ניקולה מירוטיץ'. יהיה טוב יותר מטוני קוקוץ'? / מנחם לס

 

אני יודע כבר למפרע שמידן בורוכוב ועוד כמה מסורתיים באתר מקבלים עכשיו חרארה כשאני מצהיר בשפה עדינה:

ניקולה מירוטיץ' עלול להתפתח לבולס שחקן טוב יותר משהיה טוני קוקוץ'!

אתמול נגד יוסטון היה לרוקי הזה (רוקי העונה? למה לא? מי טוה ממנו?) יום רגיל במשרד של 27 דקות, 7 מ-12 עם 8 ריב', +15 כששיחק, 17 נק'.

ליליד מונטנגרו הזה (כיצד הוא אזרח ספרדי אינני יודע) בן ה-23 היתה קריירה של 6 שנים בריאל מדריד לפני שהגיע הנה. במילים אחרות, כמו טוני קוקוץ', הוא הגיע כרוקי עם נסיון של שחקן NBA די וותיק. יש הבדל בין השניים: למרות שהם קרוןבים בגובהם (טוני 2.11; ניקולה 2.10) יש הבדל במשחקם: מירוטיץ' הוא סטרץ' פאוור פורוורד שאוהב להתלכלך תחת הסל (אם כי הוא בעל קליעה מצויינת מרחוק – 40% מה-3!), טוני היה ממש 'פוינט פורוורד' כפי שכיניתי אותו, כשנתתי לו מחמאה שבזאת הוא ממש מחקה את לארי בירד: מין סמול פורוורד ענק עם מסירה מצויינת.

טוני קוקוץ'. מייקל אהב אותו. סקוטי פיפן שנא (קינא?) אותו

מירוטיץ' ניבחר ע"י יוסטון כבחירה 23 ב-2011, ומיד הועבר למינסוטה, ועוד באותו ערב לשיקגו, שהעדיפה שיישאר באירופה להתבגר ולהתחזק. הוא הגיע הנה הקיץ בדיל של 16.6 מיליון לשלוש שנים.
בינתיים הוא קולע 8.3 נק' למשחק ב-44% דיוק ב-18 דקות משחק עם 5.2 ריב', אבל ה-PER שלו הוא 18.8 מרשים ביותר. בקבוצה בה שני הגדולים הם יואקים נואה ופאו גאסול – וכמובן טאז' גיבסון מהספסל – לא קל לקבל דקות, אבל הוא מקבלם יותר ויותר, ואמש נגד יוסטון הוא נראה מצויין ממש. חלק מחבורת שוורים המוכנה לנצח את המזרח ולתת פייט גדול לכל מערבית מהצד השני.נכון להיום אני מאמין שאנדרה וויגינס המקבל 30 דקות משחק הוא המועמד לרוקי העונה, אבל אילו הבולס נתנו לניקולה 30 דקות, הוא היה לוקח את התואר בהליכה.
לפני שהוא הגיע לבולס המחשבה היתה שהוא לא הרבה יותר מ-SPOT-UP שוטר. היום יודעים כולם שהוא מין קומבו פאוור/סמול, ואהבתו להתלכלך תחת הסלים היא גילוי חדש ומשמח לבולס. ההרגשה בעיר הרוחות היא שהם מצאו פנינה שלא חשבו שתיזהר כפי שהיא זוהרת.הוא נתגלה גם כאחלה חבר קבוצה בחדר ההלבשה עם הרו-רה האירופאי ושמחת החיים היוגוסלווית שלו. הבה נקשיב למה שאומר עליו חבר קבוצתו מייק דנליבי (כפי שאמר ל-  Steve Aschburner

He's just got a much deeper game than that, Dunleavy said. He can put it on the floor, he can make plays for people, he can get to the basket. Defensively he's pretty good — blocks shots, gets his hands on a lot of balls. As he gets used to everything a little more, he'll foul less and be a pretty effective defender.

אולי ההשוואה לטוני קוקוץ' מוקדמת מדי. אחרי הכל טוני היה חבר ב-DYNASTY הגדול של הבולס, אבל כמובן שהיה לו את מייקל ג'ורדן כרועה ומדריך. אבל יש ביניהם כל כך הרבה מהמשותף: טוני ניבחר מס' 29 בדראפט של 1990. כמו מירוטיץ', הבולס שלחו אותו חזרה לאירופה לשלוש שנים להתחזק ולקבל יותר נסיון. הוא הצטרף לבולס ב-1993 אחרי שלושת האליפויות הראשונות. כמו מירוטיץ', קוקוץ' עלה מהספסל אפילו שמייקל היה בשנת הבייסבול שלו, ומהספסל היה עזר כנגד סקוטי פיפין וחבריו בהשגת 55 נצחונות ללא אלוהים.

גם טוני לא ניבחר לרורי העונה, אם כי הוא ניבחר לנבחרת הרוקיס. טוני הפך לשחקן חמישייה ב-94'-95 כשהוא לוקח את מקומו של הוראס גראנט, וזאת היתה גם השנה שמייקל חזר, וכמובן 3 אליפויות נוספות כשגם דניס רודמן הפך לשור גדול בעצמו..

בעונה הבאה טוני ניבחר ל-'איש הששי' של העונה, ונתן שלוש עונות מצויינות.

ב-98' הדיינסטי פורק, וטוני הפך לאלפה דוג של הבולס. הוא עשה שיא קריירה של 18.8 נק', אבל הקבוצה המחורבנת של אז לא הצליחה לעשות טוב יותר מ37-17- בעונה המקוצרת ההיא. הוא עבר אח"כ לסיקסרס ושם הסתיימה הקריירה שלו, בלי שייבחר אף פעם לאול-סטאר. אבל לקבל את הכינוי _המג'יק ג'ונסון האירופאי" היה דבר לא פחות חשוב.

 

ברור שניקולה מירוטיץ' הוא עתה לא יותר מרול פלייר אבל ישנה בי הרגשה שיש לו סכוי להפוך לשחקן טוב יותר משטוני קוקוץ' היה, כי ישנה לו יותר "נשמה של NBA". טוני היה עדין מדי, ואולי אפילו לא אהב להתלכלך. הוא היה מין בלרינה נאירופאית, ולא סוס לוחם תחת הסלים. למזלו הוא שיחק בקבוצה עליו8נה שהיתה מנצחת עם כמעט כל אחד אחר במקומו. עתידו של מירוטיץ' תלוי כמובן בהצלחת הבולס.
לדעתי הוא יכול להתפתח לשחקן של 20 נק' למשחק עם 8-10 נריב', כשיהפוך לשחקן חמישייה. בעייה שתיצטרך להיפתר היא אם להעדיפו כפאור פורוורד או לתת לו לשחק גם כסמול פורוורד. לדעתי הבולס יעשו בשכל אם יחליטו כבר עכשיו חד משמעית אם הם רוצים אותו כ-"4" או "3".ואז כל מה שיישאר לנו לעשות זה לשבת וליהנות מהתפתחותו לשחקן 'אול-סטארי' עתידי בליגה, דבר שטוני – לצערי – לא הצליח להגיע אליו!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. פוסט מעולה מנחם!
    אני זוכר שתחילת עונה שעברה בסקר שערכו בין הGM של הליגה, ניקולה מירוטיץ' נבחר כ"שחקן הכי טוב שאינו בליגה". כבר אז הבולס ידעו מה יש להם ביד. מה שיפה הוא שההסתגלות שלו לא נראית כמו של רוקי טיפוסי. אולי משום שאין עליו לחץ לככב או שחקנים עתירי ניסיון בעמדות שלו שיכולים להדריך אותו.
    חוץ מזה, אני לא חושב שהוא יוכל לשחק כ-3 כי הוא איטי מדי יחסית לשחקנים בעמדות האלה, מה גם שהמגמה בשנים האחרונות היא יותר 2 מקוריים שמוצבים ב-3

  2. מנחם אתה צודק
    אכן קיבלתי חררה .
    להשוות את מירוטיץ לקוקוץ ???
    טוני קוקוץ היה החבילה השלמה מבחינת משחק ואחד השחקנים האינטלגנטים ביותר . יד רכה מחצי מרחק ויכלת מסירה פנומנלית לגבוה
    הוא נגע בתהילה באירופה כשהיה שותף לאחת מקבוצות הכדורסל האירופאיות הטובות מאז ומעולם ( ללא זרים )
    מירוטיץ שחקן בינוני גם בקנה מידה אירופאי
    אין מקום להשוואה .מה הפוסט הבא ? האשם תאביט הולך להיות יותר גדול מהאקים ? 😉

    1. מירוטיץ' שחקן בינוני בקנה מידה אירופאי? די, מידן, שנינו יודעים שזה ממש לא נכון.
      קוקץ' היה שחקן מדהים, אבל אני לא חושב שהוא היה שחקן מושלם. אין הגנה, לא ריבאונדר גדול (5.4 ריב' למשחק בעונת השיא שלו היו המקסימום כמחליף, וגם אז הוא שיחק כמעט 32 דק' למשחק. לצורך השוואה, מירוטיץ' כרגע עם 5.2 ב18 דק'. )
      אין לי ספק שקוקץ' היה שחקן יותר "סקסי", אבל למירוטיץ' יש את כל הכלים להשתוות אליו בחשיבותו בסוף קריירת הנ.ב.א שלו (בדגש על נ.ב.א – מה שקוקוץ' עשה באירופה היה נדיר וכנראה לעד הוא יזכר כאחד השחקנים הגדולים ששיחקו בליגה האירופית)

  3. מסכים עם מידן . עם כל הכבוד לכישרון של מירוטיץ' הוא עדיין לא עשה כלום בקריירה כדי שיהיה מקום להשוואה ביניהם !
    קוקוץ' הנהיג קבוצת כדורסל אלמונית וחסרת ניסיון לשלוש זכיות רצופות באירופה בתקופה בה כל הכישרונות האירופיים עדיין שיחקו ביבשת. מירוטיץ' במקרה הטוב היה שחקן חמישיה מצוין בריאל, אבל עדיין רחוק שנות אור ממה שעשה קוקוץ'. אני גם חושב שבקבוצה אחרת באן בי איי הכישרון של קוקוץ' היה בולט בהרבה.

  4. תמיד אני ארגיש שהקריירה של קוקוץ' הייתה קריירה קצת מבוזבזת, למרות כל האליפויות. הוא היה שחקן שצופה ממנו שיביא משהו אחר לליגה, ובזה הוא כשל. לא יודע איך, אבל נראה לי שהכישרון שלו יכול היה להיות מנותב בצורה טובה הרבה יותר.

      1. בדיוק, הוא הגיע למקום נוח מדי, ולא נאלץ להתמודד עם מצב קשה יותר בקריירה שלו. מצד שני, לא בטוח בכלל שבלעדיו הבולס היו כל כך עוצמתיים, הוא היה שחקן משלים עם יכולות פוטנציאליות של כוכב.

  5. אני דווקא חושב שיש דמיון ויש פוטנציאל.
    כמו שמחנחם אומר זו הצהרה ראשונית. הוא רוקי… נראה מה יהיה אתו בעוד כמה שנים…

  6. הכל שווה רק בשביל להזכר באגדתי
    שעוד היה ילד עשה צחוק ממכבי,
    בנבחרת יוגוסלביה או קרואטיה האגדתית
    ושווה בשביל לקרוא את מידן ואחרים כותבים
    על עוד שחקן ענק של שיקגו היפה.
    הלוואי והיו שחקנים שיזכירו את יכולתו.
    טוב מנחם שעות את הנושא.

  7. מירוטיץ' בהחלט יוכל להתפתח לשחקן חשוב יותר לבולס מאשר קוקוץ'.

    אבל להיות טוב יותר מקוקוץ', OVERALL? זה הרבה מעל תקרת הזכוכית שלו…

  8. אני עדיין לא יודע למה הוא יתפתח, כי למרות הניסיון האירופאי העשיר שלו הוא עדיין מאוד צעיר, ובעיקר כי המשחק שלו יכול לקבל בוסט בNBA שלא קיבל באירופה, אבל אני יודע בבירור שגם אם הוא עלול להתגלות כטוב יותר מקוקץ' אין סיכוי שהוא יהיה שחקן מיוחד כמו קוקץ'.
    כוכבות בליגה היא יותר עניין של סיטואציה מתאימה ואופי מאשר סט יכולות. המקרה של מירוטיץ' הוא מושלם – קבוצה ששני השחקנים שמשחקים 4 לפניו גם נוטים לפציעות וגם נוחים מבחינת אגו. השאלה היא איך הוא יתמודד פיזית עם האתגר ומה יהיה המעמד שלו בקבוצה בהמשך. כרגע הוא בלי ספק הרוקי הטוב ביותר בעמדה שלו בליגה.

  9. בתור אוהד בולס, ואחד שראה לא מעט משחקים, אני מסכים עם מנחם.
    אין ספק שכרגע קוקוץ טוב בהרבה, ואין מה להשוות, גם הקריירה באירופה, וגם הקריירה בבולס.
    אבל…
    טיבודו מאמן ששונא רוקים, וגם בשנה שנייה מייבש לא מעט שחקנים עם פוטנציאל (סנל למשל). אך מה קורה? במשחקים מול הקבוצות החזקות, מירוטיץ משחק לא פעם בדקות ההכרעה! ולא רק זה הוא גם אחראי לא מעט על נצחונות במשחקים הללו, רק במשחק האחרון מול יוסטון, מירוטיץ קבר אותם!
    טיבודו לא נתן לא לשחק הרבה בהתחלה, אבל אפילו שונא רוקים כמוהו הבין שהוא עוזר לקבוצה.
    מירוטיץ קולע מצויין משלוש (אפשר להגיד שטוב מטלטוביץ), שזה משהו שחסר לבולס, אבל מה שמפתיע זה שהוא גם טוב עם הכדור אצלו ביד. ובכלל הפאמפ פייק שלו שהוא הביע מאירופה, ונראה כל כך איטי, עובד כל פעם. מירוטיץ מצליח לסדר לעצמו מצבי זריקה נוחים מאוד בעקבות זה, וגם הרבה הליכות לסל אחרי שהוא מקפיץ את המגן.
    דוגמא אחת, אבל רואים את זה במלא משחקים:
    https://www.youtube.com/watch?v=iVPFzb7lUCw&feature=player_detailpage#t=28

    כל זה בעונה הראשונה שלו בליגה! אני חושב שזאת הפתעה מטורפת. כמובן שיכול להיות שהוא יעצר וזאת התקרה שלו. מצד שני לי אישית נראה שזה רק ההתחלה, ושהוא עוד ישתפר בהרבה.

    בכלל אחרי פתיחה שהדאיגה אותי מאוד, הבולס נראים חזקים, קשוחים והכי חשוב עמוקים בחודש האחרון. אני מתחיל לחשוב שאליפות אפשרית, רק שרוז לא יפצע!

      1. זה קורה מלא פעמים, בכל משחק בזמן האחרון, כמה פעמים, סתם מצאתי את הדוגמא הראשונה ביוטיוב, רק עכשיו נגד הרוקטס הוא עשה בדיוק אותו דבר. החטיא זריקה פנויה לחלוטין, ואז הטביע את הריבאונד. תסתכל בתקציר המשחק מול יוסטון.

  10. בשיטת הבחירה הנוכחית אין לו סיכוי להיות אולסטאר לא משנה מה.
    בכלל אולסטאר זה לילדים, מושג ריק מתוכן.

    לאן ביי איי גם אין נשמה של אן בי איי, רק תזרים מזומנים

  11. אגב בתור טבעוני אדוק, אני מוצא את התמונה של הפרה למעלה
    פוגענית, אנא אם אפשר הימנעו מתמונות המנציחות את
    מצבן הגרוע ממילא של זכויות בעלי חיים.

    ובלי חוכמולוגים שיטענו שחיות הן חלק מהליגה כי מגישים אותן
    בצורת נקניקיות במחצית.

    אגב נשים הן לא חיות, כך שאתם יכולים להמשיך לפנק בעירום.

  12. אני עדיין סובר שבשיקגו הרסו את קוקוץ ולא נתנו לו להתפתח בצורה טבעית, העמיסו עליו שרירים ומשקל כדי שיתאים לשחק פאואר, מה שפגע באתלטיות שלו ובמהירות שלו (לא יודע מי מכם זוכר אותו מאירופה, רזה, דקיק ואתלט מעולה!) אני עדיין חושב שבקבוצה אחרת שהקבוצה היתה ״שלו״ היה מגיע להיכל התהילה ולא רק לאוסטאר.
    גילוי נאות: לכותב יש פטיש לשחקנים לבנים, שמאליים וחכמים, כריס מאלין, קוקוץ, והיום ג׳ינובלי…

    1. נכון, כל הקטע שהוא נהיה שרירי מאוד היה עצירה בהתפתחות שלו. מרגע שהגיע לאן בי איי, הוא די נעצר במקום, ולכן לעולם לא מימש את הפוטנציאל שלו. נראה לי שיש סיכוי שאם היה נשאר באירופה, או מגיע לקבוצה אחרת באן בי איי, היה מתפתח אחרת לגמריי לשחקן יותר שלם.
      חבל.

  13. אה ולגבי מירוטיץ? יש פוטנציאל גדול כיוון שהוא שחקן פוסט מעולה!! הפייד שלו בלתי ניתן לעצירה, יש שאלה מנטלית, ראה איך שבק וקרס בגמר מול מכבי ולא בפעם הראשונה..

  14. מירוטיץ הוא שחקן מצויין עם פוטיציאל עוד להתפתח. אבל עד עכשיו אין בכלל מה להשוות. מירוטיץ היום בן 24. עוד לא זכה בשום תואר אירופי. היה מצטיין באליפות אירופה עד גיל 20 בשנת 2011. זה נחמד וזה יפה מאוד.
    אבל טוני קוקוץ שנולד ב68, זכה בשנים 89-91, בגיל 21-24, 3 פעמים באליפות אירופה עם קבוצתו יוגופלסטיקה האגדית כשהוא זוכה 3 פעמים בMVP, הוא זכה בגיל 22 באליפות העולם עם יוגוסלביה כשהוא זוכה בMVP, ופעניים באליפות אירופה, כשהוא זוכה בMVP, ועל הדרך גם שתי מדליות כסף אולימפיות – ב88 עם יוגוסלביה, וב-92 עם קרואטיה.
    בNBA מעבר לזכיתו בשחקן השישי של העונה ב96, היה השחקן השישי ב3 אליפויות, ונתן הופעות נהדרות בפלייאוף שהיו משמעויות בהשגת האליפויות. קוקוץ הוא וינר אמיתי שבכל מקום שהיה הביא את התארים והכרעי את התמונה.
    אולי יש למירוטיץ את היכולות הללו – אבל לא ראינו את זה עד גיל 24. אולי באמת כי הוא היה בריאל מדריד הנאחסית. אבל נראה לי שזה גם בכל זאת אומר עליו משהו. אבל – נשמח לראות אותו מתפתח לכוכב בNBA.

  15. היה שווה רק בשביל לחזור 20 שנה אחורה בשביל לצפות שוב ביוטיוב בקוקוץ..
    אפשר להתווכח על הישגים והשפעה על קבוצה אבל על הקסם של קוקוץ אין ויכוח. איזה סט יכולות מדהים ואיז שחקן מיוחד הוא היה. קליעה אבסולוטית, הליכה לסל, מסירה וראיית משחק נדירה, הבנת משחק, משחק פוסט מצויין. פשוט החבילה השלמה בגובה 2.11 שיכול לעשות הכל.
    שחקן שקונים בשבילו כרטיס.
    מסכים שאם היה מעביר את רוב הקריירה בקבוצה אחרת שהוא הפרנצייז שלה אולי היינו מסתכלים עליו אחרת. מצד שני, זה יכול היה לעבוד לשני הצדדים כי העובדה ששיחק בבולס הגדולה חשפה אותו לעינינו הרבה יותר וכמובן שלשחק עם שחקנים גדולים עושה את העבודה לקלה יותר.

    אין ספק שמירוטיץ לא שם ולדעתי התקרה שלא באמת נמוכה יותר והוt שחקן טוב אבל יותר מוגבל מקוקץ. אולי בהגנה ובאופי הלוחמני שלו הוא ביתרון על קוקוץ אבל הוא יצטרך להשתפר עוד המון בשביל להגיע לאחד האירופאים הגדולים בכל הזמנים.
    אם יש מישהו שבא לו לעשות דירוג של עשרת הגדולים אני אשמח מאוד לקרוא. גאסול, פארקר, נוביצקי בפנים, איפה פטרוביץ? סאבוניס?
    הלוואי שמישהו ירים את הכפפה..

  16. מרוב שלג רק עכשיו נחשפתי לטור השערורייתי הזה של מנחם… נהדר בלהדליק שריפות 🙂
    מירוטיץ לא יהיה לעולם קוקוץ. גם אם מבחינת פוטנציאל יש לו יכולות מסויימות הן בטח לא ברמה של טוני ובניגוד למה שחלקכם כתבתם –
    24 זה בכלל לא צעיר !!! טוני כבר היה 300 צעדים לפניו ועוד בקבוצה שהייתה נחשבת בזמנו אנדרדוג ולא מובילה כמו ריאל.

    הייתי משווה אותו לדטלף שרמפף אבל דטלף גם היה שחקן טוב יותר… בקיצור – מירוטיץ נקניקייה ויש לו שנתיים ארוכות של תצוגות כדורסל משכנעות כדי שאשתכנע שהוא שווה משהו. בטח אחרי שמכבי קירקסה אותו שנה שעברה.

  17. מסכים עם איתי. מירוטיץ לא היה יותר משחקן משלים בריאל מדריד, לדעתי השחקן החמישי בחשיבותו בקבוצה. אין מה להשוות לקוקוץ מבחינת כישרון. לגבי התאמה לnba עוד נראה

  18. יותר טוב מקוקוץ??? עשיתי לו ביהס בפיינל פור. יש לו כמה זוגות נעליים לקרוע לפני שעושים השוואות מיותרות כאלה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט