מצבה הנוכחי של כל קבוצה (1)/איתי עזרא

בסדרה זו נדון במצבה של כל קבוצה על פי בתים. כל פעם נדון בבית אחד-היום בבית הפאסיפי. וללא כל הקדמה מיותרת נתחיל.

המאזנים נכונים ל-24.12, האנליזות ל-21.12.

לוס אנג'לס קליפרס (10-19, מקום חמישי במערב)- בעלת רוסטר מצויין שמכיל את אחד הרכזים הטובים בליגה, שני קלעים ברמה היסטורית ( רדיק וקרפורד) וכמובן את בלייק גריפין המעופף שכבר לא רק מעופף.
הקבוצה נמצאת במקום השישי במערב הפרוע עד מאוד עם פתיחה בינונית במסעון חוץ ואז רצף נצחונות שנגמר בהפסד לדנבר ההפכפכה.

מה יהיה בעתיד– בשביל הקליפרס אליפות היא הגבול. הפאזל כמעט מושלם והמפתח להשלמתו היא עמדת ה-SF הבעייתית, אולי הקליפרס תצליח לעשות טרייד על בארנס ואם לא, כנראה שבפלייאוף בכל זאת תצליח להגיע למינימום סיבוב שני. ברצוני לציין שהספסל של הקליפרס חזק ביותר מה שעוזר בעונה ארוכה כעונת ה-NBA.

גולדן סטייט ווריירס (4-23, מקום ראשון במערב)- מחזיקה באחד הצמדים החזקים בליגה הספלאש בראת'רס, בבוגוט האוסטרלי הנהדר, דייויד לי המצויין, בספייטס שנמצא בעונת פריצה ובספסל טוב. הקבוצה נמצאת במקום הראשון במערב ובליגה כולה. לקבוצה פתיחה חלומית עם רצף של 19 נצחונות שנגמר עם הפסד לממפיס המצויינת. ברצוני לציין את סטיב קאר המאמן הרוקי שנראה מתאים מאוד לקבוצה. גולדן סטייט היא הפייבורטית הראשית של הליגה (הכל תלוי בברכים השבירות של בוגט).
בעתיד– אני צופה ירידה קלה לצורך עליה גדולה בפלייאוף שתיגמר בסדרה חמה בגמר המערב.

לוס אנג'לס לייקרס (19-9, מקום 13 במערב)- אחת הקבוצות הגרועות בליגה עם אחד השחקנים הטובים בליגה. חוץ מקובי ברייאנט לקבוצה אין שחקן טוב אחד, כולם שם בינונים מינוס. פתחה את העונה עם הפתיחה הרעה בתולדותיה עם מאזן של 8-18, הקבוצה נמצאת במקום ה-13 במערב וכנראה לא תתקדם משם.
מה יהיה בעתיד– הקבוצה כנראה תרד אפילו יותר והתקווה היחידה היא שוק השחקנים החופשיים בקיץ.

פיניקס סאנס (14-16, מקום שמיני במערב)- אחת ממאכזבות העונה שמחזיקה את משולש הגארדים וחוץ מזה לא הרבה. בשנה שעברה פיניקס הייתה מרחק ניצחון אחד מהפלייאוף ועכשיו היא במקום העשירי. כמובן שזו רק תחילת העונה אבל ללא טרייד משמעותי אני לא רואה אותם מתקדמים,לא במערב מודל 2015.

בעתיד– כנראה תישאר במקום העשירי עם לא יותר ממאזן חצוי מה שמראה את חוזק המערב לעומת המזרח שם היא הייתה במקום השביעי. לדעתי הגבול הוא המקום השמיני, השתחלות לפלייאוף ואז תבוסה מהדהדת בסיבוב הראשון למוליכת המערב.

סקרמנטו קינגס (16-12, מקום 11 במערב)- קבוצה מפתיעה שנמצאת במקום ה-11 במערב הקשוח. היא מחזיקה באחד מהסנטרים הטובים בליגה אם לא הטוב בינהם, ברודי גיי שהוכיח שהוא לא רק פוטנציאל, בדארן כוליסון שמרכז את הקבוצה בצורה פנטסטית ואיך לא את מוביל הקבוצה הסופרסטאר הבלתי מעורער עומרי כספי הישראלי שלנו.

מה יהיה בעתיד– הקבוצה תעלה לפלייאוף ולא תגיע רחוק יותר מהסיבוב השני לא נגד פורטלנד,גולדן סטייט,ל.א קליפרס, וממפיס. הקבוצה כנראה תודח בסיבוב הראשון. (סליחה זיו תמיד יש את השנה הבאה).

אם אתם חושבים שכתבה על בית אחד בכל פעם היא קצרה מדי אוכל להוסיף בית כך שבכל כתבה יהיו שני בתים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מה מה מה? סקרמנטו בפלייאוף???
    כאילו הוצאת את אוקלהומה מהתמונה? וואו אפילו אוהדי סקרמנטו השרופים ביותר לא מעיזים לחלום על זה. ועוד סיבוב שני??? סקרמנטו????

      1. אוווץ'…
        אבל אם נהיה רציניים, התחזיות פה באמת קצת מוזרות –
        להגיד שגם פיניקס וגם סקרמנטו יצליחו להשתחל לפלייאוף?
        לא בלתי אפשרי, אבל זה כן אומר שOKC , ניו-אורלינס + אחת מ-7 המובילות יישארו מחוץ לפלייאוף על חשבון שתיהן.. טיפה מופרך, אי-אפשר להגיד שלא.
        מה שמצחיק שלכל קבוצה יש את מה שחסר לשנייה כדיי להוסיף את הגרוש ללירה –
        לסקרמנטו יש את הסנטר הדומיננטי שכל-כך חסר לפיניקס,
        ולפיניקס יש שלישיית גארדים אימתניים, כשבסקרמנטו אין אפילו גארד נורמלי אחד. (תזכירו לי למה הם ויתרו על תומאס???).

        1. בלדסו לסקרמנטו – כספי + ג'ייסון תומפסון + דריק וויליאמס לפיניקס
          עובר מבחינת שכר
          מה אומר?
          נראה לי מוצלח לשתי הקבוצות (בעיקר לסקרמנטו…).
          דרך אגב הוא לא הימר על הסאנס לפלייאוף (מה שלא הופך את ההימור על סקרמנטו עולה לפלייאוף להגיוני במיוחד וגם הקליפרס סביר להניח יפלו בסיבוב הראשון).

          1. טרייד חד צדדי לדעתי… בלדסאו תמורת חבורה של נגרים וכספי 😉
            ממש, אבל ממש לא שווה לפיניקס (אלא אם כן יש לסקרמנטו איזו בחירה…)

          2. צודק, הוא אמר שמקום 8 ולעוף בסיבוב ראשון זה הגבול..

            לגביי הטרייד שהצעת – לדעתי זה מה שנקרא more of the same, מהבחינה של פיניקס לפחות –
            תומפסון, וויליאמס וכספי לא יתרמו להם הרבה יותר ממה שעכשיו, לצורך העניין תורמים להם האחים מוריס.
            פיניקס צריכים ביג-מן אמיתי, כזה שיכול לשחק גם כפאוור אבל גם כסנטר, עם משחק פוסט איכותי וקליעה בטווח של מקסימום חצי מרחק. כל הגבוהים-לא גבוהים שקולעים גם שלשות..זה לא תורם להם כל-כך, ויש להם מספק כאלה.

  2. אבחון שגוי.
    1. קליפרס בינוניים וממש לא יהיו קרובים לאליפות, אם יעברו סיבו זה הישג.
    2. שכחת את אחד השחקנים הכי משמעותיים בגולדן סטייט, דריימונד גרין. שחקן שיכול להביא אליפות.
    3. אם ראית את הלייקרס ללא קובי הלילה אתה יודע שיש שם כמה שחקנים לא רעים. קובי כנראה יותר הורס מעוזר.
    4. פיניקס לדעתי יכנסו לפלייאוף ומעבר לגארדים יש את ג'ראלד גרין המצויין.
    5. הקינגס לא יהיו בפלייאוף במיוחד שהם כנראה יעשו טרייד על קוליסון תמורת דרון וויליאמס.

  3. פיניקס במקום השמיני כפי שכתבת בהתחלה ולא במקום העשירי כפי שכתבת אחרי זה. מצטרף לאפלטון: WTF? ס-ק-ר-מ-נ-ט-ו-? המקרה הכי טוב יהיה מקום 9-10 לדעתי, אבל סיבוב שני?!

  4. משהו קטן על הספסל של הקליפרס.
    כל החמישייה של הקליפרס בין ה-21 הראשונים בליגה במדד +/- ממוצע למשחק (פול עם 8.3, גריפין עם 7.4, גורדן 6.9, רדיק 6.7 ובארנס 6.6).
    קליפרס קולעים 106.8 וסופגים 101.3.
    הנתון הזה הוא נתון בעייתי ויכול להראות תמונה שיקרית אם מתייחסים רק אליו ועדיין, נדמה שהוא מראה שהספסל של הקליפרס אולי לא כ"כ חזק כמו שנראה…
    קרופורד היחידי עם חיובי (1.1)

  5. סקרמנטו הרסו כל טיפת סיכוי עם הפיטורים השטותיים, במקומם הייתי בונה כבר את שנה הבאה

    פיניקס יכולים לעלות לפליאוף אבל רק מהמקום ה8 , אולי שווה להם להפטר מאחד הגארדים תמורת מוזגוב?

    לגבי גולדן סטייט אני חושב שהם לקראת ירידה ביכולת , אני אישית לא מחזיק מבוגוט

    קליפרס יהיו חייבים טרייד לעמדה 3, שייתנו את בארנס ורדיק בתמורה לאיגי

    1. בוגוט מעולה, אבל נפצע כל הזמן. בעייתי.

      הטרייד שהצעת בהחלט מעניין, אבל לא נראה לי שגולדן סטייט הייתה מסכימה לחזק את הקליפרס.

    2. לגביי הטרייד המוצע –
      הבעיה העיקרית מבחינת הקליפרס היא שבמצב דברים כזה, קרופורד יעלה לחמישייה, ואז מי יעלה מהספסל?
      מבחינת הווריורס – רדיק יהווה תחליף קטלני לאחים ספלאש מהספסל, אבל הצורך העיקרי שלהם הוא סנטר מחליף טוב, שישכיח את ההיעדרויות של בוגוט.
      לכן אולי צריך לחשוב על טרייד משולש עם עוד קבוצה, נמושה כלשהי, שלא יהיה אכפת לה לקבל את החוזה של בארנס ואיזה כמה בחירות דראפט, ובתמורה לשלוח ביג-מן לווריורס, וגארד שיכול לשחק כשחקן שישי לקליפרס.
      למישהו יש רעיון לגביי קבוצה שכזאת?

      1. דטריוט ישמחו להעביר את אוגוסטין ומונרו.
        הא רגע, הם "פתרו" את בעיית הפקק בצבע כשחתכו את ג'וש סמית' בשביל כלום.
        איזה דפוקים יא אללה

  6. אני טוען כבר שנתיים שהבעייה הגדולה של הקליפרס היא מאמנה. הדוק הוא אוברייטד ברמות. יש לו פה גדול להצהרות, אבל תכליס על הפארקט הוא לא מאמן משחק טוב, מחליף החלפות תמהוניות, ואני לא רואה כל שיפור בקליפרס ש-'מן-טו-מן' היא טובה מכמעט כל קבוצה בליגה שלא קוראים לה ווריורס!

  7. תמונת הפלייאוף שלי:
    1.גולדן סטייט.
    2.מפפיס.
    3.פורטלנד.
    4.יוסטון.
    5.לוס אנג׳לס.
    6.דאלאס.
    7.ספרס.
    8.אוקלהומה/סקרמנטו.

    1. כתבת זאת כבר בתחילת העונה ולזכותך ייאמר שאתה עקבי בדעותיך, אבל בחייאת, אתה באמת, אבל באמת מאמין שסן אנטוניו לא תהיה בפלייאוף?

  8. תודה על הפוסט, לטעמי האורך מדוייק.
    לקליפרס יש שתי בעיות :
    1. גם אני חושב שהבעיה העיקרית היא המאמן. לא נראה לי שיש לו את זה והאליפות עם בוסטון הייתה תוצרת של שלישיית השחקנים יותר משלו.
    2. הריכוזיות בניהול המשחק של כריס פול מקלה על הקבוצות להתמודד אתם. זה קצת שבלוני מדי, וביום לא טוב של פול אין להם איך להוציא מים מהסלע.

  9. פריוויו מעמיין.
    אנחנו נחכה בשקיקה לסקירה דומה ערב פגרת האולסטאר. אז יהיה הזמן המתאים ביותר לערוך סיכומי אמצע הדרך.

  10. דוק מאמן טוב אבל לא מאמן על. בוסטון של 2008 למרות ששווקה כקבוצת התקפה בתחילה הפכה למכונת הגנה משומנת. מאמן ההגנה היה אחד בשם טום תיבידו. יאמר לזכותו שהגיע להשגים לא רעים עד 2011. הוא מקרין ביטחון ומאמין בשחקניו. הוא עשה כמה שינויים יפים במשחק של הקליפרס כמו היציאות של רדיק וקרופורד מחסימות נמוכות בוויק סייד. הוא זה שהזיז את בלייק להיי פוסט כפליימייקר משני שיכול להזרים כדורים פנימה או החוצה. הגנתית היא מתקשה בעיקר בעמדות 1-3. גמר מערב יהיה פנטסטי אבל ריאלית הם יוצאים סיבוב ראשון-שני
    לגבי הסאנס. עונה קודמת התחילה בפתיחה חזקה שהפתיעה את כולם. בחצי השני הקבוצה האטה כי יש לה מחסור גדול בכישרון. למדו אותה. היא מסוגלת להפתיע קבוצות עייפות או שלא סוגרות טוב את הקשת. אני מאמין שתסייים מקום 9-10.
    סקרמנטו קבוצה יותר טובה ממה שהמאזן מראה. טוב שנפטרו מתומאס. הוא הראה מספרים אך היה חור בהגנה בעמדה הכי קשה כיום בליגה. בנוסף החזיק בכדור זמן רב מדי ותקע התקפות. הבעיה של סקרמנטו זה משמעת וריכוז. הם מאבדים משחקים צמודים. בהגנה זה עוד יותר בולט. מסכים לגבי הצורך ברכז טוב שמשחק הגנה התקפה. רק שאין כזה פנוי כרגע…
    גלדן סטייט נראים מעולה ומאומנים טוב. האם הכדורסל שלהם מחזיק בסדרות? מוקדם לדעת. איך דיוויד לי ישתלב? והאם בוגט יהיה בפלייאוף? בקיצור מזל בריאות ומצ׳אפים.
    הלייקרס הם חברת שיווק שיש לה קבוצת כדורסל. מזכירים קמפיין פרסום (תן לי מישהו לשוק האסייתי אחד להספני תוסיף איזה מגה סלב לרייטינג…אין בעיה רק הסלב יביא את החבר שלו להיות הבמאי…סגור!)

    1. פששש, יפי של ניתוח!
      אני מסכים עם הנאמר. אם יש לך נושא שאתה מעוניין להרחיב עליו תכתוב ותשלח למנחם, רועי או מידן והם יפרסמו בשמך.

  11. לקליפרס יש את סגל השחקנים אולי הכי טוב בליגה וכמה שמות מאוד נוצצים אבל בפועל זה מעולם לא התחבר לכדי זה שיוכרו כקונטנדרית אמיתית.
    כשאני רואה משחק שלהם נראה שיש הרבה מדי אלתורים והסתמכות על יכולת אישית ויכולת קליעה של שחקנים, בעיקר גם הסתמכות על כריס פול ופחות דרך או שיטה (שזה תאורטית לא מה שציפו מריברס).

    לאותה קטגוריה של "אני קבוצה טובה אבל בהחלט לא קונטנדרית) אפשר גם להכניס את פורטלנד ויוסטון, אלא אם ג'וש סמית יוכיח לכל הסקפטיים שהם טעו).

    גולדן סטייט נראים מצוין, אבל עם הפציעה של בוגוט וההפסד לקליפרס עשויה עכשיו להיות ירידת מומנטום. גם הם אגב עוד לא הראו משהו בפליאוף, למרות שגם להם יש סגל מצוין ואת הרכז מספר 1 בליגה כרגע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט