סיקור משחקי יום שבת/יונתן שגב

שלום לכולם. מכיוון שאין לי היום את הדבר הרע והנורא שקוראים לו בית ספר, יש לי זמן לעשות את הסיקור יותר מקצועי. זה לא אומר שאפסיק עם בדיחות פילדלפיה (והניקס והלייקרס לפי הסדר הזה), אבל אנסה להוריד את שגיאות הכתיב, ההקלדה והדילוג במילים.

בכל מקרה היו לנו היום שבעה משחקים. במשחק המוקדם הסאנס עמדה באחת המשימות הקשות ביותר- לנצח את הניקס ולא סתם לנצח, אלא לנצח את הניקס בגארדן. פורטלנד סיפקה הצהרה עם משחק מחשמל ונטרלה לגמרי את הגבה בדרך ל-30 הפרש קח  4. שארלוט פירקה את יוטה ללא סטיבנסון (רמז?), למרות (או בעצם בגלל) שג'ו אינגלס מיודענו היה במקום השני בצבירת הנקודות ביוטה. אטלנטה אספה עוד נצחון מרשים, הפעם נגד יוסטון ביוסטון. רונדו ערך את הופעת הבכורה שלו במאבריקס שנעזרו ב-38 נקודות של אליס בכדי לנצחק בדוחק את הספרס ללא דאנקן, מנו, פארקר, קוואי וספליטר. משחק שיופיע במדורר הסטטיסטיקות של דור בשבוע הבא הוא הנצחון של הנאגטס, בדנבר, 76-73. הקליפרס ניצחו את הבאקס במשחק צמוד.

 

ניו יורק ניקס (24-5) 90 – פיניקס סאנס (14-14) 99

המשחק נפתח בריצת 15-4 לפיניקס כשבלדסו חוטף כדור ומסיים בדאנק. הניקס חזרו לאט לאט לעניינים והמשחק לא הגיע ליותר משבע הפרש במשך כל המחצית הראשונה, שנגמרה בריצת 12-4 לניקס. המשחק המשיך להיות צמוד ואף קבוצה לא הגיעה להפרש דו ספרתי גם במחצית השנייה. פיניקס סיימו את המשחק עם רבע רביעי מצויין של 32-22. הניקס, כרגיל שומטים ניצחון שהיה להם בידיים והטיימינג של הפוסט של מנחם לא יכול היה להיות טוב יותר.

 

בלדסו היה רחוק רק שבעה אסיסטים/ חטיפות מלהגיע לטריפל דאבל עם 25 נקודות ו-10 ריבאונדים, המוריסים (אם הם מתחלקים בכסף, הם מתחלקים בסטטיסטיקה) קלעו ביחד 28 נקודות, איזייה תומאס הוסיף 22 מהספסל והחוליה החלשה במבנה הרכזים היה דראגיץ' עם 10 בלבד. בניקס מלו הוסיף ל-11 ריבאונדים 25 נקודות (גם הוא היה רחוק רק שבעה אסיסטים/חטיפות מטריפל דאבל), קולדרון הוסיף 21 כולל 5 מ-6 מדאון טאון וטים הארדווי הבן הוסיף 16 משלו.

 

ניו אורלינס פליקאנס (13-13) 88 – פורטלנד טרייל בלייזרס (6-22) 114

וואו איזה בלאו-אוט. כבר ברגע הראשון, או יותר נכון ברבע הראשון, היה ברור לאן המשחק הזה הולך עם  32-17 מוחץ. הפליקאנס פשוט החטיאו קרש סל אחרי קרש סל והוסיפו חטא על פשע וגם דאנקים לא נכנסו. הרבע השני נגמר רק 3 הפרש לבלייזרס. עכשיו הוסיפו לזה את ה-15 ממקודם ותקבלו מחצית ראשונה של 18 הפרש- 62-44 . זה הפרש קצת שביר נכון? לא נורא, אולדריג' ייתקן. הפורוורד הנפלא סיים עם 8 נקודות ברבע, אבל בעיקר עם כמה סלים מדהימים (בשכונה אנחנו קוראים להם "פוקסים"), שנראו כמו שיעור לדיוויס הצעיר. ברבע הרביעי הכוכבים נחו, שחקני הספסל ניפחו קצת סטטיסטיקות, שימי ריגר המשיך לצחוק מהבדיחות של עצמו, בקיצור- הכל התנהל על מי מנוחות.

 

בצד המביס אולדריג' קולע 27 נקודות וקוטף 12 אשכוליות (גם שלוש חטיפות ושתי חסימות היו לו) לילארד בערב רגוע של 17 נקודות ו-7 אסיסטים  וקיימן מוסיף 16 מהספסל באחוזים מעולים (80%). בצד המובס אוסטין ריברס קולע 21 (11 מ-12 מהעונשין), ריאן אנדרסון עם 16 ואלכסיס אג'ינסה מוסיף 10 ו-13 ריבאונד. מי חסר? נכון, דיוויס. ערב עלוב של 7 נקודות ב-3 מ-14 מהשדה היה לפורוורד/סנטר, אך לפחות הוא חסם חמש פעמים.

שארלוט הורנטס (19-8) 104 – יוטה ג'אז (8-20) 86

בלאו אוט נוסף. סוף סוף הקבוצה של ג'ורדן הראתה ניצוצות. הם היו אגרסייבים לאורך כל המשחק וסיימו את המחצית הראשונה בתוצאה 52-39. ההפרש נשמר על 10 במקרים היותר טובים (ליוטה) עד 25 במקרים הפחות טובים. החדשות הפחות שמחות של הלילה הן שאל ג'פרסון מצטרף ללאנס סטפנסון במחלקת הפצועים של ההורנטס. עדיין לא ידוע לגבי הראשון, אבל השני ייעדר עד כריסמס (ואולי טוב שכך).

את הקבוצה הבייתית והמנצחת הוביל קמבה ווקר עם 20 ו-6 אסיסטים ו-4 חטיפות, ג'פרסון הוסיף דאבל דאבל של 19 נק' ו-10 ריב' ב-26 דקות בלבד, הנדרסון הוסיף 17 באחוזים טובים (8 ל-12) וקיד גיל קריסט הוסיף 13 נק', 11 ריב' ו-3 חס'. את המורמונים הוביל גורדון היוורד עם 14, ג'ו אינגלס ודריק פייבורס הוסיפו 13 כל אחד, אלק ברקס ורודי גובר הוסיפו 11 כשהאחרון מוסיף גם 12 ריבאונדים וברק נתן 10 משלו.

 

יוסטון רוקטס (7-19) 97 – אטלנטה הוקס (7-19) 104

ההוקס, ששיחקו ללא ג'ף טיג פתחו את המשחק מצויין כשהם מניעים את הכדור ללא הפסק וירדו למחצית ביתרון מוצדק של 12- 52-40. ברבע השלישי יוסטון הידקה את ההתקפה ועם כמה מסירות נהדרות של ג'יימס הארדן הקבוצות נכנסו לרבע האחרון בשיוויון 74. ריצת 10-3 של ההוקס כ-3 דקות לסיום סגרה משחק טוב וקצבי, למרות חסרונו של הרכז הדינאמי של ההוקס.

באטלנטה קורבר הוביל עם 22, הורפורד ומילסאף הוסיפו 14 ושלוש חסימות כ"א- כשהראשון מוסיף גם שמונה ריב'. דמארה קרול נתן 13 משלו. ביוסטון, הווארד קולע 19 ולוקח 11 כדורים חוזרים, הארדן עם 18 ו- 14 בונבונים, בברלי וטרי מוסיפים 14 כל אחד ואריזה 13.

 

דאלאס מאבריקס (20-8) 99 – סאן אנטוניו ספרס (11-17) 93

איזו התרגשות הייתה בדאלאס! רונדו, רכז אולסטאר ואלוף ה-NBA ב-2008 נחת בעיר. לא סתם נחת, אלא גם שיחק. ילדים קנו חולצות שלו בבוסטון והדביקו על זה את הכיתוב :"Dallas" כל אסיסט שלו לווה במחיאות כפיים רועמות וסל? זה בכלל היה טירוף- בקיצור קבלת פנים חמה. הספרס שיחקו בהרכב סופר חסר ללא  אף שחקן מהחמישייה הרגילה שלהם וגם ללא ג'ינובילי. למרות כל זאת הם עלו ליתרון והמחצית הסתיימה בתוצאה 47-42 לבחורים בשחור (לפעמים אפור גם). ברבע השלישי היתרון קצת צומצם והקבוצות נכנסו לרבע המכריע ב- 77-75 לספרס. הרבע הרביעי היה שייך לאיש אחד בלבד: מונטה אליס. הגארד הלא צעיר כל כך ולא זקן כל כך הפציץ שמונה עשרה נקודות ברבע כולל 9 בשלוש הדקות האחרונות וזה בעצם נעל את המשחק. הצלם החליט לעשות קלוזאפ לגרג פופביץ' בערך בזמן הזה והווה אומר לכם שאני, או אף אחד מאיתנו לא היה שמח להיות שחקן של סאן אנטוניו באותו הזמן.

 

מונטה הוסיף לשמונה עשרה שהיו לו ברבע האחרון עוד עשרים בדרך לשיא עונתי של 38 נקודות (5 מ-6 משלוש, 4 חטיפות). פארסונס הוסיף 16 עם 11 ריבאונדים, נוביצקי בערב חלש והאריס בערב שיא קלעו 13 כ"א. גיבור הערב? הוא קלע 6 נק' עם 7 ריב' ו-9 אס'. בסאן אנטוניו בלינאלי קלע 21 ביינס היה טוב עם 16 ו-11 ריבאונדים קורי ג'וסף ומאט בונר הוסיפו 14 כל אחד כשהאחרון זורק רק ארבע זריקות מהשדה והרוקי- קייל אנדרסון, הוסיף 11 משלו.

דנבר נאגטס (15-12) 76 – אינדיאנה פייסרס (19-8) 73

לא רבותיי, אתם לא טועים ואין לכם בעיית ראיה (אולי לחלקכם כן, אני לא מתחייב) 76-73! זאת הייתה התוצאה שתי הקבוצות הצחינו (למוטי!, למרות שאני לא בטוח שזה עוזר) את הפרקט עם 36% מהשדה לדנבר ו-31% לאינדיאנה, 12.5% לדנבר מקו השלוש לעומת 30% של אינדיאנה ואפילו מהקו שתי הקבוצות היו סבירות עם 70% ו-73% בהתאמה. השיא היה ברבע השני כששתי הקבוצות קלעו (ביחד!) 31 נקודות והחטיאו את כל שמונה השלשות שהן לקחו. הספסל של הנאגטס סיפק את רוב הנקודות שלהם שהחמישייה קולעת 37 עלובות. המשחק הוכרע גם בעזרת הספסל וגם בעזרת הצמד לאוסון&פריד שהכריע בקלאץ'. הפייסרס רושמים 6 הפסדים רצופים מחוץ לביתם ויחזרו ממשחק היורוליג הזה מאוכזבים- כמו גם כל מי שנכח באולם- לא משנה איזו קבוצה הוא אוהד.

גלינארי היה צדיק בסדום עם 19 נקודות. לאוסון הוסיף 15 ו-10 אסיסטים ורובינסון קלע 10 משלו.  במשחק כזה, עם אחוזים כאלו- יש הרבה ריבאונדים. מי שאסף אותם הוא טימופיי מוזגוב עם 15 וחמש חסימות בנוסף על 6 נקודות. ארון אפללו הוסיף 9 (ריבאונדים). המסריחים (מצחינים) הראשיים היו ווילסון צ'אנדלר וקנת' פאריד שקלעו ביחד כמו גל מקל בכל התקופה שלו בניו אורלינס- 3 ל-20, למרות  זאת שני הסלים של פאריד היו הסלים החשובים במשחק. בפייסרס דיוויד ווסט קלע 19 נק' וקלט 10 ריבאונדים  סי ג'יי מיילס הוסיף 16 באחוזים רעים (6 ל- 19) וסולומין היל הוסיף 11. המסריחים (מצחינים, מצחינים) הראשיים היו רודני סטאקי, רוי היברט חביב האתר (0 נק') ולואיס סקולה שקלעו 2 ל-21 משותפים.

 

לוס אנג'לס קליפרס (8-19) 106 – מילווקי באקס (14-14) 102

אחרי שסיימנו עם משחק היורוליג שלמעלה בוא ניגש למשהו יותר נורמלי.  הקליפרס ירדו בפיגור מזערי להפסקה- 52-50 לבאקס. ברבע הראשון של המחצית השנייה ג'יי ג'יי רדיק לקח פיקוד ועם 10 נקודות ניסה להוביל את הקךיפרס ליתרון, אך עדיין ירד לרבע האחרון בפער של  נקודה- 83-82. ברבע האחרון, לקחו פיקוד שלישיית הסקוררים של הקליפרס- קרופורד עם 7 גריפין עם 8 ופול עם 8 והובילו את הקליפרס לניצחון חשוב. הבאקס הצעירים נלחמו ואף קלעו ב-53% מהשדה, אבל שקולעים את אותו האחוז מהקו קשה לנצח את הקבוצה הבחירה של לוס אנג'לס (את הקבוצה השנייה אפשר לנצח עם אחוזים כאלה).

שלישיית הקו האחורי- פול, רדיק וקרופורד קלעו 27, 23 ו-17 בהתאמה כשפול מוסיף 9 אסיסטים ו-11 מ-12 מהקו. גריפין תרם 24 משלו עם 6 ריב' ו-8 אס' דיאנדרה קלע 9 נק' וקלט 16 ריבאונדים. את הבאקס הוביל ג'יאניס עם 18,9,6 (נקודות, ריבאונדים, אסיסטים) דאדלי וביילס הוסיפו 16 כ"א כשלדאדלי גם שמונה ריב' כריס מידלטון קלע 12 ומארשל ולארי סנדרס קלעו 10 כשלאחרון כם 7 ריב'. בסך הכל ספסל הבאקס קלע 59 נק'.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור.
    ה שמונה עולות למערב נסגרו. אם הפליקנס מושפלים ככה אין להם מה למכור.
    מה שנשאר זה המיקומים.
    לזקן יגמר הדלק מתישהו, נכון??

    1. כן הוא משחק עם כאבים בכמה משחקים האחרונים אבל פשוט כל פעם שהוא יורד לספסל הקבוצה נראית על הפנים.
      יוסטון עכשיו לקראת 4 משחקים מאוד חשובים שיכולים לקבוע הרבה על מיקומים סופיים.
      מול פורטלנד, ממפיס, ס"א ו-וושינגטון.
      חייבים התעלות או שהסיכוי לביתיות ירד פלאים

    2. הארדן הוא מסוג השחקנים שרק תן לו לשחק כמה שיותר, ככה נראה האופי שלו.
      אם הוא עייף… פשוט מאוד, שומר כוחות בהגנה שיוכל לשחק אחד על אחד בהתקפה.

  2. לדעתי הנצחון של אטלנטה ביוסטון, אומר הרבה על שתי הקבוצות. לאטלנטה זאת הצהרת כוונות ברורה, וזה אומר שהם אמיתיים לגמרי ויאיימו על כל קבוצה, גם במערב. ועל יוסטון לא יודע מה זה אומר, אולי הם היו קצת שאננים, אבל לא מתאים שהם יפסידו בבית לקבוצה מהמזרח, כלמעשה אין להם פצועים במיוחד ואין להם תירוץ.

    1. אטלנטה גם שיחקו בלי טיג. הם באמת יופי של קבוצה.
      התצוגה ההגנתית הכי גרועה של הרוקטס העונה.
      בינתיים החזרה של הפצועים הורידה את מוד ההישרדות שהקבוצה היתה בו ובאמת ראיתי נרפות בשני המשחקים האחרונים שלא ראיתי השנה. חייבים לחזור ל-nastiness

  3. בשלושת המשחקים האחרונים הם ניצחו את שיקגו בבית, ואת קליבלנד ואת יוסטון בחוץ. הם כרגע בכושר שיא, ואת הנצחון אמש הם הדיגו ללא ג'ף טיג שהוא הקלע וספק האסיסטים המוביל שלהם.

  4. בלי קשר – פורטלנד ממשיכים להרשים מאוד מאוד. לא יודע אם הם מספיק חזקים לעמוד בסדרות מול הטובות ביותר אבל בכל מה שקשור לעונה הסדירה הם ממש רציניים

  5. הספרס הפסידו שהם בלי דאנקן פארקר גינובילי וספליטר. ועדיין הם הצליחו להשאר בתמונה לאורך כל המשחק.. אני חושב שאם אני פופ אני מאד מרוצה,

  6. יונתן, תודה על סיקור מצויין.
    הבאקס ממשיכים להרשים ולהפתיע באופי שלהם.
    עוד שנת ניסיון וג'בארי פרקר בריא,
    הם יתחילו לפתח שאיפות לגמר המזרח.

  7. אני ממליץ למכבי ת"א להחתים את ויטור פברני ששוחרר לפני כמה ימים מבוסטון. אין לו מה לחפש באן בי איי, לעומת זאת ה2.11 שלו יכולים להיות אפקטיביים באירופה. מכבי גם ניסו להחתים אותו כששיחק בספרד.

    1. הוא שוחרר בעיקר בגלל הפציעה שלו. הוא לא מצליח לחזור ממנה.

      מכבי נראה שדווקא הולכת על שם מפתיע לא פחות- ג'ו אלכסנדר שהוא הבאסט הכי גדול מדראפט 2008.

  8. ליונתן ושאר חברי וועד הלשון
    מטרת ההערה שלי אתמול היתה להפסיק או לפחות לצמצם במידה משמעותית את השימוש בפועל ס.ר.ח. ונגזרותיו, מטעמים אסתטיים בעיקר.
    אצלי חווית הכדורסל והנבא בפרט היא אלמנט חיובי בין שאר הדומן בו אנחנו נתונים במהלך חיינו בארץ.
    אני מעדיף לשמור את הפועל הנ"ל לשימוש בתיאור פוליטיקאים ו נותני שירותים אחרים.
    הגיוון עם הפועל צ.ח.נ. , מעלה אמנם חיוך בקריאה ראשונה, אבל למעשה מדובר באותה גברת בשינוי אדרת.

      1. לא יפה חברים.
        זכותו של בן אדם להגיד שהוא לא אוהב את השימוש במילים כאלו.
        אפשר לחשוב שהוא בא בשצף קצף, כולה העיר הערה ועוד עשה זאת בחן והומור.
        הכל סבבה

  9. מבחינתי אפשר לקבוע מהיום פעמיים בשבוע ס"א-דאלאס. הפלייאוף השנה במערב הולך להשאיר שקיות שחורות סביב הרבה עיניים.. תענוג! !

  10. החשדות שלי לגבי יוסטון אחרי החזרה של האוורד מתחילים להוכיח את עצמן.

    ההגנה נראית פחות טובה איתו ובכלל יוסטון זו קבוצה מנופחת מאוד. היא מנצחת המון משחקים העונה כי הארדן הרבה מאוד זמן על המגרש, בקושי נח. הוא שחקן מדהים שגם העונה עושה יותר הגנה אבל זה לא משהו שיחזיק מעמד לפלייאוף(ואם בכלל יהיה לו אוויר בריאות עד אז).

  11. לא לעשות חגיגה מהחמישייה השנייה של הספארס. כשזה קורה המשחק הופך לג'אנק גיים.
    ומי אשם? תמיד הפלח שלא שם רבע קצוץ על הקהל, האוהדים, ובכלל הדבר שנקרא כדורסל.
    כשהוא יפסיק לאמן, הליגה תיזכה!

  12. אין לי מושג איך בראיין שואו עדיין בתפקיד, יש לו בערך את אחד מ-5 הסגלים הכי מוכשרים התקפית במערב(וכנראה גם בליגה) והקבוצה שלו כבר בפעם העשירית העונה נותנת תצוגת נפל עם סקור של משחק יורוליג.

    בכלל החמישייה הראשונה שלו כמעט ולא מתפקדת העונה בקביעות(רק לאוסון ווילסון צ'נדלר) שזה בערך אומר הכל.

    ומה עם הרוקי המוכשר גארי הריס? למה הם לקחו אותו כל כך גבוה? כזה בזבוז של כשרון יש שם.

    להעיף את שואו ולעשות טריידים אני לא יכול להגיד מה בדיוק יותר דחוף.

  13. תודה של הסיקור
    הקליפרס OKC וסן אנטוניו שהיו 1,2,3 הברורות ביותר במערב לא נראות ככה
    יש הזדמנות בלתי חוזרת לגולדן סטייט / ממפיס / פורטלנד לסיים ראשונות ואולי לרוץ עד הסוף

  14. לגבי קמבה ווקר- הבן אדם מעמיד מספרים מכובדים ביותר בשבועיים האחרונים ואפילו באחוזים טובים. זאת לאחר שהוא "פגם בפארקט" עד עכשיו. האם לדעתכם זו היכולת האמיתית שלו או שמא הוא ב-zone רק לתקופה קצרה?

  15. קצת באיחור, אבל לגביי יוסטון-אטלנטה –
    אני חייב להגיד, שאני מאוד מחבב את אטלנטה. בכלל, אם נשים בצד את שיקאגו וקליבלנד הלא-יציבות, צריך לזכור שלמזרח יש 3 קבוצות דיי קשוחות, שלא פוחדות גם מאף קבוצה במערב –
    אטלנטה, וושינגטון וטורונטו.
    תוסיפו לזה את העובדה שלקליבלנד ולשיקגו, למרות חוסר היציבות, בכל זאת יש מאזנים חיוביים, ותקבלו 5 קבוצות מהמזרח שמשתחלות גם לפלייאוף במערב.
    בעונה שעברה, אם אני לא טועה, רק מיאמי ואינדיאנה היו בעלות מאזן טוב שהספיק גם למערב, והחל מהמקום השלישי (טורונטו), לאף קבוצה זה לא הספיק בשביל מקום 8 במערב.

    בקיצור, בחזרה למשחק –
    למען האמת לא יצא לי לראות אותו, אבל מהרבה תגובות שקראתי בפורומים שונים של אוהדי יוסטון, אנשים רשמו שם דברים על השיפוט בסוף.. עם או בלי בעיות שיפוט, כן צריך לתת את הקרדיט לשחקנים שכמעט הצליחו לבצע קאמבק במחצית השנייה, אחרי מחצית ראשונה חלשה מאוד.
    מקווה שבקרוב מאוד ברואר כבר ייכנס לרוטציה, כי לדעתי רואים בבירור איך העייפות מכרסמת בהארדן ואריזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט