סמית משוחרר – וירוויח יותר? / עומר מזיג

המאושר באדם

מסתבר שתחת הCBA החדש משתלם להיות משוחרר באמצע חוזה. הנה הקטע מהFAQ של לארי קון על שחקנים שיצאו מהווייברס:

 

If another team signs a player who has cleared waivers, the player's original team is allowed to reduce the amount of money it still owes the player (and lower their team salary) by a commensurate amount. This is called the right of set-off. This is true if the player signs withany professional team — it does not have to be an NBA team. The amount the original team gets to set off is limited to one-half the difference between the player's new salary and the minimum salary for a one-year veteran (if the player is a rookie, then the rookie minimum is used instead).

For example, suppose a fifth-year player is waived with one guaranteed season remaining on his contract for $5 million. If this player signs a $1 million contract with another team for the 2011-12 season, his original team gets to set off $1 million minus $762,195 (the minimum salary for a one-year veteran in 2011-12), divided by two, or $118,902. The team is still responsible for paying $4,881,098 of the original $5 million. Note that between his prior team and new team the player will earn a combined $5,881,098, which was more than he earned prior to being waived.

והנה ההסבר המתמטי (מזהיר – חופר מאוד) – סמית ירוויח 13.5 מהחוזה המקורי + x מהמשכורת החדשה, ומזה ירד חצי מההפרש בין המשכורת החדשה לשכר המינימום לשחקן שנה שנייה, שהוא קצת יותר מ0.8 מיליון דולר. זה אומר שהרווח שלו מסתכם ב:

13.5 + x – (0.5 * (x-0.8)) = 13.5 + x – (0.5x – 0.4) = 13.9 + 0.5x

תכלס, זה אומר שסמית מרוויח 400,000 דולר יותר מהמשכורת המקורית שלו + חצי מהמשכורת החדשה שהוא חותם עליה. זה גם מסביר למה, בניגוד למה שניתן לחשוב, עדיין יש לסמית אינטרס לחתום על חוזה גבוה יותר בקבוצתו החדשה. גם לדטרויט האינטרס זהה, ולפי החישוב היא מרוויחה דולר וחצי על כל דולר מעל המינימום בחוזה החדש של סמית.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. יש לך טעות.

    הסכום שיורד ממה שדטרויט משלמת לסמית, הוא חצי מההפרש בין המשכורת החדשה של סמית למשכורת מינימום של שחקן עם ותק שנה שהיא בערך 800 אלף דולר ולא 1.5 מיליון כמו שכתבת.

    החישוב הוא מאד פשוט –

    המשכורת החדשה של סמית
    מינוס
    סכום מינימום לשחקן עונה 2 (כ 816 אלף)
    לחלק ב 2.

    את התוצאה יש לחסר מהמשכורת החדשה של סמית, וזה מה שהוא ירוויח בנוסף ל 13.5 מיליון שלו.

    מי שממש חשוב לו לדעת כמה מזה דטרויט משלמת, יכול פשוט להוריד את אותה "תוצאה" מהמשכורת הקודמת (13.5 מיליון)

  2. לצורך הדוגמא –

    אם יוסטון מחתימים את סמית עבור החריגה הדו שנתית שלהם –
    2.077.000 מיליון

    הסכום שדטרויט תחסוך יהיה 2.077.000 מיליון, מינוס 816.000 לחלק ל 2 = בערך 630 אלף דולר, וה"תוספת" למשכורת הקודמת מבחינת סמית תהיה ההפרש בין הסכןמים = 1.44 מיליון בערך.

    בכל מקרה, החיסכון לדטרויט הוא מינימלי על גבול הסמלי, אלא אם כן סמית יוחתם על ידי קבוצה עם חריגה גדולה בהרבה או מקום מתחת לתקרת השכר – מה שנראה מאד מאד לא סביר כשבוחנים לאילו קבוצות יש אפשרות כזו.

    1. אני לא הרואה חשבון שלו. זה פשוט מעניין שיש מערכת כלכלית כלשהי שבה אדם יקבל יותר כסף בגלל העובדה שהוא היה רע מספיק כדי להיות משוחרר. חוץ מזה זה מעניין בגלל שזה מסביר למה שהוא לא פשוט יחתום על המינימום, כמו שכל אחד בעולם היה מציע לו לעשות.

  3. תכלס זה אומר שאף לא קבוצה לא התקרבה אליו עם מקל..

    מדובר כנראה בשחקן עם בחירת הזריקות הכי גרועה אי פעם.
    לא ברור לי למה הוא מתעקש לסרוק מבחוץ עם כאלה אחוזים.
    הכוח שלו נמצא בכניסה לסל.

    לא ברור לי איפה המקום שלו בקבוצה עם שאיפות לאליפות, אולי הקליפרס שחייבים לגלגל את הקוביות כי עם הסגל הזה הם לא הולכים לשום מקום.

    הערה לעומר מזיג,

    העלת אחלה נושא שלא בטוח כמה אנשים היו מודעים לעניין המתמטי שלו. (אני ביניהם מודה)

    1. עוד אפשר לדקדק הרבה יותר.
      יש עוד כל מיני דקויות שלא הוזכרו בפוסט או בתגובות, אבל זה כבר ממש ישעמם את רוב הגולשים.

  4. גם בגלל מה שציינת בפוסט, מה שודדי אמר (שליוסטון יש הכי הרבה להציע מהקבוצות הגדולות מבחינת שכר) יחד עם העובדה שהוא אמר שהוא ילך רק לקבוצה עם שאיפות אליפות וזה שהוא חבר ילדות של הווארד (הווארד היה הבסט מן בחתונה שלו), הסבירות הכי גבוהה שהוא יגיע ליוסטון. אולי רק סקרמנטו נותנת פייט אמיתי פה.
    אני אישית קצת חושש מזה.
    מבחינה מקצועית הוא מתאים אש, אבל העובדה שהוא חבר קרוב של הווארד יכולה לפגוע באיזון בחדר ההלבשה. הארדן הוא האיש ביוסטון. אם הווארד אוהב את זה, יש סימן שאלה גדול אבל זה המצב.
    כניסה של סמית' לתמונה יכולה ליצור מחנות בחדר הלבשה וזה מסוכן.
    עדיין- זה הימור ששווה לקחת ופה העבודה של מקהייל בכיבוי שריפות אגו תהיה חשובה מתמיד.

    1. הציוץ האחרון בנושא לפני שאמריקאים הלכו לישון מגבה אותך
      Adrian Wojnarowski
      Houston has strengthened its position as the frontrunner to sign Josh Smith, league sources tell Yahoo Sports.

  5. אחרי העומק בפנים שמראה יוסטון עם די-מו גם לבד וגם ביחד עם האווארד, זה נראה כאילו להזמין צרות להביא אותו. השאלה על מה יוסטון צריכה להשקיע את המרווח שיש לה כדי לעשות את הסגל המיטבי כדי להגיע הכי רחוק בפלייאוף היא השאלה המרכזית. מהרבה סיבות ברור שהוא ילך ליוסטון (רצה גבוה, חבר שלו, ויכולה להציע לו הכי הרבה) אם יוסטון תרצה. השאלה היא רק האם יוסטון תרצה.

  6. אני חושב שיוסטון נראים מצויין, אבל אסור להם להסתנוור מההצלחה כרגע.
    הם צריכים לחשוב פלייאוף, ולא בטוח שאפשר לוותר על שחקן עם יכולות כמו סמית כשהוא מגיע בכלום כסף וכשהמצב של טרנס רוס לא ברור.

    סימן השאלה היחיד הוא האם הוא מוכן לקבל את זה שלא בהכרח יהיו לו את הדקות והזריקות שהוא היה רוצה כדי לקבל חוזה חדש גדול בקיץ.
    וזה סימן שאלה גדול.

    1. לא מבין את יוסטון של השנה. הרבה מזה זה עניין של לו"ז, אבל זה פשוט הזוי איך הקבוצה הזאת כל כך מצליחה במערב המטורף של השנה עם כל כך הרבה פציעות. יכול להיות שהגישה פה באמת צריכה להיות "זה עובד לא לגעת"

  7. עכשיו מיאמי הודיעו שג'וש מקרוברטס גמר את העונה.

    הם יגישו בקשה לחריגת פציעה ועכשיו יוכלו לההציע לסמית קצת יותר כסף מיוסטון.

    בכלל, מבחינת שיפור תדמית וסיכוי טוב להשתלב ולשפר קבוצה – אני בכלל לא בטוח שמיאמי היא לא האופציה הכי טובה של סמית.

    אני רואה את זה כ 50/50 נכון לרגע זה בין מיאמי ליוסטון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט