גם הקונפרנס המזרחי וגם המערבי השתפרו/ יונתן שגב

הסתכלתם על הכותרת. נו? זה נראה לכם הגיוני רבותיי (וגבירותי???). הרי למדתי בשיעורי מתמטיקה בכיתה ח' (או ז'? אני לא זוכר) שכשמעבירים מספר כלשהו מצד לצד במשוואה, הוא יורד מצד אחד ועולה לצד שני ולכן לא יכול להיות שכשהעברתי צד מהמזרח למערב (רונדו, למשל) שניהם קיבלו +. קצת הסתבכתי- ככה זה במתמטיקה, מקווה שהבנתם. למזלנו, כדורסל הוא לא מתמטיקה (אלא אם כן קוראים לך דריל מורי) וזה אפשרי ששני הקונפרנסים השתפרו. אז איך? הרי שוב, מתמטית, לא יכול להיות שאחוזי הניצחון של המזרח עלו וגם אחוזי המערב. אסביר לכם את דעתי המנומקת.

בשנה שעברה בערך בתקופת הזמן הזו, שתי המובילות במזרח היו אינדיאנה ומיאמי (איך שגלגל מסתובב לו…) ומאחוריהן, בפער, היו שיקאגו וטורנטו. בצד השני של ארה"ב המירוץ היה די יחיד שאוקלהומה פתחה פער יפה על כולן והיחידה שהתקרבה אליה הייתה סאן אנטוניו. 9 מ-11 הקבוצות הראשונות היו מערביות. יכולנו, בשנה הקודמת לנחש את גמר המזרח בקלות כבר בקריסמס. למרות הפיתולים והמשבר הפסיכי של אינדיאנה, הגמר הצפוי קרה. גם במערב יכולנו לדעת פחות או יותר, מי יגיע לשלבים האחרונים. היה פער מאוד גדול בין הקבוצות הגדולות לקבוצות הבינוניות. השנה יש פער אפילו יותר גדול, אבל מה? יש יותר קבוצות גדולות. הרי מישהו מכם מוכן להמר שוושינגטון הנוכחית- מקום רביעי במזרח הייתה מפסידה למקום הרביעי דאז- הבולס? או ששיקאגו שנמצאת היום במקום השלישי במזרח הייתה מפסידה לרפאפטורס הנאיבים של השנה שעברה? המאזן של שיקאגו של השנה שעברה היה 27-25 באולסטאר והיא הייתה ממוקמת במקום הרביעי. ההואקס, במקום החמישי היה שלילי- 25-26. אתם יכולים לדמיין לעצמכם את הקאבלירס של לברון מסיימים עם מאזן שלילי? גם במערב נראה שיש יתרון השנה. יש לא פחות מ-4 קבוצות השנה שהן מעל 70%. בשנה שעברה? רק שתיים- אוקלהומה והספרס. כיום יש עשר קבוצות עם יותר מ-65%! בשנה שעברה? שבע. היו שלוש-עשרה קבוצות בעלות מאזן חיובי או שווה עד האולסטאר. היום? שבע-עשרה.

בכל שנה ושנה הליגה מתחלקת לארבע "דרגות". ככל שיש פערים יותר גדולים בין ה"דרגות" אנחנו נהנים יותר כי זה אומר שבתוך "קבוצות הדירוג" יש יותר מתח. הדרג הראשון הן הקונטנדריות- שיכולות לנצח את הקונפרנס שלהן: עד עתה השנה מדובר ב: אטלנטה, טורונטו, שיקאגו, וושינגטון וקליבלנד– כולן יכולות לנצח את המזרח.  ג"ס, פורטלנד, ממפיס, דאלאס, יוסטון, הקליפרס וס"א כולן יכולות לתת ריצה ולנצח, בכל זאת, את המערב. לא כך? אשמח שתפסלו את הקבוצות הללו אחת אחת. הדרג השני אלו הסוסים השחורים- השנה, אנחנו סובלים במחסור מהן בגלל כמות הקונטנדריות. במזרח מדובר במילווקי ובברוקלין– וגם הן מוטלות בספק משהו. במערב אין לנו כאלה בכלל. קבוצת הדרג השלישי הן הקבוצות שנאבקות על הכרטיס לפלייאוף. כאן אנו רואים את מיאמי, אינדיאנה, דטרויט ושארלוט, שגם אורלנדו יכולה לראות עצמה ככזו. במערב יש שתיים, אולי שלוש (בשביל זיו) קבוצות- פיניקס, ניו אורלינס וסקרמנטו. הדרג הרביעי, הוא קבוצות שעושות טנקינג- אלו שבכוונה ואלו שלא. במזרח (בסדר יורד- לפי כמות הפסדים) הניקס, פילדלפיה ובוסטון. במערב? דנבר, יוטה, הלייקרס ומיניסוטה. בגזרת הקבוצה הפצועה שיכולה להפתיעה- דבר שלא תמיד יש, אנחנו מקבלים את אוקלהומה סיטי- שיכולה להשתייך לכל אחת משלוש הקבוצות הראשונות. בשנה שעברה, בהפסקת האולסטאר, הייתי מחלק את הדרגים ככה:

ג'ורג'- ייחסר לפייסרס
פול ג'ורג'- בלעדיו, הפייסרס ירדו בשתי קבוצות דירוג.

 

 

 

איתם, הבולס הפכו מסוס שחור לקונדנטרית אמיתית.

קונדטריות – מיאמי, אינדיאנה, אוקלהומה סיטי, הקליפרס, ס"א ויוסטון

סוסים שחורים – טורונטו, שיקאגו, אטלנטה, וושינגטון, ברוקלין ופורטלנד (שהחלה בגרף הירידה) 

נאבקות על הפלייאוף –  שארלוט, דטרויט, ניו יורק, קליבלנד, ג"ס, פיניקס ודאלאס

עושות טנקינג- בוסטון, אורלנדו, פילדלפיה, מילווקי, מיניסוטה, דנבר, ניו אורלינס,יוטה, סקרמנטו והלייקרס.

פצועות- ממפיס

הדרגים האהובים עלינו, אוהדי הכדורסל התחרותי, הם 1 ו-3.  אם מוסיפים את אוקלהומה סיטי- 20 מ-30 קבוצות הליגה של השנה, לעומת 14 בשנה שעברה. הדרגים ובעיקר- 4, הם האלו שפחות מעניינים אותנו. השנה יש לנו שפע בלתי ייתואר בקבוצות שיש להן את כל הקופה לשחק עליה, כבר בעונה הסדירה. איך זה יכול להיות? כי הפערים בין הדרגים עצמם התרחבו ובתוך הדרגים הם הצטמצמו. לכן, כל משחק צמרת במערב או במזרח, נהפך לסופר מעניין. המאבק על הפלייאוף, במיוחד במערב, חם לפחות כמו בשנה שעברה, אם לא יותר. 

הנקודה העיקרית של הפוסט הזה הוא להראות שיש הרבה יותר משחקי צמרת מעניינים וכמעט בכל לילה יש משחק שאפשר להגדירו "על שש נקודות". למה זה? כי לשני שליש מקבוצות הליגה יש על מה לשחק.

כל הפוסט הזה הוא דעה אישית שלי בלבד, למרות שהוא נכתב מאוד בנחרצות.

 

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. מאמר מהנה!
    ניתוח מעניין של מאצ'אפים בין קבוצות הנמנות על דרגים 1 עד 4.
    מסכים שיש משחקים עם עניין, אבל העונה ארוכה מידי לא רק בגלל ריבוי משחקים חסרי עניין, אלא גם בגלל שהקבוצות עייפות ושחקנים נחלשים ונפצעים. משחק חשוב על מיקום 8 במערב יהיה מעניין וטוב יותר אם הקבוצות שתיהם תגענה בהרכב מלא ובכושר טוב, ולא אחרי back to back או פציעה של כוכב.

  2. הערפל יתפזר כמו בכל עונה לאחר פגרת האולסטאר
    המזרח השתפר כמו גם המערב אבל הפערים עדיין עצומים !
    על מנת שיהיה שינוי בליגה המזרח צריך להתחזק ובמקביל חייבת להיות ירידה במזרח .
    המרעננים הרשמים של המזרח הן טורנטו אטלנטה ומילווקי
    לא יעלה על הדעת שמיאמי עם מאזן 14 -19 עושה את הפלייאוף בעוד שOKC וניו אורלניס עם מאזן חיובי בחוץ

    היה מצב אבסורדי בעונה שעברה שרוב קבוצות המזרח היו עם מאזן שלילי ( נתון שהתאזן הודות לקיום משחקים בתוך הקונפרנס ולהחלשות של מיאמי את אינדיאנה לאחר פגרת האולסטאר)

  3. Excellent post. But note,in ANY season, at least 2/3 of the teams are playing for the playoffs. 16 out of the 30 ARE IN the playoffs, and at least two from each conference tried to be there but didn't make it. So 20 out of the 30, or two thirds

    1. זאת נקודה נכונה, אבל שכחת את הקבוצות שמבטיחות את מקומותיהן בפלייאוף, אבל אין להן לאן להתקדם והדוגמאות של השנה הן ברוקלין ומילווקי, שכמו הקבוצות שעושות טנקינג, אין להן על מה לשחק באמת. לפעמים יש יותר קבוצות כאלה ומה שטוב בשנה הזו, זה שאין כמעט כאלו.

  4. יונתן, הייתי מציע שתחזור לכיתה ז'. כי מה שפיספסת במתמטיקה זה כשצד אחר עולה הצד השני חייב לרדת זה כאשר הסכום של שני הצדדים שווה כי צד א' אינו עצמאי מצד ב'. כאן צד אחד חופשי לחלוטין מהצד השני.
    את העלייה המשמעותית של המזרח נראה אחרי האו סטארס, כפי שהבטחתי.

    1. יכול להיות שאני טועה ואין לי כוח להיכנס לוויכוח הזה ולהציג כאן מאה סוגים של משוואות. בכל מקרה אני אדע לאיזו כיתה אני צריך לחזור מחר כשאני אקבל את תוצאות המבחן שמילאתי ביום רביעי.
      בקשר להתחזקות המזרח, נחכה ונראה.

    2. לא נכון. הטיעון שלך מתבטל כאשר יש "דם חדש".
      כל שנה נכנסים לליגה שחקנים חדשים ויוצרים ותיקים, מה שאומר שהליגה בהחלט יכולה להתחזק בין שנה לשנה.
      קח את הדראפט האחרון שהיה מצויין, אין ספק שהוא יכול לחזק את הליגה ועל ידי כך גם המזרח וגם המערב יכולים להתחזק.

  5. אני לא חושב שהמזרח התחזק, אלא השוויוניות במזרח נובעת מירידתה של מיאמי מגדולתה והיחלשותה של אינדיאנה. נכון שטורנטו ו-וושינגטון התחזקו יחסית לשנה שעברה, אבל מיאמי הייתה הקבוצה השניה הטובה באנ בי אי ללא ספק שנה שעברה,ואילו השנה טורנטו למשל אם הייתה משחקת במערב הייתה בקושי בתמונת הפלייאוף, לדעתי.
    ואטלנטה קונטנדרית!??!?!?!?עם הסגל הזה אין לה מה לדבר על יותר מחצי גמר המזרח, בתסריט הכי הזוי הם בגמר המזרח, והסר דאגה מלבך זה לא יקרה!!

  6. יונתן – הייתה חוסך לעצמך הרבה טרחה לו לא הייתה מכניס לפה מזרח מערב שבאמת אין לזה שום קשר.

    מספר הנצחונות וההפסדים בכל שנה (על פני הליגה) הוא שווה. ההתפלגות שונה …

    לו הייתה אומר שיש יותר מועמדות לאליפות משנה שעברה זה היה מכניס את הטור לפרופרציות ראויות. ועדיין הייתי מתנגח בך על זה שבכל המזרח אין מועמדת אחת אמיתית שלא מנצחת את ארבעת משחקיה מתוך הבית ליצור ייתרון מלאכותי בטבלת הנצחונות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט