השוטינג גארד הטוב ביותר בדראפט 2015 / מנחם לס

כמעט כל אחד שמסיים את בית החרושת מס' 1 לכדורסל בתיכונים – Montverde Academy – הוא חומר למחשבה ב-NBA.

בחודש האחרון עלה לכותרות כוכב חדש, ד'אנג'לו ראסל, מאוהיו סטייט. עד לפני חודשיים הוא היה שם שניזרק פה ושם. היום מסתכלים עליו כשוטינג גארד מס' 1 בדראפט של 2015.

השבוע הוא קלע עוד 21 נק' ו-24 נק', והוביל את אוהיו סטייט לנצחונות על מורהד סטייט וקרולינה, והבקייז עם רקורד של 1-8 מדורגים מס' 12 במכללות. ראסל קולע 17.7 נק' ב-47.5% – הרוב מהפרימטר – עם 5.6 ריב' ו-5.7 אסיסטים. הבנאדם הוא החבילה השלמה.

הוא משחק עם טון של בטחון כאילו המכללות היה המעבר הקל ביותר שניתן לדבר עליו מהתיכונים. בן ה-18 הזה משחק כאילו היה בן 28 ב-NBA. יש לו את הגוף, הגובה, והבטחון לשחק כמו שוטינג גארד מנוסה ב-NBA. הוא 1.95 מ', 180 פאונדס (חלקי 2.2 בק"ג). הבעייה היחידה שלו? בייבי פייס. הוא נראה כמו בן 14. משהו בסדר גודל של סטפן קרי.

למזלו של  ד'אנג'לו – מעניין איזה כינוי הוא יקבל ב-NBA – יש לו פוינט גארד (שנון סקוט) שמחזיק בכדור ולו ישנה ההזדמנות להיות מה שהוא – אשכרה שוטינג גארד.

הג'אמפ שלו? פרפקט. הכוונה לביומכניקה. הוא LETHAL מהפרימטר עם אותה תנועה נון-צ'לנטית של קרי. הוא קובר 2.4 שלשות למשחק בממוצע נפלא של 43.9% עם שחרור כדור מהיר וקצר – שוב, א-לה סטפן קרי.

האם הוא סטפן קרי הבא? לא אמרתי. חכו, מים רבים ישטפו את גדול המיסיסיפי לפני שנדע כיצד הוא יתפקד בליגה הגדולה, אבל סו פאר – סו גוד. כמו קרי הוא מסוגל TO UNLOAD OFF THE DRIBBLE  מה שמקשה עוד יותר את השמירה עליו.

אבל למרות שהוא אשכרה שוטינג גארד, הוא גם מין פליימייקר. אני מעדיף לכנותו "SCORING PLAYMAKER”, משהו שקצת דומה לכלאיים בין מונטה אליס וסטפן קרי, עם קצת גורן דראג'יץ'.

סתם רציתי שתכירו אותו, וככה אמשיך מדי כמה ימים כדי שתכירו טוב יותר את הכיתה הבאה ב-NBA.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה מנחם
    לא שמעתי לא ראיתי לא ידעתי
    נעקוב ונראה . על פניו המספרים שלו פסיכוטיים לפרשמן
    מה שאתה אומר לגבי הזריקה שלו מאד מעניין
    לדעתי השחקן בעל הזריקה הטובה ביותר בליגה הוא סטפון קארי. הסיבה שאני מתפעל ממנו היא כי פשוט לא היה שחקן שדומה לו
    קארי הוא מעין 1 וחצי . שוטינג פוינט נדיר שלא היה כדוגמתו עם יכולות לזרוק אוך דה דריבל , קאץ אנד שוט באופן פנומנלי

    1. מידן, שאלה לי אליך: אם אתן לך נתונים סטיטסטיים (כולל נתונים פיזים) וסרטוני ווידאו של 120 מועמדים לדראפט, האם תוכל לדרג לי אותם פחות או יותר?
      אם כן תוכל להסביר לקוראים בפוסט שאני מניח שצמאים אליו (אני יודע שאני כן).

      1. זה ניסיון נרכש
        ברמת עקרון רוקיס ( פרשמנים ) לא מצגים מספרים גבוהים
        מאחר ויש 300 מכללות כלומר 3600 שחקנים הסטיטסיטקה היא כלי עזר בלבד
        מה שהרשים אצל ד'אנגלו הוא הגיוון ( 5 + בטור באסיסטים והריבאונדים ) והעובדה שהוא משחק בקולג' עם מסורת
        מה שעוזר להחליט הוא הנתונים האתלטים של השחקן ( משנות ה 80 משך כמעט 3 עשורים , להוציא אלן אייברסון הבחירה הראשונה הייתה של גבוה ) . יש גם סוג אחר של שחקנים ממכלות קטנות ונטולות כשרון שבדר"כ הכוכב של הקבוצה יציג מספרים גבוהים ויגמור בליגה לאומית ב' בארץ .

  2. עם כבר הזכרתם את קארי, אז הוא המועמד שלי לMVP. המתחרים שלו כרגע הם הארדן, ובהחלט ווסטברוק, אם הוא ממשיך ככה.
    הגבה, כמה שהוא גדול, לא לוקח אם קבוצתו לא נכנסת לפלייאוף,

  3. אז כל הכישרון הזה הולך לנצוץ ב "פילי", אני במקומו מתחיל לקזז ממוצעים.

    אגב בוקר טוב שעון ישראל
    אני די חדש פה, נראה שיש כאן חבר'ה עלאכיFUCK

  4. צביקה בהתחלה גם אני חשבתי כמוך אבל אז הסתכלתי קצת על הארדן ואין שום סיכוי שמישהו ייקח לו את הmvp הוא מחזיק את כל הקבוצה שלו על הגב בצורה מדהימה!

    1. מסכים. המועמד המוביל שלי כרגע ל-MVP זה הארדן, שפשוט עושה הכל מהכל ונפלא, וסוחב את הרוקטס על הגב שהאוורד עדיין חורק.
      אחריו בפער די קטן קארי, שגם כן נותן עונה מטורפת, ו-ווסטברוק, מאז שמאז שחזר פשוט בלתי ניתן לעצירה. העונה עוד ארוכה ודברים יכולים להשתנות, אבל אלו 3 המובילים לדעתי.

  5. שמאלי וקלעי, מקווה בשבילו שלא יהפוך למקרה קסבייר הנרי, שגם היה קלעי שמאלי מבטיח במכללות ולאחרונה נראה מנסה לשפר סטטיסטיקה בלייקרס (ופצוע השנה).

    לא יודע למה, אבל בהתחלה הזכיר לי את ואן-אקסל (שמאלי ו-babyface), אבל אין בו את החתוליות או התעוזה שהיתה בואן-אקסל.

  6. 1) לדעתי הפנים שלו ממש לא ״בייבי פייס״ והייתי אומר אפילו, שאם היו שמים אותי בחדר מלא באנשים ואומרים לי שאחד מהם רוצח, יש סיכוי גבוה שהייתי בוחר בו.
    2) אם כבר העליתם כאן את הארדן, הוא ממש מזכיר לי את הארדן מינוס כמה קילו שרירים. לדעתי אין לו את הזריזות של קרי ודווקא יש לו את ה-scorring abillty של הארדן.

  7. שמעתי עליו הרבה לא חידשת לי לפחות, הוא גם יבחר בלי ספק ב-10 הראשונים ואולי גם בחמישייה, האחרים פה שלא מכירים אותו כנראה לא בעניינים, וסתם אחר כך מנחם יתלהב בעתיד שהוא הכיר לנו אותו.

    אגב מנחם, על השחקן הבא תכתוב על קרל אנטוני טאונס, סנטר מוכשר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט