דו"ח פציעות (2)/ רון טחן

ברוכים השבים למהדורה השנייה של דו"ח הפציעות של הופס, כאשר גם אנחנו מקווים שהשלישית תהיה מצומצמת יותר.

 

אל ג'פרסון, שחקנה הבכיר של שארלוט המאכזבת, שמציין היום (4.1.15) את יום הולדתו ה – 30, יחמיץ ככל הנראה את כל חודש ינואר, בעקבות מתיחה חזקה במפשעה. שארלוט, שגם כך חסרה את לאנס סטיבנסון (סובל מכאבים באגן ומחוסר בתאי מח), תמשיך להישען על קמבה ווקר, שיקווה בעצמו לסיוע מחבריו, אם הקבוצה עדיין שואפת להגיע אל הפלייאוף.

הצלף הותיק של הבולס מייק דאנליבי (כבר בן 34) סובל מנקע קל בקרסול, ואמור לחזור בעוד יומיים. עוד בבולס, דאג מקדרמוט, שחווה עונת רוקי בינונית מינוס, אמור לחזור לשחק בעוד חודש, במידה ויחלים מפציעה בברכו הימנית.

לברון ג'יימס סובל ממתיחה בגב התחתון וכאבים בברכו השמאלית, ויצפה בשבועיים הבאים בקבוצתו מנסה לשמור על פער סביר מארבע הגדולות במזרח. האם זהו הגיל שהחל לתת את אותותיו?

בניגוד ללברון, שעד שלב זה בקריירה לא נטה להיעדר לתקופות זמן ארוכות, אנדרסון ורז'או השברירי כל כך, יסיים גם את העונה הנוכחית מוקדם מהרצוי (שכן במקרה שלו זה כבר צפוי), לאחר שקרע את גיד האכילס.

עתידם של צמד הפצועים של הנאגטס, דנילו גלינארי וג'אוויל מגי, שנפגעו מחדש ברגליהם המנותחות, ממשיך להיות לא ברור (אולי הגיע הזמן לעשות רענון בצוות הרפואי של המועדון?).

אנדרו בוגוט ימשיך להיעדר לתקופה לא ידועה עקב כאבי בברך. למזלה של מוליכת המערב, מוריס ספייטס ממלא את מקומו בצורה טובה מאוד.

מצידו, שבוגוט יחזור בפלייאוף

בדו"ח הפציעות הקודם הזכרנו שבהיעדרו של טרנס ג'ונס הסובל מפגיעה ברגלו, דונטאס מוטיונאס, הידוע בכינויו די-מו, תפס את מקומו של ג'ונס בחמישייה בהצלחה. מאז, ג'וש סמית הצטרף לקבוצה, תפס מקום בחמישייה ואיבד אותו  מחדש לדי-מו. מה לא השתנה בתקופה הזו? ג'ונס עדיין בחוץ, כאשר תאריך שובו ממשיך להידחות. ברוקטס מקווים שיחזור לאימונים בעוד שבועיים.

זאק ראנדולף החמיץ כבר שבעה משחקים רצופים עקב פגיעה בברכו, ומאנו דייב ייגר הודיע כי כרגע לא ברור מתי זי-בו יחזור לשחק. מה שכן ברור הוא שמאז פציעתו, ממפיס עומדת על מאזן שלילי (3-4) ומקומה בטופ 4 של המערב נמצא בסכנה מוחשית.

הפציעה של גאסול אשתקד כמעט עלתה לממפיס במקום לפלייאוף. כמה "תעלה" פציעתו של זי בו?

חדשות טובות למינסוטה, פחות לגורגי דיינג וזאק לאבין –  ניקולה פקוביץ' וריקי רוביו מחלימים מפגיעות בקרסול, וייתכן מאוד ויחזרו לשחק תוך שבועיים. מי שיכול להמשיך בעונת הפריצה שלו בשקט הוא שאבז מוחמד, שכן קווין מרטין אמור לחזור רק בעוד חודש.

ניו אורלינס גילתה כי מצבה של כתפו של אריק גורדון, שם קבוע במדור הפצועים, חמור ממה שחשבו, וכרגע אין תאריך חזרה משוער עבורו.

ניו יורק ניקס

לאחר שתי דק' במשחקו השני העונה, המושיע של הניקס,הלא הוא אנדרה ברניאני, נאלץ לעזוב לאחר שנפגע במהלך המשחק, וכרגע עדיין לא ידועה חומרת הפציעה.  לצערם של אוהדי הניקס, לא רק ברניאני פצוע. אמארה סטודמאייר, טימי הארדוואי ג'וניור, אימאן שאמפרט וסמואל דלאמבר – ארבעתם סובלים מפציעות קלות, ואמורים להחלים בקרוב כדי לשוב ולהשתתף בהפסדיה הבאים של הקבוצה.

מי שנמצא כעת בספק גדול, הוא כוכב הקבוצה,כרמלו אנטוני. אז מה הסיפור של מלו? לאחר שהשחקן סיפר כיצד בלי מאמן הקבוצה, דרק פישר, הניקס היו קורסים, פישר עצמו סיפר כי מלו בעצם משחק העונה עם כאבים בברכו השמאלית, וכי במידה ויחליט לעבור ניתוח בברכו הבעייתית, הוא יחמיץ את המשך העונה. כמו כן סיפר כי ההחלטה היא בידיו של השחקן (ברור, הרי אתם רק משלמים לו כמה עשרות מיליוני דולרים כדי שהוא יקבל את ההחלטות לבדו), שכרגע נוטה לוותר על הניתוח. בכל מקרה, הוא צפוי להיעדר בתקופה הקרובה.

פיל ג'קסון במחווה לקומדי סטור עם "תביא ת'כדור, אין משחק!"                                            לינק למערכון http://flix.tapuz.co.il/v/watch-3005384-.html

הגבוה הקשוח של פורטלנד, רובין לופז, עדיין בחוץ עקב שבר בידו.

צמד השחקנים המצטיינים של סדרות הגמר מסן אנטוניו, טוני פארקר וקוואי לנארד, היו אמורים לחזור לשחק כבר בשבוע שעבר, אך הצוות הרפואי של הספרס לא רצה לסכנם, והשניים צפויים לחזור בשבוע הבא במידה וירגישו כשירים ב 100%.

דמאר דרוזאן צפוי לחזור לשורות טורונטו בשבוע הבא, במטרה לעזור לקבוצתו לחזור לראשות המזרח (אטלנטה תפסה את מקומה).

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. דאג מקדרמוט צפוי לחזור בחודש הבא לשבת על הספסל, אחרי שהחלים מנקע בתחת שנוצר עקב ישיבה ממושכת

  2. אלו הן כל הפציעות בליגה או רק הפציעות "המעניינות" ? כי אם זה המצב אז נראה שהליגה במצב סביר מהבחינה הזו…

    מה עם אינדיאנה סיימו עם הפצועים ?
    שיקאגו בריאה לגמרי??
    הלייקרס?
    יוטה וניו אורלינס?

    1. אכן מדובר רק בפציעות ה"מעניינות" יותר, כלומר פציעות של שחקנים בכירים ושחקני רוטציה.

      אינדיאנה – מלבד פול ג'ורג' שסיים את העונה לפני שהתחילה (אם מעניין אותך, את שאר השחקנים שסיימו את העונה ציינתי בתחילת הכתבה הקודמת בנושא – http://www.hoops.co.il/?p=38456), גם הסנטר המחליף יאן מהימי (שלושה שבועות) והרוקי דמיאן רודז' בחוץ.

      שיקגו – מלבד מקדרמוט ודאנליבי שמצוינים למעלה, הם כשירים

      לייקרס – מלבד רנדל ונאש שלא יחזרו העונה, כולם כשירים

      יוטה – הרוקי רודני הוד עומד לחזור.

      ניו אורלינס – אריק גורדון (מוזכר בכתבה) בחוץ עד הודעה חדשה. מלבדו כולם כשירים

  3. עד כמה שאני יודשע כרמלו סיים את העונה. מוטב שינותח עכשיו וישתקם עד תחילת העונהנ הבאה מאשר ינסה לשחק כשהוא מדדה בקבוצה דפוקה, ואז הניתוח בקיץ ימנע ממנו חזרה לתחילת העונה הבאה.

  4. מעניין שיש קבוצות שחוות יותר פציעות מאחרות. מעניין מה האחריות וההשפעה של הצוותים הרפואיים לעומת סגנון משחק בלוטות חשק ובחירת שחקנים בסיכון. האם יש מעקב פציעות לאורך שנים בקבוצות שונות?

    1. טבלה מעניינת. כמה לא מקורי שהספארס מובילים בקטגוריה הזאת.
      הסאנס גם כן לא מפתיעים במיקום שלהם.
      כן מפתיעים: קינגס, ושיקגו.

  5. הפציעה של סטיבנסון של חוסר תאים במוח היא פציעה קשה שכמעט אף אחד לא החלים ממנה (אולי חוץ מזאק רנדולף) אבל איכשהו רוב השחקנים ממשיכים לשחק איתה וחוץ מתופעת לוואי של להגיע לניקס בשלב כלשהו בקריירה אין לה השפעות קשות על המשחק

  6. סחתיין על הטור, למישהו יש פרוט על בוגוט? כמו כולם גם אני חושב שאיתו הם יכולים לנצח את המערב ובלעדיו לעוף סיבוב ראשון עם כל הכבוד לספייטס.

  7. יופי של טור, תמשיך. למיטב ידיעתי הצוות של פיניקס נחשב לטוב בליגה. ראו את התחייה מחדש של שאק כהגיע אליהם ממיאמי (ווייד לפיניקס ? מעניין) וההתרסקות של נאש ברגע שעזב אותם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט