מי הסמית' שלך ? / MBK/שגב/זעפרני

שלושת שחקני הכדורסל הטובים בארץ הקודש עונים לשם סמית' ? מאז מתקפת הכהנים של בית"ר תל אביב המיתולגית של יצחק שום ( ירון , יעקב , ניסן וניסים ) לא זכור לי מצב כזה . האם כמות הסמית'ס בליגה ( יש עוד אחד ברשלא"צ ג'רניס אבל הוא לא שייך לדיון ) היא בכלל תוכנית על של הסוכן סמית' להשתלט על ליגת ווינר ?

על הסכין: דונטה , דווין וקרייג.

דווין ילד שלי מוצלח / MBK

מעטים הזרים שהשלימו 4 עונות מלאות במכבי . דווין סמית' הוא אולי היהלום הפחות נוצץ שבהם אבל משמועתי ואיכותי גם אם לא נוצץ.

דווין שיהיה בן 32 באפריל השנה העביר קריירה של 3 שנים בקולג' באוניברסיטת וירג'יניה ( היה השחקן המוביל של הקבוצה בצוותא עם אחד , אלטון בראון ) הוא בוחר שלא לצאת לדראפט ומתחיל קריירה אירופאית מכובדת ( 2 עונות בסן סבסטיאן הספרדית, אבילנו האיטלקית , פנרבחצ'ה , פאנלניוס היוונית , ובנטון טרביזו ) . לאחר ההפעלה בק טו בק לפיינל פור של ( מה זה ? ) יורפקאפ עם פאנילונוס ועם בנטון הוא קיבל הצעה ממכבי תל אביב . דווין ללא ספק היה שחקן מבושל + עונות יורליג בינונית במדי פנרבח'צה אולקר .

סמית' מופיע כ 1.98 באתר המכללה ,הוא רק 5"6 שהם 1.95 . ( יותר קרוב למציאות ) . דווין סמית פשוט עונה על ההגדרה של שחקן משלים מושלם . הוא עושה הכל על המגרש ותורם בצד ההגני וההתקפי . לכדורסל האירופאי האתלטיות שלו מאפשרת לשחק בהצלחה בעמדות 2,3,4 ולהוציא אנתוני פארקר ואלן אנדרסון לא היה למכבי SF ברמתו של סמית'.

העונה הראשונה של סמית' במכבי הוא היה לבורג חשוב עם יכולת בינונית בשלב הראשון ובטופ 16. בהצלבה מול פנא סמית' מתעלה ומכבי סוחטת 5 משחקים מפנתנייאקוס.

בעונה שלאחר מכן סמית' מוביל סיבוב שני אדיר בטופ 16 ומוביל את מכבי לקאמבק אדיר והדחה בהצלבה ע"י ריאל מדריד ( סמית נעלם בסדרה ) . בעונה הקודמת מכבי כבר שודרגה עד לזכיה בגביע עם הופעה סולדית של דווין סמית'

התלות של מכבי בסמית' היא אבסלוטית , הוא אכן עונה בצורה נהדרת על הכינוי שלו "פרופסור" הוא שחקן מאוד חכם שפשוט באופן שקט משפיע על המשחק . דווין הוא שחקן של מאמן וזוכה גם להערכת הקהל.

אז למה הוא הכי טוב בליגה?

זו עונה רביעית שלו . להבדיל מדונטה וקרייג דווין לא מתאים ל NBA הוא לא מתאים לעמדת ה SG ( יד בינונית , איטי ) וחסר לו סייז לעמדת ה SF .  האתלטיות שלו לא נדירה והוא הבין זאת כשיצא בגיל צעיר לאירופה ללא ניסיונות לשחק בליגות קיץ או בליגת הפיתוח . היכולת שלו לשים את הנקודות ברגע הנכון , לתת חסימה או לדפוק דאנק שיעיר את הקבוצה . הוא משחק העונה בקבוצת עמוסת האגו ( פארגו) והבעייות של מכבי .

מה מספרים המספרים?

סמית' מקום 5 במדד ה +/- עם 112 ורביעי במדד הנקודה לדקה.  . בחירת הזריקות של סמית טובה והוא קולע מעל 60% ל 2 בקריירה וכ 40% מהשלוש סביב 80% מהקו דווין מוסיף המון דברים למשחק שלא נספרים בסטיסטיקה , עבירות חכמות שעוצרות מתפרצות , סחיטת עבורות תוקף , מתן חסימות בהתקפה.

ראיון של דווין לאתר היורוליג בחודש שעבר

מה היתרון של דווין על הסמית'ים האחרים?

בכלום ! ועדיין הוא הבחירה שלי . אם לדונטה היה את האופי של דווין הוא היה שחקן NBA מוביל . במקום להתעסק בשטויות , בילויים וכו דווין מתעסק בכדורסל , הוא מקריב את גופו ולא מהסס לשחק גם אם הוא לא בריא ב 100% היתרון הגדול שלו הוא באופי החזק וביכולת מנטלית .דווין שחקן שמאחד קבוצה עם המהיגות השקטה שלו בעוד דונטה מפרק אותה בדרך לעוד דרינק בבר הקרוב.

קרייג הוא מפלצת בליגה הישראלית אבל בקנדנצייה הקודמת שלו הוא נחתך מירושלים בגלל סכסוך עם דרוקר. הוא שחקן ציר מושלם לליגה שלנו אבל לא יכול לתת יותר מזה ברמות הגבוהות של היורוליג ( היה על הכוונת של מכבי ) . שאלת השאלות לגביו האם היה מצליח בענק בקבוצה גדולה כפי שעושה בנס ציונה. יש לו נטייה להתקרנף ולדחוף את האף לכל פאנל NBA בערוץ הספורט ובכלל הוא מוחצן וחולה על התקשורת . חובת ההוכחה עליו . הסיכוי שאיזהשהוא מאמן יחתוך את דווין זהה לסיכוי שקרייג ודרוקר יחזרו לשתף פעולה .

בכל זאת היילייט סל שכולו דווין סמית'.

 

קרייג ילד שלי מוצלח / יונתן שגב  

קרייג סמית'- הקרנף הגיע לארץ הקודש אחרי 4 שנים בבוסטון קולג'. מי שמצלצל לו מוכר באוזן יודע, שמהקולג' הזה הגיעו טרייס רייס ומרקיז היינס וקרייג שלנו אף שיחק עם שניהם. כוכבי NBA גדולים לא יצאו מהתקופה שבה שיחק כשהשם הבולט ביותר הוא ג'ארד דאדלי החביב.

נחזור לסמית'. אז אחרי ארבע שנים בקולג' החליט להעמיד עצמו לדראפט 2006. הוא נבחר בסיבוב השני- במקום ה-36 ע"י הטימברוולבס של גארנט. אחרי עונת רוקי סולידית החליטו הטימברוולבס להעניק לו חוסה ארוך טווח. הוא עשה שם שלוש עונות סולידיות, כשבאחרונה הוא אף מגיע לממוצע דו ספרתי של נקודות וגם פותח ביותר משליש מהמשחקים. אחרי התקופה בעיר הקרה קרייג קיבל שדרוג ונשלח בטרייד L.A- הקליפרס. בקליפרס, הוא החל לא רע ונתן עונה ראשונה סולידית, שבמקרה גם הייתה שנת החוזה שלו. הוא הוכתם לעוד שנה בקליפרס האפורים (דאז) ואחרי התדרדרות בממוצעים עבר לפורטלנד. הוא המשיך להתדרדר בטרייל בלייזרס והחליט לעבור לאירופה.

התחנה הראשונה שלו הייתה ארץ הקודש. לא סתם ארץ הקודש, אלא בירתה.  אחרי שהוא רב עם שרון דרוקר שכל אחד מהשניים הוציא את רפשו בתקשורת, סמית' נחתך ומשם חתך לסין לעשות כמה ירוקים בקבוצת הונג קונג בולס. אחרי כן החליט סמית' לנסות את מזלו ב-D Leauge ואחרי שזה לא שיחק לו החליט לחזור ארצה לציון. הוא חתם עם נס ציונה לשנה אחת והחליט שהפעם הוא בא לשחק.

אז למה הוא הכי טוב בליגה?

בניגוד לשנה בירושלים, שבה הוא אמר את זה לתקשורת ולא סיפק הוכחות הפעם אפשר להגיד שכתוב על מצחו של קרייג 'פריינצ'ייס פלייר' בכתום זוהר. הוא השחקן הכי דומיננטי בליגה לדעתי ואף שחקן כמעט לא יכול לעצור אותו בפוסט. הוא גם מאד מגוון ועושה הרבה מאוד סלים גם בפיק-אנד-רול ויש לו חוש נהדר של סלי זבל. הבנתם, שהוא סקורר נהדר ולדעתי, הוא השחקן הטוב והמשפיע בליגה ואם היו מודדים WS בליגת העל שלנו, אני מאוד בספק שהוא לא היה ראשון.

מה מספרים המספרים?

המספרים, במקרה של קרייג לא משקרים. 22 נק' ו-26 נקודות מדד הם מספרים נהדרים בכל מסגרת שהיא. הוא מוביל את הליגה בפער גדול בנקודות, בפער גדול בנקודות מדד וגם בפער קטן באחוזים מהשדה. עוד קטגוריות בהן סמית' מוביל את הליגה הן זריקות מהעונשין, קליעות מהשתיים ובנקודות לדקת משחק. בקיצור, הסטטיסטיקה מראה בבירור שהוא הטוב בליגה.

מה היתרון של קרייג על הסמית'ים האחרים?

מידן, שכתב על דווין כבר ציין את העובדה שדווין הוא רול פלייר. אז קרייג הוא שחקן לבנות עליו את הקבוצה שלך. הוא סקורר טוב בהרבה משני הסמית'ים האחרים, הוא חזק יותר (בטוח מדווין), בניגוד לדונטה ודווין הוא שחקן שאתה יודע מה הוא יביא לך בכל ערב. רק במשחק אחד השנה הוא ירד מ-16 נק'. המעלה הכי גדולה שלו לדעתי שהיא יתרון על שני הסמית'ים האחרים היא יכולת סחיטת העבירות שלו. הוא מדביק לשומרים שלו בממוצע 6.8 (!) עבירות במשחק אחד וזה אומר שגם שהוא לא קולע הוא הולך לקו וזו מעלה שאין לסמית'ים האחרים (בטח לדווין).

עכשיו אתם מבינים למה סמית' יותר טוב מסמית' ומסמית'?

הקרנף מקרנף ב D ליג

 

דונטה ילד שלי מוצלח / יאיר זעפרני

לפני שנדבר על דונטה סמית', בואו נדבר על מוזיקה. השיר  "Piano man" , השיר שללא ספק הפך את בילי ג'ואל להיות מה שהוא היום, מספר את סיפורו של פנסתרן וירטואוז שמנגן למחייתו בבר של אנשים ממורמים שכל אחד מהם נושא בחובו את הסיפור האישי המדכא שלו. יש שם את הזקן שמתגעגע לימים טובים יותר, את איש העסקים שרק עסוק בהצלחה ואין לו זמן לחיות, את המלצרית שנמצאת שם רק כתחנת מעבר לקריירה אחרת ואת הברמן שמעדיף להיות במקום אחר אבל החיים שלו נתקעו.

או במילים אחרות – יש שם משל קלאסי על הדמויות בליגה הישראלית בכדורסל. קחו את הדמויות שמתוארות בשורות הקודמות ותחליפו אותן באפי בירנבוים, שמעון מזרחי, קאליף וייאט וליאור אליהו בהתאמה ופיצחתן את הDNA של הליגה שלנו. ומי הוא הפסנתרן הוירטואוז של הליגה שלנו? זה שבשיר נאמר עליו "it's me they've been comin' to see" ושאותו שואלים כולם – "Man, what are you doin' here?" – אז במקרה של הליגה שלנו גם כאן אין ספק – דונטה סמית'.

דונטה סמית', יליד 1983,  העביר את קריירת הקולג'ים במכללת דרום-מזרח אילינוי האלמונית, נבחר במקום ה-34 בדראפט, שיחק בשני חלקי עונות באטלנטה הוקס (61) ומשם הידרר לדי-ליג, בולגריה, סין, אוסטרליה, ונצואלה, פורטו ריקו ומקסיקו, הידועה בתור יצואנית הסמים הגדולה ביותר לארה"ב ויצואנית השחקנים הזרים הגדולה ביותר למכבי חיפה. ב-2012 נחת סמית' בארצנו הקטנטונת ומאז הוא כאן, תוך שהוא מעביר שתי עונות במדי הירוקים מהכרמל ואת העונה הנוכחית מבלה (או יותר נכון, מעביר בייסורים) במדי הפועל ירושלים. השלל הזמני שלו משלושת השנים הללו – אליפות אחת, סגנות קרובה לאליפות מאין כמותה, תואר שחקן העונה, מקום ראשון במדד, סגן מלך האסיסטים, סגן מלך החטיפות ושנתיים רצופות עם מקום בעשיריה הפותחת של קלעי הליגה.

אז למה הוא הכי טוב בליגה?

אך ורק בגלל היכולת שלו. כי שהוא עולה על המגרש במוד הנכון, הוא לא רואה אף אחד ממטר. לא את דווין, לא את קרייג ואפילו לא את ניצן חנוכי. על המגרש הוא יודע ומסוגל לעשות הכל –  הוא חוטף, הוא חוסם והוא נודניק בהגנה. הוא קולע, יוזם ומוסר בהתקפה. הוא יודע לקבל כדור בפיק אנד רול ולהטביע בחוזקה, הוא יודע לקחת את השומר שלו לסל עם הגב או עם הפנים, הוא יודע לקלוע שלשות ויודע להוביל מתפרצת. מה שזה לא יהיה במגרש הכדורסל – הוא יודע לעשות את זה. הוא פצצה של כישרון שרק מחכה למשחק הנכון להתפוצץ וכשה קורה, כמו למשל בגמר הליגה בשנה שעברה, אז אתם לא רוצים להיות הקבוצה בצד השני. אתם מוזמנים לשאול את דיויד בלאט.

מה מספרים המספרים?

אז בואו פשוט נביט על המספרים שלו מהעונה הקודמת: ב34.9  דקות  בממוצע למשחק קיבלה מכבי חיפה מדונטה סמית' 16.1 נק' ב55% אחוזים מה-2 ו33% אחוז מה-3, 7 ריב', 6.2 אס', 2.4 חטיפות וחצי חסימה. קצת לברון ג'יימס לעניים מצידו, אבל זה דונטה הוא יודע לעשות את הכל וברמה גבוהה מספיק. ואם תגידו שהשנה בהפועל ירושלים זה לא כ"כ הולך לו, אז בגדול אתם צודקים אבל משום מה יש לי תחושה שאם הייתם לוקחים את אלופת אירופה מכבי ת"א, לא זו המגומגמת של שנה שעברה אלא זו של פארקר, שאראס, וויצ'יץ' ושות', ומלבישים אותה במדי הפועל ירושלים הם כנראה היו מודחים בשלב המוקדם של היול"ב קאפ מול קבוצה מאוסטריה.

מה היתרון של דונטה על הסמית'ים האחרים?

איפה להתחיל… הוא פשוט השחקן הראשון שהייתם בוחרים לקבוצה שלכם אם הייתם יכולים. הוא שחקן שבשבילו אתם קונים כרטיס גם אם המשחק קורה באולם המסכן בהרצליה או בקופסל בנתניה. אז הוא לא ידפוק משחק כל ערב אבל תמיד יש סיכוי טוב שהוא הולך לעשות את השואו הבא או פשוט להתפוצץ על היריבה. הוא לא צפוי, הוא יותר מדי אפוי והוא תמורה מושלמת לכסף שלכם. עם דונטה לא משעמם לרגע והרי זה תכלית הכדורסל – קצת אקשן.כי אם דונטה בפורמה הכל אפשרי, כולל מכבי מובסת ב-30 הפרש.  אז תשננו את הסלוגן שיוביל את דונטה לשלטון – אם הליגה לא תחרותית – התשובה היא דונטה סמית'.  

ואם כל זה לא שיכנע אתכם, אז פשוט תביטו בסרטון הבא, הישר מגמר הליגה:

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. אחלה רעיון וביצוע בכתבה.
    חשבתי על מדד דירוג ליגות כדורסל בעולם ע"פ כמויות הסמית
    וזה אומר שהליגה הישראלית עם 4 סמית שווה שני שליש מהנ.ב.א. עם 6 סמית:
    , Greg
    , Ish
    , J.R.
    , Jason
    , Josh
    , Russ
    מעניין כמה יש בחיגות הסינית והטורקית…

  2. תודה על נהמאמר המשובח…
    נראה שהקרנף עושה צעדים כמעט כל פעם שהוא עם הכדור והמשרוקית של השופט לא מוציאה אפילו מנגינה של מארש….
    או שזה מוזר, או שאני טועה או שהגדילו את זה ל 2 וחצי.

    בכל מקרה גם אני הייתי לוקח את דאנטה
    ומסדר לו את הראש

  3. לוקח את דווין מבלי לחשוב פעמיים,נכון שדונטה הכי מוכשר אבל נכון לעכשיו בהפועל ירושלים זה נראה שהוא יותר הורס מאשר עוזר.אצל סמית זה בחיים לא יקרה

  4. שני הפוסטים האלה על הכדורסל הישראלי (למרות שאני בקושי יודע במה מדובר) עושים לי נחת בלב. הם חשובים ביותר לאתר הופס שלנו שהייתי רוצה שיהפוך ל-66% NBA ו-33% כדורסל ישראלי. 1% נשאיר לסקס עבור האשך. בינתיים אנחנו יותר 85% NBA ו-15% כדורסל הישראלי. שני הפוסטים של היום עושים 75% NBA ו-25% ישראל. הלוואי ונמשיך ככה!

  5. פוסט נפלא, שלושתכם משכנעים מאד
    ואני עם הינשוף, דווין משפיע מאד בצורה נסתרת
    קרייג ממש סוס מסתער,
    דונטה עושה גהנום לקבוצות האחרות,
    "הגהנום של דנטה" של ניטשה הוגה הדעות אם אני לא טועה.
    השלושה צודקים.
    אגב התמונה למעלה היא מהסרט מטריקס הנפלא
    3 סרטים כמו 3 היוצרים של הפוסט המשובח,
    שמספרת על שהעולם והמציאות שלנו היא ממש לא כמו
    שהיא נראית. יש שם אמת רוחנית מסוימת.
    למי שלא ראה רוצו לראות אפשר במחשב.

  6. דווין סמית. רול פלייר מושלם. בארצנו הקטנטונת לא מעריכים כאלה.
    הערך המוסף שלו עצום לעומת שחקן כישרוני ומוחצן.

  7. טור מצוין, כתוב ביד אומן. איזו אנלוגיה של זעפרני על שימון וליאור אליהו.
    דונטה הכי טוב ושימו לב מתקציר הגמר שאת רוב הנקודות עשה על דווין. . . אבל אני גם הייתי הולך על דווין כחוליה מרכזית לקבוצה של 4-5 שנים.

  8. מצד שני, איך דונטה יהיה השחקן הטוב בארץ, אם רק בקבוצתו יש שחקן שעדיף עליו?
    לא, אני לא מדבר על הלפרין – גם לא על אדם אריאל – מדובר בדרווין קיצ׳ן שהמשבר התחיל כשהוא נכפה לשחק על אף שברי המאמץ

        1. אני דווקא מחזיק מבריסי
          דרווין קיצן מוכשר וצריך להיות שחקן יורוליג
          המקפצה מראשון לפנאתינייקוס הייתה גדולה עליו
          אם ג'וליאן רייט אצלכם תהיה רגוע 🙂

  9. דווין הכי פחות מוכשר אין ספק בכלל
    דונטה צריך להיות שחקן אן בי איי ואני מדבר על שחקן רוטציה בכל קבוצה בליגה
    הוא אמר בראיון שיעדיף מקום עם משמעת אימונים נמוכה על חוזה גדול
    ראבק !
    לך דפוק דאנקים על גורטאט במקום להוריד צייסרים עם פולניות בברים בארץ הקודש

  10. ראשית כל הכבוד על הרעיון ויותר מכך על הביצוע. אחלה של פוסט. לעניין הייתי לוקח את דווין ראשון אבל כשחקן משלים בחמישיית יורוליג. אם אני בונה קבוצת ליגה ישראלית הייתי לוקח את קרייג. עם דונטה לא הייתי מסתדר ואכן הייתי בוחר את קיצן לפניו 9 מתוך 10 פעמים. לסיום – למכבי היה אחד בשם מייק מיצל לעונה אחת והוא ה sf הטוב ביותר ששיחק במכבי אי פעם יחד עם פארקר. את אלן אנדרסון לא הייתי בוחר לפני דווין סמית

    1. מיצל היה אדיר
      אם אני זוכר נכון הוא מת לפני כמה שנים
      מיצל היה אדיר עם הקרש סל . שוחרר ממכבי בגיל 36 והמשיך לשחק עוד 9 שנים !
      המאבקים שלו מול פרוויס שורט היו המשובחים ביותר שנראו בארץ

  11. יופי של רעיון וביצוע מצוין !
    אני עם כל הכבוד לדונטה הייתי הולך על דווין. מספיק לראות איך מכבי נראתה בלעדיו בשלוש השנים האחרונות כדי להבין מה הוא תורם ואיזו משמעות ומשקל יש לו בקבוצה. אולי הוא הכי פחות מוכשר ועם המספרים הכי פחות מרשימים, אבל הנוכחות שלו והיכולת המגוונת ומעל הכל ההבנה שלמה הקבוצה צריכה בכל משחק נתון הופכת אותו לבחירה העדיפה בעיני. מעבר לכך האופי ומוסר העבודה והבנת המשחק הגבוהים מבטיחים שחקן שאפשר תמיד לסמוך עליו.

    מיצ'ל ז"להיה אחד השחקנים המרשימים ששיחקו בארץ. שחקן גבוה עם יד רכה ואופי נהדר. היה סקורר גדול, והייתה לו קליעה כזו עם הקרש. גמר הפלייאוף בין מכבי להפועל ת"א עם שורט היה אחד המשובחים שהיו כאן, ונגמר ב2:3 למכבי אחרי מאבק גדול. נשבר לי הלב כשמכבי הפסידה לאסטודיאנטס באותה עונה, ומכבי שילמה מחיר של אובדן אליפות בעקבות השחרור הטיפשי של מיצ'ל.

    1. יש בהחלט דמיון. גם וילאמס היה כישרון עצום עם ניתור מדהים וקליעה רכה מכל טווח אבל הראש אוי הראש…
      בינתיים בירושלים שוקלים לשחרר את דונטה

  12. ראשית אני אוהד הפועל ירושלים.
    שלא במפתיע התעלמת מכמות האיבודים השערורייתית של דונטה…שלא לדבר על האפתיות על המגרש המתבטאת בזה שלפעמים לא בא לו לזרוק גם אם חופשי, בעייה קשה בקליעה מבחוץ, שהבנייה העקומה של הקבוצה מחדדת ולאוו דווקא באשמתו, אני מתכוון שכולם סביבו ללא יכולת קליעה מבחוץ שתוכל לרווח לו את המגרש, אליהו, ג׳ונס, קיצן המוגבל בקליעה, והלפרין שיום כן וחודשיים לא….
    לסיכום: הכי מוכשר דונטה, לוקח את דווין סמית שלי למצמץ.. לא סתם דונטה לא המליח להישאר בקבוצה אחת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט