פריוויו יום שני הצפוף

יום שני עמוס במיוחד של 11 משחקים צפוי לנו היום. במוקד, דוראנט ווסטברוק מגיעים לביקור חוזר אצל מוליכת הליגה, יוסטון תתארח אצל שיקגו, והקליפרס יארחו את מוליכת המזרח. בנוסף, קליבלנד תתארח אצל פילדלפיה,  (בעלת מאזן ביתי של 14-0 ), במטרה לא להסתבך עוד יותר.

פילדלפיה (28-4)  – קליבלנד (15-19) 2:00

בקיץ אוהדי הקאבס פינטזו לרוטציה בין הטריו על המגרש, לפיה בכל ערב נתון שחקן אחר יהיה זה שיתעלה ויוביל את הקבוצה בדרך לניצחון. כרגע הרוטציה היחידה בין הטריו היא על מיטת המטופלים, כאשר יש סיכוי שקיירי אירווינג, שנחבל בגבו אתמול מול דאלאס, יצטרף ללברון ג'יימס ואנדרסון ורז'או ויצפה במשחק מהצד.

רגיל להוביל קבוצה פצועה

אצל פילדלפיה, שספק סובלת ספק נהנית מפציעות שונות, מייקל קרטר וויליאמס צפוי לחזור היום לשחק ולעשות שם קצת סדר. פילי, שרבים החשיבו אותה בתחילת העונה לקבוצה החלשה בכל הזמנים, כבר עם 4 ניצחונות, וניצחון היום יקפיץ אותה מעל הניקס העלובים למקום הלפני אחרון בליגה.

אם התבוסה הביתית אמש לדאלאס עוד התקבלה בהבנה, הרי שהפסד היום לפילי יגרום למחול שדים. פילי לא תתחשב ותקשה על הקאבס, אבל אני מאמין שהיום זה יהיה תורו של דיון וויטרס להוביל את הקאבס ולצאת עם ניצחון חוץ חשוב.

בוסטון (20-11) – שארלוט (24-11) 2:30

כצפוי, מאז הטרייד על רונדו, הסלטיקס ממשיכים להתרחק מהמקום השמיני במזרח (בו דורגו ערב הטרייד). אוון טרנר אמנם מנצל בעונה השנייה ברציפות סגל חסר כדי לרשום מס' מעולים (עשה זאת אשתקד בפילי עד שעבר בטרייד לאינדי), אך בוסטון הלוחמנית ממשיכה למצוא דרכים להפסיד.

מהצד השני מגיעה שארלוט, שמתקשה להתאושש מפתיחת עונה מסוייטת, וכעת משחקת גם בלי אל ג'פרסון הפצוע. בהיעדרו, היא מסתמכת בעיקר על קמבה ווקר התזזיתי, שצפוי להצטיין גם היום, ולהוביל את קבוצתו לניצחון חוץ יפה.

ברוקלין (17-16) – דאלאס (10-25) 2:30

זוכרים שדאלאס חיזרה ללא הרף אחרי רכז ברוקלין דרון וויליאמס? למזלם של אוהדי הקבוצה הטקסנית,מעברו לקבוצה לא יצא לפועל, וכעת, עם חמישה ניצחונות רצופים, דאלאס תעשה הכל כדי לא למעוד לראשונה בטיול שלה במזרח. הנטס שנכנעו אתמול למיאמי, ייכנעו גם היום. דאלאס ב – 10.

שיקגו (10-24) – יוסטון (10-23) 3:00

שיקגו הקשוחה התאוששה מהפציעות בתחילת העונה ויחד עם הפסדיה האחרונים של טורונטו, היא כבר שנייה במזרח. היום היא תפגוש את יוסטון החזקה, שלאחר שלושה משחקים רעים מאוד של ג'וש סמית בחמישייה, השכילה להוריד אותו בחזרה אל הספסל (וזאת למרות ההבטחה לשחקן כי יפתח בחמישייה, הבטחה שהובילה להחתמתו). המשחק היום צפוי להיות מעניין ביותר, כאשר השאלה הגדולה היא האם ג'ימי באטלר,שהחמיץ את משחקה האחרון של הבולס עקב סיבות אישיות, יחזור לשחק. במידה והתשובה חיובית, אני מאמין שבעזרתו הבולס יציינו ניצחון בית יוקרתי, כאשר בלעדיו, אני מאמין שג'יימס הארדן יחגוג על הפרקט בדרך לניצחון קשה.

גדלו מאז. הווארד ונואה

ממפיס (9-24) – ניקס (31-5) 3:00

זאק ראנדולף בגלגולו הקודם כשחקן בעייתי אך מוכשר, כיכב בשורות האורחת בעונת 2007/08, עונה שלא הובילה את הקבוצה לשומקום. הוא הספיק לשתף שם פעולה עם חברים דוגמת דיוויד לי, ג'מאל קרופורד, סטפן מרבורי, אדי קארי, וילסון צ'אנדלר ונייט רובינסון. הניקס, בהדרכת איזייה תומאס, סיימו במאזן גרוע 59-23 ונחשבים לאחת הקבוצות המאכזבות ביותר בהיסטוריה של המועדון. לעומת הקבוצה הנוכחית של הניקס, אותו סגל נראה כסגל חלומות, וכרגע, במידה וכרמלו לא יחזור לשחק העונה, ישנו ספק גדול אם הניקס יגיעו ל 23 ניצחונות, שהוא מס' הניצחונות הנמוך ביותר בהיסטוריה של המועדון (כאשר מדובר בעונה בת 82 משחקים, השיא השלילי הוא 21 ניצחונות מתוך 80 משחקים).

היו זמנים

ראנדולף הפצוע בברכו רואה במשחקים האחרונים כיצד ממפיס מתקשה לאחרונה (5-5 בעשרת משחקיה האחרונים), אך היום באמת היא לא צפויה לבעיות מיוחדות בדרך לניצחון ביתי קל בפער דו ספרתי.

מינסוטה (27-5) – דנבר (20-14) 3:00

בעקבות כל הפציעות, מינסוטה "השתלטה" על המקום האחרון במערב. היום היא תארח את דנבר, שעדיין חולמת לחבר רצף ניצחונות שיוביל אותה בחזרה למאבק על הכרטיס השמיני בפלייאוף. מינסוטה שהפסידה כבר 11 משחקים רצופים, מתחה את דנבר במשחקן הקודם לפני שבוע וחצי, ותהיה קרובה גם היום, אך תפסיד פעם נוספת.

ניו אורלינס (16-17) – וושינגטון (11-22) 3:00

וושינגטון התחילה את המסע במערב ברגל ימין עם ניצחון דרמטי על יוסטון, אך בשלושת משחקיה האחרונים היא נכנעה לדאלאס, לאלופה, ולאוקלהומה. היום הסיוט במערב יסתיים כאשר תתארח אצל אנטוני דיוויס וחבריו. הויזארדס, שלאחר משחק זה יפגשו את הניקס לפני שני מפגשי צמרת במזרח (מול שיקגו ואטלנטה), ירצו לסיים את המסע בתחושה טובה, אך את ניו אורלינס, שעדיין נמצאת במאבק על המקום לפלייאוף, זה לא מעניין. הפליקנס, תנצל היום את האולם הביתי (מאזן מצוין בבית של 4-11) ובעזרת עוד משחק טוב של טייריק אוואנס תרשום ניצחון יפה.

יוטה (22-12) – אינדיאנה (22-13) 4:00

אינדיאנה המשתקמת מפציעות כבר תשיעית במזרח, ולמרות ההפסד המאכזב אמש ללייקרס, נמצאת בכושר לא רע. המארחת, למרות מיקומה הלא מחמיא במערב (שלישית מהסוף), נמצאת גם היא בכושר טוב ובעשרת משחקיה האחרונים עומדת על מאזן חיובי 4-6. היום רוי היברט, שהחמיץ אמש כהרגלו הזדמנות לנצח משחק עבור קבוצתו, סוף סוף יזכה לפשל גם מול שחקנים בגובה שלו (רודי גובר), אבל סי ג'יי מיילס האורח, שנמצא בכושר מצוין, אמור להרגיש בבית באולם בו בילה את 7 שנותיו הראשונות בליגה, והפייסרס ינצחו את יוטה בפעם השנייה בעונה, בדרכם להשתלט על המקום התשיעי במזרח.

פורטלנד (8-26) – לייקרס (23-11) 5:00

המארחת המצוינת נבלמה במשחק האחרון ע"י מוליכת המזרח החזקה, אך העונה זו ממש לא בושה להפסיד לאטלנטה, ואין ספק שעד כה פורטלנד היא אחת הקבוצות הטובות יותר בליגה. היום, השנייה במערב מארחת את השנייה מהסוף, ועם כל הכבוד לקובי וניק יאנג, זה לא כוחות. פורטלנד תנצח בקלות.

גולדן סטייט (5-26) – אוקלהומה (17-17) 5:30

בשנתיים האחרונות המשחקים בין הקבוצות מספקים אינספור רגעים דרמטיים. גם שני המפגשים הראשונים בין שתי הקבוצות העונה סיפקו את הסחורה והוכרעו ברגעים האחרונים למשחק. במשחק הקודם בין הקבוצות, קווין דוראנט צלף שיא קריירה של 30 נק' למחצית ראשונה, לפני שסובב את קרסולו ונאלץ לעזוב את המשחק. ראסל ווסטברוק ניסה לשמור על היתרון ולהוביל את קבוצתו לניצחון, אך סטפן קארי בתצוגה גדולה משלו הוביל את קבוצתו לניצחון. היום, דוראנט ווסטברוק חוזרים למפגש מס' 3 במה שצפוי להיות מפגש לוהט ביותר בין שתי קבוצות שעלולות להיתקל אחת בשנייה בסיבוב הראשון בפלייאוף.

האם בדרך לאליפות עוצרים באוקלהומה?

בעוד ג"ס נראית כמו קבוצה שמסוגלת לשמור על המקום הראשון במערב (ובליגה כולה), השאלה היא לגבי אוקלהומה. להזכירכם, ג"ס, בעידן בארון דיוויס בקבוצה, חוללה את אחת מהפתעות הפלייאוף הגדולות ביותר כשהדיחה בשנת 2007 עת דורגה שמינית במערב את דאלאס המדורגת ראשונה. העונה, אין ספק שאוקלהומה של עונת 2014/15 טובה בהרבה מגולדן סטייט מודל 2006/7. בכל זאת מדובר בקבוצה שדורגה במקומות הראשונים במערב בשנים האחרונות, ואשר נאבקת כעת על עצם ההשתתפות בפלייאוף רק בעקבות פציעות של שני שחקני המפתח שלה, שבעיני רבים נחשבים לשניים מעשרת השחקנים הטובים בליגה. לאור האיכות של קבוצות המערב, תסריט לפיו אוקלהומה מסיימת במקום השמיני בלבד נשמע הגיוני, וזה ברור שאף אחת מקבוצות הצמרת של המערב לא תרצה לפגוש אותה בסיבוב הראשון.

איתם הכל נראה אחרת

היום יש לג"ס הזדמנות להרחיק קצת את הרעמים מהמקום מהשמינייה הפותחת, אבל אני מאמין שלמרות הכדורסל הנפלא של הלוחמים, קווין דוראנט יוביל את הת'אנדר לניצחון חוץ גדול.

קליפרס (11-23) – אטלנטה (8-25) 5:30

עם 18 ניצחונות מ 20 משחקיה האחרונים, מוליכת המזרח מגיעה לביקור אצל הקליפרס. במפגש הקודם בין הקבוצות ההוקס ניצחו לאחר תצוגה אדירה של דמארה קארול שסיים עם 25 נק' ו 10 ריב'. היום זה יהיה תורם של צמד הגבוהים מילסאפ והורפורד לנצוץ, והניצים יתגברו על הקליפרס המגמגמים בדרך לעוד ניצחון על קבוצת צמרת מערבית, שכבר לא אמור להפתיע אף אחד.

בדרך לעוד ניצחון מרשים?

 

 

לפוסט הזה יש 102 תגובות

  1. יוטה תיקח את אינדי
    הקליפרס יותר מוכשרים וויותר אתלטים. הבעיה שהם גם קבוצה יותר טיפשה. בכל מקרה – כיוון שמדובר על משחק עונה רגילה ולא פלייאוף – אני הולך עם הקליפרס.

  2. פשש.. ערב מעניין ביותר!
    מפה םשם, הת'אנדר צריכים לתת גז כי השמשות והשקנאים ממש לא מתכוונים לוותר. אם עד לפני שבועיים שלושה זה עוד היהנראה שהמקום השמיני בכיס של הצ'יטה ושות', והשאלה היא לא אם יכנסו לפלייאוף אלא באיזה מקום יסיימו בשמינייה, היום כבר זה לא נראה כזה ברור (לי כמובן..)

  3. פרוויו פצצה למשל מידע מעניין על זכריה ראנדולף שלא ידעתי
    ששיחק בניקס.
    מפחיד המאבק של ההרכב החסר מאד של הקאבס בפילי.

  4. פותח הוראת קבע בבנק התודות כל מי שכותב פרוויו
    וכל מי שמסקר תודה ענקית גם אם לא הספקתי לכתוב.
    יש לדובי קארמה טובה החליטו להעמיס עליו מטופלים
    בשביל שיישן בלילה טוב ולא יראה את הניקס (אכן מעניין
    מה שהולך שם). דובי לא הבין את הרמז. אהוד זמנית את יוסטון
    שיקגו וקבוצות מעניינות אחרות.

  5. תודה על פרוויו משובח…
    יש לי הרגשה שניו יורק או פילי יקחו משחק היום…

    בנוסף, אם הפופ היה מאמן את הלוחמים הוא היה מושיב את הכוכבים לנוח כדי לשפר את הסיכויים שאוקלהומה תנצח ותדלג מעל המקום השמיני…. ואם זה לא יצליח הרי שהוא נתן משחק אימון מוצלח למחליפים….

  6. משחקים מעניינים.

    מי היה מאמין בקיץ שמשחק של קליבלנד מול פילדלפיה יכול לקבוע את העתיד של דיוויד בלאט בקבוצה.

  7. שמתם לב לנעליים של ווסטברוק בתמונה המשותפת שלו עם דוראנט ? הסוליות הן מיוחדות, ישנו "פער", קשת, בסוליה של הנעל במרכז כף הרגל. אלה נעליים של אנשים שסובלים מכאבי גב או בעיה אחרת, לא ?
    איפה מוש השור כשצריך אותו ?!

        1. בן 9 וחצי
          דופק ריברס דאנק'ס על הסל בחצר
          הסבא מצד אמא ממן שיעורי פסנתר . מומי מלמד פוקר ובסקטבול
          בגיל מצווה ניתן שיעור הבדל בין הופס ובובס

    1. הנני כאן, נראית כמו נעל רגילה, הנעליים שאתה מדבר עליהן הן בדרך כלל לא לזמן משחק. חוץ מזה אחלה פריוויו, ג"ס- אוק הולך להיות מלחמת העולם השלישית.

        1. זאת חברה ישראלית, יושבת בהרצליה.. לא צריך את הלינק מאנגליה
          😉, אבל לעצם העניין אי אפשר אפילו לשחק קלאס עם הנעליים האלה.

  8. ושוב, 3 משחקים ששווים סדרת פלייאוף (גמר או איזורי)
    יוסטון -שיקגו,
    אוקלוהומה – גולדן סטייס
    קליפרס – אטלנטה (שחסר לה הבאז התקשורתי סביב ההצלחה המפתיעה שלה).

  9. לגמרי. 3 משחקים פיגוז. נראה לי בהחלט שג"ס יעדיפו לנצח היום כדי להפריע לאוק' להגיע מולם בפלייאוף. השמשות או השקנאים עדיפים להם מאשר הרעמים, זה בטוח. משחק מלחמה.

    1. אני לא יודע. מלבד דראגיץ', בלדסו וג'ראלד גרין שביקרו בפלייאוף בתור שחקנים מחליפים שלא זכו ליותר מ 15 דק' למשחק, אין לקבוצה הנוכחית שום ניסיון בפלייאוף.

        1. אני מסכים עם המשגיח. על המצח של פיניקס כתוב סיבוב ראשון וזהו. אני אפילו חושב שלניו אורלינס יש סיכוי גדול יותר להפתיע את גולדן סטייט כי הגבה יכול להתפוצץ ולהשתלט על כל הסדרה כי אין אף אחד שיכול להאט אותו בגולדן סטייט.

          1. דריימונד גרין שומר יוצא מן הכלל ובוגוט גם.
            בכלל אם יש קבוצה שיכולה לעצור את דיוויס זו קבוצת ההגנה הטובה בליגה, גולדן סטייט.
            דנטון – שלישיית הרכזים נגד הספלאש בראדרס וליווינגסטון, כשבנוסף יש את בארנס & איגי נגד טאקר ו…מרכוס מוריס? ובעמדות הפנים אין מה לדבר. מה טוב במצ'אפ הזה?

          2. לניו אורלינס הנוכחית אין מה למכור בפליאוף.

            ההתקפה שלה מחרידה בעיקר במשחק עומד ומול הספלאש של ניו אורלינס זה לא יניב אפילו ניצחון אחד בסדרה.

            דלדעתי אם איכשהו הם משתחלים לפלייאוף זה יגמר בסוויפ קליל.

            פיניקס קבוצה חמודה אבל קשה לי לראות אותה נכנסת לפליאוף, עדיין לא מאוזנת והגנתית היא בינונית מאוד ובלי בשר רציני בצבע.

            זה יפה לתקצירים לא לפליאוף.

          3. דריימונד גרין לא יצליח להתמודד עם הפיזיות של הגבה ובוגוט לא יצליח להתמודד עם המהירות והאתלטיות שלו. אני יודע שסיכוי קלוש שניו אורלינס ימתחו אותם אבל הסיכוי גדול יותר לדעתי מהסיכוי שפיניקס ימתחו אותם בפלייאוף.

          4. ממש לא מסכים איתך.

            פיניקס זו קודם כל קבוצת שלשות מצוינת וחדירות לטבעת אדירה.

            דווקא בסדרת פלייאוף הסיכוי שלהם למתוח הוא גדול יותר כי יש להם את האופציה לתת משחקי התאבדות אללה באב אללה.

            הגבה יכול לזהור אבל זה לא יעזור לו. אני בקושי מפסיד משחקים שלהם העונה(ספויילר- יש לי את הגבה בפנטאזי) ואני אומר לך שבחבלי לידה הם מגיעים ל-85 נקודות בערב.

            ההגנה של ג"ס תאכל אותם בלי מלח וזה יהיה סוויפ קליל ביותר.

  10. הבעיה עם דיון ווייטרס היא דיון ווייטרס. הוא לא יכול לקפוץ. שחקן מוכשר אבל אפס באתלטיות ולא מספק דבר מלבד ג'אמפ שוטים, וגם אלה לא ממש נכנסים. חלש, חלש מאוד.

  11. מה שאתם מריחים זאת לא הסופה אלא טריים שמתבשל.
    בגללו דיון ווייטרס לא משחק בקליבלנד הלילה וג'י אר סמית בניו יורק.
    ווייטרס לאוקלהומה
    המחבל לקליבלנד
    בהתחלה דובר על רג'י ג'קסון שעובר, אחר כך לא.
    כנראה גם שומפרט ודלאמברט חלק מהעסק, ומין הסתם שחקנים נוספים.

  12. איזה קרב!
    ווג'נרובסקי ו-ווינדהורסט טוענים שרג'י ג'קסון נשאר באוקלהומה
    ברושארד אומר עובר לניקס, ומוסיף גם את שומפרט לקליבלנד

  13. כל שנייה קופצים עדכונים, והאחרון אומר שרג'י ג'קסון לא מגיע לניקס אבל אולי יעבור לקבוצה אחרת . הניקס מקבלים את אמונדסן, לן, ולאנס תומס וחותכים אותם ובנוסף אולי בחירת סיבוב שני.
    בנוסף הם יחתכו את דלאמברט

  14. ומה דעתכם על הטרייד המסתמן ששולח את וויטרס ל OKC, ג'יי אר סמית ושאמפרט לקליבלנד, ואת רג'י ג'קסון לניקס?

      1. שאמפרט יכול להיות מצוין. ג'יי אר סמית? שיהיה לו בהצלחה עם לברון וקיירי.

        אני מניח שעכשיו קליבלנד תנסה להביא את אחד הגבוהים הותיקים שמחכים להצעה, דוגמת ג'רמיין אוניל.

    1. מי שנותן לי בחירת סיבוב ראשון אני לא מבקש ממנו יותר כלום. אתה יודע כמה שנים לא קיבלנו בחירה ממישהו אלא רק נתנו אותן תמורת חלב מקולקל ומגבות משומשות לרגליים?

  15. ווייטרס לאוקלהומה
    ג'י אר ושומפרט לקליבלנד
    אלכס קירק, אמונדסן ולאנס תומאס לניקס, שמשחררים אותם. הניקס מקבלים גם בחירת דראפט סיבוב ראשון מאוקלהומה.
    הניקס חותכים את דלאמברט.

  16. אאוץ'…. לא אהבתי את המהלך האחרון. דלבדובה לא מצליח להוציא חוץ. טיים אאוט. דלאוודובה שוב מוציא ומקבל נכנס לצבע. שלושה שומאים על לאב כי ברור מי ייקבל את הכדור. דלי בליית בריירה זורק, מחטיא כמובן.. והמשחק הולך לפח

  17. שנייה אחת ידידי הציונים הפטריוטים… עלה בדעתכם שבלאט פשוט לא ברמה הזאת. הסתמכות עיוורת על סטאר, אין תנועה אין ציפוף בהגנה, זה חותמת של מאמן.

      1. יש לו זה ברור, אבל לא ברמה הזאת שהוא הולך עם הראש בקיר וכל הזמן לאב לאב לאב, אפילו טירון כמו מאמן פילי קלט את זה כבר…

        ואם כבר דלי הולך לסל ולא וויטרס למה לא לפזר את TT ולאב למה שניהם באותו צד?

  18. וואי וואי בלאט גמור.
    לקבל את ג'יי אר סמית' אחרי הפסד לקליבלנד?
    זה כמו לרפא כאב בברך בעזרת נבוט בראש.
    לפחות אחרי שיעיפו אותו תיגמר הדילמה בשינאה.

  19. טרייד מחריד מבחינת OKC.

    זה כנראה המהלך האחרון שפרסטי יעשה העונה ואולי מהלך שאמור להכריע את העתיד של ראסל ודוראנט בפרנצ'ייז.

    ומהלך נוראי.
    הוא בוודאות איבד שחקן יותר טוב(בשני צידי המגרש) , לקח שחקן עם אופי בעייתי שגם מתקשה מאוד לתפקד כשחקן 6.

    הניקס שיחקו אותה.
    נפתרו מהמחבל מס' 1 בליגה.
    אני כבר שנים טוען שאמרה זה סיפור כיסוי למפעיל הראשי של עבד אל עזיז סמית' ג'וניור.

    גם שאמפרט לא אבידה גדולה בטח אחרי פציעה קשה מאוד.
    הניקס לדעתי נמצאים במצבמצוין, אם כבר להכנס לעונה כזאת אז לפחות להבטיח שאתה הכי גרוע שיש ובמזרח זו לא משימה פשוטה והינה הם צולחים אותה.

    קליבלנד? על הנייר נתנה מחבל, קיבלה מחבל מבוגר יותר אבל קיבלה סטופר בפוטנציה שיכול לשמור פרימטר משהו שחסר להם מאוד העונה.
    כמה דקות יוכל לתת שאמפרט? וכמה מהר יכנס לעניינים? אניגמה מוחלטת ונראה שלבלאט אין באמת את כל הזמן שבעולם בשביל זה ולמרות ההצהרות של גריפין.

  20. אגב, סטיוארט סקוט מESPN נפטר אתמול אחרי מאבק בסרטן בתוספתן.

    בגיל 49 בלבד, עצוב מאוד.
    היה מהמגישים היותר חביבים ומצחיקים בערוץ.

  21. כל כך עלוב מבחינת קליבלנד אבל זה תמצית הסיפור של קווין לאב. שחקן שלא מסוגל להוביל לפליאוף אף קבוצה גם אם הוא ישחק במכבי ת״א בליגה הישראלית. פילי סוף סוף ניצחה בבית.

    1. אני מבין שלא ראית את המשחק…. לאב שיחק כמו כוכב. וקליבלנד חיפשה אותו בכח, ועם הראש בקיר. מציע לך לראות את המשחק ואז אם יש לך מלה אחת טובה לכתוב על זה שאסור להתבטא לחובתו

  22. אוקלהומה יצטרכו לשחק עם שלושה כדורים כדי לשמור על כולם מרוצים. ווסטברוק, דוראנט, ג'קסון, ועכשיו ווייטרס? עוד שחקן שמצטיין בזריקות התאבדות הולך לקבוצה שמצטיינת בזריקות התאבדות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט