הת'אנדר בפלייאוף? ובאיזה מקום? / מאת הגולש (הלא צעיר!) איתי קדם

האם הת'אנדר יעלו לפלייאוף ואם כן מאיזה מקום ?

( מאת איתי קדם, שמסתבר שהוא אינו צעיר כפי שחשבתי. פחות או יותר חצי מגילי שזה מתקרב לגיל העמידה…)

עד עכשיו :

דוראנט את ווסטברוק חזרו לפעול והת'אנדר התרוממו מתחתית המערב למרחק חצי משחק מהמקום השמיני. ואז הגיעו שני הפסדים וקרסול עקום אחד של דוראנט שקיררו אותם קלות. אין ויכוח שאם שני השחקנים האלו לא ישארו בריאים עד תום העונה הסיכוי של אוקלוהומה להעפיל לפלייאוף אפסי מינוס. אחרי 28 משחקים אוקלוהומה סופרת 15 הפסדים , 10 מתוכם בתוך הקונפרנס. היא רחוקה 9 משחקים מפורטלנד שמובילה את הבית הצפון מערבי ( מקום ראשון מבטיח פלייאוף מהמקום ה 4 ) ו 1.5 משחקים מניו אורלינס שתופסת את המקום השמיני והאחרון במערב הפרוע.

פציעות והלא נודע :

סוגיית הפציעות בליגה נטחנה עד דק בכל מקום אפשרי והיא הופכת כל דבר לאפשרי עבור כולם בכל רגע נתון – במיוחד עבור המתחרות על המקום האחרון במערב. מספיק שדיוויס בניו אורלינס יחמיץ 20 משחקים , או שדראגיץ' יגמור את העונה סופית , אפילו פציעה של פאריד או של שחקן נוסף בסקרמנטו יסיימו עבור הקבוצות האלו את המרוץ.

המתחרים הישירים :

נכון שזה לא הנתון הכי חשוב בהעפלה לפלייאוף אבל בעונה כזו צפופה וצמודה הכל יכול להיות. ההפסד אתמול לפליקנס סיבך את התמונה במעט בשביל הרעמים עוד קצת כי עכשיו הם בנחיתות במאזן הפנימי מול ניו אורלינס שעומד על 2-0 .  מול דנבר קיים שוויון 1-1, מול סקרמנטו דוארנט והחברים מסודרים עם  0-2 וגם על פיניקס הם מובילים 0-1 .

מה מחכה בעתיד המיידי :

המשחק הקרוב מול פורטלנד בבית משמעותי מאוד עבור הרעמים גם בקרב הישיר על ראשות הבית וגם כי בלייזרס כבר ניצחו העונה פעם אחת. נסיעה קצרה לסן אנטוניו ומשחק בקטובק מול שארלוט מיד אחכ יוצרים רצף של 3 משחקים שעלולים בהחלט  ללכת 0-3 או ההיפך… במצב של הפסדים נוספים נוצרת סיטואציה לא מוכרת ולא פשוטה מנטאלית לרעמים בה הם נמצאים במרדף תמידי , כל משחק חשוב ואסור לפספס שום משחק צמוד ככל שיהיה.

ניתוח משחקי ההמשך :

מתוך 54 המשחקים הנותרים של הקבוצה 19 בלבד הן מול קבוצות המזרח. שוב, בהנחה שכולם בריאים-

10 משחקים מול קבוצות המזרח הם בבית –  ( כולל טורונטו/שיקאגו/וושינגטון ואטלנטה שמגיעות ) הת'אנדר חייבים לקחת לפחות 8 מתוכם ואם ינצחו את כולם זה לא יפתיע אף אחד.

9 משחקי חוץ במזרח מתוכם 5 משחקים ברצף של שבוע אחד(!!) בחודש ינואר ובו ביקורים באורלנדו , מיאמי, וושינגטון, אטלנטה ומסיימים בקליבלנד – כאן כבר צפויים הפסדים ויותר מאחד בעיקר בגלל הרצף הקשה. 5 נצחונות מתוך משחקי החוץ זה יפה ובהחלט אפשרי.

עד כאן  הקבוצה צפויה ואמורה לנצח לפחות 13 מתוך המשחקים מול קבוצות המזרח ואם ינצחו 16-17 זה לא יפתיע אף אחד.

מה שמוביל אותנו למאזן של 26-29 נצחונות מתוך 47 משחקים.

הלאה

מול "נמושות" המערב נשארו 7 משחקים בלבד. 3 מפגשים עם מינסוטה , 2 עם הלייקרס ו 2 עם יוטה – הת'אנדר יסמנו ניצחונות מול כולן לא משנה אם מדובר בבית או בחוץ , אם מדובר במשחק בקטובק או לא. ריאלית – מאזן 1-6 יהיה הגיוני.

סיכום ביניים – 54 משחקים , צפי ל 32-35 נצחונות.

 

נשארנו עם 28 משחקים מול אריות המערב.

19 משחקים מול המדורגות כיום 1-7 ימלאו את טור ההפסדים של הת'אנדר וגם אם הם יכולים ביום נתון לנצח כל אחת בליגה זה לא יקרה בכל המשחקים. מאזן סביר של 10 נצחונות במשחקים האלו הוא ריאלי לחלוטין.

לפני הישורת האחרונה סיכום נתונים –

ניתחנו עד כה 73 משחקים , צפי ל – 42-45 ניצחונות!

 

9 משחקים מול המתחרות על המיקום האחרון יקבעו את העתיד של הת'אנדר , כל ניצחון במפגשים האלו הוא כמו ניצחון כפול ונותן בעצם יתרון כפול למנצחת שמתרחקת 2 משחקים מהיריבה שלה.

כדי לסיים במקום השמיני השנה צריך לפחות 46-48 ניצחונות כיוון שהקבוצות בתוך הקונפרנס "מורידות" אחת את השנייה במאזן הכולל .

ב 4+6 לפברואר במיני בקטובק יפגשו ניו אורלינס והת'אנדר לשני משחקים ברצף , אחד בבית ואחד בחוץ. אם הן עדיין יהיו צמודות יהיה מעניין מאוד לצפות בצמד המפגשים הזה.  מתוך 9 המשחקים מול היריבות שלה , 5 יהיו בבית ולכן אני נותן לת'אנדר לפחות 6 נצחונות .

סיום – 82 משחקים , צפי ל 48-51 נצחונות .

 

תחזית לסיכום :

מקום 8 במערב בהחלט בטווח נגיעה.

התחזית שלי כאן מסתמכת על ת'אנדר בריאה ועל לוח המשחקים עד לסיום העונה הרגילה. ניסיתי להיות ריאלי ולא לתת תחזית אופטימית או פסימית מדי. את דעתי הסובייקטיבית על יכולות העל של ווסטברוק גם מבחינת הכישרון וגם מבחינת התחרותיות הבעתי לא אחת ולכן אני צופה שאוקלהומה מסוגלת ויכולה לסיים במאזן טוב יותר מ 51 ניצחונות. במקרה כזה – יש לה סיכוי לטפס למקום 7-6 כי תמיד אחת המובילות יורדת ביכולת או בקצב הניצחונות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אל תשכח שאם אוק' עוברת את פורטלנד היא מסיימת במקום ה 4.
    ואנחנו מכירים את הצלילה הטבעית שלהם לקראת סוף העונה.
    אגב לא יצא לי להגיב כמה ליליארד הוא בן זונה של שחקן..
    אז הנה אני אומר.. עובדתית כנראה מדובר בשחקן הקלאץ הכי טוב בליגה.

    לגבי OKC, לדעתי יהיו בפלייאוף אך קשה לי להאמין שמעבר למקום ה 8.
    שאר הקבוצות חזקות מדי.
    ווריוס-אוק' זה משחק סיבוב ראשון על סף הפסיכוטי.

  2. אני עדיין מחזיק בדעתי על מקום תשיעי, OKC "בזבזו" את הגרלת פתיחת העונה שהביאה להם את המזרח ועכשיו נשאר להם את הקרבות במערב.

    מה שעוזר להחלטה שלי זה ההתחזקות הקטנה שבאה לניו אורלינס (כנראה המקום השמיני) לא רק בזכות דיוויס אלא בעיקר בזכות שיפור בסינרגייה שלהם, וטייריק אוונס האידיוט שפתאום משחק הרבה יותר מהר ובבטחון. עדיין יש לו מופעי פיגור אבל שהוא בפוקוס הסווינג של ניו אורלינס הוא בגרוב מטורף.

    בגלל האטרף במערב לא יהיה גרבץ' טיים במרץ אפריל.

    1. +1
      עידו, פעם ראשונה שאנחנו מסכימים פחות או יותר!
      נ.ב כפי שכתבתי כבר, יש לי תחושה רעה בקשר לברכיים של ראסל.

  3. עידו כנראה שלא ראית הרבה זמן משחקים של ניו אורלינס.
    נגמרה ההתלהבות של פתיחת העונה, טייריק משחק חצי פצוע, אוסטין ריברס מחרב להם את ההתקפות מהPG ביותר מדי דקות, ג'רו הולידיי כל יום קם על צד אחר וההתקפה שלהם בינונית מאוד, לא קרובה ללהספיק כדי להגיע לפלייאוף השנה.

    אם כבר פיניקס היא היחידה שיכולה לאיים על מקום 8 במערב(וגם כן סיכוייה לצלוח את המאבק נמוכים).

    אוקלהומה לא יסיימו מקום 8 תפסיקו לבלבל ת'מוח. לפני שבועיים החלטתם שהם במרחק של שניים-שלושה משחקים מלא להגיע לפליאוף ועכשיו מקום 9.

    מקום 6 בתסריט הכי גרוע, תרשמו ותנפקסו.

    1. צודק. גם אני חושב שיגיעו מינימום למקום השישי. אם הצ'יטה ודוראנט יהיו בריאים אז אפילו יותר גבוה וזאת מפני שהם ישחקו עם הסכין בין השיניים לעומת קבוצות אחרות שיעדיפו לשמור כוחות לקראת הפלייאוף (כן, גם במערב יורידו הילוך). מאזן של 14-15 נצחונות מול אריות המערב בכלל לא מופרך. תוסיפו רצפים גדולים של נצחונות מול החלשות וקצת מזל והרעמים מגיעים ליתרון ביתיות מהמקום הרביעי.
      אבל כדי שזה יקרה כאמור, צריכים להתחבר הרבה גורמים שלא תלויים רק בהם.

  4. זאת אפשרות סבירה כי יש פער משמעותי בין המובילים במערב לבין מקומות 7-8. כרגע מס'8 במערב יצטרך כ45 נצחונות כדי להעפיל לפלייאוף. כלומר הם יצטרכו לנצח 32 משחקים מתוך ה54.. זה קצת פחות מ60% ואם הם בריאים הם ינצחו גם 70%.

  5. יופי של פוסט!
    לדעתי השמינייה סגורה בהנחה שהפציעה של דוראנט לא משמעותית.
    אם עכשיו הם נמצאים במרחק פחות מ-2 משחקים מניו-אורלינס שעדיין לא עברה את המשבר שכל קבוצה, במיוחד הצעירות, עוברת במהלך העונה, אין הרבה סיכויים שניו-אורלינס יעמדו בקצב.
    סקרמנטו כבר מפגרים מאחור ודלקת קרום המוח של קאזינס, יחד עם ההחלפה התמוהה של מלון, כנראה גמרה להם את העונה.
    פיניקס נמצאים במצב טיפה בעייתי עם התלונות הבלתי פוסקות של איזאה תומאס שמתברר הכאב ראש לא קטן.
    בקיצור כל מה שאוקלהומה צריכים לעשות זה לנצח את המשחקים מול קבוצות חלשות מהם ולקחת כמה משחקים מהקבוצות החזקות והם בפלייאוף.
    בהנחה שהם בריאים במאי, אז גיים און. זה יהיה פלייאוף המערב הכי בלתי ניתן לחיזוי מאז ומעולם. רויאל ראמבל.

  6. הפער של התאנדר מהספרס הוא 4.5 משחקים ומה קליפרס הוא 5. לא ככ אמין שהם יעברו אותן.
    סביר להניח שהם יקחו מקום 8.

  7. מכיוון שאני לא אובייקטיבי אני לא רוצה לצאת בהצהרות בומבסטיות, אבל המקום בפלייאוף די מובטח. עם כל הכבוד לניו אורלינס ופיניקס, אוקלהומה כבר היו שם ויודעים מה צריך לעשות.
    לגבי עליה בדירוג מעבר למקום ה-8, זה אפשרי אבל קשה. אנחנו כבר רואים פציעות שמשפיעות על קבוצות אחרות-ממפיס בלי זיבו, פורטלנד בלי לופז. אני לא מודאג עד אפריל. שם כבר תתחיל המלחמה האמיתית.

    1. אני מסכים איתך.השאלה היא אחרת מה יקרה בפליאוף שהם יצטרכו לעבור 3 סדרות במערב ללא יתרון ביתיות וזה בנוסף שגם אם נצא ונאחל שהם יותר לא יסבלו מפציעות,עדיין המאמץ שהם ישקיעו רק בשביל להגיע לפליאוף או לנסות לשפר מיקום יגבה מהם מחיר יקר בפליאוף

      1. אוקלהומה לא ישקיעו יותר אנרגיות מכל הקבוצות האחרות במערב. גם ג"ס תשקיע מאמצים לא ליפול בדירוג. המאמץ שאוקלהומה תשקיע לטפס בדירוג שווה למאמץ הג"ס וממפיס ישקיעו כדי לא ליפול בדירוג.

      2. נניח שהם עברו את הפציעות המשמעותיות שלהם כבר העונה (למרות שאף פעם אין לדעת). אני חושב ש-OKC יכולה לגנוב מול כל קבוצה משחק חוץ או שניים על מנת להפוך את יתרון הביתיות.

  8. אוקלוהומה יהיו בפלייאוף, קשה לי להאמין שלא, ואם לא זאת תהיה הפתעה מבחינתי.
    יש 5 קבוצות שכביכול מתחרות עם OKC על הכרטיס האחרון, אבל לא מוכשרות כמוה עם 2 מ-5 השחקנים הכי טובים ב-NBA.
    ניו-אורלינס: אם כל הכבוד לדיוויס ולקו הקדמי שהוא ברמת פלייאוף, הקו האחורי פצוע מדי וגם לא טוב מדי בשביל פלייאוף.
    פיניקס: בדיוק הפוך, קו אחורי מוכשר (אם כי בעייתי, בכל זאת 3 רכזים שכל אחד רוצה דקות משמעותיות וכאב הראש רק יגדל). אבל פיניקס בעייתית מאוד בקו הקדמי הדי דליל ולא מוכשר מספיק.
    סקרמנטו: אני חושב שרק טרייד משמעותי שיתברר כמוצלח מאוד יכול להשאיר אותם בתמונה עד הסוף.
    דנבר: סגל רחב זה טוב יפה, אבל הם יותר מדי פצועים וחסרים כוכב משמעותי שיקח אותם גבוה יותר.

  9. אוקלהומה תהיה בפלייאוף, זה ברור. ולא משנה באיזה מקום, לא שווה להם להיהרג על המיקום המדויק כשגם בלי הביתיות הם יכולים לנצח כל קבוצה. יותר חשובות הפציעות. אני לא מקנא במי שיפגוש אותם בפלייאוף.

  10. הניתוח מצויין, ובהחלט מעורר דאגה מסוימת. אבל במערב לטעמי השנה, זה כמעט לא משנה באיזה מקום תגיע לפליי-אוף, העיקר שתגיע, ומשם אתה צריך להתעלות ולתת את הכל. לדעתי לכל שאר הקבוצות במערב יש סגל יותר מאוזן, ומאמן יותר טוב. אבל לאף קבוצה אין כאלו שני סופר סטארים. ונא לזכור, שלמרות שהם היו חסרים משחקים רבים, והם כידוע גם שחקני הגנה מעולים, הקבוצה נמצאת במקום 5 בליגה ביעילות הגנתית, והם בטופ 5 בעניין הזה זאת השנה השלישית. זאת אומרת שהקבוצה יודעת לעשות הגנה. בקיצור – הכל פתוח בפלייאוף, ולא משנה מאיזה מקום לדעתי.

  11. ניתוח מעולה, נהניתי לקרוא!

    לדעתי, אוקלהומה בריאה מנצחים יותר מ-10 משחקים מתוך 19 מול אריות המערב.
    בסופו של דבר, אם אנחנו באמת מניחים שדוראנט-את-ווסט נמצאים בכושר הרגיל שלהם, + העובדה שהם יעלו למשחקים האלה עם רעל בעיניים, הם בהחלט יכולים להגיע לאזור ה-14-13 ניצחונות. בסופו של דבר מטרה של כניסה לפלייאוף הוא יותר נעלה ממלחמות מיקום, ככה שאני בטוח שהמוטיבציה לניצחון, בכל מפגש כזה, תהיה גבוהה יותר אצל הרעמים, וזה מה שיכול לסדר להם, בסופו של דבר, את הכרטיס לפלייאוף.

    השאלה היחידה שצריכה להישאל, היא אם אריות המערב לא יהיו בעלות מוטיבציה לא פחות גבוהה לנצח את הרעמים, כדיי להשאיר אותם מחוץ לפלייאוף… קשה לי להאמין שזה גובר על המוטיבציה של הת'אנדר.

    בקיצור – כל עוד דוראנט מחלים מהפציעה בהקדם, ובכלל שאר הסגל נשאר גם כן בריא, הרעמים ללא ספק יכולים להתברג במקום 8 ואפילו 7 בלי בעיה.

  12. ב-11 המשחקים הבאים
    6 מול מובילות המערב
    2 מול מתמודדות למקום ה-8
    1 מול קבוצה מזרחית טובה מאוד
    ו-2 קלים על הנייר

  13. מסכים יסיימו מקום שמיני ורק אם דוראנט וראסל יהיו בריאים . אבל לא יעזור להם כלום. קבוצה שויתרה על שחקן כמו הארדן היא מקוללת ולא תגיע לשום מקום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט