אולם ומלואו/ לירן תלם

פוסט זה פורסם לראשונה בבלוג הספורט החדש והמעניין, גרייף את סגל – נכנסים לזירה. מוזמנים לעקוב.

 

לב, נשמה והחולצה האדומה. כך אירוע הפתיחה של אולם הפועל על שם אריק איינשטיין ז"ל, שמונה 3,400 מקומות נראה ביום שישי (2.1.15), כאשר קצת יותר מ-1,500 אוהדים אדומים הגיעו לחלוק יחד את הפתיחה המרגשת של האולם החדש, שנבנה במתחם הדרייב-אין בתל אביב.

היה ניתן לחוש בהתרגשות כבר תוך כדי ההליכה מהחניה לכיוון הקופות, כאשר התמונה המדהימה של האולם הופכת למציאותית יותר ויותר כשמתקרבים לשערי הכניסה. להקת לאה קטמין, שמורכבת מאוהדי הפועל, שרה שירים של אריק איינשטיין יחד עם שירי יציע נוספים. "אנשי קרקס" אני אוהב לקרוא להם, אותם אנשים שמתחפשים למשהו ומגביהים את עצמם בעזרת הליכה על קביים, היו שם כדי לשמח את ההמון הצעיר יותר. דוכני אוכל, דוכני מרצ'נדייז, וגם דוכן של שחקן העבר הגדול, גרשון דקל, שהוציא לאור ספר על יסודות הכדורסל. שחקני הקבוצה הסתובבו בין הקהל הרב שהגיע כדי לספק אושר לאנשים עם תמונות סלפי, ולותיקים שבינינו היה קל לזהות גם דמויות מהעבר, כמו ארז לוסטיג, עמוס פרישמן, שמעון אמסלם, מאיר טפירו, חיים זלוטיקמן, ועוד רבים אחרים שהגיעו לחלוק כבוד לאולם החדש.

צילום: מוטי קמחי

7 וחצי שנים, זאת תקופת הנדידה של הפועל תל אביב בין אולמות שונים באזור המרכז, החל מ"קריית הצעירים" שברמת השרון, האולם האולימפי בהדר יוסף דרך "בית מכבי" בראשל"צ, ושוב בהדר יוסף.  ב-7 וחצי השנים האחרונות, התחילה תקופה נפלאה של קבוצת האוהדים של הפועל מליגה ב' ועד ליגת העל, כשמשחקים בלתי נשכחים נחקקו בליבם של האוהדים, שחקנים שהתחברו לקהל ונהיו עם הזמן בורג מרכזי במועדון, והיו גם כאלה ששיחקו בהתנדבות רק כדי להיות חלק מההיסטוריה ולתרום כמה שאפשר. את הנסיעות לקיבוצים כמו בארי, נען וגן שמואל, ואת המבצר ביוקנעם מגידו, את המשחק הראשון נגד מכבי שערי תקווה באלקנה, מכבי פתח תקווה בחצי גמר גביע האיגוד לליגות נמוכות, ואת משחקי הפלייאוף המותחים על העלייה לליגת העל, אם זאת הייתה מ.כ. הבקעה לשעבר ואחריה מכבי באר יעקב, הניצחונות בדרבי, ואת חצי גמר גביע המדינה בו כמעט שני שליש מאולם יד אליהו התמלא על ידי אוהדים אדומים, אף אחד לא ישכח.

עידן חדש התחיל  ביום ראשון (4.1.15), כאשר הפועל ירושלים הגיעה לאולם איינשטיין במסגרת משחקי הליגה. האולם היה מלא, כאשר פחות מ-100 מנויים נשארו למכירה, ובדיקת האקוסטיקה שנעשתה באירוע הפתיחה עם ההופעה של להקת לאה קטמין נתנה תחושה שהאולם החדש יעניק אווירה ביתית שאין באף מקום אחר בארץ. התקרה נמוכה יחסית לסטנדטים של אולמות גדולים, השיפוע של היציעים לא מתון בכלל, הכל מקושט מסביב באדום וסמלים של הפועל, והקרבה של הקהל למגרש יעשו את העבודה לקבלת תחושת הביתיות הנדרשת. גם הגישות לאולם נלקחו בחשבון, כשתחנת הרכבת "האוניברסיטה" קרובה מרחק הליכה של 10-15 דקות, חניות מסביב יש בשפע, ויציאה לכיוון צפון בכבישי איילון.

סוף סוף לקהל הנהדר הזה יש בית חדש

אי אפשר בלי בעיות, נכון? אז נתחיל מהעובדה שהשם הרשמי והבלעדי של האולם יהיה מהכיוון המסחרי (אולם הדרייב-אין), כמו ביד אליהו – היכל "נוקיה", ולא הנצחת יקיר האוהדים, אריק איינשטיין. כמו כן, לא ניתן יהיה להרחיב את האולם, מה שאומר, שבימים שהפועל תשחק במפעלים אירופיים, ביורוקאפ לא תהיה בעיה, אבל במקרה של עלייה ליורוליג, יצטרכו לעבור לאולם שמכיל לפחות 5,000 מקומות. בנוסף, במשטרה כבר התחילו לחשוף שרירים ושלושה ימים לפני המשחק הראשון באולם, יצאו בהודעה שאין אישור לשחק בשל ליקויים שהיו צריכים לסדר, וזאת על אף שלפני מספר שבועות נערך יריד גדול במקום, שבמשך ארבעה ימים איכלס כ-35,000 מבקרים. כמובן שתוך יום הכל הסתדר, וכעת, ניתן להתרכז בכדורסל ובהכנות לפתיחת ההיסטוריה החדשה, באולם הפועל ע"ש אריק איינשטיין ז"ל,

נ.ב – במשחק הפתיחה החגיגי מול הפועל י-ם המתרסקת, ניצחה הפועל בתוצאה 67-81, כאשר הובילו אותה ינסי גייטס עם 32 נק' ו 9 ריב' בערב ענק, ואקס י-ם, רביב לימונד, עם 13 נק' ו 12 אס', ו 6 ריב'. למפסידה הירבו לקלוע ליאור אליהו וברייסי רייט עם 18 כ"א (9 ריב' ו 5 אס' לאליהו), כאשר דונטה סמית' מאכזב עם 6 נק' בלבד ו 11 ריב'.

 

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. באוהד מכבי ותיק יש לי נוסטלגיה לימים הגדולים של הפועל. אבל התערובת של חלאת האנושות עם האוהדים הותיקים והטובים מבאסת מאוד. אין מה להגיד.

  2. אחלה פוסט, אני מאוד אוהב את המנהג של אוהדי הפועל (וחלקים מהתקשורת) לקרוא לאולם החדש שלהם אריק אינשטיין. אני מקווה שזה יהיה רשמי בקרוב, זה הדבר הראוי לעשייה.

    מתן נאור הוא אחד השחקנים האהובים עליי בליגה בכלל ובהפועל בפרט, מאחל להם הצלחה בליגה ובאירופה (אבל עם כמה שפחות שירי שואה)

    1. היי רועי, תודה על הפידבק, ויש לי גם 3 נקודות לרשום לך.
      הראשונה, היא לגבי השם של האולם. רשמית הוא "הדרייב אין", ובגלל שהאולם הוא עירוני, העירייה רוצה חסות, כמו שקורה ביד אליהו, אם עד השנה זה היה היכל נוקיה, ובעתיד לפי מה שהבנתי זה יהיה היכל מנורה (מבטחים), אז אותו דבר יהיה גם באולם החדש בדרייב אין. לכן ישנו מאבק תודעתי שמתחיל מהאוהדים של הפועל וצריך לזלוג לכל שאר האוהדים של הקבוצות, כמו שנהוג באיצטדיון "המושבה" בפתח תקווה, שעל פי רבים הוא בכלל "ראש הזהב" ע"ש נחום סטלמך ז"ל, וכמו ש"המשגיח" הגיב פה, רבים מאוהדי מכבי חיפה קוראים לאיצטדיון העירוני החדש ע"ש אבי רן ז"ל. לדעתי ולדעת רבים אחרים זוהי הדרך הנכונה והטובה ביותר להנציח יקיר אוהדים וקבוצה, כי זה החיבור של האוהדים למקום, זה מה שמסמל את המקום, ולכן ראוי שהאולם החדש במתחם הדרייב אין ייקרא ע"ש אריק איינשטיין ז"ל.
      השנייה, מתן נאור לדעתי הוא מודל לחיקוי של כל ספורטאי שצומח כבר מגיל קטן בעולם, ובארץ בפרט. אין עוד ספורטאים כמוהו בישראל, לצערי הרב, שיודעים להעריך את מה שיש להם ביד, ולא מדובר בכסף, אלא זה בעיקר אהבה, נאמנות, הדדיות והערכה רבה, ואני גאה מאוד שהוא בקבוצה שלי.
      השלישית, "שירי השואה"…..אז רועי, הסר דאגה מליבך, כי טיילתי כמעט בכל אולם ואיצטדיון אפשרי בארץ החל מליגה ב' ועד לליגת העל ב-8 השנים האחרונות, ואפשר להגיד שהייתי במאות משחקים כל הזמן הזה. אני יכול לספור לך על כף יד אחת כמה פעמים "שירי השואה" האלה נשמעו ביציע, ובחצי כף יד כמה הם נשמעו בטלוויזיה במשך כל 8 השנים האלה.

      1. כנראה יש לך הרבה אצבעות… תנסה דוקים.

        וברצינות
        אחלה כתיבה מנק' מבט של אוהד, ומברוק על האולם, מקווה שיהיו
        עוד הרבה פייטים היסטוריים בינינו (הפועל ירושלים) רק בלי שירי שואה…

  3. אני לא מבין. אם יוע שלמפעלים בינלאומיים צריכים אולם בן 5,000 מקומות ישיבה, אז מה בונים ל-3,500? אני לא אדריכל אבל לדעתי ההבדל בין 5000 ו-3500 בעלות הבניין אינו גדול כל כך.

    1. היי מנחם, ותודה על הפידבק. הלוואי והייתה לי התשובה לכך, ואם תעביר משאל בקרב אוהדי הפועל מה עדיף, סיכוי גבוה מאוד ש-99% יגידו שהם רוצים אולם של 5,000.
      אגב, אולם של 5,000 מקומות הרבה יותר אידיאלי לקבוצה עם אוהדים בסטנדרטים כאלה, ולכן זה באמת לא מובן.
      גם אני לא אדריכל, אבל אני מסכים שהיה אפשר לפחות להשאיר את האפשרות להרחבה. מה האינטרסים העומדים מאחוריי חוסר המחשבה הזאת? אני לא יודע, אבל כמו שזה נראה, בשנים הקרובות יהיו הרבה SOLD OUT באולם הנוכחי (שדרך אגב, אין לי שום התנגדות לזה, הרווח של הקבוצה הוא נחת בשבילי).

  4. יופי של כתבה. גם אני שמח בשמחתה של הפועל כל השנים האחרונות עם העלייה ההדרגתית, וגם אני אוהב את מתן נאור. נקווה שהפועל תחזור לימים הגדולים שלה, ושכול יהנו מהאולם בלי שירי שואה ודומיהם.

  5. במקרה של עלייה ליורוליג הפועל תל אביב יכולה לשחק ביד אליהו AKA מנורה מבטחים. זהו אולם עירוני למיטב זכרוני.

  6. אני לא אוהד הפועל תל אביב (אילתי שאוהד את אילת עכשיו כשהיא חזרה לליגה, אבל במקור אני בכלל אוהד גליל), אבל הייתי בשישי בתור אחד מ"אנשי הקרקס" והיה לי פשוט מרגש לראות את זה מהצד. איזו כברת דרך הקבוצה הזו עשתה בשבע השנים האחרונות. אני כל כך שמח שיש לכם בית משלכם, כל כך מגיע לכם. האומץ של האוהדים לקחת את מה שמגיע להם, את מה שהם אוהבים, להשקיע ולבנות משהו מאפס. מדהים.

    1. היי מישקה, ותודה על הפידבק. שמח שיצא לך להיות חלק מהאירוע המרגש הזה, ואפילו יותר משמח שעזרת לשמח. מוזמן לבוא תמיד, ההנאה והחוויה מובטחות 🙂

  7. זה טוב שבנו – יהיה מה להרוס…
    אבל בפעם הבאה שיהרסו את האולם של הפועל, אני רוצה שמטוס F15 יפציץ את האולם עם פצצה, כמו שמפציצים מוצב של החיזבאללה.

    1. היי טורמך. כשמטוס F15 יפציץ את האולם עם פצצה, אני לא בטוח שגם אתה תהיה בטוח. קצת קשה להאמין במציאות של ימינו שמטוסי F15 יפציצו בתל אביב, אתה לא חושב?

  8. איזה חשיבה חלמאית לטווח הקצר
    האולם היה חייב להיות 5000 צופים ואף למעלה מכך
    מגיע להפועל משכן מפואר
    הבעייה שאין תכנון ושכל במשחקים שיגיע מעט קהל אפשר להוריד אנשים מהיצעים העליונים למטה וכך ליצור אווירה נורמלית

    שיהיה בהצלחה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט