הגיע הזמן להפוך את טוני פרקר ל-'רול פלייר' / מנחם לס

שמתם לב שאנחנו כותבים ומדסקסים כמעט כל דבר שקורה ב-NBA מלבד פוסטים על הסן אנטוניו ספארס?
למה זה כך?
כי פעם סן אנטוניו היתה קבוצה משעממת אבל מצויינת. העונה היא הפכה לנגד עינינו לקבוצה משעממת ובינונית.
אני לא יודע שבתגובות יצוצו לי חכמולוגים מעכו, לוחמי הגטאות, ותל מונד ויכתבו בפעם האלף "זה תמיד ככה. הפלח תמיד נותן לקבוצתו לשחק בינוני בעונה הרגילה והכל תוך הכנה לפליאוף שם הם שוב יתחילו לפוצץ לכולם את הפנים?".
אני יודע.
מדינת ישראל היא מדינה חופשית ולכל אחד ישנה רשות להביע את דעתו, אז אני יודע מראש שחולי הפלח והספארס ייצאו פתאום מהחורים שלהם וינסו להסביר לנו, חסרי הדעת, שהכל עתה הוא חלק מהתכנית של הפלח. הוא יודע בדיוק מתי ללחוץ על הכפתורים, ועל איזה כפתורים ללחוץ. אז אני מציע לכל שפוטי הפלח שיאמינו לי כשאני אומר שהוא אינו קוסם. הוא מאמן מצויין? כן, אני מודה. אבל לאמן ב-NBA הוא לא ג'וב המצריך IQ של 150. כל מאמן טוב, רגיל, עם אוסף שחקנים נכון ינצח כמעט תמיד.
הפלח, טוב ככל שהוא, אינו יכול להוציא יש מאין, ובקולחוז יודעים זאת טוב יותר מבכל מקום אחר: אתה רוצה חלב טוב? הבא פרות דשנות. אתה רוצה סויה טובה? הבא גרעינים משובחים, פזר אותם על אדמה דשנה, והשקה אותם במים כפי שכתוב במדריכי הקיבוצים.
אז מה חסר היום לפלח שהיה לו בשנים האחרונות?

חסר לו טוני פרקר.

ואני תמיד הייתי ממעריציו הגדולים ביותר של טוני, ואולי אחד היחידים שכתה ללא הפסק שהוא הפוינט גארד הראשון מכולם בתריסר השנים האחרונות שהייתי בוחר לקבוצתי!

תמיד שמרתי את הדיעה הזאת לעצמי כי לא היו לי הוכחות שהדבר אמנם היה כך. אבל היום אני משוכנע שהמנוע שהכניס את כל הפיזאז לספארס בשנים האחרונות לא היה דנקן, ולא מאנו ג'ינובלי, ולא אף אחד אחר. ה-'זטץ' של הספארס תמיד היה טוני פרקר, שלדעתי בתריסר השנים האחרונות היה הפוינט גארד הטוב ביותר מכולם ב-NBA. היו פוינט גארדים עם סטטיסטיקות טובות ממנו, אבל לא היה אף פוינט גארד שעשה מקבוצתו מה שפרקר עשה מהספארס.
הוא היה הווינר שהביא להם אליפויות. הוא היה מסוכן ביותר בכניסותיו לסל. בקיצור ולעניין, הוא היה ה-SPARK שעשה מהספארס מה שהם היו.
עד תחילת העונה הזאת הוא תמיד היה טוב יותר, טוב פחות, אבל תמיד השחקן החשוב ביותר של הספארס יחד עם טים דנקן.
העונה הוא לפתע שקע-נפל, וכל המיוחדות שהיתה לו כל השנים נעלמה ואיננה, ואיתו שקעה כל הספארס. איש לא מרבה לדבר על נפילתה, ואין הרבה פניקה בקשר אליה בגלל שישנו דבר מעניין יותר לדסקס: לברון והנפילה של הקאבס. אבל בואו ניתן מבט בקבוצה האלופה הזאת, ובואו נהיה כנים: הספארס משחקת כדורסל בינוני ומטה, והיא לא נחשבת יותר למועמדת רצינית במערב.
הנפילה של הקאבס היא מסתורית ממש, אפילו ללא ורז'אנו. הנפילה של הספארס הוסברה בפציעות הרבות ולכן איש מאוהדיה לא ניכנס לפניקה. אבל זה הדבר: בגלל הפציעות הרבות בקבוצה, אנשים לא רואים טוב מספיק את הסיבה העיקרית לנפילה הגדולה – טוני פרקר.
אני משוכנע שכשהפצועים – ובעיקר קאווי לנארד – יחזרו יבוא שיפור במשחקה של הספארס, אבל השיפור לא יעלה אותה לראש הפירמידה יותר. אז החולשה של טוני פרקר תיראה שצבעים יותר בהירים וכולם יתחילו לדבר עליה. אני רוצה להקדים את כולם ולהצהיר שטוני פרקר אינו יותר שחקן שהספארס יכולה לסמוך עליו, ואולי הגיע הזמן להודות שהוא לא יכול לשמש יותר כשחקן חמישייה, ועל הפלח להחליט החלטה אמיצה ולהופכו לרול-פלייר.
אני יודע שלומר שטוני פרקר גמר ככוכב בליגה ובקבוצה נשמע ממש כ-SACRILEGIOUS.. איך, איך הדוק מעיז לומר דברים כאלה על טוני?

 

 

אז הוא לא היחידי שאני מדבר עליו ככה: על מאנו ג'ינובלי דברתי כך כבר מזמן: כמו טוני פרקר, גם הוא חייב להפוך ל-'רול פלייר'. היחידי מהשלישייה הגדולה שמגיע לו לעלות בחמישייה ולשחק דקות רציניות הוא טים דנקן, ואף איתו זוהי העונה האחרונה. את הירידה ביכולתו נראה עוד לפני סוף עונה זאת.
כמובן שאני מאשים את הפלח שלא דאג להחלפת משמרות רציני, וכל אלה שטוענים כאן 'עוד תראה! עוד תראה מה הגרוטאות הזקנות האלה יעשו בפלייאוף' ייפלו על פניהם.
מה שקרה עם טוני פרקר הוא דבר מדהים ביותר: העונה דיוק השלשות שלו הוא לא יאומן ממש – 71% מאחורי הקשת! וזה השחקן שלא יכול היה לקנות סל מהשלוש אם חייו היו תלויים בזה (ממוצע הקריירה שלו מה-3 הוא 32.2%).
אבל כל דבר אחר במשחקו ירד משמעותית, והקבוצה סובלת בגלל הדברים שירדו: אסיסטים…דיוק במסירות…איבודי כדור…חטיפות. עלייה משמעותית באיבודי כדור. הוא אף פעם לא היה ריבאונדר גדול, אבל העונה הוא כמעט אפס בריבאונדים. אבל מה שירד עוד יותר הוא דבר שאין להסביר במספרים: הוא איבד את השליטה הנפלאה שפעם היתה לו על כמעט כל שחקן אחר, ועל כמעט כל קבוצה יריבה. הוא היה עושה דברים נפלאים שנעלמו ואינם.
ה-WP (WIN PRODUCED) שלו – שהופך בהדרגה למשמעותי הרבה יותר מה-PER הוא מתחת הממוצע בין כל הפוינט גארדים בליגה (מס' 22), אבל הדבר המפחיד ביותר הוא זה:
ESPN’s on-court impact metric has Cory Joseph ranked a respectable 21st among all NBA point guards, with Tony Parker coming in at 75. The Spurs just aren’t playing as well when Parker is on the floor.
מה שזה אומר בשפה פשוטה הוא שהעונה הספארס גרועים מאד כשפרקר על הפארקט איתם

אני לא אומר שקורי ג'וזף או פאטי מילס הם שחקנים טובים יותר מטוני פרקר, אבל אני אומר שהקומבינציה של מילס האנרגטי שמביא עמו UP TEMPO GAME, וג'וזף המארגן טוב יותר את ההגנה ואת משחק המסירות של הספארס מאשר טוני, חייבים לקחת את מקומו כפוינט גארדים, וטוני יהיה המחליף על הספסל שיביא את המיוחדות שישנה רק לו, כרול פלייר.
משחק התנועה ללא כדור והמסירות המהירות של הספארס כמעט ולא קיים יותר עם טוני על הפרקט. יכול להיות שכשקאווי לינארד ודני גרין יחזרו במלוא כושרם, הדבר יעזור גם לטוני, אבל ביינתיים אין כל סימן לכך.
בינתיים כל מה שאנ י רואה במשחקי הספארס האחרונים הוא טוני פרקר שאיבד את מה שהיה לו, והפלח חייב למצוא את האומץ להושיבו על הספסל. לא לתמיד, אבל לפחות לתקופה מסויימת עד שיוכיח שאיתו הספארס מגדילים את מספר האסיסטם ומקטינים את מספר איבודי הכדור, דבר שקרה בדיוק ההיפך העונה עם פרקר על הפארקט.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. "יש לחשוב מחוץ לקופסא, ויש לחשוב מחוץ לקופסא ולגמור
    קופסה שחורה" – מילותיו האחרונות של טייס המטוס המלזי הראשון.

  2. זה תמיד ככה. הפלח תמיד נותן לקבוצתו לשחק בינוני בעונה הרגילה והכל תוך הכנה לפליאוף שם הם שוב יתחילו לפוצץ לכולם את הפנים!.

  3. מנחם טוני סיים את אחת השנים הקשות והגדולות ביותר של שחקן כדורסל. הוא שיחק בלי הפסקה ולקח אליפות נבא ואליפות עם נבחרת צרפת. הוא זכה בכל התארים כשחקן המוביל. צפוי שתהיה ירידה ברמה הבריאותית ובטח ברמת השובע למשחק. אבל
    אני מאמין שזה יחזור עם ההתקדמות של הליגה. טוני עוד לא אמר את המילה האחרונה הוא עדיין לא זקן !!

  4. אם כמו שכתבת, "העונה הוא לפתע שקע-נפל, וכל המיוחדות שהיתה לו כל השנים נעלמה ואיננה", אז מה התכוונת כשכתבת בסוף הפוסט,
    "טוני יהיה המחליף על הספסל שיביא את המיוחדות שישנה רק לו, כרול פלייר"???

    צריך להודות, פארקר סוס מת, צריך פשוט לחתוך אותו מהקבוצה! אולי לחכות לסוף העונה מתוך כבוד למה שתרם בעבר…

    ועכשיו ברצינות – הספרס שבעים. מנחם, אני מבין שכאדם בשנות ה-70 לחייו שלא איבד גרם של חיוניות (וחרמנות…) קשה לך להבין מה זה שובע 🙂 אבל זה מה שהם.

  5. זה מאוד נכון שאם לא היה את לברון לרדת עליו אז כולם היו עסוקים בירידה של הספרס.
    גם יכול להיות שפארקר עושה מעשה לברון ושומר כוחות לחצי השני. בכל זאת הוא לא כזה זקן.

  6. טוני פרקר הוא אחד השחקנים האנדרייטד שיש
    להבדיל מרכז כמו כריס פול שיצר סביבו איזהשהוא הייפ מטורף
    את הכסף סופרים במדרגות . פרקר עוד יחזור חד מתמיד
    ויש לו תכונה ששווה אתלטיות הוא פשוט שחקן חכם
    הספרס היא הקבוצה שאיש לא ירצה לפגוש במערב עם או בלי ביתיות

  7. לא מסכים.. הספרס עם פרקר העונה הם 7-14 ובלעדיו הם 7-6. סן אנטוניו אכן נראים שבעים ולא משכנעים העונה, אפשר לתרץ את זה בכך שפופ "לא שם על העונה הרגילה" (ראינו בעונה שעברה כמה הוא לא שם עליה..), אבל אין דרך לברוח מזה. כמו הקבוצה שלו, גם היכולת של פרקר לא בשיאה, אבל מכאן ועד להפוך אותו לשחקן ספסל? את השחקן הכי טוב של הקבוצה? אפשר לתת לו לפתוח על הספסל במשחקים מסויימים, אפשר לקצץ לו עוד קצת בדקות (לא שהשחקנים של סן אנטוניו צריכים קיצוץ דקות בד"כ) ואפשר לא לשנות כלום, כי כאשר הוא לא פצוע הספרס הם עדין בעילית המערב..

    החוסר אובייקטיביות שלך בפוסטים על ה"פלח" ועל סן אנטוניו נודפים כמו צחנה מלברון במשחק עם 2 הארכות

  8. הספרס היו תמיד יותר מסך חלקיה ולקחו אליפויות על בסיס חוזקת הרול פליירס שלה ויכולתם להכנס לשיטה. ככל שהשלישיה הזדקנה כך איכות הרול פליירס עלתה. טוני הוא רכז מנוע לא מכונה עצמאית אוטונומית כמו ראסל ווסטברוק. הוא לא הזדקן רק איבד מהסנכרון שלו עם שאר החלקים. זה ניתן לתיקון.
    דאנקן עוד לא בתפוקה מלאה ומאנו לא יציב. טוני היה פצוע וסחב פציעות. וכמובן כולם יותר מבינים את חשיבותו של קוואי. הספרס התחילו עונה קודמת גם חלש ותפסו תאוצה אחרי האול סטאר. מנחם הגישה שלך לספרס מעט סגורה. אם הם מצליחים זה מכיוון שהשחקנים טובים. הרי תפקיד המאמן לא כזה חשוב ולא דורש אינטילגנציה גבוהה. אם הם נכשלים זה אשמת המאמן שלא עשה חילופי משמרות ובכלל לא כזה מדהים כמו שחושבים.
    הספרס יכלו ללכת לבנייה חדשה אבל העדיפו צדק פואטי עם אותו הרכב. זה השיג להם אליפות! למה להחליף משמרות? כשהספרס בהרכב מלא ובכושר יראו חולשה אז שווה לדבר על שינוי.
    אתה באמת מאמין שקורי ג׳וסף הוא רכז פותח של קבוצת פלייאוף?
    אתה יודע טוב מכולם כמה קשה להשיג טבעת בליגה הזאת. בטח לקבוצה משוק יחסית קטן. קבוצה משוק הכי קטן שזכה באליפות. שנים ניסו לחטוף להם שחקנים להרכיב קבוצות כוכבים להתמודד איתם. אבל הם בשלהם ואתה תקוע עם שנאה למאמן הדגול שלהם.
    אגב אני בכלל לא אוהד את הספרס אבל למדתי להעריך מאוד את התופעה.

  9. שקורי ג'וזף קולע שלשה גם אמא שלו מופתעת. בלי קליעה וגם בלי מסירה ברמה גבוהה אין לו גם משחק פיקנרול אפקטיבי. מה שנשאר לו זה חדירה טובה, הגנה מעולה ואנרגיות, שזה בעברית פשוטה: רול פלייר.
    פטי מילס הוא כולו רול פלייר, אחד שנכנס להפציץ לכמה דקות בלי מצפון ובלי הכרה. לאורך זמן אי אפשר לסמוך על ההגנה שלו, יש לו בעיית סייז רצינית.
    אתה באמת מציע להעלות את פרקר אחרי אחד מהם? כן, כי ככה אתה, הזוי וחמוד, וככה אנחנו אוהבים אותך!

  10. אם יש משהו אוברייטד אצל הספארס זה היכולת של טוני פרקר בפלייאוף כשבדרך כלל זה לא מזכיר את אותו שחקן מהעונה הסדירה וגם מתורץ על ידי פציעות.
    גם בגמר מול ההיט טוני פרקר לא היה האיש שהציל את הספארס,ובכלל כשמגיע הפלייאוף הוא האחרון שייקח את הכדור או את האחריות של מי שהיה האמויפי בעונה הסדירה.
    מה שצריך להדאיג את הספארס זה הבריאות של שאר הפאזל ושהאמויפי האמיתי פצוע כבר יותר מידי משחקים.

  11. אנליזה מוטעת.
    אולי כדאי לתת לרועי ופדרו (להיכן נעלם?) לכתוב את מירב הפוסטים ולתת ללס לעלות פעם בשבוע מאמר מן בעבר?

  12. בלי להתווכח על תוכן הדברים:
    הגדר תכונה בולטת אצל מנחם לס – נחרצות. אין אפור בחיי הדוק, הכל שחור או לבן.

  13. איתמר מנחם כותב נהדר. אני קורא כתבות של אחרים ובארץ ובעולם. לרובם אין רבע מהנשמה והצבעוניות של מנחם. מנחם מרשה לעצמו דעות מקוריות שנסמכו, על עיניו הראות וכן נסמכות על נתונים. אני מקווה שלעולם לא יתלה את נעליו.
    אני גם לא מסכים לדבריו תמיד וכך נוצרים דיונים עלק מדעיים של כולם כאן על משהו שהוא לא מדע מוחלט ה NBA. כולם כאן מאמני ושחקני פנטזי שבטוחים שהאמת אצלם כולל אני. אבל רוב האנשים מבינים שהפנטזי הוא הכיף הטהור של ניהול והחלטות ללא שום נשיאת אחריות! במציאות החלטות החלטות שנראו מעוולות נכשלו וסיכונים אדירים הצליחו. הדיעה של הדוקטור גם אם אני ממש לא מסכים איתה היא לגיטימית ומקורית ותמיד יש סיכוי שיצחק על כולנו.

    1. מנחם באמת מגדולי הכותבים.
      הוא המציא שפה על ספורט שלא היה קיים בארץ.
      והוא סחב על גבי עטו עשרות קוראים אדוקים בחדשות הספורט, חדשות, מעריב, ידיעות וגם בדה-באזר.
      אבל כבר אין לא על מה לכתוב פרט לפרובוקציות. אז אולי הגיע הזמן להפכו לרול פלייר?

      1. איתמר, לפי הבנתי כולם מוזמנים לכתוב פה באתר שהוא פלורליסטי מעין כמוהו, כתיבתו לא באה על חשבונם של אחרים.

        לגבי הפרובוקציות, מסכים שזה נראה לפעמים מניפולטיבי על מנת
        לגרור תגובות כמו האתר שאסור לומר את שמו, ו וואלה זה לא לעניין,
        אבל וזה אבל גדול, זה תמיד מלווה בהומור ומודעות עצמית, אם
        הבן אדם רוצה להגיע לרמות הזייה שימי ריגריות, תן לו!

        1. אין לי בעיה,
          ואני מסכים איתך שיש לו הרבה הומור ומודעות עצמית (ליתר דיוק מודעות עצמית היא לא תכונתו הבולטת,להבדיל, כנות כן) הכל נכון עד לרגע שקופץ לו ה"מנחם".

          והתגובה שלי הייתה פראפרזה על תגובתו.

          כמובן שהוא עדיין עדיף על רב האחרים באתר זה ובכלל.

  14. נו באמת להטיל פצצות בלי שהעונה התחילה ועוד על שחקן פצוע
    זה כמו לכתוב על לברון שהגיע הזמן שיעלה כשחקן 6
    בקיצור מנחם דבר איתנו על הספארס אחרי האולסטאר ברייק
    תן לקוואי לחזור כמו שצריך ועל הדרך גם לספילטר שעדיין בשלבי שיקום
    לגבי פייטי מיילס הוא כבר בדרך לשם.
    אני יאמר לך מה הצרה האמיתית השנה,להבדיל מעונה קודמת
    במצב שהליגה נראת,גם בצורה משעממת ובינונית הספרס לוקחים
    משום שאין מי שיתן פייט ראוי (לצערי הרב).

  15. מנחם, אני לא אתפלא עם מה שאתה כתבת זה בדיוק מה שמבשל פופ במשחקים האחרונים. אולי זה מחוסק ברירה כי טוני היה לא כשיר ברוב החודש האחרון, אבל פופ בהחלט מבין את האפשרויות שיש לו.

  16. מנחם, אתה תמיד חושב שאתה יודע הכל.
    אתה רק כל הזמן בוחר לנסות ללמד ולהוכיח לכולם שאתה כזה תותח וגאון דרך טענות מפגרות וחסרות בסיס.

    פארקר עשה את השנה הכי גדולה בקריירה שלו, אחרי שלקח אליפות באנביאיי ואת אליפות אירופה שהוא היה בורג מרכזי בשני התארים.
    טבעי מאוד שתהיה ירידת מתח ופציעות – בדיוק מה שקורה לו ולכל סן אנטוניו (חוץ מדאנקן שהוא לא נגמר).

    נכון שהספארס לא נראים משהו, בטח לאור העונה המצוינת של קבוצות אחרות במערב (וגם במזרח, אם לומר את האמת) ולאור ההפסדים של הספארס לחלק גדול מקבוצות המערב.

    אני דווקא חושב שיש בכל זה גם יתרון. פארקר ולנארד החמיצו לא מעט משחקים ויש מצב שיחמיצו עוד עד סוף העונה, וזה מצוין אם הספארס רוצים ריצת פליאוף ארוכה. כבר בעונה שעברה פארקר החמיץ משחקים בפליאוף והיה בספק גדול לאחרים, כשבאלו ששיחק ניכר שהוא לא בשיאו והפציעה מציקה לו.

    מה שכן מדאיג הוא שדאנקן טוחן דקות, הוא אמנם משחק מדהים ומביא מספרים מצוינים. פופ בטח יתחיל לתת לו יותר מנוחות אחרי פגרת האולסטאר.

    איך קופמן תמיד אומר "ביתיות רלוונטית רק במשחק מספר 7".

    הספארס יכנסו לפליאוף וכמו תמיד, כמו שכולם יודעים, הם יביאו לשם רמה אחרת. כמה זה יספיק? את זה אנחנו נדע בפליאוף.
    אבל כן – הליגה השנה השתפרה ללא שום צל של ספק.
    קבוצות כמו גולדן סטייט, פורטלנד וגם ממפיס נראות ככאלה שיכולות להגיע לגמר המערב, וזה עוד בלי לדבר על דאלאס שהתחזקה ברונדו (ומשחק מטורף שלו נגד בוסטון), אוקלהומה שחוזרת לכושר ויוסטון שאולי תפתיע אם איכשהו תצליח לשלב את ג'וש סמית.

    בקיצור מנחם, אתה מפגין הרבה ידע, סימוכין וכו', רק שאתה מנסה להפגין עוד יותר ידע בזה שאתה מעלה דעות מופרכות ולא תמיד הגיוניות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט