כמה מסקנות מהטרייד המשולש / מנחם לס

כמה מסקנות מהטרייד המשולש בין הניקס, הקאבס, ו-OKC

1. כשיש לך סופרסטאר מהסוג של קווין דוראנט או קיירי אירוינג, להביא עזר כנגדו הוא דבר מסוכן ביותר כי את הכימייה בין האלפה דוג וסגנו החדש אין לנבא. במקרה של דוראנט, כשראסל ווסטברוק הובא הכימיה עבדה ועובדת מצויין. כשהביאו את דיון וויטרס לקאבס לשחק עם קיירי, העסק ניכשל. קיירי הוא האלפה דוג של הקאבס יחד עם לברון. הוא שחקן הרבה יותר טוב מווייטרס. לוויטרס ישנו אופי של אלפה דוג בלי היכולת להיות אלפה דוג. הוא נראה לי כשחקן שבא עם המון פוטנציאל ל-NBA ועתה הוא 'סחורה פגומה'. רק אם יצליח לקבל את העובדה שהוא כינור שני לראסל ווסטברוק ויקבל את העובדה שהוא לא הכוכב הנוצץ ותפקידו לעזור לכוכב הנוצץ, יש סכוי שהטרייד יהיה טוב עבורו. מה שאני מנסה לומר הוא שהצלחתו תלוייה ביכולתו להבין את סולם חשיבות שחקנים כדוראנט ווסטברוק, ולא בשום דבר אחר.

 
2. זה מה שקורה כשאתה נותן לשחקן כמו ג'יימס הארדן ללכת. אתה מנסה למצוא לו תחליף, אבל ישנם שחקנים שאין להם תחליף והארדן הוא אחד מהם. הת'אנדר ניסו עם ג'רמי למב וזה לא עבד. עתה נראה לי שהוא על הכוונת להעבירו למקום אחר ולנסות להציל משהו ממשכורתו. אח"כ הביאו את אנדרה רוברסון וזה לא הצליח. הביאו את רג'י ג'קסון, וכל מה שיצא ממנו (לא שהוא ניכשל, אבל הוא ניכשל כמחליף להארדן!) הוא פרי אג'נט בקיץ זה. אני מקווה ש-OKC לא מצפים מווייטרס שיהיה מחליף להארדן כי אז הכשלון מובטח: ווייטרס הוא קלעי שמסוגל לתת משחק של 20 נק' אבל הוא – לחלוטין – לא קלעי יעיל, ומוסר בינוני במקרה הטוב. ווייטרס אינו הארדן ולעולם לא יהיה הארדן. הת'אנדר חייבים להבין זאת ולקבלו כמו שהוא – עם יתרונותיו וחסרונותיו – ולהפסיק לנסות לחשוב עליו כ-"תחליף להארדן".

 
3. האם הקאבס שונתה בגלל הטרייד שהביא את ג'יי אר? לדעתי גם זה נעלם גדול. איתו אתה שלוש שניות מסקנדל גדול, או שיש לך שחקן שיכול להתפוצץ עם 30 נק'. יכול להיות שג'יי. אר. הוא דומה למקרה ווייטרס שלא יכול היה להצליח עם קיירי: אני לא אומר שג'יי. אר. לא הצליח עם כרמלו (ועובדה 'השחקן השישי' של הליגה לפני שנתיים) אך בשנתיים האחרונות משהו חרק. יכול מאד להיות שעם לברון JR יהפוך למין דוויין ווייד המקבל את עליונותו של לברון, אך למד להצליח ולתרום מבלי לפגוע בתרומה של המלך.

 
4. מה בקשר לטרייד שהביא את שומפרט? שומפרט איננו כוכב, אבל הוא טוב בהרבה ממה שהראה לנו בניקס. ישנו סכוי שבקאבס הוא יתעורר לחיים ויכולתו כמגן תשפיע על כל הקבוצה. אם הבאתו תשפיע על ההגנה של הקאבס, הבאתו יכולה להיות חשובה הרבה יותר מאשר אנחנו חושבים עתה.

 
5. כנראה שפיל ג'קסון בכ"ז עושה משהו. אני הייתי תחת ההרגשה שהוא שם את תחת הזן שלו על הכסא וסתם אוסף את ה-12 מיליון. יכול להיות שבסופו של דבר ניווכח שהוא היה שווה כמה לירות אחרי הכל. אני בטוח שמה שהוא התחיל לעשות זה לנקות את השולחן מכמה שיותר פריטים מפריעים. הראשונים היו שומפרט וג'יי.אר.. הוא לע יעצור שם. הוא ייפטר מכל אחד שניתן להיפטר ממנו. לי נראה שהוא רוצה להתחיל את הקיץ הקרוב עם שולחן נקי לחלוטין, וזה כולל את כרמלו אנטוני. אם כרמלו מוותר על המשך הקריירה לטובת עסקיו – עם INCENTIVE ראוי מהניקס – הייתי אומר שפיל ג'קסון שווה לפחות חלק מהכסף שהוא מקבל. מאומה לא יצדיק את הכסף המטורף שמשלמים לו, אלא אם כן יביא לניקס 4 אליפויות עד סוף העשור הזה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. סיכום יפה ומאופק
    ווייטרס אינו "עזר כנגדו" של אף אחד, בטח לא של דוראנט ו-ווסטברוק. ווייטרס שחקן מחוק והוא יודע את זה. הוא לא ינסה להתחרות בגדולים ממנו, אלא ינסה להציל את הקריירה שלו.
    בין אם יצליח או לא (לדעתי לא).

    1. למה מחוק, הוא עוד צעיר? לא הבנתי במה הוא שונה מהרבה שחקנים שהם "מקרה ראש" שמסתובבים בליגה. אנא באר והסבר.

      1. הי עגל,
        לדעתי הוא לא מקרה ראש בכלל. הוא לא מבלה בבארים במנהאטן עד אור הבוקר או מביך את אמא שלו באינסטגראם. הוא בסך הכל אמר משהו בתקשורת בסגנון "אני הגארד הטוב בליגה" ואנשים לעגו לו.
        גם על המגרש הוא לא חוטף ללברון את הכדור או מתווכח עם קיירי אירווינג. הוא אפילו לא מתחצף למאמן בלאט.
        אבל המשחק שלו גרוע. win share שלילי (!), מחטיא זריקות, 25 אחוז משלוש, מהסס עם החלטות, לא זורם, לא נע, והכי חשוב – כבד ואיטי, לא חודר, לא קופץ, נחסם וחלש. פשוט לא שחקן חמישיה בליגה.

  2. לגבי ג'יי אר סמית' וגם שאמפרט, האחריות היא כולה של בלאט.
    העולם כולו יודע וראה איזה אישיות דפוקה יש לג'יי אר וכמה שאמפרט לא מנצל את היכולות שלו בקבוצה כמו הניקס. אם ימשיכו כך, זה בגלל שהמאמן לא גייס אותם לשום תכלית. ונכון לעתה, כמו שזה נראה, לקליבלנד אין תכלית, אין כיווון, ואין שיטה. בלאט צריך להמציא משהו כזה, ולשלב בו את שני אלה.

  3. והכי חשוב – למנחם יש את הביצים הכי גדולות כשהוא קורא לניקס לשחרר את אנת'וני. מי חושב שזה יקרה??? בעיניי זו תהיה רעידת אדמה. אם זה יקרה אז ג'קסון יהיו ביצים יותר גדולות אפילו ממנחם 😉

  4. לגבי 3:
    אני חושב בקליבלנד עדיין מחכים שקיירי יהפוך לוויד (מה שעדיין לא קרה וספק אם יקרה) והם הביאו את סמיט' כדי שהוא יהיה סוג של ג'מאל קרופורד. מה שנקרא מהלך all in…

    בכל מקרה הם היו חייבים להיפטר מוייטרס. כשהוא וקיירי היו על המגרש ביחד זה נראה כמו תחרות קלאנקים ואנוכיות.

  5. לוייטרס יהיה קל הרבה יותר לקבל את המרות של דוראנט ווסטברוק מאשר של אירווינג. מבחינת וייטרס כשהגיע לקליבלנד אירוינג היה (ועדיין) בחור עם פוטנציאל אבל בלי הוכחות. עם דוראנט ווסטברוק זה לא המקרה והוא לא יראה את עצמו שווה במעמד כמו עם קיירי.

    1. מחזק. אם כי בהסתייגות קלה – למרות שאולי הוא לא היה מוכן לקבל את המרות של קיירי, שזה עוד מובן, גם לא ניכר היה שממש מזיז לו שלברון שיחק איתו בקבוצה.
      מצד שני – ווסטברוק ודוראנט הם יותר ״בעלי בית״ באוקלהומה ממה שהיום לברון בקליבלנד, ככה שאולי בכל זאת יש סיכוי שהפעם ווייטרס יותר יבין מה מקומו בפירמידה.

  6. סך הכל טרייד מעולה לשלוש הקבוצות. הניקס מתכוננים לטנקינג רציני שייבנה כנראה סביב מלו ואוקלהומה קיבלה כמעט בחינם שחקן מעולה, שגם אם לא ישתלב שם יוכל בקלות לעבור בטרייד אולי תמורת משהו יותר מועיל. קליבלנד במהלך 'מיאמי', כשהם פשוט מנסים להעמיד סביב הטריו סגל מספיק טוב כדי לקחת אליפות. שאמפרט (שחקן שתמיד אהבתי והאמנתי בו) וסמית' הם תוספות מעולות מבחינתי, בטח אם וויטרס ועוד מקום תחת תקרת השכר מתפנים.

  7. בקשה ללס
    פורסמה כתבה באי אס פי אן BIG BOARD 5
    זה יהיה שירות מצוין לפרסם את הכתבה של פורד כשירות לאלפי קוראים.
    לגבי הטרייד ניקס מפסידה לעת עתה בגדול.הרעיון של לס להעביר את אנטוני מצוין.אין לאנטוני מה לעשות בניקס . הם יכולים לקבל עבורו 2 שחקנים טובים, יחד עם בחירת דראפט מאוד גבוהה , החתמה של רגי גקסון , ואולי עוד שחקן חופשי. וניתן יהיה לקבל קבוצה סבירה פלוס.

  8. שומפרט שומר מצויין ויכול לקלוע 15 נקודות שצריך בתור צלע רביעית בחמישייה, תפור על הקאבלירס.

    מישהו כתב שג'יי אר סמית' בשיאו שהוא משחק בקבוצות צמרת (בניגוד לסקוררים של קבוצות קטנות), כאשר הוא מהווה נשק שמוביל את החמישייה השנייה כמו בדנבר ובימים היפים בניקס. חמישייה שנייה של דוולדובה-סמית'-מילר-מריון-היוויד סבירה פלוס, בעיקר עם קו קדמי טוב יותר.

    מסכים בקשר לת'אנדר ולניקס

  9. חמישייה סבירה? מאיפה?? בעייה קשה בריבאונד (מריון כארבע השנה נכשל שוב ושוב) אף אחד שם לא מייצר לעצמו או לאחרים חוץ מהמשוגע שמייצר רק לעצמו, אני בטוח שהמשוגע מאוד מאוד רוצה את החמישייה הזאת..

  10. והאוסטרלי שדיויד מאוהב בו מוכיח שוב ושוב שגם רכז שלישי בליגה הזאת גדול עליו, אפי׳ מקל עדיף, מסיים גרוע, לא מייצר, שומר חלש שמשום מה נחשב לשחקן הגנה טוב…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט