מנכ"ל הקאבס: "דייויד בלאט הוא מאמן הקאבס לשנים הבאות / מנחם לס

 

דיוויד גריפין, מנכ"ל הקאבס הצעיר (שהספיק לפטר 3 מאמנים תוך 4 שנים) אמר היום בדאלאס: "מאמן הקאבס הוא דייויד בלאט. כל הדיבורים על החלפת המאמן הם RIDICULOUS. אין לנו כל בעייה עם המאמן שלנו!"

הנה מה שאמר מילה במילה:
"Listen, this narrative of our coaching situation is truly ridiculous," Griffin said. "It is a non-story. It is a non-narrative. Coach Blatt is our coach. He's going to remain our coach. Do not write that as a vote of confidence. He never needed one. It was never a question. So don't write it that way."


דייויד גריפין מגן על דייויד בלאט

אלה המילים הנעימות ביותר ששמעתי מאז החל דייויד בלאט לאמן את הקאבס. הוא הוסיף: "כל מה שקראתם בכל מיני עתונים ואתרים היו הדעות של ה-BEHOLDER. (המאמין), אבל כל 'המאמינים' הביעו את דעתם, ולא את דעת הקליבלנד קאבס. אנחנו מרוצים מאד מעבודת האימון שלו, וכן השחקנים. זה שהפכנו ל-MOST SCRUTINIZED TEAM (קבוצה הנבחנת בקפדנות) בשנים האחרונות זה לא דבר שאנחנו הזמנו. יש לנו קבוצה חדשה עם שחקנים חדשים, וכל בר דעת צריך להבין שלוקח זמן לארגן קבוצת אינדיבידואלים לקבוצה מתפקדת, וכמובן שלפתע באו הפציעות. בלאט עושה את העבודה הטובה ביותר שאנחנו מצפים ממנו!".

אם תסתכלו על הקאבס במבט אובייקטיבי, זאת קבוצה שיש לה מנכ"ל צעיר, מאמן שאף פעם לא אימן ב-NBA, אוסף שחקנים שהם אולי מצויינים אבל UNDERACHIEVERS ב-NBA, ושני סופר-סטארים חדשים שמלבד בנבחרת ארה"ב לא שיחקו אף פעם יחד. ואז כמובן הפציעה המרגיזה כל כל לוורז'או, הסנטר הברזילאי שהוא חבר טוב של לברון, והפציעה ללברון עצמו.
הקאבס החלה לאט. כולנו קיוינו בגלל בלאט שתוך יומיים הוא יהפכה לקבוצה המתקתקת בכל חלקיה בחלקלקות של שעון שוויצרי.
ואז החלו הדיבורים. על חיכוכים בקבוצה. על חוסר הכבוד שלברון מראה כלפי מאמנו. על חוסר שליטה כאילו. והדיבורים התגלגלו ככדור שלג כשכל שמוק מוסיף את העשרה סנט שלו.
מה שחרה לי ביותר היה שלא היתה כל תגובה מבעל הקבוצה דן גילברט או המנכ"ל שלו. לשחקנים אסור לדבר, וגם איש לא האשים אף שחקן בתגובה מביישת, משפילה, או אפילו סתם לא ראוייה. אפילו אני כתבתי שראיתי את לברון מסובב את גבו לדייויד בלאט בשעת הטיים-אאוט, אבל מה שראיתי היה דרך 'סטרימליין' במחשב הלאפ-טופ שלי. אולי לברון לא היה אמור לשחק בתום הטיים-אאוט ולכן חיפש מקום לשבת בו? לך תדע. זה מה שאני ראיתי וזה מה שאני כתבתי.
אני יודע? אולי לברון מעריץ את דייויד בלאט ומרגיש מאד נוח איתו? אולי בלאט מתקשר טוב מאד עם השחקנים? מה שקורה הוא שבמצבים כאלה כולם מחפשים לראות דברים, וכשהם מחפשים הם גם מוצאים. איתן סקולניק היה היחידי שניסה להגן על בלאט מכל ה-SENIOR WRITERS שאני מכיר.
גריפין אמר בערך מה שאני אומר עכשיו:"אני הקשבתי שלוש פעמים למה שלברון אמר על דייויד בלאט. מה הוא אמר? הוא אמר ש-1) הקבוצה גדלה יחד ומתפתחת יחד כפי שהוא ציפה, ושהוא "מרוצה" עם מאמנו".
מה ציפו שלברון יאמר? שבלאט הוא הגאון שיביא אותם יחד לאליפות כבר העונה? שהוא מרגיש הערצה ואהבה למאמנו החדש?
אנשים קראו מה לברון אמר, ומאחר ולא היו שם מילות הערצה והתלהבות, לקחו זאת כמין קבלתו של בלאט כמאמן בעירבון מוגבל.

גריפין אמר דבר קרוב מאד למה שאני כתבתי:

"But that Lebron said wasn't a sexy pull quote, so we kept looking for something else," Griffin said. "Until we could pull something that sounded negative. That narrative is done. No change is being made, period. What we've got is exactly what we talked about, guys. We came into the year, and I knew it wasn't a sexy story: growth and development in the long haul is what this was about. Every member of our organization, from top to bottom, ownership, myself, the players, the coaches, LeBron himself, signed on for the long haul. This is something we're doing over time. And yes, we've had some bumps; we've looked really, really bad at times. We've also beaten every team ahead of us in the Eastern Conference."
אחרי הכל הקאבס היא 4-5 נגד שיקגו, טורונטו, אטלנטה, וושינגטון – כל הקבוצות שהן לפניה. את הפציעות לורג'או, למת'יו דלבדובה, מריון שון, לברון ג'יימס, וכמה משחקים ללא קווין לאב – כולנו יודעים. הוא סיכם:
"Guys, this is a really difficult recipe to get right," Griffin said. "Everybody needs to just settle down and let it happen. But I can promise you, that's not a narrative that has validity at all, nor will it."
הוא אז ענה לכמה שאלות ספציפיות:.
• James' two-week timetable, which was established on Jan. 1, is "not hard and fast. If it's a little bit less or a little bit more, that's not alarm. It's just how things are progressing." James will be re-evaluated Wednesday. Griffin said if it was up to James, he would play right away, but the medical team wants to be cautious.
• Griffin recognizes that the Cavaliers could use at least one more rim protector as well as depth at point guard, but that other teams aren't necessarily on his timetable. He does have a couple of chips, with a traded-player exception of $5.2 million and a disabled-player exception of $4.9 million, and he said "they give us incredible flexibility."
• Griffin said Kevin Love has been "fantastic," adding, "I absolutely believe Kevin is about the right stuff. I think Kevin has been making the hardest sacrifice probably of anybody, by being asked to go from being the No. 1 option to sometimes the third. I think that's very difficult." Griffin also said he was pleased with Love's recent effort on the defensive end, taking more charges.
• Griffin said he wasn't especially concerned about James' minute count: "The guy has already played 41,000 minutes. If he goes from 37 to 34, we're not saving his life. That's not how it's gonna work. What we have to do is get him into a space where he can play the number of minutes that he feels good playing, that his body responds to well." He said the team has tapered James back in practice and that it's on him, as the general manager, to give Blatt more options.
• Has James always appeared as engaged in huddles as Griffin would like? "I think (he) has been at times," Griffin said. "I think there have been times where he has been frustrated with our play, and I think you see that. I'm not saying that everybody has been the embodiment of what you would hope they would be, in their outward appearance. But I know what's being said. I know what Kyrie (Irving) said to all of you. I know what the belief structure is here. And so those are not signs of that. Those are signs of, 'I really want to win basketball games.'"

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. גריפין לא אמר את מה שאתה כתבת ככותרת.
    הוא בחר את המילים שלו מאד בקפידה…

    יותר מזה, מי שיקבל את ההחלטה בעניין בלאט זה לא גריפין.
    זה לברון וגילברט – שמהם מגיעות כל השמועות והרינונים על דייויד.

    1. כן מר דדי, הנמצא בנבכי אחוזתו של דן גילברט היהודי החם שהזמין אותך להדלקת נרת חנוכה? מאיפה אתה יודע את כל הדברים האלה? איזה שטויות, אנשים מנסים לחמם בכוח, אחרת לא יהיה להם על מה לדבר

    2. כולם כאן יודעים אנגלית והיכנסתי את מילותיו של גריפין מילה במילה. כל אחד יבין לעצמו. כל מה שרציתי להביע בכותרת הוא שאף אחד בקאבס לא מדבר על פיטוריו של בלאט. להיפך.

      1. גריפין – דייויד בלאט הוא המאמן שלנו והוא ישאר המאמן שלנו.

        מנחם לס – גריפין אמר שבלאט הוא מאמן הקאבס לשנים הבאות.

        1. לי "יישאר המאמן שלנו" פרושו עד סיום החוזה. אתה רוצה לראות זאת אחרת? זאת זכותך. ובפעם השנייה מסור ללברון ד"ש ממל לס מההולי לנד מהימים במיאמי, ודווח לנו עוד דברים על לברון!

        2. איך אתה מפרש "וישאר המאמן שלנו"?
          ישאר לשבוע הקרוב? לחודש הקרוב? עד סוף העונה?

          אפשר בקלות לפרש את זה כעד סוף החוזה.
          עד סוף החוזה זה השנים הבאות…

          1. זאת כל הפואנטה – שמדובר באמירה כללית ולא מחייבת שאפשר לפרש אותה בדרכים רבות.

            אני לא מפרש אותה. אני מקשיב בדיוק למה שנאמר ולמה שלא נאמר.

            מילא אתם, אבל אם עיתונאי ותיק כמו מנחם לא יכול לקרוא בין השורות הברורות והענקיות האלה, אז חבל על המאמץ להפוך את האתר למקום עם איזו שהיא יכולת ניתוח מעבר למה שנאמר לתקשורת…

            והנה לכם עוד הודעת תמיכה אדירה בבלאט שבטח גם התלהבתם ממנה באותה מידה – מלברון לפני כמה ימים:

            LeBron James on David Blatt: ‘I’m happy who we have at our helm
            what other coach do we have ?

    3. דדי אני קראתי לפני שעתיים ב"קליבלנד קבליירס און דה סורד" שהוא העלון של הקאבס נשיון שגריפין אמר שההחלטה לגבי בלאט היתה מלכתחילה רק שלו, וגם המשך עבודתו תלוי רק בו. אז מה אתה מכניס את לברון פתאום? מאין לך שבכלל שוט=אלים אותו?

      1. שאול, תפסיק לחשוב כמו ילד קטן.
        אני מצפה ליותר מהמקום הזה.

        איפה בדיוק היה לברון כשגריפין החתים את בלאט ???
        בטח שלא בקליבלנד.

  2. תודה על הפוסט המעניין. אנשים לא מדברים מספיק על הפציעה של וורז'או, זו פציעה שגומרת עונה לקבוצה כמו קליבלנד שאבן היסוד שלה השנה היא חיבור, אנרגיה חיובית בצד הנפשי ומינימום סגירה חיונית ו hustle בצבע. זה כבר חור עצום באמצע הקבוצה, אז איפה הפציעות של קיירי, לאב, לברון (שלושת הגדולים ! כל אחד מושבת בתורו) ושון מריון, מייק מילר, דלבדובה? 10 המשחקים האחרונים היו אמורים להיות תחילת הישורת לפני האולסטאר שדברים מתחילים להדבק בהם, ובמקום זה בלאט קיבל חצי קבוצה…

  3. אני לא יודע אם זה נכון אבל גם אני שמעתי שבלאט הוא יותר מינוי של גילברט מאשר של גריפין.
    בכלל יש הרבה בעלים בליגה שהם מאוד אקטיביים בקבלת החלטות מקצועיות וגילברט הוא אחד מהם, אולי בגלל זה החלפת המאמנים הסדרתית.
    בכל מקרה מהציטוט הזה אני מבין שבלאט ישאר שם עד סוף העונה לפחות (אלא אם כן תהיה ממש צניחה חופשית).
    זה מסר לשחקנים יותר מלתקשורת והגיע הזמן שיתחילו לשחק במחוייבות.
    ואף מילה על לברון ג'יימס

    1. בלאט הוא החתמה של גריפין – כמובן באישור של גילברט כמו כל החלטה חשובה.
      בגלל זה גילברט מאמין בו יותר מרוב האנשים בקליבלנד, וגם יש לו אינטרס אישי שהמהלך הזה יצליח.

      הבעיה שלו היא שלברון הוא החתמה של גילברט.
      הוא לא סופר אף אחד, והוא "החליט" לחזור לקליבלנד אחרי שיחה עם גילברט.
      אף אחד מהם בכלל לא סופר את גריפין.

      וללברון יש עכשיו כח שלא היה לו במיאמי – אין לו את פט ריילי מעל הראש, ויותר חשוב מהכל – הוא חתום רק עד לסוף העונה הזאת.
      אם לברון יגיד – בלאט הולך. נקודה.
      (וכנל אם גילברט מחליט כמובן – וגילברט הוא המקור לשמועות על ספקות לגבי בלאט ב"הנהלת" קליבלנד – כי ברור שזה לא מגריפין).

      בגלל זה גריפין בחיים לא יצא בהצהרה חד משמעית לגבי העתיד של בלאט – כי הוא יודע שהוא יכול בקלות לצאת אידיוט או שקרן אם גילברט או לברון יחליטו להחליף אותו…

  4. אם בקליבנד חכמים הם נותנים לבלאט לעבוד.
    כלההיפ זה של קבוצת אינסטנט לא מתאים לסיטאוציה של מאמן חדש שחקנים חדשים ורוסטר דליל, הסיטואציה שקליבלנד היתה מתחילת השנה.

    מעט מאד מאמנים היו מצליחים בסיטואציה הזאת כבר בשנת האימון הראשונה שלהם בליגה.
    וזהו דיויד בלאט מאמן טירון בליגה.

    גריפין וגילברט חייבים לתתת בו אמון אפילו במחיר של לברון או לאב.
    כי אחת הם יראו מגוחכים כל שנה להחליף מאמן ולא לתת לו לעבוד.

    מהצד השני צריך להרגיע את הקולות ואת הציפיות.

    הערות היחידות שלי לבלאט חו מלקחת אויר ולהמשיך להאמין בדרך שלך היא הערה של נדב והערה נוספת. בנבא משחקים עם רוטציות ארוכות בהרבה מההתתחלה לשם כך הם צריכים גם את בלאט שיבין זאת וגם רוסטר יותר רחב.
    כמ כן מכוון שאתה לא בוחר את השחקנים להשתדל לתתת אמון גם בשחקנים שבחרו בשבילך ולא רצית אותם.[בלאט מתקשה בזה לאורלך כל הקריירה שאני עקבתי]

    הנמחת ציפיות ויעד יותר ראלי של בניה לטווח ארוך יגרמו לשחקנים טובים להצטרף שנה הבאה ויצרו רוסטר שבלאט יוכל לעבוד איתו.

  5. מומי לא מאמין לאף מילה
    גם שוקי חוביזה מלך המועדונים של תל אביב הבטיח לאוקסנה חוזה רב שנתי במועדון חשפנות אפילו נתן לה פרס העובדת המצטיין
    שבוע אחר כך הביא 2 באלטיות מאסטוניה ואוקסנה חזרה לעשות כלים בחומסייה של חיים השמן

  6. ברור שדד צודק.
    כל ילד בן שנתיים עם קצת הבנת נקרא באנגלית מבין את זה ישר , אבל כנראה שלס מנחם מהולי לד לא מבין

  7. אין שום משמעות לדברי גריפין. בלאט בקאבס כי יש לו חוזה. אפשר להצביע על עשרות מקרים שהיתה הבנה שהמאמן ממשיך בתפקיד, ובסוף יש קש קטן ששובר את גב הגמל.
    חוזה אינו ערובה לפיטורין, הוא ערובה לקבלת המליונים המובטחים בחוזה.
    האם בלאט צריך להשאר בקאבס?
    לדעתי לא , הוא היה צריך להתחיל מעוזר מאמן בקבוצה קטנה ואז בהדרגה להגיע למשרת מאמן ראשי.
    זה כמו לתת לסגן אלוף להיות אלוף פיקוד. יש לו נסיון הוא מבין בצבא , אבל יש שלבי התקדמות.
    לאור דברי גריפין אני לא מתפלא שקאבס לא מגיעים לשום מקום.
    קיבלו שלוש בחירות ראשונות בארבע השנים האחרונות, שתי בחירות 4 בדראפט, קבלו חזרה את לברון, קיבלו את שון מריון , קבלו בטרייד את לאב.
    את הכל הם הרסו בזה שמינו טירון לתפקיד.
    קבוצה כמו אטלנטה עם הרבה פחות כשרוןמגיעה להישגים הרבה יותר טובים. כי יש להם מנהל ומאמן שעולה על בלאט ב 1000 אחוז.
    תנו להוקס את הצוות של הקאבס והם לוקחים אליפות בהליכה.

  8. אם גילברט או לברון יחליטו שבלאט סיים את תפקידו, אף אחד לא יאשים את גריפין כי הוא הביא את בלאט כדי לאמן סגל אחר לגמרי.
    גריפין לא באותה סירה איתו כל עוד הוא יוכל לבלוע את המהלך הזה מבחינת אגו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט