי משפיע על ג"ס, אבל לא בטוח שזה נכון כל כך.
    לדעתי בשביל שלהארדן יהיה סיכוי לחטוף לו הוא צריך להוביל את יוסטון במינימום למקום שלישי. לדעתי זה לא יקרה והם יסיימו רביעי או חמישי, וה MVP ילך לקארי בצדק, אבל באמת אי אפשר לדעת מה יהיה בסופו של דבר.

  4. נכון לעכשיו וכמה שקשה להודות זה הארדן ובעיקר כי אני מסכים עם בובי הוא סחב בהרבה מאוד חלקים העונה כמעט לבד את יוסטון ועשה את זה בהצלחה כולל בהגנה

  5. עם כל הכאב והצער הארדן
    הוא סוחב קבוצה פחות מוכשרת בכמה דרגות מגודלן סטייט
    לדעתי האם וי פי צריך להיות שחקן בעל המשמעות הכי גדולה בקבוצה , כלומר הקבוצה נראית איתו ובלעדיו
    הארדן ראשון , הגבה שני ,מארק גאסול שלישי
    פוסט טוב מאוד בכל מקרה

  6. הארדן, בלי למצמץ. קודם כל המספרים שלו עליונים על קארי, ההגנה שלו טובה יותר והכי חשוב – הוא הבורג המרכזי שסוחב את העגלה קדימה (בניגוד לדיוויס, למשל, שמנסה לסחוב ולא ממש מצליח). תוציא את הארדן מהרוקטס והם יתפרקו, תוציא את קארי, ותומפסון, ספייטס, גרין וכל היתר מייד ימלאו את החסר וסביר להניח שהקבוצה תמשיך לשעוט קדימה.

  7. לפי מה שנכתב כאן דיווחס לוקח בגדול כי הוא משחק בקבוצה הכי פחות טובה ומשפיע עליה הכי הרבה. צריך לזכור גם שיש שחקנים מעולים בקבוצות מעולות ודווקא העובדה שהם מתבלטים בתוך קבוצות כאלה נותנת להם יתרון נוסף. ראו מקרה קווין לאב….

      1. אני לא בעד זה כן? אבל ׳השיבה הביתה׳ נתנה לו כמה נקודות זכות (לא אצלי, אבל אצל חלק מהאנשים). שוב אני לא אוהב אותו, אבל קשה לי להמר נגדו. רון, אתה מעז לשים על קארי/הארדן כסף? אני מעדיף לשים את כספי על לברון.

      2. כי אצלנו ישנן אופנות. אם הוא יחזור ויסחוף את קבוצתו לנצחונות הוא יהיה בדיון ועוד איך גם אם לא ישנה את הממוצעים כהוא זה:
        ב 37 דקות למשחק הוא קולע 25 נקודות ב 49% מהשדה ו- 37% מהשלוש, עם 5.3 ריבאונדים, 7.6 אסיסטים ו 1.3 חטיפות.
        והוא שומר הרבה יותר טוב משניהם.

  8. על מה אתם מדברים, ב 37 דקות למשחק הוא קולע 25 נקודות ב 49% מהשדה ו- 37% מהשלוש, עם 5.3 ריבאונדים ו- 7.6 אסיסטים ו 1.3 חטיפות.
    אה, והוא מגן הרבה יותר טוב משניהם

  9. חחח יעצרו אותו בכניסה כמו שקרה לסטוקסטון… דרך אגב למה לא השוואת בין ווסטברוק לקארי? גם הוא מועמד לתואר

    1. אכן ראסל מועמד לגיטימי ונותן 26.2 נקודות 7.6 אסיסטים ו5.6 בריבאונד אבל באחוזים הרבה פחות טובים מקרי והכי משמעותי כרגע – שיחק רק 23 משחקים. נחכה עוד קצת ונחזור אליו בהמשך כי בהחלט אחד השחקנים הטובים בליגה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט