חם מהתנור: ג'וש סמית' נחתך מהפיסטונס/רועי ויינברג

במהלך מפתיע, דטרויט פיסטונס (23-5) החליטו לשחרר את כוכבם, ג'וש סמית', מחוזהו. לסמית', שקולע העונה 13.1 נק' עם 7 ריב' ו-4.7 אס' למשחק, נותרו שנתיים בחוזה בשווי 26 מיליון דולר. חוזהו מובטח, והפיסטונס ישלמו לו עד שימצא קבוצה חדשה.

מאמן דטרויט והאחראי על פעילויות כדורסל במועדון, סטן ואן גנדי, אמר כי "הקבוצה שלנו לא פעלה היטב בשליש הראשון של העונה, ושינויים צריכים להתבצע בתנאים שלנו". הוא הוסיף כי הפיסטונס מעוניינת לפתח שחקניה הצעירים, וסמית' לא מסייע להם לעשות כך.

לאחר היומיים הקרובים, סמית' יוכל לחתום היכן שירצה. לא ידוע אילו קבוצות מעוניינות בו כרגע. דווח כי דטרויט ניסו להשיג טרייד על השחקן, אבל כל הקבוצות האחרות דרשו בחירת סיבוב ראשון יחד עם סמית'.

*

הקאבלירס יצרו קשר עם הגריזליס בקשר לזמינות של קוסטה קופוס בטרייד. העונה, קופוס קולע 4.4 נק' עם 4.1 ריב' למשחק ברבע שעה לערב אצל ממפיס, ונחשב לרים פרוטקטור (מגן טבעת, גוף הגנתי חשוב בצבע), מהטובים בליגה. השם של דיון וויטרס עלה במהלך המשא ומתן בין הצדדים כמועמד לטרייד.

*

כאשר שחקני אינדיאנה פייסרס נשאלו על ידי הנהלת הקבוצה האם לאנס סטפנסון צריך לחזור לאינדי, רוב שחקני הקבוצה השיבו בצורה זהה: "לא".

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 57 תגובות

      1. ב-48 השעות הקרובות , קבוצות עם מקום מתחת לתקרת השכר יכולות לקנות את החוזה שלו – אז סמית' ישחק אצל הקבוצה שתציע את הסכום הגבוהה ביותר, והפיסטונס ישלמו לו את יתרת החוזה. במידה ושום קבוצה תגיש הצעה, ג'וש סמית' יהפוך לשחקן חופשי. דטרויט ישלמו לו את מלוא החוזה, והוא יוכל לחתום לשחק היכן שהוא רוצה.

      2. אם סמית חותם בקבוצה חדשה, אז הוא לא מקבל את כל הכסף כתוספת למה שדטרויט חייבת לו.

        הפיסטונז מקבלים "הנחה" קטנה ברגע שהו חותם במקום אחר, והסכום שהם חייבים לו יורד אוטומטית בסכום מסויים (לא ממש רוצה להיכנס לנוסחאות).

        מה שבאמת חשוב לדעת זה שאלא אם כן סמית מקבל חוזה חדש יחסית גדול (מה שבדרך כלל לא יקרה באמצע עונה, אבל יכול לקרות אם לקבוצה יש חריגת פציעה גדולה כמו ללייקרס למשל, או אם קבוצה עדיין לא השתמשה במיד לבל אקספשן שלה) – ההפרש שירד מהסכום שדטרויט יכולה לשלם לו הוא שולי.

        לצורך העניין – אם סמית יחתום על חוזה מינימום מכאן ועד לסוף העונה, הסכום שדטרויט "תזוכה" בו יהיה בסביבות 350 אלף דולר…

        אם יחתום על ידי החריגה הדו שנתית של יוסטון (סכום יחסית גדול למה ששחקנים בדרך כלל מקבלים במצב כזה), דטרויט יחסכו בערך מיליון דולר…

        אז כך או כך, הסכום שדטרויט "תחסוך" הוא שולי, אבל צריך גם להבין שזה סכום שיורד מהרווחים של סמית שלא ירוויח 100% משתי המשכורות שלו (גם אם קרוב לזה – כן…).

    1. חס וחלילה…
      ראיתי אותו מספיק בדטרויטת הוא היה סיבה עיקרית לנפילות שלהם.
      הולך לבד, ראש בקיר והעיקר להעלות סטטיסטיקה אישית.
      בערך ההיפפך מכל מה שרואים בטורונטו בשנה+ האחרונה…

  1. וואו
    אני מניח שהאופציה הראשונה מבחינתו היא יוסטון, גם בגלל המאזן וגם בגלל חברו דוויט הווארד
    נחכה ונראה

  2. אם פטריוט משלמת לו עדיין שכר, אין ספק שהוא יהיה מוכן ללכת לקונטדרית בכלום כסף, לכן ניחוש שלי השלוש המובילות להחתים אותו הם יוסטון קליפרס קליבלנד וושינגטון

  3. יוסטון יכולה להתאים, אבל כרגע יש להם כימיה מעולה. יכול להיות שהוא יהפוך אותם לקונטנדרים, אבל יכול להיות שיוריד אותם למקום 7-8, סיכון גדול מדי (לא כמו רונדו, שהיה תפור לדאלאס).

    הקליפרס צריכים סמול פורוורד, והוא יכול לשחק סמול פורוורד, אבל זורק יותר מדי מרחוק, וההתקפה של הקליפרס תאפשר לו לעשות את זה. זה יפגע במשחק שלהם משמעותית.

    מה הייתם אומרים על פניקס? הם צריכים חיזוק בקו הקדמי, והוא יכול להתאים בתור פאוור פורוורד. גם לצד רכזים טובים (ולפניקס יש יותר מדי כאלו) הוא יכול לפרוח.

    אולי אינדיאנה יכולה להתאים

  4. מה שיקרה עכשיו מאוד פשוט:
    ביומיים הקרובים סמית יהיה ברשימת הוייברס. אם מישהי מרימה אותו(לא יקרה..), אז היא משלמת לו את החוזה הנוכחי שלו(40 מליון ל-3 שנים הקרובות).
    אחרי יומיים הוא שחקן חופשי, ודטרויט משלמת לו את ה-40 מליון. הוא יכול לחתום עם כל קבוצה והוא רק ירוויח מבחינה כספית.

  5. לא מבין את ההתרגשות, מבטיח לכם שהקבוצה שמחתימה אותו באותו רגע גם חותמת על טופס ויתור השתתפות בגמר כלשהו

    בסה"כ עוד קבוצה במזרח הולכת על טנקינג, לא ביג דיל.

  6. Wtf??
    דטרויט לא הצליחו להשיג עליו אפילו בחירת סיבוב שני???
    How low can you go??
    תכלס שחקן עם יכולות מעולות, אם יוסטון משיגים אותו במחיר סביר זה אדיר. במיוחד שהוא מבין שהוא בא בתור רול פלייר.
    יוסטון גם יכולים להציע יותר מהקליפרס ומדאלאס שיכולות להציע רק מינימום.
    ליוסטון יש את ה-BAE

  7. stupid move
    Why to cut him and not trade for him?
    His Contract value is around 28M for the next 2 yrs.
    A rock on the payroll
    What to expect from a team that signed Meeks on 20M$ contract…….
    The Future is Bright with V.Gandi on the wheel……

  8. אטלנטה. הוא יליד ג'ורג'יה ושם הוא היה הכי טוב. חוץ מזה הם שחקן מגמר מזרח וסמית יכול להתאים (למרות שיהרוס קצת את הריווח בקבוצה ששמה על זה דגש).

    וזה לא שחרור רגיל. זה stretch provision. מהזיכרון זה אומר שהם פורסים את החוזה שנשאר בשתי העונות הבאות ל5 עונות. זה אומר שיהיה להם על תקרה השכר 5.4 מיליון (13.5 לעונה * 2 חלקי 5) לכל אחת משתי העונות הבאות, ומהרגע הזה הם משלמים לו 5.4 מיליון לעוד 3 שנים בלי שזה נרשם מתחת לתקרה (מזכיר אמנסטי). זה בנוסף להעונה שהם חייבים עוד לשלם לו את מה שנשאר מהחוזה שלו

  9. אני לוקח אותו (את סמית') למיאמי IN A HEART BEAT!

    אצלי? סוף הניתוחים!!!

    (ב-8 בבוקר (לפני 5.5 שעות) היה לי מייג'ור ניתוח הרניה (11 ס"מ אורך חתך) שהיה כל כך גדול שהיו חייבים להכניס לי רשת. ב-10:45 כבר הייתי בבית.
    הזקנה הכינה לי מרק עוף מעולם אחר (לפי מתכונת של אמי))ומלבד קצת כאב אני טוב כמו חדש. עולם רפואה חדש ומהמם!

    שוב – הדביקו את החתך ונישלחתי הביתה.
    מותר לי הכל מלבד לנהוג (כי יישור הברך בעצירה היא התנועה היחידה האסורה) עד יום שני הבא.
    סקס? ר-ק אם אני על הגב. אני מסופק אם זה יקרה. לא נורא.

      1. שנון אתה ! בטח, תוסיף את מנחם כפצוע. הוא כבר מתחיל להזכיר את דרק רוז . . .
        איחולי החלמה מהירה וללא כאבים. אל תקרא כאן תגובות שלא תתפוצץ מצחוק.

  10. לכל קבוצה שתרצה להחתים אותו, אני ממליץ להכניס סעיף בחוזה שמגביל לו את מספר השלשות למשחק (שלשה אחת למשחק נשמע סביר)

  11. אם בסוף הוא מגיע ליוסטון או לקליפרס, אז לא רק שהמערב התחיל כקונפרנס חזק בצורה מטורפת, אלא שעכשיו תוך שבוע קבוצות פלייאוף במערב הוסיפו את רונדו וסמית מהמזרח…

    בסוף אפילו מנחם יוכל לראות פה איזו מגמה.

    טוב, סתם סתם.

  12. קצת קשה לי לחשוב, בתור אוהד יוסטון, את הצורך של הקבוצה בבחור.. הנוכחות שלו לבטח תהיה מיותרת כשג׳ונס יחזור מפציעה.. או שאולי החתמה שלו תתרום לביצוע טרייד עתידי שישלח את ג׳ונס ובחירת דראפט לסאנס תמורת דראגיץ׳?
    לכו תדעו מה עובר למורי בראש..

    ברמה האישית של סמית׳ כשחקן, לדעתי מועמדות אידיאליות עבורו הן וושינגטון או מיאמי – הן זקוקות לשחקן כמוהו, בדומה ליוסטון ודאלאז גם הן קבוצות פלייאוף, ואם הוא יבחר בוויזארדס אפילו יהיה לו צ׳אנס לטעום משלבי פלייאוף מתקדמים, ערובה שלא קיימת במערב הרצחני, בה כל מץ׳-אפ עלול להיות לרעתה של הקבוצה ה״כביכול״ עדיפה יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט